ChristianMatch
 


Forum

Gebedsgenezing zin of onzin?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:27
 
MOMO697 schreef:
En nu had ik het weer: Momo zegt met goede bedoelingen op: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47 :


Ze is blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in mijn leven, maar.....ze gelooft dat er nóg veel meer mogelijk is, als ik daar geloof voor zou hebben....Hiermee impliceerd ze voor mij, dat er nog vanalles beter kan.
Terwijl ik juist zoiets heb van blijdschap elke dag, dat ondanks wat ik heb meegemaakt, ik nu toch een normaal, gelukkig en bevredigend leven leid, al enkele jaren. Ik ben gelukkig, tevreden, er is humor, geluk en blijdschap in mijn leven.

En dan vind ik het erg vervelend, iemand die zegt dat het nog beter kan, als ik daar geloof voor zou hebben....wordt er weer geïmpliceerd dat ik niet genoeg geloof heb, zelfs dat er het een en ander beter kan in mijn leven. deze dingen drukken me naar beneden, zit ik niet op te wachten.


Is helemaal niet bedoeld om je naar beneden te halen of om te zeggen dat je onvoldoende geloof hebt.

Hai, ik wist ook wel dat je het zo niet bedoelde, maar het voelde zo, zoals ik het beschreef hierboven...
Dat je nu zegt dat je het niet zo bedoelt, doet me goed. ook al wist ik dat. zou echt 'zonde' zijn, als we ruzie zouden hebben, om iets wat niet zo is bedoelt. en ik wellicht ook verkeerd heb begrepen.
Ik vraag het gewoon de volgende keer.
Ik had ook eventjes gedacht om je hiérover te mailen. Had ik achteraf beter even kunnen doen. Weet ik voor de volgende keer.



Quote:
Je kan idd leven in de zekerheid van het geloof en gelukkig zijn met wat je al hebt. Dat is prima, niks mis mee.

Ja, of met wat ik al heb bereikt met Gods hulp. Er zijn dingen die ik nooit voor elkaar had gekregen zonder geloof.

Quote:
Maar ik wil leven in de verwachting dat God nog meer gaat doen in mijn leven. Ik heb grote verwachting van Hem.

Ja, dát heb ik ook. Ik heb niet zoiets, van nou ben ik er, klaar.
Ik wil nog veel meer bereiken met Gods hulp en door het geloof.



Quote:
En nee, ik word daarin niet teleurgesteld. Soms word ik teleurgesteld als ik op mijn eigen inzichten mijn leven invul. Soms ??? Eigenlijk altijd !!!

Ja, er staat ook geschreven van 'vertrouw op de Here en steun op uw eigen inzicht niet.'
Ik heb ook mijn gevoel en verstand van God gekregen.
Eigenlijk zal je gevoel en verstand samen moeten werken met Gods wil, denk ik.


Quote:
Ik wil mij uitstrekken naar wat Hij gaat doen want Hij is een groot God. En ondertussen geniet ik van alles wat Hij al gedaan heeft.

Ja, zo omschrijf je het mooi, vind ik.

Quote:
Enne, ik heb niet via via van genezingen gehoord. Ik ken de mensen persoonlijk.

Ik ben ook genezen van borderline en slikstoornis, dat was wel een proces en niet in een keer, en met hulp van anderen, wat je dan vaak later pas ziet. En van nog véél meer dingen. Maar deze twee springen er nu even uit voor mij.

Quote:
Geniet van je leven samen met Hem, thats all.

Jazeker...

Laterz!, ik ga nu weer het een en ander doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:50
 
MOMO697 schreef:
Mijn Waarheid baseer ik op Gods Waarheid en dat is Jezus. Mijn eigen achtergrond doet er niet toe.

Ja, dat is waar, Gods Waarheid.

Ik bedoel, dat als ik reageer, er vaak wordt gesuggereerd door iemand dat dat komt door mijn verleden. De inhoud van mijn reactie.

En dat stoort mij behoorlijk.

Alsof ik dat verleden niet allang verwerkt heb.

Ik reageer zeg maar blanco, zonder ballast van een onverwerkt verleden.

En dan, net wat jij zegt, doet mijn achtergrond er helemaal niet toe.
En als die achtergrond er steeds bijgehaald wordt door iemand, alsof die er wel toe doet, stoort dat mij dus behoorlijk.

Tuurlijk ben je beïnvloed door het een en ander uit je verleden en kindertijd, dát bedoel ik niet.

