ChristianMatch
 


Forum

Waarom is het forum openbaar?
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
SUSAN198





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:32
 
Als ik wil reageren op een forumbericht dan lees ik bovenaan:

Let op: dit forum is openbaar. Niet-leden kunnen meelezen. Om je privacy te waarborgen kun je bij profielinstellingen instellen dat je foto afgeschermd wordt voor niet-leden.


Waarom is het openbaar? Waarom zouden niet-leden mee moeten kunnen lezen met wat wij schrijven? Eigenlijk sta ik hier niet achter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:40
 
SUSAN198 schreef:
Als ik wil reageren op een forumbericht dan lees ik bovenaan:

Let op: dit forum is openbaar. Niet-leden kunnen meelezen. Om je privacy te waarborgen kun je bij profielinstellingen instellen dat je foto afgeschermd wordt voor niet-leden.


Waarom is het openbaar? Waarom zouden niet-leden mee moeten kunnen lezen met wat wij schrijven? Eigenlijk sta ik hier niet achter.

Even verhelderend als onbevredigend:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1813

Thomas, die vindt dat hij hier voor CM schrijft en niet voor de hele wereld.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 6 juli 2011, 22:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:44
 
SUSAN198 schreef:
Als ik wil reageren op een forumbericht dan lees ik bovenaan:

Let op: dit forum is openbaar. Niet-leden kunnen meelezen. Om je privacy te waarborgen kun je bij profielinstellingen instellen dat je foto afgeschermd wordt voor niet-leden.


Waarom is het openbaar? Waarom zouden niet-leden mee moeten kunnen lezen met wat wij schrijven? Eigenlijk sta ik hier niet achter.


er zijn nog veel meer leden die er niet achter staan, susan;
er zijn zelfs mensen die niet aan dit forum willen deelnemen, om die reden.
maar helaas; christianmatch heeft de keuze gemaakt dit forum openbaar te laten blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSAN198





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:45
 
THOMAS968 schreef:
Even verhelderend als onbevredigend:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1813

Thomas, die vindt dat hij hier voor CM schrijft en niet voor de hele wereld.

Oh, ja, nu ik verder lees zie ik dat hier al eerder over geschreven is. Ik ben zelf pas sinds kort weer op CM.

Neemt niet weg dat ik het idioot vind dat het openbaar is en ik verzoek hierbij dus de CM beheerders hier iets aan te doen!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:58
 
SUSAN198 schreef:
Oh, ja, nu ik verder lees zie ik dat hier al eerder over geschreven is. Ik ben zelf pas sinds kort weer op CM.

Neemt niet weg dat ik het idioot vind dat het openbaar is en ik verzoek hierbij dus de CM beheerders hier iets aan te doen!!!!!!!!!!!!!!!


Het is puur commercieel. Ex-leden lezen mee en die willen dan misschien weer lid worden van CM. Nou heb ik niks tegen commercie maar een datingsite en zeker een christelijke, is privacygevoelig. Dat wordt in mijn opvatting onvoldoende gezien, maar ja ook bij een christelijke site geldt: pecunia non olet. (Geld stinkt niet.) Ik denk dat veel mensen wel hun mening zouden geven op het forum als niet de halve wereld mee kon lezen.

Je privacy is dus helemaal niet zo goed gegarandeerd.

Thomas, die vindt dat er toch een luchtje aan zit.

ALLES GOED, LIESBETH??? Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 6 juli 2011, 23:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSAN198





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:05
 
ALLES GOED, LIESBETH??? Engeltje smiley [/quote]

JA, leuk, laten we met z'n allen een geheimtaal verzinnen, die de niet-leden niet snappen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:33
 
HANNAH810 schreef:
er zijn nog veel meer leden die er niet achter staan, susan;
er zijn zelfs mensen die niet aan dit forum willen deelnemen, om die reden.
maar helaas; christianmatch heeft de keuze gemaakt dit forum openbaar te laten blijven.

