ChristianMatch
 


Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 24 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 20:54
 
MARIO216 schreef:
Over het algemeen is de kerk niet zo weg van yoga. Wij hebben een verenigingsgebouw in het dorp staan wat door heel het dorp wordt gebruikt. Maar in de regels staan wel dat er geen occulte zaken in mogen worden bedreven. Ook zaken als yoga worden niet gewaardeerd.



Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 20:59
 
[quote=WILLEMIJN232]

Nee? MOeten we als christen dan een aai over de bol geven? En net doen alsof we niets zien?

Volgens mij worden we opgeroepen te waken voor dwaalleraren en ze uit ons midden te verwijderen. We worden opgeroepen om bolwerken te slechten. Daartoe heeft God ons Zijn geestelijke wapenrusting tenslotte gegeven.

En het kwade MOETEN we haten en veroordelen.
Als we het niet veroordelen, laten we het tenslotte voortbestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:01
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo????

Toch ook yoga en dat soort activiteiten. New Age etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:10
 
MARIO216 schreef:
Toch ook yoga en dat soort activiteiten. New Age etc.



Dan ga ik niet met je trouwen Mario, kan ik niet eens naar mijn yoga...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo????

occult zou ik persoonlijk omschrijven als "voortkomend uit de duistere bron"
zelf heb ik ook aan de alternatieve geneeswijzen geroken, en ik denk, dat er vaak veel dingen op één hoop gegooit worden......

als ik een handje haver zou eten geeft het niet.............men zou zich alleen afvragen of ik me paard zou voelen, en wel zou sporen........
slik ik echter de druppels "avena sativa" dan zou dat occult zijn...... Engeltje smiley

eet ik een hand sint-janskruid, dan ben ik gezond bezig.......neem ik ze in tabletvorm, ieks........ Geschokte, onthutste smiley dan moet ik dus wel nagaan of de planten 's nachts geplukt zijn, en hoeveel ermee is geschud, en dat soort dingen meer, want met het schudden en nachtwerk kan het occult geraakt zijn!!

doe ik de buikademhalingsoefeningen die ik leer van een fysiotherapeut dan valt het onder reguliere geneeswijzen, leer ik ze echter van een alternatieveling met geiten wollen sokkies, die er een groene thee bij serveert, en wat meer tijd neemt om ze me te leren bij de geur van een stinkend wierookstokje, en met een vriendelijke vredige glimlach erbij, dan zou het wel heel "new age" zijn...........

knijp ik mezelf als ik de hik heb in mijn vinger, dan kijken mensen me wellicht aan of ik misschien een pilletje van de psychiater nodig heb, maar vertel ik erbij, dat het middelste kootje van je middelvinger in verband zou staan met het middenrif, dan heet het accupressuur en kun je je zelf niet meer knijpen zonder de wijsheden uit het oosten te kennen............. Smiley die vol vragen zit

hannah........overdrijven kan verduidelijken, hoop ik....... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 september 2011, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo????
Kol. 2 schreef:
8Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus.

16Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. 17 Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus. 18 Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. 19 Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien. 20 Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? 21 ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – 22 het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. 23 Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging.
Hier zie je al een aantal elementen terug....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier zie je al een aantal elementen terug....

ehmmm.........ik lees bij willemijn niets over het verwaarlozen van haar lichaam, of visioenen die worden opgewekt...........?

ook heb ik haar nog nooit over het vereren van engelen horen praten; wel over respect en medemenselijkheid, als uitingsvorm van het dienen van God.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 september 2011, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 23:11
 
http://www.stichting-promise.nl/artikelen/body-mind-methodes-en-occultisme/aandachttraining-mindfulness.htm

Deze site is van stichting Promise.. Wellicht een mooie inhoudelijke aanvulling op de discussie die jullie voeren hier.
Ook een artikel over judo is daar wel te vinden so wie so een mooie waardevolle site om te bekijken.

