ChristianMatch
 


Forum

Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:01
 
Evangelischen geven meer dan refo's


Niet eerder werd er zo’n breed onderzoek onder christenen gedaan naar hun geefgedrag en hun leefstijl. TNS-NIPO heeft de verschillende kerkelijke groepen in het onderzoek – waar op onderdelen soms saillante verschillen tussen te ontdekken zijn – vergeleken met de opinie van de gemiddelde Nederlander als het gaat om deze thema’s. Opvallend: met een gemiddelde donatie van € 97 per maand zijn charismatisch evangelische christenen de gulste gevers, maar ook de andere stromingen doneren beduidend meer geld per maand aan goede doelen dan de gemiddelde Nederlander, die niet verder komt dan € 16 per maand.

Gemiddelde uitgave per maand
Gemiddelde Nederlander: €16,-
PKN: €32,-
Gereformeerde Bond: €62,-
Hersteld Hervormde Kerk: €44,-
Gereformeerde Gemeenten €56,-
Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt): €74,-
Christelijk Gereformeerde Kerk: €53,-
Nederlands Gereformeerde Kerk: €79,-
Charismatisch/pinkster evangelisch: €97,-
Baptistisch: €70,-
Overig evangelisch: €82,-

Er zijn verschillende redenen denkbaar om wel of niet te doneren aan ontwikkelingsorganisaties. Veertien van die redenen werden voorgelegd aan de respondenten, met de vraag om aan te geven welke vijf redenen (in welke volgorde) het beste aansloten bij hun eigen gedachten hierover. De gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan blijkt de meest aansprekende reden om te doneren. Vooral de Gereformeerde Gemeenten en in iets mindere mate de Gereformeerde Bond en Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt zijn gevoelig voor dit argument. Bij de PKN en zeker de gemiddelde Nederlander slaat deze gelijkenis echter beduidend minder aan.

De belangrijkste reden om niet te doneren is bij alle groepen de angst dat het gedoneerde geld niet goed terecht komt, hetzij doordat het wordt uitgegeven aan salarissen en kantoren in Nederland, hetzij omdat het in het ontvangende land in de zakken van corrupte leiders verdwijnt. Ook haken veel respondenten af als wordt geprobeerd op hun gevoel te werken om zo geld te laten geven. Opvallend is dat leden van de Gereformeerde Gemeenten daar beduidend minder moeite mee hebben en relatief hoog scoren op de reden ‘Als ik geen geld doneer, zullen die arme kinderen doodgaan van de honger’, bij uitstek een reden die inspeelt op gevoel.

Ongeveer 38% van de Nederlanders is het eens met de stelling ‘Het is goed dat het huidige kabinet bezuinigt op ontwikkelingssamenwerking’. In enkele recente onderzoeken van TNS NIPO lag dit percentage zelfs nog hoger. Onder Bijbelgetrouwe christenen ligt de steun voor deze bezuinigingen echter lager – binnen vrijwel alle stromingen is het percentage tegenstanders ruim groter dan het percentage voorstanders. Daarnaast blijkt dat Bijbelgetrouwe christenen meer vertrouwen hebben in kleine dan in grote ontwikkelingsorganisaties en ook meer vertrouwen hebben in christelijke ontwikkelingsorganisaties dan in andere ontwikkelingsorganisaties.

Bijbelgetrouwe christenen', zoals het rapport de onderzochte doelgroep omschrijft, besteden tussen de 40% en 50% van hun donaties via de kerk of diaconale hulp.




24-11-2011 | auteur: Rik Bokelman | copyright: www.cip.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:04
 
Of blijven we hier echte nederlanders en praten we hier niet over?

Heb mijn info ff verwijderd omdat mijn linkerhand erachter kwam wat mijn rechter deed.


Laatst aangepast door
MOMO697
op donderdag 24 november 2011, 19:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:08
 
Moet ik me hier nu verandwoorden over wat ik geef Smiley die vol vragen zit
Dit is mijns inziens toch tussen God en mij Engeltje smiley
Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand geeft. Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 24 november 2011, 19:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:13
 
GRACE585 schreef:
Moet ik me hier nu verandwoorden over wat ik geef Smiley die vol vragen zit
Dit is mijns inziens toch tussen Goden mij Engeltje smiley
Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand geeft. Verlegen lachende smiley

Juist!
En wat moet het betekenen?? Denk dat het toch ook aan de inkomsten van de mensen ligt??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:21
 
ERIKA129 schreef:
Juist!
En wat moet het betekenen?? Denk dat het toch ook aan de inkomsten van de mensen ligt??

zouden evangelischen dan hogere inkomsten hebben?
misschien moeten ze daar dan ook es onderzoek naar doen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:23
 
MOMO697 schreef:
zouden evangelischen dan hogere inkomsten hebben?
misschien moeten ze daar dan ook es onderzoek naar doen ...

