ChristianMatch
 


Forum

Psychiatrische stoornis(sen) zonde of vloek?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MIENTJE168





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:35
 
Beste mede CM leden

Lang heb ik geaarzeld en getwijfeld voordat ik de moed vond om dit bericht te posten. De reden daarvan is dat ik in het verleden erg ben gekwetst door sektarische mensen, die me vertelden dat ik vervloekt was Huilende smiley, smiley in tranen Dit heeft me erg gevormd, in negatieve zin, zoals te verwachten viel.

Nu zit ik dus met een moeilijke kwestie: ik heb last van psychische problemen, waaronder ADHD, Asperger (lichte vorm van autisme) en borderline trekjes.
Ook heb ik 15 jaar lang een levensbedreigende eetstoornis gehad, die ik (dank U wel, lieve God!) sinds een half jaar onder controle heb. Maar dat neemt niet weg dat al die andere stoornissen blijven bestaan (geloof me, ik heb talloze demoon-uitdrijfrituelen meegemaakt, maar het heeft me enkel maar meer emotionele schade toegebracht).

Zijn mijn stoornissen een straf van God, zoals me is gezegd in Pinkstergemeenten? Daar zeiden ze me dat er meerdere oorzaken waren:
1) Te weinig gebed
2) te weinig geloof
3) onbeleden zonden
4) vloek op het voorgeslacht

Deze dingen hebben me geestelijk bijna de afgrond in doen belanden. Ik worstel er nog dagelijks mee en heb een laag zelfbeeld. Dat had ik al voor mijn bekering 12½ jaar geleden, maar sinds mijn bekering voel ik me eigenlijk nog rotter dan daarvoor. Althans, in het contact met medegelovigen. Want niet-christenen laten me wel in mijn waarde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:45
 
MIENTJE168 schreef:
Beste mede CM leden

Lang heb ik geaarzeld en getwijfeld voordat ik de moed vond om dit bericht te posten. De reden daarvan is dat ik in het verleden erg ben gekwetst door sektarische mensen, die me vertelden dat ik vervloekt was Huilende smiley, smiley in tranen Dit heeft me erg gevormd, in negatieve zin, zoals te verwachten viel.

Nu zit ik dus met een moeilijke kwestie: ik heb last van psychische problemen, waaronder ADHD, Asperger (lichte vorm van autisme) en borderline trekjes.
Ook heb ik 15 jaar lang een levensbedreigende eetstoornis gehad, die ik (dank U wel, lieve God!) sinds een half jaar onder controle heb. Maar dat neemt niet weg dat al die andere stoornissen blijven bestaan (geloof me, ik heb talloze demoon-uitdrijfrituelen meegemaakt, maar het heeft me enkel maar meer emotionele schade toegebracht).

Zijn mijn stoornissen een straf van God, zoals me is gezegd in Pinkstergemeenten? Daar zeiden ze me dat er meerdere oorzaken waren:
1) Te weinig gebed
2) te weinig geloof
3) onbeleden zonden
4) vloek op het voorgeslacht

Deze dingen hebben me geestelijk bijna de afgrond in doen belanden. Ik worstel er nog dagelijks mee en heb een laag zelfbeeld. Dat had ik al voor mijn bekering 12½ jaar geleden, maar sinds mijn bekering voel ik me eigenlijk nog rotter dan daarvoor. Althans, in het contact met medegelovigen. Want niet-christenen laten me wel in mijn waarde.

Jammer hoe gemeente`s je bij vooroordelen kijk als je een beperking hebt wat chronisch is dat je ermee leeft en kan je daar verder ook niks aan doen.
Dit ben jij in hoe wie jij bent ook jij mag er zijn. Lachende smiley
Weet dat de Vader jou hart kent en hoe jou band met Hem is.
Weetje je moet nooit echt op mensen leunen maar leun meer op God.
Mensen kennen je beperking niet kunnen dan ook niet inleven.
Men zeggen gauw o dat komt van satan of het zijn demonen ofzo.
In de mediciwereld kun je daar medicijnen voor krijgen en verder mag je voor bidden om de Wapenrusting door Jezus Christus heen Hij jou mag beschermen.
Jij bent uniek in Gods ogen zuster. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:51
 
