ChristianMatch
 


Forum

Door aso aangeklaagde leerkracht
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:53
 
Een ferm standpunt in de Volkskrant. Deze 'vader' is voor mij hufter van het jaar al is de volwassene die een twaalfjarige scheidsrechter huilend van het veld pestte een goede tweede.

Iemand oppakken om hem te beschermen tegen een ander die agressief tegen hem is - dat is de omgekeerde wereld, vindt Malou van Hintum.
In Nieuwegein is een adjunct-schooldirecteur opgepakt nadat hij een 13-jarige jongen 'in de kraag vatte' en uit de klas zette. Uit de berichtgeving heb ik de indruk dat op de betreffende ouders en de politieagent na, iedereen daarover verontwaardigd is. Terecht.

In de berichtgeving vielen mij twee dingen op. Een: de stiefvader beweert dat zijn stiefzoon niets met de vechtpartij te maken had waarvoor hij de klas werd uitgezet. En twee: de politieagent stelt dat de leraar voor zijn eigen veiligheid was meegenomen: 'Als de agenten niets deden, zou hij de adjunct misschien wel later in elkaar hebben geslagen,' zegt een woordvoerder van de politie in de Volkskrant van afgelopen zaterdag.

Mishandeling
Om met dat laatste te beginnen: dat is natuurlijk een volledige omdraaiing van hoe het zou moeten gaan. Het zou een mooie boel worden als onschuldige burgers worden opgepakt om hen te beschermen tegen mensen die kwaad willen. Zo lust ik er nog wel een paar.

Als er reden was om te denken dat de stiefvader gewelddadig zou worden, had híj mee gemoeten naar het bureau, en niet de adjunct. Bovendien was dat sowieso een beter idee geweest. Als de stiefvader inderdaad aangifte had willen doen van mishandeling, moet hij daarvoor niet naar een leerkracht, maar naar een agent. Dus ook uit dat oogpunt had de politie hem gewoon kunnen meenemen.

Hardhandig
De stiefvader beweert dat zijn zoon niets te maken had met de vechtpartij - wat heel knap is, als je dat als grote afwezige kunt zien. Maar vooruit, laten we aannemen dat deze mijnheer paranormale gaven heeft. Dan nog gaat het niet aan om op deze manier als ouder verhaal te halen, zélfs niet als het waar is dat de docent wat hardhandig te werk is gegaan (iets wat ik zowel betwijfel, als zou kunnen billijken; 13-jarige moeilijk opvoedbare vechtersbaasjes staan niet per definitie open voor een rustig en redelijk gesprek over hun gedrag).

Je beklag doen kan achteraf, daar hebben scholen procedures voor. Het móét ook achteraf. Dat heeft te maken met vertrouwen: we gaan er vanuit dat professionals hun werk goed kunnen en willen doen. Wie dat wil omdraaien, stelt voor op basis van wantrouwen en achterdocht met elkaar om te gaan. Dat moeten we niet willen.
Dat vertrouwen impliceert dat iemand die zijn kind op school aflevert, voor die periode ook zijn gezag afgeeft; aan de leerkrachten die er de scepter zwaaien. Dat gebeurt niet blind, daar zijn regels voor opgesteld.

Baas
Ook de politie moet begrijpen dat het zo in elkaar steekt, en niet anders: dat op school de leerkracht, volgens de afspraken die daarover zijn gemaakt, de baas is. En niemand anders.

Vechtersbaasjes breng je niet tot rede door Plato te citeren. Die pak je na een paar waarschuwingen even stevig vast. Dat is geen mishandeling, dat is opvoeden. De ouders van de 13-jarige leerling mogen in hun handjes knijpen als de school hen en hun kind nog wil houden.


