ChristianMatch
 


Forum

beroepskeuze en scheiding
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 21:00
 
Wat ik me weleens afvraag...

Heel veul vrouwen hier op cm werken in de gezondheidszorg.
De gezondheidszorg staat bekend om de onregelmatige werktijden.
Is door het beroep van deze vrouwen hun huwelijk foutgelopen omdat er te weinig quality-tijd was voor elkaar??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 22:09
 
PIETER649 schreef:
Wat ik me weleens afvraag...

Heel veul vrouwen hier op cm werken in de gezondheidszorg.
De gezondheidszorg staat bekend om de onregelmatige werktijden.
Is door het beroep van deze vrouwen hun huwelijk foutgelopen omdat er te weinig quality-tijd was voor elkaar??


Dat had er helemaal niets mee te maken, kan dan ook alleen voor mijzelf spreken......
Maar wat denk je van die mannen met eigen bedrijven die dag en nacht moeten werken? Of mijn zoon, die werkt in de scheepvaart en is ook veel van huis (zit nu een paar weken op Aruba....) en krijgt een tweeling...... Verraste, verbaasde smiley Volgens kan dat ook een aardige aanslag op je relatie geven.
Ik denk dat er sowieso veel beroepen zijn die weinig quality time geven......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 22:59
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat had er helemaal niets mee te maken, kan dan ook alleen voor mijzelf spreken......
Maar wat denk je van die mannen met eigen bedrijven die dag en nacht moeten werken? Of mijn zoon, die werkt in de scheepvaart en is ook veel van huis (zit nu een paar weken op Aruba....) en krijgt een tweeling...... Verraste, verbaasde smiley Volgens kan dat ook een aardige aanslag op je relatie geven.
Ik denk dat er sowieso veel beroepen zijn die weinig quality time geven......



ja dat ken wel zo zijn W-tje, maar mijn bedoeling is om die gescheiden verpleegstertjes hier op cm ff op de kast te jagen, jij snap?

en daarbij is mijn huwelijk juist zo goed omdat ik zo veel mogelijk op de fabriek zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:03
 
PIETER649 schreef:
ja dat ken wel zo zijn W-tje, maar mijn bedoeling is om die gescheiden verpleegstertjes hier op cm ff op de kast te jagen, jij snap?

en daarbij is mijn huwelijk juist zo goed omdat ik zo veel mogelijk op de fabriek zit Knipoog smiley


Pas maar op dat je werk niet je hobby wordt , want ook dát kan een reden zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:03
 
PIETER649 schreef:
ja dat ken wel zo zijn W-tje, maar mijn bedoeling is om die gescheiden verpleegstertjes hier op cm ff op de kast te jagen, jij snap?

en daarbij is mijn huwelijk juist zo goed omdat ik zo veel mogelijk op de fabriek zit Knipoog smiley


dat lukt je al aardig met de term "verpleegstertjes".........brrrr Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
dat lukt je al aardig met de term "verpleegstertjes".........brrrr Boze smiley


en dan heb jij mn tweestrijd niet gezien vlak voor ik het woordje "zustertjes" toch maar verving door "verpleegstertjes" Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:12
 
PIETER649 schreef:
en dan heb jij mn tweestrijd niet gezien vlak voor ik het woordje "zustertjes" toch maar verving door "verpleegstertjes" Lachende smiley



Het woord verpleegster is wel zo ontzettend not done......Pieter........ Engeltje smiley
Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:14
 
Zelf werk ik in de thuiszorg...en weet ik dat dat anders ligt...omdat de tijden gewoon overdag zijn op een normale tijd...
Ik ga het OOK anders stellen ja...
Wat.. als een man...vanwege zijn werk bijna nooit thuis is???
Overwerken op kantoor...vergaderingen...
Goed ..als de partner het acsepteerd...
Maar vaak staat een vrouw en moeder er dan ook alleen voor als kinderen naar bed gebracht moeten worden..
Mijn ex was er ook vaak niet...maar niet vanwege zijn werk..maar dat is een ander verhaal..Ik zei dan ook vaak...Hebben ze een vader???
Iets meer thuis zijn...er zijn voor je vrouw en voor de kinderen...zeker als ze klein zijn...ja dat vond ik belangrijk...Ik hoop dat vaders van jonge kinderen NIET getrouwd zijn met hun werk nee.
Maar ook moeders niet!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:36
 
VISSER278 schreef:
Pas maar op dat je werk niet je hobby wordt , want ook dát kan een reden zijn.

