ChristianMatch
 


Forum

man en vrouw; hoe zit het nou......?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 07:03
 
MARJAN029 schreef:
Wat ik best even kwijt wil,

Ik denk dat binnen een relatie/huwelijk het ook belangrijk is dat zowel man als vrouw hun eigen talenten kunnen ontwikkelen.
Te vaak zie je bij christenen dat de man de leidende rol in het gezin inderdaad heeft en hij heeft bijvoorbeeld een taak in de kerk en dat de vrouw zich daar volledig naar moet voegen, want, je volgt je man.
Als de vrouw zich daar goed bij voelt en het werk van harte kan ondersteunen is dat prima maar het komt ook voor dat het volledig ten koste gaat van die vrouw, dat ze er heel ongelukkig van wordt doordat ze niet aan een eigen ontwikkeling toekomt.
Misschien heeft ze heel andere talenten waar ze nu niks mee kan doen?
In hoeverre is het dan bijbels om jezelf als vrouw in die zin op te offeren, voer je dan de wil van God uit of is het beter om daar goed over te communiceren zodat je samen de goede weg voor allebei kunt gaan?

als je t plaatje zou draaien, is t bijbelser, denk ik....
de eerste verantwoordelijkheid als man is er voor je vrouw te zijn, de tweede voor je kinderen, en wanneer er daarnaast nog ruimte is, komen de mensen uit de buitenwereld,
dus;
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...
want als mens ben je gelijkwaardig, en je hebt samen een gezinnetje;
t is niet het gezin van de man, waar de vrouw hotel-houdster van is,
toch?
dat is ook een uitvloeisel van het bijbelgedeelte dat ik noemde uit efeze, naar mijn idee....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:28
 
HANNAH810 schreef:
als je t plaatje zou draaien, is t bijbelser, denk ik....
de eerste verantwoordelijkheid als man is er voor je vrouw te zijn, de tweede voor je kinderen, en wanneer er daarnaast nog ruimte is, komen de mensen uit de buitenwereld,
dus;
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...
want als mens ben je gelijkwaardig, en je hebt samen een gezinnetje;
t is niet het gezin van de man, waar de vrouw hotel-houdster van is,
toch?
dat is ook een uitvloeisel van het bijbelgedeelte dat ik noemde uit efeze, naar mijn idee....



Sow.... en hier ben ik het dus niet mee eens!!

Beetje arrogant om te stellen dat als moeders er ff geen zin in heeft dat iemand in de kerkeraad of schoolbestuur komt, dat ook meteen Gods wil zou zijn!! Geschokte, onthutste smiley

Moeders wil = Gods wil???

Ik maak me nu oprecht zorgen om je Hannah, je bent in een gevaarlijke gedachtenstroom gekomen.
Ben jij ook al onder de invloed van reiki, TM of yoga?
Het lijkt me goed dat er voor jou gebeden word dat je deze heilloze weg mag verlaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:36
 
Quote:
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...

Hmm...roept tegenstand op bij mij Twijfelende smiley
Laten we het even gooien op die kerkeraad...das toch God's werk? Hem dienen?
Ik heb altijd geleerd dat dat boven alles moet gaan hoor, zelfs boven je gezin!
Het schoolbestuur? Dat zou zomaar ook een roeping God's kunnen zijn...een ander kan en mag daar niet over oordelen Gefrustreerde smiley Is het tenslotte niet zo dat Hij van ons vraagt Hém boven alles te stellen Smiley die vol vragen zit Het zou dan van de - in dit geval - bekorige echtgenote een beetje boel egocentrisch zijn om haar man van deze dingen af te praten lijkt me, net als haar echtgenoot haar niet mag tegenwerken in haar persoonlijke ontwikkeling Zieke smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 23 december 2009, 08:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:55
 
Ik geef Hannah gelijk.

Ik ben onlangs verkozen tot ouderling en kreeg een week bedenktijd. Ik heb bedankt na een moeilijke tijd van plussen en minnen. Maar mocht ik getrouwd zijn of in een relatie.( ja,ik weet het!!! Het is moeilijk voor te stellen,maar toch.) Maar mijn partner,ja zelfs mijn vriendin zou dat absoluut niet zien zitten,zou ik mijn beroep ook niet aangenomen hebben.

