ChristianMatch
 


Forum

Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 13:22
 
Zelf zie ik de problemen niet, er is maar 1 ras, het menselijk ras, we stammen allemaal af van adam en eva, en zijn allen in gevallen staat.

als je het wilt hebben over cultuur verschillen denk ik dat die geen problemen opleveren als beiden personen God op nr 1 hebben en ze van elkaar houden.

In het oude testament mocht het volk van God niet buiten het volk trouwen, maar dat stond, denk ik, in de contex van afgoderij.

deut 7:

3 Gij zult u ook met hen niet verzwageren; uw dochters zult gij aan hun zonen niet geven, noch hun dochters nemen voor uw zonen; 4 want zij zouden uw zonen van Mij doen afwijken, zodat zij andere goden zouden dienen, en de toorn des HEREN tegen u zou ontbranden en Hij u weldra zou verdelgen.
*

Daarom moet je als christen ook met een christen trouwen.(1cor 7)

zelfs salomo de wijste man ooit ging op het einde zo toch nog de fout in:

1 Kon 11,4
Het geschiedde namelijk, toen Salomo oud geworden was, dat zijn vrouwen zijn hart meevoerden achter andere goden, zodat zijn hart de HERE, zijn God, niet volkomen was toegewijd gelijk dat van zijn vader David.

*

Dus als de persoon ook (wedergeboren) christen is. zou afkomst geen enkel probleem moeten zijn.


of wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 18:28
 
DAVID923 schreef:
Zelf zie ik de problemen niet, er is maar 1 ras, het menselijk ras, we stammen allemaal af van adam en eva, en zijn allen in gevallen staat.

als je het wilt hebben over cultuur verschillen denk ik dat die geen problemen opleveren als beiden personen God op nr 1 hebben en ze van elkaar houden.

In het oude testament mocht het volk van God niet buiten het volk trouwen, maar dat stond, denk ik, in de contex van afgoderij.

deut 7:

3 Gij zult u ook met hen niet verzwageren; uw dochters zult gij aan hun zonen niet geven, noch hun dochters nemen voor uw zonen; 4 want zij zouden uw zonen van Mij doen afwijken, zodat zij andere goden zouden dienen, en de toorn des HEREN tegen u zou ontbranden en Hij u weldra zou verdelgen.
*

Daarom moet je als christen ook met een christen trouwen.(1cor 7)

zelfs salomo de wijste man ooit ging op het einde zo toch nog de fout in:

1 Kon 11,4
Het geschiedde namelijk, toen Salomo oud geworden was, dat zijn vrouwen zijn hart meevoerden achter andere goden, zodat zijn hart de HERE, zijn God, niet volkomen was toegewijd gelijk dat van zijn vader David.

*

Dus als de persoon ook (wedergeboren) christen is. zou afkomst geen enkel probleem moeten zijn.


of wel?

Ik geloof net als jij dat het belangrijkste is dat je God op de eerste plaats zet en wel allebei...mijn zus haar nichtje is met een Zulu getrouwd..een inzwarte man uit een totaal andere cultuur.
Maar hij is een gelovig/wedergeboren christen en daar gaat het om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 18:49
 
een wedergeboren christen heeft God toch op nr 1?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:06
 
DAVID923 schreef:
een wedergeboren christen heeft God toch op nr 1?

Als het goed is wel..maar we zijn mensen en denken niet altijd in de eerste plaats aan God, zelfs niet als je wedergeboren bent...en om dit Bijbels te onderbouwen? Knipoog smiley
Zie David en Bathseba..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:38
 
mee eens, maar dat is zonde wat in de weg staat, niet afkomst of cultuur.
Wat ik bedoelde is dat die verschillen te relativeren zijn als je God op nr 1 hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:41
 
DAVID923 schreef:
mee eens, maar dat is zonde wat in de weg staat, niet afkomst of cultuur.
Wat ik bedoelde is dat die verschillen te relativeren zijn als je God op nr 1 hebt.

Ja zeker, als je allebei God op nr. 1 hebt is er overal over te praten..
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:52
 
Lukas 9: 56 Want de Zoon des mensen is niet gekomen om der mensen zielen te verderven, maar om te behouden.

Romeinen 5: 10 Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOLD765





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 16:42
 
Ik ben gek op gekleurde vrouwen,dus voor mij is het geen probleem,mits ze gelovig zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 16:57
 
Voor mij geen gekleurde vrouwen, wil geen problemen hebben met een andere cultuur..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKE874





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 17:08
 
Beetje gewend aan een multi culturele samenleving zijn we toch wel?
Genoeg op en top Hollandse vrouwen die niet blank zijn.
Kwestie van gewoonte/cultuur niet van kleur.


Laatst aangepast door
MAAIKE874
op maandag 28 maart 2011, 17:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 17:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mij geen gekleurde vrouwen, wil geen problemen hebben met een andere cultuur..




Dit smaakt naar discriminatie..,
alsof de "gekleurde" cultuur problemen veroorzaakt.

