ChristianMatch
 


Forum

50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:34
 
MAR907 schreef:
Klopt, de satan weet ook dat hij weinig tijd heeft. Dus hij weet meer als wij en kan de mens zeker heel goed misleiden...ook de onderwerp tongentaal....is een misleiding... kwam al voor in de Babylonische tijd....
De profetessen spraken toen al in gebrabbel....
Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:58
 
het orakel van Delphi... ook een voorbeeld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout????

Het maant in elk geval tot voorzichtigheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout????

iets om over na te denken Chat... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:29
 
HENK710 schreef:
Het maant in elk geval tot voorzichtigheid!


Gelukkig herkennen "de schapen", (Gods kinderen) de stem van de Herder ....

En de dan heb je ook nog de gave "onderscheiding van geesten"

1 Kor. 12:10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:39
 
CROSSROAD317 schreef:
Gelukkig herkennen "de schapen", (Gods kinderen) de stem van de Herder ....

En de dan heb je ook nog de gave "onderscheiding van geesten"

1 Kor. 12:10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.

Precies Cross...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:57
 
EVA685 schreef:
Mij is verteld, dat als je in tongen spreekt, je rechtstreeks contact met GOD hebt, de boze kan daar niet tussen komen.

letterlijk: ja idd, maar vals in 'tongen' spreken is uit de(n) boze...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:58
 
CHATULIEM619 schreef:
In dit geval is het meer dan een mening Bart. Zo werkt het nl. in de praktijk. En geloof me, het is heel mooi om God nog steeds zo te zien werken.

gelukkig wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout????

nee, maar als hij het als instrument gebruikt... dus onderscheiding is wel nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:08
 
BART817 schreef:
nee, maar als hij het als instrument gebruikt... dus onderscheiding is wel nodig.
Wat betreft onderscheiding, dat gebeurt altijd...en wil je in het occulte tongentaal kunnen prevelen, moet je wel diep in het occulte zitten. De kans dat je dan in een dienst kunt blijven zitten terwijl God aanbeden wordt is wel heel klein.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat betreft onderscheiding, dat gebeurt altijd...en wil je in het occulte tongentaal kunnen prevelen, moet je wel diep in het occulte zitten. De kans dat je dan in een dienst kunt blijven zitten terwijl God aanbeden wordt is wel heel klein.

Dacht het niet Chat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:26
 
MAR907 schreef:
Dacht het niet Chat...
mensen die diep in het occulte zitten durven niet in de aanwezigheid van God te komen. En als dat gebeurt, gebeuren er gekke dingen met ze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:38
 
CHATULIEM619 schreef:
mensen die diep in het occulte zitten durven niet in de aanwezigheid van God te komen. En als dat gebeurt, gebeuren er gekke dingen met ze.

aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)



mantra's (hindoeisme) en 'sisselspraak' (Harry Potter) zijn idd voorbeelden van valse 'tongen'talen als zodanig (gesproken niet menselijk verstaanbare taal)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:15
 
BART817 schreef:
letterlijk: ja idd, maar vals in 'tongen' spreken is uit de(n) boze...




Al met al best eng, hoe merk je dat onderscheid dan bij jezelf?


Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 5 januari 2011, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:40
 
BART817 schreef:
aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)
tja die mensen weten dus niet hoe de bijbel er over spreekt.


BART817 schreef:
mantra's (hindoeisme) en 'sisselspraak' (Harry Potter) zijn idd voorbeelden van valse 'tongen'talen als zodanig (gesproken niet menselijk verstaanbare taal)
klopt.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 6 januari 2011, 10:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:07
 
EVA685 schreef:
Al met al best eng, hoe merk je dat onderscheid dan bij jezelf?

dat lijkt me niet de juiste houding, wel is het goed als je t niet alleen bij jezelf onderscheidt. praat er met mensen over die je kunnen helpen. mss kan ik het mis hebben, maar mij lijkt het dat als je in een andere geest in valse 'tongen' zou spreken je dat eigenlijk in je hart en je geweten merkt/voelen kan (geen persoonlijke ervaring, gelukkig) daarom moet je zeker eerst ook voor de Geest bidden voordat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:10
 
BART817 schreef:
aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)


CHATULIEM619 schreef:
tja die mensen weten dus niet hoe de bijbel er over spreekt.


als je t oefent wil niet zeggen dat je t na verloop van tijd je het je eigen kan maken, nee.
maar aan welke bijbelteksten denk je dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 20:04
 
BART817 schreef:
BART817 schreef:
aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)





als je t oefent wil niet zeggen dat je t na verloop van tijd je het je eigen kan maken, nee.
maar aan welke bijbelteksten denk je dan?
1 Kor 14:2 schreef:
Iemand die in klanktaal spreekt, spreekt niet tot mensen maar alleen tot God. Niemand kan hem verstaan, want door toedoen van de Geest spreekt hij onbegrijpelijke taal.
Ten eerste Is het bidden tot God, geen gebrabbel...
Ten tweede staat nergens dat je het kunt oefenen in tegendeel:
God geeft die taal aan mensen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 01:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Ten eerste Is het bidden tot God, geen gebrabbel...
Ten tweede staat nergens dat je het kunt oefenen in tegendeel:
God geeft die taal aan mensen....

