ChristianMatch
 


Forum

christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
je begint gelijk over je eigen huwelijk en wat men daar niet van dacht......en dat was het onderwerp helemaal niet.....volgens mij is dat dan aardig invullen wat je doet.....maar kan het mishebben... Engeltje smiley
En echt lezen wat er bedoeld wordt is -vooral op cm- nog een hele kunst geloof ik.....

ik duide er enkel mee aan dat er mensen zijn die zich met andermans relaties bemoeien w.en dat is dus geen invulling.
en dus idd is lezen wat er bedoelt wordt idd op cm een hele kunst.
en zoals ik al zei wie de schoen past........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:27
 
GRACE585 schreef:
ik duide er enkel mee aan dat er mensen zijn die zich met andermans relaties bemoeien w.en dat is dus geen invulling.
en dus idd is lezen wat er bedoelt wordt idd op cm een hele kunst.
en zoals ik al zei wie de schoen past........


Gelukkig doe jij geen duit in het zakje....... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Gelukkig doe jij geen duit in het zakje....... Engeltje smiley

nee die duitjes besteden we aan hun huwelijkscadeau Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:31
 
GRACE585 schreef:
nee die duitjes besteden we aan hun huwelijkscadeau Lachende smiley



Zit hier dan niet te stoken aub......en reageer gewoon inhoudelijk op bijdrages.....zonder al te veel bla bla bla.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 26 november 2011, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:33
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zit hier dan niet te stoken aub......en reageer gewoon....
ow dus nu mag ik ineens geen mening meer geven Gefrustreerde smiley
heb jij dat alleen recht dan of wordt je nu ineens ook moderator Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 26 november 2011, 23:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:38
 
GRACE585 schreef:
ow dus nu mag ik ineens geen mening meer geven Gefrustreerde smiley
heb jij dat alleen recht dan of wordt je nu ineens ook moderator Gefrustreerde smiley


nee hoor, ik ventileerde alleen mijn mening..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
nee hoor, ik ventileerde alleen mijn mening..... Engeltje smiley

O k dan zetten we even alle ramen wijd open ,dan kan het goed doorwaaien en dus ventileren en kunnen we dit hoofdstuk wat mij betrefd afsluiten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:45
 
GRACE585 schreef:
ik duide er enkel mee aan dat er mensen zijn die zich met andermans relaties bemoeien w.en dat is dus geen invulling.
en dus idd is lezen wat er bedoelt wordt idd op cm een hele kunst.
en zoals ik al zei wie de schoen past........
Sorry, maar het verband ontgaat me volkomen. Ik denk ook niet dat het zin heeft om hier verder op in te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 13:58
 
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 13:59
 
INKA401 schreef:
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka

Wb, Inka! Gefeliciteerd en een goede voorbereiding voor jullie bruiloft toegewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 14:44
 
LEANNE226 schreef:
En wat houden dan die relaties in?Zijn dat verliefdheden?Verwachtingen?Leuke omgang met elkaar?Kan toch geen liefde zijn lijkt me?

Ik ben er gewoon benieuwd naar hoe anderen dat zien.

Kijk, van een minimum uitkering kan je heel goed rondkomen en sparen, in je eentje.(Met (kleinere) kinderen is het wel moeilijk, die willen merkdingen etc.) en dan nog krijgen veel mensen dat voor elkaar met kinderen hoor.

Ik heb het hier dus alleen over mensen die een uitkering hebben en alleen zijn. Nou, je kan idd niet op vakantie en ook geen auto. Ook niet een van beide.

Maar je kan wel een leuk appartementje huren. Krijg je inrichtingsgeld van de SD. Je kan, als je een beetje oplet, gewoon leven de hele maand, dan hou je én nog iets over' en je kan ook nog sparen.

Dus die auto, kán er wel komen, dan moet je gewoon even minstens 2 jaar flink doorsparen. Maar, het kán dus wel, binnen afzienbare tijd.

