ChristianMatch
 


Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:07
 
blijft staan, dat bas met twee bijbelteksten en een simpel woord van drie letters, een afdoende antwoord heeft gegeven op de vragen die gesteld werden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:08
 
HENK710 schreef:
Waar heb ik ontkend dat Jezus de Weg is?


Een dialoog is nu juist bij uitstek bedoelt om van elkaar te leren. Je kunt een ander prima zichzelf laten blijven en zelfs laten groeien in een dialoog. Ook kun je zelf groeien door een dialoog, aangezien de andersdenkende je kan aanscherpen in je eigen overtuiging, ondanks dat je wel verschil van mening kan blijven houden.

Licht heeft niets met duisternis te maken. Ik zou de duisternis maar uit de weg gaan als ik jou was, anders word je er ook nog door gegrepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Licht heeft niets met duisternis te maken. Ik zou de duisternis maar uit de weg gaan als ik jou was, anders word je er ook nog door gegrepen.

Licht heeft alles met duisternis te maken: het kan duisternis laten verdwijnen! En ja, dat kan door Jezus! En ja, het zou mooi zijn als iedereen dat gaat zien, als iedereen de Enige Ware God zo gaat leren kennen!

Dus wees gerust, ik waak voor de duisternis! Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 6 januari 2010, 22:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 23:02
 
dat zegt iedereen die ruimte toe laat voor de duisternis, ik kan het aan. Maar hoeveel zijn er niet door gevallen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 23:16
 
CHATULIEM619 schreef:
dat zegt iedereen die ruimte toe laat voor de duisternis, ik kan het aan. Maar hoeveel zijn er niet door gevallen?

Ik heb liever God dan angst als raadgever Knipoog smiley
Jezus trad als Licht het duister tegemoet, ging het niet uit de weg en zocht in het brengen van Zijn boodschap aansluiting bij de toehoorders.


Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 6 januari 2010, 23:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 23:18
 
HANNAH810 schreef:
blijft staan, dat bas met twee bijbelteksten en een simpel woord van drie letters, een afdoende antwoord heeft gegeven op de vragen die gesteld werden.

Die zeggen niets over God, maar over de belijders van God in Jezus en door Zijn Geest. Dus zeggen deze teksten iets over invulling van een godsbeeld en niet van God, waar het uiteindelijk wel om gaat in de huidige discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 23:35
 
HENK710 schreef:
Die zeggen niets over God, maar over de belijders van God in Jezus en door Zijn Geest. Dus zeggen deze teksten iets over invulling van een godsbeeld en niet van God, waar het uiteindelijk wel om gaat in de huidige discussie.

Nou....volgens mij zie je allang door de bomen het bos niet meer Henk.

Jij met je godsbeeld... Zieke smiley Clown smiley Volgens mij zit je helemaal verst(r)ikt in je godsbeelden.

De citaten zeggen zowel alles over God......n.l. de Enige Echte God....de levende God en wel JEZUS CHRISTUS, DE ZOON VAN GOD EN REDDER VAN DE MENSHEID en ook alles over de belijder van die God.

Sorry hoor, ik vind het een enorm geklets (om maar een ander woord niet te gebruiken) wat je hier ten beste geeft. Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 00:41
 
HENK710 schreef:
Licht heeft alles met duisternis te maken: het kan duisternis laten verdwijnen! En ja, dat kan door Jezus! En ja, het zou mooi zijn als iedereen dat gaat zien, als iedereen de Enige Ware God zo gaat leren kennen!

Dus wees gerust, ik waak voor de duisternis! Coole smiley met zonnebril

Henk dan kun je me nu dus ook vertellen wie de Enige Ware God is ?? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 08:45
 
HANNAH810 schreef:
blijft staan, dat bas met twee bijbelteksten en een simpel woord van drie letters, een afdoende antwoord heeft gegeven op de vragen die gesteld werden.

Deze bijbelteksten zeggen alles over ons machtig God en dat Hij ook de enige weg is...precies!