Jammer dat er nog steeds mensen zijn die, net als een aantal mensen in Jezus' tijd, de oorzaak van dergelijke ziekten meteen bij de persoonlijke vormgeving van de relatie met God leggen. Zoals Jezus de mensen duidelijk maakte in het geval van de blindgeborene is een dergelijke ziekte niet zomaar als persoonlijke straf op een bepaalde zonde van de betrokkene of diens ouders te leggen. Ziekte is in de wereld gekomen als onderdeel van de gebrokenheid waarin we met elkaar zijn terechtgekomen. Niet als persoonlijke straf dus. Het kan wel dienen als persoonlijke leerschool, zoals Jezus aan de mensen ook duidelijk maakte. Juist door onze zwakheden heen kan God grootgemaakt worden en kan Zijn werkende kracht Zich openbaren!

Jammer dat mensen (of ze nu christen zijn of niet) door die andere manier van denken mensen zo een negatief zelfbeeld opleggen zonder dit te beseffen. Je mag er gewoon zijn zoals je bent! Laat dat de boodschap zijn om je aan vast te houden! God houdt van je en wil ook jouw Vader zijn en jou met Zijn Geest krachtig maken in deze gebroken wereld!


Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 29 september 2010, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:56
 
MIENTJE168 schreef:
Beste mede CM leden

Lang heb ik geaarzeld en getwijfeld voordat ik de moed vond om dit bericht te posten. De reden daarvan is dat ik in het verleden erg ben gekwetst door sektarische mensen, die me vertelden dat ik vervloekt was Huilende smiley, smiley in tranen Dit heeft me erg gevormd, in negatieve zin, zoals te verwachten viel.

Nu zit ik dus met een moeilijke kwestie: ik heb last van psychische problemen, waaronder ADHD, Asperger (lichte vorm van autisme) en borderline trekjes.
Ook heb ik 15 jaar lang een levensbedreigende eetstoornis gehad, die ik (dank U wel, lieve God!) sinds een half jaar onder controle heb. Maar dat neemt niet weg dat al die andere stoornissen blijven bestaan (geloof me, ik heb talloze demoon-uitdrijfrituelen meegemaakt, maar het heeft me enkel maar meer emotionele schade toegebracht).

Zijn mijn stoornissen een straf van God, zoals me is gezegd in Pinkstergemeenten? Daar zeiden ze me dat er meerdere oorzaken waren:
1) Te weinig gebed
2) te weinig geloof
3) onbeleden zonden
4) vloek op het voorgeslacht

Deze dingen hebben me geestelijk bijna de afgrond in doen belanden. Ik worstel er nog dagelijks mee en heb een laag zelfbeeld. Dat had ik al voor mijn bekering 12½ jaar geleden, maar sinds mijn bekering voel ik me eigenlijk nog rotter dan daarvoor. Althans, in het contact met medegelovigen. Want niet-christenen laten me wel in mijn waarde.



Ik kan je 1 ding zeggen

Er is er maar Één die kan bepalen of je voldoende bid.
Er is er maar Één die kan bepalen of je voldoende geloof hebt.
Er is er maar Één die kan bepalen of je je zonden beleden hebt.
Er is er maar Één die kan bepalen of er een vloek ligt op het voorgeslacht.


Nee jouw stoornissen hebben te maken met het feit dat we in zonde leven.
De ene mens heeft lichamelijke stoornissen en de ander psychische.
Deze dingen ondervind de mens nou eenmaal.
Psychische aandoeningen hebben vaak te maken met de sociale factor.
De ene mens verdraagt kritiek makkelijker dan de ander.
Vaak zijn mensen die gevoelig zijn voor sociale factoren het slachtoffer van pesterijen.
Ze gaan heel snel geloven wat anderen mensen zeggen.
Hierdoor worden ze onzeker, en krijgen lichamelijke en of psychische klachten.

Ik vind het heel erg hoe de kerk waar jij lid van bent met je is omgegaan.
Ik kan je 1 ding zeggen.... verlaat die kerk....


.... en knoop die 4 punten van mij goed in je oren.



groetjes van mariska
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:04
 
MIENTJE168 schreef:
Beste mede CM leden

Lang heb ik geaarzeld en getwijfeld voordat ik de moed vond om dit bericht te posten. De reden daarvan is dat ik in het verleden erg ben gekwetst door sektarische mensen, die me vertelden dat ik vervloekt was Huilende smiley, smiley in tranen Dit heeft me erg gevormd, in negatieve zin, zoals te verwachten viel.