Geen idee maar als ik altijd kijk wat er hier wordt gegeven aan de kerk dan is dat altijd behoorlijk veel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:23
 
Ik denk dat "geven" niet alleen in eurootjes moet worden uitgedrukt...
Jezelf geven.....en bovenal: je hart geven, je liefde, je zorg, je aandacht voor je medemens....
Ik leef momenteel zonder inkomsten, heb geen recht op uitkering want ik bezit een huis wat al een jaar te koop staat....dus veel eurootjes kan ik niet geven, maar wel mezelf, mijn inzet voor kerkewerk, voor mijn buren als die in nood zitten, voor een zieke die ik bezoek...
En ik denk dat dat evenveel waard is als een bosje bankbiljetten....
Engeltje smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:31
 
Wanneer gij dan aalmoezen geeft, laat het niet voor u uitbazuinen, zoals de huichelaars doen in de synagogen en op de straten, om door de mensen geroemd te worden. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. 3 Maar laat, als gij aalmoezen geeft, uw linkerhand niet weten wat uw rechter doet

altijd de context lezen waarin het geschreven staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:32
 
MOMO697 schreef:
Of blijven we hier echte nederlanders en praten we hier niet over?

Heb mijn info ff verwijderd omdat mijn linkerhand erachter kwam wat mijn rechter deed.

Euh......het gaat in dit stukje toch om giften aan ontwikkelingshulp,niet om je kerkelijke bijdrage?


Laatst aangepast door
LEANNE226
op donderdag 24 november 2011, 19:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:44
 
MOMO697 schreef:
Of blijven we hier echte nederlanders en praten we hier niet over?

Het maakt mij niet uit, iedereen mag het weten.
Ik doneer mijn tiende in de collectezak.
En nee, het lukt me niet altijd. Soms (vaak) zit ik aan mijn geld vast en is dat weer een leer moment.

Ik denk dat het vooral gaat om de manier waarop je geeft. Geef je omdat dat moet (van je gemeente/ de kerk of wat dan ook). Of geef je vanuit je hart, vanuit een stuk bewogenheid? Daarbij maakt het volgens mij niet uit hoeveel je geeft en op welke manier. Ik heb bijvoorbeeld een moestuin en zou ook een paar kroppen sla aan de voedselbank kunnen geven ipv geld. Of mijn tijd geven, bijvoorbeeld in vrijwilligerswerk/ bezoekwerk.
Maar nogmaals of dat nu 1%, 5%, 10%, 20% of 50% van je tijd/ inkomen is doet er niet toe. Waar het om gaat is dat je voor jezelf weet dat alles wat je hebt je van God gekregen hebt en je bereid bent om (als Hij dat vraagt) het ook weer terug te geven. En dat hoe meer je hebt, hoe meer verantwoordelijkheden je hebt om het goed te beheren.

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:45
 
Moet ik me schuldig gaan voelen of zo?

Het topic klinkt alsof de evangelischen het beter doen dan de reformatorischen.

o, o, o,
wat zijn de evangelischen toch beter in het geven van giften.
moet je refo's zien.. die geven veel minder.
oh wat zijn toch goed...

bah, bah, bah,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:46
 
MARRY942 schreef:
Ik denk dat "geven" niet alleen in eurootjes moet worden uitgedrukt...
Jezelf geven.....en bovenal: je hart geven, je liefde, je zorg, je aandacht voor je medemens....
Ik leef momenteel zonder inkomsten, heb geen recht op uitkering want ik bezit een huis wat al een jaar te koop staat....dus veel eurootjes kan ik niet geven, maar wel mezelf, mijn inzet voor kerkewerk, voor mijn buren als die in nood zitten, voor een zieke die ik bezoek...
En ik denk dat dat evenveel waard is als een bosje bankbiljetten....
Engeltje smiley Verlegen lachende smiley

