ChristianMatch
 


Forum

Negatief
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:11
 
Het valt me op dat er zoveel negatief ingestelde mensen zijn, ook op CM. We hebben zelfs het slechtste moment van de dag topic. Iedereen heeft zijn/haar positieve en negatieve momenten, dat hoort bij het leven, maar als je ziet dat de zon schijnt, je nog leven mag, nog benen hebt om te gaan waar je wilt, nog ogen hebt om al het mooie te zien, is het dan echt nodig om negatief in het leven te staan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:29
 
Ja dat mag,is zelfs nodig,om van tijd tot tijd stil te staan bij de dingen die in je leven gebeuren,ook bij de negatieve dingen.
Ik ben een rasoptimist maar zelfs mij zou het behoorlijk opbreken als ik constant in een euforische stemming zou moeten zijn.

Mijn ervaring is dat je je realiteitszin kwijt raakt als je continue bezig bent met alleen het positieve,je kropt dan onbewust het negatieve op en reken er maar op dat dat er ooit uitknalt........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:39
 
Enkel maar positief zijn lukt mij ook echt niet. Maar ik heb aan een paar uur negatief en bloed-chagarijnig zijn tegenwoordig genoeg, dan is het mn lijf uit en kan ik weer redelijk de zon zien tussen de wolkjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:42
 
Ik zeg niet dat het negatieve er niet uit mag, in tegendeel dat kan geen enkel mens lijkt me. iedereen heeft z'n rotmomenten, en reageerd daar negatief op. Maar waar ik op doel is de negatieve levenshouding die ik steeds meer zie. Negatief in algemene zin, niet zozeer de momentopnames
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 15:39
 
JOLAN931 schreef:
Ik zeg niet dat het negatieve er niet uit mag, in tegendeel dat kan geen enkel mens lijkt me. iedereen heeft z'n rotmomenten, en reageerd daar negatief op. Maar waar ik op doel is de negatieve levenshouding die ik steeds meer zie. Negatief in algemene zin, niet zozeer de momentopnames

Ik denk dat dat een wereldwijd probleem is en wordt.
Het wordt gevoed door allerlei maatschappelijke aspecten Politiek, reclame, televisie.
Alles wordt steeds meer afgemeten aan het materiele belang en carriere.
Iedereen wil ook gelijk zijn aan elkaar en vooral de anderen de schuld geven als het niet lukken wil.

Pastor Prince Julius zei gisteren in zijn preek terecht. Dat als er moeilijkheden in ons leven zijn, moet we moeten beginnen om eerst onszelf te onderzoeken. Bidden we genoeg, is er iets dat we moeten opruimen of goedmaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:23
 
HENKWAL969 schreef:
Ik denk dat dat een wereldwijd probleem is en wordt.
Het wordt gevoed door allerlei maatschappelijke aspecten Politiek, reclame, televisie.
Alles wordt steeds meer afgemeten aan het materiele belang en carriere.
Iedereen wil ook gelijk zijn aan elkaar en vooral de anderen de schuld geven als het niet lukken wil.

Pastor Prince Julius zei gisteren in zijn preek terecht. Dat als er moeilijkheden in ons leven zijn, moet we moeten beginnen om eerst onszelf te onderzoeken. Bidden we genoeg, is er iets dat we moeten opruimen of goedmaken.


Nou, Henk, je reageert wel een beetje negatief op dit stukje..... Knipoog smiley
Ik denk dat het meer een wereldwijd probleem aan het worden is dat we in een ík'cultuur leven.......we hebben het vaak over onszelf en het omzien naar elkaar wordt wat minder.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 11 juli 2011, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:31
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou, Henk, je reageert wel een beetje negatief op dit stukje..... Knipoog smiley

Ik werd overmand door ernstig negatieve vibes Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:32
 
HENKWAL969 schreef:
Ik werd overmand door ernstig negatieve vibes Verlegen lachende smiley

ow, dus eigenlijk is het besmettelijk......zou dat de oorzaak zijn dat zoveel mensen er tegenwoordig last van hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKE874





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:42
 
JOLAN931 schreef:
Het valt me op dat er zoveel negatief ingestelde mensen zijn, ook op CM. We hebben zelfs het slechtste moment van de dag topic. Iedereen heeft zijn/haar positieve en negatieve momenten, dat hoort bij het leven, maar als je ziet dat de zon schijnt, je nog leven mag, nog benen hebt om te gaan waar je wilt, nog ogen hebt om al het mooie te zien, is het dan echt nodig om negatief in het leven te staan?


