ChristianMatch
 


Forum

Gebed voor mijn gemeente
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 23:35
 
Ik weet niet of het toepasselijk is om dit verzoek hier te plaatsen. Ik neem echter te vrijheid om het wel te doen.

De gemeente waar ik kom, is ongeveer 5 jaar geleden gesticht door een echtpaar, die hier een visie voor had.
Ook zijn er meerdere profetieen over uitgesproken, dat deze gemeente zou groeien.
De groei bleef echter uit en dit echtpaar is er mee gestopt. Dit is versnelt gegaan door de vervelende reactie van sommige mensen op het voornemen van hun om de taken neer te leggen.

Het was een kleine gemeente van 20 mensen.
Hiervan zijn ongeveer 10 mensen overgebleven.
Samen met een zuster uit de gemeente verzorg ik momenteel de samenkomst in mijn huis en proberen we de gemeente voort te zetten.

Dit willen we echter alleen doen, als dit ook Gods weg is.
Daarom mijn gebeds verzoek, om duidelijkheid en helderheid te krijgen wat Gods bedoeling is met deze gemeente. Ook wat mijn taak hierin is.

Alvast bedankt voor jullie gebeds-steun.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 23:43
 
HENKWAL969 schreef:
Ik weet niet of het toepasselijk is om dit verzoek hier te plaatsen. Ik neem echter te vrijheid om het wel te doen.

De gemeente waar ik kom, is ongeveer 5 jaar geleden gesticht door een echtpaar, die hier een visie voor had.
Ook zijn er meerdere profetieen over uitgesproken, dat deze gemeente zou groeien.
De groei bleef echter uit en dit echtpaar is er mee gestopt. Dit is versnelt gegaan door de vervelende reactie van sommige mensen op het voornemen van hun om de taken neer te leggen.

Het was een kleine gemeente van 20 mensen.
Hiervan zijn ongeveer 10 mensen overgebleven.
Samen met een zuster uit de gemeente verzorg ik momenteel de samenkomst in mijn huis en proberen we de gemeente voort te zetten.

Dit willen we echter alleen doen, als dit ook Gods weg is.
Daarom mijn gebeds verzoek, om duidelijkheid en helderheid te krijgen wat Gods bedoeling is met deze gemeente. Ook wat mijn taak hierin is.

Alvast bedankt voor jullie gebeds-steun.

Mag ik zo vrij zijn te vragen: wat is de reden dat je je vorige gemeente verlaten hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 23:43
 
HENKWAL969 schreef:
Ik weet niet of het toepasselijk is om dit verzoek hier te plaatsen. Ik neem echter te vrijheid om het wel te doen.

De gemeente waar ik kom, is ongeveer 5 jaar geleden gesticht door een echtpaar, die hier een visie voor had.
Ook zijn er meerdere profetieen over uitgesproken, dat deze gemeente zou groeien.
De groei bleef echter uit en dit echtpaar is er mee gestopt. Dit is versnelt gegaan door de vervelende reactie van sommige mensen op het voornemen van hun om de taken neer te leggen.

Het was een kleine gemeente van 20 mensen.
Hiervan zijn ongeveer 10 mensen overgebleven.
Samen met een zuster uit de gemeente verzorg ik momenteel de samenkomst in mijn huis en proberen we de gemeente voort te zetten.

Dit willen we echter alleen doen, als dit ook Gods weg is.
Daarom mijn gebeds verzoek, om duidelijkheid en helderheid te krijgen wat Gods bedoeling is met deze gemeente. Ook wat mijn taak hierin is.

Alvast bedankt voor jullie gebeds-steun.

Mag ik zo vrij zijn te vragen: wat is de reden dat je je vorige gemeente verlaten hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 23:59
 
ROADY641 schreef:
Mag ik zo vrij zijn te vragen: wat is de reden dat je je vorige gemeente verlaten hebt?

Ik ben bij de vorige gemeente weggegaan om muziek te maken in de gemeente die ik hiervoor beschreven heb.

Vandaag was ik toevallig te gast in deze gemeente, omdat vanwege te veel vakantiegangers bij ons geen samenkomst was.
Het was een heerlijke samenkomst, met een zeer bemoedigde preek.

Na afloop liters koffie, vanwege het bijpraten van alle gebeurtenissen over en weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 08:39
 
HENKWAL969 schreef:
Ik ben bij de vorige gemeente weggegaan om muziek te maken in de gemeente die ik hiervoor beschreven heb.