Nu zit ik dus met een moeilijke kwestie: ik heb last van psychische problemen, waaronder ADHD, Asperger (lichte vorm van autisme) en borderline trekjes.
Ook heb ik 15 jaar lang een levensbedreigende eetstoornis gehad, die ik (dank U wel, lieve God!) sinds een half jaar onder controle heb. Maar dat neemt niet weg dat al die andere stoornissen blijven bestaan (geloof me, ik heb talloze demoon-uitdrijfrituelen meegemaakt, maar het heeft me enkel maar meer emotionele schade toegebracht).

Zijn mijn stoornissen een straf van God, zoals me is gezegd in Pinkstergemeenten? Daar zeiden ze me dat er meerdere oorzaken waren:
1) Te weinig gebed
2) te weinig geloof
3) onbeleden zonden
4) vloek op het voorgeslacht

Deze dingen hebben me geestelijk bijna de afgrond in doen belanden. Ik worstel er nog dagelijks mee en heb een laag zelfbeeld. Dat had ik al voor mijn bekering 12½ jaar geleden, maar sinds mijn bekering voel ik me eigenlijk nog rotter dan daarvoor. Althans, in het contact met medegelovigen. Want niet-christenen laten me wel in mijn waarde.


Mientje...... Pak eens een spiegel en hou die voor je gezicht

En je ziet de mens die ik zojuist op jouw profiel zag staan, toen ik je foto's doorbladerde.

* Wat een mooi bijzonder uniek talentvol mens ben jij
* Geniet van de talenten die God jou gegeven heeft
* Dank God voor de schoonheid van het mens zijn
* Geniet van je leven dat God je iedere dag geeft

God heeft jou gemaakt, je bent liefdevol in Zijn ogen. Hij geniet er innig van als Hij naar jou omziet. God wil absoluut niet dat jij vragen hebt over je zelfbeeld.

Laat de mening van anderen niet dat beeld beschadigen wat God van jou heeft. Anderen die onder het mom van religie zeggen dat die paar gebrekjes aan jou oorzaak zijn van zonde, demonen enz. zijn liefdeloos bezig. God heeft jou lief om wie jij bent. Uniek, gaaf, een kind van je Vader mag jij zijn. Dank God voor jouw leven, geloof dat Hij jou liefheeft en God zal jou zegen geven.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 29 september 2010, 21:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIENTJE168





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:06
 
MARISKA601 schreef:
Ik kan je 1 ding zeggen

Er is er maar Één die kan bepalen of je voldoende bid.
Er is er maar Één die kan bepalen of je voldoende geloof hebt.
Er is er maar Één die kan bepalen of je je zonden beleden hebt.
Er is er maar Één die kan bepalen of er een vloek ligt op het voorgeslacht.


Nee jouw stoornissen hebben te maken met het feit dat we in zonde leven.
De ene mens heeft lichamelijke stoornissen en de ander psychische.
Deze dingen ondervind de mens nou eenmaal.
Psychische aandoeningen hebben vaak te maken met de sociale factor.
De ene mens verdraagt kritiek makkelijker dan de ander.
Vaak zijn mensen die gevoelig zijn voor sociale factoren het slachtoffer van pesterijen.
Ze gaan heel snel geloven wat anderen mensen zeggen.
Hierdoor worden ze onzeker, en krijgen lichamelijke en of psychische klachten.

Ik vind het heel erg hoe de kerk waar jij lid van bent met je is omgegaan.
Ik kan je 1 ding zeggen.... verlaat die kerk....


.... en knoop die 4 punten van mij goed in je oren.



groetjes van mariska

Mariska, die kerken heb ik gelukkig verlaten.
Momenteel bezoek ik kerken echt incidenteel (zeg eigenlijk maar bijna nooit), gewoon, omdat ik me er absoluut niet thuis voel. Ik was al bang voor sociale contacten, maar na die ervaringen is het helemaal onmogelijk geworden. Ik sluit andere mensen nu bewust af, zodat ze me niet kunnen raken.