absoluut
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:57
 
Eh eventjes voor de goede orde.
Het plaatsen van dit topic en uitslag van onderzoek is niet bedoeld om reformatorische kerken of mensen naar beneden te halen.
Als je niet geeft met een zuiver hart, kan je nog zoveel geven maar voor God heeft het dan totaal geen waarde.
En idd, het ging hier in het onderzoek helemaal niet om kerkelijke bijdragen. Maar om goede doelen. Stukje medemenselijkheid. En dat kan via geld, of andere bijdragen. Wel staat er dat de meesten giften doen via de kerk of gemeente.
Ik voel me niet aangesproken door dit onderzoek maar k vond het wel een goed stuk om te plaatsen en een discussie op gang te brengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:58
 
van mij hoeft dit topic niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 20:36
 
Groot gelijk Mariska,

Ik vind dat echt te gek dat ze denken de evangelisten beter waren de andere kerkverbanden.
Zou ze trots zijn op zichzelf?
Het is vergelijken bij de farizeers, die lopen te showen door de straten en ze vertellen wat ze deden in hun kerkelijk leven.
Ze moeten beter leren schamen van hun eigen hoogmoed.
Bidden is beter dan iets geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 20:47
 
Als kerkelijke bijdrage en andere giften niet worden uitgesplitst, kun je ook geen uitspraak doen over het bedrag dat mensen als bijdrage aan kerk of gemeente geven. Charismatische kerken leggen wel een sterk accent op het geven van de tienden en dat hakt er wel in natuurlijk. Ik heb het meegemaakt, eerst een oproep om de tienden te geven en dan een mand voorin de kerk zodat iedereen kan zien wie gaat en er wat instopt. En ja, het geweten moet rein zijn dus... In Leeuwarden doet zich een ander verschijnsel voor. Er is hier een sterke achteruitgang binnen de PKN en het kerkbestuur besloot nagenoeg alle gereformeerde kerken te sluiten en de hervormde open te houden. Maar ja, het geld zit bij de gereformeerden en die lieten middels de kerkelijke bijdrage weten hoe ze er over dachten. Inderdaad door veel minder te geven. Het kan dus ook een drukmiddel zijn, want het tekort is nogal fors opgelopen. De gereformeerde Koepelkerk was aantrekkelijk voor moslims en die moesten hem maar kopen vond het bestuur. Maar ja, dat lag toch wat gevoeliger als de economen aldaar dachten. Ondanks de terugloop in kerkleden bleef de kerkelijke bijdrage de jaren daarvoor stijgen. Lokale omstandigheden spelen dus ook een rol.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 20:58
 
Ik weet niet hoe het bij de evangelischen zit, maar als ik de bedragen hoor die in reformatorische kerken in de collectezak gedaan worden dan schrik ik wel even.

Een dankdag collecte in de kerk waar ik uitkom was gemiddeld toch wel 75000 euro
tel daar alle overige collecten bij op van zon 2500 euro per week en behalve de dankdag collecten, de maandelijkse extra colelctien voor een of ander goed doel, ook van tientallen duizenden, dan denk ik niet dat de refo's het zo slecht doen.
Misschien is het alleen meer zo dat de linkerhand van de rechterhand niet weet wat hij geeft en komt dat niet snel openbaar.
De bedragen hierboven is zomaar een gemeente van 1000 leden.
daarbij worden er hier kerkgebouwen gebouwd van 6 miljoen, die ook grotendeels betaald worden door de leden, En als ik hier over nadenk, lijkt het me niet vreemd dat er dan nog weinig geld overblijft voor organisaties om individueel te doneren. Waarschijnlijk doneren refo's meer via hun kerk, naar een doel waar iederen achter kan staan


Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 24 november 2011, 21:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 21:21
 
Ik ben niet van de refokant maar soms liggen er kerkleden van deze groepen onverzekerd in het ziekenhuis en worden de kosten door de gemeente opgebracht. Dat zal wel nergens terug te vinden zijn in het staatje hierboven maar het gebeurt dan toch maar. Dan gaat het niet om kinderachtige bedragen.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 21:25
 
Als je alle bedragen van de reformatorische kant bij elkaar opteld en de charismatische kant bij elkaar opteld dan kom ik er toch snel op uit dat de refo's gezamelijk rond de 150 euro meer opbrengen dan de charismatische kant hoor!
Ik ben niet zo'n ster in rekenen maar de kerken die genoemd worden vallen onder de refo's en de rest onder charismatische dus zo te zien doen de refo's het dus niet zo slecht Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 21:45
 
Knipoog smiley


Van een refo!!!!!

stom woord!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 21:54
 
ZEELAND736 schreef:
Knipoog smiley


Van een refo!!!!!

stom woord!!!

