ChristianMatch
 


Forum

Niet het perfecte plaatje
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat er toch om waar je op afknapt, nou dit is voor mij een goede afknapper...


en: cheleik hep juh! Lachende smiley idureeen knakd ob anduruh dinguh av, nitwar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat er toch om waar je op afknapt, nou dit is voor mij een goede afknapper...



http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2004&start=60
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:41
 
PIETER649 schreef:
en: cheleik hep juh! Lachende smiley idureeen knakd ob anduruh dinguh av, nitwar
Bij mijn eerste date zal ik een dictee geven, als ze slaagt nog een tweede date....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik knap af op die spelfouten...



heb je haar het ook terug gemaild?
is wel eerlijk om te zeggen dat je daarop afknapt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:49
 
MARISKA601 schreef:
heb je haar het ook terug gemaild?
is wel eerlijk om te zeggen dat je daarop afknapt.
Denk je dat ik dat niet durf te zeggen of te schrijven? Ik dacht dat je me wel kende of niet dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik knap af op die spelfouten...

Ja maar Chat, je gaat toch niet met Arjan daten zeker? Hij is wel wat jong... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 27 september 2011, 22:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:50
 
MARISKA601 schreef:
heb je haar het ook terug gemaild?
is wel eerlijk om te zeggen dat je daarop afknapt.


heeft geen zin, iemand die zo beroerd schrijft dat chat er op afknapt, kan toch niet lezen, waarschijnlijk Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 23:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Bij mijn eerste date zal ik een dictee geven, als ze slaagt nog een tweede date....

Is dat niet een geweldige uitdaging om een aanvulling te zijn op een vrouw met bijvoorbeeld dyslectie? Volgens mij is het in een relatie zo bedoeld. Of zoek je liever heb type dat je op grammaticaal gebied met het groene boekje om de oren slaat.
(kan ook een vorm van genot zijn)


Laatst aangepast door
RENATE619
op dinsdag 27 september 2011, 23:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 02:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Bij mijn eerste date zal ik een dictee geven, als ze slaagt nog een tweede date....

moed se selluf ook noch well wile....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 02:41
 
FRANKT627 schreef:
Ja maar Chat, je gaat toch niet met Arjan daten zeker? Hij is wel wat jong... Knipoog smiley

Clown smiley leuk stel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:29
 
COOTJE711 schreef:
moed se selluf ook noch well wile....

en asse da nie wille tja dan hedde ge pecht Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:31
 
RENATE619 schreef:
Is dat niet een geweldige uitdaging om een aanvulling te zijn op een vrouw met bijvoorbeeld dyslectie? Volgens mij is het in een relatie zo bedoeld. Of zoek je liever heb type dat je op grammaticaal gebied met het groene boekje om de oren slaat.
(kan ook een vorm van genot zijn)
Toch vreemd hoor, je mag zeggen: ik hou niet van blond, maar als je zegt ik hou niet van mensen die slecht schrijven, dan is het opeens zielig. Het ene kan je veranderen met verf, het andere door eerst na te denken voordat je schrijft.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 28 september 2011, 09:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Toch vreemd hoor, je mag zeggen: ik hou niet van blond, maar als je zegt ik hou niet van mensen die slecht schrijven, dan is het opeens zielig. Het ene kan je veranderen met verf, het andere door eerst na te denken voordat je schrijft.

Er zijn zat mensen met Dyslexie die een HBO diploma of hoger hebben hoor!
Ik vind het ergelijk om daar op neer te kijken die mensen moeten hun leven lang spellen en opletten en vragen of ze iets goed opschrijven!
Noem het voor mijn part een ziekte! Zei kunnen er minder aan doen dat jij aan je suikerziekte!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 28 september 2011, 09:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:37
 
ERIKA129 schreef:
Er zijn zat mensen met Dislectie die een HBO diploma of hoger hebben hoor!
Ik vind het ergelijk om daar op neer te kijken die mensen moeten hun leven lang spellen en opletten en vragen of ze iets goed opschrijven!
Noem het voor mijn part een ziekte! Zei kunnen er minder aan doen dat jij aan je suikerziekte!

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:41
 
GRIFFIN748 schreef:
Clown smiley

oeps een schrijffoutje Verlegen lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:44
 
ERIKA129 schreef:
oeps een schrijffoutje Verlegen lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

één voordeel: jij redt het nog niet eens tot een eerste date met Chat... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Toch vreemd hoor, je mag zeggen: ik hou niet van blond, maar als je zegt ik hou niet van mensen die slecht schrijven, dan is het opeens zielig. Het ene kan je veranderen met verf, het andere door eerst na te denken voordat je schrijft.


Er is een groot verschil tussen blond zijn en dyslexie hebben.