Ach, en vakantie...je hebt het hele jaar al vrij ;) woon je dan ook nog eens in een mooie stad, met veel natuur ernaast......:)

Weet je wat een luxe dat is, die vrije tijd? tuurlijk, iedereen wil liever werken, ga ik vanuit. Maar ja, als je dan toch het hele jaar vrij bent, omdat werk geen optie is, dan kan dat echt wel een luxe zijn.
Als je andere hoort van @#$, morgen weer werken, en ze zijn net pas een paar uur vrij van hun werk, als je dicht naast zo iemand leeft, en het is een van je vrienden, nou, dán pas besef je het.

Dit alles wat ik hier schrijf is heb ik gehoord van een hele goede vriend(in).

[i]Het belangrijkste wat ik schreef, om de vragen te beantwoorden is, dat je makkelijk rond kan komen van een minimum uitkering als je alleen bent.

Dat weet ík. Dat weet iemand anders met een uitkering, maar, dat weten mensen die werken niet....Veel van die mensen denken, ook door de media, dat 'je' van een uitkering nauwelijks kan rondkomen. Ja, dát zijn de mensen met nog eens torenhoge schulden erbij, die naar voedselbanken gaan. Ik praat nu wel over mensen zonder thuiswonende (minderjarige) kinderen.

Een normale uitkeringstrekker komt die voedselbank niet eens in. die heeft daar veel te veel netto inkomen voor, na aftrek van alle vaste lasten.

Maar goed, dat weten veel mensen die werken niet. dus, die komen een hele leuke man/vrouw tegen op een datingsite. dit is een voorbeeld nu wat ik geef hoor. Nou, die komen dus een leuke man/vrouw tegen op een datingsite. die vrijwilligerswerk doet voor de een of andere christelijke stichting. Met andere woorden, hij/zij doet werk ook nog eens voor de Here.
Zo wordt dat genoemd in bepaalde kringen. als je vrijwilligerswerk doet voor een christelijke instelling.

Nou, wat kan er gebeuren, als zo iemand verschillende relaties, vrienden/vriendinnnen heeft door het hele land? Ten eerste, degene hoeft niet bang te zijn, dat de ene hem/haar tegen komt met een ander.
Zeker als iemand voor dat vrijwilligerswerk in het hele land moet zijn, dan weer hier, dan weer daar. Op onregelmatige tijden en dagen.

Hij/zij krijgt waardering, doet werk voor de Here, terwijl hij/zij 'slechts' een uitkering heeft.
Dusz, als hij/zij eventjes klaagt van te weinig geld, kan dit niet betalen, en dat niet, wat doen veel mensen dan? Juist, geld geven. Of zeggen van nou dan betaal ik dit en dat wel voor je, etc. Dat kan behoorlijk oplopen.

En dan kan het verliefd zijn heten en zijn, ook leuke omgang met elkaar.

Vroeg of laat barst de ballon een keer uit elkaar.

Zeker, als degene iemand tegenkomt met dezelfde uitkering. Dan denkt zo iemand van dat kan nooit, dit tekort en dat tekort.

Nou ja, ik heb enkele aspecten van je vraag beantwoord, van hoe ik het, onder andere zie. dit is maar een voorbeeld van de vele, als antwoord op je vraag, denk ik.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 28 november 2011, 06:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 14:47
 
NB: het betreft hier natuurlijk elke keer een minimum uitkering.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 15:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat de meesten hier toch een fijn begin hadden. Dat dat uiteindelijk niet werkte wil niet zeggen dat je huwelijk altijd slecht geweest is. Het mijne tenminste niet.
Maar met een tweede huwelijk ben je een fase verder. Veel mensen hebben al een huis, kinderen, kerk, baan...een heleboel dingen die je samen niet beleefd hebt. En die verbondenheid is daarom veel minder, omdat er al zoveel bereikt is. Het is geen materialistische instelling, meer een praktische.

Hai Chatuliem,

Ik voel wel aan wat jij bedoeld.