Maar, hele postings die iemand niet bevallen toeschrijven aan mijn verleden, stoort mij behoorlijk .

Ik zit hier zo serieus mogelijk als ik kan te forummen. Dan zit ik daar helemaal niet op te wachten. zeker als dat bij herhaling gebeurd.

Dus, Chatuliem, als ik, reageer hoe ik het denk en voel dat iets is, dan komt dat niet elke keer door mijn verleden. Van mijn part ben je het er niet mee eens, maar het bijna elke keer op mijn verleden gooien, dat stoort mij behoorlijk.

Do I make myself clear?

Laterz! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:41
 
Ik denk dat we beter met dit punt kunnen stoppen.
Lees tegenstrijdige berichten en voorzie dat jullie er niet uit gaan komen.
Ga anders privé verder...
Wat mij betreft: topic gesloten!

Cootje kan soms verstandig zijn Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 00:36
 
dit was al opgelost, dacht dat je een andere topic bedoelde.

iig mijn reactie was: wat mij betreft ook, en andere topics ook


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 oktober 2011, 00:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:56
 
Gebedsgenezing is een Bijbels gegeven en is dan meer dan zin of onzin..

( wie of dat nu bedacht heeft? Smiley die vol vragen zit )
Het is het doen wat God van ons vraagt..bidden..zonder ophouden! Lachende smiley

En dan zullen we genezen..lichamelijk en/of geestelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 11:40
 
COOTJE711 schreef:
Ik denk dat we beter met dit punt kunnen stoppen.
Lees tegenstrijdige berichten en voorzie dat jullie er niet uit gaan komen.
Ga anders privé verder...
Wat mij betreft: topic gesloten!

Cootje kan soms verstandig zijn Lachende smiley met blinkend witte tanden

Er mogen van mij een paar topics gesloten worden waar oeverloze discussies zijn die alleen ertoe lijden dat er geen uitkomst is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:19
 
'k Ga toch nog even door. Knipoog smiley Binnenkort is er in mijn gemeente een avond, georganiseerd door de NPV (Nederlandse Patiënten Vereniging), over Genezing en ziekte. Ik ben van plan om er heen te gaan. Er wordt een referaat/lezing gehouden door Prof. dr. M.J. Paul (docent Chr. Hogeschool Ede, preekt ook in de PKN GB). Ik ben heel benieuwd! 'k Vind het fijn dat er in de - laat ik het maar even noemen - refo Twijfelende smiley - kerken wel over nagedacht wordt. Ik vind dus ook echt niet dat je kunt zeggen 'Gebedsgenezing is onzin'. Ik denk dat het goed is, om op een gezonde manier na te denken en bezig te zijn met deze dingen. Hij heeft zich ook verdiept in Bevrijdingspastoraat, wat sommigen uit behoudende kring bij voorbaat afwijzen. Dat vind ik jammer.

Dr. Paul heeft ook een boek geschreven, maar deze is niet meer verkrijgbaar. Wel een samenvatting..
http://www.izb-ark.nl/producten/boeken/bijbelstudie/thematisch--overig/bijbelstudies-handoplegging-en-ziekenzalv:9789075535242.htm#description_tab

Ook via de volgende link is iets te lezen voor de liefhebbers.
http://www.eo.nl/ronduitthema/5757005/page/Dr__Paul_en_Jan_Zijlstra_in_discussie_over_gebedsgenezing/articles/article.esp;jsessionid=C96C54C2415B6234D1E1E48B53D6AA12.mmbase01?article=4031899
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:09
 
Astma enzo komt van
de duivel, zegt zijlstra, snel,
wie heeft er een teiltje?

Zieke smiley

(onderste link)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:27
 
SHANITA130 schreef:
Astma enzo komt van
de duivel, zegt zijlstra, snel,
wie heeft er een teiltje?

Zieke smiley

(onderste link)

Jammer Shanita, maar deze reactie voegt niks toe voor mij. Stop met dat gekat, hoe je erover denkt is allang duidelijk. Daarvoor heb ik de link niet geplaatst. 'k Ben er zelf niet uit of ik het eens of oneens met 'm ben, maar het feit ligt er dat er in het Paradijs geen ziekte was. Na de Zondeval, toen Satan kans kreeg, is er ziekte/gebrokenheid gekomen. 't Is dus zeker niet iets wat God, bij het scheppen van de wereld, voor ogen had. Gelukkig kan Hij wel genezen, waarbij ik ook denk aan de innerlijke genezing. Ik bedoel dan vergeving van zonden. En Hij belooft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar geen pijn-ziekte-verdriet, enz. meer is.


