ChristianMatch
 


Forum

En dan gaat het weer kerst worden....
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:22
 
Hier in Gouda alweer feestelijke kerstverlichting in de straten en erboven.
Zelfs hier en daar al een kerstboom. Als je in het donker buiten loopt zie je kaarsjes voor de ramen. 13 december weer de beroemde kaarsjesavond, vemeld in de meeste dagbladen. De winkels puilen uit met zowel sint als kerstcadeautjes...kerstmuziekjes....tips voor kerstdiners, sfeertips....etc.
In vroeger dagen kon ik daar zo naar uitkijken.....de adventsster hing geen dag te laat...(nu nog niet, hij schittert voor mijn raam)
En nu? Ik zie best tegen kerst op...
Mijn kerstboom blijft zeker niet op zolder...
De kaarsjes branden nu al....
Er komt géén kerstdiner.....ik ga opzettelijk iets eenvoudigs eten...macaroni of spaghetti of zo...in Afrika zouden ze er naar snakken...ik hoef die kalkoen en reerug niet.
Verder ga ik zo veel mogelijk naar kerstuitvoeringen, kerstdiensten en andere kerst-evenementen....
Wat ik hiermee wil zeggen? Dat Kerst op vele manieren gevierd kan worden....Maar als Hij, Het Kerstkind, dat op aarde kwam voor jouw en mijn zonden....erbij aanwezig is...dan wordt het toch een heerlijk kerstfeest!
Dat wens ik ieder die dit leest toe!


Laatst aangepast door
MARRY942
op woensdag 30 november 2011, 17:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:44
 
Ik vind eerlijk gezegt dat er zo'n heisa van kerst gemaakt wordt.
Wat heeft kerst dat andere christelijke feestdagen niet hebben?.
Zou pasen eigenlijk niet een groter feest horen te zijn dan kerst?

Tuurlijk is het sfeertje met kerst leuk, heel gezellig hoor de boom en al die lampjes, maar wat heeft het nou eigenlijk met de geboorte van Jezus te maken? Voor mij helemaal niets.
Cadeautjes met kerst vind ik vreselijk, Ik ontkom er hier niet helemaal aan maar we doen het expres aan het begin van de vakantie, niet met kerst zelf. Ik wil niet dat als je het woordje kerst noemt mijn kinderen eerst aan een lading cadeautjes denken.
We eten lekker met kerst, maar dat doen we op andere dagen in het jaar ook.

We hebben hier de adventskrans op tafel liggen, elke middag als het gaat schemeren steek ik met de kinderen de kaars aan. Het moment dat we het even hebben over wat advent is, was we met kerst (horen) te vieren.
Ik denk dat die momenten hier vele malen belangrijker zijn dan de kerstdagen zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:59
 
ANNETTE792 schreef:
Ik vind eerlijk gezegt dat er zo'n heisa van kerst gemaakt wordt.
Wat heeft kerst dat andere christelijke feestdagen niet hebben?.
Zou pasen eigenlijk niet een groter feest horen te zijn dan kerst?

Tuurlijk is het sfeertje met kerst leuk, heel gezellig hoor de boom en al die lampjes, maar wat heeft het nou eigenlijk met de geboorte van Jezus te maken? Voor mij helemaal niets.
Cadeautjes met kerst vind ik vreselijk, Ik ontkom er hier niet helemaal aan maar we doen het expres aan het begin van de vakantie, niet met kerst zelf. Ik wil niet dat als je het woordje kerst noemt mijn kinderen eerst aan een lading cadeautjes denken.
We eten lekker met kerst, maar dat doen we op andere dagen in het jaar ook.

We hebben hier de adventskrans op tafel liggen, elke middag als het gaat schemeren steek ik met de kinderen de kaars aan. Het moment dat we het even hebben over wat advent is, was we met kerst (horen) te vieren.
Ik denk dat die momenten hier vele malen belangrijker zijn dan de kerstdagen zelf.

AMEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:07
 
Het hele Christendom draait om Pasen. De Kerst is geen christelijk feest van oorsprong, het Germaanse feest van de Zonnewende, met licht gevierd, is door de Christelijke zendelingen verbouwd. Dat Christus op Aarde kwam is een groot geschenk maar feitelijk heeft dat niets met Kerst te maken. Jezus is echt niet geboren op 25 december van het jaar 1, eerder in de zomer. (Het jaar 0 bestaat niet) Er is niks mis mee de komst van Christus te gedenken maar realiseer je wel hoe het feest ontstaan is.
Ik proef tussen de regels door dat er ook opgezien wordt tegen de Kerst, omdat veel mensen alleen zijn. En alleen zijn met Kerst is kennelijk het ergste wat er is, zeker in de liedjes van André Hazes en zo. Tegen deze mensen zou ik zeggen: laat je geen gevoel van verdriet aanpraten en waarom zou je speciale maatregelen nemen op het op te vangen? Zie het als twee vrije dagen en maak je zelf niet onnodig verdrietig, je praat het jezelf aan. En ik laat mijn eetgedrag met de Kerst echt niet door het leed in de derde wereld beïnvloeden. Praat en denk jezelf niet ongelukkig. Verdriet over met de Kerst alleen zijn is een keuze en nergens voor nodig.
Je hoeft er niet meer last van te hebben dan op andere dagen.

Thomas, in ieder geval een garnalencoctail of een carpaccio.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 30 november 2011, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:26
 
THOMAS968 schreef:
Het hele Christendom draait om Pasen. De Kerst is geen christelijk feest van oorsprong, het Germaanse feest van de Zonnewende, met licht gevierd is door de Christenen verbouwd. Dat Christus op Aarde kwam is een groot geschenk maar feitelijk heeft dat niets met Kerst te maken. Jezus is echt niet geboren op 25 december van het jaar 1, eerder in de zomer.(Het jaar 0 bestaat niet)Er is niks mis mee de komst van Christus te gedenken maar realiseer je wel hoe het feest ontstaan is.
Ik proef tussen de regels door dat er ook opgezien wordt tegen de Kerst, omdat veel mensen alleen zijn. En alleen zijn met Kerst is kennelijk het ergste wat er is, zeker in de liedjes van André Hazes en zo. Tegen deze mensen zou ik zeggen: laat je geen gevoel van verdriet aanpraten en waarom zou je speciale maatregelen nemen op het op te vangen? Zie het als twee vrije dagen en maak je zelf niet onnodig verdrietig, je praat het jezelf aan. En ik laat mijn eetgedrag met de Kerst echt niet door het leed in de derde wereld beïnvloeden. Praat en denk jezelf niet ongelukkig. Verdriet over met de Kerst alleen zijn is een keuze en nergens voor nodig.

Thomas, in ieder geval een garnalencoctail of een carpaccio.

....enne...wie gaat dat afwassen...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:30
 
ANNETTE050 schreef:
....enne...wie gaat dat afwassen...... Knipoog smiley

Ik was niet af.

Thomas, de Miele wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:33
 
THOMAS968 schreef:
Het hele Christendom draait om Pasen. De Kerst is geen christelijk feest van oorsprong, het Germaanse feest van de Zonnewende, met licht gevierd is door de Christenen verbouwd. Dat Christus op Aarde kwam is een groot geschenk maar feitelijk heeft dat niets met Kerst te maken. Jezus is echt niet geboren op 25 december van het jaar 1, eerder in de zomer.(Het jaar 0 bestaat niet)Er is niks mis mee de komst van Christus te gedenken maar realiseer je wel hoe het feest ontstaan is.
Ik proef tussen de regels door dat er ook opgezien wordt tegen de Kerst, omdat veel mensen alleen zijn. En alleen zijn met Kerst is kennelijk het ergste wat er is, zeker in de liedjes van André Hazes en zo. Tegen deze mensen zou ik zeggen: laat je geen gevoel van verdriet aanpraten en waarom zou je speciale maatregelen nemen op het op te vangen? Zie het als twee vrije dagen en maak je zelf niet onnodig verdrietig, je praat het jezelf aan. En ik laaet mijn eetgedrag met de Kerst echt niet door het leed in de derde wereld beïnvloeden. Praat en denk jezelf niet ongelukkig. Verdriet over met de Kerst alleen zijn is een keuze en nergens voor nodig.