Het stuk is dus niet van mij.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 november 2011, 22:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:56
 
Een heel verhelderend stuk, Thomas!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:13
 
Het geciteerde stuk wat hier eerder stond, vond ik toch wat grof. Ik zal eens zoeken naar een meer objectieve beschrijving.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 november 2011, 23:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 18:44
 
Het trieste van dit verhaal is dat voor mij weer eens bevestigd wordt dat als je een grote mond hebt je alles voor elkaar krijgt.....Zelfs dat de conrector een aantal uren in de cel moet verblijven omdat iemand het leslokaal niet wil verlaten en dwars gaat liggen en je hem wat hardhandig in de kraag vat.......
Als ouders dan met een grote mond komen en denken dat ze alles maar kunnen zeggen en doen wordt dat beeld weer aardig bevestigd..
Ik vind dat een trieste ontwikkeling want het is geen incident, op scholen, winkels, in de zorg worden dit 'normale'dingen.....Niet te geloven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 20:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het trieste van dit verhaal is dat voor mij weer eens bevestigd wordt dat als je een grote mond hebt je alles voor elkaar krijgt.....Zelfs dat de conrector een aantal uren in de cel moet verblijven omdat iemand het leslokaal niet wil verlaten en dwars gaat liggen en je hem wat hardhandig in de kraag vat.......
Als ouders dan met een grote mond komen en denken dat ze alles maar kunnen zeggen en doen wordt dat beeld weer aardig bevestigd..
Ik vind dat een trieste ontwikkeling want het is geen incident, op scholen, winkels, in de zorg worden dit 'normale'dingen.....Niet te geloven...



Moet je eens nagaan wat scholieren allemaal wel niet vermelden over leerkrachten op twitter...
En die jongeren worden de toekomst?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 20:44
 
Een schrale troost is dat het Openbaar Ministerie de zaak heeft geseponeerd. De conrector wordt niet vervolgd en de politie heeft excuses aangeboden.

Wat zijn we toch dankbaar. Gefrustreerde smiley


Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 20:45
 
THOMAS968 schreef:
Een schrale troost is dat het Openbaar Ministerie de zaak heeft geseponeerd. De conrector wordt niet vervolgd en de politie heeft excuses aangeboden.

Wat zijn we toch dankbaar. Gefrustreerde smiley


Thomas.

Wat zijn het Openbaar Ministerie én de politie toch verstandig. Echt geweldig! Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
MARYAN401
op woensdag 16 november 2011, 20:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 21:07
 
De leerlingen van de Anna van Rijn school, een school voor speciaal onderwijs, wilden echt geen interview geven over de geschorste jongen. Ze keken wel link uit. Maar uit de onderschepte smsjes en twitter kwam wel een beeld naar voren. Begrijpelijk dat deze jochies hun mond hielden. Als deze aangifte door was gezet was de macht van de Noord-Afrikaanse cultuur helemaal onbeperkt geworden. Ik snap werkelijk niet dat de politieagenten de impact van de aangifte niet hebben gezien. Ik ben verder niet zo kapot van minister Bijsterveld maar die heeft zich in de Tweede Kamer in ieder geval perfect opgesteld. Dit soort dingen krijg je als ouders zo laf zijn dat ze niet meer tegen hun eigen kind durven in te gaan. Het is ook wel erg makkelijk om op deze wijze ''voor je kind op te komen''. Kinderen hebben recht op onderwijs maar niet op de voorwaarden van dit type ouders. Het recht je voort te mogen planten is een grondrecht maar bij sommigen heb ik daar toch ernstige bedenkingen bij.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 21:23
 
THOMAS968 schreef:
Een schrale troost is dat het Openbaar Ministerie de zaak heeft geseponeerd. De conrector wordt niet vervolgd en de politie heeft excuses aangeboden.

Wat zijn we toch dankbaar. Gefrustreerde smiley


Thomas.



Niet chargeren Thomas... een paar 1-strepers nemen ad hoc een beslissing die achteraf door leidinggevenden wordt gecorrigeerd.
In mijn ogen een foute inschatting van de 1-strepers dus, verder geen nationale schandvlek.

en misschien was de beslissing ook wel ingegeven door door de ervaring die de 1-strepers vanuit het verleden met leerkrachten en conrectors gehad hebben....


