ChristianMatch
 


Forum

Wonderen en genezingen in de eindtijd.
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:22
 
Wonderen en genezingen in de eindtijd

Geplaatst op 6 februari 2008.

Dit is een Bijbelstudie van Ds.H.G.Koekoek die met zijn toestemming is overgenomen.

De Here Jezus waarschuwde:
“Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd.” (Mattheus 24:24-25)

“Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!” (Mattheus 7:21-23)

“De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen...” (2 Thessalonicenzen 2:9) De Bijbel waarschuwt, dat de wonderen, genezingen en allerlei krachten die de valse predikers zullen doen, zo geloofwaardig zullen overkomen, dat zelfs veel gelovigen het gevaar zullen lopen erdoor verleid te worden.

Wonderen en tekenen van God of van satan?

De duivel doet ook wonderen. Vroeger in de Gereformeerde kerk waar ik als kind naar toe ging, gingen mensen bij ziekte vaak naar een magnetiseur. Zij beweerden dat deze man gelovig was en zijn gaven van God ontvangen had. De man zelf zei dit ook. Hier deed de duivel wonderen zogenaamd in de naam van God. Hoe maken wij onderscheid tussen de wonderen en genezingen die God doet en die satan doet, waarbij hij ook zegt, dat God het doet! Er zijn mensen die een heel simpele redenering erop na houden: als er echt genezing plaats heeft, heeft God het gedaan. Als geen genezing plaats heeft, was satan aan het werk. Was het maar zo simpel! Satan kan echte wonderen verrichten en mensen echt genezen! De Bijbel leert nergens, dat de duivel geen echte genezing schenkt. De tovenaars in Egypte konden een aantal wonderen die Mozes deed, ook verrichten! Het gevaar zit hem er juist in, dat hij echte genezing schenkt! Vandaar dat er indertijd in de Gereformeerde kerk ook mensen waren die zeiden: wat kan het mij schelen of ik door God genezen wordt of door de duivel, als ik maar beter wordt!

De charismatische hoek

Hoewel ik geloof, dat onder de charismatische christenen veel oprechte gelovigen zijn, zie ik, dat juist onder hen ook de meeste excessen voorkomen. Zoals in de eerste jaren van de kerkgeschiedenis de meest absurde excessen voorkwamen onder de toenmalige charismatische christenen, zo is dat nu opnieuw het geval. Het zijn met name de charismatische christenen die vaak niet tevreden zijn met de geestelijke zegeningen die de Heer alle gelovigen gegeven heeft. Ze willen “meer” en streven daar ook naar, koste wat het kost...! Deze oorspronkelijke beweging leerde, dat God in alles is, dat zonde kwaad en ziekte het gevolg zijn van een verkeerd denken en dat de mens door zijn eigen denken en zijn eigen uitspraken zijn eigen werkelijkheid kan scheppen en regelen. In deze leer komt naar voren, dat het altijd Gods wil is dat Zijn kinderen het goed hebben, materiële voorspoed hebben en een absoluut goede gezondheid genieten. In de tweede plaats leert deze beweging, dat je deze zogenaamde zegeningen tot een realiteit kunt maken, door het gewenste uit te spreken, dat is te “belijden” en zo rijkdom en gezondheid e.d. te claimen. Zo zul je altijd ontvangen wat je maar “belijdt”.

Een ander “evangelie”

In de hoek van het welvaartsevangelie wordt duidelijk kritiek geleverd op de Bijbel en wordt de Bijbelse boodschap gewijzigd. Als Job alles kwijt is en dan zegt, dat de HERE gegeven heeft en dat de HERE genomen heeft en dat de Naam van de HERE geloofd is (Job 1:21), dan zeggen de welvaartsevangelisten, dat Job zich vergist heeft, omdat God alleen maar geeft en nooit iets neemt.

De bekende charismatische welvaartsevangelist Benny Hinn zei het als volgt: “Ik heb nieuws voor u. Wat Job hier zegt is niet Bijbels. De Heer geeft wel aan ons, maar Hij neemt nooit iets van ons. Dat Job erbij zegt, dat de Naam van God geloofd zij, betekent niet, dat hij gelijk heeft en dat het waar is wat hij zei. Het betekent alleen maar dat Job gewoon vroom deed.”

Waar komt de charismatische beweging vandaan?
Waar ligt de oorsprong?

Er blijken enkele groeperingen geestelijk heel dicht bij elkaar te liggen. Dat is de charismatische beweging en het zgn. welvaartsevangelie dat uit de charismatische beweging is voortgekomen. Kenmerkend van deze gezamenlijke beweging is, dat het als een kwaadaardige ziekte zich verspreidt en veel aanhangers heeft, dat er in feite nog maar weinig van het karakter van het Bijbelse evangelie in terug te vinden is en dat het eigen ideeën als een zogenaamde Bijbelse leer aan het evangelie toevoegt. In deze dwaalleer is vaak een duidelijke zucht naar rijkdom en materiële overvloed. De oorsprong van dit alles ligt al geruime tijd achter ons: in een beweging uit de negentiende eeuw, die “New Thought” (het nieuwe denken) heette. Deze beweging is een mengeling van oosters denken en christelijke elementen. Het is niet alleen de bakermat van de charismatische beweging en het welvaartsevangelie, maar ook van de leer van het positief denken, en zelfs van de Christian Science en van de New Age beweging! God Zelf dacht er echter anders over dan Benny Hinn. God zei: “In dit alles zondigde Job niet.” (Job 1:22)