Goed zo Zeeland Knipoog smiley

Ik ben blij dat ik het vertikt heb die enquete in te vullen ook al kwamen ze er regelmatig om zeuren.......
Conclusie;een objectief resultaat is uit dat onderzoek niet te halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 12:50
 
LEANNE226 schreef:
Goed zo Zeeland Knipoog smiley

Ik ben blij dat ik het vertikt heb die enquete in te vullen ook al kwamen ze er regelmatig om zeuren.......
Conclusie;een objectief resultaat is uit dat onderzoek niet te halen.

En daarbij gelaten, er is nog steeds een tekort Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 14:34
 
Dit vraagt om een reactie.

Paar jaar geleden toen ik best veel geld had(partner met eigen zaak, die me alles gaf, inclusief bankrekening).

Toen gaf ik erg veel geld, elke 2 maanden, als er een, toen nog, 'gratis' blad uitkwam, van een evangelische instelling voor verslaafden. Mijn partner vroeg toen of ik wel lekker was, dat ik zóveel geld gaf. Maar ja, ik was net gelovig en ze deden zó goed werk, zei ik.....

Een paar jaar daarna, toen ik zelf hulp nodig had(medicijnen), en ik daar op een intakegesprek met 2 mensen, een hulpverlener en een stageloper was, vertelde ik alles prive. als antwoorden op vragen die me werden gesteld.

Ik moest bellen na een paar dagen, kreeg die stageloper aan de telefoon, jongen van een jaar of 20, die mij heel triomfantelijk vertelde, dat ik niet word geholpen omdat ik het toch niet red....

Dat was alles, hij zei verder niets alleen 'dag', op mijn 'dag'.

Nou, ik wist echt niet meer hoe ik het had....in die bladen van hun stond toch elke keer weer dat niemand hopeloos is...????

Dat was tevens ook einde contact met moeder, want die geloofde niet dat 'zulke aardige mensen' dat tegen mij zouden zeggen, en ook de ger. vrij kerk waar ik kwam. Dat ik een 20 jaar oudere man had, speelde mee, dat kan ik me voorstellen, zeker als mijn vriend ouder was, als hun ouders. Maar in dezelfde tijd, zij konden eigenlijk ook niet geloven dat die stichting dat zo tegen mij had gezegd. Me niet eens hadden doorverwezen.
Dat speelde ook mee, dat ik daar niet meer kwam.

Wat ik nu bedoel en wil zeggen.

Kijk, ik kwam erachter dat 'ze'(die stichting) alleen gasten opneemt die het alleen ook wel zouden redden. om zo op te kunnen scheppen in hun blad, met de hoogste slagingspecentage van Nederland.
Met andere woorden ze selecteren op grond van alleen gasten helpen die er redelijk goed aan toe zijn. Eigenlijk ook nog heel dom, want in de hulpverlening in de stad waar ik woon, weet iedereen dat nu. Want clienten vertellen dat gewoon, van daar en daar geweigerd, omdat ik er niet goed genoeg aan toe was, etc.

Ik zat trouwens daarvoor ook nog een tijd met mijn toenmalige vriend bij de ' christian bussinessmen fellowship' de naam zegt het al, een fellowship voor zakenmensen en hun partner. Etenje, toespraak etc.

Daar was die directeur ook, van die stichting, toen wist ik nog helemaal niet dat ik me daar ooit zou aanmelden. die hield een toespraak over het geweldige werk, wat ze deden, en had daar ook een film bij, met commentaar, voor al dat geweldige werk.

Nou, wat ik dus wil zeggen, mensen die selecteren om de slagingscijfers en zo de giften zo hoog mogelijk te houden, dat verwacht je toch van een wereldse stichting, toch niet van een evangelische..

Kijk, als een wereldse stichting zegt van we nemen alleen cliènten die het alleen ook zouden redden, om zo het slaginspercentage omhoog te krikken....Dan denk ik van ja, ze geloven niet, logisch, dat dacht ik toen...

