ChristianMatch
 


Forum

De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 09:14
 
GERRIT084 schreef:
Ach het is aannemelijker dat er een straat verbod gaat komen voor jongeren, dan dat jongeren een straatbijbel gaan lezen Geschokte, onthutste smiley

ik denk dat je daarmee jongeren tekort doet, gerrit!!

ik denk dat wanneer jongeren de statenvertaling zouden lezen, het hetzelfde effect heeft, als wanneer iemand die statenvertaling leest de straatbijbel leest; het verschil in woordgebruik is groot, vergeet dat niet!
dezelfde onwennigheid die jij ervaart bij het lezen van de straatbijbel, hebben die groep jongeren bij de "gewone bijbel".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 09:25
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat je daarmee jongeren tekort doet, gerrit!!

ik denk dat wanneer jongeren de statenvertaling zouden lezen, het hetzelfde effect heeft, als wanneer iemand die statenvertaling leest de straatbijbel leest; het verschil in woordgebruik is groot, vergeet dat niet!
dezelfde onwennigheid die jij ervaart bij het lezen van de straatbijbel, hebben die groep jongeren bij de "gewone bijbel".
Dan zou je kunnen stellen dat ze een normale brief van de sociale dienst ook niet kunnen lezen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 09:25
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat je daarmee jongeren tekort doet, gerrit!!

ik denk dat wanneer jongeren de statenvertaling zouden lezen, het hetzelfde effect heeft, als wanneer iemand die statenvertaling leest de straatbijbel leest; het verschil in woordgebruik is groot, vergeet dat niet!
dezelfde onwennigheid die jij ervaart bij het lezen van de straatbijbel, hebben die groep jongeren bij de "gewone bijbel".

Dat zeg ik ook, doe maar een straatverbod, en ze laten houden aan de regels thuis.
Moest ik vroeger ook, en dan waren er die wel alles mochten, die de goe ganse dag en avond op straat zwalkten.
Om maar te zwijgen wat daar later van terecht is gekomen, er zijn al gemeente waar hangjongeren worden verwijderd of worden opgepakt.
Van mij mogen ze, gewoon de knuppel er over, tis allemaal Rutte geschut.
Dat ga je nog erger meemaken, tenzij ze de vermanende tik weer terug plaatsen in het mag weer.
Dat was vroeger ook zo, deed je wat verkeerd, en je kreeg een draai om de oren, en je zei het thuis, kreeg je nog een pak rammel.
Hielp dat pak rammel?
Ik denk van wel, althans mij hielp het wel, je keek de volgende keer wel beter uit.
Denk je nu echt dat een straatbijbel meerwaarde zou hebben, ze kunnen zich niet eens aan de gevestigde orde houden, lat staan dat een straatbijbel, waar ze de beloning niet van kunnen zien, althans niet gelijk.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 22 februari 2012, 09:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARM012





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een vreemde opmerking, met een knipoog naar het geloof. Lees eens de NBV, dan heb je een goede begrijpelijke vertaling voor deze tijd en deze generatie.
Bovendien vind ik het een beetje vreemd hoe je stelt dat de jeugd zo anders is als vroeger. Heb ook opgroeiende kinderen en die hebben nooit moeite met het ABN. In een werksituatie of op school worden ze ook voldoende geconfronteerd met het ABN, dus in mijn ogen is dit volledig overbodig wat je schrijft.

*zucht*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARM012





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:15
 
GERRIT084 schreef:
Dat zeg ik ook, doe maar een straatverbod, en ze laten houden aan de regels thuis.
Moest ik vroeger ook, en dan waren er die wel alles mochten, die de goe ganse dag en avond op straat zwalkten.
Om maar te zwijgen wat daar later van terecht is gekomen, er zijn al gemeente waar hangjongeren worden verwijderd of worden opgepakt.
Van mij mogen ze, gewoon de knuppel er over, tis allemaal Rutte geschut.
Dat ga je nog erger meemaken, tenzij ze de vermanende tik weer terug plaatsen in het mag weer.
Dat was vroeger ook zo, deed je wat verkeerd, en je kreeg een draai om de oren, en je zei het thuis, kreeg je nog een pak rammel.
Hielp dat pak rammel?
Ik denk van wel, althans mij hielp het wel, je keek de volgende keer wel beter uit.
Denk je nu echt dat een straatbijbel meerwaarde zou hebben, ze kunnen zich niet eens aan de gevestigde orde houden, lat staan dat een straatbijbel, waar ze de beloning niet van kunnen zien, althans niet gelijk.

ik zal er als ik jou was direct werk van maken.
Gebruik je kennis! Jij weet precies hoe je hangjongeren moet aanpakken.