Ik probeer God te vinden in Zijn Woord, in gebed, in christelijke boeken en op Family 7 op tv en dat voelt goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:18
 
Iemand zomaar de handen opleggen keur ik direct af je weet niet wat aan andermans handen kleeft en mijn idee is dat mensen genezen niet van deze tijd is door handen oplegging. Gewoon voor iemand bidden met handen gevouwen en ogen dicht en is aan God of Hij je wil genezen.
Verder met een beperking die je hebt kan je band zelfs sterker maken met God
als ik stukje van mijn leven zie met een ander soort beperking Triple X syndroom wat ook niet altijd makkelijk was blijf je altijd samen met God je ogen gericht op Hem en mogen we dwars door muren gaan. Lachende smiley
Leef met je mee zuster.

Hartelijke groet,

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 23:05
 
JONATHAN890 schreef:
Mientje...... Pak eens een spiegel en hou die voor je gezicht

En je ziet de mens die ik zojuist op jouw profiel zag staan, toen ik je foto's doorbladerde.

* Wat een mooi bijzonder uniek talentvol mens ben jij
* Geniet van de talenten die God jou gegeven heeft
* Dank God voor de schoonheid van het mens zijn
* Geniet van je leven dat God je iedere dag geeft

God heeft jou gemaakt, je bent liefdevol in Zijn ogen. Hij geniet er innig van als Hij naar jou omziet. God wil absoluut niet dat jij vragen hebt over je zelfbeeld.

Laat de mening van anderen niet dat beeld beschadigen wat God van jou heeft. Anderen die onder het mom van religie zeggen dat die paar gebrekjes aan jou oorzaak zijn van zonde, demonen enz. zijn liefdeloos bezig. God heeft jou lief om wie jij bent. Uniek, gaaf, een kind van je Vader mag jij zijn. Dank God voor jouw leven, geloof dat Hij jou liefheeft en God zal jou zegen geven.

Kan mij hier volledig bij aansluiten, Mientje!

Jij geeft aan een kind van God te zijn...voor God zijn al Zijn kinderen parels...jij dus ook!!!!

een lieve virtuele knuffel, José


Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 29 september 2010, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 23:30
 
"Hechtingsproblematiek"

Zo duidde mijn diagnose een paar jaar geleden...
Na intensieve therapie ben ik nu gelukkig redelijk "normaal" (of iig zo normaal als een mens kan worden)...dat was ik al, maar voelde me zo niet en het heeft heel veel staren naar mijn binnenste gekost om me te realiseren dat ik net zo ben als ieder ander.

Lieve Mientje, ik lees van alles over wat mensen je wijsmaken en aanpraten...maar heb je wel eens geprobeerd om je gewoon helemaal op God te richten? Genezing komt niet van mensen! Natuurlijk kunnen ze je heel goed helpen om dingen op een rijtje te zetten, maar als het gaat om echte, innerlijke en volledige genezing kan alleen God daarin voorzien.

Ik ben ruim een jaar lang trouw twee keer per week naar mijn therapiegroep geweest, en nog steeds heb ik gesprekken...maar alles wat ik tot nog toe bereikt heb, had ik nooit kunnen bereiken door God's liefde die in mij aan het werk was...
Richt je tot God, laat Hem Zijn werk doen in je en verwacht het absoluut niet van mensen...want die kunnen niet in jou doen wat God wél kan!

Als je alle dingen uit handen geeft aan God, zal Hij er exact dat mee doen wat er mee gedaan moet worden...beloofd!
Het enige dat jij hoeft te doen is loslaten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 23:49
 
je stukje raakt me tot diep in mijn hart mientje;
ik heb recent afscheid moeten nemen van een pleegzoontje, die een enorm laag zelfbeeld heeft opgelopen, door de pijn die mensen hem hebben aangedaan;
maar
ik ben er van overtuigd;
dat God gebroken harten heelt, en een heel byzonder lijntje heeft naar dit manneke........
weet je mientje;
er staat in de bijbel;
de engel van de Heere, schaart een onoverinnelijke legermacht
rondom degene die Zijn wil betracht
hoe klein hij is (zich voelt), of hoe groot!
zalig degene die in gevaar, alleen op HEM vertrouwt!! psalm 34



Hij is een God die erom bekent staat, dat Hij gebroken harten heelt;
al is dat in sommige gevallen een moeizaam proces!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 00:54
 