Beroepshalve kom ik op de diverse forums op internet.
Meestal zijn deze openbaar.
De keuze van CM kan ik op zich wel begrijpen, omdat er ook heel dingen geschreven worden die voor niet leden interessant kunnen zijn.
Daarom zie je vaak op forums ook een private section, waarin men gesloten berichten kan zetten of zoals hier bedoeld privacy gevoelige zaken.
Een discussie over bijvoorbeeld mijn mening over geloofszaken vind ik niet zo erg privacy gevoelig. Dat mag iedereen weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:33
 
SUSAN198 schreef:
ALLES GOED, LIESBETH??? Engeltje smiley


JA, leuk, laten we met z'n allen een geheimtaal verzinnen, die de niet-leden niet snappen![/quote]


Susan,

Liesbeth is een ex-cm'er die meeleest...... Knipoog smiley . En de zin die je bovenaan leest als je op het forum komt is met veel moeite verkregen door de protesten van cm-leden over de openbaarheid van het forum. Ook ik vind dat niet kunnen. Veel forumdeelnemers wisten niet dat het openbaar was voor iedere internetgebruiker en dat vonden we helemaal beneden peil vandaar de waarschuwing die nu oppopt. Het zou mooi zijn als het forum alleen leesbaar is voor cm-leden in verband met het recht op privacy en de bescherming daarvan.
Veel plezier op t forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 00:26
 
THOMAS968 schreef:
ALLES GOED, LIESBETH??? Engeltje smiley

marijan; hoe is het met je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 07:35
 
MIEKE364 schreef:
JA, leuk, laten we met z'n allen een geheimtaal verzinnen, die de niet-leden niet snappen!
Susan,

Liesbeth is een ex-cm'er die meeleest...... Knipoog smiley . En de zin die je bovenaan leest als je op het forum komt is met veel moeite verkregen door de protesten van cm-leden over de openbaarheid van het forum. Ook ik vind dat niet kunnen. Veel forumdeelnemers wisten niet dat het openbaar was voor iedere internetgebruiker en dat vonden we helemaal beneden peil vandaar de waarschuwing die nu oppopt. Het zou mooi zijn als het forum alleen leesbaar is voor cm-leden in verband met het recht op privacy en de bescherming daarvan.
Veel plezier op t forum.[/quote]

Dan heb je ook nog eens ex-leden die met een onenigheid zijn weggegaan en toch het forum blijven volgen. In de msn kunnen ze dan met bepaalde mensen die nog lid zijn van CM hun ongenoegen uiten over een bepaalde forum-schrijver en zo onrust stoken. Ook weer een nadeel dus van een openbaar forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSAN198





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 01:34
 
Sorry, stomme reactie, uit irritatie. Zieke smiley

Laatst aangepast door
SUSAN198
op zaterdag 9 juli 2011, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 08:35
 
SUSAN198 schreef:
Mieke schreef?? Wie is Mieke dan weer? Goed idee dus om met het forum te stoppen?


susan; als je iets hoger op de pagina kijkt, kom je de reactie van mieke364 tegen, waarin zij zo vriendelijk is, je uitleg te geven.
waarschijnlijk heb je haar bijdrage gemist?

daaronder;
wanneer er iemand reageert op de bijdrage van mieke, staat er;
mieke schreef;.........met daaronder de bijdrage van degene die de reactie plaatst.
(dit effect krijg je als je in de reactie klikt op [reageren])
soms is het nodig een paar pagina's terug te lezen om de bijdrage te vinden waarop gereageerd is. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 9 juli 2011, 08:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 09:04
 
Forum openbaar of niet?

Is het echt belangrijk?

Waar is een forum voor bedoeld:
Om informatie uit te wisselen tussen een groep mensen onderling.

Moet dit geheim zijn? Neuh van mij niet.
Als je niet wilt dat anderen jouw tekst lezen, schrijf het dan niet. Of deel het in een chat oid.

En zorg er dan in elk geval voor dat je profielfoto niet jouzelf laat zien, maar bijvoorbeeld een mooie 'hoog aan de wind varende' valk ofzo Knipoog smiley

Zowieso verstandig om niet teveel persoonlijke sporen op het internet achter te laten.

En CM is toch een christelijke site? Moet die afgeschermd zijn?
Net zoiets als een kerk die slechts voor insiders toegankelijk is..... Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 09:05
 
Forum openbaar of niet?

Is het echt belangrijk?

Waar is een forum voor bedoeld:
Om informatie uit te wisselen tussen een groep mensen onderling.

Moet dit geheim zijn? Neuh van mij niet.
Als je niet wilt dat anderen jouw tekst lezen, schrijf het dan niet. Of deel het in een chat oid.

En zorg er dan in elk geval voor dat je profielfoto niet jouzelf laat zien, maar bijvoorbeeld een mooie 'hoog aan de wind varende' valk ofzo Knipoog smiley

Zowieso verstandig om niet teveel persoonlijke sporen op het internet achter te laten.

En CM is toch een christelijke site? Moet die afgeschermd zijn?
Net zoiets als een kerk die slechts voor insiders toegankelijk is..... Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 09:38
 
ROADY641 schreef:
Forum openbaar of niet?

Is het echt belangrijk?