Het charismatische evangelie belooft een gemakkelijk leven. Het leert, dat je niet meer hoeft te doen wat de Here Jezus gezegd heeft, namelijk je kruis op je nemen en achter Hem aankomen, want het kruis is al door de Here Jezus gedragen en dus hoeven wij ons kruis niet meer te dragen... Deze mensen zijn zo verzekerd van hun gelijk en van hun verhevenheid boven de gewone christenen, dat zij vaak geen eerbied meer hebben voor het heilige van God. Hun weg lijkt soms op het randje van het onheilige te bivakkeren. Een voorbeeld: De - charismatische - leadzanger van een Nederlandse Gospelgroep (Soul/R&B formatie Re-Play) werd gedoopt in Den Haag. Toen hij in het doopvont stond was hij blijkbaar zo weinig onder de indruk van de heiligheid van dat moment, dat hij een grap maakte en zei: “Had ik misschien mijn snorkel en duikbril moeten meenemen?” (Uitdaging)

De grote voorman van de charismatische beweging, Benny Hinn, die een boek schreef met de vreemde titel “Goede morgen, Heilige Geest”, heeft eens gezegd: “Vroeger predikten de voorgangers dat we eens in de hemel over de straten van goud zullen lopen. Ik heb daarboven geen goud nodig. Ik wil het hier en nu!” Daarom is het goed dat wij het volgende niet uit het oog verliezen:
De Bijbel leert niet, dat in de eindtijd er grote wonderen, tekenen, krachten en genezingen van Godswege bij de Christenen zullen plaats hebben.
De Bijbel leert niet, dat in de eindtijd er machtig werk van de Here Jezus of van de Heilige Geest op aarde gevonden zal worden.
De Bijbel leert, dat in de eindtijd er een massale afval van het Bijbelse geloof zal zijn en dat er een machtig werk van de antichrist, van de duivel gevonden zal worden.

Er is een valse leer, zoals die van Benny Hinn, die zichzelf een kleine messias noemt, en zegt dat je als gelovige in een heel groot huis mag wonen en een heel grote auto mag hebben.
Er is een valse beweging met een soort van hypnotische shows in de naam van de Heilige Geest, waar mensen in trance gebracht worden.
Er is een onbijbelse beweging op gang gebracht, die leert dat de zorgen, problemen of verdriet die mensen hebben, het gevolg is van demonisch werk in hun leven, waarvan zij bevrijd moeten worden.
Er is een valse leer, een onbijbelse leer die zegt, dat wij op grond van het kruis aanspraak mogen maken op lichamelijke gezondheid.
Er is een valse leer die zegt, dat Hij onze ziekten op Zich genomen heeft, zoals Jesaja 53 zegt. Mattheus 8:17 leert, dat Hij dat vóór het kruis en ten tijde van Zijn prediking temidden van het volk Israël en alleen voor het volk Israël gedaan heeft. Toen is deze belofte uit Jesaja 53 in vervulling gegaan en niet bij het kruis!
Er is een valse leer die zegt, dat omdat de Here Jezus gisteren en heden dezelfde is, Hij ook dezelfde wonderen bij ons kan doen. De wonderen die Hij deed, deed Hij alleen voor en bij Israël en niet voor en bij de heidenen. Hij verbood Zijn discipelen zelfs om genezingen bij niet-Joden te doen (Mattheus 10:5-8).
Er is een valse leer die zegt, dat als je maar gelooft, je van elke ziekte genezen wordt en dus - als je niet geneest, dit je eigen schuld is, omdat je niet genoeg geloof had.
Er is een valse leer die zegt, dat als je ziek bent, je moet ontkennen dat je ziek bent. Je moet gewoon zeggen dat je niet ziek bent en dan ben je meteen genezen.
Er is een valse leer die zegt, dat wij allemaal in een hemelse taal, in de taal van de engelen - zoals zij zeggen - zouden moeten bidden of spreken. Dit zogenaamde spreken in tongen geeft de mensen die het doen wel een geestelijk kick, maar het is onbijbels. In de Bijbel kennen wij het uit Handelingen 2, waar het niet een spreken is in een hemelse taal, maar in bestaande, aardse talen, zodat mensen in hun eigen taal de boodschap van de Here Jezus te horen krijgen.
Er is een valse leer die zegt, dat in de samenkomsten van de gemeente alle mensen gewoon door elkaar in tongen mogen spreken of bidden. Terwijl de Bijbel zegt, dat als er ergens in tongen gesproken zou worden, dit altijd vertaald moet worden, gebeurt dit meestal niet. Zo is er geen enkele controle van wat er gezegd wordt.
Er is een valse leer die zegt, dat mensen zich als idioten moeten gedragen, blaffen als honden, kraaien als een haan, enz. en dan zeggen dat dit het werk van de Heilige Geest is.
Er is een valse leer die zegt, dat door het werk van de Geest mensen op het commando van de sprekers zo maar achterover in zwijm moeten vallen.
Er is een valse leer die zegt, dat sprekers zogenaamd een soort van helderzienden zijn en precies weten wie welke ziekten hebben, terwijl ze in werkelijkheid vaak hun informatie via oortelefoontjes toegefluisterd krijgen.
Er is een valse leer die zegt, dat we ons moeten toeleggen op het zien en ontmoeten van engelen. Men beweert, dat, omdat wij in de Bijbel lezen over mensen die engelen gezien hebben, het heel normaal is als wij ook engelen gaan ontmoeten.
Er is een valse leer die zegt, dat wij moeten tonen dat God groter is dan de duivel en dat wij daarom de kunstjes die de duivel doet, ook kunnen doen. Zo wordt geleerd, dat wij ook glaasjes moeten laten draaien, net zoals in een spiritistische seance gebeurt.
Ja, er is zelfs een valse leer die zegt, dat we zelfs zouden moeten leren vliegen, want we zijn naar Gods beeld geschapen en God heeft ook vleugels, dus God kan ook vliegen. Dan moeten wij ook leren vliegen...
Er is een valse leer die zegt, dat mensen zich erop moeten toeleggen om te profeteren. Zo worden de meeste dwaze profetieën uitgesproken - profetieën die nooit uitkomen, maar die wel in de Naam van de Heer uitgesproken zijn.
Er is een valse leer die zegt, dat sprekers zich apostelen of profeten mogen noemen, ook niet zogenaamd gezalfde profeten en gezalfde apostelen.
Er is een valse leer die zegt, dat je alles kunt krijgen en bereiken als je je verlangens maar “belijdt”, omdat alles wat je belijdt, je zult ontvangen.