ook uit eigen ervaring (ik meen tot de meerderheid te behoren) is dat tongentaal bij mij niet spontaan kwam. (bij sommigen wel idd) wil dat zeggen dat ik dus brabbel? nee,... ik ken mensen met degelijk 'inzicht' (mss niet juiste woord, mss gave beter?) in dit soort zaken. zelf merk je ook als anderen in tongen spreken dat t echt is, in sommige gevallen (niet eigen omgeving) is het nep. klinkt mss voor sommigen vreemd, maar soms hoor je gewoon (menselijk) dat t nep is... (zegt niet dat daar de grens van nep 'begint')

toch vraag ik me af CHAT als jij zo kritisch bent, of jij zelf in tongen spreekt?, en hoe jij het dan 'geleerd' hebt, of???.... hoe dan ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 09:49
 
Het is fijn dat je dat vraagt. Dat geeft me de gelegenheid te vertellen hoe ik over tongentaal denk. Maar meer nog, hoe ik het zelf ervaren heb. Het is al een tijdje geleden dat ik voor het eerst hiermee geconfronteerd werd.
In 1980 werd ik geconfronteerd met een evangelist. Hij ging de straten rond en vertelde de mensen van de Heer. Een van die mensen die hij aansprak, waren vrienden van me waar ik kind aan huis was. En die mensen kwamen tot geloof. Terwijl ze voor die tijd diep in zonde leefden. En ik bedoel dat echt letterlijk. Ik zag dat ze van het ene op het andere moment helemaal veranderden hun huis werd geestelijk schoongeveegd. Maar wat me het meeste trof, waren de ogen, ik zag een vrede, die mijn verstand te boven ging.
Dit raakte me heel diep, want opeens besefte ik dat het geloof echt kon zijn. Ik dacht altijd dat geloven iets als een levensverzekering was. Je zorgde ervoor dat je bad voor het slapen gaan, dan was je er zeker van dat je naar de hemel ging in plaats van de hel. Maar dat geloven een relatie met God betekende, dat je leven zo totaal kan veranderen was volledig nieuw voor mij.
Ik wilde ook zo'n relatie met God. Ik wilde ook die vrede ervaren die die mensen hadden. Maar tegelijkertijd wist ik dat het alleen maar kon als ik alles wat ik had opgaf. En geloof me, dat was een strijd, want ik wilde zoveel nog voor mezelf houden....
Toen ik me uiteindelijk overgaf aan Hem, wist ik dat ik mijn leven aan Hem had gegeven. Vanaf dat moment is de liefde van God het belangrijkste voor mij in mijn leven.
Deze introductie was nodig om je te vertellen hoe ik met tongentaal in aanraking kwam. Ik ging naar de pinkstergemeente en daar hoorde ik voor het eerst in tongen zingen. Het was hemelse zang, geínspireerd door de Geest. Ik kreeg er de tranen van in mijn ogen hoe mooi het was. Tegelijkertijd begon ik veel te lezen over mensen en hun ervaringen met God. En het boek, dat me het meeste aansprak was: het kruis in de asfaltjungle. Daar werden de laatste hoofdstukken gewijd aan tongentaal en hoe het mensen veranderde....
Vanuit Gods Woord had ik ook al gelezen, hoe het eigenlijk een normaal onderdeel van het leven van een christen was...Langzamerhand drong het besef door, dat als ik God wilde dienen met heel mijn hart, de doop in de Geest noodzakelijk was. Pas dan kon Hij mij volledig gebruiken in Zijn dienst. Tongentaal en doop in de Geest horen samen en mensen die dat uit elkaar willen halen, zullen merken dat tongentaal verdwijnt....
Tijdens een bijbelstudie zei de leraar, dat hij wilde praten over de doop in de Geest. En na afloop bad hij voor mij voor de ontvangst van de doop in de Geest. Dit sterkte mij in de zoektocht naar tongentaal. Ik wist wel dat God mij gedoopt had in de Geest, maar dat er blokkades in mijn leven waren, die ervoor zorgden dat ik niet de doorbraak ervoer...En deze blokkade was haat. Ik haatte iemand in mn leven. Pas toen ik die haat losliet, kon ik een doorbraak ervaren en begon ik in tongen te spreken.
Tongentaal heeft mijn gebedsleven veranderd. Mijn liefde voor de Heer is er alleen maar door gegroeid. Ook heeft het mijn geestelijke ogen geopend. Je raakt beter afgestemd op de dingen van de Heilige Geest en het heeft mn overgave aan God alleen maar versterkt.
Mijn eigen theorie waarom mensen niet in tongen spreken, is, dat er heel vaak sprake is van niet volledig overgeven aan God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:07
 
Dank je wel Chat, voor het delen van je getuigenis.
Mooi !


Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 10 januari 2011, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LORETTA033





Berichten: 97

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:36
 
Nog een reden kan zijn dat als iemand wel wil spreken in tongenen als maar probeert en probeert
leeft van uit een krampachtig heid....en dan denkt ik kan het niet en dan teleurgesteld raakt
LOSLATEN
het komt spontaan
Gods Geest werkt niet dwangmatig maar spontaan
niet vanuit die kramp maar vanuit de vrijheid
jaren geleden bij ons thuis op een bidstond baden we voor iemand voor de vervulling met de Heilige Geest en die persoon begon spontaan te spreken in tongenen wat dacht je in een taal die voor iemand bestemd was op dat moment....in de Noorse taal
Dat doet God alleen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 20:08
 
Ik vindt het een beetje barbaars hoe er af en toe gereageerd wordt, het is iets Heiligs, waar je niet te pas en onpas maar een opmerking in mag zetten.
1 Korintiers 14 tot 15 staat het best wel duidelijk beschreven, ik vindt het helaas wel een gebrek in de traditieonele kerken (pkn bv)dat daar nu niet eens wat meer aandacht aan gegeven wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2