ChristianMatch
 


Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 19:01
 
HERMAN388 schreef:
Heb je nu nog last van de zenuwen voor Zijn wederkomst?
Of beter gezegd of je al bereidt om Hem te ontmoeten?
Heb je zelf door, dat hier eigenlijk een dreigement in zit? En zou het zo bedoeld zijn denk je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:41
 
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.

5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.

6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.!!!!!!!!!!!

7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.

10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.

11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.

12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.

13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.

37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.

38 Want [b]gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed,
etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;

39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.

40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.

41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.

42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.

Vreest niet voor hen die het lichaam kunnen en zullen doden, maar meer niet, maar vreest Hem(gelooft en aanbidt Hem), Die de Sleutels van de Hemel heeft maar ook van de hel, en Hij opent en niemand sluit en als Hij sluit, kan niemand meer opendoen of openmaken,,

[/b][u][u]


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 26 juli 2011, 20:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:39
 
CHRISTEN307 schreef:
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.

5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.

6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.!!!!!!!!!!!

7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.

10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.

11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.

12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.

13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.

37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.

38 Want [b]gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed,
etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;

39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.

40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.

41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.

42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.

Vreest niet voor hen die het lichaam kunnen en zullen doden, maar meer niet, maar vreest Hem(gelooft en aanbidt Hem), Die de Sleutels van de Hemel heeft maar ook van de hel, en Hij opent en niemand sluit en als Hij sluit, kan niemand meer opendoen of openmaken,,

[/b][u][u]
Dit is maar één tekst over de eindtijd, er zijn meerdere met minder bedreiging. Maar ik merk het al, het thema van eindtijd gebruik je om mensen te dreigen. Dank je wel voor deze bijdrage.
Kan iemand eens een positiever beeld schilderen over dit onderwerp hier word ik tamelijk depri van. Of is het alleen maar negatief?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:42
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit is maar één tekst over de eindtijd, er zijn meerdere met minder bedreiging. Maar ik merk het al, het thema van eindtijd gebruik je om mensen te dreigen. Dank je wel voor deze bijdrage.
Kan iemand eens een positiever beeld schilderen over dit onderwerp hier word ik tamelijk depri van. Of is het alleen maar negatief?

Laat je niet aanklagen, Chat....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:51
 
ANNETTE050 schreef:
Laat je niet aanklagen, Chat....
O, dat doe ik zeker niet. Ik ben alleen benieuwd naar de antwoorden van mensen, tot nu toe zijn ze allemaal negatief en zeker niet opbouwend voor het geloof. Ik verbaas me er over dat mensen nog steeds in staat zijn het negatieve zo naar voren te brengen en zelfs niet eens door hebben hoe negatief dit is.

Stel je eens voor: je bent niet gelovig, je hoort dan deze verhalen. Zou het voor jou aantrekkelijk zijn om te geloven? Meestal krijg je twee reacties: of ze worden bevangen door angst voor God en ze gaan geloven omdat ze bang zijn voor al het vreselijke wat ze overkomt als ze Hem niet dienen. Of ze lachen je uit en leggen het naast zich neer. Een evangelie van angst is geen evangelie meer. Het is geen blijde boodschap maar een boodschap vol dreiging....

Dus nogmaals de vraag: waar is de positieve blijde boodschap over het einde der tijden????


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 26 juli 2011, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:02
 
Wat vindt Christen zelf over de eindtijd?
Hij zocht alleen maar bijbelteksten. Dat geeft hij geen duidelijke uitleg wat hij zelf ervan vindt.
Wat verwacht hij zelf over de eindtijd?
Die bijbelteksten voor mij wel bekend.
Waarom noemt hij zelf christen? Dat zijn wij ook hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 06:57
 
het zal zijn als in de dagen van Noach, en dat ervaar ik nu en nog veel meer,een bewijs dat het Woord de Waarheid is in al Zijn facetten.
Eindtiid is de laatste periode tussen De uitstorting van de Geest op de pinksterdag en de wederkomst van Christus, het tijdperk is een betere vertaling, het laatste tijdperk, want straks is er geen tijd meer, dan is alles, ja alles eeuwig, want bij God is geen tijd, onbegrijpelijk, de Eeuwige.
Het is de laatste ure schrijft Johannes en dat dit geen rationeel uur is weten wij nu toch wel? De Schrift dient dan ook met een andere bril te worden gelezen, de hemelse bril, en die is veel scherper, dan de beste bril etc op aarde...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:47
 
