ChristianMatch
 


Forum

Waarom op zondag naar de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:12
 
LEPELTJE037 schreef:
Mensen die zich uberhaupt niks aantrekken van God, die zondigen zowiezo, daar kun je niks aan veranderen.
Maar jij zelf zou dan toch beter moeten weten...
Je zou toch niet willen zondigen tegen God?
Als je dat dan niet zou willen... Waarom dan toch willens en wetens op Gods rustdag aan het werk, terwijl het niet persé nodig is... er zijn genoeg anderen die werken op Gods rustdag.

Dan zijn we er uit uit: we zijn het gewoon oneens.

Want zo simpel als dat jij het stelt werkt het nu eenmaal niet.


Ik werk niet meer in de zorg, dus heb het probleem niet.
Maar toen ik wel in de zorg werkte ik een een christelijk huis, met christelijke collega's. Wij hadden dus geen ' heidense' collega's om de zondagdienst op af te schuiven.

Maar met jou denkwijze zou je dus als christen niet meer in de zorg kunnen werken, want je word echt niet aangenomen als je weigerd zondagdiensten te draaien. En terecht,want niemand werkt die diensten graag. En om nou alle christelijke zorgverleners kwijt te raken lijkt me een enorm verlies voor onze bejaarde en zieke broeders en zusters.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:13
 
LEPELTJE037 schreef:
Een andere baan zoeken, waarbij je wel de sabbath kunt houden. Knipoog smiley
Of eens flink met je baas praten, om te kijken of er iets te regelen valt, zodat je wel de sabbath kunt houden.
Is je baas het er niet mee eens dat je vrij wilt hebben op de zaterdag en op vrijdag-avond...

Als God echt wil dat jij je sabbath kunt houden, dan mag je er toch ook op vertrouwen dat God voorziet in een baan, waarbij je de sabbath alsnog kunt houden?

da's nou weer een dooddoener 1e klas. je moet maar net een bas treffen die je daartoe toestemming geeft. en dat kan alleen als je baas er net zo over denkt als jij, en die moet je met een vergrootglas zoeken.

verder: i rest my case. dit wordt geen 'uitwisseling van gedachten' meer, maar 'hakken in de grond en vasthouden aan wat men als juist acht'. daarbij niet open staand voor zienswijzen van anderen. en dat vind ik heel vermoeiende discussies (die eigenlijk de naam 'discussie' niet mogen dragen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:13
 
GRACE585 schreef:
het was jijzelf die de mensen over 1 kam scheerde lepeltje en zei dat de mensen in de zorg sch... hebben aan Gods heilige dag,
daarnaast zijn wij allen ook nog eens gebonden wat de regering in een land als regel steld en hier heeft men dus de regel dat men in princiepe zondag vrij heeft.uitzonderingen daargelaten iv m het soort werk dat men heeft.
de meeste kerkdiensten zijn hier dan ook idd op zondag .
daarnaast mijn vraag zijn wij dan verantwoordelijk voor wat onze verre voorouders ingesteld hebben cq regeringen/koningen.ook die regeringen zijn daar geplaatst,wij kunnen dit dus niet meer terugdraaien denk ik.
ik denk dat je dan niet mag stellen dat al die mensen dus hun doel in God gaan missen,denk dat je dan nl voorbijgaat aan het reddings doel van Jezus Christus.
en ik zeg dit zeker niet als excuses,want ik neem dit zeker heel serieus.

Wij zijn niet verantwoordelijk, voor hetgeen wat onze voorouders hebben geregeld.
Wij zijn degene die hier en nu verantwoordelijk zijn voor wat wij bewerkstelligen.
Als we werkelijk God willen dienen, zoals Hij dat van ons vraagt, dan staan we toch boven de regels, die door de staat zijn aangesteld?
Als God met ons is, wie zijn wij dan dat we niet kunnen ingaan tegen de regelgeving van de staat?
Hoeveel mensen zijn er die toch ook, net als ik, de sabbath kunnen houden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:18
 
LEPELTJE037 schreef:
Is het ook zo tenenkrommend om gewoon eenvoudig te lezen dat God heel duidelijk de laatste dag van de week geheiligd heeft en tot de sabbath heeft gemaakt?



