ChristianMatch
 


Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 12:55
 
Op zich heb je gelijk Thirza, maar die teksten zijn volgens mij niet bedoeld om mensen bang te praten: als je niet geloofd ga je naar de hel... en daarom moet je dus geloven? Dan wordt geloven bijna een opgelegd iets en dat is volgens mij nou juist niet de bedoeling.


Nee, die teksten zijn zeker niet bedoeld om iemand bang te maken! (wel om ons te waarschuwen). En dat wilde ik ook helemaal niet zeggen. Ik wilde alleen aangeven dat het eenzijdig is om te zeggen dat er alleen heil en zegen is, want dat is er niet alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:50
 
THIRZA120 schreef:
[/b]Chat, iedereen moet voor zich weten hoe hij/zij op het forum reageert, dat hoeven wij niet voor een ander te bepalen.
En wat jij zegt over het preken... De hel en verdoemenis horen er wel degelijk bij! Het is niet alleen heil en genezing!

Joh. 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (en zo zijn er nog meer teksten waarin wordt gezegd dat als je niet in God gelooft je verloren gaat).
Kijk Thirza, niet elke uiting mag, er zijn hier ook regels aan verbonden. En iemand persoonlijk aanvallen mag dus niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 14:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk Thirza, niet elke uiting mag, er zijn hier ook regels aan verbonden. En iemand persoonlijk aanvallen mag dus niet....

wil je hier nu mee suggereren dat ik jou persoonlijk aanval Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 16:17
 
THIRZA120 schreef:
wil je hier nu mee suggereren dat ik jou persoonlijk aanval Smiley die vol vragen zit
O, nee. Ik leg alleen maar uit wat de grenzen zijn op dit forum. En Mariska overschrijdt die behoorlijk de laatste tijd. En dan mag je iemand daarop attenderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 16:38
 
CHATULIEM619 schreef:
O, nee. Ik leg alleen maar uit wat de grenzen zijn op dit forum. En Mariska overschrijdt die behoorlijk de laatste tijd. En dan mag je iemand daarop attenderen.

Vind niet dat je namen behoord te noemen chat!!!
Ze heeft jou naam ook niet genoemd bij mijn weten!
Overtreed jij nu niet de regel om hier een naam te noemen?
dat is letterlijk iemand persoonlijk aanvallen!
Vind dit erg jammer chat, zoals bekend is dt een open forum!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 29 juli 2011, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:15
 
CHATULIEM619 schreef:
O, nee. Ik leg alleen maar uit wat de grenzen zijn op dit forum. En Mariska overschrijdt die behoorlijk de laatste tijd. En dan mag je iemand daarop attenderen.

Als jij vindt dat zij grenzen overschrijdt moet je misschien ook wat beter naar jouw eigen bijdragen kijken. Die zijn namelijk ook niet altijd mis. Em waarom zou jij wel alles mogen zeggen en een ander (zoals bijv dan Mariska) weer niet?
En ben jij dan degene die hier de grenzen bepaalt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:50
 
ERIKA129 schreef:
Vind niet dat je namen behoord te noemen chat!!!
Ze heeft jou naam ook niet genoemd bij mijn weten!
Overtreed jij nu niet de regel om hier een naam te noemen?
dat is letterlijk iemand persoonlijk aanvallen!
Vind dit erg jammer chat, zoals bekend is dt een open forum!
Nee, Erika. In mijn voorgaande bijdrage heb ik eindelijk eens gereageerd op die voortdurende aantijgingen persoonlijk naar mij toe gericht. Als je die reactie lees, zie je al meteen dat ik dat rechtstreeks tegen Mariska zeg. Dus Thirza vraagt, bedoel je mij? Mijn antwoord is: nee, ik bedoel Mariska...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Nee, Erika. In mijn voorgaande bijdrage heb ik eindelijk eens gereageerd op die voortdurende aantijgingen persoonlijk naar mij toe gericht. Als je die reactie lees, zie je al meteen dat ik dat rechtstreeks tegen Mariska zeg. Dus Thirza vraagt, bedoel je mij? Mijn antwoord is: nee, ik bedoel Mariska...