Wat zou jij er vasn vinden als een "gekleurde" vrouw zou zeggen,
dat blanke mannen problemen veroorzaken?


Sorry chat, er zijn 2 soorten mensen:mannen en vrouwen, met vele culturen.
De groninge cultuur verschild ook van de zeeuwse om maar een zij straat te noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 17:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mij geen gekleurde vrouwen, wil geen problemen hebben met een andere cultuur..


Ach Chat ....ooit weleens de buitenlandse keuken geproefd! ...
en de liefde van een man gaat door de maag toch Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 17:31
 
LEONARD480 schreef:
Ach Chat ....ooit weleens de buitenlandse keuken geproefd! ...
en de liefde van een man gaat door de maag toch Knipoog smiley
Het eten kan lekker zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik ermee zou kunnen leven??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 18:11
 
mijn partner is geboren in Indonesië. Ik ben jaloers op zijn kleurtje Knipoog smiley, het eten is fántastisch en mijn kinderen zijn dolblij als hij kookt (ik ook! Lachende smiley) Wat mij betreft ervaren we geen van beide (culturele) verschillen...integendeel! Respect en liefde voor elkaars 'roots' en het allerbelangrijkste? Is dat we elkaar gevonden hebben en dat God in ons leven centraal staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 18:50
 
@maria: Lachende smiley echt mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 19:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mij geen gekleurde vrouwen, wil geen problemen hebben met een andere cultuur..


Wacht maar eens tot je hotel de botel verliefd wordt Chatuliem, dan praat je vast anders........ Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 19:59
 
@David: Dank je wel! Leuk om te 'horen'...! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:04
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wacht maar eens tot je hotel de botel verliefd wordt Chatuliem, dan praat je vast anders........ Engeltje smiley
moet dan wel over een hele grote aversie heen, ik denk niet dat dat gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:21
 
uit ervaring kan ik melden dat mensen, niet afkomstig uit West-Europa, per definitie met een korrel zout moeten genomen worden als het op relaties aankomt. ze houden namelijk niet van jou, maar van je paspoort.

antisemiet en fijn heiden was ik al. ben ik nu ook racist? Clown smiley Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 13:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wacht maar eens tot je hotel de botel verliefd wordt Chatuliem, dan praat je vast anders........ Engeltje smiley


Ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit...stel je voor Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:47
 
Griffin eerst jou, ik vind jou hatelijk ik ben bruin ben van Surinaamse komaf. Ik hou zeer zeker niet van jou paspoort zeker ook niet van een man die er zo over denk weet je Joe hard en gemeen dat klinkt wat je zegt in de oren van een buitenlands iemand, ik heb hier geen woorden voor. Bij ieder volk zijn er mensen die profiteren ook onder Hollanders, jullie zijn echt niet heilig.
En jij Chat, stelt mij diep teleur. Jij bent een echte rasist, weet je ik hoop dat jij zo'n in en in zwarte vrouw vindt en daar hopeloos verliefd op wordt. Weer een gebedszaak, hahaha. Dan lach ik, heerChat. Stel je voor dat de Here Jezus donker is van huidskleur, oei, problemen.
Wat dan? Niemand weet het alles is mogelijk.
Maureen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:13
 
[quote=GRIFFIN748]uit ervaring kan ik melden dat mensen, niet afkomstig uit West-Europa, per definitie met een korrel zout moeten genomen worden als het op relaties aankomt. ze houden namelijk niet van jou, maar van je paspoort.

Pfffff Griffin je hebt waarschijnlijk een slechte ervaring maar om nu zo'n oordeel hier neer te zetten.......gaat mij te ver.

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:54
 
MAUREEN217 schreef:
Griffin eerst jou, ik vind jou hatelijk ik ben bruin ben van Surinaamse komaf. Ik hou zeer zeker niet van jou paspoort zeker ook niet van een man die er zo over denk weet je Joe hard en gemeen dat klinkt wat je zegt in de oren van een buitenlands iemand, ik heb hier geen woorden voor. Bij ieder volk zijn er mensen die profiteren ook onder Hollanders, jullie zijn echt niet heilig.
En jij Chat, stelt mij diep teleur. Jij bent een echte rasist, weet je ik hoop dat jij zo'n in en in zwarte vrouw vindt en daar hopeloos verliefd op wordt. Weer een gebedszaak, hahaha. Dan lach ik, heerChat. Stel je voor dat de Here Jezus donker is van huidskleur, oei, problemen.
Wat dan? Niemand weet het alles is mogelijk.
Maureen
Hier worden weer eens heel snel allerlei beschuldigingen geuit, die in mijn ogen nergens op slaan. Iedereen heeft bepaalde voorkeuren voor een partner, en zo lees ik ook deze vraag. Ik heb niks tegen buitenlandse vrouwen, maar ik heb er ook niks mee. Ik vind ze totaal niet aantrekkelijk. Ben ik dan een racist, als ik zeg, dat ik me totaal niet aangetrokken voel tot buitenlandse vrouwen? Hoeveel vrouwen wijzen mannen af omdat ze te dik zijn, of omdat ze een baard hebben? Zijn dat dan ook racisten?