Op het moment dat de vrouw of vriendin zich helemaal naar de man heeft te schikken,krijg je slaven of een soort van onderwerping( islam). In een relatie (een beetje ideale vorm van) hebben beide, man en vrouw over het algemeen geen geheimen meer voor elkaar en vullen die beide elkaar feilloos aan. Een man overlegt voor een beslissing ook met zijn vrouw. Als zij, in welke beslissing ook, niet voor 100% achter haar man staat,rust er ook geen zegen op. En de man hoeft niet altijd maar zijn zin te krijgen. (ja, ik ben ook een man. Echt waar!!) Maar zo zie ik het wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 09:04
 
PIETER649 schreef:
Sow.... en hier ben ik het dus niet mee eens!!

Beetje arrogant om te stellen dat als moeders er ff geen zin in heeft dat iemand in de kerkeraad of schoolbestuur komt, dat ook meteen Gods wil zou zijn!! Geschokte, onthutste smiley

Moeders wil = Gods wil???

Ik maak me nu oprecht zorgen om je Hannah, je bent in een gevaarlijke gedachtenstroom gekomen.
Ben jij ook al onder de invloed van reiki, TM of yoga?
Het lijkt me goed dat er voor jou gebeden word dat je deze heilloze weg mag verlaten.

zeker doen, pieter; kan nooit kwaad om voor me te bidden!!
overigens; je interpretatie is onjuist;
als vrouw heb je toch ook het kerkewerk hoog staan???
sommige mannen laten het vóór alles gaan, ook al is er geen ruimte voor.
bovendien kan het zijn, dat er een ambt aangenomen wordt, om "gezien" te worden door mede-cristenen, of omdat de sociale druk hoog is.
en ik denk persoonlijk, dat je gezin boven de gemeente gaat.
iemand anders kan geen man en vader taak overnemen,
maar er zijn meer mannen die de rol van kerkeraadslid kunnen vervullen.

toch wel erg vriendelijk dat je je zorgen om me maakt, Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 09:09
 
ik denk overigens bas, dat een vriendin of echtgenote, wanneer t maar even kan, ook al komt er dan meer werk op haar eigen schouders, het werk binnen de gemeente ook wel zodanig belangrijk vindt, dat je toch dat ambt wel aan zou kunnen nemen.
je bent immers beide christen, en wilt beide je leven wijden aan de dienst van God....
dus tess, niet zo van; "ach doe maar niet, laat een ander t maar opknappen..." maar meer van; "je zou het wel willen, en ik ook, maar kan het ook wel......???"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 11:01
 
HANNAH810 schreef:
als je t plaatje zou draaien, is t bijbelser, denk ik....
de eerste verantwoordelijkheid als man is er voor je vrouw te zijn, de tweede voor je kinderen, en wanneer er daarnaast nog ruimte is, komen de mensen uit de buitenwereld,
dus;
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...


Ik kan me hier toch niet helemaal in vinden hoor. Als dat zo zou zijn moet je dat ook zo op ander dingen gaan toepassen en krijg je hele rare situaties lijkt me.
Het kan toch niet zo zijn dat alle akties van de man waar zijn vrouw niet achterstaat dan per definitie niet naar Gods wil zouden zijn?
Lijkt me wel de ideale smoes voor vrouwen om zich voor te doen als de brave volgzame vrouw maar ondertussen thuis de broek aan te hebben.

Ik denk dat je niet zomaar kunt zeggen dat iets goed of fout hierin, dat hangt af van persoonlijke omstandigheden en als je ervoor komt te staan moet je daar samen een goede weg in zien te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:22
 
HANNAH810 schreef:
zeker doen, pieter; kan nooit kwaad om voor me te bidden!!
overigens; je interpretatie is onjuist;
als vrouw heb je toch ook het kerkewerk hoog staan???
sommige mannen laten het vóór alles gaan, ook al is er geen ruimte voor.
bovendien kan het zijn, dat er een ambt aangenomen wordt, om "gezien" te worden door mede-cristenen, of omdat de sociale druk hoog is.
en ik denk persoonlijk, dat je gezin boven de gemeente gaat.
iemand anders kan geen man en vader taak overnemen,
maar er zijn meer mannen die de rol van kerkeraadslid kunnen vervullen.

