ChristianMatch
 


Forum

Erfzonde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wij kunnen niet denken zoals Jezus deed want zo groots zijn wij niet he?
Ik heb altijd moeite met die term....je zet je dan op hetzelfde voetstuk als Hem en dat gaat me net een brug te ver.....

Volstrekt niet, het gaat er om dat je als christen probeert te doen wat Hij ons heeft voorgeleefd, meer niet.
Wij staan gelijk met "ik vind" en "dat staat in de Bijbel" klaar, mischien omdat het zo geleerd is of begrepen.

Waar de precies bedoeling is, dat we in Zijn Liefde met elkaar omgaan, zonder onze eigen intepretaties vanuit eigen inzichten.
Er zijn veel christenen, die op grond van wat er in de Bijbel staat willen leven, voor de een is het leven met de kinderdoop en de ander de volwassendoop. Je mag je afvragen wat Jezus zou vinden van hoe men zo met elkaar omgaat, een ieder probrend zijn/haar gelijk te halen.

Het GELIJK ligt bij JEZUS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 22:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Als we niet met elkaar over onze verschillen mogen praten, zijn we dan werkelijk één? Ware eenheid ervaar je pas echt als je de verschillen durft te benoemen.
Dit is voor mij de belangrijkste reden om niet mee te doen met interkerkelijk werk, omdat er geen echte eenheid is. We mogen meedoen, als we onze identiteit maar begraven...



Ben ik niet met je eens Chatuliem.....Het probleem is denk ik dat de absolute Waarheid(identiteit) door ons mensen nogal eens verschillend wordt ervaren en gezien wordt.....En dan kan je je afvragen is er een absolute Waarheid? Ik lees dezelfde Bijbel als jij dat doet dus we lezen hetzelfde maar interpreteren het anders.....Ik denk dat het niet mogelijk is om zeker te weten wat de Waarheid is......Het is jouw waarheid(of die van je gemeente) want je kiest de Waarheid die bij jou past...... Ik denk dan ook dat de echte Waarheid een utopie is.....

Als je je dat bewust bent , ik bedoel dus te weten hoe beperkt we zijn in ons denken, hoeven we en mogen we een ander ook niet veroordelen in de andere Waarheid die hij/zij aanhangt.
En dat maakt dat juist interkerkelijk werk je dichter tot elkaar brengt en ook zo belangrijk maakt......dan leer je elkaar verstaan en te respecteren........In verbondenheid.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 5 april 2012, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 23:17
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik niet met je eens Chatuliem.....Het probleem is denk ik dat de absolute Waarheid(identiteit) door ons mensen nogal eens verschillend wordt ervaren en gezien wordt.....En dan kan je je afvragen is er een absolute Waarheid? Ik lees dezelfde Bijbel als jij dat doet dus we lezen hetzelfde maar interpreteren het anders.....Ik denk dat het niet mogelijk is om zeker te weten wat de Waarheid is......Het is jouw waarheid(of die van je gemeente) want je kiest de Waarheid die bij jou past...... Ik denk dan ook dat de echte Waarheid een utopie is.....

Als je je dat bewust bent , ik bedoel dus te weten hoe beperkt we zijn in ons denken, hoeven we en mogen we een ander ook niet veroordelen in de andere Waarheid die hij/zij aanhangt.
En dat maakt dat juist interkerkelijk werk je dichter tot elkaar brengt en ook zo belangrijk maakt......dan leer je elkaar verstaan en te respecteren........In verbondenheid.......
Zo zou het moeten zijn, maar helaas is de praktijk anders. Je mag niet met elkaar praten over de verschillen, die verschillen moeten verborgen worden, interkerkelijk werk uit zich juist vaak in het hebben van geen identiteit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 23:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Zo zou het moeten zijn, maar helaas is de praktijk anders. Je mag niet met elkaar praten over de verschillen, die verschillen moeten verborgen worden, interkerkelijk werk uit zich juist vaak in het hebben van geen identiteit...