Wat is dyslexie?
Dyslexie betekent letterlijk: niet kunnen lezen. De term komt uit het latijn, want dys = niet goed functioneren, lexis = taal of woorden.
Bij dyslexie gaat lezen, spellen en ook zelf schrijven, gezien de leeftijd en het onderwijsniveau, veel te moeizaam, terwijl iemand wel een gemiddelde intelligentie heeft. Er is alleen sprake van dyslexie als er geen andere oorzaken zijn die de leesproblemen kunnen verklaren. Bij dyslexie kunnen zowel lees- als spellingsproblemen voorkomen, maar deze komen ook los van elkaar voor. Officieel wordt dyslexie in Nederland aangeduid als:

"Een hardnekkig probleem met het aanleren en het accuraat en/of vlot toepassen van het lezen en/of spellen op woordniveau."

Hardnekkigheid is een belangrijk kenmerk van dyslexie, niet alleen bij het leren lezen en spellen, maar ook bij het snel en vlot kunnen lezen.
Het Protocol Leesproblemen en dyslexie geeft adviezen over hoe de school kinderen met leesproblemen kan begeleiden en ondersteunen. Ruim de helft van de kinderen gaat met deze hulp snel en goed vooruit. Is er ondanks extra hulp toch geen vooruitgang aan het eind van groep 3 dan kan er sprake zijn van dyslexie en is het raadzaam een dyslexie onderzoek te laten verrichten door school (als dat mogelijk is) of een extern deskundige te raadplegen. Lees verder bij vergoeding van dyslexiezorg om te zien of uw kind in aanmerking komt voor vergoeding vanuit de basiszorgverzekering.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 28 september 2011, 09:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 10:51
 
ERIKA129 schreef:
Er zijn zat mensen met Dyslexie die een HBO diploma of hoger hebben hoor!
Ik vind het ergelijk om daar op neer te kijken die mensen moeten hun leven lang spellen en opletten en vragen of ze iets goed opschrijven!
Noem het voor mijn part een ziekte! Zei kunnen er minder aan doen dat jij aan je suikerziekte!
Ook hier geldt weer, waarom zijn sommige voorkeuren wel acceptabel en andere niet? We hebben het hier over waar mensen op afknappen, en dit is voor mij een enorme afknapper!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 10:52
 
Over het algemeen is een vorm van dyslexie goed te herkennen in iemands schrijfstijl. Mijn vermoeden is dat Arjan niet dyslectisch is, maar gewoon hier en daar een lettertje verkeerd zet. Gelukkig betekent dit niet dat Arjan geen aardige jongen is, en kan een meisje dat in hem geïnteresseerd is met een gerust hart met hem op een date.
Voor Chat word dat wat lastiger; Hij houdt niet van spelfouten. En daarbij, Frank zei het al, is Arjan wat jong voor hem.
Gelukkig zwemmen er ook voor Chat genoeg vissen in de zee die wél kunnen spellen!

Ik volg al een poosje van een afstandje dit forum en wil, nu ik weer even gratis mag komen gluren, toch even wat kwijt:
Het valt me enorm op dat Chat tegenwoordig schijnbaar niets meer kan zeggen of bepaalde mensen duiken er meteen bovenop als een stel meeuwen op een patatje Bram!
En ook in dit geval gaf hij, net als een aantal anderen, gewoon antwoord op de vraag. Lieve mensen, je hoeft het niet altijd met iemand eens te zijn maar je kunt het natuurlijk overdrijven.
Geef elkaar wat ademruimte en laat de mening die je over een persoon gevormd hebt je er niet meteen toe drijven de persoon helemaal geen kans meer te geven..

Moraal van het verhaal:
Arjan maakt het niets uit hoe een vrouw eruit ziet, Chat houd niet van spelfouten en ik niet van mannen met snorren.
En toch zijn we alle drie broeders en zusters van elkaar! Knipoog smiley


Zo, dat was mijn bijdrage voor dit kwartaal weer...
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 10:53
 
ERIKA129 schreef:
oeps een schrijffoutje Verlegen lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tja, dat wordt dus geen date...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 28 september 2011, 10:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 10:54
 
Even de vraag van Arjan weer aandacht geven...

ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:04
 
TESSYBEAR731 schreef:
Over het algemeen is een vorm van dyslexie goed te herkennen in iemands schrijfstijl. Mijn vermoeden is dat Arjan niet dyslectisch is, maar gewoon hier en daar een lettertje verkeerd zet. Gelukkig betekent dit niet dat Arjan geen aardige jongen is, en kan een meisje dat in hem geïnteresseerd is met een gerust hart met hem op een date.
Voor Chat word dat wat lastiger; Hij houdt niet van spelfouten. En daarbij, Frank zei het al, is Arjan wat jong voor hem.
Gelukkig zwemmen er ook voor Chat genoeg vissen in de zee die wél kunnen spellen!