Toen ik nog alle diensten draaide dacht ik wel eens wat een baan! Bij nacht en ontij op pad zeker bij bereikbare diensten.......
Ook op de dag dat jij sabbath viert...en als jij op die dag wat zou krijgen zou ik ook midden in de nacht voor jou op pad gaan.........
Dat wordt ook erg gewaardeerd door jou merk ik...... Boze smiley
Laten we het er maar ophouden dat je echt niet weet waar je over praat.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:18
 
LEPELTJE037 schreef:
Als we werkelijk God willen dienen, zoals Hij dat van ons vraagt, dan staan we toch boven de regels, die door de staat zijn aangesteld?

leg dat maar eens uit aan de overheid. prettige wedstrijd!

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:22
 
ANNETTE792 schreef:
Dan zijn we er uit uit: we zijn het gewoon oneens.

Want zo simpel als dat jij het stelt werkt het nu eenmaal niet.


Ik werk niet meer in de zorg, dus heb het probleem niet.
Maar toen ik wel in de zorg werkte ik een een christelijk huis, met christelijke collega's. Wij hadden dus geen ' heidense' collega's om de zondagdienst op af te schuiven.

Maar met jou denkwijze zou je dus als christen niet meer in de zorg kunnen werken, want je word echt niet aangenomen als je weigerd zondagdiensten te draaien. En terecht,want niemand werkt die diensten graag. En om nou alle christelijke zorgverleners kwijt te raken lijkt me een enorm verlies voor onze bejaarde en zieke broeders en zusters.

Ik heb toch ook al gezegd, dat als het écht niet anders kan...
dat dan de de oplossing zou zijn dan alsnog wisseldiensten te draaien...
Maar als het wel degelijk kan... wat houdt je dan tegen om alsnog de rustdag te houden, zoals God die heeft gegeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:23
 
GRIFFIN748 schreef:
leg dat maar eens uit aan de overheid. prettige wedstrijd!

Clown smiley

Vertrouwen! Griffin Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Toen ik nog alle diensten draaide dacht ik wel eens wat een baan! Bij nacht en ontij op pad zeker bij bereikbare diensten.......
Ook op de dag dat jij sabbath viert...en als jij op die dag wat zou krijgen zou ik ook midden in de nacht voor jou op pad gaan.........
Dat wordt ook erg gewaardeerd door jou merk ik...... Boze smiley
Laten we het er maar ophouden dat je echt niet weet waar je over praat.....
Ja heel helder... Ik weet inderdaad niet waar ik over praat. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:25
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik heb toch ook al gezegd, dat als het écht niet anders kan...
dat dan de de oplossing zou zijn dan alsnog wisseldiensten te draaien...
Maar als het wel degelijk kan... wat houdt je dan tegen om alsnog de rustdag te houden, zoals God die heeft gegeven?


Die wisseldiensten zijn er 24/7 in de zorg, er is niemand die elke zondag moet werken, meestal is het eens per 3-4 weken. En daardoor kan bijna iedereen die een zondagdienst draait buiten de dienst om zelfs nog een kerkdienst bijwonen of een andere invulling aan de zondagrust geven.
Dus volgens mij gaat het al veel beter dan dat jij vermoed Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:27
 
Joh 7:22 Daarom heeft Mozes ulieden de besnijdenis gegeven (niet dat zij uit Mozes is, maar uit de vaderen), en gij besnijdt een mens op den sabbat.

Joh 7:23 Indien een mens de besnijdenis ontvangt op den sabbat, opdat de wet van Mozes niet gebroken worde; zijt gij toornig op Mij, dat Ik een gehelen mens gezond gemaakt heb op den sabbat? Joh 7:24

Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt een rechtvaardig oordeel.

Luk 13:14 En de overste der synagoge, kwalijk nemende, dat Jezus op den sabbat genezen had, antwoordde en zeide tot de schare:

Er zijn zes dagen, in welke men moet werken; komt dan in dezelve, en laat u genezen, en niet op den dag des sabbats.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 13:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:28
 
ANNETTE792 schreef:
Die wisseldiensten zijn er 24/7 in de zorg, er is niemand die elke zondag moet werken, meestal is het eens per 3-4 weken. En daardoor kan bijna iedereen die een zondagdienst draait buiten de dienst om zelfs nog een kerkdienst bijwonen of een andere invulling aan de zondagrust geven.
Dus volgens mij gaat het al veel beter dan dat jij vermoed Knipoog smiley
Ok, helder.

Maar wat is er dan op tegen om de sabbath te houden? Knipoog smiley

...om toch weer even terug te komen op het eigenlijke topic... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:49
 
LEPELTJE037 schreef:
Ok, helder.

