ChristianMatch
 


Forum

psychiatrische ziekten en demonie.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Laat ik dan een aantal schoten voor de boeg lossen. Allereerst hoe ga je met die mensen om? Ik heb in mijn naaste omgeving iemand, die ook last heeft van psychoses, en ik moet zeggen, dat het er op het eerste moment allemaal erg geloofwaardig klonk. Hij was zo overtuigd van zijn gelijk, dat de mensen ,die hij als vijand beschouwde, ik automatisch ook als vijand begon te zien. Dat ze hem dit allemaal aandeden, terwijl hij het zo goed bedoelde...Pas toen ik met die mensen sprak, iets wat hij mij totaal wilde verbieden, kwam ik er achter dat er helemaal niks van waar was.....
Mensen met een psychose kunnen anderen proberen te isoleren, wat is jullie ervaring hiermee? Je kunt heel gemakkelijk hun dwangmatig denken overnemen.

Om het verschil tussen bezetenheid en psychose nog moeilijker te maken, is het feit, dat een psychose vaak een geestelijke inhoud heeft. Men beschouwt zich als Jezus of als een strijder van God...

En tenslotte, misschien kijk ik teveel naar CM (Criminal Minds) maar volgens mij kan een psychose tot geweld leiden.

Psychose kan zelfs leiden tot zelfdoding uit liefde.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:06
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:09
 
MAR907 schreef:
Je vergeet iets, er is ook demonische gebondenheid (van geslacht op geslacht) die weleens doorbroken moet worden. Zodat het niet overslaat op de volgende generatie....
Ik vergeet het niet, Mar. Ik denk niet dat het zo is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:10
 
MARYLIEN613 schreef:
ik denk niet dat iemand met een acute psychose een direct gevaar voor zichzelf of voor zijn omgeving is (cfr eerdere reactie)
eens er een gevaar is is men al veel verder dan een psychose,
zoals ik reeds zei : schizofrenie is al een diagnose erger en gevaarlijker dan psychose!

Schizofrenie kan tot psychose leiden bij iemand...


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 31 januari 2011, 22:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:12
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vergeet het niet, Mar. Ik denk niet dat het zo is...

Chat je weet zelf ook dat God verzoeking kan doen tot aan de zevende geslacht.... denk daar eens aan....
Ook dat er vervloekingen kunnen zijn in een geslacht....
Het is een bijbels gegeven...


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 31 januari 2011, 22:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:16
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:18
 
MAR907 schreef:
Chat je weet zelf ook dat God verzoeking kan doen tot aan de zevende geslacht.... denk daar eens aan....
Ook dat er vervloekingen kunnen zijn in een geslacht....
Het is een bijbels gegeven...
Het is een oudtestamentisch begrip, Mar. En in het OT had men het begrip bevrijding nog niet door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:18
 
@ marylien.. daar ben ik het helemaal mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:06
 
MARYLIEN613 schreef:
doe mij denken aan getuigen van Jehova:
babytjes die moeten geopereerd worden aan bijvoorbeeld aangeboren hartafwijkingen,
moest je weten hoeveel ouders WEIGEREN om bloedtransfusies te laten geven omwille van dit geloof!!!

ik kan dit na 33jaar in het beroepsleven te staan nog altijd niet begrijpen, dat sommigen hun kind liever zien sterven dan een bloedtransfusie toe te laten!!! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Dan worden ze toch meestal even uit de ouderlijke macht gezet??????
In Nederland in ieder geval is dat een mogelijkheid.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:33
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:35
 
MARYLIEN613 schreef:
ik denk niet dat iemand met een acute psychose een direct gevaar voor zichzelf of voor zijn omgeving is (cfr eerdere reactie)
eens er een gevaar is is men al veel verder dan een psychose,
zoals ik reeds zei : schizofrenie is al een diagnose erger en gevaarlijker dan psychose!

*verwijderd om privacyredenen*


Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 07:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:00
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:30
 
MARYLIEN613 schreef:
Dayspring,
nu ga ik spreken vanuit ervaring in een universitair ziekenhuis:
wanneer men louter over "psychose" spreekt - mag je ècht niet vergelijken of gelijk stellen aan schizofrenie!!!- kan ik wel vanuit voorbeelden van patiënten in de praktijk zeggen dat psychosen soms een jaar of langer ZONDER medicatie en ZONDER blijvende letsels kunnen voorkomen! dus wees voorzichtig om hier te spreken van een "ernstige psychiatrische ziekte" !