Ik vind het persoonlijk heerlijk dat zn werk zijn hobby is.
Een man die elke morgen met plezier naar zn werk gaat, en na een dag werken weer vrolijk naar huis komt.

Maar net als met elke hobby, gaat het pas mis als het evenwicht tussen de hobby en het gezinsleven zoek raakt.
Hier wordt er altijd met het hele gezin op vaste tijd gegeten, als er een keer overgewerkt moet worden, wat niet vaak voorkomt, komt hij eerst eten en gaat daarna nog even terug.
Als we op zaterdag geen bijzondere plannen hebben wordt er op zaterdag ook een paar uur gewerkt. Dat vind ik niet erg, aangezien ik meestal op zaterdag ook gewoon een dag vol huishoudelijke werkjes heb.
En als we wel plannen hebben, dan is het gewoon een vrije dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:40
 
ZEELAND736 schreef:
Zelf werk ik in de thuiszorg...en weet ik dat dat anders ligt...omdat de tijden gewoon overdag zijn op een normale tijd...
Ik ga het OOK anders stellen ja...
Wat.. als een man...vanwege zijn werk bijna nooit thuis is???
Overwerken op kantoor...vergaderingen...
Goed ..als de partner het acsepteerd...
Maar vaak staat een vrouw en moeder er dan ook alleen voor als kinderen naar bed gebracht moeten worden..
Mijn ex was er ook vaak niet...maar niet vanwege zijn werk..maar dat is een ander verhaal..Ik zei dan ook vaak...Hebben ze een vader???
Iets meer thuis zijn...er zijn voor je vrouw en voor de kinderen...zeker als ze klein zijn...ja dat vond ik belangrijk...Ik hoop dat vaders van jonge kinderen NIET getrouwd zijn met hun werk nee.
Maar ook moeders niet!!!!


Soms heeft een beroep nu eenmaal de consequentie dat je er minder vaak bent dan dat je dat wenst........ maar gaat het ook niet om de quality time? Dat als je thuis bent je er ook bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Soms heeft een beroep nu eenmaal de consequentie dat je er minder vaak bent dan dat je dat wenst........ maar gaat het ook niet om de quality time? Dat als je thuis bent je er ook bent?

Quality time ook zo'n raar woord. Je bent er gewoon of je bent er niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 00:06
 
MARIO216 schreef:
Quality time ook zo'n raar woord. Je bent er gewoon of je bent er niet.

Ownee, zo makkelijk is het niet Mario.
Er zit verschil in lichamelijk aanwezig zijn en geestelijk aanwezig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 00:46
 
ANNETTE792 schreef:
Ownee, zo makkelijk is het niet Mario.
Er zit verschil in lichamelijk aanwezig zijn en geestelijk aanwezig zijn.

Helemaal waar...en als ik dan mag(mocht) kiezen...dan graag een vader die er geestelijk is...(was)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:46
 
Een relatie gaat stuk als het egoïsme om de hoek komt kijken. Ik zag en keer een documentaire van een stel, waarvan de een terminaal was. Ik meende ook dat liefde en kwestie van geven en nemen was, maar die zeiden "we zijn er achter gekomen dat het een kwestie van geven en krijgen is".

Men claimt soms het één en ander, terwijl de partner op dat moment het net even niet kan hebben, zo ontstaat er wrevel en van kwaad komt erger, helaas.

