ChristianMatch
 


Forum

Onze last te zwaar???
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 09:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Gymnasium, allemaal kinderen van professoren...


En? Wat wil je daar nu mee zeggen???
Er zitten vast wel kinderen van niet professoren ook op het gymnasium dacht je niet? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 09:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Zie je de analogie niet? Voor dat klasgenootje was het vreselijk voor mensen om in rijtjeshuizen te wonen. Maar wij zijn niet beter gewend....Vanuit onze welvaart kijken we naar mensen in Afrika, maar zij gaan er heel anders mee om.

Een vrouw die 4 kinderen bij de bevalling verloren heeft, gaat hier in NL er anders mee om dan daar. Daar is dood een onderdeel van het leven, hier stoppen we het het liefst weg.

Ik weet niet of het waar is chat, dat we het hier het liefst wegstoppen. Als je het hebt over 'we', over wie heb je het dan? De samenleving of de mensen die het leed overkomt? Ik geloof dat geen van beide het weg wil stoppen. Ik denk wél dat er hier meer lading wordt gegeven aan leed en dan niet door de mensen zelf die door leed getroffen worden, maar door 'de samenleving' in zijn algemeenheid. Dat maakt het voor de getroffene juist moeilijker om met het leed om te gaan. We kennen het toch? De handicap, het verdriet, de ziekte...het wordt allemaal extra zwaar, door hoe 'de samenleving' op ons reageert. 'We' kunnen er best mee leven...maar het 'gedoe eromheen' maakt het zo zwaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:33
 
[quote=MARIA576]


Dan vraag ik me af wat 'gelukkig zijn' is?



Hoi Maria, ik wil je een boek aanraden naar aanleiding van je vraag "Dan vraag ik me af wat 'gelukkig zijn' is?"
Het boek heeft als titel "stuiten op geluk" van Daniël Gilbert
Dit boek beschrijft wat de wetenschap ons kan leren over hoe, en hoe goed, het menselijke brein zijn eigen toekomst kan bevatten, maar ook van welke gedeelten van die toekomst we daadwerkelijk zullen gaan genieten.
Stuiten op geluk is een boek dat op briljante en grappige wijze laat zien waarom mensen – ook het soort mensen dat Hamlet schrijft, bruggen bouwt en satellieten in wijde banen rond de aarde stuurt – er zo totaal naast kunnen zitten wanneer ze moeten voorspellen waardoor ze gelukkig zullen worden.
Met gebruik van vernieuwende onderzoeksmethoden en met een overdaad aan intrigerende voorbeelden weet Daniel Gilbert het idee van geluk en wat het nu werkelijk is te ondermijnen, maar hij toont ook aan hoe het geluk gevonden kan worden.

Daniel gilbert, Stuiten op geluk, Hoe geluk gevonden kan worden, Uitgeverij Bert Bakker


http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/stuiten+op+geluk/Ntk/nl_books_title/Nty/1/N/8299+8293/Ne/8299+8293/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=98016
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:23
 
[quote=CROSSROAD317]

hey Cross, dank voor de link en de info, het lijkt me een léúk boek om te lezen! Misschien was ik onduidelijk in mijn manier van uitdrukken...maar ik denk wél te weten wat geluk is. Juist in het kleine, het ogenschijnlijk onbeduidende...vind ik geluk en rust. Ik wil alleen maar zeggen dat je gelukkig kan zijn, zelfs als de 'hele wereld' vindt dat jou enorm veel leed is aangedaan/overkomen en dat 'gelukkig zijn'' vaak meer een moment is, in een normaal óf moeilijk leven, dan een heel leven op zich.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 18:48
 
[quote=MARIA576] hey Cross, dank voor de link en de info, het lijkt me een léúk boek om te lezen! Misschien was ik onduidelijk in mijn manier van uitdrukken...maar ik denk wél te weten wat geluk is. Juist in het kleine, het ogenschijnlijk onbeduidende...vind ik geluk en rust. Ik wil alleen maar zeggen dat je gelukkig kan zijn, zelfs als de 'hele wereld' vindt dat jou enorm veel leed is aangedaan/overkomen en dat 'gelukkig zijn'' vaak meer een moment is, in een normaal óf moeilijk leven, dan een heel leven op zich.

Daar gaat het boek dus over, geluk valt niet te vangen in een definitie.

gewoon lezen dus Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 19:08
 
[quote=CROSSROAD317]

doe ik! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:38
 
Onze last te zwaar? Wie gisteren in Japan woonde, leefde in een goed gestructureerd welvarend land. En nu?

Thomas, hoezo onze last te zwaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:49
 
THOMAS968 schreef:
Onze last te zwaar? Wie gisteren in Japan woonde, leefde in een goed gestructureerd welvarend land. En nu?

Thomas, hoezo onze last te zwaar.

Tja... dan wordt het ineens akelig relatief allemaal he..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:12
 
THOMAS968 schreef:
Onze last te zwaar? Wie gisteren in Japan woonde, leefde in een goed gestructureerd welvarend land. En nu?

Thomas, hoezo onze last te zwaar.

Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:30
 
MARIAN519 schreef:
Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft.

Kun je je dan voorstellen dat er mensen in Calefornië zijn geweest die naar het strand zijn gegaan om naar de Tsunami te kijken? Met als gevolg dat één van die mensen door de vloedgolf is meegesleurd en in overleden... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:22
 
MARIAN519 schreef:
Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft.

