ChristianMatch
 


Forum

psychiatrische ziekten en demonie.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:30
 
HERMA135 schreef:
Mee eens,
daarnaast lijkt het me zinvol om ook eens na te denken over mogelijke fouten/zonden begaan tégen deze mensen in hun prille jeugd, waar ze niets, maar ook helemaal niets tegen hebben kunnen doen
Na jaren werkzaam te zijn gewest in een pastoraal team is er maar ''en ding dat ik kan zeggen...Jezus kwam niet voor de gezonde, maar voor de zieke mensen...
Dus in plaats van te wijzen met de vinger is het beter hen te laten weten dat Jezus hen lief heeft en de macht heeft te genezen.
Lijkt me stukken hoopvoller in deze dolgedraaide maatschappij.




Het is natuurlijk wel zo dat je door het gebruik van bepaalde medicijnen wel de kans hebt op in een psychose te schieten, dan is die aanleg latent aanwezig en door het gebruik van bepaalde medicatie kan je zo in een psychose geraken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GANDALF639





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:38
 
Hallo

ik leg geen verband tussen geesten oproepen en al die mensen die ziek zijn.
Ik heb gezegd een bepaalde categorie is daar mee bezig geweest.
niet iedereen dus.
Je mag zeker weten als christen ,wat voor gevaren er allemaal zijn,
Occulte zaken ,mag je best weten ,waar sommige mensen zich mee bezig houden .
En wat bedoel ik met een christen is beschermd? Ik bedoel dat normaal gesproken , zie de bijbel ,we als christen meer als overwinnaars zijn.
en dat niemand ons kan scheiden van de liefde van Jesus.
Ik spreek trouwens uit ervaring ,ik heb me voor mijn bekering met occulte zaken bezig gehouden ,ik wou stoppen en het was dus echt zo ,dat die geesten me ziek wouden maken ,ze wouden dat ik niet zou stoppen ,maar ik kwam er achter dat het niet van God was.
ze doen zich voor alsof het goed is .
Uiteindelijk heeft Jesus dus zelf ingegrepen en mij gered.
maar door die ervaring weet ik dus ,dat stemmen horen ,ook de geesten kunnen zijn .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GANDALF639





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:45
 
hallo Tomas

ik denk dat jij het idd helemaal niet begrepen hebt ,wat ik schreef.
ik heb niet gezegd alle mensen!!!
een bepaalde categorie ,ik heb mensen gezien ,die zich met wicca of andere vreemde paranormale dingen bezig hielden en die idd ziek waren.
maar dus ff bij mijn punt te blijven , ik heb niet gezegd alle mensen.
ik blijf wel denken dat alle mensen een bepaalde gevoeligheid voor bovenatuurlijke zaken hebben ,ik zie dat best veel in de GGZ.
Ik ken zelfs iemand ,die was ziek en werd paranormaal verklaard in de GGZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GANDALF639





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:56
 
hallo Tomas

ik snapte ff niet met je opmerking een christen een trap nageven .
maar nu snap ik denk ik wat je bedoelt , je bedoelt zeker ,dat ik bedoel , dat een christen geen psychose zou moeten kunnen krijgen ,ik denk dat je dan zo heb opgvat.
wat ik met bescherming bedoel ,is dat als een christen een psychose zou krijgen ,dat God ze niet in de steek laat en bij ze is en ze helpt.
misschien snappen meerdere mensen niet ,wat ik met bescherming bedoelde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GANDALF639





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 18:16
 
wat ik ook nog wou zeggen ,dat ik dus ook 2 mensen ken ,die nooit ziek waren.
de 1 was een student , op een avond rookte hij door verleiding van verkeerde vrienden ,angel dust , toen is het helemaal mis met hem gegaan.
hij schoot in een psychose ( had die nog nooit gehad) en kwam zelfs bij de GGZ in een isoleercel terecht.
dan ken ik nog iemand ,die voor het eerst ( door omstandigheden) hij was alles kwijt door een scheiding .
dus voor het eerst cocaine snoof . waardoor die ook zo n klap kreeg ,dat die ook een psychose kreeg ,wat die nog nooit had gehad .
uiteindelijk zijn deze mensen dus levenslang nu kwetsbaar en moeten medicatie gebruiken er tegen ,helaas.
maar dat zeg ik er ff weer bij nu voor de duidelijkheid , niet ieder mens komt zo in een psychose terecht.
ik ken ook veel mensen ,die hebben allerlei vreemde spirituele boeken ,en daar is dus ook een categorie van ziek .
ik ben er wel eens op visite geweest en dan dacht ik zelf : gooi die troep toch weg .
maar ja dat kan je zomaar maken omdat te zeggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GANDALF639