We leven in de gebrokenheid van de wereld. Ziekten dood ellende het blijft ons niet bespaart of je nou gelooft of niet, of je en persoonlijke relatie met God hebt of niet.
Ik denk dat het gevaar behoorlijk onderschat wordt wanneer er zonder kennis van zaken gebeden wordt om bevrijding en genezing in dit verband.
Inderdaad er is maar 1 God die die macht heeft en weet wat er in ons diepste omgaat, zonder dat wij het zelf weten. Hij heeft de regie.
de taal is liefde... onmetelijk, oneindig groot die liefde.
Dat zal altijd sterker zijn dan wat dan ook op aarde... onsterfelijk.
Ziekte dood ellende datgaat allemaal voorbij, overwonnen door die Liefde.
Dat heeft nisk te maken met hoe sterk jij gelooft, alsof de mens dat kan meten.. dat heeft niks te maken met presteren...dat heeft te maken met ons hart...ons hart vol valkuilen.
Alleen die valkuilen Kent Onze Vader, Hij weet ervan..soms krijgen we er zelf meer (in)zicht.
Genezingen en bevrijdingen.. het is zo mooi dat dit gebeurt en dat God ook op deze manier Zijn liefde genade en machten toont, zo mooi om daar ook met nadruk op OOK van te mogen getuigen, maar wanneer je niet geneest zegt dit helemaal niks over jou of mijn relatie met God al helemaal niet dat je niet goed genoeg zou geloven. God is met ons in ons achter ons boven ons onder ons naast ons voor ons, ten alle tijde tot in eeuwigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 07:43
 
MIENTJE168 schreef:
Beste mede CM leden

Lang heb ik geaarzeld en getwijfeld voordat ik de moed vond om dit bericht te posten. De reden daarvan is dat ik in het verleden erg ben gekwetst door sektarische mensen, die me vertelden dat ik vervloekt was Huilende smiley, smiley in tranen Dit heeft me erg gevormd, in negatieve zin, zoals te verwachten viel.

Nu zit ik dus met een moeilijke kwestie: ik heb last van psychische problemen, waaronder ADHD, Asperger (lichte vorm van autisme) en borderline trekjes.
Ook heb ik 15 jaar lang een levensbedreigende eetstoornis gehad, die ik (dank U wel, lieve God!) sinds een half jaar onder controle heb. Maar dat neemt niet weg dat al die andere stoornissen blijven bestaan (geloof me, ik heb talloze demoon-uitdrijfrituelen meegemaakt, maar het heeft me enkel maar meer emotionele schade toegebracht).

Zijn mijn stoornissen een straf van God, zoals me is gezegd in Pinkstergemeenten? Daar zeiden ze me dat er meerdere oorzaken waren:
1) Te weinig gebed
2) te weinig geloof
3) onbeleden zonden
4) vloek op het voorgeslacht

Deze dingen hebben me geestelijk bijna de afgrond in doen belanden. Ik worstel er nog dagelijks mee en heb een laag zelfbeeld. Dat had ik al voor mijn bekering 12½ jaar geleden, maar sinds mijn bekering voel ik me eigenlijk nog rotter dan daarvoor. Althans, in het contact met medegelovigen. Want niet-christenen laten me wel in mijn waarde.

Mientje, God straft niet op de wijze die ze jou hebben aangepraat. Ik vind het zelfs schandalig dat ze zo over God durven te praten maar ik vind het nog veel erger dat ze daardoor, een mensje die het al niet makkelijk had, nog eens extra beladen. Zoiets verkondigen getuigt van een kinderlijke bangmakerij die meer schade kan toebrengen dan geestelijke inzichten.

Lieve groet van Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 09:40
 
MIENTJE168 schreef:
Beste mede CM leden

Lang heb ik geaarzeld en getwijfeld voordat ik de moed vond om dit bericht te posten. De reden daarvan is dat ik in het verleden erg ben gekwetst door sektarische mensen, die me vertelden dat ik vervloekt was Huilende smiley, smiley in tranen Dit heeft me erg gevormd, in negatieve zin, zoals te verwachten viel.

Nu zit ik dus met een moeilijke kwestie: ik heb last van psychische problemen, waaronder ADHD, Asperger (lichte vorm van autisme) en borderline trekjes.
Ook heb ik 15 jaar lang een levensbedreigende eetstoornis gehad, die ik (dank U wel, lieve God!) sinds een half jaar onder controle heb. Maar dat neemt niet weg dat al die andere stoornissen blijven bestaan (geloof me, ik heb talloze demoon-uitdrijfrituelen meegemaakt, maar het heeft me enkel maar meer emotionele schade toegebracht).