Maar wat is er dan op tegen om de sabbath te houden? Knipoog smiley

...om toch weer even terug te komen op het eigenlijke topic... Lachende smiley

Okey, Jij geeft aan dat God jou heel duidelijk heeft gemaakt dat jij de sabbath moet houden. Jou verhaal lezend denk ik idd ook dat het voor jou heel persoonlijk bedoeld is geweest. Je geeft aan dat practische problemen zich hebben opgelost op een manier die jou gelegenheid geeft om de sabbath te houden. Heel gaaf en goed dat je hebt geluisterd!!
God heeft dat aan mij (nog) niet duidelijk gemaakt. Wanneer God vind dat ik de sabbath moet houden, maakt hij mij dat duidelijk, zodat ik een keuze kan maken waar ik ook helemaal achter sta.
Vergeet niet dat God met ieder persoonlijk Zijn weg gaat. Een weg die past in Zijn plan.


Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 13 september 2010, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:53
 
Nog even dit...

Misschien ben ik hier en daar wat fel in m'n bewoordingen geweest.
Mogelijk dat ik mensen heb gekrenkt.
Das is nooit de bedoeling geweest van dit hele onderwerp.

Al gauw ging het 'off-topic' door de mensen in de medische sector te bekritiseren.

Datgene wat ik heb gezegd, daar sta ik nog steeds achter.
maar wellicht was het niet de juiste timing en de plaats om zo fel te zijn in m'n bewoordingen.

Aan degene die zich dan ook gekwetst voelen door mijn woorden, daar wil ik bij deze m'n excuses voor maken.

Vooralsnog hoop ik met dit onderwerp mensen aan het denken te mogen zetten, aangaande Gods heiligheid.

Net als God serieus met ons is, dienen we God ook serieus te nemen., in alle facetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:56
 
Ik zet op mijn kalender de maandag als eerste dag neer.
Dan is de zondag de 7de dag.
Dan is de zondag de rustdag.
Makkelijker kan ik het voor mij zelf niet maken. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 14:01
 
IMKE917 schreef:
Okey, Jij geeft aan dat God jou heel duidelijk heeft gemaakt dat jij de sabbath moet houden. Jou verhaal lezend denk ik idd ook dat het voor jou heel persoonlijk bedoeld is geweest. Je geeft aan dat practische problemen zich hebben opgelost op een manier die jou gelegenheid geeft om de sabbath te houden. Heel gaaf en goed dat je hebt geluisterd!!
God heeft dat aan mij (nog) niet duidelijk gemaakt. Wanneer God vind dat ik de sabbath moet houden, maakt hij mij dat duidelijk, zodat ik een keuze kan maken waar ik ook helemaal achter sta.
Vergeet niet dat God met ieder persoonlijk Zijn weg gaat. Een weg die past in Zijn plan.

Je hebt helemaal gelijk! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 14:01
 
MARISKA601 schreef:
Ik zet op mijn kalender de maandag als eerste dag neer.
Dan is de zondag de 7de dag.
Dan is de zondag de rustdag.
Makkelijker kan ik het voor mij zelf niet maken. Clown smiley

En dat is de "Geest van God" die dat zegt???????????

Even een "schop onder het water" ??????

Dank je wel!!!!!!

Ben ik blij dat ik geen "christen" ben
?????

Exo 12:14 En deze dag zal ulieden wezen ter gedachtenis, en gij zult hem den HEERE tot een feest vieren; gij zult hem vieren onder uw geslachten tot een eeuwige inzetting.

dus niet tijdelijk.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 14:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 14:07
 
MAR907 schreef:
En dat is de "Geest van God" die dat zegt???????????

Even een "schop onder het water" ??????

Dank je wel!!!!!!

Ben ik blij dat ik geen "christen" ben
?????



Ik heb het over mijn agenda/kalender
en niet die van anderen.

Laten we elkaar respecteren dat de een de sabbat houd en de ander de zondagsrust.
En het is een ieder zijn/haar verantwoordelijkheid hoe die in te vullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 14:08
 
LEPELTJE037 schreef:
Nog even dit...

Misschien ben ik hier en daar wat fel in m'n bewoordingen geweest.
Mogelijk dat ik mensen heb gekrenkt.
Das is nooit de bedoeling geweest van dit hele onderwerp.

Al gauw ging het 'off-topic' door de mensen in de medische sector te bekritiseren.

Datgene wat ik heb gezegd, daar sta ik nog steeds achter.
maar wellicht was het niet de juiste timing en de plaats om zo fel te zijn in m'n bewoordingen.

Aan degene die zich dan ook gekwetst voelen door mijn woorden, daar wil ik bij deze m'n excuses voor maken.