toch wel erg vriendelijk dat je je zorgen om me maakt, Lachende smiley met blinkend witte tanden


Nu ga je draaien Hannah....
Je verteld een heel ander verhaal nu
In jouw bijdrage waar ik op reageerde, stelde jij dat wanneer een partner het kerkewerk niet ziet zitten, dat dan automatisch ook Gods wil zou zijn.
Oftewel de partner voelt de wil van God haarfijn aan.
Ik denk dat je hier vreselijk fout zit.
De bijbel zegt ook iets over je vader en moeder etc verlaten om Hem na te volgen
Nou zal ik niet zeggen dat je meteen moet scheiden als je partner niet achter je kerkewerk staat, maar klakkeloos aannemen dat omdat de partner er ff geen zin in heeft, dat dat dan ook meteen Gods wil is, gaat mij veuls te ver.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:49
 
dus;
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...

dat is wat ik zei, pieter, en wat ik in t voorgaande bericht verder uitleg;
wat is daar draaierig aan?
(overigens ben je de eerste die me draaierig vind, ook wel eens leuk...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 19:57
 
HANNAH810 schreef:
dus;
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...



dat is wat ik zei, pieter, en wat ik in t voorgaande bericht verder uitleg;
wat is daar draaierig aan?
(overigens ben je de eerste die me draaierig vind, ook wel eens leuk...)

[i]Nou, Hannah, je hebt de gemoederen weer aardig bezig gehouden. Ik denk dat het de verantwoordelijkheid is van de partners samen of de man het kerkewerk gaat doen of niet. Je kunt het als vrouw steunen omdat God boven alles gaat en de kerk dienen God dienen is, ook al is hij dan weer een avond niet beschikbaar voor zijn gezin.
Je kunt er ook samen goed over praten, wat de voor- en nadelen zijn, of er wel genoeg andere avonden vrij zijn om te rusten en het gezin aandacht te geven. Wat daar uit komt zal het beste zijn voor het gezin en daar zal God wel vrede mee hebben.
Ik denk niet dat het goed is om God als een schaakstuk te gebruiken maar wel is het goed om je eigen verantwoordelijkheid te dragen, ook en juist in een relatie/huwelijk.
Ik heb zelf tweemaal het verzoek om in de kerkeraad toe te treden geweigerd omdat ik voor mijn gevoel al meer dan genoeg deed voor de kerk en er voor mijn zoon wilde zijn, dat voelde als de beste beslissing die ik kon nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:11
 
HANNAH810 schreef:
dus;
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...

dat is wat ik zei, pieter, en wat ik in t voorgaande bericht verder uitleg;
wat is daar draaierig aan?
(overigens ben je de eerste die me draaierig vind, ook wel eens leuk...)

en ik ben van mening dat als iemand een roeping van God heeft, zijn of haar partner zich daarnaar te voegen heeft.
ik zie daarbij het ambt van kerkeraadslid wel als roeping maar schoolbestuur niet.
trouwens.. wie bepaald of er teveel tijd in gaat zitten, jij beschrijft het objectief, ik denk dat dat subjectief is.
als iemand 2 uur bezig is op een avond, is dat niet de heeeeeeele avond, hoewel er zat mutsen zijn die dat wel als de hele avond zullen betitelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:12
 
Ik den inderdaad dat het wat te stellig is om te zeggen dat als een vrouw er niet achter staat het Gods wil is dat de man dan geen KR-werk doet. Wel denk ik, en dat lijkt me toch de voornaamste boodschap uit het stukje van Hannah, dat een man goed moet bedenken hoe KR-werk in het totaalplaatje van zijn rollen (oa werknemer, vader, echtgenoot) past. Dan kan het soms betekenen dat het beter is om nee te zeggen, zonder dat dit betekent dat die man zijn gezin boven God stelt. Dit is net als de opmerking van Hannah over Gods wil iets te scherp gesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:17
 
PIETER649 schreef:
ik zie daarbij het ambt van kerkeraadslid wel als roeping maar schoolbestuur niet

Wanneer is iets een roeping? Zou schoolbestuur daar werkelijk niet bij kunnen horen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:35
 
HENK710 schreef:
Wanneer is iets een roeping? Zou schoolbestuur daar werkelijk niet bij kunnen horen?