Ik volg al een poosje van een afstandje dit forum en wil, nu ik weer even gratis mag komen gluren, toch even wat kwijt:
Het valt me enorm op dat Chat tegenwoordig schijnbaar niets meer kan zeggen of bepaalde mensen duiken er meteen bovenop als een stel meeuwen op een patatje Bram!
En ook in dit geval gaf hij, net als een aantal anderen, gewoon antwoord op de vraag. Lieve mensen, je hoeft het niet altijd met iemand eens te zijn maar je kunt het natuurlijk overdrijven.
Geef elkaar wat ademruimte en laat de mening die je over een persoon gevormd hebt je er niet meteen toe drijven de persoon helemaal geen kans meer te geven..

Moraal van het verhaal:
Arjan maakt het niets uit hoe een vrouw eruit ziet, Chat houd niet van spelfouten en ik niet van mannen met snorren.
En toch zijn we alle drie broeders en zusters van elkaar! Knipoog smiley


Zo, dat was mijn bijdrage voor dit kwartaal weer...
Engeltje smiley
Ach Tess, ze maken zichzelf belachelijk toch???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:10
 
Als je typt, blind met tien vingers, dan heb je vaak de neiging om dingen op te schrijven hoe je ze zegt. Dat zie je ook vaak in literatuur.

Ik weet zo even geen echt voorbeeld, want ik lees veel Amerikaans, de laatste tijd.

Maar ik kan wel een voorbeeld geven; als een Nederlandse schrijver over Den Haag schrijft, over een 'volksbuurt', dan kunnen dingen worden opgeschreven hoe ze in een Haags volksbuurtje worden uitgesproken.

Ik kom zelf uit Amsterdam. Ik zeg vaak bijvoorbeeld van: 'Dat is van me eigen'. Ik weet heel goed dat het moet zijn van : 'Dat is van mezelf'.

Of ik zeg: 'ik gaan nu weg'. Dan weet ik wel dat het: 'ik ga nu weg' is.

Maar ja, soms vind ik het leuk om gewoon nog een beetje met het Amsterdamse dialect te praten. Het kan ook automatisch gaan als ik mezelf ben en niet oplet.

Net zo goed als dat je dat in Dordrecht heb. Volzinnen die helemaal niets met ABN te maken hebben. Maar ja, ik neem ze nu en dan wel over, gewoon omdat dat makkelijk(er) is.

Ja, en dus ook van dingen opschrijven hoe ze klinken. Wat ik later dan wel verbeter. Want dat gaat soms automatisch. Ik spreek vaak de 'r' niet uit, en als ik dan typ, dan staat die 'r' er dus ook niet.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 28 september 2011, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:17
 
MARISKA601 schreef:
Er is een groot verschil tussen blond zijn en dyslexie hebben.



Wat is dyslexie?
Dyslexie betekent letterlijk: niet kunnen lezen. De term komt uit het latijn, want dys = niet goed functioneren, lexis = taal of woorden.
Bij dyslexie gaat lezen, spellen en ook zelf schrijven, gezien de leeftijd en het onderwijsniveau, veel te moeizaam, terwijl iemand wel een gemiddelde intelligentie heeft. Er is alleen sprake van dyslexie als er geen andere oorzaken zijn die de leesproblemen kunnen verklaren. Bij dyslexie kunnen zowel lees- als spellingsproblemen voorkomen, maar deze komen ook los van elkaar voor. Officieel wordt dyslexie in Nederland aangeduid als:

"Een hardnekkig probleem met het aanleren en het accuraat en/of vlot toepassen van het lezen en/of spellen op woordniveau."

Hardnekkigheid is een belangrijk kenmerk van dyslexie, niet alleen bij het leren lezen en spellen, maar ook bij het snel en vlot kunnen lezen.
Het Protocol Leesproblemen en dyslexie geeft adviezen over hoe de school kinderen met leesproblemen kan begeleiden en ondersteunen. Ruim de helft van de kinderen gaat met deze hulp snel en goed vooruit. Is er ondanks extra hulp toch geen vooruitgang aan het eind van groep 3 dan kan er sprake zijn van dyslexie en is het raadzaam een dyslexie onderzoek te laten verrichten door school (als dat mogelijk is) of een extern deskundige te raadplegen. Lees verder bij vergoeding van dyslexiezorg om te zien of uw kind in aanmerking komt voor vergoeding vanuit de basiszorgverzekering.
Er is een verschil tussen iemand die dyslectisch is en wie slordig en met beide wil ik geen relatie. De meeste spelfouten hier op het forum komen niet doordat men dyslectisch is, maar omdat men domweg te slordig is goed te schrijven.
Als mn kinderen een scriptie moeten inleveren en er staan spelfouten in, wordt het gewoon teruggegeven. Dan moet je maar beter schrijven. En ik houd van die mentaliteit. Want onze taal gaat zienderogen achteruit... En persoonlijk zou ik me doodschamen als ik in mijn profiel heb staan dat ik HBO niveau heb en ik maak zulke slordige fouten.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 28 september 2011, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:24
 
Dyslexie is dat je geen letters met elkaar kan verbinden. en geen woorden kan maken met die letters.