Het zijn allemaal tekenen van de eindtijd. Veel zogenaamde werkingen van de Heilige Geest die in een aantal charismatische gemeenten gevonden worden, hebben niets met de Heilige Geest van God, zoals wij Hem in de Bijbel leren kennen, te maken. Hoewel men veel spreekt over werkingen van Gods Geest zijn veel werkingen juist afkomstig van de geest waarvoor de Bijbel (in de eerder genoemde teksten) juist zo ernstig waarschuwt!

De charismatische beweging bevindt zich op een groot aantal terreinen op bijzonder gevaarlijk terrein. Terwijl beweerd wordt dat alles een werk van de Heilige Geest is - waardoor velen uit andere kerken en geloofsgemeenschappen menen, dat dit dus echt het geval moet zijn - terwijl deze charismatische mensen de niet-charismatische gelovigen beschuldigen dat deze mensen niets of te weinig van de Geest en van het werk van de Geest hebben, zijn zij zelf op een aantal terreinen aan het werk als handlangers van de duivel en doen zij de kunstjes die de satan hen laat doen. Nergens in de Bijbel lezen wij over de zogenaamde bijzondere tekenen die in een groot aantal charismatische gemeenten gedaan worden. Het is allemaal niet het werk van de Heilige Geest. Ze maken wel een hoop kabaal in hun samenkomsten - het gaat er vaak zeer luidruchtig aan toe - en ze beroemen zich op <zoals zij zeggen> de aanwezigheid van de Heilige Geest in hun midden, maar ze hebben niet de Bijbelse kenmerken van de aanwezigheid en van het werk van Gods Geest.

Er is vaak erg veel sensatie, fantasie en geestelijk bedrog, maar weinig diep geestelijk doorworstelde heiligheid. Het is opmerkelijk dat juist de Here Jezus in deze samenkomsten vaak ontbreekt. De Bijbel is er wel, maar hij gaat vaak niet eens open. Sprekers spreken vanuit hun eigen hart, maar niet vanuit Gods hart zoals dat in de Bijbel geopenbaard is. Natuurlijk zeggen zij dat ze wel uit Gods hart spreken. Satan zegt ook dat hij een engel des lichts is. Maar het is allemaal geen echt werk van de Heilige Geest.

Satan is op oorlogspad
Satan is erop uit om u geestelijk zand in de ogen te strooien, om u de echte weg naar de Here Jezus te versperren. Satan toont u een brede weg. Jezus wil u meenemen op de smalle weg.

Het leven met de Here Jezus
Hoe leefde Hij? Hoe was Hij?

1. Na Zijn geboorte was Hij niet rijk, maar arm en lag Hij in een geleende “wieg”, een voerbak.
2. Na Zijn geboorte was er al snel gevaar en moest Hij vluchten naar Egypte.
3. Na Zijn terugkeer was er weer gevaar en kon Hij niet in Judea blijven.
4. Zijn eigen broers minachten Hem.
5. Hij had een kort leven, slechts 33 jaar.
6. Hij leefde als de Man van smarten.
7. Geen invloed, geen macht, geen rijkdom, e.d. “De vossen hebben holen...”(Mattheus 8:20)
8. Hij werd gehaat door de leiders van het volk.
9. Regelmatig moest Hij Zich verbergen voor de leiders.
10. Mensen zeiden van Hem, dat Hij bezeten was door de duivel.
11. Sommigen zeiden zelfs, dat Hij de duivel zelf was.
12. Anderen noemden Hem een Samaritaan.
13. Bijna alleen de demonen erkenden Hem als de Zoon van God.
14. Hij stierf als een misdadiger.
15. Hij had een eenzame begrafenis.
16. Hij lag in een geleend graf.
17. Hij predikte geen voorspoed in je leven, maar leerde, dat je Zijn juk op je moest nemen, dat je je kruis achter Hem moest dragen.
18. Hij leerde dat de juiste weg was: de smalle weg.

Nooit heeft de Here Jezus beloofd, dat als Zijn volgelingen de Heilige Geest zouden ontvangen, zij de dwaze gevolgen zouden ontvangen zoals je die nu ziet in de charismatische beweging. Hij beloofde Zijn volgelingen, dat zij onderricht van Hem zouden ontvangen en dat zij in de Bijbelse waarheid geleid zouden worden.

Kiezen

Als prediker kan ik u deze dingen voorhouden. Toch zullen sommigen mogelijk kiezen voor het spectaculaire en gewoon blijven volhouden, dat het allemaal echt van de Heilige Geest is. Het volk Israël werd indertijd gewaarschuwd maar wilde ook niet luisteren. God zei: “Laat dit volk naar voren treden, een blind volk, ook al heeft het ogen, doof, ook al heeft het oren.” NBG: “Doet het volk uitgaan, dat blind is, al heeft het ook ogen, en dat doof is, al heeft het ook oren.” (Jesaja 43:8)

“Want al mijn wachters zijn blind, ze merken niets; ze zijn stom als waakhonden die niet kunnen blaffen: vadsig en hijgend liggen ze daar, ze willen alleen maar luieren.”NBG: “De wachters zijn blind, zij allen hebben geen kennis, zij zijn allen stomme honden, die niet kunnen blaffen; dromend liggen zij neer, zij hebben de sluimering lief.” (Jesaja 56:10) Helaas! In de eindtijd zien wij dat veel is teruggekeerd op het geestelijke erf. Hebt u open ogen en oren? Blijf dan heel dicht bij de Here Jezus!

www.hetlichtdeslevens.nl



Bron: http://www.franklinterhorst.nl/Wonderen%20en%20genezingen.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:04
 
[quote=MARISKA601]Wonderen en genezingen in de eindtijd ....