Vandaag was ik toevallig te gast in deze gemeente, omdat vanwege te veel vakantiegangers bij ons geen samenkomst was.
Het was een heerlijke samenkomst, met een zeer bemoedigde preek.

Na afloop liters koffie, vanwege het bijpraten van alle gebeurtenissen over en weer.

Muziek maken is mooi :)
Heb je ook Gods leiding mogen ervaren in je 'move' naar de nieuwe gemeente?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 10:34
 
ROADY641 schreef:
Muziek maken is mooi :)
Heb je ook Gods leiding mogen ervaren in je 'move' naar de nieuwe gemeente?

Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.

Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 11:22
 
HENKWAL969 schreef:
Ik weet niet of het toepasselijk is om dit verzoek hier te plaatsen. Ik neem echter te vrijheid om het wel te doen.

De gemeente waar ik kom, is ongeveer 5 jaar geleden gesticht door een echtpaar, die hier een visie voor had.
Ook zijn er meerdere profetieen over uitgesproken, dat deze gemeente zou groeien.
De groei bleef echter uit en dit echtpaar is er mee gestopt. Dit is versnelt gegaan door de vervelende reactie van sommige mensen op het voornemen van hun om de taken neer te leggen.

.




ik vind het wel opmerkelijk dat je dit zo neer zet.
wel jammer dat je bij het andere topic, EEN WOORD VOOR JOU, hier niet over gesproken hebt.
want hieruit blijkt dat de hoogdravende termen "een visie ergens voor hebben" en zeker de zogenaamde "profetieen" vaak niets meer waard zijn dan het papier waarop ze worden geschreven.

buiten deze kritische kanttekening wens ik jouw gemeente veel sucses verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:06
 
quote roady
Muziek maken is mooi :)
Heb je ook Gods leiding mogen ervaren in je 'move' naar de nieuwe gemeente?


HENKWAL969 schreef:
Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.

Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake.



Ik zou het antwoord cru gezegd opvatten als: NEE
En een nee antwoord zou betekenen dat je zonder Gods leiding/hulp je eigen gekozen wegen volgt Smiley met dichtgeplakte mond
Ook het afnemen van de huisgemeente zou ik persoonlijk opvatten als het ontbreken van Gods hulp/zegen.
Dit is niet bedoeld als aanval, maar het doet me sterk denken aan David, die zo graag de tempel wilde bouwen, en alle voorbereidingen trof, maar die er later achter kwam dat God niet wilde dat hij de tempel zou bouwen, maar Salomo, zijn zoon.

Misschien iets om over na te denken

Verder een vraag die direct in me naar boven komt....
Er zijn al zoveel kerken, zoveel kerkelijke kringen, zoveel verschillende gemeenten,

Waarom nog een erbij? Waarom nog meer verdeeldheid en keuze mogelijkheden creëren binnen christelijk Nederland?


Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 11 juli 2011, 12:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:23
 
PIETER649 schreef:
ik vind het wel opmerkelijk dat je dit zo neer zet.
wel jammer dat je bij het andere topic, EEN WOORD VOOR JOU, hier niet over gesproken hebt.
want hieruit blijkt dat de hoogdravende termen "een visie ergens voor hebben" en zeker de zogenaamde "profetieen" vaak niets meer waard zijn dan het papier waarop ze worden geschreven.

buiten deze kritische kanttekening wens ik jouw gemeente veel sucses verder.

Deze opmerking begrijp ik niet helemaal.
Ik heb alleen de informatie neergezet in mijn verzoek, die bij mij bekend is. De profetieen heb ik niet zelf gehoord of gegeven. Dat stamt zelfs van voor mijn tijd in deze gemeente.
Mogelijk dat deze in het verleden verkeerd geinterpreteerd zijn. Allehoewel ik geloof dat degenen die ze uitgesproken hebben te goeder trouw zijn en niet zomaar iets zeggen. (Het waren predikanten uit diverse regios in Nederland)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:24
 
JOLAN931 schreef:
Verder een vraag die direct in me naar boven komt....
Er zijn al zoveel kerken, zoveel kerkelijke kringen, zoveel verschillende gemeenten,

Waarom nog een erbij? Waarom nog meer verdeeldheid en keuze mogelijkheden creëren binnen christelijk Nederland?


ik denk dat dat (in het verleden) een van de 'zegeningen' (c.q. eigenschappen) van christelijk Nederland is geweest:

ben je het (vaak op details, of interpretatie van bepaalde zaken) niet met elkaar eens, dan "begin je voor jezelf", en stap je de kerk uit (of je wordt eruit geknikkerd)