Ze zeggen enkel niet dat een moslim deze weg niet zou mogen volgen...tenslotte heeft Hij ooit ook eens beloofd om voor Hagar en Ismael te zorgen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 08:48
 
CROSSROAD317 schreef:
Henk dan kun je me nu dus ook vertellen wie de Enige Ware God is ?? Lachende smiley

Dat kan ik je ook wel vertellen cross,
De enige ware God is onze God! Sterker nog, Hij is ook gewoon de enige God! De God van Jacob, Abraham, Izaak én Ismael!
Je staaft hier namelijk wat Henk al die tijd al zegt...hoewel afgedwaald van de "werkelijkheid", hebben de moslims uiteindelijk dezelfde God als de christenen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 08:50
 
TESSYBEAR731 schreef:
Deze bijbelteksten zeggen alles over ons machtig God en dat Hij ook de enige weg is...precies!

Ze zeggen enkel niet dat een moslim deze weg niet zou mogen volgen...tenslotte heeft Hij ooit ook eens beloofd om voor Hagar en Ismael te zorgen Knipoog smiley

Dan moet je eerst van de vooronderstelling uitgaan dat alle moslims afstammelingen van Ismael zijn, wat dus niet het geval is.

Een moslim kan deze weg pas volgen als hij Jezus als Verlosser aanneemt en dan is hij geen moslim meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 10:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan moet je eerst van de vooronderstelling uitgaan dat alle moslims afstammelingen van Ismael zijn, wat dus niet het geval is.

Een moslim kan deze weg pas volgen als hij Jezus als Verlosser aanneemt en dan is hij geen moslim meer.

Tja, als je het zo stelt...ook niet alle christenen (lees; de niet-joden) stammen af van Abraham en Izaak.
Houd dat dan in dat ook de joden en de christenen beiden een andere God hebben Smiley die vol vragen zit
Lijkt me meer dat beiden Izaak en Ismael symbool staan voor alle nakomelingen.
Na de zondvloed waren enkel Noach en zijn gezin nog op aarde. Alle mensen die daarna geboren zijn, waren op de een of andere manier afstammelingen van Noach. Zo ook Abraham, die voor hij twee zonen kreeg, van God de volgende belofte kreeg in Genesis 13; 14-15:
"Kijk eens goed om je heen, kijk vanaf de plaats waar je nu staat naar het noorden, het zuiden, het oosten en het westen. Al het land dat je ziet geef ik aan jou en je nakomelingen, voor altijd. En ik zal je zoveel nakomelingen geven als er stof op de aarde is: ze zullen even ontelbaar zijn als alle stofdeeltjes op de aarde."
Abraham zelf kreeg maar twee zonen, maar daar hield de belofte toch niet op?!
Uiteindelijk is iedereen, op welke manier dan ook een afstammeling van dezelfde voorvader en blijft hun God, in welke religie dan ook...in oorsprong dezelfde God!
En je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat een moslim niet tot God kan komen voor hij Jezus als verlosser aanneemt, want dat kan niemand dus ook een moslim niet! (ik geloof dat we het daar ook allemaal al wel over eens waren)
En inderdaad is hij dan geen moslim meer, maar een christen. Zijn beeld van God zal helemaal veranderen en het zal waarschijnlijk voelen als dat hij nu een hele andere God aanbid...maar dat doet hij niet! Enkel zijn beeld van God is veranderd...God zelf was altijd al aanwezig, wachtend op de dag dat Hij ook dit mens in Zijn armen mocht ontvangen!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 10:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 10:55
 