Ben je zelf dan niet negatief ingesteld als je zo veel negatieve dingen ziet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:58
 
LEANNE226 schreef:
Ja dat mag,is zelfs nodig,om van tijd tot tijd stil te staan bij de dingen die in je leven gebeuren,ook bij de negatieve dingen.
Ik ben een rasoptimist maar zelfs mij zou het behoorlijk opbreken als ik constant in een euforische stemming zou moeten zijn.

Mijn ervaring is dat je je realiteitszin kwijt raakt als je continue bezig bent met alleen het positieve,je kropt dan onbewust het negatieve op en reken er maar op dat dat er ooit uitknalt........

je hoeft ook niet in een euforische stemming zijn, je kunt ook positief zijn, dus tellen wat je hebt, niet altijd kijken naar wat we niet hebben of wat een ander meer heeft dan dat jezelf hebt.

Ik werk bijna dagelijks met mensen in de beroerdste situaties in hun leven, vervolgd, gevlucht, verkracht, uitgebuit, mensensmokkel, ontsnapt aan moord of oorlog. Maar als zelfs deze mensen nog positief kunnen zijn in hun beroerde en ellendige situatie dan moeten wij in Nederland al snel ons mond houden over iets wat negatief zou zijn.
Tja, misschien is er iets wat ons stoort of niet zo lekker gaat, maar negatief zijn als basisinstelling wat ik idd om me heen zie is onbegrijpelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:02
 
YELNIN491 schreef:
je hoeft ook niet in een euforische stemming zijn, je kunt ook positief zijn, dus tellen wat je hebt, niet altijd kijken naar wat we niet hebben of wat een ander meer heeft dan dat jezelf hebt.

Ik werk bijna dagelijks met mensen in de beroerdste situaties in hun leven, vervolgd, gevlucht, verkracht, uitgebuit, mensensmokkel, ontsnapt aan moord of oorlog. Maar als zelfs deze mensen nog positief kunnen zijn in hun beroerde en ellendige situatie dan moeten wij in Nederland al snel ons mond houden over iets wat negatief zou zijn.
Tja, misschien is er iets wat ons stoort of niet zo lekker gaat, maar negatief zijn als basisinstelling wat ik idd om me heen zie is onbegrijpelijk


Je kan je eigen leed niet altijd toetsen aan het leed van de ander want dan is er altijd wel wat ergers en hoef je je over je eigen dingen die niet leuk zijn ook niet meer druk te maken.......zo werkt het denk ik niet...
Ben wel met je eens dat mensen met een chronisch negatieve uitstraling niet te benijden zijn.......je zal maar zo in het leven staan.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je kan je eigen leed niet altijd toetsen aan het leed van de ander want dan is er altijd wel wat ergers en hoef je je over je eigen dingen die niet leuk zijn ook niet meer druk te maken.......zo werkt het denk ik niet...
Ben wel met je eens dat mensen met een chronisch negatieve uitstraling niet te benijden zijn.......je zal maar zo in het leven staan.......

Dat snap ik ook wel, maar je leert meer relativeren en dat werkt heel positief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:29
 
Positief? Negatief?
Wat is het eigenlijk?

Po-si-tief denken. Is dat altijd optimisch zijn? Altijd geloof hebben?
Of altijd opbouwend zijn? Altijd "in Zijn liefde" zijn?

En als dat ontbreekt, ga je dan negatief denken? En doen?