je had ook geen namen hoeven noemen....

maar we gaan nu heel erg off-topic. er is ondertussen een nieuw topic over dit ondewerp gestart.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2250
Laten we daar verder gaan met deze discussie en hier verder gaan met het thema: Tekenen dat het einde nadert


Laatst aangepast door
THIRZA120
op vrijdag 29 juli 2011, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:51
 
ROADY641 schreef:
Zeker Martin, maar wat nu als je niks met de Here God hebt?

Hallo Roady.
Ik denk dat je dan een heel groot probleem hebt want dan moet je het alleen op koers zien te krijgen en dan kan je nergens op terug vallen en kan je aan anderen het alleen vertellen .
Maar wij zijn Schat- Hemeltjes rijk met onze GOD en HEILAND dat we alles bij hem neer mogen leggen en ik moet zeggen dat ik vanaf het begin geen angst gekent heb omdat ik alles bij HEM neer legde en dat hebben die mensen dan niet en dat is een groot gemis.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO318





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 01:08
 
ik kom net dit tegen op het web

http://www.scientias.nl/elektronische-tattoo-houdt-u-in-de-gaten/44523

best wel bizaar als je mijn vraagt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 10:17
 
MARIO318 schreef:
ik kom net dit tegen op het web

http://www.scientias.nl/elektronische-tattoo-houdt-u-in-de-gaten/44523

best wel bizaar als je mijn vraagt...

Och wat heet bizar.... het is een logische ontwikkeling, alles kan steeds kleiner, steeds sneller, steeds onopvallender...

Het bizarre is dat satan er gebruik van gaat maken om de mensheid onder controle te krijgen, zodat hij kan doen en laten met ze wat hij wilt.....

Ik postte al eerder een topic over het project LUCID, lees dat maar eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 13:30
 
MARIO318 schreef:
ik kom net dit tegen op het web

http://www.scientias.nl/elektronische-tattoo-houdt-u-in-de-gaten/44523

best wel bizaar als je mijn vraagt...



blij dat mijn tattoos van voor het electronische tijdperk zijn dan!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 18:19
 
PIETER649 schreef:
blij dat mijn tattoos van voor het electronische tijdperk zijn dan!! Lachende smiley

Och,je hebt vast wel ergens een klantenkaart zodat men weet welke broeken je koopt en wat je eet,je vingerafdruk staat op je paspoort,je foto op je ziekenhuispas en..........als je zoals ik bloeddonor bent weet men zelfs dat je de laatste 6 maanden geen seks hebt gehad met Afrikaanse mannen Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik ben een open boek Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 14:51
 
LEANNE226 schreef:
Och,je hebt vast wel ergens een klantenkaart zodat men weet welke broeken je koopt en wat je eet,je vingerafdruk staat op je paspoort,je foto op je ziekenhuispas en..........als je zoals ik bloeddonor bent weet men zelfs dat je de laatste 6 maanden geen seks hebt gehad met Afrikaanse mannen Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik ben een open boek Knipoog smiley


het is inderdaad bijna niet te vermijden.. zelfs het finanzambt hier schijnt precies te weten wat ik verdien.. Gefrustreerde smiley

maar een AH bonuskaart komt er bij mij niet in !! Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 15:30
 
PIETER649 schreef:
het is inderdaad bijna niet te vermijden.. zelfs het finanzambt hier schijnt precies te weten wat ik verdien.. Gefrustreerde smiley

maar een AH bonuskaart komt er bij mij niet in !! Boze smiley Knipoog smiley


Hee ...een ongepaste manier van sluipreclame Pieter
of een anti sluipreclame... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 16:49
 
LEONARD480 schreef:
Hee ...een ongepaste manier van sluipreclame Pieter
of een anti sluipreclame... Smiley die vol vragen zit


wellicht ongeoorlooft maar t Finanzambt is er blij mee Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:10
 
LEONARD480 schreef:
Hee ...een ongepaste manier van sluipreclame Pieter
of een anti sluipreclame... Smiley die vol vragen zit
Het is sluikreclame...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 11:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Deze leer gaat ervan uit dat uiteindelijk iedereen behouden wordt..