Thomas, in ieder geval een garnalencoctail of een carpaccio.

Ik heb mezelf ooit eh....een belofte gedaan Thomas....die heb ik jarenlang volgehouden (nu hoeft het niet meer want ik kan die luxe niet eens betalen) maar wat ik deed is als volgt: met kerst werden in ons huwelijk meestal vrienden uitgenodigd...lekker flessie wijn en lux kerstdiner....Ik bewaarde de bonnetjes....alles opgeteld maakte ik dat bedrag over naar Roemenie of Moldavie...net waar de nood hoog was...(Het geeft me nog altijd een fijn gevoel...) delen van je overvloed...en de dankbaarheid van die mensen daar is zooooo groot!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:39
 
Ik gooi er even iets anders in. Ik ben blij met Kerst, en ik ben blij met het feesten. Het is zo typisch Nederlands weer, dat we ons schuldig voelen als we een feestje hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:52
 
MARRY942 schreef:
Ik heb mezelf ooit eh....een belofte gedaan Thomas....die heb ik jarenlang volgehouden (nu hoeft het niet meer want ik kan die luxe niet eens betalen) maar wat ik deed is als volgt: met kerst werden in ons huwelijk meestal vrienden uitgenodigd...lekker flessie wijn en lux kerstdiner....Ik bewaarde de bonnetjes....alles opgeteld maakte ik dat bedrag over naar Roemenie of Moldavie...net waar de nood hoog was...(Het geeft me nog altijd een fijn gevoel...) delen van je overvloed...en de dankbaarheid van die mensen daar is zooooo groot!


Maar is dat niet een beetje je schuldgevoel afkopen dan?
Ik bedoel het niet verkeerd hoor, je hoeft namelijk helemaal geen schuldgevoel te hebben als je dankbaar geniet van de dingen die je mag ontvangen.

Maar waarom dan juist met kerst opeens de goede doelen gaan steunen? Waarom voelen mensen met kerst opeens die behoefte, en de rest van het jaar stukken minder?
Is dat niet weer het gevoel dat de buitenwereld je aan wil praten met kerst?
Ik weiger er aan mee te doen, de rest van het jaar is de nood net zo hoog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:10
 
[quote=MARRY942]
De feestdagen? een dag met vrienden en familie genieten en een dag alleen....beide waardevol.

Het feest vieren van de geboorte van het Licht der wereld, met boom en kaarsjes en al, prima toch?

Kaarten met goede wensen uitwisselen, gezellig.

Cadeautjes met Sinterklaas was het altijd maar sinds een paar jaar doe ik mee met mijn dierbaren cadeautjes uitwisselen met kerst en tegelijkertijd vier ik ten diepste kerst in onze gemeente omdat daarmee de overwinning op het duister wordt herdacht.

Na 5 december neurie ik de mooiste kerstliedjes alvast om te oefenen....

Met kerst eten we meer samen dan anders en de lekkerste hapjes komen op tafel en het hele jaar door ben ik vaste donateur van de goede doelen van mijn keuze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:13
 
ANNETTE792 schreef:
Maar is dat niet een beetje je schuldgevoel afkopen dan?
Ik bedoel het niet verkeerd hoor, je hoeft namelijk helemaal geen schuldgevoel te hebben als je dankbaar geniet van de dingen die je mag ontvangen.

Maar waarom dan juist met kerst opeens de goede doelen gaan steunen? Waarom voelen mensen met kerst opeens die behoefte, en de rest van het jaar stukken minder?
Is dat niet weer het gevoel dat de buitenwereld je aan wil praten met kerst?
Ik weiger er aan mee te doen, de rest van het jaar is de nood net zo hoog.

helemaal mee eens annet
en dan is het idd ook niet nodig om iedereen te laten weten hoeveel goeds men dan doet (uit schuldgevoel)
ook kerst is in ons gezin een herdenking aan wat God voor ons deed,evenals pasen en pinksteren.
we kwamen /en komen nog steeeds als gezin / familie samen om dit te vieren .
dat we daarnaast een gezellig samenzijn hadden met eten en drinken is niks mis mee,maar was en is niet het doel.
maar we mogen genieten van al het goede ons toebedeeld. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 30 november 2011, 19:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:34
 
ANNETTE792 schreef:
Maar is dat niet een beetje je schuldgevoel afkopen dan?
Ik bedoel het niet verkeerd hoor, je hoeft namelijk helemaal geen schuldgevoel te hebben als je dankbaar geniet van de dingen die je mag ontvangen.

