ChristianMatch
 


Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:39
 
PIETER649 schreef:
het is misschien niet overal bekend, maar niet iedere homo vaart mee tijdens de gay-parade en ze lijken ook niet allemaal op Jos Brink, Gerard Joling of Gordon... Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 januari 2010, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:45
 
CHATULIEM619 schreef:
In deze tijd heerst die uitwas nog steeds. In parkeerplaatsen langs de snelweg, homobars etc. En dat is m.i. de reden waarom de bjbel homoseksualiteit veroordeelt op zo'n ernstige manier.

een uitwas idd.. net als de Nieuwstad (hoerenstraat in Groningen voor out-siders) .. uitwassen zijn niet maatgevend lijkt mij voor een relatie tussen twee mensen en voor normaal behandeld willen worden als mens.


Laatst aangepast door
INEZ910
op woensdag 20 januari 2010, 14:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:45
 
HENK710 schreef:
Hoe apart toch om te zien hoe dit artikel ineens lijkt te gaan over veroordeling van homo's als ik de reacties beluister. Nergens wordt door de paus de homo veroordeeld. Enkel (de keuze voor) het huwelijk van homo's wordt verworpen door de paus.
Henk, ik vraag me af waarom jij dit topic geopend hebt. We hebben er al zo vaak over gehad hier op het forum. Wat wil je met deze bijdrage nu aangeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Ben ik met je eens, maar er blijven genoeg over die dat geen enkel probleem vinden.

joh, prins Bernhard had ook een ietwat frivole levensstijl... Knipoog smiley ... maar als je hem tegen zou komen, zou je het wilhelmus zingen terwijl je in de houding ging staan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Hoezo "zonder aanziens des persoons" ???

Maar onbeantwoord blijft Henk zn vraag... waarom die gepassioneerde aandacht voor gebod nr. 7 terwijl er 10 zijn?
Persoonlijke frustatie ofzo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:47
 
CHATULIEM619 schreef:
In deze tijd heerst die uitwas nog steeds. In parkeerplaatsen langs de snelweg, homobars etc. En dat is m.i. de reden waarom de bjbel homoseksualiteit veroordeelt op zo'n ernstige manier.

en kijk eens rond in hoerenbuurten, bij incestplegers, de mensenhandel die er aan voorafgaat, meisjes in Belgische kelders en wat denk je wat hetero's op parkeerplaatsen wel niet uitspoken?

Kom op, chat.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:50
 
THOMAS968 schreef:
en kijk eens rond in hoerenbuurten, bij incestplegers, de mensenhandel die er aan voorafgaat, meisjes in Belgische kelders en wat denk je wat hetero's op parkeerplaatsen wel niet uitspoken?

Kom op, chat.

Thomas

Dus wat veroordeel ik, ik veroordeel ongepast gedrag. Dat dat ook bij hetero's voorkomt is net zo te veroordelen als bij homo's. Als we naaktlopen niet accepteren van hetero's waarom wel dan van homo's???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus wat veroordeel ik, ik veroordeel ongepast gedrag. Dat dat ook bij hetero's voorkomt is net zo te veroordelen als bij homo's. Als we naaktlopen niet accepteren van hetero's waarom wel dan van homo's???

Chat,

Als ik daaruit mag afleiden dat twee mannen of twee vrouwen die in een liefdesrelatie met elkaar leven niet meer ongepast zijn in je ogen dan is er grote pastorale winst behaald. Dan worden het eindelijk medechristenen die naar hun geaardheid mogen leven. Bij de pastorale praktijk gaat het altijd over die situaties en hen noemde ik mijn broeders en zusters.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 12 januari 2010, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:10
 
HENK710 schreef:
Hoe apart toch om te zien hoe dit artikel ineens lijkt te gaan over veroordeling van homo's als ik de reacties beluister. Nergens wordt door de paus de homo veroordeeld. Enkel (de keuze voor) het huwelijk van homo's wordt verworpen door de paus.