Voor de duidelijkheid, rassenleer is heel wat anders dan discriminatie. Dan kom je op het terrein terecht van Hitler, die de bevolking indeelde in Übermensch en Untermensch. Rassenleer gaat ervan uit dat het ene ras het recht heeft over het andere ras te heersen. Ik heb nooit beweerd dat ik me beter voel dan buitenlandse vrouwen, alleen dat ik me er niet toe aangetrokken voel. Let aub op wat je opschrijft voordat je een ander beschuldigt, want één van de problemen van ons land is, dat men grote woorden in hun mond neemt en daarmee zelf een bepaalde vijandigheid creëert.
Ben zelf opgegroeid tussen Molukkers, en als ik ruzie had met ze, kreeg ik altijd te horen dat we aan het discrimineren waren....
btw, ik hou nog steeds niet van vrouwen met een kunstgebit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 16:31
 
Hmm....ik vind de discussie een vervelende kant opgaan. 'k Was er al een beetje bang voor. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 16:44
 
MARIJAN072 schreef:
Hmm....ik vind de discussie een vervelende kant opgaan. 'k Was er al een beetje bang voor. Twijfelende smiley

Alleen de kunstgebit discussie, kan ik wel plaatsen Marijan Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 16:51
 
Quote:
btw, ik hou nog steeds niet van vrouwen met een kunstgebit.

hahahaaa... Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 17:30
 
Geen rascisme aub


Efeziërs 1:4

Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 18:03
 
mooie tekst voor het predestinatie topic, maar in de context van deze discussie zie ik het niet zo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 18:21
 
MAUREEN217 schreef:
Griffin eerst jou, ik vind jou hatelijk ik ben bruin ben van Surinaamse komaf. Ik hou zeer zeker niet van jou paspoort zeker ook niet van een man die er zo over denk weet je Joe hard en gemeen dat klinkt wat je zegt in de oren van een buitenlands iemand, ik heb hier geen woorden voor. Bij ieder volk zijn er mensen die profiteren ook onder Hollanders, jullie zijn echt niet heilig.
En jij Chat, stelt mij diep teleur. Jij bent een echte rasist, weet je ik hoop dat jij zo'n in en in zwarte vrouw vindt en daar hopeloos verliefd op wordt. Weer een gebedszaak, hahaha. Dan lach ik, heerChat. Stel je voor dat de Here Jezus donker is van huidskleur, oei, problemen.
Wat dan? Niemand weet het alles is mogelijk.
Maureen


Lezen is toch wel moeilijk .... Gefrustreerde smiley

Griffin schrijft dat hij "weet uit eigen ervaring" ..... en het daarom met een korreltje zout neemt.
Chatuliem geeft alleen aan dat een gekleurde vrouw niet zijn voorkeur heeft, omdat hij misschien wel problemen voorziet in cultuurverschil.

Beide stellen daar hun "zoekcriteria" op af, daar is volgens mij niets mis mee. Dat alles mogelijk is .... Als ze volgens hun zoekcriteria te werk gaan, zullen ze niet snel in contact komen met vrouwen die buiten die criteria vallen .... Denk dat je zelf heel veel invloed kunt uitoefenen op "alles is mogelijk"

En je opmerking over de huidskleur van de Here Jezus, dat Chatuliem daar problemen mee zou hebben .... Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 09:30
 
Ja Cross, ieder ziet de dingen op zijn manier en in zijn beleving. Wat Griffin aangaat, heb ik mijn excuses al aangeboden. Maar voor de rest blijf ik op mijn punten staan. Ik heb niet gekozen om bruin op deze wereld te komen, dat is mij gegeven en ik heb ermee moeten leren leven. Ik shaam mij er niet voor en ik ben er trots op zo te zijn. Ik bn een kind van mijn hemelse Papa. Hij heeft mij gemaakt met alles erop en eraan, alles wat ik nodig heb om te kunnen leven op deze aardbol, en een extraatje, ik hoef niet te bakken in de zon, haha ha dat is een luxe.

Niemand van een blank persoon kan vertellen hoe het is om bruin te zijn. Dat moet je meemaken, om dat te weten. Er zijn momenten dat je denkt door een hel te gaan en vaak huil je vraag waarom ben ik zo??

En wat Chat aangaat, je zei dat je bent opgegroeid tussen Molukse mensen. Misschien is het daarvandaan gekomen, dat je toch een bepaalde afkeer heb gekregen voor bruine mensen. Molukse mensen hebben een negatieve verleden tegen Nederlanders, en dat wordthun van kleinsaf ingeprent, en negers hebben dat weer vanuit de slaverij het verleden heeft veel nare dingen gehad en mensen dragen dit lang met zich mee, alleen God kan hun daarvan bevrijden, en tot die tijd houden we die problemen over huidskleur weet Chat, uiteindelijk zijn we allemaal hetzelfde als je aar lang genoeg wacht. ( dit bedoel ik als je lichaamwegrot, als je dood ben). Dan is er geen verschil meer.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3