TESSYBEAR731 schreef:
Tja, als je het zo stelt...ook niet alle christenen (lees; de niet-joden) stammen af van Abraham en Izaak.
Houd dat dan in dat ook de joden en de christenen beiden een andere God hebben Smiley die vol vragen zit
Lijkt me meer dat beiden Izaak en Ismael symbool staan voor alle nakomelingen.
Na de zondvloed waren enkel Noach en zijn gezin nog op aarde. Alle mensen die daarna geboren zijn, waren op de een of andere manier afstammelingen van Noach. Zo ook Abraham, die voor hij twee zonen kreeg, van God de volgende belofte kreeg in Genesis 13; 14-15:
"Kijk eens goed om je heen, kijk vanaf de plaats waar je nu staat naar het noorden, het zuiden, het oosten en het westen. Al het land dat je ziet geef ik aan jou en je nakomelingen, voor altijd. En ik zal je zoveel nakomelingen geven als er stof op de aarde is: ze zullen even ontelbaar zijn als alle stofdeeltjes op de aarde."
Abraham zelf kreeg maar twee zonen, maar daar hield de belofte toch niet op?!
Uiteindelijk is iedereen, op welke manier dan ook een afstammeling van dezelfde voorvader en blijft hun God, in welke religie dan ook...in oorsprong dezelfde God!
En je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat een moslim niet tot God kan komen voor hij Jezus als verlosser aanneemt, want dat kan niemand dus ook een moslim niet! (ik geloof dat we het daar ook allemaal al wel over eens waren)
En inderdaad is hij dan geen moslim meer, maar een christen. Zijn beeld van God zal helemaal veranderen en het zal waarschijnlijk voelen als dat hij nu een hele andere God aanbid...maar dat doet hij niet! Enkel zijn beeld van God is veranderd...God zelf was altijd al aanwezig, wachtend op de dag dat Hij ook dit mens in Zijn armen mocht ontvangen!

Allereerst had Abraham 6 kinderen. Ten tweede woonde hij in een gebied dat gevuld was met andere volkeren. Zie mijn vorige bijdrage over dit onderwerp. De nakomelingen van Ismael hebben zich waarschijnlijk vermengd met andere volkeren in die omgeving. De claim die Mohammed voor zichzelf opeist is 15 eeuwen later en is dus niet gebaseerd op echte feiten. In die periode is het volk van God iedere keer apart gezet en is hun afstamming wel bijgehouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 10:59
 
HENK710 schreef:
Ik heb liever God dan angst als raadgever Knipoog smiley
Jezus trad als Licht het duister tegemoet, ging het niet uit de weg en zocht in het brengen van Zijn boodschap aansluiting bij de toehoorders.

Henk het is duidelijk dat iedereen je wil overtuigen dat je verkeerd bezig bent. Het helpt niet, je wilt niet toegeven. zoals zo vaak. Ik hoop van ganser harte dat je niet meent wat je schrijft. En als je het wel meent, rest mij nog maar een ding, dat is bidden voor je ziel.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 7 januari 2010, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 11:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst had Abraham 6 kinderen. Ten tweede woonde hij in een gebied dat gevuld was met andere volkeren. Zie mijn vorige bijdrage over dit onderwerp. De nakomelingen van Ismael hebben zich waarschijnlijk vermengd met andere volkeren in die omgeving. De claim die Mohammed voor zichzelf opeist is 15 eeuwen later en is dus niet gebaseerd op echte feiten. In die periode is het volk van God iedere keer apart gezet en is hun afstamming wel bijgehouden.

Zou kunnen dat Abraham zes kinderen had, maar het gaat in de bijbel toch om deze twee?
En dat gebied waar hij woonde mag gevuld geweest zijn met andere volkeren, dat neemt niet weg dat die uiteindelijk allemaal terug gaan naar dezelfde.
Dat de stambomen van betreffende mensen niet bijgehouden zijn betekent niet dat ze dan maar heel ergens anders vandaan moeten komen...
Ik spreek dan ook helemaal niet over een claim van Mohammed of wie dan ook, ik heb het over de oorsprong. David Koresh plachtte ook de wedergekomen Jezus te zijn...was ook niet op feiten gebaseerd! Maar zelfs hij had het recht zich tot Jezus te keren en verlost te worden!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 11:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 11:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Henk het is duidelijk dat iedereen je wil overtuigen dat je verkeerd bezig bent. Het helpt niet, je wilt niet toegeven. zoals zo vaak. Ik hoop van ganser harte dat je niet meent wat je schrijft. En als je het wel meent, rest mij nog maar een ding, dat is bidden voor je ziel.