Kom op..
We leven in 2012.

Als voorbeeld denk ik nu aan mijn school.
De regel is; leraren bij voornaam noemen en JE zeggen. Anders voelen ze zich oud. (de stakkers)

Of je wilt een baan.. Je wordt nergens aangenomen omdat je geen opleiding hebt.

Waarom hebben ze geen opleiding? Nou dat ligt niet aan de jeugd zelf. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ervaar het nu ook, nu ik op het MBO zit. Het is geen niveau, je hebt laagopgeleide leraren, het moet allemaal groot, enz. enz.
Volgens mij kan de jeugd er niks aan doen dat onderwijs in Nederland knudde is.
Lijkt mij meer de ''schuld'' van de oudere generaties.

Veel jongeren (ook, of zelfs vooral hangjongeren) willen keihard werken, leren en iets bereiken.
In plaats van dat ze geholpen worden, worden ze van alle kanten aangevallen en belemmerd.

En ja.. dan uiteindelijk word je vervelend.
Waar ze dan belanden is op straat.
En daar willen ze nu de jeugd bereiken. Lijkt mij alleen maar goed.

Nogmaals.. ik keur het echt niet goed hoor.. dat er een Bijbel is in straattaal. Het had ook anders opgelost kunnen worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:17
 
HARM012 schreef:
*zucht*

ach, een ander antwoord was ook niet te verwachten, inspanning wordt het nieuwe woord van de jeugd, stel je voor, we hebben toch ontspanning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:20
 
HARM012 schreef:
ik zal er als ik jou was direct werk van maken.
Gebruik je kennis! Jij weet precies hoe je hangjongeren moet aanpakken.

Kom op..
We leven in 2012.

Als voorbeeld denk ik nu aan mijn school.
De regel is; leraren bij voornaam noemen en JE zeggen. Anders voelen ze zich oud. (de stakkers)

Of je wilt een baan.. Je wordt nergens aangenomen omdat je geen opleiding hebt.

Waarom hebben ze geen opleiding? Nou dat ligt niet aan de jeugd zelf. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ervaar het nu ook, nu ik op het MBO zit. Het is geen niveau, je hebt laagopgeleide leraren, het moet allemaal groot, enz. enz.
Volgens mij kan de jeugd er niks aan doen dat onderwijs in Nederland knudde is.
Lijkt mij meer de ''schuld'' van de oudere generaties.

Veel jongeren (ook, of zelfs vooral hangjongeren) willen keihard werken, leren en iets bereiken.
In plaats van dat ze geholpen worden, worden ze van alle kanten aangevallen en belemmerd.

En ja.. dan uiteindelijk word je vervelend.
Waar ze dan belanden is op straat.
En daar willen ze nu de jeugd bereiken. Lijkt mij alleen maar goed.

Nogmaals.. ik keur het echt niet goed hoor.. dat er een Bijbel is in straattaal. Het had ook anders opgelost kunnen worden.


In een vorig topic van je zeg je dat je de bijbel in straattaal in je kast hebt staan.
En nu zeg je dat je die versie afkeurt....

Beetje tegenstrijdig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARM012





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:22
 
MARISKA601 schreef:
In een vorig topic van je zeg je dat je de bijbel in straattaal in je kast hebt staan.
En nu zeg je dat je die versie afkeurt....

Beetje tegenstrijdig.

Leer lezen..
Ik zeg niet dat het het goed of afkeur.
Het enige wat ik doe met deze straatbijbel is het de kans geven..

Ik trek geen conclusies zonder eerst research te doen en mij er in te verdiepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARM012





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:23
 
GERRIT084 schreef:
ach, een ander antwoord was ook niet te verwachten, inspanning wordt het nieuwe woord van de jeugd, stel je voor, we hebben toch ontspanning.

