ChristianMatch
 


Forum

Niet het perfecte plaatje
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ARJAN024





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:47
 
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:12
 
ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwd dan je wilt? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar daarin respecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of er "raar" uitziet?

Wat vind jij belangrijker. Uiterlijk of hoe een persoon echt is.

voor mij is uiteindelijk doorslaggevend of ik van iemand zou kunnen houden; dus hoe ik me bij diegene voel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:18
 
ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.


Het zijn een heleboel vragen maar wat vind je er zelf van? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN024





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het zijn een heleboel vragen maar wat vind je er zelf van? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Wat ikzelf er van vint, dat het mij niet uitmaakt of iemand bijv. stevig is gebouwt en of ze "iets" onder de leden heeft. Ik accepteer iemand zoals ze is. Het is juist zo dat het iemand op die mannier juist bijzonder is. Dat is, vint ik, leuk. Uitleg? Dan krijg je niet z'n standaard relatie. Uit mijn ervaring geeft dat juist een sterkere relatie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:34
 
ARJAN024 schreef:
Wat ikzelf er van vint, dat het mij niet uitmaakt of iemand bijv. stevig is gebouwt en of ze "iets" onder de leden heeft. Ik accepteer iemand zoals ze is. Het is juist zo dat het iemand op die mannier juist bijzonder is. Dat is, vint ik, leuk. Uitleg? Dan krijg je niet z'n standaard relatie. Uit mijn ervaring geeft dat juist een sterkere relatie!


Ik vind wel dat je een beetje rare uitdrukking gebruikt met iemand of 'ze iets onder de leden heeft'
Ik dacht vroeger altijd dat ik op donkerharige mannen viel en ben jaren getrouwd geweest met een zeer blonde man.....dus mijn ervaring is dat eisen en verwachtingen niet altijd wat zeggen.....
Soms loopt het zoals het loopt......en totaal anders dan je verwacht....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:37
 
ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.

Het uiterlijk e.d. doet er voor mij niet echt wat toe. Belangrijk voor mij is hoe iemand als persoon is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 18:43
 
Het gaat om een goede verstandhouding met elkaar, maar we zijn soms toch ook visueel ingesteld, helaas. Echter lopen we zo heel vaak Gods schoonheid mis, want een minder goed uitziend man/vrouw is soms heel wat van te leren wat vriendeijkheid en aandacht voor anderen van te leren.

Zelf probeer ik net zo als mijn moeder en vader voor een ander klaar testaan. Mijn moeder vroeger een schoonheid later flink uitgedijt, maar stond er ondanks haar drukke leven (groot gezin en moest ook haar boerderijtje van 6 koeien runnen) altijd klaar voor en ander. Jaren later besefte ik pas waarom zij het deed, goed Voorbeeld doet goed volgen.

Ware schoonheid is niet te zien, maar zal men door met elkaar om te gaan de ogen geopend laten worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 18:48
 
ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.

Klinkt als een cliche maar ik vind innerlijk echt belangrijker!!
Helaas zijn er echter zat mensen die dat ook zeggen maar puntje bij paaltje toch afhaken omdat je te dik bent Gefrustreerde smiley
Dan gaan ze dus niet op het innerlijk af want ik durf van mezelf te zeggen dat ik een vrolijke open meid ben alleen helaas overgewicht Huilende smiley, smiley in tranen
Ik vind dus hoe een persoon echt is veel belangrijker, het uiterlijk kan je zien het innerlijk niet!
Onder een mooi koppie of lichaam kan een vreselijk mens schuilgaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN024





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 18:49
 
De werkelijke reden is dat ik er over begon is ook een beetje dat ik best stevig ben gebouwt. Maar dit heeft ook een medice reden. Wat ik heb kan je heel goed leven. Ik kan zelfs een normaal leven lijden. Maar toch wordt ik, atans de indruk heb ik, toch op afgewezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 19:32
 
ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.

Hoe de persoon echt is. Natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 20:38
 
zal ik dan maar tegendraads zijn ...