CHATULIEM619 schreef:
O, dat doe ik zeker niet. Ik ben alleen benieuwd naar de antwoorden van mensen, tot nu toe zijn ze allemaal negatief en zeker niet opbouwend voor het geloof. Ik verbaas me er over dat mensen nog steeds in staat zijn het negatieve zo naar voren te brengen en zelfs niet eens door hebben hoe negatief dit is.

Stel je eens voor: je bent niet gelovig, je hoort dan deze verhalen. Zou het voor jou aantrekkelijk zijn om te geloven? Meestal krijg je twee reacties: of ze worden bevangen door angst voor God en ze gaan geloven omdat ze bang zijn voor al het vreselijke wat ze overkomt als ze Hem niet dienen. Of ze lachen je uit en leggen het naast zich neer. Een evangelie van angst is geen evangelie meer. Het is geen blijde boodschap maar een boodschap vol dreiging....

Dus nogmaals de vraag: waar is de positieve blijde boodschap over het einde der tijden????

Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen.
Geloof is niet aantrekkelijk, je hoeft het ook niet leuk te maken.
Geloof is noodzakelijk voor je eigen behoud. Het is de realiteit.
Ik kan mensen alleen maar de waarheid vertellen, en ik ga dat niet mooier maken dan dat het is. De bijbel doet dat ook niet, op geen enkele plaats zelfs.

Ik waak er wel voor om bij een ongelovige meteen over de eindtijd oid te spreken. Ik spreek liever over het goede wat de Here God te bieden heeft. Over de liefde die Hij voor iemand heeft. Over Zijn genadig Vaderhart, over een hoopvolle toekomst die God een mens wil geven, over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Maar ik zeg er wel altijd bij: MITS je Gods methode tot verzoening wilt aannemen: en dat is de dood en opstanding van de Here Jezus.

Als je iemand beter leert kennen, kun je ook 's de gevolgen noemen van het afwijzen van Jezus. Maar daar moet je nooit mee beginnen lijkt me.

En het mooist is, dat je eigen liefde voor Jezus die ander dusdanig aantrekt, dat ie zelf gaat vragen: Joh? Wat heb jij toch voor moois?


Laatst aangepast door
ROADY641
op woensdag 27 juli 2011, 09:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:11
 
ROADY641 schreef:
Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen.
Geloof is niet aantrekkelijk, je hoeft het ook niet leuk te maken.
Geloof is noodzakelijk voor je eigen behoud. Het is de realiteit.
Ik kan mensen alleen maar de waarheid vertellen, en ik ga dat niet mooier maken dan dat het is. De bijbel doet dat ook niet, op geen enkele plaats zelfs.

Ik waak er wel voor om bij een ongelovige meteen over de eindtijd oid te spreken. Ik spreek liever over het goede wat de Here God te bieden heeft. Over de liefde die Hij voor iemand heeft. Over Zijn genadig Vaderhart, over een hoopvolle toekomst die God een mens wil geven, over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Maar ik zeg er wel altijd bij: MITS je Gods methode tot verzoening wilt aannemen: en dat is de dood en opstanding van de Here Jezus.

Als je iemand beter leert kennen, kun je ook 's de gevolgen noemen van het afwijzen van Jezus. Maar daar moet je nooit mee beginnen lijkt me.