Gods zegen,
annemiek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 00:16
 
CHATULIEM619 schreef:
We zijn hier dus met elkaar aan het discussieren, dus op alles wat jij schrijft, mag ik een reactie opgeven..

insgelijks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 00:52
 
Jaren geleden had ik last van ernstige slapeloosheid, en sliep maar 2 uurtjes op een nacht. Het enige wat de artsen voor mij konden beteken waren doormiddel de door hen voorgeschreven middelen slikken. Ware het niet dat je daar aan verslaaft kon raken, en daar had ik al helemaal geen trek in. Toen kwam ik via een omweg in contakt met een yogaleraar
en eigenlijk had ik mede door derden verklaarde meningen over het geloof, ook daar geen trek in. Tot dat ik toch maar eens ging kijken, nou dat viel mee, geen beeltjes, geen kaarsen of wierookluchtjes. Ik moest op de grond gaan liggen, me ogen sluiten, en luisteren. Gewoon oefeningen doen, die ik later zelf thuis kon doen, zonder die verelende stem van die leraar. En slapen dat ik deed, nog steeds, dus geen oculte dingen, en zonder medicijnen. slaap lekker Slapende smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 12 september 2011, 00:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 08:50
 
MIEK114 schreef:
http://www.stichting-promise.nl/artikelen/body-mind-methodes-en-occultisme/aandachttraining-mindfulness.htm

Deze site is van stichting Promise.. Wellicht een mooie inhoudelijke aanvulling op de discussie die jullie voeren hier.
Ook een artikel over judo is daar wel te vinden so wie so een mooie waardevolle site om te bekijken.

Gods zegen,
annemiek

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/body-mind-methodes-en-occultisme/aandachttraining-mindfulness.htm Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 09:38
 
MARIAN519 schreef:
http://www.stichting-promise.nl/artikelen/body-mind-methodes-en-occultisme/aandachttraining-mindfulness.htm Knipoog smiley
thnxs Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 09:44
 
MIEK114 schreef:
http://www.stichting-promise.nl/artikelen/body-mind-methodes-en-occultisme/aandachttraining-mindfulness.htm

Deze site is van stichting Promise.. Wellicht een mooie inhoudelijke aanvulling op de discussie die jullie voeren hier.
Ook een artikel over judo is daar wel te vinden so wie so een mooie waardevolle site om te bekijken.

Gods zegen,
annemiek

klik hier


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 september 2011, 09:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 09:51
 
Komt mij erg zwevend, en heel ingewikkeld over....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 10:07
 
Hier een link over gezonde christelijke leer vermengd met new age.


Je hoeft natuurlijk niet alles te lezen, dat zou wel heel erg veel zijn.

Je kan zo nu en dan eens een link aanklikken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 september 2011, 10:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 10:45
 
Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:04
 
GERRIT084 schreef:
Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken. Engeltje smiley

Ach...ik lees in beide linken, dingen die ik wel en niet vind kloppen... Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 september 2011, 11:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:21
 
SHANITA130 schreef:
Ach...ik lees in beide linken, dingen die ik wel en niet vind kloppen... Twijfelende smiley
Das best link Geschokte, onthutste smiley benoem ze maar Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:22
 
GERRIT084 schreef:
Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken. Engeltje smiley
Dus, omdat de grenzen niet al te duidelijk zijn voor je, is er geen sprake van gevaar?? Vreemde redenatie. Je zou beter kunnen stellen laten we die grenzen dan eens bepalen, want yoga, zoals in vele bijdragen al naar voren is gekomen, heeft wel degelijk een geestelijke achtergrond, die in mijn ogen niet al te fris is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:26
 
HANNAH810 schreef:
ehmmm.........ik lees bij willemijn niets over het verwaarlozen van haar lichaam, of visioenen die worden opgewekt...........?

ook heb ik haar nog nooit over het vereren van engelen horen praten; wel over respect en medemenselijkheid, als uitingsvorm van het dienen van God.
Bij yoga, TM, Boeddhisme komt ascese voor met als doel om opperste geestelijke ervaringen te bereiken.
Engelenverering en afgodsbeelden liggen in mijn ogen naast elkaar. Boeddhabeeldjes zijn in mijn ogen het begin daarvan....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Bij yoga, TM, Boeddhisme komt ascese voor met als doel om opperste geestelijke ervaringen te bereiken.
Engelenverering en afgodsbeelden liggen in mijn ogen naast elkaar. Boeddhabeeldjes zijn in mijn ogen het begin daarvan....