Pieter, droomde vroeger ook over wrede afstraffing van diverse leraren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 21:29
 
Welk kind droomt af en toe niet van een wrede afstraffing van leraren? Dat volk kan je als puber behoorlijk in de weg zitten. Wat is tenslotte een docent? De naam zegt het al: de do is de laagste toon en de cent het minst waardevolle muntstuk. Een docent is dus gewoon waardeloos en moet een toontje lager gaan zingen.

Ook eenstrepers mogen wel nadenken, een beetje docent leert ze dat. Gelukkig vond de volksvertegenwoordiging het wel van nationaal belang, ik vind het te gek voor woorden en een beetje chargeren ach...

Thomas, die Pieter zijn dromen overigens wel begrijpt en ze zich ook nog wel kan herinneren ook. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 16 november 2011, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:16
 
THOMAS968 schreef:
Een schrale troost is dat het Openbaar Ministerie de zaak heeft geseponeerd. De conrector wordt niet vervolgd en de politie heeft excuses aangeboden.

Wat zijn we toch dankbaar. Gefrustreerde smiley


Thomas.


Helder is in ieder geval geworden dat deze zaak vanaf het begin verkeerd is aangepakt. Koppen bij elkaar op die school met politie en gemeente lijkt me zo om duidelijk beleid met elkaar uit te zetten om herhaling van dit soort situaties te voorkomen en een gezamenlijk duidelijk beleid uit te dragen ten aanzien van het gedrag van de leerlingen en hun ouders en de uit te voeren sancties bij overschrijding van dat beleid. Handhaving is voorwaarde. Heel duidelijke grenzen stellen is noodzaak.
Natuurlijk heeft ieder kind weleens de pest in over een leraar en het lijkt erop dat mediators op de scholen een rol moeten gaan spelen om deze situaties efficiënt en effectief op te lossen. Omdat zij buiten de emoties staan kunnen de huisregels van de school worden gehandhaafd en communicatie daarover duidelijk worden overgebracht. De wijkagent kan ook een regulerend en preventief effect hebben ten aanzien van het gedrag van leerlingen en hun ouders ten opzichte van het gezag van de schoolleiding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:09
 
Het is toch van de gekke dat er een wijkagent aan te pas moet komen om ouders en leerkrachten uit elkaar te houden. Die docent zal het in het vervolg wel laten om een leerling eens goed aan te pakken.

Maar anderzijds, in het algemeen...
Kunnen we dan alleen de kinderen verwijten maken?
Dat denk ik niet. Hoeveel leerkrachten hebben het druk met hun laptop en mobiel in de klas? Is er nog werkelijk nog wel zoveel oog voor de leerlingen als vroeger? Ik wil alle docenten niet over een kam scheren, want er zitten zeker hele goede tussen, met daadkracht, concequente leiding en een grote dosis humor, maar ik zie er ook zoveel komen die 'niet over komen', het druk hebben met zichzelf , de klas niet aankunnen omdat ze van die zacht gekookte eieren zijn.
En dan hoef ik alleen maar naar mijn eigen dochter te kijken...Ze willen een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, concequent is, en duidelijk de leiding heeft. Maar het lijkt er steeds vaker op dat de karakters van de huidige generatie kinderen sterker zijn als de karakters van de vorige generaties, die nu voor de klas staan. Vaak hebben ze ook geen reden meer om tegen hun docent op te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:03
 
JOLAN931 schreef:
Het is toch van de gekke dat er een wijkagent aan te pas moet komen om ouders en leerkrachten uit elkaar te houden. Die docent zal het in het vervolg wel laten om een leerling eens goed aan te pakken.