En het mooist is, dat je eigen liefde voor Jezus die ander dusdanig aantrekt, dat ie zelf gaat vragen: Joh? Wat heb jij toch voor moois?
dus eigenlijk weet je het antwoord niet op mijn vraag. Dat gebeurt er als je de tekst als platte tekst neemt. Elke tekst heeft haar achtergrond. Het is geschreven met een reden, het is gestuurd naar mensen met een reden. Elke tekst vertelt haar eigen verhaal. Voor de toenmalige christenen, was het een boodschap van bemoediging. Voor jou lijkt het een boodschap van veroordeling te zijn. Waar zit dan de bemoediging???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:22
 
CHATULIEM619 schreef:
dus eigenlijk weet je het antwoord niet op mijn vraag. Dat gebeurt er als je de tekst als platte tekst neemt. Elke tekst heeft haar achtergrond. Het is geschreven met een reden, het is gestuurd naar mensen met een reden. Elke tekst vertelt haar eigen verhaal. Voor de toenmalige christenen, was het een boodschap van bemoediging. Voor jou lijkt het een boodschap van veroordeling te zijn. Waar zit dan de bemoediging???

Oke Chat, misschien tikte ik dingen die niet helemaal gericht waren op je vraag.

Mag ik dan eerst een vraag aan jou stellen?
Weet je zeker of je wedergeboren bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:27
 
CHRISTEN307 schreef:
het zal zijn als in de dagen van Noach, en dat ervaar ik nu en nog veel meer,een bewijs dat het Woord de Waarheid is in al Zijn facetten.
Eindtiid is de laatste periode tussen De uitstorting van de Geest op de pinksterdag en de wederkomst van Christus, het tijdperk is een betere vertaling, het laatste tijdperk, want straks is er geen tijd meer, dan is alles, ja alles eeuwig, want bij God is geen tijd, onbegrijpelijk, de Eeuwige.
Het is de laatste ure schrijft Johannes en dat dit geen rationeel uur is weten wij nu toch wel? De Schrift dient dan ook met een andere bril te worden gelezen, de hemelse bril, en die is veel scherper, dan de beste bril etc op aarde...
Als je zegt een andere bril, wat bedoel je dan precies? Dan ga je ervan uit dat we de bijbel nu lezen met een verkeerde bril...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:35
 
ROADY641 schreef:
Oke Chat, misschien tikte ik dingen die niet helemaal gericht waren op je vraag.

Mag ik dan eerst een vraag aan jou stellen?
Weet je zeker of je wedergeboren bent?
Mijn bekering vond plaats op 1 februari 1980. Mijn doop op 30 maart 1980. Vanwaar je vraag? Ik mag elke zondag voorgaan in Zijn gemeente. Vanuit een roeping door God talloze malen bevestigd. Misschien kom ik in jouw ogen niet zo radicaal over als je gewend bent. Maar dat komt omdat ik altijd verder denk dat alleen de standaard antwoorden en de standaard teksten. Ik kijk gewoon verder dan mn neus lang is.
Als je mijn bijdragen leest over volwassendoop en kinderdoop zou je die vraag niet stellen. Dan weet je dat ik de kinderdoop afwijs, op basis van bijbelse teksten en dat ik een groot voorstander ben van volwassendoop.

Ik durf zelfs verder te gaan met te zeggen, dat veel mensen de kracht en de werking van de Heilige Geest afwijzen. Dat tongentaal een gave is, die voor iedereen is en dat goed onderwijs over dit onderwerp compleet ontbreekt en dat de huidige pinkstergemeentes meer bezig zijn met uiterlijk vertoon in plaats van mensen echt te onderwijzen over de kracht van de Geest.