Maar waarom dan juist met kerst opeens de goede doelen gaan steunen? Waarom voelen mensen met kerst opeens die behoefte, en de rest van het jaar stukken minder?
Is dat niet weer het gevoel dat de buitenwereld je aan wil praten met kerst?
Ik weiger er aan mee te doen, de rest van het jaar is de nood net zo hoog.

Nou Annette....als ik bij jou overkom als "met kerst effe wat afkopen"....dan is dat een verkeerde indruk. Misschien moet je, zoals ik, in Moldavie geweest zijn om te zien dat giften daar geen afkoopsom zijn.
Het leven daar, Annette...daar kunnen jij en Pietje je geen voorstelling van maken....dat kon ik ook niet voor ik er was...niet weten of je morgen reerug of kalkoen hebt....eh...ik bedoel....of je geld hebt voor wat meel om brood te bakken....in de tijd dat ik daar was....net ervoor...was hun hond....hun trouwe viervoeter waar de 6 kinderen zo gek op waren....geslacht...vind je het dan gek dat ik daar alles, maar dan ook zo goed als alles...wat ik bij me had achterliet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:49
 
MARRY942 schreef:
Nou Annette....als ik bij jou overkom als "met kerst effe wat afkopen"....dan is dat een verkeerde indruk. Misschien moet je, zoals ik, in Moldavie geweest zijn om te zien dat giften daar geen afkoopsom zijn.
Het leven daar, Annette...daar kunnen jij en Pietje je geen voorstelling van maken....dat kon ik ook niet voor ik er was...niet weten of je morgen reerug of kalkoen hebt....eh...ik bedoel....of je geld hebt voor wat meel om brood te bakken....in de tijd dat ik daar was....net ervoor...was hun hond....hun trouwe viervoeter waar de 6 kinderen zo gek op waren....geslacht...vind je het dan gek dat ik daar alles, maar dan ook zo goed als alles...wat ik bij me had achterliet?


Jij weet niet waar ik in mn leven wel of niet geweest ben en wat ik wel of niet met eigen ogen gezien heb,dus ik zou het fijn vinden als je ook niet voor me invult wat ik me wel of niet voor kan stellen.

Ik voel me niet schuldig als ik met kerst, of op welke andere dag dan ook een reerug of een kalkoen op tafel zet. Ik voel me niet schuldig dat ik het goed heb.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen gevoel voor mn medemens heb.
Maar dat gevoel voor mijn medemens wordt niet versterkt met kerst.
Mensen in armoede moet je heel het jaar door helpen, NIET enkel met kerst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:09
 
ANNETTE792 schreef:
Jij weet niet waar ik in mn leven wel of niet geweest ben en wat ik wel of niet met eigen ogen gezien heb,dus ik zou het fijn vinden als je ook niet voor me invult wat ik me wel of niet voor kan stellen.

Ik voel me niet schuldig als ik met kerst, of op welke andere dag dan ook een reerug of een kalkoen op tafel zet. Ik voel me niet schuldig dat ik het goed heb.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen gevoel voor mn medemens heb.
Maar dat gevoel voor mijn medemens wordt niet versterkt met kerst.
Mensen in armoede moet je heel het jaar door helpen, NIET enkel met kerst.

Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen hoor Annette. En ik ga ook niet vertellen hoe afschuwelijk veel leed en verdriet ik gezien heb op mijn reizen...Moldavie is maar een fractie van al het leed wat ik zag...en inderdaad probeer ik bij veel gebrek te helpen....hoewel mijn middelen helaas ook beperkt zijn....een kerstpakketje naar Roemenie is al 20 euro...hartstikke moeilijk voor mij, maar helaas zijn deze akties bijna alleen maar met kerst....maar...mijn spaarpotje zat redelijk vol, nu nie meer...Ik wil er alleen maar mee zeggen Annette....dat iedereen mag geven wattie missen kan....wil daar absoluut geen kwaaie koppen over zien.... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:12
 
