ChristianMatch
 


Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 24 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 03:49
 
Er zijn veel bezwaren tegen yoga oefeningen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:09
 
SHANITA130 schreef:
Volgens het evangelisch Christendom zijn kabouters occult. Evenals de Donald Duck, want Willy Wortel kan toveren..
Ook sprookjes.....
Sprookjes zijn nota bene literatuur. en oorsronkelijk geschreven voor volwassenen. Sprookjes zijn heel mooi.

Ik heb zo vaak het woord 'occult' gehoord, kan het bijna niet meer aanhoren...

.

precies; dus beetje nuchterheid kan volstrekt geen kwaad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:42
 
Het valt mij nog mee, dat iedereen tv kijkt, dat kasje geeft iedereen de kans om met het occulte in aanraking te komen. En eerlijk gezegt, iedereen weet er wel wat van, dat is dan ook niet gebeurd om dat wij de ogen gesloten hebben gehouden. Maar best wel nieuwsgierig waren, wat er nog meer te koop was. Omdat dan later, sterk te veroordelen. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:59
 
SHANITA130 schreef:
Er zijn veel bezwaren tegen yoga oefeningen



Die bezwaren worden allemaal opgesomt in het eerste gedeelte van dit topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:01
 
GERRIT084 schreef:
Het valt mij nog mee, dat iedereen tv kijkt, dat kasje geeft iedereen de kans om met het occulte in aanraking te komen. En eerlijk gezegt, iedereen weet er wel wat van, dat is dan ook niet gebeurd om dat wij de ogen gesloten hebben gehouden. Maar best wel nieuwsgierig waren, wat er nog meer te koop was. Omdat dan later, sterk te veroordelen. Huilende smiley, smiley in tranen

Dus in principe kan tv kijken ook occult zijn???????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus in principe kan tv kijken ook occult zijn???????

JA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:24
 
MARIO216 schreef:
JA
Ik vind dit veel te ver gaan. Ik weet dat er veel mensen zijn, die tegen tv kijken zijn. Ik niet, want ik vind dat je echt moet weten wat er in de wereld aan de hand is...Ik weet ook wel dat er programma's zijn die niet goed zijn, nou daar kijk je toch gewoon niet naar?
Je gaat toch ook gewoon naar een tankstation om te tanken, hoewel je weet dat ze daar Playboys of Libelles verkopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dit veel te ver gaan. Ik weet dat er veel mensen zijn, die tegen tv kijken zijn. Ik niet, want ik vind dat je echt moet weten wat er in de wereld aan de hand is...Ik weet ook wel dat er programma's zijn die niet goed zijn, nou daar kijk je toch gewoon niet naar?
Je gaat toch ook gewoon naar een tankstation om te tanken, hoewel je weet dat ze daar Playboys of Libelles verkopen?


Ik wist niet dat ze bij de pomp ook de Playboy verkochten...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dit veel te ver gaan. Ik weet dat er veel mensen zijn, die tegen tv kijken zijn. Ik niet, want ik vind dat je echt moet weten wat er in de wereld aan de hand is...Ik weet ook wel dat er programma's zijn die niet goed zijn, nou daar kijk je toch gewoon niet naar?
Je gaat toch ook gewoon naar een tankstation om te tanken, hoewel je weet dat ze daar Playboys of Libelles verkopen?

De wereld draait door is heel occult. Daar had ene LIESBETH er al over. Het is ook wel eens door een dominee bij ons gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik wist niet dat ze bij de pomp ook de Playboy verkochten...... Knipoog smiley Engeltje smiley

ik ook niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:31
 
COOTJE711 schreef:
ik ook niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En noch veel meer Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:32
 
MARIO216 schreef:
De wereld draait door is heel occult. Daar had ene LIESBETH er al over. Het is ook wel eens door een dominee bij ons gezegd.

Heeft die dominee dat ook nader toegelicht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:36
 
MARIO216 schreef:
De wereld draait door is heel occult. Daar had ene LIESBETH er al over. Het is ook wel eens door een dominee bij ons gezegd.
Eerlijk gezegd zullen er vast en zeker wel een occulte dingen behandeld zijn. Maar een occult programma is bv het Zesde Zintuig....Eerlijk gezegd kijk ik niet naar dwdd, omdat ik het te vaak te links vind. Het ligt er dus helemaal aan of je jezelf in de hand hebt. Maar dat geldt denk ik voor alle dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd zullen er vast en zeker wel een occulte dingen behandeld zijn. Maar een occult programma is bv het Zesde Zintuig....Eerlijk gezegd kijk ik niet naar dwdd, omdat ik het te vaak te links vind. Het ligt er dus helemaal aan of je jezelf in de hand hebt. Maar dat geldt denk ik voor alle dingen.