----

Jakobus 1:16 Geliefde broeders en zusters, vergis u niet: 17 elke goede gave, elk volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader van de hemellichten; bij hem is nooit enige verandering of verduistering waar te nemen. 18 Hij wilde ons door de verkondiging van de waarheid tot leven roepen, om ons de eersten te maken in zijn schepping.

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 1 oktober 2011, 13:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:10
 
kanttekening.. Ds. H.G. Koekoek is voorganger in een baptisten gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:09
 
MARISKA601 schreef:
kanttekening.. Ds. H.G. Koekoek is voorganger in een baptisten gemeente.


Mariska, kun je aangeven waarom bovenstaande info belangrijk is ??

Mariska, kun je aangeven waarom je het stuk hebt geplaatst ??

Mariska, kun je aangeven waar je het mee eens bent ??

Mariska, kun je aangeven waar je het eventueel niet mee eens bent ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:49
 
Mariska?
Wonderen en genezingen in de eindtijd gebeuren....in ieder geval wel in zendingsgebieden..luister maar eens naar de vertellingen van zendelingen als ze op verlof in Nederland zijn...
En ook in ons land....bij de Heidenen dus, van wie jij zegt dat de 12 apostelen niet naar hen toe mochten.
Er staat: "eerst naar het huis van Israël en dan naar de Heidenen ( ofwel eerst de Jood en dan de Griek ), onder wie ook jij en ik zijn...wij zijn immers niet van het huis Israël?
En hebben toch ook het Evangelie gehoord.....Paulus zegt zelf dat hij naar de Heidenen gezonden werd.

En de charismatische kerken/bewegingen? zijn die dan allemaal niet oprecht bezig? geloof je dat zelf?

Lees je eigen stuk nog maar eens over, benieuwd wat of je er zelf van vindt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:28
 
Ik heb dit stuk geplaatst, omdat ik merk dat er bij veel charismatischen
de Heilige Geest een grote rol speelt.

Niks mis mee.

Maar dan, zeggen ze, ja ik word geleid door de Heilige Geest.
Ik krijg profetieën van God.
Ik kan mensen genezen.

Ik ben zeer kritisch op dat gebied.
Iedereen kan wel zeggen dat ze profetieën van God krijgen.
En dat ze de gave hebben om mensen te genezen.

In de bijbel worden we gewaarschuwd voor zulk soort mensen.
Daarom twijfel ik aan de hele charismatische beweging.
Is het echt allemaal van God?

En in dit stuk kwam ik die dingen tegen.
Vooral het gedeelte van er is een valse leer.

Ja in mijn ogen klopt dat allemaal.

1 Petrus 5 : 8

Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.


Ja onder de christenen zijn valse profeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 18:46
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb dit stuk geplaatst, omdat ik merk dat er bij veel charismatischen
de Heilige Geest een grote rol speelt.

Niks mis mee.

Maar dan, zeggen ze, ja ik word geleid door de Heilige Geest.
Ik krijg profetieën van God.
God spreekt ook nu, in deze tijd nog, door de HG, door en tot mensen. Als het goed is laat jouw dominee zich ook leiden door de HG ...
Ik kan mensen genezen.
Denk je echt dat mensen die door de gave van de HG mensen genezen zeggen "ik kan mensen genezen"? Ik denk eerder dat ze, God danken dat Hij hun wil gebruiken om mensen te genezen. Eigen roemt stinkt ...

Ik ben zeer kritisch op dat gebied.
Iedereen kan wel zeggen dat ze profetieën van God krijgen.
En dat ze de gave hebben om mensen te genezen.
Welke gave heb jij gekregen, laat jij je leiden door de HG zodat Hij door jou Stichtend werk kan doen in de G(g)emeente. Misschien heeft Hij wel een hele verrassende gave voor je in petto ...

In de bijbel worden we gewaarschuwd voor zulk soort mensen.
Daarom twijfel ik aan de hele charismatische beweging.
Is het echt allemaal van God?
Is de Bijbel van kaft tot kaft Gods Woord voor jou, voor alle christenen Waarheid, of zijn er stukjes die je niet zo goed passen. Voor mij zijn de gaven van de Geest net zo'n Waarheid als elk Woord in de Bijbel. Dus ook de 10 geboden, die God mij door de wedergeboorte, in mijn hart heeft geschreven ...
2 Timoteüs 3:16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven,


En in dit stuk kwam ik die dingen tegen.
Vooral het gedeelte van er is een valse leer.
Waar toets jij dat aan, hoe weet je of iets "een valse leer is"?? Hoe maakt de HG jou dat duidelijk ... Welk Bijbelgedeelte geeft de HG jou in, op welke manier spreekt Hij tot jou, nee heeft gesproken, "daarom twijfel ik aan de hele charismatische beweging .. Is het echt allemaal van God?"

Ja in mijn ogen klopt dat allemaal.
Dan heeft de HG dus tot jou gesproken?? ... want het klopt allemaal!! ...
Welkom bij de "charismatischen ..."