Als je elkaar kent van tussen de 14 en 18 jaar. en je hebt dan verkering, gaat trouwen, werkt beide een tijdje, dan na een paar jaar enkele kinderen, en je bent op een gegeven moment zo tussen de 35 en 55 zeg maar. Ik ken iemand, haar leven is zo gegaan en nog steeds, ze was 14 toen ze hem leerde kennen en nu is zij 46...kan je nagaan, wat een tijd! Twéé en dertig jaar samen!! en dan nog pas 46 jaar. Haar man is 49.

Ja, als dat dan een goed huwelijk/relatie is, ja, dan heb je wel zo een goed fundament, dat kan niet meer stuk. je bent samen ouder geworden.
Je kent elkaar van toen je kind was, en al die tijd heb je elkaar zien groeien zeg maar. Deze dingen komen voor.

Dat schrijf jij ook, heel veel dingen heb je samen niet beleefd, huis, kinderen, baan, en de kerk voor als je gelovig bent. En daarom is de verbondenheid ook veel minder als je al die dingen en nog veel meer wel samen hebt meegemaakt....

Dat is eigenlijk ook logisch.

Conclusie: het is veel moeilijker, denk ik, om op latere leeftijd, iets te beginnen en op te bouwen.

Wat ik geleerd heb. Ik zal niet bij een 2de date, zomaar, uit verliefdheid, daar eventjes gaan slapen, enkele dagen per week wonen meteen.
Die fout heb ik gemaakt, terwijl ik er juist van overtuigd was dat ík die fout nooit zal maken. Maar ja, ver weg wonen van elkaar speelde mee. En ook angst dat hij naar zijn ex zou gaan als ik er niet was en andersom.

Ik vind, en dat is mijn mening, dat 'je' iets moet opbouwen, normaal.

Eerst vrienden, dan pas een relatie. Kan ook zijn dát het gewoon vrienden blijft. zoiets moet groeien. daar gaat minstens een maand of drie overheen.
Elkaar eerst normaal leren kennen. duurt nu eenmaal minstens drie maanden, het kan zelfs anderhalf jaar duren. en dan hoef je, tot die tijd, nog helemaal niet zeker te weten of je nu iets met diegene wil.

Hardlopers zijn doodlopers, ja die zin begrijp ik nu beter, nu ik het neerschrijf.

En er zijn zoveel boeken, ook bij CM, die over single zijn gaan. Je kan ook heel gelukkig zijn als je alleen bent, daar gaan veel van die boeken ook over. en dat is ook zo, mijns inziens.
En ik denk ook, pas als je hebt geleerd om alleen een gelukkig en bevredigend leven te leiden, pas dan is het verantwoord, om een relatie met een ander te beginnen. Is mijn mening.

Dus ook, wat ik hiervoor las, als je een relatie neemt, opdat je niet alleen bent, een heel verkeerd motief. zoals er zoveel verkeerde motieven zijn. En iemand kan ook meerdere verkeerde motieven hebben.

Dus ja, nu kijk ik uit, en ben veel bewuster.

Dit was niet helemaal naar jou persoonlijk hoor, Chatuliem.
Gedeeltes gewoon ook in het algemeen.

Dit zijn ook mijn gedachten en mijn meningen, die van iemand anders kunnen heel anders zijn, prima voor mij. Dat kan voor mij naast elkaar bestaan.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 27 november 2011, 16:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 16:36
 
INKA401 schreef:
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka

hoi inka... remember ja, lien van vroeger Knipoog smiley inderdaad hoeveel lol het hier was vroeger. en de feesjes... toevallig kwam in vandeweek nog foto's tegen toen we hier bij mij met zen allen een gezellig feesje hadden waar men "niet" christelijke vrienden nog over praten.
Het is alweer geleden van het Gaithers concert... toen was anneke er ook bij ja.
goh wat vliegt de tijd toch snel. Hou me op de hoogte als het zover is, enne nog steeds welkom als je eens naar Belgie wilt afzakken

en ter informatie voor het forumitem,
buiten een vaste relatie kan je hier ook vrienden ontmoeten die een hele betekenis blijven in je levensloop Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 16:41
 
INKA401 schreef:
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka

Welkom terug Inka en mooi dat alles voor jullie zo heeft mogen uitpakken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 17:19
 
INKA401 schreef:
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka


Was je niet meer berucht? Knipoog smiley

Maar van harte gefeliciteerd met dit heugelijke feit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 00:18
 
INKA401 schreef:
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka

Welkom even terug Inka Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 06:08
 
INKA401 schreef:
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka

Wat leuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 07:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Sorry, maar het verband ontgaat me volkomen. Ik denk ook niet dat het zin heeft om hier verder op in te gaan.