Vooralsnog hoop ik met dit onderwerp mensen aan het denken te mogen zetten, aangaande Gods heiligheid.

Net als God serieus met ons is, dienen we God ook serieus te nemen., in alle facetten.

excusses aanvaard
maar ik denk dat wij niet minder serieus zijn met Gods woord lepeltje
ik denk dat het er gewoon meer omgaat hoe je in het leven staat en dan denk ik bv aan het voorbeeld van de barmhartige sammaritaan terwijl de andere wettisch dachten ivm onreinheid en sabbath etc.
vandaar dat ik het verlossingswerk van Christus dan als mijn bevrijding zie ,niets als excuus maar als extra dimensie
ik ben niet Joods van oorsprong,ik ben een christen die ge-ent is op de stam.Denk dat God naar onze vruchten van het leven kijkt niet of we precies de wet houden want dat kan niemand .
kijk maar hoe Jezus tegen de farizeeers tekeer ging en die deden alles volgens de regels dachten ze.
lofoffers zeggen meer dan slachtoffers etc etc etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 14:14
 
LEPELTJE037 schreef:
Nog even dit...

Misschien ben ik hier en daar wat fel in m'n bewoordingen geweest.
Mogelijk dat ik mensen heb gekrenkt.
Das is nooit de bedoeling geweest van dit hele onderwerp.

Al gauw ging het 'off-topic' door de mensen in de medische sector te bekritiseren.

Datgene wat ik heb gezegd, daar sta ik nog steeds achter.
maar wellicht was het niet de juiste timing en de plaats om zo fel te zijn in m'n bewoordingen.

Aan degene die zich dan ook gekwetst voelen door mijn woorden, daar wil ik bij deze m'n excuses voor maken.

Vooralsnog hoop ik met dit onderwerp mensen aan het denken te mogen zetten, aangaande Gods heiligheid.

Net als God serieus met ons is, dienen we God ook serieus te nemen., in alle facetten.


Ik hoop van harte dat JIJ er eens een andere blik van kijken op krijgt......en dat is wat ik je duidelijk probeerde te maken.........je biedt wel excuus aan maar je mening is hetzelfde........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 13 september 2010, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 14:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik hoop van harte dat JIJ er eens een andere blik van kijken op krijgt......en dat is wat ik je duidelijk probeerde te maken.........je bied wel excuus aan maar je mening is hetzelfde........

Maar die mening mag hij hebben....zie niet in waarom hij er een andere kijk op moet krijgen? Zoals wij het niet met hem eens hoeven zijn, hoef hij dat ook niet met jou of mij toch? Hij bied zn excuus aan voor de manier waarop dingen besproken werden, dat vind ik al heel wat op dit forum Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 16:13
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik heb ook nog wat gezegd, over wanneer iedereen Gods rustdag hield en er dan ook nog mensen in het ziekenhuis liggen...

Dus toch beter lezen... Knipoog smiley

en de christelijke gehandicapteninstellingen dan lepeltje?
die moeten maar mensen inhuren op de rustdag die onchristelijk zijn???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 16:26
 
JOLAN931 schreef:
en de christelijke gehandicapteninstellingen dan lepeltje?
die moeten maar mensen inhuren op de rustdag die onchristelijk zijn???

Als de "kerk" zondags de gehandicapten zouden verzorgen!!! was het dus ook niet nodig geweest dat de wereld hun moet helpen.
Zij moeten het wel, omdat de kerkleden aan hunzelf denken als het erop aankomt.
Wat doet de kerk met bijstandsmoeders met kinderen als die het niet redden ook op financieel gebied????

Juist, niks dus, omdat er niet geluisterd wordt naar de hulpvraag!!!!!!

De Here Jezus is niet voor niets "De Herder" welke diegenen help die verloren is gegaan.
Hij zoekt niet de "ellite".


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 16:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 16:30
 
JOLAN931 schreef:
en de christelijke gehandicapteninstellingen dan lepeltje?
die moeten maar mensen inhuren op de rustdag die onchristelijk zijn???
Aangezien dit dus 'off-topic' is, is dit het laatste wat ik zeg over mensen die in de zorg werken...

Iedereen weet kennelijk wel excuses te vinden, waardoor ze de rustdag niet persé hoeven te houden, zoals God die bedoeld heeft.
Er is altijd een weg te vinden om datgene te doen, wat God van ons vraagt.
Zie het als een zegen, als je de sabbath kan houden, zoals God het van ons verlangt. Als het echt niet anders kan, dan houdt het op, maar nogmaals, 'Waar een wil is, is een weg'.