1 Petrus 5 : 8

Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.
Voor een brullende leeuw hoef je niet bang te zijn, dan weet je dat hij er is .
Veel gevaarlijker is het als hij, de duivel, komt als een wolf in schaapskleren, dan moet je heel goed kunnen onderscheiden wat van God is en wat van de duivel is ...
2 Korintiërs 11:14 Dat is ook geen wonder, want niemand minder dan satan vermomt zich als een engel van het licht. 15 Het ligt dus voor de hand dat ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren van de gerechtigheid. Maar ze zullen krijgen wat ze verdienen.


Ja onder de christenen zijn valse profeten.
En met één enkele zin, schaar jij daar de hele charismatische beweging onder ... want of het nou de valse profeet is of zijn toehoorders/aanhangers, waar je mee omgaat wordt je mee besmet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:03
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb dit stuk geplaatst, omdat ik merk dat er bij veel charismatischen
de Heilige Geest een grote rol speelt.

Niks mis mee.

Maar dan, zeggen ze, ja ik word geleid door de Heilige Geest.
Ik krijg profetieën van God.
Ik kan mensen genezen.

Ik ben zeer kritisch op dat gebied.
Iedereen kan wel zeggen dat ze profetieën van God krijgen.
En dat ze de gave hebben om mensen te genezen.

In de bijbel worden we gewaarschuwd voor zulk soort mensen.
Daarom twijfel ik aan de hele charismatische beweging.
Is het echt allemaal van God?

En in dit stuk kwam ik die dingen tegen.
Vooral het gedeelte van er is een valse leer.

Ja in mijn ogen klopt dat allemaal.

1 Petrus 5 : 8

Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.


Ja onder de christenen zijn valse profeten.

Hoi Mariska,

Het is goed van je dat je kritisch bent...veel klopt niet als je beter kijkt en mensen kunnen zich anders voordoen...
Het zal altijd zo zijn dat mensen het werk van God in een kwaad daglicht zetten..God bedroeven en in feite heel verkeerd bezig zijn,,het zijn dan mensen die zoiets doen en niet een hele beweging of het moet een sekte zijn waarvan bewezen is dat ze helemaal verkeerd ( getoetst aan God en Zijn Woord..) bezig zijn.

Het is mijns inziens niet juist om te stellen dat alle Charismatischen bij wie inderdaad de Heilige Geest een grote rol speelt over 1 kam te scheren...

Ook bij de Charismatischen zijn, net als bij de protestanten en de Roomsen, veel verschillende opvattingen over wat er in de Bijbel staat..

De Heilige Geest is 1 met God en gaat van God uit...Jezus heeft Hem de Trooster genoemd...Die ons zal leiden in de Waarheid....Hij is dan ook zeker een belangrijk deell van de Drie-enig God, onze Vader.


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 1 oktober 2011, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:27
 
Ik wil dus alleen maar zeggen dat ik twijfels heb
bij vele dingen die de charismatischen beoefenen.

Ook satan heeft die macht om met mensen bezig te zijn,
en die bij God weg te houden.

Niks is mooiers voor satan als hij verdeeldheid kan zaaien onder de gelovigen.

En hoe doet hij dat?
Door mensen te laten geloven dat ze door de HG
mensen kunnen genezen.
Ze kunnen in tongentaal spreken... alleen God kan het verstaan.
( heb een stukje op internet gelezen dat iemand in tongentaal God vervloekte).

Matt 24:24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

Mag ik dan mijn twijfels hebben, bij bepaalde charimatischen,
die anders denkenden op een ander spoor willen zetten?

Die beweringen doen dat de 10 geboden niet meer voorgelezen mogen worden...

2 Korintiërs 3:15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.


Matteüs 5:17-18

17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.


Hier zie ik een vorm van tegenstrijdigheid.
Enerzijds mag er geen kennis overgebracht worden van de wet van mozes.
Anderzijds blijft die wet gelden.

Dit is eigenlijk al verdeeldheid zaaien.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen, of mijn
postings op het forum zijn ingegeven door de HG.
Ook satan laat zijn macht zien.


Kijk maar eens hoe satan eva verleidde.
stan gebruikte de woorden van God maar verdraaide die,
Zodat het er in de ogen van eva alles ineens er anders uit ging zien,
en zij de verboden vrucht at.
Zo was satan toen en zo is hij nu ook.

God heeft satan macht gegeven over de aarde.
Maar satan weet wel dat hij het verloren heeft.


Als ik morgen op straat iemand tegen zou komen en hij zegt ik ben de Christus, dan heb ik mijn twijfels, want er lopen heel wat mensen rond op de wereld met een psychische aandoening, die beweren dat ze Jezus zijn.

Zo heb ik mijn twijfels dus bij vele charismatischen die
ook van alles maar lopen te beweren.

Ik weet waar ik sta in mijn geloof.
En geen mens kan mij daar vanaf houden.

Het belangrijkste vind ik:
Hoe sta ik tegen over God.
De rest van de dingen vind ik bijzaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:31
 
Toen JESUS opging naar de hemel heeft HIJ belooft dat de Heilige Geest voor HEM in de plaats zou komen dus wie zijn wij omdat in twijfel te brengen.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:34
 
MARISKA601 schreef:
Ik wil dus alleen maar zeggen dat ik twijfels heb
bij vele dingen die de charismatischen beoefenen.

Ook satan heeft die macht om met mensen bezig te zijn,
en die bij God weg te houden.

Niks is mooiers voor satan als hij verdeeldheid kan zaaien onder de gelovigen.

En hoe doet hij dat?
Door mensen te laten geloven dat ze door de HG
mensen kunnen genezen.
Ze kunnen in tongentaal spreken... alleen God kan het verstaan.
( heb een stukje op internet gelezen dat iemand in tongentaal God vervloekte).