Hebben we ook nodig met mensen zoals jou.
Volgens mij is het tegenwoordig omgedraaid.
Jeugd gedraagt zich vroeg volwassen en volwassenen gedragen zich als een stel pubers.
Dat is wat mij direct opviel hier op het forum.

Word volwassen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:25
 
HARM012 schreef:
ik zal er als ik jou was direct werk van maken.
Gebruik je kennis! Jij weet precies hoe je hangjongeren moet aanpakken.

Kom op..
We leven in 2012.

Als voorbeeld denk ik nu aan mijn school.
De regel is; leraren bij voornaam noemen en JE zeggen. Anders voelen ze zich oud. (de stakkers)

Of je wilt een baan.. Je wordt nergens aangenomen omdat je geen opleiding hebt.

Waarom hebben ze geen opleiding? Nou dat ligt niet aan de jeugd zelf. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ervaar het nu ook, nu ik op het MBO zit. Het is geen niveau, je hebt laagopgeleide leraren, het moet allemaal groot, enz. enz.
Volgens mij kan de jeugd er niks aan doen dat onderwijs in Nederland knudde is.
Lijkt mij meer de ''schuld'' van de oudere generaties.

Veel jongeren (ook, of zelfs vooral hangjongeren) willen keihard werken, leren en iets bereiken.
In plaats van dat ze geholpen worden, worden ze van alle kanten aangevallen en belemmerd.

En ja.. dan uiteindelijk word je vervelend.
Waar ze dan belanden is op straat.
En daar willen ze nu de jeugd bereiken. Lijkt mij alleen maar goed.

Nogmaals.. ik keur het echt niet goed hoor.. dat er een Bijbel is in straattaal. Het had ook anders opgelost kunnen worden.
Denk je nu werkelijk dat dit zoveel anders is dan vroeger? Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik met vrienden op straat rondhing. En we waren net zo bezig als deze jongeren. En de perspectieven van deze jeugd zijn veel groter als dat die van ons waren. Het is allemaal niet zo bijzonder hoor. Over een paar jaar zijn die kids op zichzelf en hebben huisje, partner, werk en kinderen. Het is een levensfase die we allemaal wel hebben meegemaakt, kijk maar eens hoe het over 10 jaar met ze gesteld is. Dan zie je dat ze meestal gewoon op hun pootjes terecht zijn gekomen. Om hiervoor nu een aparte bijbelvertaling voor te maken is schromelijk overdreven.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 22 februari 2012, 11:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:26
 
HARM012 schreef:
ik zal er als ik jou was direct werk van maken.
Gebruik je kennis! Jij weet precies hoe je hangjongeren moet aanpakken.

Kom op..
We leven in 2012.

Als voorbeeld denk ik nu aan mijn school.
De regel is; leraren bij voornaam noemen en JE zeggen. Anders voelen ze zich oud. (de stakkers)

Of je wilt een baan.. Je wordt nergens aangenomen omdat je geen opleiding hebt.

Waarom hebben ze geen opleiding? Nou dat ligt niet aan de jeugd zelf. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ervaar het nu ook, nu ik op het MBO zit. Het is geen niveau, je hebt laagopgeleide leraren, het moet allemaal groot, enz. enz.
Volgens mij kan de jeugd er niks aan doen dat onderwijs in Nederland knudde is.
Lijkt mij meer de ''schuld'' van de oudere generaties.

Veel jongeren (ook, of zelfs vooral hangjongeren) willen keihard werken, leren en iets bereiken.
In plaats van dat ze geholpen worden, worden ze van alle kanten aangevallen en belemmerd.

En ja.. dan uiteindelijk word je vervelend.
Waar ze dan belanden is op straat.
En daar willen ze nu de jeugd bereiken. Lijkt mij alleen maar goed.

Nogmaals.. ik keur het echt niet goed hoor.. dat er een Bijbel is in straattaal. Het had ook anders opgelost kunnen worden.