Laat het je gewoon volkomen ontgaan...het is gewoon te zot voor woorden...niets aan vuil maken dus...

Vaak geeft roeren...een vieze lucht..dus laat het rusten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 09:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk dat jullie een relatie hebben, is fijn voor jullie. Dat je binnenkort gaat trouwen nog mooier. Maar wat mij iriiteert, en geloof me je bent niet de enige, is hoe je je opstelt naar anderen. Alsof jullie nu opeens weten hoe het moet....

Naar anderen toe stel ik me hoe op? Smiley die vol vragen zit

Ik/wij geven weer wat onze hoop én verwachting is..en onze blijdschap omdat we er samen voor willen én durven gaan, uit liefde en verbondenheid....een verbondenhied vanuit ons geloof in onze God én Heiland en onze liefde voor elkaar..

Ik zou graag een handleiding hebben voor hoe het moet, en als die bestaat mag je hem mij aanreiken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 09:47
 
Het is toch algemeen bekend dat verliefdheid maximaal anderhalf jaar duurt, en dat het daarna maar afwachten is of dat over gaat in echte liefde. Persoonlijk zou ik dus nooit willen trouwen binnen die tijd, maar eerder wachten op stabiliteit en zekerheid. Een zekerheid die je lijkt te hebben in de eerste periode, maar die niets anders is dan verliefdheid en aantrekkingskracht.
Maar als een ander daar anders over denkt dan is hij/zij daar volkomen vrij in, en vind ik dat zij moeten genieten van hun geluk samen. Daarbij telt een gewaarschuwd mens nog altijd voor twee, en als je vlug trouwt is dat voor de eigen verantwoordelijkheid.

Wat ook meespeelt is dat men tegenwoordig niet meer schijnt te geloven in het huwelijk tot de dood ons scheid. Als je daar makkelijker over gaat denken, dan is het ook makkelijker om sneller een huwelijk aan te gaan denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 10:03
 
CROSSROAD317 schreef:
Dat jij je irriteert zegt heel veel over jou, wie je bent, en wat je "iemand die je je vriend noemt" gunt/verwijt. Een echte vriend zou wel contact opnemen om zijn bezorgdheid of wat hem anders dwars zat, kenbaar te maken, die zou het bespreekmaar maken. Nee, jij kiest ervoor om je te verlagen tot opmerkingen zoals je die nu plaatst. Dan zou je je niet verlagen tot roddel en achterklap zoals dat in de chatbox is gebeurt, nee dan zou je "als goede vriend en voorganger" dat een halt toeroepen ...
Als er roddel en achterklap geweest is, was ik er niet bij. Natuurlijk hebben wij wel samen gepraat over jullie snelle beslissing, maar dat is meer in de vorm van zou jij het ook zo doen geweest. Sinds wanneer ben jij gevoelig voor roddel trouwens? Je probeert jezelf te rechtvaardigen heb ik het idee. En wat mij betreft hoeft dat niet. Jij zelf bent op zoek naar bevestiging, en dan kan je ook reacties verwachten die niet in jouw straatje passen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 11:12
 
JOLAN931 schreef:
Het is toch algemeen bekend dat verliefdheid maximaal anderhalf jaar duurt, en dat het daarna maar afwachten is of dat over gaat in echte liefde. Persoonlijk zou ik dus nooit willen trouwen binnen die tijd, maar eerder wachten op stabiliteit en zekerheid. Een zekerheid die je lijkt te hebben in de eerste periode, maar die niets anders is dan verliefdheid en aantrekkingskracht.
Maar als een ander daar anders over denkt dan is hij/zij daar volkomen vrij in, en vind ik dat zij moeten genieten van hun geluk samen. Daarbij telt een gewaarschuwd mens nog altijd voor twee, en als je vlug trouwt is dat voor de eigen verantwoordelijkheid.