Ik ken het verschil tussen schizofrenie en psychoses en weet dat psychoses door verschillende factoren uitgelokt kunnen worden. Blijft voor mij overeind dat iemand die in een acute psychose verkeert, op dat moment aan een ernstige aandoening lijdt - waarbij ik niet beweer dat die toestand blijvend is of er een waardeoordeel over geef. Zeker niet! Citaat uit een boek over psychotische stoornissen: "Psychotische stoornissen worden wel een 'ziekte' genoemd omdat de kwetsbaarheid samengaat met een stoornis in de hersenen."

onderscheid is te maken tussen de oorzaak van psychose,
iemand die jaren onder stress en verdriet stond kan ook een psychose doormaken net als iemand met erfelijke voorbeschiktheid bij wie een uitlokkende factor veel kleiner kan zijn!
mensen met een psychose mag je niet zomaar psychiatrische patiënten noemen!
voor vele patiënten blijft de term "psychiatrie" moeilijk, voelen ze zich gemerktekend, wat hun normale reïntegratie in de maatschappij geen deugd doet,

Ik geef met de benaming 'psychiatrisch patiënt' geen waardeoordeel! Bovendien is niet gezegd dat de psychiatrische problemen van blijvende aard zijn.
Ik snap oprecht niet dat de maatschappij zo moeilijk doet over processen die zich in de hersenen afspelen. Waarom daarover wel, maar niet over andere aandoeningen?


echter in de realiteit leven ook mensen/patiënten mèt psychose in het normale leven terwijl niemand in de omgeving beseft hoe erg het met die mens gesteld is! Een psychiatrische patiënt kan dit wel niet!



en autisme is nog eens gans iets anders,
kan je helemaal niet vergelijken met psychose en schizofrenie!

Ik doelde op het (wetenschappelijk aangetoonde) verband tussen autisme en de aanleg voor psychoses en/of schizofrenie. Zie bijvoorbeeld hieronder:

Kinderpsychiater i.o. Jacob Vorstman voert in zijn proefschrift bewijs aan voor een genetisch verband tussen autisme en schizofrenie. Hij onderzocht patiënten met het ‘22q11-deletie-syndroom’. Deze mensen missen een stuk van hun DNA waardoor ze diverse medische problemen hebben, maar ook vaak schizofrenie ontwikkelen. Vorstman onderzocht zestig patiënten van 9 tot 18 jaar en vond bij dertig van hen autisme-achtige symptomen en bij zestien psychotische problemen. Kennelijk spelen de ontbrekende genen, die in het 22q11-gebied liggen, zowel een rol bij het ontstaan van autisme als schizofrenie.

Eerder deze maand promoveerde Mirjam Sprong. In haar onderzoek vergeleek ze twee groepen jongeren tussen de 12 en 18 jaar. De eerste groep van 80 jongeren had symptomen die wezen op het voorstadium van een psychose, een symptoom van schizofrenie. De tweede groep van 32 jongeren had de diagnose MCDD. Beide groepen bleken vergelijkbare schizotypische persoonlijkheidstrekken en sociale problemen te hebben. Bovendien voldeed 78 procent van de jongeren met MCDD aan de criteria die wijzen op het voorstadium van een psychose.

“De strenge scheiding die we aangebracht hebben tussen autisme en schizofrenie was te voorbarig”, zegt prof.dr.em. Herman van Engeland, jeugdpsychiater bij het UMC Utrecht en promotor van Sprong, Lahuis en Vorstman. “Tussen beide aandoeningen bestaat veel overlap, het is een vloeiende overgang.”


Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 07:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:35
 
MARYLIEN613 schreef:
beste Dayspring,
jammer dat je zoiets moet meemaken,
maar ik denk dat hier méér aan de hand was dan een psychose!
Ik ben geen psychiater of zo dus wie ben ik om dit te beoordelen,
maar men heeft mij in het ziekenhuis eens de vergelijking gegeven dat bijvoorbeeld na een zwangerschap en bevalling een vrouw als gevolg van hormonenwisseling een psychose kan doormaken,
een neuroloog vertelde eens dat je zelfs een psychose kan doormaken door lange tijd met verdriet te zitten,
onlangs had een patiënte een psychose als gevolg van een operatie (narcose),
er zullen hier natuurlijk ook gradaties in zijn, maar ze kunnen 100% herstellen.

Dat klopt. Dit zijn de (zeldzamere? Weet het niet...) gevallen waarbij een heel duidelijke aanleiding van buitenaf is. Ik snap je vorige posts nu ook beter :)

iemand die schizofrenie heeft, zal dit volgens mij niet krijgen door enkel en alleen een onevenwicht van hormonen, of door een periode van verdriet, of door narcose of door te weinig slaap of door............
Volgens mij hebben bipolaire stoornissen, schizofrenie en andere psychiatrische ziekten symptomen van psychose, maar ik denk dus dat er hier wel meer aan de hand is.
Schizofrenie trouwens is volgens mij nooit te genezen!

maar wie ben ik?....