Natuurlijk zijn we 2012, en net als daarvoor, zegt het CDA en verwanten uit de oude tijd, pappen en nat houden.
Op oude voet verder gaan, nu een straatbijbel, later een straatwetgeving, en het moraal van het verhaal, met zijn allen een straat mentaliteit.
Alles aanpassen voor de inspanningen van de jeugd, houd ons allemaal jeugdig toch?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARM012





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Denk je nu werkelijk dat dit zoveel anders is dan vroeger? Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik met vrienden op straat rondhing. En we waren net zo bezig als deze jongeren. En de perspectieven van deze jeugd zijn veel groter als dat die van ons waren. Het is allemaal niet zo bijzonder hoor. Over een paar jaar zijn die kids op zichzelf en hebben huisje, partner, werk en kinderen. Het is een levensfase die we allemaal wel hebben meegemaakt, kijk maar eens hoe het over 10 jaar met ze gesteld is. Dan zie je dat ze meestal gewoon op hun pootjes terecht zijn gekomen. Om hiervoor nu een aparte bijbelvertaling voor te maken is schromelijk overdreven.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar jij praat al over hoe ze straks zullen zijn..

Hoe ze straks zullen zijn zal bij velen positief zijn en goed uitpakken maar bij sommigen kan het ook verkeerd aflopen.
De jeugd waar het helemaal goed mee komt leest deze versie van de Bijbel niet.
Dit is enkel bedoeld voor het selectief kleine groepje wat wel een risicofactor is voor problemen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:31
 
HARM012 schreef:
Hebben we ook nodig met mensen zoals jou.
Volgens mij is het tegenwoordig omgedraaid.
Jeugd gedraagt zich vroeg volwassen en volwassenen gedragen zich als een stel pubers.
Dat is wat mij direct opviel hier op het forum.

Word volwassen

Je moet geloven dat ik van de p.. ge...... ben, ik blijf liever jong, mijn pensioen kan ik wel vergeten.
Ik neem wel een wajong uitkering, dat is levenslang dan voor mij Knipoog smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 22 februari 2012, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:32
 
HARM012 schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar jij praat al over hoe ze straks zullen zijn..

Hoe ze straks zullen zijn zal bij velen positief zijn en goed uitpakken maar bij sommigen kan het ook verkeerd aflopen.
De jeugd waar het helemaal goed mee komt leest deze versie van de Bijbel niet.
Dit is enkel bedoeld voor het selectief kleine groepje wat wel een risicofactor is voor problemen..
Op dit moment wordt die jeugd veel meer omringd met hulpverleners als vroeger. Meestal is het een kwestie van ouders, die geen grenzen durven te stellen aan hun kinderen. Daarnaast worden de gedragsproblemen van die kinderen worden ook opgepakt.
Ik vind de term hangjongere eigenlijk een scheldwoord en het werkt stigmatiserend. Een bijbelvertaling erbij en het stigma wordt alleen maar versterkt. Dan werk je alleen maar in de hand dat ze zich echt buiten de maatschappij stellen en wordt de drempel naar de gewone samenleving alleen maar verhoogd.
Als je alleen maar eens de moeite neemt om met ze te praten, dan zie je dat ze vaak gewoon naar school gaan en ook proberen een diploma te halen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 22 februari 2012, 11:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:55
 
Is het ook niet zo dat de politiek rommelt met alles in het onderwijs, waardoor de motivatie gaat afnemen bij de jongeren?

Is het ook niet zo dat de probleemjongeren op school thuis niet terecht kunnen omdat beide ouders werken?

Moeten we niet eerst de verantwoordelijkheid bij de ouders leggen als het kind dreigt te ontsporen?

Is het ook niet zo dat ouders hun kinderen een vrije opvoeding geven
waardoor het kind niet te handhaven is?


Dat jongeren zo hun eigen taal hebben moeten zij weten.
Maar laat de jeugd zich maar eens leren aanpassen door respect te hebben voor de medemens.
Die is veel te ver te zoeken bij de groephangjongeren.

Ik klink misschien heel ouderwets.
Maar ik ben vriendin van die jongeren.

Ik zelf heb geen kinderen, en als ik ze zou hebben, ben ik ook geen vriendin van ze.
Nee ik ben hun moeder die ze met ma mogen aanspreken en met u.

