ChristianMatch
 


Forum

Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:04
 
WILLEMIJN232 schreef:
Doe je daar iemand niet mee tekort die niet gelovig is en jouw mening respecteert, ook in een relatie?

Nou Willemijn, ergens doe je dan wellicht wel iemand tekort, maar dan heb ik het niet over de ander. Ik ben jarenlang getrouwd geweest die niet gelovig was. Hij respecteerde mijn levensovertuiging weliswaar, maar we konden het niet met elkaar delen en nee, ik voelde mij ook nergens in gestimuleerd. Ik heb dat altijd als een groot gemis ervaren, temeer doordat ik zelf ook merkte welk effect dat op mijn eigen geloofsleven had.

Als ik nu opnieuw een relatie zou aangaan met iemand die niet gelovig is, dan doe ik in mijn beleving vooral mezelf tekort. Ik heb immers inmiddels ontdekt hoe belangrijk het is om het geloof wel te kunnen delen in een relatie. Daarom ga ik absoluut niet weer een relatie aan met iemand die niet gelovig is. Op die manier doe ik in mijn ogen niemand tekort: Mezelf niet maar ook die ander niet.

Overigens, hoe kun je iemand tekort doen door geen relatie met hem te beginnen omdat hij niet gelovig is? Er zijn tal van redenen waarom mensen wel of geen relatie met elkaar willen aangaan. Doen zij elkaar dan allemaal tekort? Je kunt toch moeilijk een relatie aangaan met iemand die niet bij jou past, simpelweg omdat je hem anders tekort denkt te doen.

Een relatie moet immers gebaseerd zijn op wederzijdse liefde. Liefde komt niet uit de lucht vallen, maar ontstaat doordat je elkaar steeds beter leert kennen en naar elkaar toe groeit. Als je dat op voorhand al geen kans geeft omdat je om welke reden dan ook geen relatie met die persoon wilt, kun je in mijn ogen niet zeggen dat je de ander tekort doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:19
 
[quote=LISA610]

Hallo Lisa
Hoe zit het dan als je iemand tegen komt die niet gelooft maar wel met jou het wil leren want dat is dan toch ook een optie of zie ik dat verkeert.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:29
 
[quote=MARTIN695]

Voor mij is dat geen optie Martin. Dat klinkt heel hard, maar ik heb daar voor mezelf duidelijke keuzes in gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:41
 
Eerlijk gezegd vind ik dat we back on topic moeten komen. De vraag is niet wil je een relatie met een ongelovige, maar wil je een relatie met iemand die een andere huidskleur heeft. Dat heeft veel meer specifieke problemen, en dat raakt een beetje ondeergesneeuwd hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat we back on topic moeten komen. De vraag is niet wil je een relatie met een ongelovige, maar wil je een relatie met iemand die een andere huidskleur heeft. Dat heeft veel meer specifieke problemen, en dat raakt een beetje ondeergesneeuwd hier.

Nou de vraag was gericht op andere afkomst/huidskleur en een andere afkomst kun je natuurlijk veel breder zien dan alleen een andere huidskleur. De problemen waar jij op doelt worden volgens mij niet zozeer veroorzaakt doordat iemand een andere huidskleur heeft, maar veel meer door de cultuurverschillen die er kunnen zijn. Met nadruk op kunnen, want niet iedereen met een andere huidskleur groeit op in een gezin waar sprake is van cultuurverschillen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:07
 
LISA610 schreef:
Nou de vraag was gericht op andere afkomst/huidskleur en een andere afkomst kun je natuurlijk veel breder zien dan alleen een andere huidskleur. De problemen waar jij op doelt worden volgens mij niet zozeer veroorzaakt doordat iemand een andere huidskleur heeft, maar veel meer door de cultuurverschillen die er kunnen zijn. Met nadruk op kunnen, want niet iedereen met een andere huidskleur groeit op in een gezin waar sprake is van cultuurverschillen.
Cultuurverschillen zijn er altijd, maar of die overbrugbaar zijn, is een tweede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mij geen gekleurde vrouwen, wil geen problemen hebben met een andere cultuur..