Dat valt mij ook op, Henk. Kennelijk is het een onderwerp, wat heftige reacties oproept. Dat is mij al eerder opgevallen op CM. Noem op CM het woord ‘homo’ en de emoties lopen hoog op.

Op bijbelse gronden een homofiele relatie afkeuren staat voor velen gelijk aan iemand als persoon veroordelen en niet in z’n waarde laten. ’t Valt mij steeds meer op dat deze gedachte leeft, vooral ook bij mensen die de Bijbel kennen. Ik vind dat dus echt grote onzin! Ik vind het zelfs kwetsend, zeker om te horen van mede-christenen. Zit hier trouwens ook geen veroordeling in t.a.v. mensen die een mening hebben en daar voor uitkomen, die – naar hun overtuiging – bijbelse gronden heeft?

'k Heb korte tijd geleden meegemaakt dat iemand, die ik heel goed ken, uitgekomen is voor z'n homofiele gevoelens. Hij heeft nu een relatie, dus is inmiddels ook praktiserend. Ik weet dat ik hem - hoewel ik een homoseksuele relatie niet goedkeur, wat ik hem ook eerlijk gezegd heb - absoluut accepteer als persoon en in z'n waarde laat. En hij weet dat ook van mij en begrijpt mij hier ook in. Ook zijn familie en vrienden denken er anders over dan hij, maar ze laten hem echt niet vallen. Wie zou durven zeggen dat bijv. zijn ouders hem veroordelen, omdat ze anders denken dan hij? Zij gaan juist heel liefdevol met hem en zijn vriend om. Dus hij zal dat als allerlaatste beweren. Dus van geen respect en liefde voor deze mensen hebben, is dan echt geen sprake.

Volgens mij is de Bijbel heel duidelijk. En waarom mag je mensen niet vragen om het niet te praktiseren, als je er van overtuigd bent dat het niet goed is in Gods ogen? Is het ook niet onze opdracht, om mensen terecht te wijzen? Of moeten we alles maar met de mantel der liefde bedekken? Je kunt de Bijbel ook lezen op de manier zoals in jouw ogen liefdevol is (Gods gedachten en wegen zijn hoger!), dat is wel lekker makkelijk in deze maatschappij. Dan krijg je niet zo gauw problemen, want je mening wijkt niet af van de gemiddelde Nederlander. Maar ik heb meer bewondering voor mensen, die uit durven komen voor een mening die afwijkt van de mening van de massa.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:33
 
Mooi gezegd en een mooi voorbeeld Marijan! Zo denk ik er ook over.
Ik kan er nog wel minstens zulke mooie ( Knipoog smiley )voorbeelden aan toevoegen, maar dat zou op hetzelfde neerkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:43
 
MARIJAN072 schreef:
Dat valt mij ook op, Henk. Kennelijk is het een onderwerp, wat heftige reacties oproept. Dat is mij al eerder opgevallen op CM. Noem op CM het woord ‘homo’ en de emoties lopen hoog op.

Op bijbelse gronden een homofiele relatie afkeuren staat voor velen gelijk aan iemand als persoon veroordelen en niet in z’n waarde laten. ’t Valt mij steeds meer op dat deze gedachte leeft, vooral ook bij mensen die de Bijbel kennen. Ik vind dat dus echt grote onzin! Ik vind het zelfs kwetsend, zeker om te horen van mede-christenen. Zit hier trouwens ook geen veroordeling in t.a.v. mensen die een mening hebben en daar voor uitkomen, die – naar hun overtuiging – bijbelse gronden heeft?