Lijkt me van wel idd Henk, tenslotte kan het werk God's overal plaatsvinden, dus ook in het schoolbestuur Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:37
 
Quote:
en ik ben van mening dat als iemand een roeping van God heeft, zijn of haar partner zich daarnaar te voegen heeft.
ik zie daarbij het ambt van kerkeraadslid wel als roeping maar schoolbestuur niet.

God liefhebben boven alles, en je naaste (ook je gezin dus) als jezelf.
Dit houd voor mij in dat je als vrouw zijnde, niet anders kunt dan je man steunen om God te dienen, en Hem op de eerste plaats te zetten.

Daarbij mag wel even gelet worden op de motieven van de man om kerkenraadslid te worden, maar als deze motieven zuiver zijn, heeft hij zijn roeping maar te volgen. En zijn vrouw(of ze wil of niet)heeft daarin ook direct de roeping om haar man te steunen in zijn ambtelijk werk.

Wat is er beter dan samen God dienen? Daar rust toch alleen maar zegen op...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:40
 
TESSYBEAR731 schreef:
Lijkt me van wel idd Henk, tenslotte kan het werk God's overal plaatsvinden, dus ook in het schoolbestuur Knipoog smiley

En als de vrouw nu die roeping heeft....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:41
 
Quote:
En als de vrouw nu die roeping heeft....

off topic....open een nieuwe voordat we de weg kwijt zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:43
 
HENK710 schreef:
En als de vrouw nu die roeping heeft....

Zoals ik in mijn eerdere reactie al zei; het werkt twee kanten op...
Zowel de man als de vrouw horen de Here hun God lief te hebben boven alles en zodoende Zijn werk voorop te stellen...

Kort door de bocht gezegd; (en ja, ik snap echt wel dat het in de praktijk lang zo makkelijk niet is)...Wanneer man of vrouw voor de keuze komt te staan tussen Roeping en Gezin...er eigenlijk gezegd word voor die roeping te kiezen...en wanneer dat nodig is alle andere dingen er voor op te offeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:44
 
JOLAN931 schreef:
off topic....open een nieuwe voordat we de weg kwijt zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Huh Smiley die vol vragen zit Man en vrouw, hoe zit dat nou? Dat is waar het over gaat. Nu komt er een casus voorbij waarin de vrouw geroepen wordt om in het schoolbestuur te zitten. Hoe zit het dan met de verhoudingen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:00
 
Natuurlijk is er geestelijk niks op tegen om de vrouw in het schoolbestuur te laten plaats nemen.

Ik blijf bij het principe dat er verschil tussen man en vrouw is. En we zijn zo langzamerhand bezig dat weg te vagen in de maatschappij. Moeten de traditionele rollen dan blijven bestaan? Dat denk ik ook niet.

Vooral omdat ik denk dat men er niet gelukkiger op geworden is. Zelfontplooien, individualisme staat lijnrecht op zelfopoffering en trouw. Een relatie zou moeten bestaan uit de behoefte de ander tot zijn recht te laten komen. We draaien het vaak om. Wat kan ik uit mijn relatie halen? En: als ik de ander zijn zin geef, wat gebeurt er dan? Luisteren naar elkaar en elkaar de ruimte geven, daar draait het om. Vertrouwen, en de ander niet laten vallen als het eens mis gaat, sleutelwoorden voor een relatie.

Als de relatie onderling goed is, zal de partner naar de wil van de Heer luisteren en niet zijn/haar eigen motieven daarboven stellen. Dat is echter wel een voorwaarde om tot een juiste beslissing te komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:26
 
TESSYBEAR731 schreef:
Lijkt me van wel idd Henk, tenslotte kan het werk God's overal plaatsvinden, dus ook in het schoolbestuur Knipoog smiley


dus ook op de voetbalvereniging of in de kroeg Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:36
 
PIETER649 schreef:
dus ook op de voetbalvereniging of in de kroeg Lachende smiley

Je weet maar nooit waar je roeping ligt Pieter...kijk maar naar Majoor Boszhardt, die zo'n beetje elke Amsterdamse kroeg regelmatig van binnen zag Knipoog smiley