Laatst aangepast door
MARYAN401
op zaterdag 29 oktober 2011, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:31
 
MARYAN401 schreef:
Jammer Shanita, maar deze reactie voegt niks toe voor mij. Stop met dat gekat, hoe je erover denkt is allang duidelijk. Daarvoor heb ik de link niet geplaatst. 'k Ben er zelf niet uit of ik het eens of oneens met 'm ben, maar het feit ligt er dat er in het Paradijs geen ziekte was. Na de Zondeval, toen Satan kans kreeg, is er ziekte gekomen. 't Is dus zeker niet iets wat God, bij het scheppen van de wereld, voor ogen had. Gelukkig kan hij wel genezen, waarbij ik ook denk aan de innerlijke genezing. Ik bedoel dan vergeving van zonden. En Hij belooft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar geen pijn-ziekte-verdriet, enz. meer is.

Dank je wel Maryan voor je zeer zinvolle bijdrage. Verwoord volledig mijn gedachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:55
 
MARYAN401 schreef:
Jammer Shanita, maar deze reactie voegt niks toe voor mij. Stop met dat gekat, hoe je erover denkt is allang duidelijk. Daarvoor heb ik de link niet geplaatst. 'k Ben er zelf niet uit of ik het eens of oneens met 'm ben, maar het feit ligt er dat er in het Paradijs geen ziekte was. Na de Zondeval, toen Satan kans kreeg, is er ziekte/gebrokenheid gekomen. 't Is dus zeker niet iets wat God, bij het scheppen van de wereld, voor ogen had. Gelukkig kan Hij wel genezen, waarbij ik ook denk aan de innerlijke genezing. Ik bedoel dan vergeving van zonden. En Hij belooft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar geen pijn-ziekte-verdriet, enz. meer is.

Wat hier staat kan ik
me wel in vinden.
Was zeker geen gekat naar jou,
Maar naar zijlstra.
het gaat ook alweer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:32
 
MARYAN401 schreef:
'k Ga toch nog even door. Knipoog smiley Binnenkort is er in mijn gemeente een avond, georganiseerd door de NPV (Nederlandse Patiënten Vereniging), over Genezing en ziekte. Ik ben van plan om er heen te gaan. Er wordt een referaat/lezing gehouden door Prof. dr. M.J. Paul (docent Chr. Hogeschool Ede, preekt ook in de PKN GB). Ik ben heel benieuwd! 'k Vind het fijn dat er in de - laat ik het maar even noemen - refo Twijfelende smiley - kerken wel over nagedacht wordt. Ik vind dus ook echt niet dat je kunt zeggen 'Gebedsgenezing is onzin'. Ik denk dat het goed is, om op een gezonde manier na te denken en bezig te zijn met deze dingen. Hij heeft zich ook verdiept in Bevrijdingspastoraat, wat sommigen uit behoudende kring bij voorbaat afwijzen. Dat vind ik jammer.

Dr. Paul heeft ook een boek geschreven, maar deze is niet meer verkrijgbaar. Wel een samenvatting..
http://www.izb-ark.nl/producten/boeken/bijbelstudie/thematisch--overig/bijbelstudies-handoplegging-en-ziekenzalv:9789075535242.htm#description_tab

Ook via de volgende link is iets te lezen voor de liefhebbers.
http://www.eo.nl/ronduitthema/5757005/page/Dr__Paul_en_Jan_Zijlstra_in_discussie_over_gebedsgenezing/articles/article.esp;jsessionid=C96C54C2415B6234D1E1E48B53D6AA12.mmbase01?article=4031899


Blijft altijd een boeiende materie, vind ik ook Maryan....
Jan Zijlstra komt binnenkort in mijn stad en misschien ga ik er wel eens heen ondanks dat ik niet zo van de gebedsgenezingen ben.......Ik geloof meer dat God dingen ten goede keert en dat is wat anders dan genezen......En als je niet geneest dat je dan geen goed gelovige bent dat geloof ik al helemaal niet......
Maar ik zal eerst eens je link lezen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:42
 
[quote=WILLEMIJN232]Blijft altijd een boeiende materie, vind ik ook Maryan....

He Willemijn ik zou er echt een keer naar toe gaan zodat je zelf kunt ervaren hoe zo'n avond verloopt. Ik ben verschillende keren geweest en heb echte wonderen gezien.
Het meest bijzondere vind ik eigenlijk ook nog dat Jan Zijlstra niet echt charismatisch of echt tactvol is in zijn spreken en toch: GOD gebruikt hem wel.
Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren maar ga het maar aan!!