Maar anderzijds, in het algemeen...
Kunnen we dan alleen de kinderen verwijten maken?
Dat denk ik niet.
Hoeveel leerkrachten hebben het druk met hun laptop en mobiel in de klas? Is er nog werkelijk nog wel zoveel oog voor de leerlingen als vroeger? Ik wil alle docenten niet over een kam scheren, want er zitten zeker hele goede tussen, met daadkracht, concequente leiding en een grote dosis humor, maar ik zie er ook zoveel komen die 'niet over komen', het druk hebben met zichzelf , de klas niet aankunnen omdat ze van die zacht gekookte eieren zijn.
En dan hoef ik alleen maar naar mijn eigen dochter te kijken...Ze willen een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, concequent is, en duidelijk de leiding heeft. Maar het lijkt er steeds vaker op dat de karakters van de huidige generatie kinderen sterker zijn als de karakters van de vorige generaties, die nu voor de klas staan. Vaak hebben ze ook geen reden meer om tegen hun docent op te kijken.

Wat dacht je opvoeding? hoe praten ouders over een docent met hun kinderen? Soms ook behoorlijk gezag ondermijnend.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:14
 
COOTJE711 schreef:
Wat dacht je opvoeding? hoe praten ouders over een docent met hun kinderen? Soms ook behoorlijk gezag ondermijnend.....

Er zijn nogal wat ouders met alleen eigenbelang en zonder enige moraal. Ik kan je staaltjes vertellen die je niet gelooft, maar die we wel meemaakten. Van intimiderend, chanterend tot bedreigend. Scholen houden het, misschien wel teveel, onder de pet. Gelukkig is de overgrote meerderheid nog behoorlijk betrokken en redelijk. Ik krijg dit soort dingen als achtervanger nogal vaak op mijn bord en verbaas me er in hoge mate over hoe het verschuift. Dat er ook leerkrachten zijn die de fout ingaan is helder.Het voordeel van veel slecht opgevoede kinderen is dat de echte luiaards er de brui aan geven. Maar per saldo hoef je daar uiteraard niet blij mee te zijn. Ik kan me best voorstellen dat weinig jongeren nog voor het onderwijs kiezen als je ziet wat je voor je kiezen krijgt. Een derde deel is de afgelopen twee jaar bedreigd. Als je me dwars zit, heb ik het recht agressief te worden, die mentaliteit, daar heeft de hele samenleving last van.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 17 november 2011, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:19
 
THOMAS968 schreef:
Er zijn nogal wat ouders met alleen eigenbelang en zonder enige moraal. Ik kan je staaltjes vertellen die je niet gelooft, maar die we wel meemaakten. Van intimiderend, chanterend tot bedreigend. Scholen houden het, misschien wel teveel, onder de pet. Gelukkig is de overgrote meerderheid nog behoorlijk betrokken en redelijk. Ik krijg dit soort dingen als achtervanger nogal vaak op mijn bord en verbaas me er in hoge mate over hoe het verschuift. Dat er ook leerkrachten zijn die de fout ingaan is helder.Het voordeel van veel slecht opgevoede kinderen is dat de echte lluiaards er de brui aan geven. Maar per saldo hoef je daar uiteraard niet blij mee te zijn. Ik kan me best voorstellen dat weinig jongeren nog voor het onderwijs kiezen als je ziet wat je voor je kiezen krijgt. Dat is erg jammer.

Thomas

Dan is het kinderen ook moeilijk aan te rekenen. Zo de oude zongen... piepen de jongen..... Twijfelende smiley
Het lijkt me soms zeker niet makkelijk in het voortgezet onderwijs....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:23
 
COOTJE711 schreef:
Dan is het kinderen ook moeilijk aan te rekenen. Zo de oude zongen... piepen de jongen..... Twijfelende smiley
Het lijkt me soms zeker niet makkelijk in het voortgezet onderwijs....