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 18:18
 
niet zomaar maken omdat te zeggen,sorrie zag ff een typfout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 21:29
 
Ik denk inderdaad dat je me onbedoeld verkeerd begreep. Een van de kenmerken van schizofrenie is, behalve de meervoudige persoonlijkheid, het horen van stemmen die al dan niet dwingende dingen zeggen. Let wel: het is een ernstige stoornis, die wel ietwat te behandelen maar niet of moeilijk te genezen is. Als je het horen van stemmen aan demonen koppelt, dan wel het aanroepen of zoeken ervan, leg je een verband tussen schizofrenie en het openstaan voor demonen en occulte zaken. Dat noem ik een trap na naar schizofrenen want de oorzaak van ervan is veel complexer, zelfs voorzover we daar goed zicht op hebben. Je suggereert feitelijk dat schizofrenen mogelijk ziek zijn geworden doordat ze zich met occulte zaken bezighielden. Welnu dat is gewoon op geen enkele wijze aantoonbaar, domweg omdat het wetenschappelijk niet aan te tonen is. Het is op geen enkele wijze aantoonbaar te maken, niet eens het begij ervan. Daar komt bij dat op dit forum over occultisme geen fatsoenlijke discussie te voeren is, zoals al twee maal is gebleken. Zelf kan ik helemaal niets met dit soort suggestieve vaagheden. Ik ga er na het lezen van je commentaat er van uit dat je het niet zo bedoeld hebt.

Het valt me wel op dat je nogal stellig dingen beweert die circuleren in rechts-republikeinse kringen en gewoon een politiek doel hebben, waar mijns inziens het christendom wordt misbruikt. Denk aan de uitspraken van de voormalige republikeinse presidentskandidaat Santorum over Nederland. Dat is volledig ontkracht, ook door de media in de VS, maar er zijn dus zielepoten in dit land die dit (willen) geloven. Het zijn medechristenen die die dit doen maar ondanks dat: ze liegen gewoon. Een houding die de naam van de Christenen veel kwaad berokkent. Vanuit mijn achtergrond ben ik uitermate kritisch naar bronnen en begrijp best dat niet iedereen dat in die mate is, maar wat uit deze hoek komt is ronduit onbetrouwbaar, zeker ten tijde van de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. Chatuliem wees er terecht ook al op en wat betreft dit punt zijn we het volledig eens.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 23 september 2012, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 21:48
 
THOMAS968 schreef:
Ik denk inderdaad dat je me onbedoeld verkeerd begreep. Een van de kenmerken van schizofrenie is, behalve de meervoudige persoonlijkheid, het horen van stemmen die al dan niet dwingende dingen zeggen. Let wel: het is een ernstige stoornis, die wel ietwat te behandelen maar niet of moeilijk te genezen is. Als je het horen van stemmen aan demonen koppelt, dan wel het aanroepen of zoeken ervan, leg je een verband tussen schizofrenie en het openstaan voor demonen en occulte zaken. Dat noem ik een trap na bij schizofrenie want de oorzaak van ervan is veel complexer, zelfs voorzover we daar goed zicht op hebben. Je suggereert feitelijk dat schizofrenen mogelijk ziek zijn geworden doordat ze zich met occulte zaken bezighielden. Welnu dat is gewoon op geen enkele wijze aantoonbaar, domweg omdat het wetenschappelijk niet aan te tonen is. Daar komt bij dat op dit forum over occultisme geen fatsoenlijke discussie te voeren is, zoals al twee maal is gebleken. Zelf kan ik helemaal niets met dit soort vaagheden. Ik ga er na het lezen van je commentaat er van uit dat je het niet zo bedoeld hebt. Het valt me wel op dat je nogal stellig dingen beweert die circuleren in rechts-republikeinse kringen en gewoon een politiek doel hebben, waar mijns inziens het christendom wordt misbruikt. Denk aan de uitspraken van de voormalige republikeinse presidentskandidaat Santorum over Nederland. Dat is volledig ontkracht, ook door de media in de VS, maar er zijn dus zielepoten in dit land die dit (willen) geloven. Het zijn medechristenen die die dit doen maar ondanks dat: ze liegen gewoon. Een houding die de naam van de Christenen veel kwaad berokkent. Vanuit mijn achtergrond ben ik uitermate kritisch naar bronnen en begrijp best dat niet iedereen dat in die mate is, maar wat uit deze hoek komt is ronduit onbetrouwbaar, zeker ten tijde van de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.

