ChristianMatch
 


Forum

U bent níet 'WEDERGEBOREN'
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 22:52
 
De meeste belijdende christenen menen dat zij 'wedergeboren'
zijn, maar de ware betekenis van de wedergeboorte
begrijpen zij niet. De waarheid over de wedergeboorte
is de meest indrukwekkende openbaring van de Bijbel!

Nicodemus was een Farizeeër van hoge rang, een van de heersers over de Joden. Hij wist dat Jezus een door God gezonden profeet was die wonderen verrichtte en hij was zeer geïnteresseerd in Zijn leer.
Omdat Nicodemus echter niet gezien wilde worden met deze man, die de meeste andere Farizeeën een 'ketter' en een 'demagoog' noemden, ging hij 's nachts in het geheim naar Jezus.
Tijdens hun gesprek vertelde Jezus aan Nicodemus een diepzinnige waarheid, iets wat hem geheel verbijsterde.

"Gij moet wederom geboren worden"

Johannes 3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien.
Nicodemus, die aan een fysieke geboorte dacht, stond perplex.
Vers 4 Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden?
Jezus toonde vervolgens dat Hij over een geheel ander soort van geboorte sprak.
Vers 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.
Verder vertelde Hij de Farizeeër:
Vers 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
Maar Nicodemus begreep het eenvoudig niet (vers 9-12). Evenmin als veel mensen in onze tijd!
Vers 9 Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kan dit geschieden? 10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Gij zijt de leraar van Israël, en deze dingen verstaat gij niet? 11 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wij spreken van wat wij weten en wij getuigen van wat wij gezien hebben, en gij neemt ons getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden van het aardse gesproken heb, zonder dat gij gelooft, hoe zult gij geloven, wanneer Ik u van het hemelse spreek?
De meeste belijdende christenen menen dat zij wedergeboren werden toen zij 'Christus aanvaardden'. Maar wat het werkelijk betekent om 'wedergeboren' te worden, weten zij niet.
De wedergeboorte die in de Bijbel wordt beschreven is veel meer dan wat men in de traditionele christenheid algemeen aanneemt. Toen Jezus van 'wederom geboren' worden sprak, bedoelde Hij niet wat de meeste mensen denken. Het is van het allergrootste belang dit te begrijpen.

lees verder op :

http://home.zonnet.nl/gemeente.van.god/wedergeboren.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 11:29
 
HAICO485 schreef:
De meeste belijdende christenen menen dat zij 'wedergeboren'
zijn, maar de ware betekenis van de wedergeboorte
begrijpen zij niet. De waarheid over de wedergeboorte
is de meest indrukwekkende openbaring van de Bijbel!

Nicodemus was een Farizeeër van hoge rang, een van de heersers over de Joden. Hij wist dat Jezus een door God gezonden profeet was die wonderen verrichtte en hij was zeer geïnteresseerd in Zijn leer.
Omdat Nicodemus echter niet gezien wilde worden met deze man, die de meeste andere Farizeeën een 'ketter' en een 'demagoog' noemden, ging hij 's nachts in het geheim naar Jezus.
Tijdens hun gesprek vertelde Jezus aan Nicodemus een diepzinnige waarheid, iets wat hem geheel verbijsterde.

"Gij moet wederom geboren worden"

Johannes 3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien.
Nicodemus, die aan een fysieke geboorte dacht, stond perplex.
Vers 4 Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden?
Jezus toonde vervolgens dat Hij over een geheel ander soort van geboorte sprak.
Vers 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.
Verder vertelde Hij de Farizeeër:
Vers 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
Maar Nicodemus begreep het eenvoudig niet (vers 9-12). Evenmin als veel mensen in onze tijd!
Vers 9 Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kan dit geschieden? 10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Gij zijt de leraar van Israël, en deze dingen verstaat gij niet? 11 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wij spreken van wat wij weten en wij getuigen van wat wij gezien hebben, en gij neemt ons getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden van het aardse gesproken heb, zonder dat gij gelooft, hoe zult gij geloven, wanneer Ik u van het hemelse spreek?
De meeste belijdende christenen menen dat zij wedergeboren werden toen zij 'Christus aanvaardden'. Maar wat het werkelijk betekent om 'wedergeboren' te worden, weten zij niet.
De wedergeboorte die in de Bijbel wordt beschreven is veel meer dan wat men in de traditionele christenheid algemeen aanneemt. Toen Jezus van 'wederom geboren' worden sprak, bedoelde Hij niet wat de meeste mensen denken. Het is van het allergrootste belang dit te begrijpen.

lees verder op :

http://home.zonnet.nl/gemeente.van.god/wedergeboren.html

Ik ben vandaag een beetje lui Slapende smiley

Kun jij de juiste oplossing even geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 18:35
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben vandaag een beetje lui Slapende smiley

Kun jij de juiste oplossing even geven?


ik weet misschien iets Tess.....