Volgens mij ook niet - helaas. Toch kunnen sommige mensen met schizofrenie een prima leven zonder al te veel symptomen leiden. Ook binnen de groep van mensen met schizofrenie is dus veel variatie.



Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 08:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:26
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan worden ze toch meestal even uit de ouderlijke macht gezet??????
In Nederland in ieder geval is dat een mogelijkheid.....

Dit is een beetje kort door de bocht Willemijn. Mijn zoon werkt bij de Raad voor Kinderbescherming en je wilt niet weten wat er emotioneel en practisch aan vooraf gaat voordat een ouder uit de ouderlijke macht gezet wordt. Het hoofddoel is toch om gezinnen bij elkaar te houden en deskundige hulp te bieden.
Bovendien hebben psychiatrische aandoeningen zeer vaak te maken met een goed afgesteld staan van medicatie dat je daar beter naar kunt kijken denk ik.
En verder eindeloos veel geduld en deernis op brengen voor de gezinnen die hier aan lijden...................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:22
 
Goed nu de andere kant van het verhaal: bezetenheid. Bestaat dat of niet? Mijn ervaringen op dit gebied vertellen me dat dit echt bestaat. Jaren geleden kwam er een man in de dienst, en hij werd enorm onrustig. Hij probeerde eerst weg te gaan, maar dat lukte niet. Toen de uitnodiging kwam ging hij toch naar voren, halverwege viel hij echter op de grond en begon te grommen en te blaffen. Uit zijn ogen stond een woestheid en een aggressie, die niet te beschrijven is. Ze hebben hem apart genomen en hebben voor bevrijding gebeden.....Na afloop ging hij bevrijd naar huis. Het was de eerste keer dat ik zag dat iemand bezeten kon zijn, en dat is iets heel anders dan een epileptische aanval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:25
 
DINI968 schreef:
Dit is een beetje kort door de bocht Willemijn. Mijn zoon werkt bij de Raad voor Kinderbescherming en je wilt niet weten wat er emotioneel en practisch aan vooraf gaat voordat een ouder uit de ouderlijke macht gezet wordt. Het hoofddoel is toch om gezinnen bij elkaar te houden en deskundige hulp te bieden.
Bovendien hebben psychiatrische aandoeningen zeer vaak te maken met een goed afgesteld staan van medicatie dat je daar beter naar kunt kijken denk ik.
En verder eindeloos veel geduld en deernis op brengen voor de gezinnen die hier aan lijden...................

Bij de kinderbescherming is het een heel ander verhaal Dini.....Waar ik het over heb is als bij doodzieke kinderen medicijnen geweigerd worden door de ouders.......en het gaat dan om een tijdelijk uit de ouderlijke macht zetten......absoluut niet te vergelijken met wat de Raad doet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Bij de kinderbescherming is het een heel ander verhaal Dini.....Waar ik het over heb is als bij doodzieke kinderen medicijnen geweigerd worden door de ouders.......en het gaat dan om een tijdelijk uit de ouderlijke macht zetten......absoluut niet te vergelijken met wat de Raad doet.....

Gelukkig maar, dat dat iets makkelijker gaat. Zo zijn Jehova's tegen bloedtransfusies, terwijl dit levensreddend kan zijn voor een kind. Dan zetten ze de ouders ook tijdelijk uit de ouderlijke macht, naar mijn mening ook zeer terecht. Hoe dat zit met een psychiatrische ziekte, weet ik eigenlijk niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:33
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BIANCABB146





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:18
 
interessant onderwerp,
ik zal mn ervaringen later even uitywijden


Laatst aangepast door
BIANCABB146
op donderdag 3 februari 2011, 15:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:51
 
Als B verpleegkundige heb ik geen goede ervaring met de pinksterkerk in een bepaalde plaats.
Kan hier verder niet over uitweiden, dat begrijpt een ieder wel.

Alle mensen kunnen een bot breken, ik ook, alle mensen kunnen een geestesziekte krijgen, ik ook.
Daar vraagt niemand om.
Een vitamine tekort kan al een aanleiding zijn.
Haal liever eerst professionele hulp, en ga met de zieke liefdevol om.
Ben niet gecharmeerd van uitdrijvingen, kan erg veel narigheid geven.

ELske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:32
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op vrijdag 4 februari 2011, 00:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:32
 
MARIJAN072 schreef:
Gelukkig maar, dat dat iets makkelijker gaat. Zo zijn Jehova's tegen bloedtransfusies, terwijl dit levensreddend kan zijn voor een kind. Dan zetten ze de ouders ook tijdelijk uit de ouderlijke macht, naar mijn mening ook zeer terecht. Hoe dat zit met een psychiatrische ziekte, weet ik eigenlijk niet.