Spreek even voor jezelf a.u.b.
Ik ben het volmondig met Henk eens wat betreft de oorsprong van deze religie's en al helemaal wat betreft het feit dat hij God in de eerste plaats zoekt in zijn hart, dat doe ik namelijk ook...
Jij mag dan misschien vinden dat iemand dan verkeerd bezig is, ik heb inmiddels al meer dan eens ervaren de juiste weg te bewandelen! En aangezien Henk ook zijn eigen weg blijft bewandelen, ga ik er maar even vanuit dat hij datzelfde ervaren heeft... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 12:26
 
TESSYBEAR731 schreef:
Spreek even voor jezelf a.u.b.
Ik ben het volmondig met Henk eens wat betreft de oorsprong van deze religie's en al helemaal wat betreft het feit dat hij God in de eerste plaats zoekt in zijn hart, dat doe ik namelijk ook...
Jij mag dan misschien vinden dat iemand dan verkeerd bezig is, ik heb inmiddels al meer dan eens ervaren de juiste weg te bewandelen! En aangezien Henk ook zijn eigen weg blijft bewandelen, ga ik er maar even vanuit dat hij datzelfde ervaren heeft... Boze smiley

in Joh 4 staat: dat Jezus zegt: de zaligheid is uit de Joden. En dat is een probleem. De haat van de moslims t.o.v. de Joden is zo groot. Dat ze zelfs de letter J niet willen spellen. En ze ggen heel simpel dat alle grootheden uit de Bijbel,zoals Abraham,Izaak , Jacob,David e.d. moslims waren. Simpelweg gezegt, het ontkennen van het bestaan van de Joden. (uit Abraham gesproten)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 12:58
 
HDBAS635 schreef:
in Joh 4 staat: dat Jezus zegt: de zaligheid is uit de Joden. En dat is een probleem. De haat van de moslims t.o.v. de Joden is zo groot. Dat ze zelfs de letter J niet willen spellen. En ze ggen heel simpel dat alle grootheden uit de Bijbel,zoals Abraham,Izaak , Jacob,David e.d. moslims waren. Simpelweg gezegt, het ontkennen van het bestaan van de Joden. (uit Abraham gesproten)

Ik zie niet zo goed wat dit te maken heeft met het geloof in je hart beleven of het uit een boek halen, maar wellicht heb je de verkeerde reactie gequote?

Om hier even op in te gaan, ik heb ook nooit beweerd dat de moslims het bij het rechte eind hebben...ik ben en blijf er van overtuigd dat de God zoals wij christenen Hem kennen de enige ware God is zoals Cross het al omschreef. Ik ken de theorieën over onze voorvaderen die moslim geweest zouden zijn, net als de theorieën dat Adam en Eva en zelfs Jezus een donkere huidskleur gehad zouden hebben...
De "religie" Islam is pas ver na deze tijd ontstaan en het zou zomaar kunnen dat onze voorvaderen gebruiken hadden die de moslims later ook zouden gebruiken...maar net als het verhaal dat Adam en Eva donker zouden zijn geweest of zelfs het verhaal dat Jezus getrouwd was met Maria vind ik in deze bijzaak waar ten einde over gediscussieerd kan worden maar niemand ooit echt het antwoord zal weten omdat we er simpelweg niet bij waren.
Ik ga er vanuit dat de dingen gebeurd zijn zoals ze in de bijbel beschreven staan, en denk dat de joden gewoon joden waren! maar zelfs al zouden ze "geleefd" hebben als "moslims" het doet niets af aan het verhaal.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 14:03
 
[quote=TESSYBEAR731]Spreek even voor jezelf a.u.b.

De pot verwijt de ketel zou ik zeggen...... Henk kan heel goed voor zichzelf spreken, en al ben ik het niet met hem eens, ik wil graag van hem horen hoe hij hier over denkt.
Dus Tess, spreek ff voor jezelf en niet voor Henk..... Gefrustreerde smiley

Henk dan kun je me nu dus ook vertellen wie de Enige Ware God is ??