MARRY942 schreef:
Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen hoor Annette. En ik ga ook niet vertellen hoe afschuwelijk veel leed en verdriet ik gezien heb op mijn reizen...Moldavie is maar een fractie van al het leed wat ik zag...en inderdaad probeer ik bij veel gebrek te helpen....hoewel mijn middelen helaas ook beperkt zijn....een kerstpakketje naar Roemenie is al 20 euro...hartstikke moeilijk voor mij, maar helaas zijn deze akties bijna alleen maar met kerst....maar...mijn spaarpotje zat redelijk vol, nu nie meer...Ik wil er alleen maar mee zeggen Annette....dat iedereen mag geven wattie missen kan....wil daar absoluut geen kwaaie koppen over zien.... Verlegen lachende smiley

je wilt niet zeggen hoeveel ellende je gezien hebt en hoeveel goeds je doet Smiley die vol vragen zit
wat lezen we hier dan allemaal Smiley die vol vragen zit
vis je naar schouderklopjes of moeten we allemaal ineens .......
sorry maar ik wordt hier fff onpasselijk van
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:15
 
GRACE585 schreef:
je wilt niet zeggen hoeveel ellende je gezien hebt en hoeveel goeds je doet Smiley die vol vragen zit
wat lezen we hier dan allemaal Smiley die vol vragen zit
vis je naar schouderklopjes of moeten we allemaal ineens .......
sorry maar ik wordt hier fff onpasselijk van

Jammer Grace, dat je dit zo opvat...Ik hoop dat je ooit tot inzicht komt...
dat "de meeste van deze" de liefde is he...Lees je vanavond 1 corinthe 13 even?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:23
 
MARRY942 schreef:
Jammer Grace, dat je dit zo opvat...Ik hoop dat je ooit tot inzicht komt...
dat "de meeste van deze" de liefde is he...Lees je vanavond 1 corinthe 13 even?

dat stuk ken ik uit me hoofd hoor Engeltje smiley .
maar wat ik wil zeggen is dat het allemaal zo protserig overkomt zoals je het schrijft al bedoel je het misschien niet zo.
vele van ons hebben genoeg ellende gezien van de wereld maar dan ga ik nog niet vertellen wat ik daar allemaal al of niet voor goeds voor doe dat is nl mijn prive en iets tussen God en mij.
als je hier alle goedkeuring en schouderklopjes al wilt krijgen heb je je loon reeds gehad staat er in Gods woord.lees mattheus 6vers 1 t/m 4.als je dan toch met bijbelteksten wilt onderbouwen.


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 30 november 2011, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:24
 
MARRY942 schreef:
Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen hoor Annette. En ik ga ook niet vertellen hoe afschuwelijk veel leed en verdriet ik gezien heb op mijn reizen...Moldavie is maar een fractie van al het leed wat ik zag...en inderdaad probeer ik bij veel gebrek te helpen....hoewel mijn middelen helaas ook beperkt zijn....een kerstpakketje naar Roemenie is al 20 euro...hartstikke moeilijk voor mij, maar helaas zijn deze akties bijna alleen maar met kerst....maar...mijn spaarpotje zat redelijk vol, nu nie meer...Ik wil er alleen maar mee zeggen Annette....dat iedereen mag geven wattie missen kan....wil daar absoluut geen kwaaie koppen over zien.... Verlegen lachende smiley

Marry, mn vingers jeuken als ik dit soort bijdrages lees, maar ipv met bijbelteksten naar anderen te smijten ga ik er mezelf maar eens een voorhouden, en wijselijk mn mond dichthouden.


1 Hebt acht, dat gij uw aalmoes niet doet voor de mensen, om van hen gezien te worden; anders zo hebt gij geen loon bij uw Vader, Die in de hemelen is.
2 Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten, gelijk de geveinsden in de synagogen en op de straten doen, opdat zij van de mensen geëerd mogen worden. Voorwaar zeg Ik u: Zij hebben hun loon weg.
3 Maar als gij aalmoes doet, zo laat uw linker hand niet weten, wat uw rechter doet;
4 Opdat uw aalmoes in het verborgen zij; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, Die zal het u in het openbaar vergelden.