Waar is een forum voor bedoeld:
Om informatie uit te wisselen tussen een groep mensen onderling.

Moet dit geheim zijn? Neuh van mij niet.
Als je niet wilt dat anderen jouw tekst lezen, schrijf het dan niet. Of deel het in een chat oid.

En zorg er dan in elk geval voor dat je profielfoto niet jouzelf laat zien, maar bijvoorbeeld een mooie 'hoog aan de wind varende' valk ofzo Knipoog smiley

Zowieso verstandig om niet teveel persoonlijke sporen op het internet achter te laten.

En CM is toch een christelijke site? Moet die afgeschermd zijn?
Net zoiets als een kerk die slechts voor insiders toegankelijk is..... Slapende smiley


Het is een relatiesite met veel gescheiden mensen en niet alle partners gedragen zich correct. Doordat het openbaar is kunnen partners dus ook iemand hinderlijk volgen. Zeker in de behoudende kringen is het nog wel eens kwetsbaar op een site als deze te staan. Een discussie is nooit gebaat bij remmingen om te zeggen wat je denkt. Er kan hierdoor een zekere terughoudendheid ontstaan.

Bedenkelijk is het beleid van CM dat men dit doet om commerciële redenen. Ik kan het niet anders zien dat men 'for a few dollars more' mensen die eerder lid waren soms weer binnenhaalt maar wel een gevoel van onveiligheid kan laten ontstaan bij de aanwezige leden.

Ik zou het overigens een commerciële afweging vinden om die paar zilverlingen te laten voor wat ze zijn en waar te maken wat CM beweert, namelijk dat je privacy hier is gegarandeerd. Persoonlijk vind ik deze bedrijfscultuur ronduit bedenkelijk en de meeste mensen die mijn stukjes kennen, weten dat ik me doorgaans genuanceerd uitdruk. Voor een paar centen gescheiden mensen zich laten blootstellen aan hinderlijk volgen van ex-partners, getuigt van weinig empathie bij de commerciële leiding van CM voor het soms kwetsbare publiek dat hier zit.


Een mooie valk is het. Wat vind je van de stand van de fok? Voor de mensen die kunnen zeilen, is het bijna symbolisch......

Thomas, er is ook een maximum waarmee je aan de commerciële wind kunt varen....


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 12 juli 2011, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRUS738





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 23:39
 
Mmhh, al lezende stel ik mezelf de volgende "serieuze" vraag...

"Wat zou onze Lieve Heer zeggen ? Afschermen voor buitenstaanders of openheid ?

Als nieuwgeborene weet ik nog niet veel. Daarbij laat ik anderen graag in hun waarde. Toch wil ik in deze "mijn" gevoel graag ventileren :

Als je het mij persoonlijk vraagt zie ik de voor en nadelen maar zou ik ervoor kiezen de site, evenals de kerk ( zoals reeds aangegeven wordt, ben ik blij mee Lachende smiley ) open te houden.

Onderbouwing:

Zijn wij het als Christenen niet, die onszelf, met onze Vader als getuige, open dienen te stellen voor wie of wat dan ook. Liefde dienen te geven aan wie dan ook ? Al zijn het mensen die niet om kunnen gaan met een verwijdering van de site, familieleden die een scheiding niet weten te handelen omdat het wettisme bij hen overheerst boven onze Vaders echte bedoeling met "de Bijbel" ? Is het niet onze Vader die oordeelt ? Zegt Marcus niet dat onze Vader in onze harten kijkt ? ( dus ook in de harten van mensen die mogelijk misbruik kunnen maken van een open forum )
En staat er ook niet geschreven over de balk en de splinter ?

Nee, ik ken alle verwijzingen en nummers nog niet en ik geef toe, ik heb nog veel te leren maar m`n hart zegt dat onze Vader wil dat we Zijn Liefde uitstralen.
( vaak bereik je het juist met het geven van Liefde dat je mensen om weet te buigen naar begrip )

M`n leven lang heb ik nooit begrepen waarom mensen elkaar betwisten om geloof, ras, afkomst of wat dan ook ?

Zit de wereld al niet vol genoeg met dubbele agenda`s ?
Volledige openheid is mijn inziens één van de sleutels naar Agapa...

Wij als oprechte Christenen kunnen niet anders dan onszelf de vruchten van Zijn geest eigen maken en uitstralen aan wie of wat dat nodig heeft.

( sorry voor m`n openheid, mocht ik hiermee iemand voor het hoofd stoten dan sta ik open voor zijn of haar kritiek, beloof ik het te overdenken en zal ik, vanuit mijn gevoel over Zijn wensen, reageren )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Pagina 1 van 1