ChristianMatch
 


Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 14:48
 
Het letten op tekenen wordt door anderen soms ervaren als een hobby voor wat freaks. Alle zaken waar de bijbel en vooral openbaringen het over heeft wijzen echter uit op de komst van Jezus. Met dat doel moet Openbaringen gelezen worden. Jezus zelf heeft aangegeven dat alles wat voorafgaat aan zijn komst verschrikkelijk zal zijn. Niet alleen in Openbaringen ook in ´gewone´ boeken als Mattheus.

De Heer heeft ons niet de bijbel gegeven om daar zelf wat kernpunten uit te halen. Inderdaad hoofd en bijzaken moeten uit elkaar gehaald worden. Maar laat nou juist de Openbaring van Johannes (titel klopt niet want volgens Openbaringen zelf, is het letterlijk de Openbaring van Jezus Christus) zeggen dat het boek belangrijk is: namelijk een zaligspreking voor wie het leest en een vervloeking voor wie er aan toevoegt of afneemt.


Met het teken van het beest verdwijnt na eeuwen de beruchte middle ground. Je kan niet meer zogenaamd neutraal staan tegenover God. Het is voor hem of tegen hem, voor iedereen op aarde. Een deel van je voorbereiding is om te leven uit genade zodat je door de Heilige Geest sterk mag staan als de verzoeking komt.

De vraag is waar ik, waar iedere gelovige, voor zou kiezen. Kiezen om iets te kunnen kopen, inclusief eten, of voor God.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op dinsdag 17 januari 2012, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:04
 
CHRISTIAN146 schreef:
Het letten op tekenen wordt door anderen soms ervaren als een hobby voor wat freaks.......


Sommige mensen verdienen goed geld aan deze hobbies.
Maar volgens mij dient het letten op de tekenen namelijk een ander doel.

Een boer die moet ook op de tekenen der tijden letten. Dan weet hij namelijk of het tijd is om te zaaien of tijd is om te oogsten.

Daarom denk ik dat we beter aan het werk kunnen gaan, want volgens mij is de tijd om te oogsten nog maar kort.... De winter komt er aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:24
 
CHRISTIAN146 schreef:
Het letten op tekenen wordt door anderen soms ervaren als een hobby voor wat freaks. Alle zaken waar de bijbel en vooral openbaringen het over heeft wijzen echter uit op de komst van Jezus. Met dat doel moet Openbaringen gelezen worden. Jezus zelf heeft aangegeven dat alles wat voorafgaat aan zijn komst verschrikkelijk zal zijn. Niet alleen in Openbaringen ook in ´gewone´ boeken als Mattheus.

De Heer heeft ons niet de bijbel gegeven om daar zelf wat kernpunten uit te halen. Inderdaad hoofd en bijzaken moeten uit elkaar gehaald worden. Maar laat nou juist de Openbaring van Johannes (titel klopt niet want volgens Openbaringen zelf, is het letterlijk de Openbaring van Jezus Christus) zeggen dat het boek belangrijk is: namelijk een zaligspreking voor wie het leest en een vervloeking voor wie er aan toevoegt of afneemt.


Met het teken van het beest verdwijnt na eeuwen de beruchte middle ground. Je kan niet meer zogenaamd neutraal staan tegenover God. Het is voor hem of tegen hem, voor iedereen op aarde. Een deel van je voorbereiding is om te leven uit genade zodat je door de Heilige Geest sterk mag staan als de verzoeking komt.

De vraag is waar ik, waar iedere gelovige, voor zou kiezen. Kiezen om iets te kunnen kopen, inclusief eten, of voor God.

Tsja..... hoe lang denk je het vol te kunnen houden zonder te kopen en te eten en te drinken???

Als het merkteken van het beest dat doet, hoe lang zouden dan de "christenen" die voor God kiezen het volhouden??? 7 Jaar???

Ik denk dat je het geestelijk hoort te zien.
Het beest zorgt ervoor dat er geen geestelijk voedsel (kennis der waarheid) gegeten kan worden....
Terwijl diegenen welke zich in Babylon begeven, eten, drinken en feestevieren met het idee: wat kan ons nu dan overkomen in de genade tijd......(Hij komt als een dief in de nacht voor velen)......