Bij Hem is écht alles mogelijk! Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:39
 
TESSYBEAR731 schreef:
Je weet maar nooit waar je roeping ligt Pieter...kijk maar naar Majoor Boszhardt, die zo'n beetje elke Amsterdamse kroeg regelmatig van binnen zag Knipoog smiley

Bij Hem is écht alles mogelijk! Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


tja.. maar maj Boszhart had geen vent thuis die liep te zeuren dat ze dat niet mocht doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:44
 
PIETER649 schreef:
tja.. maar maj Boszhart had geen vent thuis die liep te zeuren dat ze dat niet mocht doen Knipoog smiley

whahaha....touché!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:48
 
TESSYBEAR731 schreef:
Zoals ik in mijn eerdere reactie al zei; het werkt twee kanten op...
Zowel de man als de vrouw horen de Here hun God lief te hebben boven alles en zodoende Zijn werk voorop te stellen...

Kort door de bocht gezegd; (en ja, ik snap echt wel dat het in de praktijk lang zo makkelijk niet is)...Wanneer man of vrouw voor de keuze komt te staan tussen Roeping en Gezin...er eigenlijk gezegd word voor die roeping te kiezen...en wanneer dat nodig is alle andere dingen er voor op te offeren.

Gezin is dus geen roeping????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:50
 
[

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 26 december 2009, 12:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:57
 
HENK710 schreef:
Gezin is dus geen roeping????

Eh...waar heb je mij dat horen (zien) beweren Smiley die vol vragen zit
Je roeping kan toch overal liggen? dus ook in je gezin...maar ook buiten je gezin...wie weet wel op de maan...we spraken hier over roepingen buiten het gezin! (en de partner die daar problemen mee heeft)
En mijn stukje gaat erover dat je die roeping boven alle andere dingen zou moeten stellen, dus eventueel ook boven je gezin Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 23:04
 
TESSYBEAR731 schreef:
Eh...waar heb je mij dat horen (zien) beweren Smiley die vol vragen zit
Je roeping kan toch overal liggen? dus ook in je gezin...maar ook buiten je gezin...wie weet wel op de maan...we spraken hier over roepingen buiten het gezin! (en de partner die daar problemen mee heeft)
En mijn stukje gaat erover dat je die roeping boven alle andere dingen zou moeten stellen, dus eventueel ook boven je gezin Gefrustreerde smiley

Eventueel boven gezin...dat is nu net het stukje. Want ik denk dat je gezin toch altijd als roeping mag zien. Dus dan is er geen roeping boven te verkiezen.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 09:09
 
[quote=HENK710]Eventueel boven gezin...dat is nu net het stukje. Want ik denk dat je gezin toch altijd als roeping mag zien. Dus dan is er geen roeping boven te verkiezen.... Knipoog smiley[/quote

Lees de rest van men bijdrage ook ff goed...dan hoef ik niet eens meer te reageren Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARJAN029





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 17:09
 
[quote=JOLAN931]Dit houd voor mij in dat je als vrouw zijnde, niet anders kunt dan je man steunen om God te dienen, en Hem op de eerste plaats te zetten.

Daarbij mag wel even gelet worden op de motieven van de man om kerkenraadslid te worden, maar als deze motieven zuiver zijn, heeft hij zijn roeping maar te volgen. En zijn vrouw(of ze wil of niet)heeft daarin ook direct de roeping om haar man te steunen in zijn ambtelijk werk.


En als zij daar hardstikke ongelukkig van word?
Daar ken ik dan voorbeelden van dat de man veel tijd aan de kerk had en de vrouw de roeping van haar man vervulde door jarenlang het kinderwerk tegen heug en meug op zich te nemen. En ze moest dat ook vol van blijdschap doen uiteraard.
Deze vrouw had heel andere talenten en interesse. Kinderwerk moet bij je passen! Je kunt toch pas goed funktioneren als je dat doet waar je goed in bent

Het is mooi als je samen achter een keuze kan staan. Dan komt daar denk ik iets heel goeds uit.
Waarom maakt God je uniek met je eigen talenten en heb je vervolgens de keuzen van je echtgenoot maar te acceoteren? Iets klopt daar dan toch niet in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 9 Volgende
Pagina 3 van 9