Als je er al met zo'n veroordelend blik naar kijkt komt het zeker niet van de grond.......Je moet ook willen.......en dat vraag ik me weleens af...het is natuurlijk veiliger om bij je eigen gemeente horen en je grenzen niet te verplaatsen.......kijk alleen naar het PKN proces.....je weet wat je hebt en niet wat je krijgt......dus over kerkmuren heen kijken is in de praktijk wat moeilijker.....en jij zet nu net de toon met je opmerking: je mag niet met elkaar praten over de verschillen zeg je?
Wie zegt dat dat niet mag? Daar ben je toch zelf bij......? De praktijk is volgens mij meer dat we niet open staan voor andere Waarheden dan de onze.......en dan krijg je nooit en te nimmer dat gevoel van verbondenheid.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 09:16
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je er al met zo'n veroordelend blik naar kijkt komt het zeker niet van de grond.......Je moet ook willen.......en dat vraag ik me weleens af...het is natuurlijk veiliger om bij je eigen gemeente horen en je grenzen niet te verplaatsen.......kijk alleen naar het PKN proces.....je weet wat je hebt en niet wat je krijgt......dus over kerkmuren heen kijken is in de praktijk wat moeilijker.....en jij zet nu net de toon met je opmerking: je mag niet met elkaar praten over de verschillen zeg je?
Wie zegt dat dat niet mag? Daar ben je toch zelf bij......? De praktijk is volgens mij meer dat we niet open staan voor andere Waarheden dan de onze.......en dan krijg je nooit en te nimmer dat gevoel van verbondenheid.......
In het verleden heb ik vaak meegedaan met interkerkelijk werk. Die zgn veroordelende blik is gebaseerd op praktijk, Wmijn.. Hoe kom je er bij dat ik niet over kerkmuren heen wil kijken. Het probleem is meer dat je niet je eigen identiteit mag uitdragen.. Je ervaart pas echte eenheid als je de moeite neemt de ander te leren kennen. En dat leren kennen doen we ook via het forum. Toen we begonnen met de discussie jaren geleden moest ik vechten tegen het vooroordeel dat evangelische mensen alleen maar de beleving centraal stellen en verder eigenlijk een zootje ongeregeld waren. Dat beeld is volgens mij door de loop van de jaren behoorlijk rechtgezet. Een paar daar gelaten, die mij zien als sekteleider, is er wel meer begrip gekomen voor elkaar. Door het uitwisselen van onze ideeën en gedachten, soms verstandelijk, maar vooral ook emotioneel, kan ik zeggen, dat men juist dichter bij elkaar gekomen is door deze discussies...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 6 april 2012, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:11
 
CHATULIEM619 schreef:
In het verleden heb ik vaak meegedaan met interkerkelijk werk. Die zgn veroordelende blik is gebaseerd op praktijk, Wmijn.. Hoe kom je er bij dat ik niet over kerkmuren heen wil kijken. Het probleem is meer dat je niet je eigen identiteit mag uitdragen.. Je ervaart pas echte eenheid als je de moeite neemt de ander te leren kennen. En dat leren kennen doen we ook via het forum. Toen we begonnen met de discussie jaren geleden moest ik vechten tegen het vooroordeel dat evangelische mensen alleen maar de beleving centraal stellen en verder eigenlijk een zootje ongeregeld waren. Dat beeld is volgens mij door de loop van de jaren behoorlijk rechtgezet. Een paar daar gelaten, die mij zien als sekteleider, is er wel meer begrip gekomen voor elkaar. Door het uitwisselen van onze ideeën en gedachten, soms verstandelijk, maar voor ook emotioneel, kan ik zeggen, dat men juist dichter bij elkaar gekomen is door deze discussies...