Hier laat ik het verder bij, wat betreft de mensen die in de zorg ed. werken... Uiteindelijk ging het om het verschil tussen de zondagsviering en de sabbath.

Verwacht dus niet, dat ik verder nog zal reageren op mensen die alsnog dat over de zorg naar voren halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 16:53
 
1 ding wil ik van mijzelf zeggen:
ik heb "De God van Israel (YHWH)" boven alles lief, inclusief zijn inzettingen. Hij weet het van mij, doordat ik gehoorzaam ben waaraan Hij kan zien dat Hij mijn God is.
Dus het 4e gebod "Heiligd de Sabbat opdat IK weet dat Ik de Here uw God ben" is een "teken" tussen Hem en mij.
Meer is het niet en ook niet minder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 17:33
 
LEPELTJE037 schreef:
Mensen die zich uberhaupt niks aantrekken van God, die zondigen zowiezo, daar kun je niks aan veranderen.
Maar jij zelf zou dan toch beter moeten weten...
Je zou toch niet willen zondigen tegen God?
Als je dat dan niet zou willen... Waarom dan toch willens en wetens op Gods rustdag aan het werk, terwijl het niet persé nodig is... er zijn genoeg anderen die werken op Gods rustdag.

Huh? Dus het is absoluut onmogelijk dat deze mensen alsnog God leren kennen en van mening veranderen Smiley die vol vragen zit
Sja...als je daar bij voorbaat al vanuit gaat!

Zal niet helemaal uitwijden hoe ik over dit onderwerp denk, dat weet je al, en sluit me dus bij Chat aan...We zijn niet afhankelijk van de wet, maar van de genade van God.
maar moet me ook bij Annette aansluiten dat het er op lijkt dat je wilt zeggen dat we anderen maar moeten aanmoedigen om "de wet" te overtreden zodat wij het niet hoeven te doen, en dat lijkt me ook niet een strak plan...uiteindelijk willen we met ons gedrag natuurlijk een voorbeeld stellen voor anderen en hopen we op deze manier deze mensen aan het denken te zetten!
Ons behoud ligt in ons hart, en niet in het nakomen van regeltjes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 18:53
 
tja, ik mis 1 ding in deze discussie...

niet alleen GIJ moet de Sabbath houden, maar ook uw zoon en uw dochter, uw knecht en uw dienstmaagd

dat met die os en die ezel is alleen bij het gij zult niet begeren toch?

maar mogen we dan wel onze collega's ergens voor op laten draaien omdat dat toch maar blinde heidenen zijn?

er is maar 1 optie Lepeltje... emigreer naar amerika en sluit je aan bij de Amish Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 19:09
 
PIETER649 schreef:
tja, ik mis 1 ding in deze discussie...

niet alleen GIJ moet de Sabbath houden, maar ook uw zoon en uw dochter, uw knecht en uw dienstmaagd

dat met die os en die ezel is alleen bij het gij zult niet begeren toch?

maar mogen we dan wel onze collega's ergens voor op laten draaien omdat dat toch maar blinde heidenen zijn?

er is maar 1 optie Lepeltje... emigreer naar amerika en sluit je aan bij de Amish Lachende smiley


Tjonge, dit slaat toch helemaal echt nergens op!!!!


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 19:27
 
LEPELTJE037 schreef:
Maar ja, nu je het er dan wel over hebt... God heeft voor een bepaalde reden de zevende dag ingesteld als rustdag... Heb je lak aan die redenen, dan leidt dat inderdaad tot zonde en mis je dus het doel, waarvoor God iets heeft ingesteld.

Heb je een idee om welke redenen God op de 7e dag de rustdag heeft ingesteld?

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 19:29
 
ZINGA672 schreef:
Heb je een idee om welke redenen God op de 7e dag de rustdag heeft ingesteld?

GrZing!

Rusten. En genieten van alles wat geschapen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 19:52
 
MARIO216 schreef:
Rusten. En genieten van alles wat geschapen is.

Ik denk dat er nog een reden is. God rustte op de 7e dag van Zijn werken. En zoals Hij rustte van Zijn werken mogen ook wij rusten van onze werken. De vraag is echter: welke werken?? Lees maar es: Hebreeën 4:1-13.
Een moeilijk stuk, dat een tijd geleden tot mij begon te spreken en dat ik nu een ietsjepietsje beter denk te snappen. Lachende smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 Volgende
Pagina 4 van 11