Ik kijk naar het uiterlijk. Als het uiterlijk niet datgene heeft wat mij aanspreekt zal ik ook niet proberen om contact te leggen ...

Maar in het leven loopt het soms heel anders ... Ik heb een relatie gehad met iemand waar ik eerst totaal geen "uiterlijke" klik mee had en ook nooit op af zou stappen ... maar soms, heeeeel soms ... pfff hellupp Verlegen lachende smiley

Daarnaast kijk ik naar leeftijd, uitgaande van mijn eigen leeftijd ... + 0 / - 8 Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 21:08
 
Nou cross, je bent niet de enige Coole smiley met zonnebril

De kwalificatie "lekker ding" stond bij mij altijd bovenaan.
Na deze eerste selectie ging ik verder kijken naar die persoon.

Dat zal in vele ogen niet correct en wellicht zelfs schandalig zijn, intersseert me geen re... euh geen biet.

Het leukste is dat het mij het gewenste resultaat heeft gebracht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 21:50
 
Uiterlijk is in mijn ogen wel belangrijk. Niet dat iemand er heel knap uit moet zien. Maar dat er iets in iemand is wat me aanspreekt. Dan denk ik aan de manier van bewegen, kijken, praten en lachen. Dat is wat me bij iemand aantrekt, of niet. Maar om dat nu uiterlijk te noemen is misschien niet handig, ik zou zeggen, noem het uitstraling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAGDA088





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 23:12
 
ik denk dat je automatisch naar het uiterlijk kijkt, maar als je iemand leert kennen, en je het karakter leert kennen, dan maakt het `voor mij` in ieder geval niet uit of ie nu flaporen heeft of dik is, groot of juist klein. je wordt toch ouder, en je uiterlijk dat van jezelf ook veranderd ook, dan laat die ander je daar toch ook niet voor in de steek Twijfelende smiley

en dat geldt ook voor chronische ziektes, natuurlijk is het een last soms, ziekenhuisbezoeken, soms medicijnen, meer zorg, maar om daar nu iemand voor te laten vallen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 23:17
 
RENATE619 schreef:
Uiterlijk is in mijn ogen wel belangrijk. Niet dat iemand er heel knap uit moet zien. Maar dat er iets in iemand is wat me aanspreekt. Dan denk ik aan de manier van bewegen, kijken, praten en lachen. Dat is wat me bij iemand aantrekt, of niet. Maar om dat nu uiterlijk te noemen is misschien niet handig, ik zou zeggen, noem het uitstraling.


Ik snap wel een beetje wat je bedoelt denk ik, als je een afspraak met iemand hebt en die verschijnt met witte tennissokken in sandalen? Nou, dat is echt geen plus voor mij.......dat trekt mij in ieder geval niet aan.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 00:00
 
MAGDA088 schreef:
en dat geldt ook voor chronische ziektes, natuurlijk is het een last soms, ziekenhuisbezoeken, soms medicijnen, meer zorg, maar om daar nu iemand voor te laten vallen?

Toch zijn dat dingen die je hele leven op zijn kop kunnen zetten. Ook voor je aan een relatie begint kan het al een grote invloed hebben. Je toekomst verwachtingen zul je in veel van die gevallen wel bij moeten stellen. En dat moet je wel kunnen en willen.
Ik denk dat het in ieder geval wel dingen zijn waar je goed over na moet denken omdat ze grote gevolgen voor de rest van je leven kunnen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 00:01
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt denk ik, als je een afspraak met iemand hebt en die verschijnt met witte tennissokken in sandalen? Nou, dat is echt geen plus voor mij.......dat trekt mij in ieder geval niet aan.......

Over kledingkeuze doe ik niet zo moeilijk. Heb je gelijk een doel voor je 2e date.... shoppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 00:04
 
....

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op zaterdag 25 februari 2012, 18:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOALSTIS791





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 13:19
 
Ik kijk naar uiterlijk en vooral ook of ik me bij die persoon op mijn gemak voel. Dat vind ik het belangrijkst. Dat ik mezelf kan zijn bij diegene.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 16:38
 
Niet het perfecte plaatje...