Maar van een evangelische zeg maar christelijke stichting, verwachtte ik andersom, die helpen toch júist als je het alleen niet redt, en mensen die het alleen redden....je neemt dan toch als eerste de mensen op die het het meeste nodig hebben...

Omgekeerde wereld.

En, dus ik geloof best wel dat evangelische het meeste geven....kijk maar naar Benny Hinn, zie Google.....toen ik pas gelovig was, wat had ik daar een banden en boeken en cd´s van gekocht..!!! Op boekentafels in evangelische kerken......

En natuurlijk worden sommigen nu weer boos, want wat ik nu vertelde, ja, daar gaat géén getuigenis van uit.
Ben ik ook nog jaren ingetrapt, dit soort misstanden voor me houden, voor het ´getuigenis´.
tot mijn reformatorische psycholoog zei van dat de waarheid vrij maakt, en mij liet inzien dat daarom dit soort dingen juist veel erger zijn, omdat ze in de naam van Christus worden gedaan. Daar bedoel ik mee, mensen weigeren, zakken vullen, liegen in magazines voor de giften van kerken.

Vriend van mij heeft een jaar voor redigeerwerk van verhalen cliènten daar gewerkt. Van oorspronkelijke verhalen bleef niets meer over, leken in de verste verte er niet op.

Andere vriend die ´het´ daar heeft afgerond, aan hem vroegen ze of hij zijn verhaal wou schrijven. Was niets meer over van de waarheid zei hij. Maar ja, al die 10, of 1000 duizenden bladen waren al gedrukt, dus hij dacht van ´laat maar´.

Die verhalen komen wel in magazines.

Na een tijd belde ik de EO, voor iets anders, nazorg naar aanleiding programma. Die man, heel aardig trouwens belde me terug, elke dag belde hij, en zaten we anderhalf uur aan de telefoon. Ja, toen kwam ook het incident met de evangelische instelling te sprake. Hij zei, dat ik contact met ze op kon nemen en alleen maar zijn naam hoefde te noemen....
Dat was wel aardig van hem, maar zó wou ik er niet komen, zo van nu moeten we haar wel helpen anders weet de EO hoe wij werken....

Ja, en natuurlijk mag ik deze dingen niet zeggen voor het getuigenis. alles moet grondig en zorgvuldig onder het tafelkleed geveegd worden.

Ik mag het ook helemáál niet erg voor mezelf vinden. Neehee, de naam van die instelling cq stichting is veel belangrijker....

Dat weet ik, dat is de algemene mening van menig evangelist.

Maar, ik vind het wel erg voor mezelf, en voor anderen. Ik ben namelijk echt niet de enige.

Net als dat ik pas geleden ergens las, dat kindermishandeling niet meer is verjaard. Daar ga ik toch eens nader naar kijken.

Ik heb geen zin in de ´doofpot´ en ´anderen zijn belangrijker dan jij´, ´zo lang geleden´, ´alles voor de getuigenis´, ´goede naam vader en ouders´, ´goede naam instelling´ en ´je mag je niet gekwetst voelen´ etc. ìk ben geen robot.

Even dit stukje erin, Mat 5, schoot me even te binnen.

23 Wanneer gij dan uw gave brengt naar het altaar en u daar herinnert, dat uw broeder iets tegen u heeft, 24 laat uw gave daar, vóór het altaar, en ga eerst heen, verzoen u met uw broeder en kom en offer daarna uw gave. 25 Wees vriendelijk jegens uw tegenpartij, tijdig, terwijl gij nog met hem onderweg zijt,

Ik vind het wel goed, dat traditionele kerken een jaaroverzicht hebben, gespecificeerd tot in de puntjes. en dan maar een mooi kerkgebouw, van een bedrag in de miljoenen. Dat is voor iedereen, iedereen kan daarvan meegenieten.
Da´s iets anders dan bijvoorbeeld Benny Hinn, zie Google.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 november 2011, 14:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 18:02
 
Shanita, sla je niet een beetje door?
In de eerste instantie was ik sterk geneigd je verhaal te geloven, maar als ik al je bijdragen op het forum naast elkaar leg, is het een en al negativiteit over alles en iedereen. Zoveel nare dingen dat ik me af ga vragen of het allemaal wel waar is wat je schrijft.