Boeddhabeelden ZIJN in mijn ogen afgodsbeelden, en niet alleen het begin daarvan. Ik volg deze discussie met veel interesse, al heb ik er onvoldoende kennis van om inhoudelijk te kunnen reageren.
Maar ik dacht dat het over yoga ging en niet over Boedisme of hindoeisme, al zie ik het verband ertussen wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:37
 
GERRIT084 schreef:
Das best link Geschokte, onthutste smiley benoem ze maar Coole smiley met zonnebril

Zo even uit mijn hoofd, wat wél klopt: In de 1ste link, als je even verder klikt: een arts die door uit te leggen hoe de hersengedeeltes met elkaar samenwerken, ook uit kon leggen hoe oa DIS werkt. En hoe je naar aanleiding daarvan kan genezen van trauma's.....

Wat niet klopt in de 2de link: ook als je ff verder doorklikt: een stukje met commentaar over Knevel, die niet gelooft dat de wereld in 6 dagen is gemaakt.....Daar zijn 'zij' het niet mee eens. Ik wel.

Dan denk ik van: kijk, er staat in de bijbel van voor God is één dag als duizend jaar, en duizend jaar als een dag...
Dat kan je dan ook verder trekken van: voor God zijn miljoenen jaren als één dag...... en dan kan het weer wel, met die evolutie van miljoenen jaren, en niet alles ff in 6 dagen....

Snappie?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 september 2011, 11:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus, omdat de grenzen niet al te duidelijk zijn voor je, is er geen sprake van gevaar?? Vreemde redenatie. Je zou beter kunnen stellen laten we die grenzen dan eens bepalen, want yoga, zoals in vele bijdragen al naar voren is gekomen, heeft wel degelijk een geestelijke achtergrond, die in mijn ogen niet al te fris is.

Dat heb ik ook gezet, geestelijk niet van afhankelijk wordt, maar dat is met alles zo, en trouwens, heb ik dat ook niet opgezogd. Ik heb het gewoon, net als een soort fitnes gezien, en om mij te leren ontspannen. Ik ben het ook niet helemaal met je oneens. Er zitten wel degelijk gevaren aan. En die moet je ook niet opzoeken. Maar dat is met veel dingen zo. Ook met bepaalde sporten uit Azie bv, maar er is niets mis mee, om je eigen innerlijke rust te vinden. Dat lijkt mij nog steeds beter,
dan de hele pharma industrie te gaan uitproberen. Waar al heel veel mensen aan verslaaft zijn geworden. En waarschuwen mag altijd, maar er wordt ook veel overdreven. Niet iedereen is het met elkaar eens, kan ook niet. Hoeft ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:58
 
SHANITA130 schreef:
Zo even uit mijn hoofd, wat wél klopt: In de 1ste link, als je even verder klikt: een arts die door uit te leggen hoe de hersengedeeltes met elkaar samenwerken, ook uit kon leggen hoe oa DIS werkt. En hoe je naar aanleiding daarvan kan genezen van trauma's.....

Wat niet klopt in de 2de link: ook als je ff verder doorklikt: een stukje met commentaar over Knevel, die niet gelooft dat de wereld in 6 dagen is gemaakt.....Daar zijn 'zij' het niet mee eens. Ik wel.