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 18:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:40
 
HENKWAL969 schreef:
Sommige mensen verdienen goed geld aan deze hobbies.
Maar volgens mij dient het letten op de tekenen namelijk een ander doel.

Een boer die moet ook op de tekenen der tijden letten. Dan weet hij namelijk of het tijd is om te zaaien of tijd is om te oogsten.

Daarom denk ik dat we beter aan het werk kunnen gaan, want volgens mij is de tijd om te oogsten nog maar kort.... De winter komt er aan.

Joh_4:35 Zegt jij niet: Het zijn nog vier maanden, en dan komt de oogst? Ziet, Ik zeg u: Heft uw ogen op en aanschouwt de landen; want zij zijn alrede wit om te oogsten.
Luk_10:2 Hij zeide dan tot hen: De oogst is wel groot, maar de arbeiders zijn weinige; daarom, bidt den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote.

Dus de oogst is al 2000 jaar klaar. Alleen te kort aan arbeiders.

De Here Jezus geeft aan dat de eindtijd toen al was begonnen terwijl de kerken leren dat het nog moet gebeuren en dat Gods koninkrijk nog moet komen....
Het is er al reeds hier op deze aarde.
oeps... nu zakt de "eindtijds leer van de kerken" in elkaar..... Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 10:27
 
MAR907 schreef:
oeps... nu zakt de "eindtijds leer van de kerken" in elkaar..... Gefrustreerde smiley

Dat zou betekenen dat ze aan werk moeten en haast maken met de oogst Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 13:30
 
MAR907 schreef:
Tsja..... hoe lang denk je het vol te kunnen houden zonder te kopen en te eten en te drinken???

Als het merkteken van het beest dat doet, hoe lang zouden dan de "christenen" die voor God kiezen het volhouden??? 7 Jaar???

Ik denk dat je het geestelijk hoort te zien.
Het beest zorgt ervoor dat er geen geestelijk voedsel (kennis der waarheid) gegeten kan worden....
Terwijl diegenen welke zich in Babylon begeven, eten, drinken en feestevieren met het idee: wat kan ons nu dan overkomen in de genade tijd......(Hij komt als een dief in de nacht voor velen)......

God zal niet toestaan dat je boven vermogen wordt verzocht. Deze bijbelzin moet wel in de context worden gezien in wat christenen in China onder de culturele revolutie is overkomen, christenen in de Goelag archipel is overkomen, christenen in Moslimlanden overkomt, protestanten is overkomen tijdens de reformatie, en christenen in het Romeinse Rijk is overkomen.

Ik hoop niet dat je zaken vergeestelijkt omdat we nu eenmaal in het comfortabele westen wonen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 19:14
 
CHRISTIAN146 schreef:
God zal niet toestaan dat je boven vermogen wordt verzocht. Deze bijbelzin moet wel in de context worden gezien in wat christenen in China onder de culturele revolutie is overkomen, christenen in de Goelag archipel is overkomen, christenen in Moslimlanden overkomt, protestanten is overkomen tijdens de reformatie, en christenen in het Romeinse Rijk is overkomen.

Ik hoop niet dat je zaken vergeestelijkt omdat we nu eenmaal in het comfortabele westen wonen.

boven je vermogen verzocht worden slaagt dan alleen op vervolging?
ik dacht dat dit op elke christen kon worden toegepast... elk christen wordt verzocht, alleen de manier hoe is verschillend... rijkdom kan ook verzoeking zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 19:59
 
CHRISTIAN146 schreef:
God zal niet toestaan dat je boven vermogen wordt verzocht. Deze bijbelzin moet wel in de context worden gezien in wat christenen in China onder de culturele revolutie is overkomen, christenen in de Goelag archipel is overkomen, christenen in Moslimlanden overkomt, protestanten is overkomen tijdens de reformatie, en christenen in het Romeinse Rijk is overkomen.

Ik hoop niet dat je zaken vergeestelijkt omdat we nu eenmaal in het comfortabele westen wonen.


Ik begrijp je intensie....
De tekst welke je noemt is naar mijn inziens deze:

1Co 10:13 "Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen."