Zou het niet zo kunnen zijn dat je geneigd bent om de dingen die gebeuren, en die men zegt negatiever op te vatten als ze werkelijk bedoeld zijn? Ik weet dat het kwetsend kan zijn als men je niet op je woorden geloofd, maar is er dan niets positiefs in je leven?


Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 25 november 2011, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 18:21
 
JOLAN931 schreef:
Shanita, sla je niet een beetje door?
In de eerste instantie was ik sterk geneigd je verhaal te geloven, maar als ik al je bijdragen op het forum naast elkaar leg, is het een en al negativiteit over alles en iedereen. Zoveel nare dingen dat ik me af ga vragen of het allemaal wel waar is wat je schrijft.

Zou het niet zo kunnen zijn dat je geneigd bent om de dingen die gebeuren, en die men zegt negatiever op te vatten als ze werkelijk bedoeld zijn? Ik weet dat het kwetsend kan zijn als men je niet op je woorden geloofd, maar is er dan niets positiefs in je leven?

Tuurlijk is er veel positiefs in mijn leven en ook geweest.

Deze titel is een open deur voor mij, ik hoef ´m er alleen nog in te koppen.

Als iemand mij hier niet op mijn woorden geloofd, is dat voor mij niet kwetsend, staat tever van me af dat internet. Veel belangrijker is, dat ik weet dat God dat weet.

En ik heb het duidelijk over traditionele kerken die een kerk laten neerzetten van een paar miljoen, waar iedereen iets aan heeft.

Ik heb zelfs een onderwerp geopend, goede dingen van het christelijk geloof bedenken.

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 19:07
 
JOLAN931 schreef:
Shanita, sla je niet een beetje door?
In de eerste instantie was ik sterk geneigd je verhaal te geloven, maar als ik al je bijdragen op het forum naast elkaar leg, is het een en al negativiteit over alles en iedereen. Zoveel nare dingen dat ik me af ga vragen of het allemaal wel waar is wat je schrijft.

Zou het niet zo kunnen zijn dat je geneigd bent om de dingen die gebeuren, en die men zegt negatiever op te vatten als ze werkelijk bedoeld zijn? Ik weet dat het kwetsend kan zijn als men je niet op je woorden geloofd, maar is er dan niets positiefs in je leven?


Als je basis niet goed is in het leven, ronduit slecht, dan kan je van de ene in de andere ramp rollen. totdat je op een punt komt, na je dertisgste meestal, dat je eindelijk het een en ander bewust gaat worden.

Dat je je afvraagt of dingen waar zijn, dat interesseert me hoegenaamt niets.

En er is erg veel positefs in mijn leven. Waar heb ik gezegd dat dat niet zo is..

Het kan ook én, én zijn, in het leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 19:28
 
Jolan,

Da´s natuurlijk niet naar jou persoonlijk.

Soort zelfbescherming.

Ik heb een tijd in een groep van ggz grote rivieren gezeten, 15 jaar.

At daar zelfs elke dag. Nu met bezuinigingen enzo, en verandering ziektekostenstelsel zijn de mensen die er redelijk tot goed aan toe zijn, er gwewoon uit gezet.

Wat ik hiermee wil zeggen, 90% van de cliénten daar zijn getraumatiseerd in de jeugd. Heb zelfs hogere cijfers gehoord, 99%. Ja, van gediplomeerde mederwekers daar. die zeggen niet zomaar iets. Ik schrok zelf van die 99%. En had het al zelf gelezen voordat ik het hoorde, altijd gedacht 90%. Onder andere Boeken van Alice Miller. Die waren voor mij het allerbelangrijkste.

In ieder geval, daar onder elkaar, had je aan een half woord genoeg.
Natuurlijk niet met iedereen, sommigen zijn zo beschadigd, kan je niet eens een normaal gesprek mee voeren...

In ieder geval, niet naar jou persoonlijk!!! Kussende smiley

Ik begrijp het ook wel. zoveel ellende...

Alleen, ik speel geen mooi weer meer, kan ik niet meer, is er aanleiding voor, vertel ik iets.

Doe ik ook als er postieve aanleiding is.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 november 2011, 19:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 19:59
 
SHANITA130 schreef:
Jolan,

Da´s natuurlijk niet naar jou persoonlijk.

Soort zelfbescherming.

Ik heb een tijd in een groep van ggz grote rivieren gezeten, 15 jaar.