Groetjes Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:51
 
Gebedsgenezing zin of onzin?

Het moge duidelijk zijn dat er twijfel is en daarom een discussie op gang brengt.
Als we een juist antwoord op die vraag willen hebben moeten we nagaan wie wat en hoe God het met ons voor heeft. Is wat er over in de Bijbel staat fictie of waarheid?
Wat mij betreft is Gods woord waarheid en kan er ook nu genezing door gebed plaats vinden, gelijk er nu ook gebeurd.

Er staat ook in geschreven dat er mensen zullen zijn die zich zelf beroepen op hun genezen in Jezus naam , waarvan de Heer zal zeggen ik heb u niet gekend. Ook met de uitleg er bij, waarom niet.

Het moge duidelijk zijn dat ongeloof (wat soms ongewild het geval is) ook een oorzaak kan zijn van niet verhoorde gebeden. Ook gebrek aan vertrouwen kan afbraak doen aan de kracht van het gebed om genezing. Er werd hier gesuggereerd, naar ik meen, dat J.Z. gebiedend bid, vraag ik, is dat omdat het mag of is het een opdracht omdat God het zo wil? We staan vaak klaar met ons eigen gedachten over hoe het zou moeten zijn, maar vergeten daarbij ook net zo vaak wat God wil en dat aanwijzingen geeft van hoe het behoort te zijn.

Als een baby met leukemie (soms opgegeven door de doktoren omdat die niets meer konden doen, ze opleefde na gebed van de gemeente) nu gezond verklaart is en een pracht kleuter is dat de verdienste van God. Natuurlijk mogen we van de zegen van een pracht gezondheidszorgstelsel gebruik maken, maar vlak God niet uit. Als liefhebbende vader wil hij helpen, maar willen wij het, of toch maar liever zelf bedenken wat goed is me is.

God geneest ook nu nog, ook door gebed!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:24
 
PIETER619 schreef:
God geneest ook nu nog, ook door gebed!!!!!!!!!

Amen! Hij verhoort ook de 'gewone' gebeden, waarbij Hij ook de gezondheidszorg als middel gebruikt. Dat is mijn (onze) ervaring wel, toen een neefje (7) heel ernstig ziek was en nu weer helemaal beter is. Dat zie ik echt als een wonder. Lachende smiley Er zijn toen heel veel gebeden opgestegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:32
 
PIETER619 schreef:
Gebedsgenezing zin of onzin?

Het moge duidelijk zijn dat er twijfel is en daarom een discussie op gang brengt.
Als we een juist antwoord op die vraag willen hebben moeten we nagaan wie wat en hoe God het met ons voor heeft. Is wat er over in de Bijbel staat fictie of waarheid?
Wat mij betreft is Gods woord waarheid en kan er ook nu genezing door gebed plaats vinden, gelijk er nu ook gebeurd.

Er staat ook in geschreven dat er mensen zullen zijn die zich zelf beroepen op hun genezen in Jezus naam , waarvan de Heer zal zeggen ik heb u niet gekend. Ook met de uitleg er bij, waarom niet.

Het moge duidelijk zijn dat ongeloof (wat soms ongewild het geval is) ook een oorzaak kan zijn van niet verhoorde gebeden. Ook gebrek aan vertrouwen kan afbraak doen aan de kracht van het gebed om genezing. Er werd hier gesuggereerd, naar ik meen, dat J.Z. gebiedend bid, vraag ik, is dat omdat het mag of is het een opdracht omdat God het zo wil? We staan vaak klaar met ons eigen gedachten over hoe het zou moeten zijn, maar vergeten daarbij ook net zo vaak wat God wil en dat aanwijzingen geeft van hoe het behoort te zijn.

Als een baby met leukemie (soms opgegeven door de doktoren omdat die niets meer konden doen, ze opleefde na gebed van de gemeente) nu gezond verklaart is en een pracht kleuter is dat de verdienste van God. Natuurlijk mogen we van de zegen van een pracht gezondheidszorgstelsel gebruik maken, maar vlak God niet uit. Als liefhebbende vader wil hij helpen, maar willen wij het, of toch maar liever zelf bedenken wat goed is me is.