Jos had hier op het forum een opmerking over de tekst: ik ben christen maar ik denk niet in hokjes, daar kwam commentaar op....Maar is het wel zo'n rare opmerking.....Denken we -als het er op aan komt- allemaal toch niet in hokjes? We zeggen van niet want we zijn geïnteresseerd in andere gemeentes en zijn benieuwd hoe het daar toegaat.......we kijken over kerkmuren heen zeggen we dan zo mooi.....maar is dat werkelijk zo? En ik doe daar ook aan mee laat dat duidelijk zijn.....Stel dat ze jouw gemeente Chatuliem bij die van mij willen voegen? Kijk je dan nog zo over kerkmuren heen?
Ik denk dat we uiteindelijk eigenlijk allemaal in hokjes denken.....want je eigen kerk is wel je basis daar keer je terug en daar heb je je herinneringen........Als ik al kijk hoe moeilijk de gereformeerde en hervormde kerk tot elkaar zijn gekomen en dan dat gebakkelei over kerken en dan heb ik nog niet over hele families die uit elkaar zijn gevallen doordat we wat minder in hokjes willen denken?
Misschien zeggen mensen nu: oh nee is niet zo.....maar toch, als het er op aankomt....... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 12:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jos had hier op het forum een opmerking over de tekst: ik ben christen maar ik denk niet in hokjes, daar kwam commentaar op....Maar is het wel zo'n rare opmerking.....Denken we -als het er op aan komt- allemaal toch niet in hokjes? We zeggen van niet want we zijn geïnteresseerd in andere gemeentes en zijn benieuwd hoe het daar toegaat.......we kijken over kerkmuren heen zeggen we dan zo mooi.....maar is dat werkelijk zo? En ik doe daar ook aan mee laat dat duidelijk zijn.....Stel dat ze jouw gemeente Chatuliem bij die van mij willen voegen? Kijk je dan nog zo over kerkmuren heen?
Ik denk dat we uiteindelijk eigenlijk allemaal in hokjes denken.....want je eigen kerk is wel je basis daar keer je terug en daar heb je je herinneringen........Als ik al kijk hoe moeilijk de gereformeerde en hervormde kerk tot elkaar zijn gekomen en dan dat gebakkelei over kerken en dan heb ik nog niet over hele families die uit elkaar zijn gevallen doordat we wat minder in hokjes willen denken?
Misschien zeggen mensen nu: oh nee is niet zo.....maar toch, als het er op aankomt....... Engeltje smiley
Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik zo nodig kerken bij elkaar wil voegen. Ik vind het wel mooi zo, die verscheidenheid. Het is voor mij net hetzelfde als het bij elkaar voegen van Albert Hein en de Aldi, waarom eigenlijk? Je dient toch een andere doelgroep? En waarom kan dat niet naast elkaar bestaan?
Eén zijn betekent toch niet automatisch dat je perse in een zelfde kerk moet zitten? Eén zijn komt toch het beste uit als je elkaars identiteit accepteert? Ik heb in het verleden ook mijn mening gegeven over dat niet in hokjes denken. Ik vind dat ook een vreemde opmerking. Je wilt een relatie met iemand, dan vind ik dat het juist heel belangrijk is om te weten uit wat voor geestelijk nest hij komt. Als je daar niet openlijk voor uit durft te komen, geeft dat alleen maar problemen in je relatie....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik zo nodig kerken bij elkaar wil voegen. Ik vind het wel mooi zo, die verscheidenheid. Het is voor mij net hetzelfde als het bij elkaar voegen van Albert Hein en de Aldi, waarom eigenlijk? Je dient toch een andere doelgroep? En waarom kan dat niet naast elkaar bestaan?
Eén zijn betekent toch niet automatisch dat je perse in een zelfde kerk moet zitten? Eén zijn komt toch het beste uit als je elkaars identiteit accepteert? Ik heb in het verleden ook mijn mening gegeven over dat niet in hokjes denken. Ik vind dat ook een vreemde opmerking. Je wilt een relatie met iemand, dan vind ik dat het juist heel belangrijk is om te weten uit wat voor geestelijk nest hij komt. Als je daar niet openlijk voor uit durft te komen, geeft dat alleen maar problemen in je relatie....