En de bijbel in straattaal zouden ze van mij niet mogen lezen, dat toont van geen enkel respect naar God toe.
God is mijn Hemelse Vader en niet een vriend die om de hoek van de straat woont.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:23
 
HARM012 schreef:
ik zal er als ik jou was direct werk van maken.
Gebruik je kennis! Jij weet precies hoe je hangjongeren moet aanpakken.

Veel jongeren (ook, of zelfs vooral hangjongeren) willen keihard werken, leren en iets bereiken.
In plaats van dat ze geholpen worden, worden ze van alle kanten aangevallen en belemmerd.

En ja.. dan uiteindelijk word je vervelend.
Waar ze dan belanden is op straat.

harm, ik denk dat het probleem is dat je ietwat uitsteigt boven het nivo van sla ze blauw met een knuppel (wat ook wel geweld, of mishandeling genoemd wordt)
star denken kun je nu eenmaal niet veranderen met een paar bijdrage's op een forum, en dat je de straatbijbel in de kast hebt staan, getuigd van het feit dat je je wilt en kunt inleven in je klasgenoten; iets dat hier op christianmatch niet vanzelfsprekend lijkt te zijn.

ik denk dat velen die hierboven gereageert hebben, veel zouden kunnen leren van een 18-jarige!!

mijn respect heb je, maar de straatbijbel lezen? gaat dit meissie "van de oudere generatie"nog effies nie doen,....... Knipoog smiley

hannah......kent een klein tipje van de wereld van verwaarloosde en geknuppelde kinderen als pleegmoeder.






.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 22 februari 2012, 14:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 17:36
 
HANNAH810 schreef:
harm, ik denk dat het probleem is dat je ietwat uitsteigt boven het nivo van sla ze blauw met een knuppel (wat ook wel geweld, of mishandeling genoemd wordt)
star denken kun je nu eenmaal niet veranderen met een paar bijdrage's op een forum, en dat je de straatbijbel in de kast hebt staan, getuigd van het feit dat je je wilt en kunt inleven in je klasgenoten; iets dat hier op christianmatch niet vanzelfsprekend lijkt te zijn.

ik denk dat velen die hierboven gereageert hebben, veel zouden kunnen leren van een 18-jarige!!

mijn respect heb je, maar de straatbijbel lezen? gaat dit meissie "van de oudere generatie"nog effies nie doen,....... Knipoog smiley

hannah......kent een klein tipje van de wereld van verwaarloosde en geknuppelde kinderen als pleegmoeder.






.

Ik hoop dat we dan niet hoeven te leren van deze 18 jarige, want deze is behoorlijk respectloos.
Als dit de jeugd is ben ik dolgelukkig dat ik daar niet meer bij hoor.
Overduidelijk is alles nog exact hetzelfde zoals vroeger...de jeugd denkt het vooral heel goed te weten. Zo goed dat men de volwassene daarop aanspreekt....maar moet eerst zelf volwassen worden, en wat klappen van het leven gehad hebben voordat ze weten waar ze over praten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 17:40
 
JOLAN931 schreef:
Ik hoop dat we dan niet hoeven te leren van deze 18 jarige, want deze is behoorlijk respectloos.
Als dit de jeugd is ben ik dolgelukkig dat ik daar niet meer bij hoor.
Overduidelijk is alles nog exact hetzelfde zoals vroeger...de jeugd denkt het vooral heel goed te weten. Zo goed dat men de volwassene daarop aanspreekt....maar moet eerst zelf volwassen worden, en wat klappen van het leven gehad hebben voordat ze weten waar ze over praten.



Als je 18 bent wilt nog niet zeggen dat je alles van het leven weet en kent.
Als je 81 bent kan je pas meepraten.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 22 februari 2012, 17:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARM012





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 18:43
 
JOLAN931 schreef:
Ik hoop dat we dan niet hoeven te leren van deze 18 jarige, want deze is behoorlijk respectloos.
Als dit de jeugd is ben ik dolgelukkig dat ik daar niet meer bij hoor.
Overduidelijk is alles nog exact hetzelfde zoals vroeger...de jeugd denkt het vooral heel goed te weten. Zo goed dat men de volwassene daarop aanspreekt....maar moet eerst zelf volwassen worden, en wat klappen van het leven gehad hebben voordat ze weten waar ze over praten.