Tessybear schreef; Dat kan ik je ook wel vertellen cross,
De enige ware God is onze God! Sterker nog, Hij is ook gewoon de enige God! De God van Jacob, Abraham, Izaak én Ismael!
Je staaft hier namelijk wat Henk al die tijd al zegt...hoewel afgedwaald van de "werkelijkheid", hebben de moslims uiteindelijk dezelfde God als de christenen...

En wat je laatste zin aangaat, daar ben ik het dus niet met Henk, en dus ook niet met jou.....
Zie ook mijn eerdere postings in dit topic.

Als een moslim zich bekeerd tot het christelijke geloof, zal hij dus allah verwerpen en zijn leven geven aan God. Dat jij zegt dat het uiteindelijk dezelfde God is, wat heeft het dan voor nut om zich te bekeren tot het christelijk geloof en allah te verwerpen Smiley die vol vragen zit
Met andere woorden afgedwaald van de "werkelijkheid" gaat in dit geval niet op, want dan zou werkelijkheid ook Waarheid zijn, duisternis Licht, en dat is niet zo, en ook nooit geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 14:28
 
Beetje kromtrekkerij! Ik spreek voor mezelf, en geef hierin aan het met Henk eens te zijn! Herhaal enkel wat hij al gezegd heeft en dus heeft hij allang voor zichzelf gesproken...das wat anders dan beweren dat iedereen hem vertelt dat ie de weg kwijt is, want dan leg je mensen dus woorden in de mond die ze nooit gezegd hebben Zieke smiley

Quote:
Dat jij zegt dat het uiteindelijk dezelfde God is, wat heeft het dan voor nut om zich te bekeren tot het christelijk geloof en allah te verwerpen

Ik zeg dat we van oorsprong dezelfde God hebben...(zoek dat woord desnoods even op in het woordenboek)
Het gaat om "de belevenis van"...een belevenis die zo ver door kan strekken dat een bepaalde religie heel ergens anders vandaan lijkt te komen, doch nog steeds dezelfde oorsprong heeft! Het zijn namelijk de mensen die een religie maken tot wat het NU is...die er een eigen invulling aan geven.
Een heleboel "religie's" (dus niet alleen de moslims) zijn een andere weg ingeslagen, en zullen wanneer ze zich tot Jezus willen wenden hun eigen "God" moeten verlaten! Ook een boedhist zal zijn Boedha moeten laten voor wat het is om bij God te kunnen komen.
Je bekeert je tot een ander geloof, en niet per definitie tot een andere God...deze krijgt enkel een andere waarde en een andere betekenis voor je.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 14:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 16:25
 
TESSYBEAR731 schreef:
Beetje kromtrekkerij! Ik spreek voor mezelf, en geef hierin aan het met Henk eens te zijn! Herhaal enkel wat hij al gezegd heeft en dus heeft hij allang voor zichzelf gesproken...das wat anders dan beweren dat iedereen hem vertelt dat ie de weg kwijt is, want dan leg je mensen dus woorden in de mond die ze nooit gezegd hebben Zieke smiley



Ik zeg dat we van oorsprong dezelfde God hebben...(zoek dat woord desnoods even op in het woordenboek)
Het gaat om "de belevenis van"...een belevenis die zo ver door kan strekken dat een bepaalde religie heel ergens anders vandaan lijkt te komen, doch nog steeds dezelfde oorsprong heeft! Het zijn namelijk de mensen die een religie maken tot wat het NU is...die er een eigen invulling aan geven.
Een heleboel "religie's" (dus niet alleen de moslims) zijn een andere weg ingeslagen, en zullen wanneer ze zich tot Jezus willen wenden hun eigen "God" moeten verlaten! Ook een boedhist zal zijn Boedha moeten laten voor wat het is om bij God te kunnen komen.
Je bekeert je tot een ander geloof, en niet per definitie tot een andere God...deze krijgt enkel een andere waarde en een andere betekenis voor je.

Ik denk heel mooi gezegd Tess ben het helemaal met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 16:28
 
van mij mag ter n slotje op.
het enige hier is een herhaling van zetten door de schakers, voegt al paginaas lang niets nieuws toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 16:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Licht heeft niets met duisternis te maken. Ik zou de duisternis maar uit de weg gaan als ik jou was, anders word je er ook nog door gegrepen.