Dat ben ik nu eens helemaal met je eens.....Ik werd er trouwens op geattendeerd dat Jos schreef dat als je in je profiel zet dat je in hokjes denkt je dan niet voor je geloof durft uit te komen....Nou, dat is werkelijk klinkklare nonsens laat dat helder zijn.....
Ik denk dat het juist belangrijk is in een relatie om te weten uit wat voor geestelijk nest je komt. Soms matcht dat gewoon niet samen.....Stel je voor dat wij verliefd op elkaar waren? Dat ging op geestelijk niveau nooit goed want ik ga dan naar mijn yogalessen om de krokodil te doen terwijl jij dat occult vind........noem maar even een voorbeeld......Geloof kan ook veel stuk maken binnen een relatie is mijn ervaring......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 10:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik niet met je eens Chatuliem.....Het probleem is denk ik dat de absolute Waarheid(identiteit) door ons mensen nogal eens verschillend wordt ervaren en gezien wordt.....En dan kan je je afvragen is er een absolute Waarheid? Ik lees dezelfde Bijbel als jij dat doet dus we lezen hetzelfde maar interpreteren het anders.....Ik denk dat het niet mogelijk is om zeker te weten wat de Waarheid is......Het is jouw waarheid(of die van je gemeente) want je kiest de Waarheid die bij jou past...... Ik denk dan ook dat de echte Waarheid een utopie is.....

Als je je dat bewust bent , ik bedoel dus te weten hoe beperkt we zijn in ons denken, hoeven we en mogen we een ander ook niet veroordelen in de andere Waarheid die hij/zij aanhangt.
En dat maakt dat juist interkerkelijk werk je dichter tot elkaar brengt en ook zo belangrijk maakt......dan leer je elkaar verstaan en te respecteren........In verbondenheid.......

Jezus zegt: "Ik ben de Waarheid èn het Leven. "

Wij- christenen, ( gelovigen om Zijns naams wil-aldus Paulus..)
kennen de Waarheid.

In een preek die ik eens beluisterde zei de voorganger..

Als je nu eens elk woordje waarheid verandert in Jezus.


Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 16 mei 2012, 10:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 14:53
 
MARIAN519 schreef:
Jezus zegt: "Ik ben de Waarheid èn het Leven. "

Wij- christenen, ( gelovigen om Zijns naams wil-aldus Paulus..)
kennen de Waarheid.

In een preek die ik eens beluisterde zei de voorganger..

Als je nu eens elk woordje waarheid verandert in Jezus.



Was het maar waar dat het zo eenvoudig was....Vandaar al die toenemende gemeenten en stromingen........en al die gemeentes hebben hun eigen De Waarheid.........en ook hun eigen Jezus als je dat gaat veranderen.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 16 mei 2012, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 23:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Was het maar waar dat het zo eenvoudig was....Vandaar al die toenemende gemeenten en stromingen........en al die gemeentes hebben hun eigen De Waarheid.........en ook hun eigen Jezus als je dat gaat veranderen.....

Als je dan ook allemaal een eigne Jezus hebt...

Voor mij is Jezus mijn Redder en Zaligmaker..door Hem mag ik weer bij God horen en daarom verzekerd zijn van een eeuwig leven bij de Drieenige God.

"hun eigen Jezus"....

Wie is jouw eigen Jezus?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 00:20
 
MARIAN519 schreef:
Als je dan ook allemaal een eigne Jezus hebt...

Voor mij is Jezus mijn Redder en Zaligmaker..door Hem mag ik weer bij God horen en daarom verzekerd zijn van een eeuwig leven bij de Drieenige God.

"hun eigen Jezus"....

Wie is jouw eigen Jezus?

Dat is ook mijn Jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 08:32
 
MARIAN519 schreef:
Wie is jouw eigen Jezus?

ik denk niet dat er meerdere zaligmakers zijn, marian.

je kunt het woord WAARHEID en de naam JEZUS niet zomaar onbeperkt wisselen.

wat is jouw waarheid?
er is slechts 1 waarheid, en dat is Jezus Christus en die gekruisigd, maar er zijn wel enorm veel BELEVINGEN van die waarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 11:02
 
HANNAH810 schreef:
ik denk niet dat er meerdere zaligmakers zijn, marian.

je kunt het woord WAARHEID en de naam JEZUS niet zomaar onbeperkt wisselen.

wat is jouw waarheid?
er is slechts 1 waarheid, en dat is Jezus Christus en die gekruisigd, maar er zijn wel enorm veel BELEVINGEN van die waarheid.



Er is natuurlijk een verschil in geloofsinhoud en beleving....