Na een verfrissende douche, voel ik me soms herboren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 19:27
 
JONATHAN890 schreef:
ik weet misschien iets Tess.....

Na een verfrissende douche, voel ik me soms herboren

Oh, nou in dat geval word ik iedere dag weer opnieuw geboren! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Dusseh...to do list:

Wederom geboren worden: Check!!
verhuizing doorgeven aan de gemeente: euhh....Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:05
 
Dacht eigenlijk dat het oordeel door God uitgesproken zou worden.
Maar ik lees nu : U ben niet wedergeboren.

Nu snap ik het even niet......wie kan mij dit uitleggen? Heb ik dan al die tijd de bijbel verkeerd gelezen?

Weet je vooraf al dat je niet wedergeboren bent? Vroeger hebben ze mij de uitverkiezing getracht duidelijk te maken....nu dit weer Boze smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:24
 
JONATHAN890 schreef:
Dacht eigenlijk dat het oordeel door God uitgesproken zou worden.
Maar ik lees nu : U ben niet wedergeboren.

Nu snap ik het even niet......wie kan mij dit uitleggen? Heb ik dan al die tijd de bijbel verkeerd gelezen?

Weet je vooraf al dat je niet wedergeboren bent? Vroeger hebben ze mij de uitverkiezing getracht duidelijk te maken....nu dit weer Boze smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley

Zoals in het andere draadje al even aangegeven moet je denk ik vooral de vraag stellen of je bereid bent om je door God te laten leiden. Dan is de kwestie van de wedergeboorte (en die van de uitverkiezing) geen vraagstuk meer, maar een leefstuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:50
 
HENK710 schreef:
Zoals in het andere draadje al even aangegeven moet je denk ik vooral de vraag stellen of je bereid bent om je door God te laten leiden. Dan is de kwestie van de wedergeboorte (en die van de uitverkiezing) geen vraagstuk meer, maar een leefstuk!

Sja, maar het gaat hier wel degelijk om het stukje "wedergeboren worden" dat volgens Haico op een andere manier geschied als Jonathan aangaf.
Aangezien ik er zelf al een poosje mee bezig ben vermoed ik dat Haico doelt op het dopen, er staat namelijk wel degelijk in de bijbel dat dit essentieel is om het koninkrijk God's te beërven.
Maar toch geloof ik dat ook mensen die niet gedoopt zijn de heilige geest ontvangen hebben. Dit hebben ze gedaan op het moment dat ze Jezus aannamen en hun zonden beleden hebben.

Persoonlijk zou ik het makkelijker vinden als Haico hier op het forum verwoord wat hij dan verstaat onder wedergeboren worden, i.p.v. iedere keer met linken te strooien...zou ook makkelijker dicussiëren zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:01
 
TESSYBEAR731 schreef:
Aangezien ik er zelf al een poosje mee bezig ben vermoed ik dat Haico doelt op het dopen, er staat namelijk wel degelijk in de bijbel dat dit essentieel is om het koninkrijk God's te beërven.
Maar toch geloof ik dat ook mensen die niet gedoopt zijn de heilige geest ontvangen hebben. Dit hebben ze gedaan op het moment dat ze Jezus aannamen en hun zonden beleden hebben.

Dat geloof ik ook, anders zou iemand die als kind gedoopt is, dan nooit wedergeboren kunnen worden?
Voor mij staat en valt het wedergeboren worden met het aannemen van Jezus Christus als je verlosser.

Persoonlijk zou ik het makkelijker vinden als Haico hier op het forum verwoord wat hij dan verstaat onder wedergeboren worden, i.p.v. iedere keer met linken te strooien...zou ook makkelijker dicussiëren zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:04
 
Tuurlijk snap ik jullie reacties....ik snap alleen niet wat Haico nou wil zeggen.