Verder wil ik je vertellen wat voor mij het startpunt is van mijn geloof. In de Joodse traditie vindt men de eerste vijf boeken van de Bijbel, de Thora, het belangrijkste. En het centrale thema van deze boeken is samen te vatten met het volgende: het volk dat in de woestijn loopt. Het vierde boek het zelfs letterlijk be Midbar, wat in de woestijn betekent. Ons leven met God speelt vaak in de woestijn af. We weten niet waar we naar toe gaan, we weten niet wat er gaat gebeuren, het enige wat we kunnen doen is de wolk en de vuurkolom volgen. Dan hebben wij nog het voorbeeld van vele getuigen die ons voorgegaan zijn, en waarvan de belevenissen en getuigenissen beschreven zijn in Zijn Woord.
Ik kan niet voorspellen wat er in het leven van mensen gebeurt en als er iets gebeurt dat pijn en verdriet veroorzaakt, kan ik alleen maar naast de mensen staan en voor ze bidden.
Mijn geloof is niet een standaard geloof met standaard antwoorden. Want die antwoorden kennen we allemaal. Wat ik wel weet, is dat mensen in staat zijn om ondanks de ellende die ze overkomt, toch staande te blijven door de kracht van Gods genade.

Wat betreft dit onderwerp valt het me op, dat het onderwijs voortdurend vanuit een platte tekst gegeven wordt zonder dat men oog heeft voor de achtergrond en het daarom niet geestelijk opbouwend is voor de gemeente.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 27 juli 2011, 10:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je zegt een andere bril, wat bedoel je dan precies? Dan ga je ervan uit dat we de bijbel nu lezen met een verkeerde bril...

Hij zei ook over beelschone vrouw op de voorpagina, weet je nog?
Hij bedoelt later over Jezus.
Hij houdt ons voor de gek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:57
 
ROADY641 schreef:
Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen.
Geloof is niet aantrekkelijk, je hoeft het ook niet leuk te maken.
Geloof is noodzakelijk voor je eigen behoud. Het is de realiteit.
Ik kan mensen alleen maar de waarheid vertellen, en ik ga dat niet mooier maken dan dat het is. De bijbel doet dat ook niet, op geen enkele plaats zelfs.

Ik waak er wel voor om bij een ongelovige meteen over de eindtijd oid te spreken. Ik spreek liever over het goede wat de Here God te bieden heeft. Over de liefde die Hij voor iemand heeft. Over Zijn genadig Vaderhart, over een hoopvolle toekomst die God een mens wil geven, over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Maar ik zeg er wel altijd bij: MITS je Gods methode tot verzoening wilt aannemen: en dat is de dood en opstanding van de Here Jezus.

Als je iemand beter leert kennen, kun je ook 's de gevolgen noemen van het afwijzen van Jezus. Maar daar moet je nooit mee beginnen lijkt me.

En het mooist is, dat je eigen liefde voor Jezus die ander dusdanig aantrekt, dat ie zelf gaat vragen: Joh? Wat heb jij toch voor moois?

Mooie reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:18
 
Mat24:8HSV schreef:
Maar al die dingen zijn nog maar een begin van de weeën.
Matt24:8SV schreef:
Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Matt24:8NBV schreef:
dat alles is het begin van de weeën.

Op de vraag hoe kunnen we de bemoedigende boodschap vinden heb ik deze tekst gekozen. Nu zien we al een groot verschil tussen de Statenvertaling en andere vertalingen. Wat betekent dat woord in het Grieks. En dan blijkt dat het gebruikte Griekse woord inderdaad barensweeen betekent. Er zit een verschil tussen smarten en barensweeën. Smarten vertelt alleen maar van de pijn die veroorzaakt wordt aan het einde der tijden. En eigenlijk lijkt dat idd op die bijdragen die ik hier heb gelezen. Veel mensen gebruiken de teksten over de eindtijd om te benadrukken dat ons oordeel te wachten staat, dat ons rampen te wachten staan en dat we wel moeten kiezen, anders staat ons hel en verdoemenis te verwachten.
Het woord barensweeën stelt iets anders centraal. Over het algemeen wordt gezegd, dat als de baby geboren is, de vrouw vergeet hoe zwaar de bevalling is...(mn eigen vrouw dacht er wel anders over, en ik denk dat zij niet de enige is). Maar barensweeën heeft te maken met de geboorte van een nieuw leven. En als Jezus dat gebruikt, wil Hij daar ook de nadruk op leggen. De geboorte van de nieuwe hemel en aarde, het eeuwige leven bij God. En ik geloof, dat als je bij Hem bent, alle pijn en verdriet verdwenen is.
Toen Johannes zijn Openbaring schreef, was de gemeente in verdrukking. Ze ervoeren de pijn, de vernedering, de uitsluiting en de gevangenschap. En Johannes (en andere schrijvers) schilderen het leven wat hun te wachten staat als de nieuwe hemel en nieuwe aarde er eenmaal zijn. Ook geven deze woorden zin aan de pijn die men op dat moment ervoer, er zat immers een bedoeling achter. Het koninkrijk was bezig geboren te worden...
En dat is geloof ik de bedoeling van al deze teksten. Laten zien hoe de geboorte van Gods koninkrijk op aarde plaats zal vinden. En hoop hebben voor de toekomst, omdat we weten dat onze Vader alles zal gebruiken om tot Zijn doel te komen met ons.
De aarde is niet verlaten door God. Ook al lijkt het misschien zo. Maar ondanks alle onrecht, zal God uiteindelijk zegevieren en zullen wij voor eeuwig bij Hem zijn!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:28
 