Hoe kijk jij dan aan tegen dat verhaal over dat kleed die voor Petrus werd neergelaten? Handelingen 10 vers 15 is volgens mij duidelijk zat: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken. Ik heb daarom best wel moeite met jouw uitspraak. Praktisch gezien heb je misschien wel gelijk... Maar als je van elkaar houd ga je voor elkaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:43
 
ARNOLD765 schreef:
Ik ben gek op gekleurde vrouwen,dus voor mij is het geen probleem,mits ze gelovig zijn

Ja, mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:55
 
BEUN656 schreef:
Hoe kijk jij dan aan tegen dat verhaal over dat kleed die voor Petrus werd neergelaten? Handelingen 10 vers 15 is volgens mij duidelijk zat: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken. Ik heb daarom best wel moeite met jouw uitspraak. Praktisch gezien heb je misschien wel gelijk... Maar als je van elkaar houd ga je voor elkaar!


Dank voor je bijdrage Beun ... een persoon zei ooit tegen mij, dat als je wedergeboren bent je automatisch van alle mensen gaat houden. Weet ook wel wat de gedachten van Chat zijn in deze stelling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:57
 
HERMAN388 schreef:
Lukas 9: 56 Want de Zoon des mensen is niet gekomen om der mensen zielen te verderven, maar om te behouden.

Romeinen 5: 10 Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.

Nee Herman, God is niet alleen liefde. God houd zich ook aan Zijn woord en zal de mens dus ook straffen indien nodig. Ik refereer hierbij ook even aan wat David schreef over dat verbod op het uithuwelijken, zoals beschreven in het Oude Testament. Ook 2 Korinthiërs 6:14 is erg duidelijk hierover: Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?


Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 1 april 2011, 15:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Cultuurverschillen zijn er altijd, maar of die overbrugbaar zijn, is een tweede.

Ik denk dat door de liefde die verschillen wel degelijk overbrugbaar zijn. Als je het maar op geestelijk gebied maar eens bent met elkaar. Vind ik althans... Kortom: rood, bruin, geel, knap, lelijk... Ik vind het prima...


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 4 april 2011, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:04
 
LEONARD480 schreef:
Dank voor je bijdrage Beun ... een persoon zei ooit tegen mij, dat als je wedergeboren bent je automatisch van alle mensen gaat houden.

Ja, mee eens.


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 4 april 2011, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:35
 
Maria,
Volgens mij heb je mij verkeert begrepen. Ik reageerde op hetgeen Chat eerder zei. Hoe zou ik distrimineren, er zit van alles in mij, dan zou ik mij eigen discrimineren. Nee, ik heb de mensen lief, en accepteren een ieder. Wat de afkomstook is. Ik wil ook de mens liefhebben. Ik ga naar een kerk, die internationaal is, dN ik heb daar vele vrienden uit allerlei landen vandaan dN ik vind het heerlijk om vn anderen culturen te leren.
Nee, waarikop doelde was hetgeen Chat aanhaalde, dat hij tussen Molukse mensen heeft gewoond en als er ruzie was, hij te horen kreeg dat hij discrimineerde. Ik gaf alleen aan dat deze dingen vaak uit de geschiedenis vandaan komen, slaverij bv. Of deoorlog in indonesche, deze dingen hebben d mensen hard gemaakt naar elkaar toe. Ouderen vertellen hun kinderen die verhalen, waardoor de kinderen een bepaalde houding krijgen naar de ander, ik zie en hoor het overal. Ik leef tussen die mensen, altijd terug naar het verleden. En dat is niet goed, het maakt bitter en geeft kelen, DDT is wat ik bevoelde, ik vind hetzeer jammer dat ik niet oed begrepen ben geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:13
 