Nou Chat, dat kun je m.i. niet hier zo stellen......ik denk, dat je bedoelt, dat het Licht niets met de duisternis gemeen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 17:29
 
TESSYBEAR731 schreef:
Zou kunnen dat Abraham zes kinderen had, maar het gaat in de bijbel toch om deze twee?
En dat gebied waar hij woonde mag gevuld geweest zijn met andere volkeren, dat neemt niet weg dat die uiteindelijk allemaal terug gaan naar dezelfde.
Dat de stambomen van betreffende mensen niet bijgehouden zijn betekent niet dat ze dan maar heel ergens anders vandaan moeten komen...
Ik spreek dan ook helemaal niet over een claim van Mohammed of wie dan ook, ik heb het over de oorsprong. David Koresh plachtte ook de wedergekomen Jezus te zijn...was ook niet op feiten gebaseerd! Maar zelfs hij had het recht zich tot Jezus te keren en verlost te worden!

Nee...het gaat in de bijbel niet om deze twee, kennelijk wel in deze discussie, maar niet in de bijbel.Wel belooft God dat Hij uit Ismael een volk zal doen voortkomen, omdat hij een zoon van Abraham was.

In de bijbel gaat het alleen maar om de zoon van de belofte en die is, die door de vrije is gebaard en het gaat niet om het kind van de slavin. Die is door Abraham op aanraden van God weggestuurd want zo zei god:Genesis 21 :12 Maar God zei tegen hem: ‘Je hoeft je niet bezwaard te voelen vanwege de jongen of je slavin. Alles wat Sara je vraagt moet je doen, want alleen de nakomelingen van Isaak zullen gelden als jouw nageslacht.

Er wordt zelfs in de bijbel gesproken over Isaac ALS ABRAHAMS ENIGE ZOON: Hebreeën 11 :
17 Door zijn geloof kon Abraham, toen hij op de proef werd gesteld, Isaak als offer opdragen. Hij die de beloften had ontvangen, was bereid zijn enige zoon te offeren.
18 Terwijl er tegen hem gezegd was: ‘Alleen door Isaak zul je nageslacht krijgen,’ 19 zei hij bij zichzelf dat het voor God mogelijk moest zijn iemand uit de dood op te wekken, en daarom kreeg hij hem ook terug, bij wijze van voorafbeelding.


EN LEES DIT EENS:

Galaten 3
16 Nu gaf God zijn beloften aan Abraham en zijn nakomeling . Let wel, er staat niet ‘nakomelingen’, alsof het velen betreft, maar het gaat om één: ‘je nakomeling’ – en die nakomeling is Christus. 17 Ik bedoel dit: de wet, die vierhonderddertig jaar na de belofte werd gegeven, maakt het testament dat door God bekrachtigd is niet ongeldig. De wet kan de belofte nooit ontkrachten.
18 Immers, als de erfenis afhankelijk van de wet zou zijn, zou ze niet afhankelijk zijn van de belofte, maar het is nu juist door zijn belofte dat God zijn genade aan Abraham heeft geschonken.
19 Waarom dan toch de wet? De wet is later ingevoerd om ons bewust te maken van de zonde, in de tijd dat de nakomeling aan wie de belofte was gedaan nog komen moest. Ze werd door engelen aan een bemiddelaar gegeven.
20 Maar bemiddeling is niet nodig wanneer er maar één is die handelt, en God handelt alleen.
21 Is de wet daarom in strijd met Gods belofte? Absoluut niet. Als de wet leven zou kunnen brengen, zou de wet ons ook rechtvaardig kunnen maken.
22 Maar de Schrift heeft alles in de macht van de zonde gelegd, zodat de belofte kon worden gegeven op grond van geloof in Jezus Christus, aan wie op hem vertrouwen.
23 Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden.
24 Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen.
25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht,
26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God.
27 U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed.
28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.
29 En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap


hIERUIT VOLGT VOOR MIJ, DAT ER nu SLECHTS 1 "gOD IS EN DIE IS jEZUS CHRISTUS, DOOR WIE IEDEREEN ALLEEEN MAAR BEHOUDEN KAN WORDEN. dE gOD VAN abraham, isaac en jacob is hiermee uit het vizier, want nu geldt alleen jezus christus en dien gekruisigd.
HIJ IS EEN HEEL ANDERE GOD DAN DE GOD VAN ABRAHAM, ISAAC EN JACOB, WANT DIE WAS NIET GEKRUISIGD. Alleen Jezus Christus kan onze zonden wegnemen en niemand anders.

EN ALLEEN IN DEZE GOD, N.L. JEZUS CHRISTUS WIL IK GELOVEN en dat wil de Vader ook.

Alleen Jezus Christus is NU onze God en niemand anders. Met Paulus zeg ik: alleen Hem wil ik kennen en acht voor de rest alles vullus.
ALLEEN DOOR JEZUS CHRISTUS KAN IEDEREEN ALLEEN MAAR BEHOUDEN WORDEN EN DOOR NIEMAND ANDERS.
Jezus Christus is dus de Enige Erfgenaam van Abraham en Zoon van God, Die door de Islamieten niet als Zoon van God wordt erkend.

Waar hebben we het hier over eigenlijk !!! ????


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 7 januari 2010, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 17:52
 
1 Johannes 4
2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.


Hierbij concludeer ik dus, dat iedereen, die Jezus niet belijdt NIET VAN GOD KOMT.

Ook mensen, die praten over de God van Abraham, Isaac en Jacob komen dus NIET van God.

NU is de genade tijd en de Enige God is JEZUS CHRISTUS EN DIEN GEKRUISIGD ....dan alleen kom je van God PUNT UIT.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 7 januari 2010, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:07
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dat kan ik je ook wel vertellen cross,
De enige ware God is onze God! Sterker nog, Hij is ook gewoon de enige God! De God van Jacob, Abraham, Izaak én Ismael!
Je staaft hier namelijk wat Henk al die tijd al zegt...hoewel afgedwaald van de "werkelijkheid", hebben de moslims uiteindelijk dezelfde God als de christenen...


TESSYBEAR731 schreef:
De God van Jacob, Abraham, Izaak én Ismael! ...


Voel jij je wel goed Tess. Dit kun je zo niet laten staan, want dit is je reinste ketterse kolder.

Zo zie je maar wat er van komt, als je van Jezus Christus afwijkt. Je komt van kwaad tot erger.

Door jullie gedraai en geklets raak je steeds meer van de waarheid vandaan. Kom tot bezinning en keer je om tot de Enige God en Die is: JEZUS CHRISTUS. Die is de God, de ENIGE GOD van NU......VOOR IEDEREEN....INCLUSIEF DE ISLAMIETEN........ en als je het over een andere God hebt, dan heb je een anti-christelijke geest. Dat lees ik in de bijbel.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 7 januari 2010, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:34
 
PIETER649 schreef:
van mij mag ter n slotje op.
het enige hier is een herhaling van zetten door de schakers, voegt al paginaas lang niets nieuws toe.

Het slotwoord op alle gebeden is AMEN.
Alle gebeden en deze discussie zijn nu gesloten! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Het AMEN is gesproken! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 7 januari 2010, 18:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:36
 
HENK710 schreef:
Het slotwoord op alle gebeden is AMEN.
Alle gebeden en deze discussie zijn nu gesloten! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Het AMEN is gesproken! Knipoog smiley



beter het AMEN dan het Mene Tekel .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:37
 
PIETER649 schreef:
beter het AMEN dan het Mene Tekel .......

Dat was al gebeurd die weging Pieter....
Daarom het AMEN! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:42
 
HENK710 schreef:
Dat was al gebeurd die weging Pieter....
Daarom het AMEN! Coole smiley met zonnebril



blij dat jij gestopt ben met dat gevecht tegen windmolens... nou die andere Don en Dona Quichotte nog
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 9 van 10