Matt 24:24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

Mag ik dan mijn twijfels hebben, bij bepaalde charimatischen,
die anders denkenden op een ander spoor willen zetten?

Die beweringen doen dat de 10 geboden niet meer voorgelezen mogen worden...

2 Korintiërs 3:15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.


Matteüs 5:17-18

17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.


Hier zie ik een vorm van tegenstrijdigheid.
Enerzijds mag er geen kennis overgebracht worden van de wet van mozes.
Anderzijds blijft die wet gelden.

Dit is eigenlijk al verdeeldheid zaaien.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen, of mijn
postings op het forum zijn ingegeven door de HG.
Ook satan laat zijn macht zien.


Kijk maar eens hoe satan eva verleidde.
stan gebruikte de woorden van God maar verdraaide die,
Zodat het er in de ogen van eva alles ineens er anders uit ging zien,
en zij de verboden vrucht at.
Zo was satan toen en zo is hij nu ook.

God heeft satan macht gegeven over de aarde.
Maar satan weet wel dat hij het verloren heeft.


Als ik morgen op straat iemand tegen zou komen en hij zegt ik ben de Christus, dan heb ik mijn twijfels, want er lopen heel wat mensen rond op de wereld met een psychische aandoening, die beweren dat ze Jezus zijn.

Zo heb ik mijn twijfels dus bij vele charismatischen die
ook van alles maar lopen te beweren.

Ik weet waar ik sta in mijn geloof.
En geen mens kan mij daar vanaf houden.

Het belangrijkste vind ik:
Hoe sta ik tegen over God.
De rest van de dingen vind ik bijzaak.

Duidelijk stuk Mariska ik kan mij hierin vinden.
en ik vind het ook zeer belangrijk hoe ik tegenover God sta wat een ander daarvan vind dat is van hem/haar.
Als ik maar weet dat God er voor mij is en dat ik een kind van hem mag zijn, zonder Hem kan ik niet!
De satan is zo machtig en zal geen mogelijkheid schuwen om ons bij God weg te laten dwalen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:47
 
MARTIN695 schreef:
Toen JESUS opging naar de hemel heeft HIJ belooft dat de Heilige Geest voor HEM in de plaats zou komen dus wie zijn wij omdat in twijfel te brengen.
Sjalom.
Martin

Door middel van Gods Woord
De Heere spreekt uit dit Woord door de werking van de Heilige Geest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:13
 
Als hij opriep richting charismatische christenen om nauwkeuriger te zijn in het volgen van de bijbel en hij ze had aangemoedigd om kritischer te kijken naar uitspraken tijdens preken en in boeken dan had ik het kunnen beamen. Helaas is hij de zoveelste predikant die alle wonderen uit deze tijd verdacht maakt door te wijzen op het bestaan van Satan.

Verder creëert hij een valse tegenstelling tussen het gezegend en genezen zijn door Christus, en Zijn Lijden. De diepere reden ervoor is dat christenen uit een calvinistische cultuur niet altijd onderscheid maken tussen het algemene lijden en het lijden om Christus wil. Het lijden dat dhr. Koekoek opsomde van onze Heer was namelijk lijden vanwege vervolging. Veel calvinisten echter zien ziekte, armoede trouwens niet, altijd als een lijden om Christus wil. De vraag die ik mij dan altijd stel is hoe dat dan zit met de ongelovige die precies dezelfde ziekten op een blijmoedige manier verdraagt. Los van mijn vragen en mijn mening vind ik dat we de brieven van de Korinthiërs en de brief van Jacobus moeten openslaan, en dan niet slechts enkele teksten lezen, maar lezen wat de brieven in zijn geheel tot ons te zeggen hebben, in het bijzonder tot het wonderlijke van God. Want ik herken de woorden van dhr. Koekoek niet: de apostelen en de eerste christenen werden niet geroepen tot een leven dat beperkt was tot datgene wat je de laatste eeuwen in calvinistische kerken zag. MVG

NB NB ik heb later, nadat er al op de orginele posting is gereageerd, het begrip ´loutering van God´ vervangen door de term ´lijden om Christus wil´. Hou er rekening mee dat de onderstaande reaktie gebaseerd was op mijn eerste versie. BVD & MVG


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op woensdag 5 oktober 2011, 14:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 08:58
 
ERIKA129 schreef:
De satan is zo machtig en zal geen mogelijkheid schuwen om ons bij God weg te laten dwalen!

Sterker nog...hoe dichter bij God, hoe harder de duivel trekt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:04
 
CHRISTIAN146 schreef:
Als hij opriep richting charismatische christenen om nauwkeuriger te zijn in het volgen van de bijbel en hij ze had aangemoedigd om kritischer te kijken naar uitspraken tijdens preken en in boeken dan had ik het kunnen beamen. Helaas is hij de zoveelste prediker die alle wonderen uit deze tijd verdacht maakt door te wijzen op het bestaan van Satan.

Verder creëert hij een valse tegenstelling tussen het gezegend en genezen zijn door Christus, en Zijn Lijden. De diepere reden ervoor is dat christenen uit een calvinistische cultuur niet altijd onderscheid maken tussen het algemene lijden en het lijden om Christus wil. Het lijden dat dhr. Koekoek opsomde van onze Heer was namelijk lijden vanwege vervolging. Veel calvinisten echter zien ziekte, armoede trouwens niet, als een loutering van God. De vraag die ik mij dan altijd stel is hoe dat dan zit met de ongelovige die precies dezelfde ziekten op een blijmoedige manier verdraagt. Los van mijn vragen en mijn mening vind ik dat we de brieven van de Korinthiërs en de brief van Jacobus moeten openslaan, en dan niet slechts enkele teksten lezen, maar lezen wat de brieven in zijn geheel tot ons te zeggen hebben, in het bijzonder tot het wonderlijke van God. Want ik herken de woorden van dhr. Koekoek niet: de apostelen en de eerste christenen werden niet geroepen tot een leven dat beperkt was tot datgene wat je de laatste eeuwen in calvinistische kerken zag. MVG

Als ik alleen naar mijzelf kijk...ik ervaar lijden wel degelijk als loutering. Ik weet en voel dat God mijn ziekte en andere moeilijkheden wil gebruiken, alleen is het lastig te ontdekken wat God precies ermee wil. Ik vraag God wel om duidelijkheid en dat ga ik zeker krijgen...alleen op Zijn tijd en niet op de mijne.
Maar dit maakt wel dat ik alles waar ik nu doorheen moet wel blijmoedig kan dragen, daar geeft God de kracht voor!