Mag ik als 18- jarige Christen ook een mening hebben? Wie is hier respectloos?

Bovendien kun jij niet zeggen dat ik nog klappen va het leven moet hebben voordat ik volwassen ben en weet waar ik over praat..

Ik zal je zeggen dat ik enkele jaren geleden toen ik 15 was door hangjongeren (!) van rond de 20 het ziekenhuis in getrapt ben en het met veel geluk overleefd heb!
Inmiddels ben ik fysiek weer de oude.. Ben wonder boven wonder hardloper! Ik loop marathons om goede doelen te ondersteunen en mijn mede mens een beter leven te geven. Dit nadat ik 70% kracht in mijn benen kwijt was.

Waar ik met dit verhaal heen wil is dat ik mijn inziens donders goed weet waar ik over praat! En daarnaast ben ik (te) snel volwassen geworden.

Jammer dat de mensen hier zo conservatief zijn.
Ik stop direct met dit forum.

Gr.

het broekie dat net om het hoekje komt kijken (-;
(op dit forum lettertlijk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 19:57
 
HARM012 schreef:
Mag ik als 18- jarige Christen ook een mening hebben? Wie is hier respectloos?

Bovendien kun jij niet zeggen dat ik nog klappen va het leven moet hebben voordat ik volwassen ben en weet waar ik over praat..

Ik zal je zeggen dat ik enkele jaren geleden toen ik 15 was door hangjongeren (!) van rond de 20 het ziekenhuis in getrapt ben en het met veel geluk overleefd heb!
Inmiddels ben ik fysiek weer de oude.. Ben wonder boven wonder hardloper! Ik loop marathons om goede doelen te ondersteunen en mijn mede mens een beter leven te geven. Dit nadat ik 70% kracht in mijn benen kwijt was.

Waar ik met dit verhaal heen wil is dat ik mijn inziens donders goed weet waar ik over praat! En daarnaast ben ik (te) snel volwassen geworden.

Jammer dat de mensen hier zo conservatief zijn.
Ik stop direct met dit forum.

Gr.

het broekie dat net om het hoekje komt kijken (-;
(op dit forum lettertlijk)



Er zijn meer klappen van de zweep dan alleen het ziekenhuis ingeschopt worden.
Lees het forum maar eens wat ieder cm lid heeft meegemaakt in zijn haar leven...

Dan kan jij niet zeggen dat je alles van het leven kent.
Je weet van de dingen des levens, maar je bezit de ervaring zelf niet.

Theoretisch kunnen mensen dingen heel mooi formuleren,
maar de praktijk is weerbarstiger.

En dat kan je ook lezen op het forum.
En dat heeft ook niks te maken met conservatief.

Ik heb nou eenmaal bepaalde opvattingen waar ik niet van af wil wijken.
Ik ben inmiddals de 50 gepasseerd en geen 18 meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 20:15
 
MARISKA601 schreef:
Er zijn meer klappen van de zweep dan alleen het ziekenhuis ingeschopt worden.
Lees het forum maar eens wat ieder cm lid heeft meegemaakt in zijn haar leven...

Dan kan jij niet zeggen dat je alles van het leven kent.
Je weet van de dingen des levens, maar je bezit de ervaring zelf niet.

Theoretisch kunnen mensen dingen heel mooi formuleren,
maar de praktijk is weerbarstiger.

En dat kan je ook lezen op het forum.
En dat heeft ook niks te maken met conservatief.

Ik heb nou eenmaal bepaalde opvattingen waar ik niet van af wil wijken.
Ik ben inmiddals de 50 gepasseerd en geen 18 meer.

Mariska, ik schrik wel ff van je heftige reactie!

Natuurlijk zal hij nog genoeg voor z'n kiezen krijgen, dingen die jij en ik helaas al hebben moeten ervaren. Maar de manier waarop jij nu reageert vind ik van weinig respect getuigen voor een slachtoffer van zinloos geweld.
Hij geeft aan fysiek in orde te zijn, zegt dus niets over het mentale gedeelte. Het traumatiserende gedeelte van zo'n aanval.
De uitwerking is wel iets meer dan "alleen maar" het ziekenhuis in geschopt zijn!