Idd geldt dat voor alle dingen, maar helaas is het ook zo dat er mensen zijn die zichzelf niet in de hand hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd zullen er vast en zeker wel een occulte dingen behandeld zijn. Maar een occult programma is bv het Zesde Zintuig....Eerlijk gezegd kijk ik niet naar dwdd, omdat ik het te vaak te links vind. Het ligt er dus helemaal aan of je jezelf in de hand hebt. Maar dat geldt denk ik voor alle dingen.

Het zesde zintuig is inderdaad een programma dat naar het occulte zwenk. Ook naar kwakzalverij. Maar wat met de DWDD mis is begrijp ik echt niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:40
 
MARIO216 schreef:
En noch veel meer Smiley met dichtgeplakte mond

nog veel meer te koop of... nog veel meer weet je niet Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:41
 
FRANKT627 schreef:
Het zesde zintuig is inderdaad een programma dat naar het occulte zwenk. Ook naar kwakzalverij. Maar wat met de DWDD mis is begrijp ik echt niet.


Ik ook niet Frank, vind het leuk om af en toe te zien.......En Matthijs van Nieuwkerk occult????????Moet niet gekker worden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:41
 
JOSINA022 schreef:
Idd geldt dat voor alle dingen, maar helaas is het ook zo dat er mensen zijn die zichzelf niet in de hand hebben.
Dan hebben zij een probleem met zichzelf, en dan moeten ze anderen er niet mee belasten. Ik zie geen enkel probleem om naar tv te kijken als het maar verantwoord gebeurd. En als ik weet dat er programma's zijn, die niet goed zijn, kijk ik er gewoon niet naar. Maar leg mij eens uit wat er op tegen is om naar Top Chef te kijken???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan hebben zij een probleem met zichzelf, en dan moeten ze anderen er niet mee belasten. Ik zie geen enkel probleem om naar tv te kijken als het maar verantwoord gebeurd. En als ik weet dat er programma's zijn, die niet goed zijn, kijk ik er gewoon niet naar. Maar leg mij eens uit wat er op tegen is om naar Top Chef te kijken???

Als je niet kijkt heb je een hoop vrije tijd over.....

Moet je die tijd vanzelf niet op CM gaan zitten Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:52
 
MARIO216 schreef:
JA


NEE...Tv -kijken op zichzelf niet.
Maar programma's die er op komen wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus in principe kan tv kijken ook occult zijn???????
Kijk dat bedoel ik nou, de tv en yoga, eigenlijk hebben ze iets gemeen. Alleen wordt de tv niet verkettert, en yoga wel. Het is maar net hoe je er naar kijkt. De tv heeft goede progamma,s en slechte, yoga ook.
Volgens mij kun je hier ook de stelling gebruiken, onderzoek, en behoud het goede. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan hebben zij een probleem met zichzelf, en dan moeten ze anderen er niet mee belasten. Ik zie geen enkel probleem om naar tv te kijken als het maar verantwoord gebeurd. En als ik weet dat er programma's zijn, die niet goed zijn, kijk ik er gewoon niet naar. Maar leg mij eens uit wat er op tegen is om naar Top Chef te kijken???

Ik heb niets tegen verantwoord tv kijken hoor, maar ik weet dat er mensen zijn die wel moeite hebben om dat verantwoord te doen (hetzelfde geldt voor het internet) en wanneer je dicht bij deze mensen staat ontkom je er niet aan dat jijzelf er mee belast wordt, dat hun probleem ook jouw probleem wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 23:10
 
GERRIT084 schreef:
Kijk dat bedoel ik nou, de tv en yoga, eigenlijk hebben ze iets gemeen. Alleen wordt de tv niet verkettert, en yoga wel. Het is maar net hoe je er naar kijkt. De tv heeft goede progamma,s en slechte, yoga ook.
Volgens mij kun je hier ook de stelling gebruiken, onderzoek, en behoud het goede. Engeltje smiley
Dat laatste is een waardeloze stelling, daar heb ik al meerdere keren op gereageerd. Onderzoek jij of je 100 meter naar beneden kunt vallen of geloof je zo wel dat je dat niet overleeft?
Als mensen mij kunnen uitleggen dat er een occulte band zit bij het tv kijken zoals bij yoga, zou ik meteen mn tv en mn schotels het huis uit doen.
In de bijdragen over yoga wordt nergens ontkend dat er een bepaalde filosofie achter zit. Het ene antwoord daarop is, daar heb ik geen last van, het andere antwoord is dat het geintegreerd is in haar geloof...Ik vind dat een hele andere discussie dan het gebruik van de tv..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 23:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat laatste is een waardeloze stelling, daar heb ik al meerdere keren op gereageerd. Onderzoek jij of je 100 meter naar beneden kunt vallen of geloof je zo wel dat je dat niet overleeft?
Als mensen mij kunnen uitleggen dat er een occulte band zit bij het tv kijken zoals bij yoga, zou ik meteen mn tv en mn schotels het huis uit doen.
In de bijdragen over yoga wordt nergens ontkend dat er een bepaalde filosofie achter zit. Het ene antwoord daarop is, daar heb ik geen last van, het andere antwoord is dat het geintegreerd is in haar geloof...Ik vind dat een hele andere discussie dan het gebruik van de tv..