Thomas



Sorry, maar zo idioot vond ik die uitspraken van Santorum niet.
Met circa 35.000 moorden op ongeboren kinderen per jaar en een steeds actiever euthanasiebeleid is er op zn minst sprake van genocide en is het woord holocaust ook niet overdreven betreffende dat landje aan de noordzee.
Dit alles onder goedkeuring van iemand die bij haar aantreden in 1980 gezworen heeft voor bescherming van ALLE onderdanen te zorgen, maar in 1984 door het zetten van 1 handtekening liet blijken daar schijt aan te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 21:59
 
PIETER649 schreef:
Sorry, maar zo idioot vond ik die uitspraken van Santorum niet.
Met circa 35.000 moorden op ongeboren kinderen per jaar en een steeds actiever euthanasiebeleid is er op zn minst sprake van genocide en is het woord holocaust ook niet overdreven betreffende dat landje aan de noordzee.
Dit alles onder goedkeuring van iemand die bij haar aantreden in 1980 gezworen heeft voor bescherming van ALLE onderdanen te zorgen, maar in 1984 door het zetten van 1 handtekening liet blijken daar schijt aan te hebben.

Het ging natuurlijk over de uitspraak van Santorum dat Nederlandse bejaarden met een speciaal bandje rond moesten lopen als ze niet geeuthaniseerd wensten te worden. Verder is elke abortus er een te veel maar het aantal abortussen in de Verenigde Staten is per 10000 vrouwen veel hoger dan in Nederland. Daarnaast vormen de tienerzwangerschappen, die veelal ongewenst zijn, een groot sociaal probleem, terwijl dat in Nederland in verhouding weinig voorkomt. Met goede anticonceptie is er veel kwaad te voorkomen. Tamelijk hypocriet van de Republikeinen want ze houden dit hoge aantal abortussen in hun land dus kunstmatig in stand. Als je het een Holocaust noemt, dan woedt die gemiddeld harder in Amerika. Overigens ben ik altijd wat huiverig om deze term in de mond te nemen. De industriele vernietiging van het Joodse volk met het enorme bijkomende leed en dat in een ongekende omvang, leent zich mijns inziens niet voor vergelijkingen.
De uitspraken van Santorum over het euthanasiebeleid in Nederland zijn onhoudbaar. Hij is zelfs door de conservatieve commerciele media in de USA teruggefloten. Dat heeft hem zijn kandidatuur mede gekost en ik moet er niet aan denken dat een dergelijke volstrekt leugenachtige man president van dit door mij verder wel bewonderde land zou worden.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 26 september 2012, 14:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 22:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat je door het gebruik van bepaalde medicijnen wel de kans hebt op in een psychose te schieten, dan is die aanleg latent aanwezig en door het gebruik van bepaalde medicatie kan je zo in een psychose geraken....

Ja, jij zult daar veel meer van weten dan ik, zo lopen veel mensen rond met een stigmatisering die soms helemaal fout kan zijn.
Diabetes, die niet onderkent is, kan stemmingswisselingen geven, terwijl een bepaalde stoornis dat ook kan.
Als dan de diabetes als een stoornis behandeld wordt begint de ellende pas.En degene die het ondergaat probeert maar een betere christen te zijn, terwijl hij/zij aleen op een bepaald dieet moet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GANDALF639





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 22:33
 
Ik heb het ook niet gehad over mensen die speciaal die ziekte hebben ,die jij noemt Tomas.
Uit ervaring weet ik ( ik geef het toe) dat ik voor mijn bekering zelf een deur open trapte naar de duisternis ,ik heb zelf geesten opgeroepen ,ik kon ze niet zien ,maar ze zaten gewoon naast me en ik kon met ze praten .
dat is wat ik met stemmen bedoel ,als dit in zo n situatie gebeurt.
Wetenschappelijk is niks te bewijzen ,maar dan is het bestaan van God zelf ook niet te bewijzen.
Dus als je alles op een wetenschappelijke manier zou benaderen kan je het bestaan van God ,Engelen ,Demonen ,Geesten enz niet bewijzen idd.
de wetenschap is zo kortzichtig ,dat alles wat niet waargenomen word niet bestaat . Eigenlijk heel raar ,een paar jaar geleden werden bv duizenden planeten extra ontdekt ,en daarvoor bestonden ze niet wetenschappelijk gezien en nu wel , daarom vind ik de wetenschap vaak raar. Wat je niet ziet bestaat niet , is kortzichtig ,de ene dag bestonden die planeten niet ,de andere dag wel.
ik sta helemaal niet achter al die mensen in Amerika ,omdat rechtse mensen daar vaak niet sociaal zijn en helemaal niet opkomen voor de arme mensen ,weduwen enz . de minsten mensen komen ze niet voor op.
dat is mijn bezwaar tegen rechts in Amerika
ik vind dat je als christen voor de minsten in de maatschappij op moet komen namelijk.
Amerika is zo wie zo vreemd ,dat je maar 2 stromingen hebt in de politiek en dat ze vaak leiders zo verafgoden.
ik zie mij echt niet zwaaien met een vlaggetje en juigen als iemand aan de macht komt ,dat zou ik nooit doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 15:05
 