Ik heb een beetje jullie reactie gelezenbij sommige moest ik echt even huilen
Ik vind dat Chat beter op zijn woorden moet letten, je kan het gezicht niet zien van de persoon, hoe hij het bedoelt en trek je conclusie bij hetgeen je leest. Dat maakt dit zo moeilijk. Iets wil ik duidelijk stellen, ik ben wel degelijk trots op mijn kleur. Ik ven getrouwd geweest met een blanke an, witter dan hij bestaat er volgens mij niet, hahah, maar wij hielden veel van elkaar, als hij nog leefde, waren wij zeker nog bijelkaar, we waren 25 jaar getrouwd, ten Jan deze aarde verliet, ik GEB nog steeds een goed contact et zijn familie, wij hebben samen vijf kids gehad, vier blank een bruin, en die jongen heeft het heel moeilijk gehad in zijn jeugd, en dat deed mij heel veel pijn. Ik woon in een straat waar men mij respecteerd, dus daa ligt het niet aan, en ik kan mij goed bewegen tussen blanke mensen en donkere mensen, mijn moeder was notabene blank. Ik heb alleen eengruwelijke hekel aan leugens en onbeschoftheid, wangedrag enz. En zelf ben ik heel direct. Tuurlijk mag je een eigen voorkeur hebben waar je voor kiest, niets mis mee, maar weet het wel op een goede manier te brengen, want Joe Chat het bracht, kwam bij mij over alsof, hoor mij oed alsof donkere mensen uitschot zijn. daarom Chat, mijn excuses aan jou, aar doe me een plezier, let op hoe je de dingen formuleert, dan begrijpt men, althans ik je beter, oké ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:29
 
MAUREEN217 schreef:
Ik heb een beetje jullie reactie gelezenbij sommige moest ik echt even huilen
Ik vind dat Chat beter op zijn woorden moet letten, je kan het gezicht niet zien van de persoon, hoe hij het bedoelt en trek je conclusie bij hetgeen je leest. Dat maakt dit zo moeilijk. Iets wil ik duidelijk stellen, ik ben wel degelijk trots op mijn kleur. Ik ven getrouwd geweest met een blanke an, witter dan hij bestaat er volgens mij niet, hahah, maar wij hielden veel van elkaar, als hij nog leefde, waren wij zeker nog bijelkaar, we waren 25 jaar getrouwd, ten Jan deze aarde verliet, ik GEB nog steeds een goed contact et zijn familie, wij hebben samen vijf kids gehad, vier blank een bruin, en die jongen heeft het heel moeilijk gehad in zijn jeugd, en dat deed mij heel veel pijn. Ik woon in een straat waar men mij respecteerd, dus daa ligt het niet aan, en ik kan mij goed bewegen tussen blanke mensen en donkere mensen, mijn moeder was notabene blank. Ik heb alleen eengruwelijke hekel aan leugens en onbeschoftheid, wangedrag enz. En zelf ben ik heel direct. Tuurlijk mag je een eigen voorkeur hebben waar je voor kiest, niets mis mee, maar weet het wel op een goede manier te brengen, want Joe Chat het bracht, kwam bij mij over alsof, hoor mij oed alsof donkere mensen uitschot zijn. daarom Chat, mijn excuses aan jou, aar doe me een plezier, let op hoe je de dingen formuleert, dan begrijpt men, althans ik je beter, oké ?

Het valt me vaker op dat mensen altijd zo instinctief reageren. Ze lezen dan de helft wat er staat en vullen de rest voor zichzelf in. Vanaf mijn eerste bijdrage aan dit topic heb ik duidelijk gemaakt, dat dat mijn voorkeur was, zonder dat ik een oordeel gaf over of dat nu goed of slecht is. Het zou me een lieve duit waard zijn als mensen eens een keer lezen, en geen ruzie gaan maken over iets wat er niet staat.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 1 april 2011, 17:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:31
 
Misschien moet jij da ook doen. want en ik vind dat jij ik heb mijn excuses aangeboden, maar daar lees ik bij jouw niets over of je die accepteer of niet of lees ik er overheen, en ik blijf erbij datik vind dat je misschien beterop je taalgebruik zou kunnen letten, dat zou een groot verschil maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:21
 