Ouders voeden op en als ze dat de eerste twaalf jaar weinig gedaan hebben, kunnen leerkrachten dat echt niet meer overnemen. Wat bijschaven hooguit.
Een kind is geen speeltje dat er kennelijk moet komen omdat je zoveel van elkaar houdt. Een kind is een opdracht.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:32
 
THOMAS968 schreef:
Ouders voeden op en als ze dat de eerste twaalf jaar weinig gedaan hebben, kunnen leerkrachten dat echt niet meer overnemen. Wat bijschaven hooguit.
Een kind is geen speeltje dat er kennelijk moet komen omdat je zoveel van elkaar houdt. Een kind is een opdracht.

Thomas

Volledig mee eens! helaas loopt dit regelmatig anders.
Als ouders heb je verantwoording voor je kinderen.

Denk aan mijn buurvrouw die ook in middelbaar onderwijs zit.
Is klasse docent van meiden van 16-17 jarigen. Wat voor shit die allemaal te horen krijgt van die meiden... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:44
 
COOTJE711 schreef:
Volledig mee eens! helaas loopt dit regelmatig anders.
Als ouders heb je verantwoording voor je kinderen.

Denk aan mijn buurvrouw die ook in middelbaar onderwijs zit.
Is klasse docent van meiden van 16-17 jarigen. Wat voor shit die allemaal te horen krijgt van die meiden... Boze smiley


Ik ben het ook met Thomas eens hoor maar........ jij zegt je hebt verantwoording voor je kinderen . Ben ik het ook mee eens.
Maar verantwoording en je kind kunnen beïnvloeden, hoe zie je dat ?
Hoeveel kinderen zijn er niet die uit gebroken gezinnen komen. Waarvan één van de ouders hun kind alleen maar in het weekend zien , soms maar om de 2 weken of zelfs nog langer.
Als je als ouder de voortgang op school amper hoort van je eigen kind.
En toch wil je , zoek je het beste voor je kind.
Is het niet algemeen bekend dat kinderen uit gebroken gezinnen meer problemen hebben cq. veroorzaken op school en in de maatschappij? Is het niet bekend dat zij een verhoogd risico lopen om in het criminele circuit te geraken?


Visser, die wel eens vol vragen zit van waarom .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 08:59
 
THOMAS968 schreef:
Het geciteerde stuk wat hier eerder stond, vond ik toch wat grof. Ik zal eens zoeken naar een meer objectieve beschrijving.

Thomas

En...al gevonden? Smiley die vol vragen zit ik wacht met smart... Knipoog smiley

( dit keer alleen Chat, omdat het het onderwijs en kinderen betreft, daar ligt toch wel mijn hart.)

ben dus gewoon benieuwd.. Lachende smiley

NB. in Utrecht, waar mijn zus voor de klas staat hoef je dus ook echt de kinderen niet aan te raken. Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 18 november 2011, 09:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 12:01
 
Kon men maar terug in de tijd, dat had mij heel wat zitvlees gescheeld.
Kan ik eigenlijk claimen met terugwerkende kracht?
Als ik vroeger een schop onder mijn kont kreeg, van een meester of juf, en ik vertelde dat, deden ze het thuis nog eens dunnetjes over.
Ik vraag me eigen nu eigenlijk af, wat is de meerwaarde, dat het nu niet meer mag.
Pappie en Mammie, zijn met zijn 2en thuis, (mits zij niet met zijn 2en werken) en een onderwijzer staat alleen voor de klas, minimaal 20 koters.
Ik vraag me steeds meer af, thuis krijgen zij geen slaag (dat mag niet) op school ook niet.
Gek he, dat ze tegenwoordig allemaal (de meeste) zo agressief zijn, jeugdigen die elkander soms onnodig leed toebrengen. Ze kennen immers de pijngrens niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 12:41
 
Kan er gewoon niet overuit dat het allemaal maar kan en mag in Nederland!
De corrigerende tik is ten strengste verboden maar het lijkt wel of de kinderen de ouders de baas zijn.
Wij werden thuis nooit geslagen maar wel even flink bij de arm gegrepen en naar je kamer gebonjoerd met een schop onder je gat, ben er echt niet slechter van geworden.