Ik schreef: Hoe de persoon echt is natuurlijk.

Iemand kan een persoon aantrekkelijk vinden. en ook qua karakter aantrekkelijk over vinden komen. Dat kan buitenkant zijn. Diegene kan bijvoorbeeld geen diepgang hebben. Neemt 'het' niet echt serieus. Is lang niet altijd eerlijk, behalve als het hem/haar uitkomt...

Dan wordt dat aantrekkelijke juist niet aantrekkelijk...je kijkt er dan als het ware doorheen, door die 'aantrekkelijkheid'.

Het kan ook zijn hoe je je bij iemand voelt, of je van iemand zou kunnen houden. Dat je bijvoorbeeld met iemand omgaat die je wel sympathiek vind, maar waar je niet echt van zou kunnen houden hoe dat bedoelt is voor een relatie/huwelijk. Dan is het belangrijk dat je vanaf het begin duidelijk bent. Dat die ander geen irreële verwachtingen krijgt.

Uiterlijk telt ook mee, dat is de eerste indruk. Voor een eventuele relatie/huwelijk moet daar van beidde kanten een aantrekkingskracht zijn.
Later kan iemands karakter het een en ander toevoegen. Of juist niet.

En je moet natuurlijk ook jezelf kunnen zijn bij diegene.

Maar ja, er moet een bepaalde vorm van aantrekkingskracht zijn. en dat hoeft niet per se de aantrekkelijkheid te zijn, hoe de media dat voorschotelt. Dat is persoonlijk.
En het karakter moet ook passen.

Dus het hoeft niet het pérfecte plaatje te zijn. Maar uiterlijk speelt wel een rol...en daarna komt het innerlijk erbij kijken, of iemand eerlijk is, betrouwbaar. Of je met iemand kan lachen. Kan praten. enzovoort.
Want het is wél een beslissing voor je verdere leven.

Dit zijn een paar gedachtes erover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAGDA088





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 16:43
 
RENATE619 schreef:
Toch zijn dat dingen die je hele leven op zijn kop kunnen zetten. Ook voor je aan een relatie begint kan het al een grote invloed hebben. Je toekomst verwachtingen zul je in veel van die gevallen wel bij moeten stellen. En dat moet je wel kunnen en willen.
Ik denk dat het in ieder geval wel dingen zijn waar je goed over na moet denken omdat ze grote gevolgen voor de rest van je leven kunnen hebben.


oh absoluut ik spreek uit ervaring ik zeg ook absoluut niet dat het slecht is ofzo als iemand toch besluit het niet te willen/kunnen. Zeker brengt het ook veel zorg met zich mee. Voor mij persoonlijk zeg ik het is soms heel lastig, maar we hebben veel meer mooie momenten, dan slechte momenten, en we kunnen elkaar weer opbeuren bij de minder mooie momenten. Wat ik alleen ook bedoel is dat je ook net getrouwd kan zijn, of al 50 jaar, en dan kan er ook iets ergs gebeuren, dan kan je niet meer weg omdat je getrouwd bent. Dat je trouwt met een `gezonde`partner, wil niet zeggen dat je rest van het huwelijk gezond verloopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:56
 
Ik vraag me af waarom dit topic geopend is.
We hebben het topic "het uiterlijk" al. Gaat over precies hetzelfde. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 21:18
 
Uiterlijk is je eerste blik, en blijft ook niet lang het zelfde, Zieke smiley , en innerlijk, weet je pas, aan het einde Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:20
 
MAGDA088 schreef:
oh absoluut ik spreek uit ervaring ik zeg ook absoluut niet dat het slecht is ofzo als iemand toch besluit het niet te willen/kunnen. Zeker brengt het ook veel zorg met zich mee. Voor mij persoonlijk zeg ik het is soms heel lastig, maar we hebben veel meer mooie momenten, dan slechte momenten, en we kunnen elkaar weer opbeuren bij de minder mooie momenten. Wat ik alleen ook bedoel is dat je ook net getrouwd kan zijn, of al 50 jaar, en dan kan er ook iets ergs gebeuren, dan kan je niet meer weg omdat je getrouwd bent. Dat je trouwt met een `gezonde`partner, wil niet zeggen dat je rest van het huwelijk gezond verloopt.