Ook bij mij in de kerk wordt er zo naar gekeken. Maar er wordt ook wel om een direct wonder gebeden.

En dat er wonderen gebeuren, ook nu nog...dat heb ik meer dan genoeg mogen ervaren en meemaken!

Tenslotte...God doet alles medewerken ten goede, ook het lijden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:23
 
JOSINA022 schreef:
Als ik alleen naar mijzelf kijk...ik ervaar lijden wel degelijk als loutering. Ik weet en voel dat God mijn ziekte en andere moeilijkheden wil gebruiken, alleen is het lastig te ontdekken wat God precies ermee wil. Ik vraag God wel om duidelijkheid en dat ga ik zeker krijgen...alleen op Zijn tijd en niet op de mijne.
Maar dit maakt wel dat ik alles waar ik nu doorheen moet wel blijmoedig kan dragen, daar geeft God de kracht voor!

Ook bij mij in de kerk wordt er zo naar gekeken. Maar er wordt ook wel om een direct wonder gebeden.

En dat er wonderen gebeuren, ook nu nog...dat heb ik meer dan genoeg mogen ervaren en meemaken!

Tenslotte...God doet alles medewerken ten goede, ook het lijden!


Je geeft zelf al het antwoord Josina ... blijmoedig dragen ... Het is toch in vol vertrouwen dat je kunt zeggen dat God je daar de kracht voor geeft ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:29
 
CROSSROAD317 schreef:
Je geeft zelf al het antwoord Josina ... blijmoedig dragen ... Het is toch in vol vertrouwen dat je kunt zeggen dat God je daar de kracht voor geeft ... Knipoog smiley

Ja, zo zou je het kunnen zien...fijn dat je mij daar ff attent op maakt!

Maar dat is het niet alleen...de grote waarom-vraag hè? De reden van waarom ik door dit alles heen moet. Oftewel...wat is God van plan?

Maar ik heb zeker het volste vertrouwen in God, dat Hij er een reden voor heeft en daarom ook de kracht ervoor geeft!
Ik weet dat God nooit teveel zal vragen, Hij geeft alleen dat wat je aankunt.


Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 3 oktober 2011, 12:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 15:36
 
JOSINA022 schreef:
Sterker nog...hoe dichter bij God, hoe harder de duivel trekt!


Nou nou Josina.....daar ben je zelf nog bij hoor...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou nou Josina.....daar ben je zelf nog bij hoor...... Engeltje smiley

Dat klopt, ik schrijf ook niet dat ik er aan toe geef Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:10
 
JOSINA022 schreef:
Dat klopt, ik schrijf ook niet dat ik er aan toe geef Knipoog smiley


Ik bedoel te zeggen dat je meer van de liefde van God kan genieten dan steeds maar bang voor de -zoals jij dat noemt-duivel die volgens jou op je hielen zit.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoel te zeggen dat je meer van de liefde van God kan genieten dan steeds maar bang voor de -zoals jij dat noemt-duivel die volgens jou op je hielen zit.....

Ok, ik begrijp je.

Ik geniet geen moment minder dan Gods liefde en ben absoluut niet bang voor de duivel. Ik heb enorm veel vertrouwen in de bescherming van God!

Maar mijn ervaring is dat ik op bepaalde momenten heel erg voel dat de duivel trekt en dat zijn ook ervaringen van mede-Christenen.
Wat ik dan doe is juist het aangezicht van God zoeken.
Ik ga dan bidden, in de Bijbel lezen of zingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:39
 
JOSINA022 schreef:
Ok, ik begrijp je.

Ik geniet geen moment minder dan Gods liefde en ben absoluut niet bang voor de duivel. Ik heb enorm veel vertrouwen in de bescherming van God!

Maar mijn ervaring is dat ik op bepaalde momenten heel erg voel dat de duivel trekt en dat zijn ook ervaringen van mede-Christenen.
Wat ik dan doe is juist het aangezicht van God zoeken.
Ik ga dan bidden, in de Bijbel lezen of zingen.

Ja ik herken dat wel Josina,
Soms zijn er momenten dat je denkt kan ik nog meer verdragenen, erbij hebben, dan gaat de duivel flink aan je trekken!
Gelukkig is mijn geloof sterker dan dat de duivel mij kan wegtrekken bij Hem vandaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:00
 
ERIKA129 schreef:
Ja ik herken dat wel Josina,
Soms zijn er momenten dat je denkt kan ik nog meer verdragenen, erbij hebben, dan gaat de duivel flink aan je trekken!
Gelukkig is mijn geloof sterker dan dat de duivel mij kan wegtrekken bij Hem vandaan!

Mooi voorbeeld, Erika!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 02:05
 
JOSINA022 schreef:
Als ik alleen naar mijzelf kijk...ik ervaar lijden wel degelijk als loutering. Ik weet en voel dat God mijn ziekte en andere moeilijkheden wil gebruiken, alleen is het lastig te ontdekken wat God precies ermee wil. Ik vraag God wel om duidelijkheid en dat ga ik zeker krijgen...alleen op Zijn tijd en niet op de mijne.
Maar dit maakt wel dat ik alles waar ik nu doorheen moet wel blijmoedig kan dragen, daar geeft God de kracht voor!