Zijn mijn stoornissen een straf van God, zoals me is gezegd in Pinkstergemeenten? Daar zeiden ze me dat er meerdere oorzaken waren:
1) Te weinig gebed
2) te weinig geloof
3) onbeleden zonden
4) vloek op het voorgeslacht

Deze dingen hebben me geestelijk bijna de afgrond in doen belanden. Ik worstel er nog dagelijks mee en heb een laag zelfbeeld. Dat had ik al voor mijn bekering 12½ jaar geleden, maar sinds mijn bekering voel ik me eigenlijk nog rotter dan daarvoor. Althans, in het contact met medegelovigen. Want niet-christenen laten me wel in mijn waarde.

He meisje,

Geloof het maar gerust jij bent Zijn oogappel. Hij houdt van jou zoals je bent.
Vloek of zonde is lariekoek, ja deze stoornissen komen wel van de zondeval natuurlijk.
Asperger bijvoorbeeld is een aangeboren persoonlijkheids stoornis.
Dus hoe kan dat nu komen door jou?
En ook ADHD en Borderline kies je zelf niet voor
Als deze aandoeningen kwamen door te weinig gebed dan hadden we het allemaal


Laatst aangepast door
ZIVAATJE309
op donderdag 30 september 2010, 09:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIENTJE168





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 10:09
 
[quote=MIEK114 God is met ons in ons achter ons boven ons onder ons naast ons voor ons, ten alle tijde tot in eeuwigheid.[/quote]

Heel mooi verwoord, Miek.
Dank je wel en dank jullie wel voor de reacties.

Mijn geloof verkeert momenteel in een dieptepunt, maar door dit alles (jullie reacties op mijn topics) krijg ik toch weer de emotionele behoefte om me op de Heer te richten, ondanks al mijn geloofstwijfels. God kent ze allemaal, maar Hij is veel meer dan dat.
De komende tijd ga ik een schriftje bijhouden, waarin ik Bijbelteksten noteer, om mezelf zo emotioneel te sterken en te voeden.

Lieve lieve mensen, ik bedank de Heer voor jullie bestaan en daarmee voor het gegeven dat niet alle christenen ellendelingen zijn. Gelukkig maar.
God is goed!
Ik bid jullie Zijn rijkelijke zegen toe over deze dag en alle dagen die nog zullen volgen.

Liefs van jullie zusje in de Heer, Mientje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 21:30
 
Fijn dat je CM zo als warm nest mag ervaren, Mientje! Geniet ervan en hou dat vast, dwars door allerlei stormen heen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NAOMI695





Berichten: 56

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 22:16
 
Hoi

Ik ben ook psychisch belast, net als mijn oma, mijn vader, en mijn kids.
We zijn stuk voor stuk uniek en speciaal.
En gevoelig.
Lichamelijke "afwijkingen" zijn algemeen geaccepteerd maar psychisch dus niet.
Als ik het zou vertalen naar het lichamelijke dan zouden we dus tegen iemand met een kaal hoofd zeggen dat ie een vloek draagt ??? stom voorbeeld maar het is ook stom om dat te denken van mensen met een psychisch probleem.

Bovendien wat denk je dat al dat bewerkte voedsel met ons lichaam en psyche doet?
Of bijvoorbeeld het roken van al onze ouders?
Of medicatie gebruik?
Het volspuiten van dieren met anti biotica, die we verwerken tot vlees.
Moet ik nog doorgaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 22:22
 
Mariska, die kerken heb ik gelukkig verlaten.
Momenteel bezoek ik kerken echt incidenteel (zeg eigenlijk maar bijna nooit), gewoon, omdat ik me er absoluut niet thuis voel. Ik was al bang voor sociale contacten, maar na die ervaringen is het helemaal onmogelijk geworden. Ik sluit andere mensen nu bewust af, zodat ze me niet kunnen raken.

Ik probeer God te vinden in Zijn Woord, in gebed, in christelijke boeken en op Family 7 op tv en dat voelt goed.

Ik kan niet begrijpen dat kerken zo reageren want er is inderdaad 1
GOD die dat kan bepalen .
Maar je geloof moet wel gevoed blijven en ik hoop dat je weer naar GOD.s huis mag gaan om zijn heerlijkheid te mogen beleven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1