FF uit de kast lokken is wat ik doe...jullie kennen mij toch langzamerhand wel.... niet iedere vraag is er een die ik niet begrijp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:15
 
ff gecopieerd uit een ander topic....om meer on-topic te zijn


HAICO485 schreef:
nee.

1. wedergeboren worden. dus geboren uit de Geest van God.
let op het woord: GEBOORTE. dus niks met je hart.

2. daarna zul je op een gegeven moment de Heilige Geest ontvangen

zo ging het in ieder geval bij mij.



als je het hele stuk even leest lees je het gehele gesprek wat Jezus had met nikodemus

Joh3:1 En er was iemand uit de Farizeeën, wiens naam was Nikodemus, een overste der Joden; 2 deze kwam des nachts tot Hem en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij van God gekomen zijt als leraar; want niemand kan die tekenen doen, welke Gij doet, tenzij God met Hem is. 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. 4 Nikodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden? 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden. 8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid, maar gij weet niet, vanwaar hij komt of waar hij heengaat; zó is een ieder, die uit de Geest geboren is. 9 Nikodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kan dit geschieden? 10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Gij zijt de leraar van Israël, en deze dingen verstaat gij niet? 11 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wij spreken van wat wij weten en wij getuigen van wat wij gezien hebben, en gij neemt ons getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden van het aardse gesproken heb, zonder dat gij gelooft, hoe zult gij geloven, wanneer Ik u van het hemelse spreek? 13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.
14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. 19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos. 20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; 21 maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijke, dat zij in God verricht zijn.


Het gaat er dus om dat de werken van de Geest openbaar worden
De wind is niet te zien, toch is de wind er, waardoor weet je dat, omdat je de gevolgen van de wind ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 23:20
 
HAICO485 schreef:
De meeste belijdende christenen menen dat zij 'wedergeboren'
zijn, maar de ware betekenis van de wedergeboorte
begrijpen zij niet. De waarheid over de wedergeboorte
is de meest indrukwekkende openbaring van de Bijbel!

Nicodemus was een Farizeeër van hoge rang, een van de heersers over de Joden. Hij wist dat Jezus een door God gezonden profeet was die wonderen verrichtte en hij was zeer geïnteresseerd in Zijn leer.
Omdat Nicodemus echter niet gezien wilde worden met deze man, die de meeste andere Farizeeën een 'ketter' en een 'demagoog' noemden, ging hij 's nachts in het geheim naar Jezus.
Tijdens hun gesprek vertelde Jezus aan Nicodemus een diepzinnige waarheid, iets wat hem geheel verbijsterde.

"Gij moet wederom geboren worden"

Johannes 3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien.
Nicodemus, die aan een fysieke geboorte dacht, stond perplex.
Vers 4 Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden?
Jezus toonde vervolgens dat Hij over een geheel ander soort van geboorte sprak.
Vers 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.
Verder vertelde Hij de Farizeeër:
Vers 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
Maar Nicodemus begreep het eenvoudig niet (vers 9-12). Evenmin als veel mensen in onze tijd!
Vers 9 Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kan dit geschieden? 10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Gij zijt de leraar van Israël, en deze dingen verstaat gij niet? 11 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wij spreken van wat wij weten en wij getuigen van wat wij gezien hebben, en gij neemt ons getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden van het aardse gesproken heb, zonder dat gij gelooft, hoe zult gij geloven, wanneer Ik u van het hemelse spreek?
De meeste belijdende christenen menen dat zij wedergeboren werden toen zij 'Christus aanvaardden'. Maar wat het werkelijk betekent om 'wedergeboren' te worden, weten zij niet.
De wedergeboorte die in de Bijbel wordt beschreven is veel meer dan wat men in de traditionele christenheid algemeen aanneemt. Toen Jezus van 'wederom geboren' worden sprak, bedoelde Hij niet wat de meeste mensen denken. Het is van het allergrootste belang dit te begrijpen.

lees verder op :

http://home.zonnet.nl/gemeente.van.god/wedergeboren.html

maar...tegen wie zeg je het nou?
en wat zeg je precies?
en waar in de bijbel staat, wat je wilt zeggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 23:53
 
JONATHAN890 schreef:
Tuurlijk snap ik jullie reacties....ik snap alleen niet wat Haico nou wil zeggen.