Ook bij mij in de kerk wordt er zo naar gekeken. Maar er wordt ook wel om een direct wonder gebeden.

En dat er wonderen gebeuren, ook nu nog...dat heb ik meer dan genoeg mogen ervaren en meemaken!

Tenslotte...God doet alles medewerken ten goede, ook het lijden!

Inderdaad, vaak verhoort God gebeden direct, maar vaak genoeg in de bijbel zie je dat God verlangt dat men volhard in de gebeden en komt Hij niet tegemoet aan onze instant-cultuur.
Ik ben blij dat jij en je gemeente evenwichtig omgaan met jouw ziekte en lijden. Je gebruikt jouw lijden niet om delen van de bijbel krachteloos te maken of om beden voor een wonder verdacht te maken. Ik wens je alle kracht toe en ik hoop, net als iedereen, dat je genezen zal worden, hetzij via de gewone weg, hetzij via de wonderlijke weg.

Groeten, Christian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 08:57
 
CHRISTIAN146 schreef:
Inderdaad, vaak verhoort God gebeden direct, maar vaak genoeg in de bijbel zie je dat God verlangt dat men volhard in de gebeden en komt Hij niet tegemoet aan onze instant-cultuur.
Ik ben blij dat jij en je gemeente evenwichtig omgaan met jouw ziekte en lijden. Je gebruikt jouw lijden niet om delen van de bijbel krachteloos te maken of om beden voor een wonder verdacht te maken. Ik wens je alle kracht toe en ik hoop, net als iedereen, dat je genezen zal worden, hetzij via de gewone weg, hetzij via de wonderlijke weg.

Groeten, Christian

Dank je we!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 11:26
 
zie ook mijn stukje gebedsgenezing zin of onzin.
voor mij gaat het erom of God de eer krijgt in welke omstandigheid ook en als men dus zoals sommigen zelf de eer en aandacht ervoor gaan opeisen het zij bewust of onbewust dan heeft men zijn loon al gehad staat er in Gods woord en ook is daar het gevaar van de hoogmoed en die komt voor de val er staat ook niet voor niets geschreven toets alles en behoud het goede.
Het is niet de mens die geneest maar God ,
Daarbij denk ik dan ook wat is belangrijker dat je hier perfect in je aardse tent zit (dus lichamelijk) of dat je naam geschreven staat in zijn handpalm en je gered bent ten eeuwige leven en komt bij Hem waar alle verdriet ,pijn en onvolkomenheden afgedaan hebben,waar alle tranen gewist zijn!
het lijkt ertegenwoordig op of men niks meer acepteerd zoals ziektes,pijn,dood,armoede etc etc,vele prediken een prediking van aardse welvaart maar het gaat om de hemelse welvaart in relatie met God waartoe men geroepen is.


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 5 oktober 2011, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 13:38
 
GRACE585 schreef:
zie ook mijn stukje gebedsgenezing zin of onzin.
voor mij gaat het erom of God de eer krijgt in welke omstandigheid ook en als men dus zoals sommigen zelf de eer en aandacht ervoor gaan opeisen het zij bewust of onbewust dan heeft men zijn loon al gehad staat er in Gods woord en ook is daar het gevaar van de hoogmoed en die komt voor de val er staat ook niet voor niets geschreven toets alles en behoud het goede.
Het is niet de mens die geneest maar God ,
Daarbij denk ik dan ook wat is belangrijker dat je hier perfect in je aardse tent zit (dus lichamelijk) of dat je naam geschreven staat in zijn handpalm en je gered bent ten eeuwige leven en komt bij Hem waar alle verdriet ,pijn en onvolkomenheden afgedaan hebben,waar alle tranen gewist zijn!
het lijkt ertegenwoordig op of men niks meer acepteerd zoals ziektes,pijn,dood,armoede etc etc,vele prediken een prediking van aardse welvaart maar het gaat om de hemelse welvaart in relatie met God waartoe men geroepen is.

Trots is inderdaad een hele erge zonde, maar trots houdt niet specifiek verband met gebedsgenezing. Miljoenen christenen en niet-christenen kunnen op een negatieve manier trots zijn op hun status, op hun uiterlijk, op hun werk, op hun auto, en helaas ook op hun arbeid in de kerk.
In de context van de bijbeltekst die je aanhaalt over het loon al hebben ontvangen gaat het niet om gebedsgenezing, maar om gewoon bidden. Dus, zelf iets wat een gebod is voor elke christen, namelijk bidden tot God, kan door hoogmoed vervallen tot iets slechts.

Om je enigszins gerust te stellen: ik ben al jaren christen maar ik ben geen christelijke predikers tegen gekomen die beweren dat zij het zelf zijn die zieken genezen, allen die ik tot nu toe ben tegengekomen geven alle eer aan God.

Ik maak een vergelijking:
Wij worden geacht te bidden voor "ons dagelijks brood" maar we worden tegelijk ook geacht te beseffen dat we niet leven "van brood alleen". Deze twee kanten van het verhaal gaan dus prima samen.
Zo hoeft ook het gezonde verlangen naar wonderlijke genezing niet uitgespeeld te worden tegen het nog grotere belang van de verlossing en het opgetekend staan in de hemel.

Ter geruststelling van de zieke mensen die wonderlijke genezing zoeken:
geen enkel ziek persoon in de evangeliën die een wonderlijke genezing zocht, kreeg van de Here Jezus het verwijt dat ze ´welvaarts-evangelie-christenen´ waren.

MVG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1