ChristianMatch
 


Forum

Is God aanbidden bijbels of niet?
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:25
 
HERMAN388 schreef:
Weet je dat vele mensen slapen in de kerk
De woorden komen bij ene oor in en dan weer bij de andere oor uit.
Wakker zijn ze niet.

Jezus zegt duidelijk: Ontwaak, u die slaapt..........Efeze 5:14


Ik viel ook altijd in slaap, dan hoorde ik de eerste twee zinnen en dan wist ik al precies waar het de komende twee uur over zou gaan....(dit was alleen bij sommige gemeentes). als ik dan naar zo'n gemeente ging, die in een echt kerkgebouw zaten, dan ging ik vast ergens zitten, waar er niemand voor mij zat. zodat ik mijn hoofd op mijn armen op de rugleuning van het bankje voor mij kon zetten.

In een schoolgebouwtje ofzo, met gewone stoeltjes, dan had ik het echt moeilijk.....dan zat ik weleens wanhopig naar buiten te kijken, van zou ik er gewoon van doorgaan of niet..? Ja, na drie kwartier zingen nog eens twee uur luisteren naar iets wat ik zovaak heb gehoord, dat ik het allang uit mijn hoofd ken....
Of met een of meerdere variaties, die ik ook allang wist....
Slapende smiley Slapende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 september 2011, 15:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:40
 
SHANITA130 schreef:
Ik viel ook altijd in slaap, dan hoorde ik de eerste twee zinnen en dan wist ik al precies waar het de komende twee uur over zou gaan....(dit was alleen bij sommige gemeentes). als ik dan naar zo'n gemeente ging, die in een echt kerkgebouw zaten, dan ging ik vast ergens zitten, waar er niemand voor mij zat. zodat ik mijn hoofd op mijn armen op de rugleuning van het bankje voor mij kon zetten.

In een schoolgebouwtje ofzo, met gewone stoeltjes, dan had ik het echt moeilijk.....dan zat ik weleens wanhopig naar buiten te kijken, van zou ik er gewoon van doorgaan of niet..? Ja, na drie kwartier zingen nog eens twee uur luisteren naar iets wat ik zovaak heb gehoord, dat ik het allang uit mijn hoofd ken....
Of met een of meerdere variaties, die ik ook allang wist....
Slapende smiley Slapende smiley


Ik geloof dat Herman het over een ander soort "slapen" heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:01
 
Ja, die gaat zo: ontwaakt gij die slaapt en sta op uit de doden en laat Christus over u lichten, zoiets.
Ik zal de tekst een keer opzoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:52
 
SHANITA130 schreef:
Ja, die gaat zo: ontwaakt gij die slaapt en sta op uit de doden en laat Christus over u lichten, zoiets.
Ik zal de tekst een keer opzoeken.

Uhuh...maar het heeft meer te maken met de context van het vers.
Deze gaat niet over het fysieke slapen, dan wel over het feit dat er veel christenen zijn die het geestelijke aspect van het christendom niet weten te "grijpen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 23:22
 
MARISKA601 schreef:
De betekenis van de kleuren
Corine Lagwerweij:

Kortom, er gaat kracht vanuit als wij in de geestelijke
oorlogsvoering een banier opheffen.
Het zet satan – die reeds is overwonnen, maar
nog rondgaat als een brullende leeuw
– terug op zijn plek.
Door te dansen en te vlaggen, zeg je tegen hem: ‘Hier sta
ik als kind van God, blijf uit de buurt en verdwijn.’”

(zij is ontwerpster van de vlaggen/banieren)
'Tja, dit is ook weer zo'n grote onzin in mijn ogen. Mariska, ik bedoel het niet persoonlijk, maar een geestelijke waarde toekennen aan vlaggetjes zwaaien vind ik echt te ver gaan. In mijn ogen verhoogt het de vreugde om de Heer te prijzen, maar ik zie daar geen enkele meerwaarde in voor geestelijke strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 00:31
 
CHATULIEM619 schreef:
'Tja, dit is ook weer zo'n grote onzin in mijn ogen. Mariska, ik bedoel het niet persoonlijk, maar een geestelijke waarde toekennen aan vlaggetjes zwaaien vind ik echt te ver gaan. In mijn ogen verhoogt het de vreugde om de Heer te prijzen, maar ik zie daar geen enkele meerwaarde in voor geestelijke strijd.


Het was dus een antwoord op een vraag over vlaggen.
En ik dacht laat ik maar meteen neerzetten welke waarde men er aan hecht.

Voor mij word op deze manier een kerkdienst meer een theater aangelegenheid en dat gaat voor mij veel te ver.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 1 oktober 2011, 00:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 00:38
 
John Bevere, een Amerikaanse prediker die het boek heeft geschreven: "de vreze des Heren" heeft gezegd dat hij eens een ingeving kreeg van: "Worship is not a slow song". Hij is toen gaan kijken wanneer aanbidding het eerst gebruikt werd in de bijbel, omdat volgens hem dat veel zegt over de betekenis van een bijbels begrip. Volgens hem werd het letterlijke woord aanbidding voor het eerst gebruikt in de bijbel door Abraham toen hij naar de berg Moria ging om daar zijn zoon Isaac te offeren. Abraham zei voordat hij op weg ging tegen de rest dat hij en Isaac op weg gingen om te aanbidden.....