Ik heb het ook gezien Marian... het erge was dat ie maar meegesleurd werd en uiteindelijk bij een Thaise fruitboer terechtkwam. Daar waar nog 2 meisjes waren aangelandt, allemaal naakt (de man had alleen zijn zwembroek nog aan zei hij), omdat de stroming zo sterk was dat de kleren je van het lijf gerukt waren.
De man kreeg (van de anwb) later een ticket om terug te gaan, waar hij tevergeefs op zoek ging naar zijn vrouw... die bleek -zoals zovele anderen- te zijn omgekomen...

Het doet wat met je als de die eerste beelden ziet... een hond die een uitweg zoekt en omringd wordt door de golven en geen uitweg meer kan vinden... en dan die huizen... 1 voor 1 bezwijken ze onder het water... het zal je huis maar zijn.... eerlijk, ik heb er om zitten huilen.

Door dit gebeuren heb ik er ook over na zitten denken... ik denk dat je nooit voor een ander kan en mag bepalen of de last te zwaar is.
Volgens mij gaat het daar ook helemaal niet om...

Ik denk dat hoe je last ook is, of die nu licht is of zwaar... dat als je op God vertrouwt, gelooft in de genade waarin je mag leven omdat Jezus voor jouw en mijn zonden is gestorven, als je die relatie kent tussen God en jou, dat je weet dat dat het belangrijkste is.
Het gaat er denk ik om dat je weet... ik hoef dit niet alleen te doen...!! Want God is er bij.
Ik denk dat Jezus dat bedoelde.


(1 Petrus 5:7) Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 12 maart 2011, 16:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:49
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik heb het ook gezien Marian... het erge was dat ie maar meegesleurd werd en uiteindelijk bij een Thaise fruitboer terechtkwam. Daar waar nog 2 meisjes waren aangelandt, allemaal naakt (de man had alleen zijn zwembroek nog aan zei hij), omdat de stroming zo sterk was dat de kleren je van het lijf gerukt waren.
De man kreeg (van de anwb) later een ticket om terug te gaan, waar hij tevergeefs op zoek ging naar zijn vrouw... die bleek -zoals zovele anderen- te zijn omgekomen...

Het doet wat met je als de die eerste beelden ziet... een hond die een uitweg zoekt en omringd wordt door de golven en geen uitweg meer kan vinden... en dan die huizen... 1 voor 1 bezwijken ze onder het water... het zal je huis maar zijn.... eerlijk, ik heb er om zitten huilen.

Door dit gebeuren heb ik er ook over na zitten denken... ik denk dat je nooit voor een ander kan en mag bepalen of de last te zwaar is.
Volgens mij gaat het daar ook helemaal niet om...

Ik denk dat hoe je last ook is, of die nu licht is of zwaar... dat als je op God vertrouwt, gelooft in de genade waarin je mag leven omdat Jezus voor jouw en mijn zonden is gestorven, als je die relatie kent tussen God en jou, dat je weet dat dat het belangrijkste is.
Het gaat er denk ik om dat je weet... ik hoef dit niet alleen te doen...!! Want God is er bij.
Ik denk dat Jezus dat bedoelde.


(1 Petrus 5:7) Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.


Mooi gezegd Suus Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 19:15
 
Nou, ik hoorde een keer, Joe Biden, een Amerikaanse politicus het volgende zeggen: God doesn't give what you can't bear!
En zo is het ook hoor weet ik uit eigen ervaring.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 12 maart 2011, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 21:26
 
BEUN656 schreef:
Nou, ik hoorde een keer, Joe Biden, een Amerikaanse politicus het volgende zeggen: God doesn't give what you can't bear!
En zo is het ook hoor weet ik uit eigen ervaring.

Ja idd, zo staat het ook in de Bijbel.

1 Korintiërs 10:13
13 U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.

Ook al voelen we dat misschien niet altijd zo, hier mogen we aan vast houden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 00:49
 
IMKE917 schreef:
Ja idd, zo staat het ook in de Bijbel.

1 Korintiërs 10:13
13 U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.

Ook al voelen we dat misschien niet altijd zo, hier mogen we aan vast houden

Ja, helemaal mee eens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 00:55
 
MARIAN519 schreef:
Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft.

Zo zie je maar weer he... De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar om mijn verhaal nou te doen bij een stelletje rooie, gemene vuilspuiters zou mijn keuze niet zijn...


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 14 maart 2011, 00:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 02:27
 
BEUN656 schreef:
Zo zie je maar weer he... De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar om mijn verhaal nou te doen bij een stelletje rooie, gemene vuilspuiters zou mijn keuze niet zijn...



Toch blijf ik die bocht bij jou wel kort vinden Beun....... Knipoog smiley En dat vind ik wat anders dan recht voor zijn raap zoals jij dat noemt........ik vind het meer wat ongenuanceerd als ik eerlijk ben......... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 09:13
 
BEUN656 schreef:
Zo zie je maar weer he... De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar om mijn verhaal nou te doen bij een stelletje rooie, gemene vuilspuiters zou mijn keuze niet zijn...

Sorry Beun, maar in mijn ogen ga je nu te ver. Je drukt je regelmatig heel ongenuanceerd uit op het forum en dat is op t randje.. nu ga je er overheen. Als christen zou je beter moeten weten dan je op deze manier uit te laten over andere mensen, ongeacht of je het al dan niet eens bent met hun opvattingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 10:05
 
BEUN656 schreef:
Zo zie je maar weer he... De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar om mijn verhaal nou te doen bij een stelletje rooie, gemene vuilspuiters zou mijn keuze niet zijn...

Graag wat genuanceerder Beun656!

We gaan weer on-topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2