Ik zeg Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:52
 
ANNETTE792 schreef:
Marry, mn vingers jeuken als ik dit soort bijdrages lees, maar ipv met bijbelteksten naar anderen te smijten ga ik er mezelf maar eens een voorhouden, en wijselijk mn mond dichthouden.


1 Hebt acht, dat gij uw aalmoes niet doet voor de mensen, om van hen gezien te worden; anders zo hebt gij geen loon bij uw Vader, Die in de hemelen is.
2 Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten, gelijk de geveinsden in de synagogen en op de straten doen, opdat zij van de mensen geëerd mogen worden. Voorwaar zeg Ik u: Zij hebben hun loon weg.
3 Maar als gij aalmoes doet, zo laat uw linker hand niet weten, wat uw rechter doet;
4 Opdat uw aalmoes in het verborgen zij; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, Die zal het u in het openbaar vergelden.


Ik zeg Smiley met dichtgeplakte mond

Met die bovenste zin ben ik nog het allerblijst! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:45
 
GRACE585 schreef:
je wilt niet zeggen hoeveel ellende je gezien hebt en hoeveel goeds je doet Smiley die vol vragen zit
wat lezen we hier dan allemaal Smiley die vol vragen zit
vis je naar schouderklopjes of moeten we allemaal ineens .......
sorry maar ik wordt hier fff onpasselijk van


Heel veel mensen valt me op hebben de laatste dagen last van onpasselijkheid...last van andere kleffe mensen....veel commentaar....
Mens erger je niet...heet dat spel....
Laat ik me daar nu ook zo aan ergeren....AAN AL DIE ERGERENDE MENSEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:53
 
GRACE585 schreef:
dat stuk ken ik uit me hoofd hoor Engeltje smiley .
maar wat ik wil zeggen is dat het allemaal zo protserig overkomt zoals je het schrijft al bedoel je het misschien niet zo.
vele van ons hebben genoeg ellende gezien van de wereld maar dan ga ik nog niet vertellen wat ik daar allemaal al of niet voor goeds voor doe dat is nl mijn prive en iets tussen God en mij.
als je hier alle goedkeuring en schouderklopjes al wilt krijgen heb je je loon reeds gehad staat er in Gods woord.lees mattheus 6vers 1 t/m 4.als je dan toch met bijbelteksten wilt onderbouwen.

Ik vroeg nie om schouderklopjes Grace....dat heb je verkeerd begrepen...
Wat ik...per gelegenheid misschien wel misbruik.....wou zeggen....wij allen hier hebben het zo goed....t zou fijn zijn...juist met kerst....of van mijnpart niet met kerst maar in juli.......es een fijn bedrag over te maken naar hen die het zo onwijs veel minder hebben dan wij. Ik heb connecties in Roemenie.....Moldavie....Egypte.....je wil nie weten hoe die mensen leven..... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:08
 
MARRY942 schreef:
Ik vroeg nie om schouderklopjes Grace....dat heb je verkeerd begrepen...
Wat ik...per gelegenheid misschien wel misbruik.....wou zeggen....wij allen hier hebben het zo goed....t zou fijn zijn...juist met kerst....of van mijnpart niet met kerst maar in juli.......es een fijn bedrag over te maken naar hen die het zo onwijs veel minder hebben dan wij. Ik heb connecties in Roemenie.....Moldavie....Egypte.....je wil nie weten hoe die mensen leven..... Gefrustreerde smiley



Omdat zij minder hebben dan wij moeten wij ons schuldig gaan voelen?
Die mensen weten zich vaak te redden met dingen die ze hebben.
En kerst draait niet om een 6 gangendiner met een vette kalkoen van 15 kg.
En dat weten die mensen daar ook wel.
Dus het maakt niks uit wat je met kerst op tafel zet.

Vergeet ook niet dat die landen die je opsomt ook een hele andere cultuur heeft.