CHATULIEM619 schreef:
O, dat doe ik zeker niet. Ik ben alleen benieuwd naar de antwoorden van mensen, tot nu toe zijn ze allemaal negatief en zeker niet opbouwend voor het geloof. Ik verbaas me er over dat mensen nog steeds in staat zijn het negatieve zo naar voren te brengen en zelfs niet eens door hebben hoe negatief dit is.

Stel je eens voor: je bent niet gelovig, je hoort dan deze verhalen. Zou het voor jou aantrekkelijk zijn om te geloven? Meestal krijg je twee reacties: of ze worden bevangen door angst voor God en ze gaan geloven omdat ze bang zijn voor al het vreselijke wat ze overkomt als ze Hem niet dienen. Of ze lachen je uit en leggen het naast zich neer. Een evangelie van angst is geen evangelie meer. Het is geen blijde boodschap maar een boodschap vol dreiging....

Dus nogmaals de vraag: waar is de positieve blijde boodschap over het einde der tijden????



Voor ongelovigen is er niets na de dood.
Ze geloven niet in het bestaan van God.

Waarom geloof jij chat?
Bang voor wat er komen gaat?

Je ogen sluiten voor wat er komen gaat, is mijns inziens verkeerd.
En wie gelovig is hoeft niet angstig te zijn, die weet dat God met hem/haar is.

Weest waakzaam zegt Paulus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:31
 
MARISKA601 schreef:
Voor ongelovigen is er niets na de dood.
Ze geloven niet in het bestaan van God.

Waarom geloof jij chat?
Bang voor wat er komen gaat?

Je ogen sluiten voor wat er komen gaat, is mijns inziens verkeerd.
En wie gelovig is hoeft niet angstig te zijn, die weet dat God met hem/haar is.

Weest waakzaam zegt Paulus.
Het leven met Christus is veel rijker dan zonder Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Het leven met Christus is veel rijker dan zonder Hem.

leg dàt nou eens uit aan een leek/buitenstaander/toevallige passant, als je wil...waar blijkt dat dan uit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:01
 
Misschien...de woorden....(Als je dat kunt zeggen??)

Ik weet...Mijn verlosser leeft???
Misschien dat je uitziet naar die dag...met groot verlangen...??

Ik denk dat het zo moet zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn bekering vond plaats op 1 februari 1980. Mijn doop op 30 maart 1980. Vanwaar je vraag? Ik mag elke zondag voorgaan in Zijn gemeente. Vanuit een roeping door God talloze malen bevestigd. Misschien kom ik in jouw ogen niet zo radicaal over als je gewend bent. Maar dat komt omdat ik altijd verder denk dat alleen de standaard antwoorden en de standaard teksten. Ik kijk gewoon verder dan mn neus lang is.
Als je mijn bijdragen leest over volwassendoop en kinderdoop zou je die vraag niet stellen. Dan weet je dat ik de kinderdoop afwijs, op basis van bijbelse teksten en dat ik een groot voorstander ben van volwassendoop.