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op maandag 11 juli 2011, 12:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:28
 
GRIFFIN748 schreef:
ik denk dat dat (in het verleden) een van de 'zegeningen' (c.q. eigenschappen) van christelijk Nederland is geweest:

ben je het (vaak op details, of interpretatie van bepaalde zaken) niet met elkaar eens, dan "begin je voor jezelf", en stap je de kerk uit (of je wordt eruit geknikkerd)

Eigenlijk wel een trieste ontwikkeling vind je niet? Je bent het ergens niet mee eens, hup, dan begin je zelf maar een Gemeente......I.p.v naar oplossingen te zoeken......én te willen zoeken....
Zo krijg je als het ware de "wildgroei'van gemeentes die er nu ontstaan zodat mensen door de bomen het bos niet meer zien.......
Maar ja, dat is eigenlijk een beetje off topic.....we dwalen af.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:33
 
WILLEMIJN232 schreef:
Eigenlijk wel een trieste ontwikkeling vind je niet? Je bent het ergens niet mee eens, hup, dan begin je zelf maar een Gemeente......I.p.v naar oplossingen te zoeken......én te willen zoeken....
Zo krijg je als het ware de "wildgroei'van gemeentes die er nu ontstaan zodat mensen door de bomen het bos niet meer zien.......
Maar ja, dat is eigenlijk een beetje off topic.....we dwalen af.....

Ben ik met je eens, een heel trieste ontwikkeling!
Vandaar ook de vragen die dan bij me opkwamen.
Er wordt juist eenheid van ons verlangd in het christendom, en wat doen wij als mensen... Zie zelf maar hoe verdeeld christelijk Nederland is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:41
 
JOLAN931 schreef:
quote roady
Muziek maken is mooi :)
Heb je ook Gods leiding mogen ervaren in je 'move' naar de nieuwe gemeente?






Ik zou het antwoord cru gezegd opvatten als: NEE
En een nee antwoord zou betekenen dat je zonder Gods leiding/hulp je eigen gekozen wegen volgt Smiley met dichtgeplakte mond
Ook het afnemen van de huisgemeente zou ik persoonlijk opvatten als het ontbreken van Gods hulp/zegen.
Dit is niet bedoeld als aanval, maar het doet me sterk denken aan David, die zo graag de tempel wilde bouwen, en alle voorbereidingen trof, maar die er later achter kwam dat God niet wilde dat hij de tempel zou bouwen, maar Salomo, zijn zoon.

Misschien iets om over na te denken

Verder een vraag die direct in me naar boven komt....
Er zijn al zoveel kerken, zoveel kerkelijke kringen, zoveel verschillende gemeenten,

Waarom nog een erbij? Waarom nog meer verdeeldheid en keuze mogelijkheden creëren binnen christelijk Nederland?

Het is niet nog een gemeente erbij. Deze was er al. Ook al is 5 jaar nog kort.
Zelf kom ik pas een half jaar bij deze gemeente.

Waaruit zou moeten blijken dat ik mijn weg zonder God gekozen heb om in deze gemeente voor de muziek te zorgen????
Ik was nog te verlegen om muziek te maken waar mijn kinderen bij waren. En in deze gemeente had ik de vrijmoedigheid om in het openbaar muziek te maken. Dat is een verandering die toch opmerkelijk is.

Bovendien was mijn eerste bericht een vraag om gebed.
Het is niet aan ons om te oordelen of de gemeente er wel of niet had moeten komen. Het is wel aan ons om God te raadplegen en duidelijkheid te geven of te openbaren wat er wel moet gebeuren.

Met al deze opmerkingen lijkt het wel of ik beoordeelt wordt op het feit dat ik mijn nek uitsteek om te ontdekken of deze gemeente wel of niet moet doorgaan. Moet ik weglopen en zeggen: "Bekijk het maar, ik ga naar een andere gemeente"?

Lees de brieven van Paulus nog maar eens, wat daar staat over oordelen.