Natuurlijk maakt men fouten, maar als de echte liefde kans mag krijgen is er heel veel in overleg van elkaar te accepteren. Dat is de ook reden waarom onze kinderen meer naar mij toe komen dan naar hun moeder helaas, ook in de relatie van ouder kind hebben we hun voorgeleefd dat het geven en krijgen was, maar door toedoen (van meerdere factoren) is ze van die weg afgestapt. gelukkig heb ik (dmv hulp er bij te halen) het contact tussen de kids en hun moeder weer redelijk in goede banen kunnen leiden alhoewel ze nog niet staan te springen om naar haar toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:01
 
mijn werktijden in het weekend waren alleen maar "lastig" omdat het niet overeen kwam met zijn planning om aanwezig te zijn op het voetbalveld.

en ik werk maar vier uurtjes ...
per dag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:33
 
Ik denk dat je wel een punt hebt Pieter. Niet alleen de 'verpleegstertjes ' natuurlijk, maar als ik terug kijk op mijn vroegere leven dan ging mijn ex ook pas een paar uur minder werken als de kinderen pappa tegen de buurman gingen zeggen(dat gebeurde echt)
Dan ging het eventjes goed, maar als vrouw van, haatte ik zijn werk doordat het ten koste ging van het gezinsleven.
Al was het voor mij geen reden om te scheiden overigens. Maar als je als man vaker uit eten gaat, en werkt met een andere vrouw, en die veel vaker ziet als je eigen vrouw, is het uiteindelijk ook niet vreemd dat er een scheiding van komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:04
 
VISSER278 schreef:
Pas maar op dat je werk niet je hobby wordt , want ook dát kan een reden zijn.

Hallo Visser
Dat was bij wel het geval en hoe stom kan je soms zijn.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 01:19
 
JOLAN931 schreef:
Ik denk dat je wel een punt hebt Pieter. Niet alleen de 'verpleegstertjes ' natuurlijk, maar als ik terug kijk op mijn vroegere leven dan ging mijn ex ook pas een paar uur minder werken als de kinderen pappa tegen de buurman gingen zeggen(dat gebeurde echt)
Dan ging het eventjes goed, maar als vrouw van, haatte ik zijn werk doordat het ten koste ging van het gezinsleven.
Al was het voor mij geen reden om te scheiden overigens. Maar als je als man vaker uit eten gaat, en werkt met een andere vrouw, en die veel vaker ziet als je eigen vrouw, is het uiteindelijk ook niet vreemd dat er een scheiding van komt.

Dat is wat ik bedoel, men begint op een roze wolk en langzaam aan gaat het de verkeerde kant op. Omdat men op één of andere manier niet kan geven wat verlangt word, zal er begrip moeten worden getoond en sosm oplossingen moeten worden bedacht. Als men gaat voor wat "ik wil" (wat jou ex deed, heb ik begrepen ik), kan het niet goed zijn.
Het meest jammere is, dat men niet eens in de gaten heeft wat voor zeer diepe impact het heeft op de achterblijvenden, niey allee nik voelde mij bedrogen maar de kindren hadden het zelfde gevoel, dus diepe wonden in hun hart. Als men werkelijk wil houden van het gezin, zal men zich zelf daar voor opofferen, gelijk Jezus zich voor ons heeft opgeofferd. Alles voor hen die men lief heeft en eigen ego aan de kant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:47
 
PIETER649 schreef:
Wat ik me weleens afvraag...

Heel veul vrouwen hier op cm werken in de gezondheidszorg.
De gezondheidszorg staat bekend om de onregelmatige werktijden.
Is door het beroep van deze vrouwen hun huwelijk foutgelopen omdat er te weinig quality-tijd was voor elkaar??

Aparte ideeën heb jij Clown smiley
Een beroep..de gevolgen ervan, die bepalend zijn voor je huwelijk? Smiley die vol vragen zit

Het is een gevolg al en geen oorzaak..oorzaak is altijd een verwijdering de kans geven.. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 13:25
 
Ik denk dat het beroep wel een rol speelt in het huwelijk.

Momenteel hebben een prachtige reclame op tv van Sire.

... hoe was jou week?

Als vader of moeder langs het sportveld staat te schreeuwen.
Het zijn volgens mij niet onregelmatige werktijden en dergelijke, maar hetgeen we van het werk mee naar huis nemen en hoe we daar mee omgaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:49
 
PIETER649 schreef:
Wat ik me weleens afvraag...