Ik durf zelfs verder te gaan met te zeggen, dat veel mensen de kracht en de werking van de Heilige Geest afwijzen. Dat tongentaal een gave is, die voor iedereen is en dat goed onderwijs over dit onderwerp compleet ontbreekt en dat de huidige pinkstergemeentes meer bezig zijn met uiterlijk vertoon in plaats van mensen echt te onderwijzen over de kracht van de Geest.

Verder wil ik je vertellen wat voor mij het startpunt is van mijn geloof. In de Joodse traditie vindt men de eerste vijf boeken van de Bijbel, de Thora, het belangrijkste. En het centrale thema van deze boeken is samen te vatten met het volgende: het volk dat in de woestijn loopt. Het vierde boek het zelfs letterlijk be Midbar, wat in de woestijn betekent. Ons leven met God speelt vaak in de woestijn af. We weten niet waar we naar toe gaan, we weten niet wat er gaat gebeuren, het enige wat we kunnen doen is de wolk en de vuurkolom volgen. Dan hebben wij nog het voorbeeld van vele getuigen die ons voorgegaan zijn, en waarvan de belevenissen en getuigenissen beschreven zijn in Zijn Woord.
Ik kan niet voorspellen wat er in het leven van mensen gebeurt en als er iets gebeurt dat pijn en verdriet veroorzaakt, kan ik alleen maar naast de mensen staan en voor ze bidden.
Mijn geloof is niet een standaard geloof met standaard antwoorden. Want die antwoorden kennen we allemaal. Wat ik wel weet, is dat mensen in staat zijn om ondanks de ellende die ze overkomt, toch staande te blijven door de kracht van Gods genade.

Wat betreft dit onderwerp valt het me op, dat het onderwijs voortdurend vanuit een platte tekst gegeven wordt zonder dat men oog heeft voor de achtergrond en het daarom niet geestelijk opbouwend is voor de gemeente.

Beste Chat, je had nog een reactie van me tegoed :)
Prachtig dat je weet van je wedergeboorte. En dat je voorgaat, dat wist ik ook niet :)

En wat je zegt, daarmee kan ik het alleen maar eens zijn.

Ik stelde je de vraag, omdat ik even wilde weten wat voor "vlees" ik in de kuip had, ik kreeg even het gevoel: "ga ik een antwoord formuleren terwijl iemand niet eens wedergeboren is...." hoe bedoel je "ik heb geen vooroordelen... Smiley met dichtgeplakte mond"
Je antwoord lijkt me erg overtuigend... en ik herken er nogal wat in.


Iets positiefs over de eindtijd, want dat was uiteindelijke je vraag....
Dat veel mensen het als bedreigend zien, komt omdat ze bang zijn.
En als je Jezus afwijst, zul je altijd bang blijven.
Ik zie de eindtijd als iets noodzakelijks, wanneer ik het plaats in het grotere bijbelse geheel. Een ontwikkeling moet tenslotte ergens op uitlopen. Is het bedreigend? Ja, wij christenen gaan het zwaar krijgen.
Ben ik bang? Nee, want Christus leeft in mij.
Ook is de eindtijd verbonden met de terugkeer van Christus. Dat vind ik zelf erg bemoedigend. Want daar zien we toch naar uit?
Van wedergeboorte, naar verlossing, naar vrijheid, naar een eeuwig leven met en bij Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:20
 
[quote=ROADY641]Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen.

Hallo Roady
Ik denk dat ik het niet met je eens bent want als je al een keer de dood in de ogen hebt kunnen kijken dan weet je dat je naar de HEER gaat want we bidden elke dag de HIJ spoedig mag komen en dan als de tijd gekomen is dan zeggen we HEER even wachten want ik moet nog dit of dat .
Maar zelf weet ik dat als de HEER me roept dat ik dan ook wil gaan.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:25
 
[quote=MARTIN695]


Dat valt me soms idd op, dat mensen zeggen n.a.v. de ellende die ze om zich heen zien dat men zegt: laat Hem spoedig komen...
maar eerst wil ik nog dit en dat...