Dan denk ik van: kijk, er staat in de bijbel van voor God is één dag als duizend jaar, en duizend jaar als een dag...
Dat kan je dan ook verder trekken van: voor God zijn miljoenen jaren als één dag...... en dan kan het weer wel, met die evolutie van miljoenen jaren, en niet alles ff in 6 dagen....

Snappie?
Ik ben het helemaal met je eens, maar die linken lees ik nooit. Ik lees de Bijbel en geloof alles wat daar in staat. En beweringen van derden, lap ik aan me laars. Dan kom je als je niet uitkijkt ook op een dwaalspoor. Oke dan niet helemaal eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 12:13
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens, maar die linken lees ik nooit. Ik lees de Bijbel en geloof alles wat daar in staat. En beweringen van derden, lap ik aan me laars. Dan kom je als je niet uitkijkt ook op een dwaalspoor. Oke dan niet helemaal eens

Ik klik gewoon nu en dan es even iets aan. en soms lees ik iets helemaal.

En beweringen van derden: als ik daar iets aan heb bijvoorbeeld, lees ik dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 12:41
 
GERRIT084 schreef:
Jaren geleden had ik last van ernstige slapeloosheid, en sliep maar 2 uurtjes op een nacht. Het enige wat de artsen voor mij konden beteken waren doormiddel de door hen voorgeschreven middelen slikken. Ware het niet dat je daar aan verslaaft kon raken, en daar had ik al helemaal geen trek in. Toen kwam ik via een omweg in contakt met een yogaleraar
en eigenlijk had ik mede door derden verklaarde meningen over het geloof, ook daar geen trek in. Tot dat ik toch maar eens ging kijken, nou dat viel mee, geen beeltjes, geen kaarsen of wierookluchtjes. Ik moest op de grond gaan liggen, me ogen sluiten, en luisteren. Gewoon oefeningen doen, die ik later zelf thuis kon doen, zonder die verelende stem van die leraar. En slapen dat ik deed, nog steeds, dus geen oculte dingen, en zonder medicijnen. slaap lekker Slapende smiley

Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook.
Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben.
Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker.
Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.

Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.

Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder.
God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?"
Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.

Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven.
Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.

Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!

Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt.
Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 13:11
 
ROADY641 schreef:
Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook.
Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben.
Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker.
Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.

Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.

Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder.
God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?"
Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.

Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven.
Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.

Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!

Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt.
Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring.

Dat is mooi man, en eerlijk gezegt, helemaal met eens. Het was jaren geleden, dat ik het gedaan heb, en nogal ongeduldig van aard. Maar sommige dingen worden je ook vaak aangerijkt, en soms mag je daar ook gewoon gebruik van maken. En dan heb ik het maar niet over yoga, maar heel andere dingen. Dus niet alleen afwachten, maar ook zelf er aan werken. Is het niet goed, laat de werking vaak ook op zich wachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 18:17
 
JOLAN931 schreef:
Boeddhabeelden ZIJN in mijn ogen afgodsbeelden, en niet alleen het begin daarvan. Ik volg deze discussie met veel interesse, al heb ik er onvoldoende kennis van om inhoudelijk te kunnen reageren.
Maar ik dacht dat het over yoga ging en niet over Boedisme of hindoeisme, al zie ik het verband ertussen wel.


dan toch maar n tuinkabouter met hengel bij de vijver Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 19:13
 
PIETER649 schreef:
dan toch maar n tuinkabouter met hengel bij de vijver Knipoog smiley


Volgens het evangelisch Christendom zijn kabouters occult. Evenals de Donald Duck, want Willy Wortel kan toveren..
Ook sprookjes.....
Sprookjes zijn nota bene literatuur. en oorsronkelijk geschreven voor volwassenen. Sprookjes zijn heel mooi.

Ik heb zo vaak het woord 'occult' gehoord, kan het bijna niet meer aanhoren...

En dan te bedenken, dat rare 'in tongen spreken', dat 'vallen' in de geest, dát vind ik pas occult.....


Heb een hele tijd dingen zitten assimileren daar.

Zonde...