Ik neem wel aan dat je dat zo niet bedoelde dat je het specifiek over die ziekte had maar het is wel de ziekte die typisch de kenmerken vertoont die jij noemt. En op grond daarvan voer ik het dus ook op. Je veronderstelling dat iets voor wetenschappers niet bestaat als het wetenschappelijk niet is aan te tonen, is niet juist. Er is dan alleen geen uitspraak over te doen. Gods bestaan is uiteraard hoe dan ook niet aantoonbaar, noch bewijsbaar maar het falsificeren ervan kan ook niet, je kunt ook niet bewijzen dat God niet bestaat. Wetenschappelijk gezien kun je best van het bestaan van God uitgaan alleen moet je er dan bij zeggen dat het een aanname is - en dat is natuurlijk ook zo. Op die wijze kun je theologie toch als wetenschap beoefenen.
Kijk verder een beetje uit om wetenschappelijk denken als antigodsdienstig te zien. We hebben onze welvaart en verbeterde en meer langdurige gezondheid er aan te danken. Insuline-afhankelijke diabeten stierven tot 1925 binnen twee jaar aan wat men toen de suikertering noemde. Dat die nu nog ongeveer dertig tot veertig jaar leven of nog langer, lijkt me een grote vooruitgang. En het is niet eerlijk naar de wetenschappelijke kennis in de Bijbel te kijken met de kennis van nu. De Bijbel is trouwens geen wetenschappelijk werk maar beschrijft veel meer de relatie tussen God en mens. En daarin ligt de grote waarde voor ons als gelovigen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 24 september 2012, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GANDALF639





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 21:35
 
Wetenschap heeft zijn goede dingen ,maar ook slechte dingen ,het slechtste is dat de mens denk ik de Atoombom heeft uitgevonden of Neurtronenbom enz.
dat is compleet zelfvernietiging ,als je die gebruikt, daarnaast vind ik kerncentrale s ook niet ok ,maar dan zou ik wel een waslijst kunnen opnoemen, natuurlijk ook de goede dingen voor zieke mensen , medicijnen,
tandartsen enz.
maar ik heb veel mensen gesproken en vaak als wetenschapper geloven ze wel in een oerknal en evolutie en niet in het bestaan van God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 07:18
 
PIETER649 schreef:
Sorry, maar zo idioot vond ik die uitspraken van Santorum niet.
Met circa 35.000 moorden op ongeboren kinderen per jaar en een steeds actiever euthanasiebeleid is er op zn minst sprake van genocide en is het woord holocaust ook niet overdreven betreffende dat landje aan de noordzee.
Dit alles onder goedkeuring van iemand die bij haar aantreden in 1980 gezworen heeft voor bescherming van ALLE onderdanen te zorgen, maar in 1984 door het zetten van 1 handtekening liet blijken daar schijt aan te hebben.

Landje aan de Noordzee Smiley die vol vragen zit Oh ja, Lachende smiley das toch Duitsland redelijke ervaring op het gebied van genocide Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 17:26
 
Er zijn vandaag de veel mensen 'psychisch' ziek. Dat kan allerlei oorzaken hebben. Dit komt bijv. doordat ze een hele moeilijke/zware jeugd achter de rug hebben, of door problemen thuis bijv. En op latere leeftijd kan je door dit soort dingen er last van ondervinden, als het bijv. ook niet bijtijds gesignaleerd wordt. Daarbij is het vandaag de dag ook de tijd waar we in leven, en waar mensen het gewoon heel moeilijk mee kunnen hebben.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
Pagina 6 van 6