Nederland is een rechtsstaat en mensen kunnen niet zo maar tegen hun wil tot iets gedwongen worden. Bij iemand die door een psychiatrische aandoening een gevaar vormt voor zichzelf of voor anderen kan wel een krankzinnigheidsverklaring worden afgegeven, waarna een gedwongen opname mogelijk is. Maar dat is tijdelijk en de patiënt heeft recht op een advocaat. De rechten van de patiënt zijn goed gewaarborgd en staan vaak op gespannen voet met de belangen van de samenleving. In Nederland kun je iemand ook niet zo makkelijk dwingen tot een behandeling. De ouders die weigeren hun kinderen in te enten tegen polio of een bloedtransfusie afwijzen gaan mijns inziens uit van een onjuist Godsbeeld en hun gedrag is beschamend voor alle Christenen. Verder is het in mijn ogen misdadig iemand polio te laten krijgen terwijl de middelen bestaan om dat te voorkomen. De praktijk is dat er meestal toch wordt ingeënt en bij Jehovagetuigen ook bloed wordt gegeven, maar dan stiekem. Niet erg fraai maar het gebeurt dan tenminste. Overigens is de inentingsgraad in Staphorst hoger dan in Amsterdam, dat relativeert weer wat.

In evangelische kring lijkt het soms zo te zijn dat men vooral wil zien dat God geneest, zeker ook met psychiatrische aandoeningen. Dit verlangen maakt dat men dingen wel eens niet helder beoordeelt. Hoewel ik zeker geloof dat God kan genezen moet je de behandeling overlaten aan mensen die met vallen en opstaan de wetenschap hebben verrijkt en vanuit een goede theoretische en praktische basis hun werk doen. Het is beter te bidden dat behandelaars de goede inzichten krijgen dan in een gebedsdienst een wonder af te willen dwingen. Het omgaan met psychiatrische ziektebeelden vereist een inzicht dat ver uitstijgt boven wat je misschien lijkt te zien in een dienst. Als gemeente zou je je af moeten vragen wat je nastreeft, het verlangen dat er genezingen in je kerk plaatsvinden en het goede gevoel dat het geeft of dat het gaat om de werkelijke genezing van de patiënt zelf. Het hoort om het laatste te gaan.

Thomas, deelt wel eens een prik uit.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 3 februari 2011, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 01:52
 
CHATULIEM619 schreef:
In de geestelijke gezondheidszorg heeft men veel problemen met mensen die vinden dat iemand die aan psychoses lijdt demonisch gebonden is. Is een psychose satanisch of is het gewoon een ziekte in de hersenen?

Zelf ben ik van mening, dat alleen mensen die zich bewust bezig houden met het occulte, demonische bezeten kunnen zijn. Is dat niet het geval, dan kunnen ze ook niet bezeten zijn...

Naast mijn en andere vorige reacties geloof ik ook wel dat men kan bezeten zijn. Alleen is het gevaarlijk om dit te vlug aan te nemen.
Volgens mij kan men bij welke aandoening ook geen fouten maken met voor de getroffene te bidden,
maar met duiveluitdrijvingen moet men toch voorzichtig zijn denk ik.
Heb dit persoonlijk nog niet gezien, maar heb er al onrustwekkende verhalen van gehoord!
Ik zou zeker aanraden om bij een arts of psychiater te gaan voor diagnose en behandeling, en ik zou er voor bidden. Echte bezetenheid komt waarschijnlijk en gelukkig niet zo vaak voor (hoop ik!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 12:54
 
GIBBY159 schreef:
Vertrokken

Tcoh een vraag voor jou Gibby...
Waarom eerst een reactie plaatsen om hem vervolgens weer weg te halen???
Kun je dan niet beter gewoon niets zeggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 14:05
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op vrijdag 4 februari 2011, 14:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 14:13
 
GIBBY159 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Aan jouw verzoek geef ik geen gehoor. Alleen als het een dergelijk verzoek van ChristianMatch berteft. Daarmee houd ik mij strikt aan de regels. Lachende smiley

Ik doe ook geen verzoek ik maak een opmerking.
Vind het gewoon een beetje vaag dat je steeds je postingen weer verwijderd,
Ik denk maar das wat ik DENK,
Als je iets post en je staat er niet achter kan je beter niet posten.
Maar nogmaals das wat ik DENK en je hoeft er niets mee te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 14:32
 
GIBBY159 schreef:
Vertrokken
Zelf denk ik dat deze postings zelfs een averechts effect hebben. Je vestigt hier nl. wel iedere keer de aandacht op jezelf. Wat er zich tussen jou en de redactie afgespeeld heeft, ben ik niet van op de hoogte. Maar het lijkt me ook niet de bedoeling toe om dan maar al je postings te vervangen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 15:48
 
we gaan off topic hier.
beetje bij de les blijven.


kan een mens psychisch ziek raken
als je offtopic gaat? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6