Je zegt dat je niet weg kunt, maar volgens mij heb je altijd een keuze. Ik bewonder het dat je in mijn ogen de juiste maar wel de moeilijkste weg hebt gekozen.
Ik zie ook regelmatig dat een partner de benen neemt als het te moeilijk wordt. Dus zo vanzelfsprekend is het niet. Ondanks dat de gelofte er apart iets over zegt: goede en kwade dagen, ziekte en.....
De liefde voor de persoon is dan ook wel heel belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:25
 
ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.
Ik knap af op die spelfouten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik knap af op die spelfouten...



Wel eens gehoord van dyslectie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:30
 
MARISKA601 schreef:
Wel eens gehoord van dyslectie?
Leg me nu eens uit waarom ik dat wel zou moeten accepteren? Een dikke neus of andere dikke lichaamsdelen, dan is het geen probleem dat je daar niet van houdt, maar als mensen onbenullige schrijffouten maken mag je daar niet van afknappen dan? Als een vrouw iets met me wil, moet ze behoorlijk kunnen schrijven...Sommige mensen durven op te schrijven dat ze HBO niveau hebben, ik vraag me af of ze ooit een goede scriptie hebben kunnen inleveren.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 27 september 2011, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Leg me nu eens uit waarom ik dat wel zou moeten accepteren? Een dikke neus of andere dikke lichaamsdelen, dan is het geen probleem dat je daar niet van houdt, maar als mensen onbenullige schrijffouten maken mag je daar niet van afknappen dan? Als een vrouw iets met me wil, moet ze behoorlijk kunnen schrijven...


Voor mensen met dyslexie zijn het geen onbenullige fouten.
Niemand kan perfect nederlands schrijven.
En er staat mij iets bij dat Judith( redactie) op[ het forum er ooit iets over gezegd heeft.

NEGEER SPELFOUTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:36
 
MARISKA601 schreef:
Voor mensen met dyslexie zijn het geen onbenullige fouten.
Niemand kan perfect nederlands schrijven.
En er staat mij iets bij dat Judith( redactie) op[ het forum er ooit iets over gezegd heeft.

NEGEER SPELFOUTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het gaat er toch om waar je op afknapt, nou dit is voor mij een goede afknapper...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:38
 
MAGDA088 schreef:
en dat geldt ook voor chronische ziektes, natuurlijk is het een last soms, ziekenhuisbezoeken, soms medicijnen, meer zorg, maar om daar nu iemand voor te laten vallen?

Voor mij zit het verschil in het bewust er voor kiezen, of dat het je overkomt na de belofte: tot de dood ons scheidt.

Als je getrouwd bent en je partner wordt ziek, ga je niet daarom weg lijkt me. Wel kan iemands ziekte hem of haar veranderen, waardoor een huwelijk niet meer werkt.

Ik ben ook getrouwd geweest met iemand die chronisch ziek was.
De impact die dat op mijn eigen leven had, maakte wel dat ik na mn scheiding voor mezelf de keuze heb gemaakt daar nooit meer aan te beginnen.
Het maakt me niet uit wat iemand doet, rioolreiniger is ook een beroep, maar ik kan er niet meer tegen om 24/7 met iemand om me heen te zijn.

Ik ben inmiddels hertrouwd, laten we hopen dat het niet gebeurd, maar mijn echtgenoot kan ooit ziek worden en thuis komen te zitten. Dan is dat geen reden om te vertrekken, meer een uitdaging om samen een weg te vinden hoe je hier mee verder gaat leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
Pagina 1 van 10