Als je zegt: roddelen is verboden dan gaat het over de inhoud, zeg je: ik vind het niet prettig om te roddelen dan is dat een beleving......
Belevingen zijn meer jouw eigen ervaringen en die kunnen in de loop van de jaren nogal eens bijgesteld worden en veranderen.......
En sommige belevingen worden door anderen ook wel ongezond genoemd......
En geloofsinhoud? Is die ook niet vaak verschillend? Als ik kijk naar de discussies hier over kinderdoop en volwassendoop......? Homosexualiteit? Sex voor het huwelijk? Iedere gemeente geeft daar zo zijn eigen
inhoud in als de beleidsplannen zo een leest van de diverse kerken....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 18 mei 2012, 12:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 14:17
 
ik vraag mij af wat onze Here Jezus over deze discussie te zeggen zou hebben.
Hij ging dwars tegen alle regeltjes en stellingen heen die de Fariceeen en Saduceeen hadden neergelegd.

Zijn boodschap was behoorlijk radicaal. zo radicaal dat ze Hem gekruizigd hebben.

(wat natuurlijk nodig was zodat wij gered konden worden).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 14:33
 
TINEKE986 schreef:
ik vraag mij af wat onze Here Jezus over deze discussie te zeggen zou hebben.
Hij ging dwars tegen alle regeltjes en stellingen heen die de Fariceeen en Saduceeen hadden neergelegd.

Zijn boodschap was behoorlijk radicaal. zo radicaal dat ze Hem gekruizigd hebben.

(wat natuurlijk nodig was zodat wij gered konden worden).



Zou jij ook zo ver gaan dat jij je liet kruisigen voor hem? En het zelfde onderging dan hem? Niets vragend maar gewoon ondergaan in alle liefde....
Wij hebben tegenwoordig wel een beetje vragerig geloof, lees je hier op het forum ook vaak.....
Als we ziek zijn, zorgen hebben of wat niet al te meer we vragen van alles.....zie het lijstje in de gebedsroom maar.....
Misschien moeten we wel eens minder vragen maar meer liefhebben, onvoorwaardelijk?
En wat hij over deze discussie zou zeggen? Denk je dat het in Zijn tijd anders was?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 15:11
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zou jij ook zo ver gaan dat jij je liet kruisigen voor hem? En het zelfde onderging dan hem? Niets vragend maar gewoon ondergaan in alle liefde....
Wij hebben tegenwoordig wel een beetje vragerig geloof, lees je hier op het forum ook vaak.....
Als we ziek zijn, zorgen hebben of wat niet al te meer we vragen van alles.....zie het lijstje in de gebedsroom maar.....
Misschien moeten we wel eens minder vragen maar meer liefhebben, onvoorwaardelijk?
En wat hij over deze discussie zou zeggen? Denk je dat het in Zijn tijd anders was?

als het goed is ondergaan wij dagelijks onze kruiziging voor Hem. de Heer zegt ook. wie Hem wil volgen neemt zijn kruis op. soms is het totaal niet makkelijk om Hem te volgen omdat er van alles en nog wat als strijd op je pad komt.
en dat kan zijn in de vorm van een ziekte.
we mogen vragen aan de Heer en God onze Vader. Hij zei zelf, kom tot mij ieder die vermoeid en belast is.
dat wil zeggen dat we alles aan Hem mogen geven wat ons dwars zit of waar we ons zorgen over maken.

toen jij het had over verschillende waarheden en verschillende Jezussen werd ik er naar van. er is maar 1 Jezus en Hij is de waarheid. dat staat letterlijk in de Bijbel. Hij is onze rots, ons houvast, onze hoop. Hij is voor ons aan het kruis gegaan en heeft ondragelijke pijnen geleden voor ons, terwijl Hij wist wat er komen ging heeft Hij er toch voor gekozen om er door heen te gaan. En al die tijd heeft Hij zijn ogen gericht gehad op de overwinning.
en dat mogen wij ook doen. Hem volgen en onze ogen gericht houden op Hem en de overwinning. doen we dat niet dan zakken we weg in de golven, net zoals Petrus deed. Ons geloof, onze Heer is zo mooi. Ik hou zo veel van Hem.