Wat ook meespeelt is dat men tegenwoordig niet meer schijnt te geloven in het huwelijk tot de dood ons scheid. Als je daar makkelijker over gaat denken, dan is het ook makkelijker om sneller een huwelijk aan te gaan denk ik.


Mmmmm...wat ben ik het akelig eens met je....
Vandaar dat ik wel ga voor vriendschap...maar dieper dan dat...gaat nog niet...ik laat het overwinteren....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 11:24
 
JOLAN931 schreef:
Het is toch algemeen bekend dat verliefdheid maximaal anderhalf jaar duurt, en dat het daarna maar afwachten is of dat over gaat in echte liefde. Persoonlijk zou ik dus nooit willen trouwen binnen die tijd, maar eerder wachten op stabiliteit en zekerheid. Een zekerheid die je lijkt te hebben in de eerste periode, maar die niets anders is dan verliefdheid en aantrekkingskracht.
Maar als een ander daar anders over denkt dan is hij/zij daar volkomen vrij in, en vind ik dat zij moeten genieten van hun geluk samen. Daarbij telt een gewaarschuwd mens nog altijd voor twee, en als je vlug trouwt is dat voor de eigen verantwoordelijkheid.

Wat ook meespeelt is dat men tegenwoordig niet meer schijnt te geloven in het huwelijk tot de dood ons scheid. Als je daar makkelijker over gaat denken, dan is het ook makkelijker om sneller een huwelijk aan te gaan denk ik.

ehmmmmmmmmm niet helemaal met je eens jolan ik ken mensen die na jarennnnnnnnnnn huwelijk een innige liefde hebben en nog steeds verliefd zijn .
mijn verliefdheid is reeds vereikt met echte liefde Engeltje smiley


en gelukkig horen wij dan niet bij die MEN want wij willen graag samen oud worden tot de dood ons scheid.
vind het een beetje vreemd om te denken dat men een huwelijk niet aan wilt gaan tot het einde ,je gaat er toch voor .ik was in princiepe ook niet vanuitgegaan dat mijn andere huwelijk zou stranden en mijn huidige man ook niet.
daarom vind ik het des te mooier dat men ondanks het verleden toch weer verder durft te gaan met een nieuwe partner,en tja wat is dan die zekerheid,ik denk vooral de ander vertrouwen en heel transparant zijn naar elkaar


Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 28 november 2011, 11:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 14:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
......en reageer gewoon inhoudelijk op bijdrages.....zonder al te veel bla bla bla.....



ik lees vrijwel alleen maar low-niveau geblaat op het forum op dit moment....... Twijfelende smiley





.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 28 november 2011, 14:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 16:06
 
INKA401 schreef:
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka

Hallo Inka.
Wat fijn je weer even te zien, ik zit er ook pas weer op op CM.
Van harte gefeliciteerd Inka en heel veel geluk toegewenst.
Groetjes Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 18:33
 
HANNAH810 schreef:
ik lees vrijwel alleen maar low-niveau geblaat op het forum op dit moment....... Twijfelende smiley





.
geblaat????tja we zijn uiteindelijk allemaal schapies hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 18:43
 
wij zijn nu bijna 3.5 jaar samen en nog steeds verliefd Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 18:46
 
HAAS141 schreef:
wij zijn nu bijna 3.5 jaar samen en nog steeds verliefd Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

geweldig meis en leuk je hier weer te zien Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 18:48
 
GRACE585 schreef:
geweldig meis en leuk je hier weer te zien Lachende smiley met blinkend witte tanden

tnx ... mag 3 dagen aanwezig zijn tijdens deze donkere dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 7 van 9