At daar zelfs elke dag. Nu met bezuinigingen enzo, en verandering ziektekostenstelsel zijn de mensen die er redelijk tot goed aan toe zijn, er gwewoon uit gezet.

Wat ik hiermee wil zeggen, 90% van de cliénten daar zijn getraumatiseerd in de jeugd. Heb zelfs hogere cijfers gehoord, 99%. Ja, van gediplomeerde mederwekers daar. die zeggen niet zomaar iets. Ik schrok zelf van die 99%. En had het al zelf gelezen voordat ik het hoorde, altijd gedacht 90%. Onder andere Boeken van Alice Miller. Die waren voor mij het allerbelangrijkste.

In ieder geval, daar onder elkaar, had je aan een half woord genoeg.
Natuurlijk niet met iedereen, sommigen zijn zo beschadigd, kan je niet eens een normaal gesprek mee voeren...

In ieder geval, niet naar jou persoonlijk!!! Kussende smiley

Ik begrijp het ook wel. zoveel ellende...

Alleen, ik speel geen mooi weer meer, kan ik niet meer, is er aanleiding voor, vertel ik iets.

Doe ik ook als er postieve aanleiding is.




Wat heeft dit te maken met het topic?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:01
 
Even off topic, kan niet anders.

Dat ik daar 15 jaar terecht kon, veilig, is dusz heel positief.
Voor mij. Er was daar respect. Gezellig. Leuke dingen te doen.

Voor degene die het van de buitenkant kennen, je hebt ook een dd, dubbele diagnose gedeelte, en die deur zat aan de straatkant. Er binnen zat de tussendeur op slot, dat ze ons niet konden lastigvallen.
En bij ons zat de voordeur aan de achterkant.
Maar ja, aan de voorkant zat de dd dus te drinken en blowen en aso gedrag, buiten, mocht binnen niet.
Dus vaak als ik zei dat ik daar kwam, werd ik door mensen die er niet bekend mee waren, geassocieerd met hun.

Dus ik ben gaan zeggen dat ik daar werkte tegen mijn omgeving, wat ook wel klopte, deed er tijden vrijwilligerswerk.

Vandaar, dit even voor de zekerheid.

En ik heb echt moeite moeten doen, om erin te komen, omdat ik gewoon normaal over kwam. ja, periodes he, ene keer, kan ik heel normaal over komen en heb moeite te brengen hoe moeilijk ik het heb. andere keer, druipt het eraf dat ik me niet goed voel. en ik heb ook dat ik me gewoon goed voel, en heel erg vaak...
Dusz, voor mij was het gewoon heel erg positief dat ik daarheen kon!

En nu, heb ik al iets anders. Ook iets heel erg relaxd. maar ik stel alleen al paar maanden dat eraan beginnen uit. Ik kan ergens meteen beginnen, ook heel laagdrempelig, kan zelfs mijn eigen tijden bepalen. Nou, en dat is dus alweer heel positief. Want ik kan niet tegen iets moeten en tegen druk.
Maar wat ik bedoel, het is gewoon heel erg positief.

Fijne Avond!!!

Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 november 2011, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:08
 
MARISKA601 schreef:
Wat heeft dit te maken met het topic?

Dat het feit dat het me niet interessert, dat iemand me niet gelooft, dat dat niet persoonlijk naar degene is. Maar als zelfbescherming, denk ik.
In ieder geval, ook dat ik weet dat God weet.

En dat ik ook hele goede dingen heb, die ik even wilde zeggen.

En..zonder geloof had ik het nooit gered. het geloof houdt mij letterlijk overeind. Ik kan me heel goed voorstellen waarom iemand het niet meer zou willen. Gisteren ook weer een hele bekende nederlandse van pas 48 zelfmoord gepleegd.
Door het geloof zie ik dingen weer zitten en snap ook waar het kwaad vandaan komt. anders had ik dat niet kunnen plaatsen.

En naar aanleiding van een vraag ofzo, of ik ook goede dingen heb.

En dat is weer naar aanleinding van mijn wel on topic reactie op dit onderwerp. die ook een negatieve inhoud had en ook een positieve.
Poitieve was dat traditionele kerken vaak miljoenen in mooie kerkgebouwen stoppen. en dat iedereen daar iets aan heeft.

Fijne Avond Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 november 2011, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2