God geneest ook nu nog, ook door gebed!!!!!!!!!
Ongeloof is heel wat anders dan geloofstwijfel. Ongeloof is vanuit een verbitterd hart, een hart, dat Gods liefde afwijst. Ongeloof komt voort uit zonde.
Hebr. 3 schreef:
Zie er dus op toe, broeders en zusters, dat niemand van u door een kwaadwillig, ongelovig hart afvallig wordt van de levende God, 13 maar wijs elkaar terecht, elke dag dat dit ‘vandaag’ nog geldt, opdat niemand van u halsstarrig wordt omdat hij door zonde verleid werd. 14 Want alleen als we tot het einde toe resoluut vasthouden aan ons aanvankelijk vertrouwen, blijven we deelgenoten van Christus. 15 Wanneer er gezegd wordt ‘Horen jullie vandaag zijn stem, wees dan niet koppig, als tijdens de opstand’ – 16 wie waren het dan die zijn stem hoorden en toch opstandig werden? Waren dat niet degenen die onder Mozes’ leiding uit Egypte waren weggetrokken? 17 Wie werden veertig jaar lang door zijn woede getroffen? Waren dat niet degenen die gezondigd hadden en van wie de lijken neervielen in de woestijn? 18 En aan wie zwoer hij dat ze niet zouden binnengaan in zijn rust – toch zeker aan hen die ongehoorzaam waren? 19 Zo zien we dat zij er niet konden binnengaan vanwege hun ongeloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:45
 
SHANITA130 schreef:
Wat hier staat kan ik
me wel in vinden.
Was zeker geen gekat naar jou,
Maar naar zijlstra.
het gaat ook alweer.
Waarom zou je iemand zomaar willen katten, die jou niks gedaan heeft? Is ook niet echt netjes hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarom zou je iemand zomaar willen katten, die jou niks gedaan heeft? Is ook niet echt netjes hoor


in mijn optiek is hij een valse profeet chat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 00:20
 
PIETER649 schreef:
in mijn optiek is hij een valse profeet chat...
Zelf vind ik dat dat te snel gezegd wordt. Door mensen worden fouten enorm zwaar aangerekend, en wie maakt geen fouten? Wie is volmaakt? In mijn ogen gaat het om de integriteit van mensen en ik vind JZ wel integer en oprecht. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt wijzen op zijn fouten, maar ik vind niet dat hij mensen verleidt tot een valse leer en hij oefent ook geen ongezonde macht over ze uit. Die David Koresh was een valse profeet, die noemde zich de vleselijke Jezus. Of Jim Jones, die mensen verplichtte tot zelfmoord. In deze lijn staat deze man echt niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 08:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Zelf vind ik dat dat te snel gezegd wordt. Door mensen worden fouten enorm zwaar aangerekend, en wie maakt geen fouten? Wie is volmaakt? In mijn ogen gaat het om de integriteit van mensen en ik vind JZ wel integer en oprecht. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt wijzen op zijn fouten, maar ik vind niet dat hij mensen verleidt tot een valse leer en hij oefent ook geen ongezonde macht over ze uit. Die David Koresh was een valse profeet, die noemde zich de vleselijke Jezus. Of Jim Jones, die mensen verplichtte tot zelfmoord. In deze lijn staat deze man echt niet...

J.Z, eens heb ik een dienst mee gemaakt van hem, er stonden wel 60 mensen in een rij. Zij wilden genezen worden, van een onderliggend probleem. Ik kende hen een beetje, en ik moet zeggen dat zij wonder wel niet genezen zijn van hun probleem.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, was 1 ding vooraf aan die healling die ik miste. Er werd niet bij gezegd dat, bij wonderbaarlijke genezingen, zoals deze, bij onderliggende problemen van deze aard, je jou eigen inbreng ook moest sturen. En ook de commerciele aard als hij zijn diensten begint zie je ook veel al niet op bv, je tv. Dus eigenlijk effe genezen bij J.Z en gezond weer op naar huis. Waarom zegt hij er nooit bij, dat je het ook mag (moet) geloven met geheel je hart, verstand en ziel. Zo breng je de mensen niet naar Christus toe, maar jaag je ze enkel weg. Zeker als een sessie niet geheel, naar de tevredenheid van een sessie ganger verlopen is. Ook op de tv hoor je enkel de mens(en) die genezen is(zijn), maar waarom nooit de velen die niet genezen zijn, om wat voor redenen ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:01
 
Als men genezen mensen oproept om te getuigen, waarom doe je dat dan? Misschien toch ook een beetje eigen eer? In de VS is zo iemand als Benny Hinn misschien ooit eens goed begonnen, maar draaft nu met een rotgang aan alles wat er over genezing in de Bijbel staat voorbij. Dus als men als gebedsgenezer bezig gaat en proclameert dat God het doet en je toch ook een beetje voor eigen eer bezig bent is dat fout, alle eer behoort toe aan de Heer. Wij kunnen niet in harten van gebedsgenezers zien, maar God wel, Hij weet of het oprecht is of niet. Jezus geeft duidelijk aan dat er ook genezingen gebeuren in Zijn naam, zonder dat het met oprechte gesteldheid van hart van de ”genezer” is.