Maar ik geloof dat iemand die op het sterfbed ligt,
en denkt: Nu mag Hij mij wel komen halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:48
 
[quote=MARISKA601]

Hallo Mariska
Daar ben ik het helemaal over eens want ik heb dat zelf ook zo gehad zelf moet ik volgende week weer in de scan maar ik heb zelf het gevoel dat ik me er niet druk over maak maar ik weet natuurlijk nog niet dat als ik er wel voor kom te staan hoe het dan is maar in eerste instantie dat ik het te horen kreeg was ik heel rustig en daarom blijf ik mijn hoop op HEM houden want HIJ bepaalt wanneer het hier je tijd is.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:56
 
ROADY641 schreef:
Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen.
Geloof is niet aantrekkelijk, je hoeft het ook niet leuk te maken.
Geloof is noodzakelijk voor je eigen behoud. Het is de realiteit.
Ik kan mensen alleen maar de waarheid vertellen, en ik ga dat niet mooier maken dan dat het is. De bijbel doet dat ook niet, op geen enkele plaats zelfs.

Ik waak er wel voor om bij een ongelovige meteen over de eindtijd oid te spreken. Ik spreek liever over het goede wat de Here God te bieden heeft. Over de liefde die Hij voor iemand heeft. Over Zijn genadig Vaderhart, over een hoopvolle toekomst die God een mens wil geven, over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Maar ik zeg er wel altijd bij: MITS je Gods methode tot verzoening wilt aannemen: en dat is de dood en opstanding van de Here Jezus.

Als je iemand beter leert kennen, kun je ook 's de gevolgen noemen van het afwijzen van Jezus. Maar daar moet je nooit mee beginnen lijkt me.

En het mooist is, dat je eigen liefde voor Jezus die ander dusdanig aantrekt, dat ie zelf gaat vragen: Joh? Wat heb jij toch voor moois?

mooie bijdrage!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 23:09
 
[quote=MARTIN695]


Ik zag het bij mijn vader op het sterfbed.
Geen interesse meer in de aardse zaken.
Maar was vol overtuiging dat hij in alle rust zou heen gaan.
Er was geen strijd van ik wil dit en dat nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 08:05
 
MARTIN695 schreef:
Ik denk dat ik het niet met je eens bent want als je al een keer de dood in de ogen hebt kunnen kijken dan weet je dat je naar de HEER gaat want we bidden elke dag de HIJ spoedig mag komen en dan als de tijd gekomen is dan zeggen we HEER even wachten want ik moet nog dit of dat .
Maar zelf weet ik dat als de HEER me roept dat ik dan ook wil gaan.

Zeker Martin, maar wat nu als je niks met de Here God hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 08:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit is maar één tekst over de eindtijd, er zijn meerdere met minder bedreiging. Maar ik merk het al, het thema van eindtijd gebruik je om mensen te dreigen. Dank je wel voor deze bijdrage.
Kan iemand eens een positiever beeld schilderen over dit onderwerp hier word ik tamelijk depri van. Of is het alleen maar negatief?



Je uit hier wel een hoop kritiek.
Terwijl je vind dat mensen alles maar mogen schrijven.

Als je vind dat ze alles mogen schrijven, lever er dan geen kritiek op.

Het staat zo geschreven in de bijbel hoe het in de eindtijd zal toe gaan.

Als je hier kritiek op hebt, heb je kritiek op Gods Woord.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 29 juli 2011, 08:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 09:23
 
MARISKA601 schreef:
Je uit hier wel een hoop kritiek.
Terwijl je vind dat mensen alles maar mogen schrijven.

Als je vind dat ze alles mogen schrijven, lever er dan geen kritiek op.

Het staat zo geschreven in de bijbel hoe het in de eindtijd zal toe gaan.