wat dat liefhebben en onvoorwaardelijk, dat ben ik helemaal met je eens. maar daar komt ook nog, elkaar accepteren en verdragen bij, zoals ieder van ons is. we zijn allemaal uniek.
zo voelt de een zich prettig bij de mooie psalmen en gezangen, de ander voelt zich prettig bij de muziek van michel w smith of casting crowns.
ze zijn allebei geschreven ter eer en glorie van God. tot slot gaat het om de inhoud en niet om de verpakking.
we zijn tot slot 1 lichaam en niet allemaal hetzelfe onderdeel van het lichaam. en we hebben elkaar allemaal nodig. dat mag en dat kan. laten we daarom blij zijn met elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 16:06
 
TINEKE986 schreef:
als het goed is ondergaan wij dagelijks onze kruiziging voor Hem. de Heer zegt ook. wie Hem wil volgen neemt zijn kruis op. soms is het totaal niet makkelijk om Hem te volgen omdat er van alles en nog wat als strijd op je pad komt.
en dat kan zijn in de vorm van een ziekte.
we mogen vragen aan de Heer en God onze Vader. Hij zei zelf, kom tot mij ieder die vermoeid en belast is.
dat wil zeggen dat we alles aan Hem mogen geven wat ons dwars zit of waar we ons zorgen over maken.

toen jij het had over verschillende waarheden en verschillende Jezussen werd ik er naar van. er is maar 1 Jezus en Hij is de waarheid. dat staat letterlijk in de Bijbel. Hij is onze rots, ons houvast, onze hoop. Hij is voor ons aan het kruis gegaan en heeft ondragelijke pijnen geleden voor ons, terwijl Hij wist wat er komen ging heeft Hij er toch voor gekozen om er door heen te gaan. En al die tijd heeft Hij zijn ogen gericht gehad op de overwinning.
en dat mogen wij ook doen. Hem volgen en onze ogen gericht houden op Hem en de overwinning. doen we dat niet dan zakken we weg in de golven, net zoals Petrus deed. Ons geloof, onze Heer is zo mooi. Ik hou zo veel van Hem.

wat dat liefhebben en onvoorwaardelijk, dat ben ik helemaal met je eens. maar daar komt ook nog, elkaar accepteren en verdragen bij, zoals ieder van ons is. we zijn allemaal uniek.
zo voelt de een zich prettig bij de mooie psalmen en gezangen, de ander voelt zich prettig bij de muziek van michel w smith of casting crowns.
ze zijn allebei geschreven ter eer en glorie van God. tot slot gaat het om de inhoud en niet om de verpakking.
we zijn tot slot 1 lichaam en niet allemaal hetzelfe onderdeel van het lichaam. en we hebben elkaar allemaal nodig. dat mag en dat kan. laten we daarom blij zijn met elkaar.



Misschien moet je het een beetje vergelijken als je met je broers en zussen naar je ouders kijkt...
Je hebt dezelfde ouders maar soms praat je erover dat het wel lijkt of je allemaal over andere ouders praat.......zo verschillend wordt er tegenaan gekeken.......
Terwijl je in principe dezelfde vader en moeder hebt.....

En ik moet eerlijk zeggen als je praat over de dagelijkse kruisiging....vind ik dat persoonlijk niet in verhouding staan tot wat Hij voor ons gedaan heeft en lijkt het of je het bagataliseert......Zo lijkt het he? Ik zeg niet dta het zo is want dat blijkt ook niet verder uit je verhaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien moet je het een beetje vergelijken als je met je broers en zussen naar je ouders kijkt...
Je hebt dezelfde ouders maar soms praat je erover dat het wel lijkt of je allemaal over andere ouders praat.......zo verschillend wordt er tegenaan gekeken.......
Terwijl je in principe dezelfde vader en moeder hebt.....

En ik moet eerlijk zeggen als je praat over de dagelijkse kruisiging....vind ik dat persoonlijk niet in verhouding staan tot wat Hij voor ons gedaan heeft en lijkt het of je het bagataliseert......Zo lijkt het he? Ik zeg niet dta het zo is want dat blijkt ook niet verder uit je verhaal

ik denk ook niet dat ik had kunnen doen wat Hij gedaan heeft. dit in antwoord op je eerdere vraag. en daarom houd ik ook zo veel van Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17
Pagina 17 van 17