Heel veul vrouwen hier op cm werken in de gezondheidszorg.
De gezondheidszorg staat bekend om de onregelmatige werktijden.
Is door het beroep van deze vrouwen hun huwelijk foutgelopen omdat er te weinig quality-tijd was voor elkaar??

Pieter, wel eens bedacht dat gewoon veel vrouwen in de gezondheidszorg werken...Engeltje smiley
Cm is een klein beetje een afspiegeling van de werkelijkheid....

Onregelmatig werken is inderdaad per definitie niet bevorderend voor je sociale leven.
Maarre... of het in een goed huwelijk meer beïnvloed vraag ik me af.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 09:52
 
COOTJE711 schreef:
Pieter, wel eens bedacht dat gewoon veel vrouwen in de gezondheidszorg werken...Engeltje smiley
Cm is een klein beetje een afspiegeling van de werkelijkheid....

Onregelmatig werken is inderdaad per definitie niet bevorderend voor je sociale leven.
Maarre... of het in een goed huwelijk meer beïnvloed vraag ik me af.....

ligt er aan, hoe goed je werkgever is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 15:13
 
COOTJE711 schreef:
Pieter, wel eens bedacht dat gewoon veel vrouwen in de gezondheidszorg werken...Engeltje smiley
Cm is een klein beetje een afspiegeling van de werkelijkheid....

Onregelmatig werken is inderdaad per definitie niet bevorderend voor je sociale leven.
Maarre... of het in een goed huwelijk meer beïnvloed vraag ik me af.....


Vandaar dat ik me op het standpunt stel dat gehuwde vrouwen niet behoren te werken.
Ze kunnen thuis voor de kinderen zorgen en het huis aan kant hebben als hun eigena.. eh echtgenoot thuiskomt.
Misschien iets minder luxe, maar wel een beter sociaal leven en rust op het thuisfront voor de man.
En zolang er geen kinderen zijn, ga je maar ff extra poetsen of wat vrijwilligerswerk in t bejaardenhuis, pannelappen breien ofzo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 15:57
 
PIETER649 schreef:
Vandaar dat ik me op het standpunt stel dat gehuwde vrouwen niet behoren te werken.

De enige getrouwde vrouw op CM is de jouwe Pieter Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 16:52
 
LEANNE226 schreef:
De enige getrouwde vrouw op CM is de jouwe Pieter Gefrustreerde smiley Clown smiley



en ze werkt NIET buitenshuis! voert de baby en wast mn sokken... zoals het hoort Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:03
 
PIETER649 schreef:
en ze werkt NIET buitenshuis! voert de baby en wast mn sokken... zoals het hoort Knipoog smiley


aleen je sokken wassen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:29
 
MARISKA601 schreef:
aleen je sokken wassen? Knipoog smiley

De rest gaat de kliko in Maris Clown smiley
Enne zijn vrouw werkt wel degelijk maar dan bij hem op da zaak kan die dr in de gaten houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 21:04
 
PIETER649 schreef:
en ze werkt NIET buitenshuis! voert de baby en wast mn sokken... zoals het hoort Knipoog smiley

Daar heb je w.s. al een dagtaak aan Zieke smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 22:42
 
PIETER649 schreef:
en ze werkt NIET buitenshuis! voert de baby en wast mn sokken... zoals het hoort Knipoog smiley

Wat een oplettende echtgenoot.......baby zit 3 ochtenden bij de oppas en ik die ochtendjes leer ik......aan een bureau in zijn kantoor.
Maarja, mannen he, zolang je hun sokken maar braaf wast hebben ze niets door Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 22:44
 
ANNETTE792 schreef:
Wat een oplettende echtgenoot.......baby zit 3 ochtenden bij de oppas en ik die ochtendjes leer ik......aan een bureau in zijn kantoor.
Maarja, mannen he, zolang je hun sokken maar braaf wast hebben ze niets door Clown smiley


Houden zo Annette..... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3