Als je hier kritiek op hebt, heb je kritiek op Gods Woord.
Waarom speel jij het zo op de man steeds? Het maakt elk onderwerp tot een persoonlijke aanval. Je gaat maar eens in op de vragen of je houdt hiermee op. Je verpest bewust de sfeer en het topic met dit soort bijdragen.
Wat betreft de inhoud van je bijdrage: ik heb geen kritiek op de bijbel, maar wel over de manier waarop mensen dit onderwerp hanteren. Het doel is nl. niet hel en verdoemenis te prediken maar heil en genezing. Ik heb aangegeven hoe je dat kunt doen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 29 juli 2011, 09:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 11:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarom speel jij het zo op de man steeds? Het maakt elk onderwerp tot een persoonlijke aanval. Je gaat maar eens in op de vragen of je houdt hiermee op. Je verpest bewust de sfeer en het topic met dit soort bijdragen.
Wat betreft de inhoud van je bijdrage: ik heb geen kritiek op de bijbel, maar wel over de manier waarop mensen dit onderwerp hanteren. Het doel is nl. niet hel en verdoemenis te prediken maar heil en genezing. Ik heb aangegeven hoe je dat kunt doen.


Chat, iedereen moet voor zich weten hoe hij/zij op het forum reageert, dat hoeven wij niet voor een ander te bepalen.
En wat jij zegt over het preken... De hel en verdoemenis horen er wel degelijk bij! Het is niet alleen heil en genezing!

Joh. 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (en zo zijn er nog meer teksten waarin wordt gezegd dat als je niet in God gelooft je verloren gaat).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 11:58
 
THIRZA120 schreef:
[/b]Chat, iedereen moet voor zich weten hoe hij/zij op het forum reageert, dat hoeven wij niet voor een ander te bepalen.
En wat jij zegt over het preken... De hel en verdoemenis horen er wel degelijk bij! Het is niet alleen heil en genezing!

Joh. 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (en zo zijn er nog meer teksten waarin wordt gezegd dat als je niet in God gelooft je verloren gaat).

Op zich heb je gelijk Tirza, maar die teksten zijn volgens mij niet bedoeld om mensen bang te praten: als je niet geloofd ga je naar de hel... en daarom moet je dus geloven? Dan wordt geloven bijna een opgelegd iets en dat is volgens mij nou juist niet de bedoeling.

Mensen hebben een vrije keuze om tot het geloof te komen. Als zij tot het geloof komen en Jezus aanvaarden als hun Verlosser en Heiland, dan mogen zij leven in de zekerheid dat zij niet naar de hel gaan. Die mensen hoeven dus ook absoluut niet bang te zijn voor de eindtijd. Want uiteindelijk leidt die immers tot een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

In die zin schuilt in het boek Openbaringen een hele mooie belofte. En ik heb wel eens het idee dat er meer gesproken wordt over de eindtijd, het oordeel, etc. dan over de belofte waarmee dit Bijbelboek afsluit en waar het uiteindelijk allemaal om gaat: het feit dat we ons behouden weten en straks met God op die nieuwe aarde, onder die nieuwe hemel mogen wonen. Wanneer dat zover is weet niemand. En dat er nog een hele hoop te gebeuren staat voordat het zover is, blijkt inderdaad uit de Bijbel.

Misschien is het goed om ons af te vragen waarom dit in de Bijbel vermeld staat. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het de bedoeling is om mensen bang te praten zodat zij zich min of meer gedwongen gaan voelen om in God te geloven. Sterker nog, ik vraag me af of je echt een levende relatie met God kunt hebben als je je gedwongen voelt om in Hem te geloven. Een vriendschap waarbij sprake is van dwang is immers geen pure en oprechte vriendschap. En God wil nog veel meer dan een vriend voor ons zijn.

Dus ja, hel en verdoemenis zal er zijn. Dat blijkt uit de Bijbel. Dat is echter niet de kern van het evangelie. En ik denk dat het veel belangrijker is om mensen de kern van het evangelie te vertellen, dan hel en verdoemenis te preken, ongeacht of het daarbij nu gaat over de eindtijd of niet.


Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 29 juli 2011, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6