FF uit de kast lokken is wat ik doe...jullie kennen mij toch langzamerhand wel.... niet iedere vraag is er een die ik niet begrijp

Psies! tis mij dus ook niet duidelijk wat ie nou wil zeggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:51
 
TESSYBEAR731 schreef:
Psies! tis mij dus ook niet duidelijk wat ie nou wil zeggen...

nee ik ook niet......t verbaast mij dat er geen antwoorden komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:32
 
Haico bedoelt het misschien wel goed
kan alleen niet de juiste woorden geven als mens zijn
en alleen met bijbelse teksten meegeven.

Bijbelse teksten meegeven is mooi alleen hoe gebruik je het?
Iets uit verband rukken van tekst is ook niet okay he

Ook Haico mag verder door leren het is alleen of hij dat wil
Of hij goede positieve kritiek verdraagt van broeders en zusters
of hij is boos en leeft zijn eigen leven in alle eenvoudigheid.

Wens jou Haico het allerbeste dat je mag groeien in geloof in alle zuiverheid.
Als we als mensen fouten maken we leven in de zondeval en mogen van dingen leren om die dingen niet weer te doen. Weetje 7x70 maal vergeeft de Here ons en niet dat we doorgaan met expres onze zonden te doen neej je wil veranderen. Zodat God mag kneden, vormen en vullen naar Zijn Beeld.

Shalom,

Een zuster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEO571





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 21:50
 
Hoi Haico, wat geloof je zelf Smiley die vol vragen zit Geloof je dat het waar is wat er allemaal staat Smiley die vol vragen zit Laat je niet misleiden jongen. Lees het in de juiste context. In jou geplaatste stuk wordt het uit zn verband getrokken namelijk. Lees het maar eens goed. Vraag wel de Heilige Geest daarbij de juiste waarheid te geven.

Ik wens je Gods rijke zegen toe

Groetjes Leo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JAN553





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 20 oktober 2010, 20:24
 
Dag allen,

Leuke discussie. Het gaat niet om het feit dat mensen denken wedergeboren te zijn, of een vernieuwde geest te bezitten, maar het gaat om het feit dat een voorman van de Joodse Farizeeen niet weet wat er in de Bijbel staat! "Bent u een leraar van Israël en verstaat u deze dingen niet?" Een vermaning van Jezus Christus aan het adres van mensen die het allemaal zelf wel weten. Die nota bene tot een overste van het volk zijn gesteld, en dus wel degelijk moesten weten wat er in de Bijbel stond.

Johannes 3:
11 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Dan de stelling U bent niet wedergeboren: Nicodemus begreep dit niet. Hoe kan een mens nou nog een keer geboren worden, nog een keer in de buik van zijn moeder terechtkomen? Dat gaat inderdaad ook niet. Betekend dat het ergens anders over gaat. Het gaat over het opnieuw geboren worden uit water en Geest. Zulken kunnen het koninkrijk van God ingaan. Wat moet er dus gebeuren? Wel. GOd moet worden verhoogd. En dat kan alleen als we GELOVEN wat Hij in Zijn woord zegt. Jezus zei aardse dingen tegen NIcodemus, en hij geloofde ze niet. Jezus zei hemelse dingen (noodzaak van wedergeboorte) tegen Nicodemus, en hij geloofde Hem niet.

Vers 18:
Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.

U bent niet wedergeboren?

Hartelijke groet,
Jan Grisnich
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 12:53
 
Toen ik was wedergeboren wist ik in het begin niet eens wat er me aan de hand was, waarom ik God wou leren kennen, de zonde ging haten, en Blij werd van de Bijbel, en er geen genoeg van kon krijgen.

toen las ik dit en wist ik het:

2 cor 5: 17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen. 18 Dit alles is het werk van God.



en ja het is noodzakelijk voor je redding, het is het verschill tussen een kind van God zijn of vijand, hel of hemel, eeuwig leven of dood.


rom 8:

9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.


14 Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods. 15 Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader. 16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 15:26
 
Hetgeen dat voor mij betekend wanneer men wedergeboren is: het begrijpen van de wasvat in de weg van de tabernakel voor Israel...

180 graden omdraaien betekend, weer terug naar de Schepper zoals Hij is, 1 (echad) zijn met Hem.

http://www.youtube.com/watch?v=s863GYbC3o0&feature=player_embedded


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 24 oktober 2010, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1