Ik meen in andere reakties gelezen te hebben, dat er wel degelijk programma,s zijn met een dergelijke inhoud. Dan heb je nog tal van die Yomanda tiepjes, en Ogliviel of hoe die ook heten mag. En die onzin komt door die zelfde sateliet binnen, als b.v Family7. Dus dan is dat kastje waar je naar kijkt, ook occult,of tweeledig doorgeefluik . Dus om het 1 uit te bannen, moeten we ook de ander niet meer kijken. Dan ban je dus het kwade tenkoste van het goede. Die ene keer dat ik naar een yoga heerschap ben geweest, om in slaap te kunnen komen, wil niets zeggen dat ik het occulte heb opgezocht, of wie dan ook. Dus ik geloof niet in yoga, maar het was wel mooi om een bepaalde handeling te doen om in slaap te vallen. Verder bezoek was dan ook niet aan de orde. En de opmerking van 100 meter omlaag vallen, tja, omhoog vallen is moeilijker denk ik. Dat overleef ik zeker wel.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 13 september 2011, 23:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 00:08
 
GERRIT084 schreef:
Ik meen in andere reakties gelezen te hebben, dat er wel degelijk programma,s zijn met een dergelijke inhoud. Dan heb je nog tal van die Yomanda tiepjes, en Ogliviel of hoe die ook heten mag. En die onzin komt door die zelfde sateliet binnen, als b.v Family7. Dus dan is dat kastje waar je naar kijkt, ook occult,of tweeledig doorgeefluik . Dus om het 1 uit te bannen, moeten we ook de ander niet meer kijken. Dan ban je dus het kwade tenkoste van het goede. Die ene keer dat ik naar een yoga heerschap ben geweest, om in slaap te kunnen komen, wil niets zeggen dat ik het occulte heb opgezocht, of wie dan ook. Dus ik geloof niet in yoga, maar het was wel mooi om een bepaalde handeling te doen om in slaap te vallen. Verder bezoek was dan ook niet aan de orde. En de opmerking van 100 meter omlaag vallen, tja, omhoog vallen is moeilijker denk ik. Dat overleef ik zeker wel.
Het verschil is, dat je bij tv kunt kiezen waar je naar kijkt. In mijn ogen kun je geen yoga beoefenen zonder in aanraking te komen met de onderliggende, occulte filosofie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 00:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is, dat je bij tv kunt kiezen waar je naar kijkt. In mijn ogen kun je geen yoga beoefenen zonder in aanraking te komen met de onderliggende, occulte filosofie.
Om het kort te houden, het kan dus wel, en dan moet je het ook houden bij een bepaalde houding, of oefening. (lichamelijk) en niet de geestelijke) heb ik ook geen belangstelling voor. En als je niet sterk in je schoenen staat, nooit aan zoiets dergelijks beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 08:13
 
GERRIT084 schreef:
Om het kort te houden, het kan dus wel, en dan moet je het ook houden bij een bepaalde houding, of oefening. (lichamelijk) en niet de geestelijke) heb ik ook geen belangstelling voor. En als je niet sterk in je schoenen staat, nooit aan zoiets dergelijks beginnen.

Waar heb ik dat toch meer gehoord....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 10:44
 
ROADY641 schreef:
Waar heb ik dat toch meer gehoord....
Smiley die vol vragen zit Ik denk bij de benzinepomp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:00
 
GERRIT084 schreef:
Smiley die vol vragen zit Ik denk bij de benzinepomp

Was dat maar waar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:00
 
JOSINA022 schreef:
Ik heb niets tegen verantwoord tv kijken hoor, maar ik weet dat er mensen zijn die wel moeite hebben om dat verantwoord te doen (hetzelfde geldt voor het internet) en wanneer je dicht bij deze mensen staat ontkom je er niet aan dat jijzelf er mee belast wordt, dat hun probleem ook jouw probleem wordt.

Daar heb ikdus moeite mee he, mensen die fel gekant zijn tegen tv, maar op de laptop alle films kijken die er zijn of uitzending gemist kijken.
Heeft wel niet met occult te maken maar wel met hypocriet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 24 Volgende
Pagina 4 van 24