Ik vind dat zo mooi dat Paulus ons aanspoort "op een bepaalde manier te denken". En blijkbaar werkt het Lachende smiley Zou Paulus ook een positief denker geweest zijn....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:52
 
YELNIN491 schreef:
je hoeft ook niet in een euforische stemming zijn, je kunt ook positief zijn, dus tellen wat je hebt, niet altijd kijken naar wat we niet hebben of wat een ander meer heeft dan dat jezelf hebt.

Ik werk bijna dagelijks met mensen in de beroerdste situaties in hun leven, vervolgd, gevlucht, verkracht, uitgebuit, mensensmokkel, ontsnapt aan moord of oorlog. Maar als zelfs deze mensen nog positief kunnen zijn in hun beroerde en ellendige situatie dan moeten wij in Nederland al snel ons mond houden over iets wat negatief zou zijn.
Tja, misschien is er iets wat ons stoort of niet zo lekker gaat, maar negatief zijn als basisinstelling wat ik idd om me heen zie is onbegrijpelijk

Zolang je maar niet iedereen die het eens moeilijk heeft beschouwd als een persoon met een negatieve basisinstelling kan ik het wel met je eens zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:54
 
ANNETTE792 schreef:
Enkel maar positief zijn lukt mij ook echt niet. Maar ik heb aan een paar uur negatief en bloed-chagarijnig zijn tegenwoordig genoeg, dan is het mn lijf uit en kan ik weer redelijk de zon zien tussen de wolkjes.

Inderdaad, je kan de vreugde nooit ten volle beleven zonder te weten wat verdriet is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:41
 
FRANKT627 schreef:
Zolang je maar niet iedereen die het eens moeilijk heeft beschouwd als een persoon met een negatieve basisinstelling kan ik het wel met je eens zijn.

je schrijft het zelf al, eens, dus af en toe en dat is niet een basisinstelling
volgens mij. Iedereen heeft wel verdriet, ziet het niet zitten soms, maar daar heb ik het ook niet over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:44
 
misschien het woord "negatief"vervangen door "ontevreden".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:57
 
YELNIN491 schreef:
misschien het woord "negatief"vervangen door "ontevreden".

Ja precies. Een tevreden mens kan niet negatief zeuren/klagen/....

Een tevreden mens, is als een spinnende poes, die zich koestert aan het zondagmiddagzonnetje in de vensterbank....

En dan denk ik erbij: vooral tevreden met wie hij/zij IS...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:58
 
YELNIN491 schreef:
misschien het woord "negatief"vervangen door "ontevreden".

Ja precies. Een tevreden mens kan niet negatief zeuren/klagen/....

Een tevreden mens, is als een spinnende poes, die zich koestert aan het zondagmiddagzonnetje in de vensterbank....

En dan denk ik erbij: vooral tevreden met wie hij/zij IS...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:41
 
ANNETTE792 schreef:
ow, dus eigenlijk is het besmettelijk......zou dat de oorzaak zijn dat zoveel mensen er tegenwoordig last van hebben?

ik denk dat alleen mannen erdoor overmand worden, hoor annet;
dus wij vrouwen onspringen de dans. (positief he? Engeltje smiley )


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 11 juli 2011, 22:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:40
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat alleen mannen erdoor overmand worden, hoor annet;
dus wij vrouwen onspringen de dans. (positief he? Engeltje smiley )

zie je wel dat wij mannen gediscrimeerd worden Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 11:14
 
MAAIKE874 schreef:
Ben je zelf dan niet negatief ingesteld als je zo veel negatieve dingen ziet?

nee, juist niet. het leven stikt van de rot momenten, maar overal is wel een lichtpuntje. en na regen komt zonneschijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juli 2011, 22:43
 
" Leren is een voortdurend proces van nieuwe neurologische verbindingen maken: Het aan elkaar koppelen van oude en nieuwe ervaringen en daar een conclusie uittrekken. Welke conclusie dat is hangt volkomen af van het licht waarin je het zelf wilt zien. Kies het beste en vindt een verklaring die jou een goed gevoel geven "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:15
 
Een site waar je hier het 1 en ander over kan lezen:

http://berea.net/emmeloord/vrij.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1