Als ík de Openbaring over de eindtijd in de Bijbel lees, lees ik dit:

"En de duivel, die hen misleidde, werd in de poel van vuur en zwavel geworpen, waar ook het beest en de valse profeet reeds zijn. En zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheid."

Hieruit blijkt dat er geen mensen in de hel, poel van vuur zijn..of lees ik dit verkeerd? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 11:58
 
MARIAN519 schreef:
Als ík de Openbaring over de eindtijd in de Bijbel lees, lees ik dit:

"En de duivel, die hen misleidde, werd in de poel van vuur en zwavel geworpen, waar ook het beest en de valse profeet reeds zijn. En zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheid."

Hieruit blijkt dat er geen mensen in de hel, poel van vuur zijn..of lees ik dit verkeerd? Smiley die vol vragen zit


Het staat in Openbaring hoofdstuk 20: 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.(NBV)

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 23 augustus 2011, 11:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:31
 
CROSSROAD317 schreef:
Het staat in Openbaring hoofdstuk 20: 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.(NBV)

..

De goddeloze zal opstaan voor de Grote Witte Troon. Daar zal hij geoordeeld worden naar zijn werken (Openbaring 20:12). "Verdrukking en benauwdheid zal komen over ieder levend mens die het kwade heeft bewerkt" lezen we in Romeinen 2:9. Als vervolgens blijkt dat diens naam niet staat geschreven in het Boek des Levens zal hij worden geworpen in de Poel van Vuur, dat is de tweede dood (Openbaring 20:14,15). Wanneer eenmaal de dood als laatste vijand zal worden teniet gedaan en daarmee de laatste rangorde van mensen wordt levendgemaakt, dan zal iedere knie zich buigen en alle tong van harte belijden dat Jezus Heer is, tot eer van God de Vader (Filippenzen 2:11). Dan zal God ook alles in hen worden (1Korinthiërs 15:22-28).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:54
 
MARIAN519 schreef:
De goddeloze zal opstaan voor de Grote Witte Troon. Daar zal hij geoordeeld worden naar zijn werken (Openbaring 20:12). "Verdrukking en benauwdheid zal komen over ieder levend mens die het kwade heeft bewerkt" lezen we in Romeinen 2:9. Als vervolgens blijkt dat diens naam niet staat geschreven in het Boek des Levens zal hij worden geworpen in de Poel van Vuur, dat is de [b]tweede dood (Openbaring 20:14,15). Wanneer eenmaal de dood als laatste vijand zal worden teniet gedaan en daarmee de laatste rangorde van mensen wordt levendgemaakt, dan zal iedere knie zich buigen en alle tong van harte belijden dat Jezus Heer is, tot eer van God de Vader [/b](Filippenzen 2:11). Dan zal God ook alles in hen worden (1Korinthiërs 15:22-28).


Dit is volgens mij een citaat uit de (vraag 4) rubriek "veel gestelde vragen over de alverzoenings leer". Je krijgt wel straf maar niet voor eeuwig en altijd. Zelfs satan en zijn trawanten zullen ooit nog in "ere" hersteld worden.

vraag 28 uit dezelfde rubriek. Wat gebeurt er met de duivel?