John Bevere zei daarmee niet dat hij tegen moderne muziek is maar dat je innerlijke houding bij aanbidden zeer belangrijk is.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op donderdag 6 oktober 2011, 01:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:42
 
Volgens mij is God aanbidden de essentie van het Christelijk geloof... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 02:23
 
JOSINA022 schreef:
Heb nog ff een vraag: Ik heb wel eens gezien dat er gebruik gemaakt wordt van vlaggen en dat er o.a. gevlagd wordt tijdens de aanbidding in een dienst.

Klopt dat en wat is de betekenis daarachter?

als jullie een andependium hebben hangen...daar zitten ook dezelfde kleuren in en met het wisselen van dekerkelijke seizoenen, worden die ook verwisseld....met pasen hebben wij bijvoorbeeld het wiite kleed met rode vogel hangem...maar we hebben ook een paarse en een groene....die hangt er nu.
Zo heb je ook cursussen voor liturgisch bloemschikken, waarbij kleuren een belangrijke rol spelen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 08:15
 
TINK100 schreef:
als jullie een andependium hebben hangen...daar zitten ook dezelfde kleuren in en met het wisselen van dekerkelijke seizoenen, worden die ook verwisseld....met pasen hebben wij bijvoorbeeld het wiite kleed met rode vogel hangem...maar we hebben ook een paarse en een groene....die hangt er nu.
Zo heb je ook cursussen voor liturgisch bloemschikken, waarbij kleuren een belangrijke rol spelen.....

Wij hebben idd een andependium hangen en werken dus ook met de kleuren van het kerkelijk jaar.
Uit een eerdere bijdrage van Mariska blijkt dat er voor het vlaggen meerdere kleuren gebruiken. Bepaalde kleuren en de betekenis die er voor ons aan vast zit komen wel overeen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:58
 
JOSINA022 schreef:
Wij hebben idd een andependium hangen en werken dus ook met de kleuren van het kerkelijk jaar.
Uit een eerdere bijdrage van Mariska blijkt dat er voor het vlaggen meerdere kleuren gebruiken. Bepaalde kleuren en de betekenis die er voor ons aan vast zit komen wel overeen.

Van vlaggen heb ik nog nooit gehoord wel idd van het andependium waar jullie het over hebben maar ik weet ook pas sinds van de week dat die wisselend zijn in jullie kerken bij ons ken ik dat helemaal niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:35
 
MARISKA601 schreef:
Het was dus een antwoord op een vraag over vlaggen.
En ik dacht laat ik maar meteen neerzetten welke waarde men er aan hecht.

Voor mij word op deze manier een kerkdienst meer een theater aangelegenheid en dat gaat voor mij veel te ver.


Wat is op deze manier ... alleen het vlaggen of is er nog meer wat je te ver gaat ??
Ik weet niet of je ooit in een dienst geweest bent waar mensen vlaggen, maar ik zou bijna zeggen, ga er een naar toe en vraag de mensen om hun beleving die ze hebben bij het vlaggen ..

Zelf heb ik ook niet zoveel met vlaggen, maar voor deze mensen is het een bijbels gegeven dat vlaggen goed is.

Onderstaand artikel geeft 2 meningen over het vlaggen de ene is het er mee eens de ander oneens ...

http://www.ascoelda.nl/assets/files/86%200610%20Slijpsteen.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:06
 
HERMAN388 schreef:
Jezus zegt duidelijk: Ontwaak, u die slaapt..........Efeze 5:14

Dit is weer zo'n typische Herman-qoute. Compleet uit z'n context gerukt en Bijbels gezien totaal niet uit te leggen! Herman, die tekst uit Efeze is geestelijk bedoeld! Geestelijk, snap je...? Dus niet naar believen naar je eigen hand te zetten enzo.... Gefrustreerde smiley Hieronder komt onderhavige tekst:

Efeze 5:14 Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.


Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 6 oktober 2011, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:38
 
CHRISTIAN146 schreef:
John Bevere, een Amerikaanse prediker die het boek heeft geschreven: "de vreze des Heren" heeft gezegd dat hij eens een ingeving kreeg van: "Worship is not a slow song". Hij is toen gaan kijken wanneer aanbidding het eerst gebruikt werd in de bijbel, omdat volgens hem dat veel zegt over de betekenis van een bijbels begrip. Volgens hem werd het letterlijke woord aanbidding voor het eerst gebruikt in de bijbel door Abraham toen hij naar de berg Moria ging om daar zijn zoon Isaac te offeren. Abraham zei voordat hij op weg ging tegen de rest dat hij en Isaac op weg gingen om te aanbidden.....



John Bevere zei daarmee niet dat hij tegen moderne muziek is maar dat je innerlijke houding bij aanbidden zeer belangrijk is.

Ik heb dat ook gelezen, over Abraham...
...aanbidden, je hart op God richten in gebed...eren is ook een soort van aanbidding..en het is heel erg Bijbels om God te aanbidden..er staat zelfs ergens in de Bijbel dat God aanbeden wil worden.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2