Ga er maar aan staan...15 jaar zijn, dusdanig in elkaar geslagen zijn dat je 70% werking van je benen moet missen en vervolgens zover komen dat je marathons kan lopen!
Alle respect hoor!

En daarnaast...weet jij wat hij allemaal in 18 jaar heeft meegemaakt? Ik niet, dus kan ik daar ook niet over oordelen.


Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 22 februari 2012, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:07
 
Wow Mariska, ik vind deze reactie van jou weinig respectvol naar Harm toe.

Je weet verder niets over zijn leven. Een kind kan soms al meer meegemaakt hebben dan iemand van 50 jaar!

Harm: dapper van je hoe je dit vertelt op het forum, en blijf gewoon meedoen! Jij mag er ook zijn!!


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 22:57
 
MARY052 schreef:
Wow Mariska, ik vind deze reactie van jou weinig respectvol naar Harm toe.

Je weet verder niets over zijn leven. Een kind kan soms al meer meegemaakt hebben dan iemand van 50 jaar!

Harm: dapper van je hoe je dit vertelt op het forum, en blijf gewoon meedoen! Jij mag er ook zijn!!


Mary

De reactie van Mariska is juist wel met heel veel respect, en uw eigen bijdrage zegt niet veel meer dan het medelijden naar iemand van 18 die een pak slaag heeft gehad.
En of iemand van 18 meer mee heeft gemaakt, dan iemand van 50 lijkt mij schromelijk overdreven.
Het is maar net wie van 50 je neemt, een coma patient waarschijnlijk, die sinds zijn geboorte licht te slapen.
En uit zijn schrijfwijze gezien in dit hele kleine stukje is maar verrotte weinig respect naar anderen te zien.
Hij heeft nog maar net zijn laatste flesje melk achter zijn kiezen zitten.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 22 februari 2012, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 23:44
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat je daarmee jongeren tekort doet, gerrit!!

ik denk dat wanneer jongeren de statenvertaling zouden lezen, het hetzelfde effect heeft, als wanneer iemand die statenvertaling leest de straatbijbel leest; het verschil in woordgebruik is groot, vergeet dat niet!
dezelfde onwennigheid die jij ervaart bij het lezen van de straatbijbel, hebben die groep jongeren bij de "gewone bijbel".
Dat is wel erg overdreven hoor. Ze wonen in NL en kunnen echt wel gewoon NL lezen. Waarom doen mensen zo hun best om ze buiten de gewone maatschappij te plaatsen en ze een bijzonder etiket op te spelden? Want veel van die jongeren zijn gewone jongeren, die gewoon naar school gaan. Een straatbijbel vind ik overbodig omdat je dan het verschil benadrukt in plaats van de overeenkomsten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARM012





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 06:12
 
GERRIT084 schreef:
De reactie van Mariska is juist wel met heel veel respect, en uw eigen bijdrage zegt niet veel meer dan het medelijden naar iemand van 18 die een pak slaag heeft gehad.
En of iemand van 18 meer mee heeft gemaakt, dan iemand van 50 lijkt mij schromelijk overdreven.
Het is maar net wie van 50 je neemt, een coma patient waarschijnlijk, die sinds zijn geboorte licht te slapen.
En uit zijn schrijfwijze gezien in dit hele kleine stukje is maar verrotte weinig respect naar anderen te zien.
Hij heeft nog maar net zijn laatste flesje melk achter zijn kiezen zitten.

Oude lul met je nare praatjes. Je hoopt mij de les te kunnen leren he..
Ervaar zelf maar eens iets dergelijks.

Dan praat je wel anders.

Dit noemt zich Christen..

Je praat over respect.
Nou ik kan je zeggen dat je respect moet verdienen, dan pas is het wederzijds.

Zoek een hobby en vermaak je daar mee! Dan doe je tenminste niemand kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 07:01
 
HARM012 schreef:
Oude lul met je nare praatjes. Je hoopt mij de les te kunnen leren he..
Ervaar zelf maar eens iets dergelijks.

Dan praat je wel anders.

Dit noemt zich Christen..

Je praat over respect.
Nou ik kan je zeggen dat je respect moet verdienen, dan pas is het wederzijds.

Zoek een hobby en vermaak je daar mee! Dan doe je tenminste niemand kwaad.