Het laatste wat we specifiek van de duivel lezen is dat hij in de Poel van Vuur zal worden geworpen alwaar hij gepijnigd zal worden (lett.) "tot in de AIONEN der AIONEN" (Openbaring 20:10), d.w.z. tot in de uitnemendste eeuwen. Is dit eindeloos? Van Christus lezen we in Openbaring 11:15 dat Hij zal heersen "tot in de AIONEN der AIONEN". We weten echter uit 1Korinthiërs 15:24-28 dat Christus zal heersen totdat. Daarna wordt God alles in allen. M.a.w. "tot in de AIONEN der AIONEN" is niet hetzelfde als eindeloos.
In Kolossenzen 1:20 lezen we dat God ALLES wederzijds verzoent, niet alleen op aarde maar ook in de hemel. Dus ook de vijandige hemelingen (Efeziërs 6:12) zullen veranderen in schepselen die in harmonie met hun Schepper zullen verkeren. Dan is satan (=tegenstander) geen satan en de duivel geen duivel meer! Alles en iedereen zal van harte belijden dat Jezus Heer is (Filippenzen 2:11).
Dat en niet minder is de onvoorstelbare kracht van het bloed van het Kruis waardoor God vrede maakt!



Nu inhoudelijk op je posting ingaan.

Openbaring 20 leert iets anders over de tweede dood ...

De dood en het rijk van de dood geven eerst hun doden die in hen zijn, die worden geoordeeld naar hun werken.
Daarna worden zowel de dood als het dodenrijk in de vuurpoel gegooid, die vuurpoel wordt dan de "tweede dood" genoemd. Hierin zijn de mensen (of de zielen van de mensen) die zijn veroordeeld omdat hun naam niet staat geschreven in het boek des levens.
Iedereen zal Hem erkennen als Heer, de christenen, die Jezus Christus kennen als hun Verlosser, Redder en Zaligmaker, de OT gelovigen, die geloofd hebben dat God is de Heer. Maar ook de mensen die niet geloofd hebben, die zijn overwonnen, zij zullen inzien dat God Heer is, maar dan zal het voor hun te laat zijn. Hun naam staat niet geschreven in het boek des levens, zij zullen geworpen worden in de poel des vuurs, de tweede dood.
Eeuwig is eeuwig en niet gebonden aan het einde van een tijdperk, wat de alverzoening ons wil doen geloven ...
http://www.bijbelaktueel.nl/bijbelstudie/aioon_olam.pdf


13 .... Ook de dood en het rijk van de dood gaven de doden die in hen waren, en zij werden geoordeeld, ieder overeenkomstig zijn werken.
14 En de dood en het rijk van de dood werden in de poel van vuur geworpen. Dit is de tweede dood.
15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid. (NBV)

... sorry voor de lange lap tekst ... Lachende smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 23 augustus 2011, 13:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:26
 
1 ding is zeker: de dag die de laatste dag is, komt elke dag een dag dichterbij.
Over de exacte datum word al 2000 jaar gespeculeerd en al die tijd waren de tekenen daar.
Voorlopig is het einde nog niet daar en of het morgen is, of over nog eens 2000 jaar zullen we nooit weten.
En als we het in ons leven mogen meemaken is er geen bonus voor degenen die het goed geraden hebben dus in mijn ogen is de discussie over wanneer het zal zijn, een vrij nutteloze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:45
 
PIETER649 schreef:
1 ding is zeker: de dag die de laatste dag is, komt elke dag een dag dichterbij.
Over de exacte datum word al 2000 jaar gespeculeerd en al die tijd waren de tekenen daar.
Voorlopig is het einde nog niet daar en of het morgen is, of over nog eens 2000 jaar zullen we nooit weten.
En als we het in ons leven mogen meemaken is er geen bonus voor degenen die het goed geraden hebben dus in mijn ogen is de discussie over wanneer het zal zijn, een vrij nutteloze.

Dit ga ik je toch ontstrijden Pieter.
Je zegt dat al die tijd de tekenen er al waren, maar dat is niet juist.
Als voorbeeld wil ik de profetie uit Ezechiel 36 en 39 aanhalen, ook wel bekend als de "Gog-Magog oorlog".