Wat het context betreft van deze tekst gaat het hierom:

1Co 10:14 Daarom, mijn geliefden, vliedt van den afgodendienst.

Waar de apostel over had ging om afgodendiensten welke zich toen afspeelde. In onze tijd kun je ook "religie" noemen.
Men dacht toen dat wij als mensen verzocht worden door afgoden (demonen)of externe dingen.
Verzoekingen komen daar niet van.
De Heer leert dat het ergens anders van komt. Het komt vanuit ons eigen binnenste vleselijke gedachten goed (ikje).....Daar komen de verzoekingen vandaan....
Verzoeking is ook niet hetzelfde als verdrukking.

In de bijbel is het werkwoord "verzoeking" en "verdrukking" een neutraal woordt. Noch positief noch negatief.

Het antwoordt op mijn reactie is te vinden in deze tekst:

Jas_1:14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt. .

Hetgeen dat jij meent is net andersom. De westerse wereld wordt het meest verzocht door de begeerlijkheden van de welvaard, ook in de kerken (religie)....


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 1 februari 2012, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 20:15
 
Dit is ook wat de Heer ons leert:

2Co_6:4 Maar wij, als dienaars van God, maken onszelven in alles aangenaam, in vele verdraagzaamheid, in verdrukkingen, in noden, in benauwdheden, .

Wat brengt het voor God?

2Co 3:5 Niet dat wij van onszelven bekwaam zijn iets te denken, als uit onszelven; maar onze bekwaamheid is uit God;
2Co 3:6 Die ons ook bekwaam gemaakt heeft, om te zijn dienaars des Nieuwen Testaments, niet der letter, maar des Geestes; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

Hetgeen wat belangrijker is voor elk mens, heb ik een eeuwigleven, ben ik behouden???
Het ver van mijn bed show is niet voor ons. De wil van God is dat wij aangenaam en bekwaam zijn voor onze vijanden. (bv, boze buren)
Breng het "leven" bij diegenen welke verloren gaan????

Het doel van God is deze:

Eph_4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;

Het gaat om het lichaam van de Here Jezus de beloofde Messias welke reeds is gekomen voor heel de mensheid.

De verdrukking waar jij het overhebt is zeker meer dan in de OT bij het volk van God t.o.v. voor ons als heidenen in deze tijd.
Wij horen het heidendom lost te laten en dat zit in ons binnenste.
Je ziet het op de forum hoe moeilijk dat is....


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 1 februari 2012, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 06:44
 
XABIA794 schreef:
boven je vermogen verzocht worden slaagt dan alleen op vervolging?
ik dacht dat dit op elke christen kon worden toegepast... elk christen wordt verzocht, alleen de manier hoe is verschillend... rijkdom kan ook verzoeking zijn...

Dat ben ik met je eens: vervolging en verzoeking sluiten elkaar niet uit. David is vervolgd door Koning Saul, is sexueel verzocht toen hij een getrouwde vrouw zag baden en is daarna weer vervolgd door zijn eigen zoon Absalom.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op donderdag 2 februari 2012, 06:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 06:49
 
MAR907 schreef:
Ik begrijp je intensie....
De tekst welke je noemt is naar mijn inziens deze:

1Co 10:13 "Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen."

Wat het context betreft van deze tekst gaat het hierom:

1Co 10:14 Daarom, mijn geliefden, vliedt van den afgodendienst.

Waar de apostel over had ging om afgodendiensten welke zich toen afspeelde. In onze tijd kun je ook "religie" noemen.
Men dacht toen dat wij als mensen verzocht worden door afgoden (demonen)of externe dingen.
Verzoekingen komen daar niet van.
De Heer leert dat het ergens anders van komt. Het komt vanuit ons eigen binnenste vleselijke gedachten goed (ikje).....Daar komen de verzoekingen vandaan....
Verzoeking is ook niet hetzelfde als verdrukking.

In de bijbel is het werkwoord "verzoeking" en "verdrukking" een neutraal woordt. Noch positief noch negatief.

Het antwoordt op mijn reactie is te vinden in deze tekst:

Jas_1:14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt. .