Ho wacht even, nu heb je mijn respect volledig, althans bijna, ik sta er toch echt wel van te kijken hoor.
Het blijkt toch maar weer dat u enige goede normen heeft onthouden van uw opvoeding, ik maak het ook eigenlijk nog zelden mee.
Iemand van die leeftijd, die iemand aanspreekt, en begint met 2 woorden. Lachende smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 23 februari 2012, 07:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 08:02
 
GERRIT084 schreef:
De reactie van Mariska is juist wel met heel veel respect, en uw eigen bijdrage zegt niet veel meer dan het medelijden naar iemand van 18 die een pak slaag heeft gehad.
En of iemand van 18 meer mee heeft gemaakt, dan iemand van 50 lijkt mij schromelijk overdreven.
Het is maar net wie van 50 je neemt, een coma patient waarschijnlijk, die sinds zijn geboorte licht te slapen.
En uit zijn schrijfwijze gezien in dit hele kleine stukje is maar verrotte weinig respect naar anderen te zien.
Hij heeft nog maar net zijn laatste flesje melk achter zijn kiezen zitten.

Gerrit....ook jij laat met deze woorden weinig van respect zien naar andere mensen...Je spreekt zelf ook als een verbitterde man.
Dat mag je in mijn ogen ook niet doen!!!
Lees je woorden die je hier schrijft!!!
Je hebt het over een comapatient!(EN...lees ook verder...)
Weet je wel hoe erg dat is, daar doe je ook mensen verdriet mee!!!
Waarom doen mensen elkaar zoveel verdriet met woorden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 08:24
 
ZEELAND736 schreef:
Gerrit....ook jij laat met deze woorden weinig van respect zien naar andere mensen...Je spreekt zelf ook als een verbitterde man.
Dat mag je in mijn ogen ook niet doen!!!
Lees je woorden die je hier schrijft!!!
Je hebt het over een comapatient!(EN...lees ook verder...)
Weet je wel hoe erg dat is, daar doe je ook mensen verdriet mee!!!
Waarom doen mensen elkaar zoveel verdriet met woorden!

Ik barst van de respect, ben totaal niet verbitterd, en je bekijkt het vanuit jou ogen, tipje kijk breed.
Ga eens in op het onderwerp, en val eens niemand aan op zijn/haar, in uw ogen verkeerde woordkeuze.
Het barst al van de moderatoren, die af en toe een greep in de kassa doen, he die zet iets neer wat in mijn ogen niet kan, of mag.
Zonder zelf ergens ook maar inhoudelijk op in te gaan, das wel heel erg makkelijk. Lachende smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 23 februari 2012, 08:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 11:53
 
Jammer dat een topic waarin we creatief iets mee kunnen, weer omgeslagen is Twijfelende smiley

Ik kan alleen maar toejuichen dat jongeren uit het harnas van traditie treden, om anderen te bereiken.
De middelen worden gezegend voorzien voor alle mensen uit alle hoeken van beleving.
Pas na het aanraken van iemands hart, zal deze persoon zelf de weg gaan in Zijn Geest.
Dus welke "mens" heeft hier de juiste formule hoe je een licht kan betekenen voor de verlorene??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 14:23
 
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 18:43 Reageer met quote

LEPELTJE037 schreef:
Op de brandstapel met dat ding!

TJOKLAT313 schreef:
Weet je wat ik stoer zou vinden, Lepeltje?
Als jij met jouw "gewone" bijbel een weekendje op Kanaleneiland gaat bivakkeren en contact probeert te maken met de jeugd daar.
En daarover vertelt hier op CM...
Helaas heb ik niet eerder kunnen reageren hierop...

AW...

Ik heb op dat eiland gewoond... Alsof die jeugd zo'n achterlijke vertaling wel zouden begrijpen.
Al zou ik contact met ze zoeken met welke vertaling dan ook...
God is degene die mensen roept!
Wanneer je dan Gods stem verstaat, dan is zelfs de statenvertaling te begrijpen, daar heb je geen staattaalbijbel voor nodig!

Hoewel die ook vol fouten zit, is de statenvertaling wel de meest betrouwbare vertaling.


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op donderdag 23 februari 2012, 14:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6