VAn de week was er nog op de tv wat de jongeren allemaal twitteren,de naam van de leerkracht erbij vermeld dat ze die kankerhoer nog wel kregen!!!!!!!!!!! Een andere melding dat die vuile schoft van wiskunde kapot geschoten mocht worden!!!!!
Mensen inwat voor land en wat voor cultuur leven we?
Houden wij als christelijke ouders de kinderen wel kort??
Ben bang dat helaas ook de christelijke jongeren net zo hard meedoen.
Zo ontzettend triest!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 12:51
 
Ach als een kind een corrigeerde tik krijgt word het al gezien als kindermishandeling.
Dat mag dus niet.

Maar wat de jongeren twitteren over hun leraren, kan je zien als
metale mishandeling van de leerkracht en dat mag schijnbaar wel.

Ouders hebben hun kinderen niet meer onder controle lijkt het wel.
En bemoeien met de opvoeding mag niet, althans dat zeggen de ouders.

En of die onhandelbare kinderen van gescheiden ouders zijn, maakt denk ik niet uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:06
 
MARISKA601 schreef:
Ach als een kind een corrigeerde tik krijgt word het al gezien als kindermishandeling.
Dat mag dus niet.

Maar wat de jongeren twitteren over hun leraren, kan je zien als
metale mishandeling van de leerkracht en dat mag schijnbaar wel.

Ouders hebben hun kinderen niet meer onder controle lijkt het wel.
En bemoeien met de opvoeding mag niet, althans dat zeggen de ouders.

En of die onhandelbare kinderen van gescheiden ouders zijn, maakt denk ik niet uit.



Corrigerende tikken heb ik genoeg gekregen... maar of dat nou effect heeft gehad... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:08
 
PIETER649 schreef:
Corrigerende tikken heb ik genoeg gekregen... maar of dat nou effect heeft gehad... Smiley die vol vragen zit



Hoe is het met de deegrol en koekenpan? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:11
 
MARISKA601 schreef:
Hoe is het met de deegrol en koekenpan? Knipoog smiley

mama649 gebruikte naaldhakken heb ik uit meerdere bronnen gehoord Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:13
 
VISSER278 schreef:
Ik ben het ook met Thomas eens hoor maar........ jij zegt je hebt verantwoording voor je kinderen . Ben ik het ook mee eens.
Maar verantwoording en je kind kunnen beïnvloeden, hoe zie je dat ?
Hoeveel kinderen zijn er niet die uit gebroken gezinnen komen. Waarvan één van de ouders hun kind alleen maar in het weekend zien , soms maar om de 2 weken of zelfs nog langer.
Als je als ouder de voortgang op school amper hoort van je eigen kind.
En toch wil je , zoek je het beste voor je kind.
Is het niet algemeen bekend dat kinderen uit gebroken gezinnen meer problemen hebben cq. veroorzaken op school en in de maatschappij? Is het niet bekend dat zij een verhoogd risico lopen om in het criminele circuit te geraken?


Visser, die wel eens vol vragen zit van waarom .

Absoluut, ben ik met je eens. Soms kan de wil er wèl zijn maar is de praktijk anders (Bijv. als je je kinderen niet of nauwelijks ziet)
Wat ik bedoel zijn ook de kinderen uit gebroken gezinnen èn daarnaast de taak van opvoeding niet serieus genomen wordt.
Besef dat er vaak ook onmacht bij komt kijken.
Helaas zijn kinderen er wèl vaak de dupe van....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:20
 
ERIKA129 schreef:
Kan er gewoon niet overuit dat het allemaal maar kan en mag in Nederland!
De corrigerende tik is ten strengste verboden maar het lijkt wel of de kinderen de ouders de baas zijn.
Wij werden thuis nooit geslagen maar wel even flink bij de arm gegrepen en naar je kamer gebonjoerd met een schop onder je gat, ben er echt niet slechter van geworden.