Hetgeen dat jij meent is net andersom. De westerse wereld wordt het meest verzocht door de begeerlijkheden van de welvaard, ook in de kerken (religie)....

Mijn laatste bijdrage was meer een reactie op je volgende uitspraak: "Ik denk dat je het geestelijk hoort te zien.
Het beest zorgt ervoor dat er geen geestelijk voedsel (kennis der waarheid) gegeten kan worden...."

Ik gaf aan dat vervolging reeel is en dat het alleen al om die reden niet gepast is om UITSLUITEND een geestelijke uitleg te geven aan vervolging.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op donderdag 2 februari 2012, 06:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 06:54
 
MAR907 schreef:
De verdrukking waar jij het overhebt is zeker meer dan in de OT bij het volk van God t.o.v. voor ons als heidenen in deze tijd.
Wij horen het heidendom lost te laten en dat zit in ons binnenste.
Je ziet het op de forum hoe moeilijk dat is....

Integendeel: in het Oude Testament werd fysieke overwinning op fysieke vijanden beloofd mits het volk Israel gehoorzaam zou zijn aan God's geboden. In het Nieuwe Testament wordt deze belofte t.a.v. fysieke overwinningen niet meer gegeven. Je hebt alleen al in dit topic vele bijbelteksten geciteerd: daarom ga ik er vanuit dat ik de de bijbelteksten in het Nieuwe Testament t.a.v. fysieke vervolging voor christenen niet voor je hoef op te zoeken.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op donderdag 2 februari 2012, 06:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 12:39
 
Klopt helemaal. Ik denk -en als ik zo om me heen kijk- dat we in de eindtijd leven.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:52
 
Wat is de eindtijd. Het leven gaat immers altijd door, ook na welke eindtijd dan ook. Volgens mij zegt de Bijbel dat we al 2000 jaar in de eindtijd leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:29
 
ROLF230 schreef:
Wat is de eindtijd. Het leven gaat immers altijd door, ook na welke eindtijd dan ook. Volgens mij zegt de Bijbel dat we al 2000 jaar in de eindtijd leven.

Voor ons als kinderen van de Heer is er geen eindtijd.
Het is de kerk welke zich daar druk om maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 21:57
 
MARITIME853 schreef:
Voor ons als kinderen van de Heer is er geen eindtijd.
Het is de kerk welke zich daar druk om maken.

Das waar, maar aan de aarde zit wel een kaartje, en eigenlijk, zaten wij na de zondvloed, al in de eindtijd.
Maar hoe lang het duurt weet geen mens, alleen Hij die alles gemaakt heeft.
En ieder mens heeft een eind tijd, op aarde, en zelfs weet niemand dat, wanneer precies....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 02:23
 
HET EINDE ALLER DINGEN IS GEKOMEN!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:34
 
ROLF230 schreef:
HET EINDE ALLER DINGEN IS GEKOMEN!!!!!

PRECIES
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:16
 
GERRIT084 schreef:
Das waar, maar aan de aarde zit wel een kaartje, en eigenlijk, zaten wij na de zondvloed, al in de eindtijd.
Maar hoe lang het duurt weet geen mens, alleen Hij die alles gemaakt heeft.
En ieder mens heeft een eind tijd, op aarde, en zelfs weet niemand dat, wanneer precies....

Ook voor de aarde is er geen einde want er komt een nieuwe Hemel en aarde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 19:59
 
MARITIME853 schreef:
Ook voor de aarde is er geen einde want er komt een nieuwe Hemel en aarde.

Ik zou maar eens goed lezen, wat je zelf al zette, een nieuwe aarde
Dat is ongeveer vergelijkbaar (niet helemaal dus, maar meer zoals je het zegt) oude schoenen en nieuwe schoenen..........
Waar zijn de oude dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:34
 
GERRIT084 schreef:
Ik zou maar eens goed lezen, wat je zelf al zette, een nieuwe aarde
Dat is ongeveer vergelijkbaar (niet helemaal dus, maar meer zoals je het zegt) oude schoenen en nieuwe schoenen..........
Waar zijn de oude dan?

Die worden verbrand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 22:49
 
MARITIME853 schreef:
Die worden verbrand.

Precies Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
Pagina 6 van 6