Soms worden er inzamelingen gehouden en aangeprezen voor het werk van de Heer, maar als dat voor eigen salaris is en groei van de kerk is, ben je verkeerd bezig, denk ik. De Heer stuurde de discipelen weg met dat ze moesten vertrouwen op wat de mensen hun gaven en er niet om vragen. Let wel een collecte is niets mis me, maar vertouw op God en push niets in de trant van “dan kan God meer doen hier in de kerk” want die indruk heb ik soms wel en doet af aan de integriteit van wat God met ons voor heeft..

We mogen er op vertrouwen dat God helpt en geneest, men mag uit Jezus naam proclamerend genezen (in bijv. gebedsgenezing diensten), maar ook door de smeekbede verhoord God gebed.

Maar geef te allen tijde de eer aan de HEER
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Zelf vind ik dat dat te snel gezegd wordt. Door mensen worden fouten enorm zwaar aangerekend, en wie maakt geen fouten? Wie is volmaakt? In mijn ogen gaat het om de integriteit van mensen en ik vind JZ wel integer en oprecht. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt wijzen op zijn fouten, maar ik vind niet dat hij mensen verleidt tot een valse leer en hij oefent ook geen ongezonde macht over ze uit. Die David Koresh was een valse profeet, die noemde zich de vleselijke Jezus. Of Jim Jones, die mensen verplichtte tot zelfmoord. In deze lijn staat deze man echt niet...



Laat ik er eens n linkje tegenaan gooien dan..:

http://www.bijbelgetrouw.nl/index.php?itemid=773
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:10
 
PIETER649 schreef:
Laat ik er eens n linkje tegenaan gooien dan..:

http://www.bijbelgetrouw.nl/index.php?itemid=773



Even heel erg off topic.....had je het leuk in mijn stad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Even heel erg off topic.....had je het leuk in mijn stad?

Willemijn toch Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Even heel erg off topic.....had je het leuk in mijn stad?


het was droog, dolfinarium was leuk... maarja, t blijft buitenland he, altijd weer blij als ik thuis kom hier in mn geliefde Duitsland Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:53
 
PIETER649 schreef:
het was droog, dolfinarium was leuk... maarja, t blijft buitenland he, altijd weer blij als ik thuis kom hier in mn geliefde Duitsland Verliefde smiley

Jammer zeg, dat je niet even bij Willemijn langs bent geweest. Dat was gezellig geweest! Knipoog smiley Lachende smiley

Oeps, ben ook even off-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:19
 
PIETER649 schreef:
Laat ik er eens n linkje tegenaan gooien dan..:

http://www.bijbelgetrouw.nl/index.php?itemid=773
Nou, daar noem je ook een site zeg. Bijbelgetrouw is meteen anti evangelisch....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 30 oktober 2011, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou, daar noem je ook een site zeg. Bijbelgetrouw is meteen anti evangelisch....



anti-evangelisch of niet.... staan er leugens in of is het feitelijk correct?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:29
 
PIETER649 schreef:
anti-evangelisch of niet.... staan er leugens in of is het feitelijk correct?
tja, wat is feitelijk? Ik heb het gezien voor tv en idd hij verstond haar niet goed. Maar dat hij haar de genezing wou aanpraten was echt geen sprake van. En in het interview in de studio vond ik hem ook eerlijk en betrokken. Maar weet je dat dit artikel al zes jaar oud is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:30
 
CHATULIEM619 schreef:
tja, wat is feitelijk? Ik heb het gezien voor tv en idd hij verstond haar niet goed. Maar dat hij haar de genezing wou aanpraten was echt geen sprake van. En in het interview in de studio vond ik hem ook eerlijk en betrokken. Maar weet je dat dit artikel al zes jaar oud is?

Hallo Chat
Maar daar gaat het toch feitelijk niet om 6 jaar terug??
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 13 Volgende
Pagina 7 van 13