Dus eigenlijk moet je dan gewoon een woord onthouden. dus je moet onthouden op welke volgorde de letters staan van een woord.

Dat lijkt mij heel erg moeilijk.

Dan is er 'iets' niet verbonden met elkaar in de beide hersenhelften.

Dat zegt verder niets over een IQ. Zoals iemand dat hier al eerder schreef.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 28 september 2011, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:28
 
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 13:03

Ik denk dat je je punt gemaakt hebt en dat hier dus genoeg over gezegd is. De een typt foutloos en de ander had geen 9 voor Nederlands op zijn rapport.
Je kunt niet eisen dat iedereen foutloos typt. Wat jij belangrijk vindt, interesseert een ander soms totaal niet.

Minder kwetsend en misschien interessanter was een topic geweest met daarin bijvoorbeeld de vraag of er mensen zijn die afknappen op slecht taalgebruik o.i.d.

Bij deze dus een slotje op dit topic.

Een reactie van de CM redactie.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 28 september 2011, 11:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Er is een verschil tussen iemand die dyslectisch is en wie slordig en met beide wil ik geen relatie. De meeste spelfouten hier op het forum komen niet doordat men dyslectisch is, maar omdat men domweg te slordig is goed te schrijven.
Als mn kinderen een scriptie moeten inleveren en er staan spelfouten in, wordt het gewoon teruggegeven. Dan moet je maar beter schrijven. En ik houd van die mentaliteit. Want onze taal gaat zienderogen achteruit... En persoonlijk zou ik me doodschamen als ik in mijn profiel heb staan dat ik HBO niveau heb en ik maak zulke slordige fouten.

Ja, echt hele domme fouten, daar knap ik soms ook weleens op af hoor.

Echt hele domme fouten, zoals 'ik wordt'. Dat kan ik heel erg vinden...
Maar ja, dan ben ik daarvoor al geïrriteerd door iets anders hoor.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 28 september 2011, 11:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:31
 
En wie niet wilt dat er mails binnenkomen met taalfouten kan het in zijn profiel zetten.

Zoiets: mails met taalfouten beantwoord ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:31
 
MARISKA601 schreef:
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 13:03

Ik denk dat je je punt gemaakt hebt en dat hier dus genoeg over gezegd is. De een typt foutloos en de ander had geen 9 voor Nederlands op zijn rapport.
Je kunt niet eisen dat iedereen foutloos typt. Wat jij belangrijk vindt, interesseert een ander soms totaal niet.

Minder kwetsend en misschien interessanter was een topic geweest met daarin bijvoorbeeld de vraag of er mensen zijn die afknappen op slecht taalgebruik o.i.d.

Bij deze dus een slotje op dit topic.

Een reactie van de CM redactie.
Idd, mn punt is gemaakt. Nog iets waar ik enorm op afknap, leggings...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 28 september 2011, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Ach Tess, ze maken zichzelf belachelijk toch???

Het gaat me er niet om dat men zichzelf belachelijk maakt, maar dat met dit gedrag Jezus belachelijk gemaakt word.

"Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet"

Om er maar eentje te noemen...

Dit is niet de manier waarop we als broeders en zusters met elkaar om horen te gaan. Natuurlijk mogen we elkaar vermanen, we maken allemaal fouten, ook jij Chat.
Maar er is een verschil tussen iemand in liefde vermanen en iemand op de nek zitten en wachten tot er een fout gemaakt word zodat we er bovenop kunnen duiken.
Volgens mij is dat niet wat Jezus ons geleerd heeft.

Terzijde: Jezus heeft ons ook geleerd mensen niet te beoordelen op wat je aan de buitenkant ziet. Wie weet wat een geweldige vrouw je mis zal lopen enkel omdat ze een "T" neergezet heeft i.p.v. een "D" Knipoog smiley

Edit: Om ff ontopic te blijven:
Ik kamp met beide "problemen". Ik ben niet bepaald slank en daarnaast ook nog eens niet helemaal gezond. Maar toch ben ik een leuk mens, al zeg ik het zelf! Engeltje smiley
Ik mag dan ook graag geloven dat het mijn karakter is dat uiteindelijk de doorslaggevende factor zal zijn. Om heel eerlijk te zijn; wanneer een man al afknapt op het feit dat ik niet slank of niet gezond ben, dan zou ik zelf ook niet eens verder willen kijken. Op zulke mannen knap IK namelijk af! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 28 september 2011, 11:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
Pagina 2 van 10