VAn de week was er nog op de tv wat de jongeren allemaal twitteren,de naam van de leerkracht erbij vermeld dat ze die kankerhoer nog wel kregen!!!!!!!!!!! Een andere melding dat die vuile schoft van wiskunde kapot geschoten mocht worden!!!!!
Mensen inwat voor land en wat voor cultuur leven we?
Houden wij als christelijke ouders de kinderen wel kort??
Ben bang dat helaas ook de christelijke jongeren net zo hard meedoen.
Zo ontzettend triest!

Moet hierbij denken aan de jongen bij de kassa. Hij reed met de winkelwagen steeds tegen de hakken van de voorbuurman aan. Toen hij het zat werd draaide die zich om en zei: wil je ophouden hiermee? Zegt moederlief: ach mijn zoon maakt zijn eigen keuzes. Hij heeft een 'vrije opvoeding' gehad. Pakt de man een pak vla uit zijn wagentje en krijpt deze leeg op het hoofd van de jongen. Moeder boos.... Ach mevrouw... ik heb ook een vrije opvoeding gehad.... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:21
 
PIETER649 schreef:
Corrigerende tikken heb ik genoeg gekregen... maar of dat nou effect heeft gehad... Smiley die vol vragen zit

Tikken deel ik niet uit(vind ik een teken van zwakte)maar ik pak ze wel aan hoor,mijn respect moet je ook verdienen en of ze zin hebben of niet het werk thuis moet wel gedaan worden.........maar ik heb gemerkt dat ik niet dat natuurlijke overwicht op mijn kinderen heb dat mijn man wel had,ik moet er voor vechten........

Over school;mijn zoon is in de klas een braverik,heeft indicatie LWOO(leerwegondersteunend onderwijs),vraagt zelf al hulp bij lesstof maar krijgt die niet..........dus maar weer een handelingsplan aangevraagd,mentor-uren gekregen maar daar zijn geen mensen voor beschikbaar dus zit hij 2 uur te klieren in de kantine etc etc pfffffff
Hij heeft alle mogelijke testen al met glans doorstaan dus daar viel ook geen eer aan te behalen.
Nu hebben ze bedacht dat ze voor het geld dat ze voor hem krijgen een therapeut welbevindingsgesprekken met hem gaan laten voeren..........rouwgeleuter(sorry,komen ze jaren te laat mee),komt hij thuis met de mededeling dat die vrouw zei:"je bent ook wel erg zielig" etc......daar pluk ik dan thuis weer de vruchten van Boze smiley

Opvoeden en met hem praten kan/doe ik(ik doe in ieder geval mijn best,thuis is alles bespreekbaar),hulp bij de lesstof geven kan ik maar in beperkte mate dus pleaaaaaaaase laat de leraren weer gewoon les gaan geven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:36
 
MARISKA601 schreef:
Ach als een kind een corrigeerde tik krijgt word het al gezien als kindermishandeling.
Dat mag dus niet.
Echte kindermishandeling is vreselijk vanzelfsprekend. Maar wat te denken van emotionele kindermishandeling?
Daarnaast is er niks mis mee met een corrigerende tik als het echt nodig is. Daarom is er van cootje ook nog iets terecht geworden



MARISKA schreef:
Ouders hebben hun kinderen niet meer onder controle lijkt het wel.
En bemoeien met de opvoeding mag niet, althans dat zeggen de ouders.
Dat denk ik ook. Opvoeden kost tijd, geduld, energie en nog veel meer...
De weg van de minste weerstand is om toe te geven... en afkopen met kado's. Kinderen voelen dit na verloop van tijd feilloos aan.
Gedrag is nogal eens een reactie op iets...

MARISKA schreef:
En of die onhandelbare kinderen van gescheiden ouders zijn, maakt denk ik niet uit.

ik denk van wel. Een echtscheiding doet veel met een kind. Kinderen voelen zich vaak in de steek gelaten, schuldig, verantwoordelijk. Er is hier al een topic waar een link met een duidelijk onderzoek/ artikel in stond (van chat meen ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1