Goede was het evangelie, maar al die erbij bedachte dingen en bijzaken waarvan hoofdzaken worden gemaakt, gewoon zonde.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 september 2011, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 19:20
 
MIEK114 schreef:
thnxs Lachende smiley

in de link van Miek staat een duidelijke verwijzing naar Yoga,wat het betekent,wat het doel is van de oefeningen etc.
heb de link hier nog niet gezien dus bij deze..



http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk-occultisme-en-cultuur/bezwaren-tegen-yoga-oefeningen.htm

heb er even een stukje uit gehaald wat ik wel heel interessant vind:

Hier is echter de vraag of deze ook toereikend zijn om geestelijke span­ningen en klachten weg te nemen. De soort yoga waar wij het hier voorna­melijk over hebben, gaat uit van een yoga-leraar die zich terdege bewust is van de doelstellingen die achter de techniek van de yoga staan. Waar yoga ook echt yoga is. Niet zomaar onschuldige oefeningen, maar een techniek die gepaard gaat met een filosofie, die de manier en het doel van het leven beïnvloedt. En dan hebben we het over het Hindoeïsme, want dat is de religie waar de yoga uit voort komt.
Het gaat om de goede werken (karma) die de mens moet doen, om het eigen ik (atman) in verbinding te brengen met het heelal (brahman) en zo op te gaan in het oneindige heelal, in het niets in het alles (nirwana). Het Hindoeïsme gelooft niet in een schepping, zoals we die in de Bijbel lezen. Het Hindoeïsme gelooft niet in een persoonlijke God, in een verlossing uit genade door Jezus Christus, in een verder leven na de dood in de hemel, de woonplaats van God.
Vandaar dat ook de yoga uitgaat van heel andere principes. Het blijft niet bij onschuldige oefeningen, maar de yoga behoort tot de middelen die de hindoes bezigen om beter te kunnen mediteren. Meditatie die moet leiden tot betere zelfkennis en tot het ontdekken van het goddelijke in zichzelf, Daar worden de yoga-houdingen voor gebruikt. Want veel van deze hou­dingen, zijn houdingen, waardoor de hindoes of yoga-beoefenaars zich identificeren met hun godheden.

wel handig dat kopieëren en plakken...

ik heb me er ook maar even in verdiept,maar omdat er nog niet zo veel van weet heb ik het maar even zo gedaan dmv kopieëren en plakken.

zoals yoga hier omschreven wordt,lijkt het me het zeker niet geschikt voor een christen.
het neigt naar mijn idee idd meer naar het occultisme.
het kenmerk van dit soort dingen is dat het altijd iets 'goeds' in zich heeft.
hier zit juist het gevaar in van misleiding zodat we ons op een onschuldige manier steeds meer zullen uitstrekken naar het tegenovergestelde dan wat jezus van ons wil.
als het allemaal heel duidelijk verkeerd zou zijn,zou het heel gemakkelijk te herkennen zijn,en zou je het precies kunnen indelen als 'goed'of 'fout' om het maar even zo zwart -wit te stellen.
alleen werkt het helaas niet op die manier.
de bijbel vertelt ons dat de duivel de leugenaar is van af het begin en die werkt alleen met halve leugens en misleiding zoals hij bv eva verleidt heeft in genesis 3 toen ze van de vrucht ging eten.
het gaat misschien wat ver om bij dit onderwerp de duivel te noemen,
maar de duivel zit niet stil in deze wereld,en is er altijd op uit om de mensen te verleiden tot het kwade.

zo is het denk ik ook met Yoga,op zichzelf lijken het leuke gymnastiek oefeningen,en zou je er niet meteen iets achter zoeken toch?
maar uit de link blijkt wel dat het een dieper betekenis heeft,en we God(JHWH) er niet mee dienen maar afgoden,en daar is God heel duidelijk over in de bijbel.


Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 12 september 2011, 23:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 24 Volgende
Pagina 3 van 24