En je hoeft anderen niet te zeggen of ze bijdrages willen leveren aan goede doelen.
Als het goed is draagt iedereen op zijn/haar manier zijn steentje bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:12
 
MARRY942 schreef:
Ik vroeg nie om schouderklopjes Grace....dat heb je verkeerd begrepen...
Wat ik...per gelegenheid misschien wel misbruik.....wou zeggen....wij allen hier hebben het zo goed....t zou fijn zijn...juist met kerst....of van mijnpart niet met kerst maar in juli.......es een fijn bedrag over te maken naar hen die het zo onwijs veel minder hebben dan wij. Ik heb connecties in Roemenie.....Moldavie....Egypte.....je wil nie weten hoe die mensen leven..... Gefrustreerde smiley

toevallig weet ik dat wel marry maar dat hoef ik hier allemaal niet rond te bazuinen,connecties genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:50
 
MARRY942 schreef:
Ik vroeg nie om schouderklopjes Grace....dat heb je verkeerd begrepen...
Wat ik...per gelegenheid misschien wel misbruik.....wou zeggen....wij allen hier hebben het zo goed....t zou fijn zijn...juist met kerst....of van mijnpart niet met kerst maar in juli.......es een fijn bedrag over te maken naar hen die het zo onwijs veel minder hebben dan wij. Ik heb connecties in Roemenie.....Moldavie....Egypte.....je wil nie weten hoe die mensen leven..... Gefrustreerde smiley


Ik denk dat iedereen wel weet dat er mensen zijn die het kunnen gebruiken, niet alleen in Egypte en Roemenie(daar gaat het trouwens al een stuk beter heb ik begrepen), kijk eens om je heen in Nederland, de voedselbanken hebben ook klanten genoeg....
Maar houdt dat in dat jezelf niet meer mag genieten? ik dacht het niet hoor.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:52
 
Zullen we het dan maar weer eens over Kerst hebben? Lijkt me veel zinvoller toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:54
 
ZEELAND736 schreef:
Heel veel mensen valt me op hebben de laatste dagen last van onpasselijkheid...last van andere kleffe mensen....veel commentaar....
Mens erger je niet...heet dat spel....
Laat ik me daar nu ook zo aan ergeren....AAN AL DIE ERGERENDE MENSEN!!!


het gaat erom Zeeland dat er mensen zijn die altijd wat te klagen hebben....is het geen vies drankje dan is het wel een weg die openligt waar men last van heeft......
Maak er eens een goede dag van en bekijk het leven eens wat positever......iedereen heeft zijn leed dus het zou een trieste bedoening worden als iedereen dat hier op het forum ging zetten.......
Mijn leed is dat ik 's morgens zo vroeg op moet staan, als ik daar nu iedere dag over ging zeuren?
Dus je kan de ergenissen ook positef opvatten en er wat mee doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Zullen we het dan maar weer eens over Kerst hebben? Lijkt me veel zinvoller toe.


Ja Chat....jammer dat het dit jaar weer precies in het weekend valt he? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:59
 
VISSER278 schreef:
Ja Chat....jammer dat het dit jaar weer precies in het weekend valt he? Knipoog smiley


Ga jij slibtongetjes eten Visser? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 23:02
 
Al eet ik beide dagen reerug (reebout is overigens lekkerder) ga ik mij daar geen seconde schuldig over voelen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zoals Chatuliem al aangaf, een feest is er om gevierd te worden, zonder verdere bijbedoelingen.

Ik heb me rond de kersttijd weer een jaar de kolere gewerkt en behoud me het recht voor om dat met mijn gezin op copieuse wijze af te sluiten.
Dat een ander het minder heeft in welk land dan ook hoeft mij niet te weerhouden van wat luxe.
Voorlopig betaald de overheid al n kapitaal aan ontwikkelingssamenwerking, wordt er gecollecteerd in iedere kerkdienst en heb ik zelf ook nog wat gerichte acties op goede-doelen niveau.

Neehoor Marry, ik vind het prima als jij voor jezelf de kerst met verheven gedachtes wil bekleden, maar ik doe er ff niet aan mee.
Kerst is voor mij een werelds feest gelinkt aan de geboorte van Jezus.
En niet andersom.
En dat wereldse feest vier ik zoals mij goeddunkt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 23:08
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ga jij slibtongetjes eten Visser? Knipoog smiley

'k weet niet of ik er dán nóg in de vriezer heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2