En de opmerking "er zijn al zoveel kerken". Als God ergens een gemeente wil beginnen is dat Zijn keuze.
Daarbij zijn in die wijk of dorp zoals je het noemen wilt, nog helemaal geen andere kerken. Niet uit de evangelische hoek, als ook geen traditionele kerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERNSTJAN522





Berichten: 41

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:34
 
Hoi Henk,

Geweldig om te lezen dat je je "muziek-talent" in je gemeente op je genomen hebt.
Jammer om te lezen dat deze gemeente slinkt, hoe klein ook.
Ik heb veel kritische vragen hierboven gelezen en ook diverse antwoorden.
Toch heb ik ook maar een enkele vraag, hoewel mijn gebed zeker voor je (huis)gemeente zal zijn!
Hoe zit het bij jullie gemeente met het gebed? Is dat alleen tijdens de dienst?
Ik zit, persoonlijk gezegd, bij een behoorlijk gezegende Evangelische gemeente van nu ruim 100 mensen (ouders en kids) en die is nu 3,5 jaar oud, maar met de bidstond zijn we tegenwoordig maar met een "schamelijke" 5-8 mensen. Sommige mensen weten niet (vooral nadat ze zegen hebben ontvangen, houden ze er mee op) dat bidden een onophoudelijk iets is. We hebben daar ook al wel eens met 25 mensen gezeten en, toen waren de zegeningen niet van de lucht (vragen om toestemmingen van de burgerlijke gemeente, vragen om een ruimte van samenkomst, bidden om eenheid, bidden om passende oudsten, etc)!
Jouw vraag hadden we laatst ook bij onze huisgemeente/celgroep/kring (hoe je het ook maar wilt noemen) De onze slinkt gestaag, hoewel we altijd samen met elkaar bidden, onze noden bij elkaar leggen, elkaar weten te bemoedigen en ons daar ook heel verbonden me voelen, als we elkaar weer in de "kerk" zien en zo... We denken er over om te stoppen en onze energie ergens anders in te steken; voor mij betekent dat: een nieuwe celkring vinden om die te bemoedigen!

Ik las bij je eerste tekst "probeer"
Om de "wijze Yoda" te citeren: "Do not try! DO or DO NOT!"
Heel toepasselijk in die context is wat Jezus zelf heeft gezegd in Openbaring 3:15-16 "Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen"
En wat staat er verder in vers 19? "Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt."
Kortom: Je zult dus tegenslag kunnen ondervinden!
Gisteren hadden we het bij onze gemeente voor de 3e keer over de gelijkenis van de talenten (Matth.25:14-30).
Denk er aan: begraaf je talent niet! Je doet er al iets mee, en dat is prachtig en dat zal zeker gezegend worden, hoewel je het nog niet direkt hoeft te zien.

Ik sluit hiermee met de woorden in vers 20 van Openbaring 13:"Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij."
Als men weet dat jij je deur open zet voor anderen (en Jezus), weet dat dan spoedig je woonkamer te klein zal zijn voor de gemeente!


Laatst aangepast door
ERNSTJAN522
op maandag 11 juli 2011, 14:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:53
 
HENKWAL969 schreef:
Het is niet nog een gemeente erbij. Deze was er al. Ook al is 5 jaar nog kort.
Zelf kom ik pas een half jaar bij deze gemeente.

Waaruit zou moeten blijken dat ik mijn weg zonder God gekozen heb om in deze gemeente voor de muziek te zorgen????
Ik was nog te verlegen om muziek te maken waar mijn kinderen bij waren. En in deze gemeente had ik de vrijmoedigheid om in het openbaar muziek te maken. Dat is een verandering die toch opmerkelijk is.

Bovendien was mijn eerste bericht een vraag om gebed.
Het is niet aan ons om te oordelen of de gemeente er wel of niet had moeten komen. Het is wel aan ons om God te raadplegen en duidelijkheid te geven of te openbaren wat er wel moet gebeuren.

Met al deze opmerkingen lijkt het wel of ik beoordeelt wordt op het feit dat ik mijn nek uitsteek om te ontdekken of deze gemeente wel of niet moet doorgaan. Moet ik weglopen en zeggen: "Bekijk het maar, ik ga naar een andere gemeente"?

Lees de brieven van Paulus nog maar eens, wat daar staat over oordelen.

En de opmerking "er zijn al zoveel kerken". Als God ergens een gemeente wil beginnen is dat Zijn keuze.
Daarbij zijn in die wijk of dorp zoals je het noemen wilt, nog helemaal geen andere kerken. Niet uit de evangelische hoek, als ook geen traditionele kerken.

Eigenlijk is de vraag of God een nieuwe gemeente wil een absurde vraag. Ik kan me niet voorstellen dat Hij erop tegen is, dat Zijn Woord verkondigd wordt. Zelf vind ik dat er te weinig gemeentes zijn in NL. Een gemeente opzetten is een werk van volharding. Ik maak het zelf ook mee. En de meeste grote gemeentes zijn klein begonnen. Ga door in gebed, en verwacht het van Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:15
 
HENKWAL969 schreef:
Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.

Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake.

Is goed Henk.
Ik moest slechts denken aan de keer dat ikzelf van gemeente veranderde.
God heeft mij terdege duidelijk gemaakt dat ik nogal fout zat met mijn keuze. Vandaar mijn (overigens oprecht bedoelde) vragen.

Ik wens je Gods leiding toe in je keuzes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:16
 
HENKWAL969 schreef:
Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.

Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake.

Is goed Henk.
Ik moest slechts denken aan de keer dat ikzelf van gemeente veranderde.
God heeft mij terdege duidelijk gemaakt dat ik nogal fout zat met mijn keuze. Vandaar mijn (overigens oprecht bedoelde) vragen.

Ik wens je Gods leiding toe in je keuzes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:52
 
HENKWAL969 schreef:
Deze opmerking begrijp ik niet helemaal.
Ik heb alleen de informatie neergezet in mijn verzoek, die bij mij bekend is. De profetieen heb ik niet zelf gehoord of gegeven. Dat stamt zelfs van voor mijn tijd in deze gemeente.
Mogelijk dat deze in het verleden verkeerd geinterpreteerd zijn. Allehoewel ik geloof dat degenen die ze uitgesproken hebben te goeder trouw zijn en niet zomaar iets zeggen. (Het waren predikanten uit diverse regios in Nederland)


... mogelijk verkeerd geinterpreteerd???
klinklare nonsens, zo wijst de tijd uit!!
en of die profetieen nu uitgesproken zijn door predikanten, jomanda of voor mijn part de dikke vrouw met baard op de kermis, het is blasfemisme ( Godlastering) om alles maar als profetie te presenteren of om als zodanig op te vatten.

hoog tijd dat men het onderscheid eens gaat leren tussen een profetie en iemand iets goeds voor de toekomst TOEWENSEN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:12
 
PIETER649 schreef:
... mogelijk verkeerd geinterpreteerd???
klinklare nonsens, zo wijst de tijd uit!!
en of die profetieen nu uitgesproken zijn door predikanten, jomanda of voor mijn part de dikke vrouw met baard op de kermis, het is blasfemisme ( Godlastering) om alles maar als profetie te presenteren of om als zodanig op te vatten.

hoog tijd dat men het onderscheid eens gaat leren tussen een profetie en iemand iets goeds voor de toekomst TOEWENSEN.
Nu ga je tever volgens mij Pieter. Het kan soms een poos duren voordat een profetie vervuld kan worden. Denk eens aan Abram of Noach. De laatste moest 125 jaar wachten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:13
 
In het nieuwe testament word gesproken dat er in de eindtijd vele valse profeten zullen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Nu ga je tever volgens mij Pieter. Het kan soms een poos duren voordat een profetie vervuld kan worden. Denk eens aan Abram of Noach. De laatste moest 125 jaar wachten...


Ja, die heeft keurig 125 jaar gewacht...
Als je Henkwal zn openingspost GOED gelezen had, was het oplettend lezertje niet ontgaan dat het oprichtingsechtpaar, jeweetwel, die met de visie, er allang de brui aan hebben gegeven.
Oftewel, de profetieen KUNNEN niet meer uitkomen.

Pieter, kortetermijnvisie is ook visie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:42
 
PIETER649 schreef:
Ja, die heeft keurig 125 jaar gewacht...
Als je Henkwal zn openingspost GOED gelezen had, was het oplettend lezertje niet ontgaan dat het oprichtingsechtpaar, jeweetwel, die met de visie, er allang de brui aan hebben gegeven.
Oftewel, de profetieen KUNNEN niet meer uitkomen.

Pieter, kortetermijnvisie is ook visie

De vraag is of de profetieen aan hun of aan de gemeente gegeven zijn.

Als ze aan de persoon gegeven zijn, heb je helemaal gelijk.

De eerste gedacht van iedereen bij de eerste discussie was ook: Als zij stoppen, stopt de gemeente.

Maar volgens mij bestaat de gemeente niet bij de gratie van de oprichters, maar doordat God een aantal mensen bijelkaar brengt.
Zo was dat ook in de eerste gemeente. Die begon ook niet met een Bijbelschool leerling, maar begon met mensen die God wilden aanbidden en onderwijs wilden ontvangen.


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op maandag 11 juli 2011, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1