MAUREEN217 schreef:
Misschien moet jij da ook doen. want en ik vind dat jij ik heb mijn excuses aangeboden, maar daar lees ik bij jouw niets over of je die accepteer of niet of lees ik er overheen, en ik blijf erbij datik vind dat je misschien beterop je taalgebruik zou kunnen letten, dat zou een groot verschil maken.
Eerlijk gezegd word ik er een beetje zat van hoe je de hele tijd reageert, Maureen. Ik kan er niks aan doen dat je dingen leest en interpreteert en ik ben ook niet van plan me er druk om te maken wat je vind wat ik wel of niet zou moeten doen. Dit begint de vorm te krijgen van een persoonlijke twist, en ik vind het jammer dat je dit nog steeds persoonlijk opvat.
Je kunt me niet verwijten dat ik een bepaalde voorkeur heb, het enige wat je kunt doen is dat respecteren. Zoals ik al eerder aangegeven heb, zijn voorkeuren helemaal niet rationeel. Ze horen gewoon bij je. Als jij dat dan ziet als een persoonlijke afwijzing naar jou toe, vind ik dat wel heel erg ver gaan. Ik zou graag willen dat je in het vervolg wat algemener houdt, want zo komen we nergens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 18:39
 
DAVID923 schreef:
ik zou christelijke dame met een andere kleur niet erg vinden, integendeel, een vrouw als beyonce zou niet mis zijn Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Precies David, waarom iedereen nou denkt dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Voor de rest wil ik maar ff kwijt dat je van een knap bord niet kan eten, dus ja... Waar hebben we het eigenlijk over.... Lachende smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 4 april 2011, 18:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 19:11
 
BEUN656 schreef:
Precies David, waarom iedereen nou denkt dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Voor de rest wil ik maar ff kwijt dat je van een knap bord niet kan eten, dus ja... Waar hebben we het eigenlijk over.... Lachende smiley

Waar hebben we het eigenlijk over inderdaad Beun...van het weekend de film Sonny Boy gezien en je leert ook dat de gevoelens soms diep verankert zitten in het doen en denken van diverse mensen. In die film kreeg je medelijden met de hoofdrolspeler ...wat hebben we als blanke mensen toch een puinhoop van gemaakt. Natuurlijk zijn we jaren verder, maar de pijn kan generaties verder blijven zitten. Toch iets om over na te denken lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:05
 
BEUN656 schreef:
Hoe kijk jij dan aan tegen dat verhaal over dat kleed die voor Petrus werd neergelaten? Handelingen 10 vers 15 is volgens mij duidelijk zat: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken. Ik heb daarom best wel moeite met jouw uitspraak. Praktisch gezien heb je misschien wel gelijk... Maar als je van elkaar houd ga je voor elkaar!

Ik zie niet in wat die bijbeltekst er mee heeft te maken. Iemand anders voluit als christen accepteren is heel wat anders dan een relatie beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:11
 
BEUN656 schreef:
Precies David, waarom iedereen nou denkt dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Voor de rest wil ik maar ff kwijt dat je van een knap bord niet kan eten, dus ja... Waar hebben we het eigenlijk over.... Lachende smiley

Volgens mij zegt niemand dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Tussen blanken kan ook een heel groot cultuurverschil zijn trouwens, maar bij een andere huidskleur is de kans groter. Bovendien werkt dat 2 kanten op natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 22:37
 
Weten jullie, Chat heeft gelijk, de een houdt van br.bonen, de ander van witte bonen, ik heb Chat Géwoon verkeert begrepen. Dat is alles, en ik wil et hierbij laten, Chat heeft niets tegen bruine mensen, maar kiest liever voor blank, dat moet toch kunn. Ook daarin heeft God ons een eigen wil in gegeven. Ik ben alles in een, hahaha, kado van mijn ouders en grootouders, die hebben de boel geklutst, ik ben bevoorrecht met vele ntionLiteiten in mij, voordeel, ik kan mij makkelijk aanpassen bij blanke mensen en bij donkere mensen, nadeel ik wordt door blanke niet altijd geaccepteerd maa boven alles ik ben een kind van God, amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3