Een heel belangrijk gegeven in deze profetie is:
1) het herstel van de staat Israël (vervuld in 1948)
2) De Joden zullen massaal terugkeren naar Israël (nog steeds bezig)
3) De Joden zullen het land Israël herbouwen (vervuld ?? ten dele is mijn mening)
4) Het land Israël zal weer bloeien (vervuld, in 1948 was Israël nog bijna 1 grote woestijn, kijk voor de aardigheid eens op google earth)
5) Vlak voor het uitbreken van de "Gog-Magog oorlog" zal Israël in gerustheid wonen (hfdst. 38:8b) Dit is echter niet het woord shalom wat normaal gebruikt wordt voor vrede ... Ze voelen zich veiliger dan in de periode daarvoor.
5a) Vredesverdragen zijn gesloten met buurlanden Egypte en Jordanië; Zelfmoordaanslagen behoren vrijwel tot het verleden. Israël heeft de sterkste luchtmacht in de hele regio en verslaat in oefengevechten zelfs de Amerikanen met grote overmacht. Israël heeft het meest geavanceerde anti-raketsysteem ter wereld en beschikt over de beste aanvalsraketten en onderzeeërs. Redenen genoeg om zich betrekkelijk veilig te voelen
6) De laatste weken is één belangrijk puzzelstukje op zijn plaats gevallen: Turkije. Turkije was tot voor de Gazacrisis een bondgenoot van Israël, maar heeft zich nu geheel tegen de Joodse staat gekeerd. In de profetie van Ezechiël zullen Gomer en Togarma (waar nu Turkije is) zich aansluiten bij de Russische-Iraanse aanval op Israël. Turkije ligt ook precies op de rechtstreekse route van Rusland naar Israël, en zal dus een sleutelrol vervullen in deze toekomstige oorlog tegen Israël
7) Israël zal zeer welvarend zijn ... er is net weer een hele grote gasbel ontdekt voor de kust Haifa ...
8) Rusland heeft de afgelopen twee jaar belangrijke economische en militaire allianties gesloten met Iran, Libië, Syrië en Libanon. In Ezechiël staat dat een gecombineerde alliantie tussen Magog (Rusland), Perzië (Iran), Put (Libië) en Gomer/Togarma (Turkije) Israël zullen aanvallen ...

De profetie zoals die in Ezechiël 36 - 39 staat is dus, anno 2011, bijna helemaal vervuld, dus de tekenen, zoals hierboven, waren er 2000 jaar geleden nog niet ...

Sommige mensen vinden het wel belangrijk, die lezen de bijbel, kijken om zich heen en zien dingen gebeuren die letterlijk in de bijbel staan beschreven.
Andere mensen lezen ook in de bijbel en halen er weer iets anders uit wat voor hun belangrijk is.

Ik ben het wel met je eens dat, wanneer mensen met datums gaan lopen strooien, menen te weten wat alleen God de Vader weet, dan ben je bezig met zinloos speculeren ... Maar dat is hier niet aan de orde volgens mij ...

Opwekking 585 -- Er is een dag ...

http://www.youtube.com/watch?v=t4u9Xccr3AM

En tot die dag: Amen, Jezus leeft en ik weet mij geborgen in Hem. Door Zijn Liefde, mocht ik zeggen "Heere Jezus, dank U voor dat wat U voor mij heeft gedaan, Uw bloed heeft mijn zonden weggewassen, U bent Jezus de Christus, neem mij in geloof aan ..." En daar mag ik en wil ik van vertellen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:34
 
[quote=CROSSROAD317]

Hallo Cross
Dit is heel duidelijk verwoord .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:40
 
klinkt ook wel een beetje als inlegkunde...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:34
 
GRIFFIN748 schreef:
klinkt ook wel een beetje als inlegkunde...


Het is dan ook een puzzel, waarbij de stukjes langzaam maar zeker .... gezien vanuit de profetie van Ezechiël ± 590 v. Christus tot nu ... op hun plaats vallen. Gewoon een kwestie van de bijbel lezen in het licht van de gebeurtenissen zoals die nu rondom ons plaatsvinden ... en zelfs jij kunt dan stukjes van de puzzel inleggen ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:38
 
CROSSROAD317 schreef:
Het is dan ook een puzzel, waarbij de stukjes langzaam maar zeker .... gezien vanuit de profetie van Ezechiël ± 590 v. Christus tot nu ... op hun plaats vallen. Gewoon een kwestie van de bijbel lezen in het licht van de gebeurtenissen zoals die nu rondom ons plaatsvinden ... en zelfs jij kunt dan stukjes van de puzzel inleggen ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar waar in de Bijbel vind ik de voorspelling/profetie van de holocaust?
Als er zoveel betreffende de toekomst uit te halen is?

En ja, ik heb dat stuk tekst van de site die jij aangaf...ik heb het boek van Jan Bonda erover gelezen en ben nu bezig met "Hope beyond hell" van Beauchemin.

Het interesseert me en misschien is er wel meer van war dan we denken..al ben ik wel bezig met alles zelf na te lezen en te toetsen..
zie 2 Tim. 3:
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:29
 
MARIAN519 schreef:
Maar waar in de Bijbel vind ik de voorspelling/profetie van de holocaust?
Als er zoveel betreffende de toekomst uit te halen is?

Er zijn mensen die zeggen dat Daniël hoofdstuk 11:36 spreekt over de holocaust, die wij kennen als WOII.

Weer andere mensen zeggen dat dit de straf van God is omdat ze God hebben verworpen, dat God niet eerder weer bemoeienis met het Joodse volk wil hebben als ze Hem aanroepen, eengsgezind, als één volk ... En zullen erkennen dat God de enige Heer is.

En nog weer andere mensen zeggen dat de duivel de schuldige is ... Door zijn haat tegen het Joodse volk, ... ook wel Gods volk genoemd ... schept hij er extra genoegen om de Joden te vernietigen, daar waar mogelijk. Dit gaat al jaren -- eeuwen -- door.

Ik heb dit zelf niet onderzocht, het is dus wat sommige mensen aangeven, en niet mijn mening ... Het zou dus best kunnen dat er in de bijbel, door middel van een profetisch woord, is gesproken over de holocaust, maar ik heb het niet onderzocht, dus heb er verder geen menig over.

En ja, ik heb dat stuk tekst van de site die jij aangaf...ik heb het boek van Jan Bonda erover gelezen en ben nu bezig met "Hope beyond hell" van Beauchemin.

Het interesseert me en misschien is er wel meer van war dan we denken..al ben ik wel bezig met alles zelf na te lezen en te toetsen..
zie 2 Tim. 3:
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 14:48
 
Wat is er aan de hand in Israel, de Arabische landen, in Europa? Frank Ouweneel zit middenin zijn serie Eindtijd-bijbelstudies. In het hele land verspreidt hij bijbels licht over de ontwikkelingen in de wereld (editie 2011).

http://www.vergadering.nu/kalender1.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 16:52
 
MOMO697 schreef:
Wat is er aan de hand in Israel, de Arabische landen, in Europa? Frank Ouweneel zit middenin zijn serie Eindtijd-bijbelstudies. In het hele land verspreidt hij bijbels licht over de ontwikkelingen in de wereld (editie 2011).

http://www.vergadering.nu/kalender1.htm


Het is al door de eeuwen heen, dat zeggen ze iedere keer over de eindtijd.
We weten nog steeds niet wanneer zal het geschieden.
Wel moeten we voorbereiden om rekenschap af te leggen bij zijn wederkomst.
Bidt opdat gij niet in verzoeking komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6