'k Heb korte tijd geleden meegemaakt dat iemand, die ik heel goed ken, uitgekomen is voor z'n homofiele gevoelens. Hij heeft nu een relatie, dus is inmiddels ook praktiserend. Ik weet dat ik hem - hoewel ik een homoseksuele relatie niet goedkeur, wat ik hem ook eerlijk gezegd heb - absoluut accepteer als persoon en in z'n waarde laat. En hij weet dat ook van mij en begrijpt mij hier ook in. Ook zijn familie en vrienden denken er anders over dan hij, maar ze laten hem echt niet vallen. Wie zou durven zeggen dat bijv. zijn ouders hem veroordelen, omdat ze anders denken dan hij? Zij gaan juist heel liefdevol met hem en zijn vriend om. Dus hij zal dat als allerlaatste beweren. Dus van geen respect en liefde voor deze mensen hebben, is dan echt geen sprake.

Volgens mij is de Bijbel heel duidelijk. En waarom mag je mensen niet vragen om het niet te praktiseren, als je er van overtuigd bent dat het niet goed is in Gods ogen? Is het ook niet onze opdracht, om mensen terecht te wijzen? Of moeten we alles maar met de mantel der liefde bedekken? Je kunt de Bijbel ook lezen op de manier zoals in jouw ogen liefdevol is (Gods gedachten en wegen zijn hoger!), dat is wel lekker makkelijk in deze maatschappij. Dan krijg je niet zo gauw problemen, want je mening wijkt niet af van de gemiddelde Nederlander. Maar ik heb meer bewondering voor mensen, die uit durven komen voor een mening die afwijkt van de mening van de massa.


mee eens. Ik ken enige homofielen waaronder een stel dat al zo'n beetje de helft van hun leven bij elkaar is. Ik wijs liederlijk leven af, voor alle mensen, dan hebben we het over sodom en gomorra omdat het mensonterend is. In liefde leven als homofielen zie ik niet als verkeerd. Ze respecteren en in hun waarde laten, ze waarderen om wie ze zijn als mens, komt ze toe.

Ik keur alle relaties af waarin respectloos wordt omgegaan met menselijke waarden, dat geldt voor alle relaties, wat mij betreft.
Elke relatie is te veroordelen waarin mensen worden vernederd, mishandeld; geestelijk, lichamelijk en naar de ziel. Dat is zondigen.
En iedereen die daarin gevangen zit moet worden bevrijdt; kinderen zowel als volwassenen.

Homosexuelen die in liefde en waardigheid met elkaar leven zijn niet te veroordelen omdat ze in Liefde leven en dat is Gods wil.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op woensdag 13 januari 2010, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:19
 
MARIJAN072 schreef:
Dat valt mij ook op, Henk. Kennelijk is het een onderwerp, wat heftige reacties oproept. Dat is mij al eerder opgevallen op CM. Noem op CM het woord ‘homo’ en de emoties lopen hoog op.

Op bijbelse gronden een homofiele relatie afkeuren staat voor velen gelijk aan iemand als persoon veroordelen en niet in z’n waarde laten. ’t Valt mij steeds meer op dat deze gedachte leeft, vooral ook bij mensen die de Bijbel kennen. Ik vind dat dus echt grote onzin! Ik vind het zelfs kwetsend, zeker om te horen van mede-christenen. Zit hier trouwens ook geen veroordeling in t.a.v. mensen die een mening hebben en daar voor uitkomen, die – naar hun overtuiging – bijbelse gronden heeft?

'k Heb korte tijd geleden meegemaakt dat iemand, die ik heel goed ken, uitgekomen is voor z'n homofiele gevoelens. Hij heeft nu een relatie, dus is inmiddels ook praktiserend. Ik weet dat ik hem - hoewel ik een homoseksuele relatie niet goedkeur, wat ik hem ook eerlijk gezegd heb - absoluut accepteer als persoon en in z'n waarde laat. En hij weet dat ook van mij en begrijpt mij hier ook in. Ook zijn familie en vrienden denken er anders over dan hij, maar ze laten hem echt niet vallen. Wie zou durven zeggen dat bijv. zijn ouders hem veroordelen, omdat ze anders denken dan hij? Zij gaan juist heel liefdevol met hem en zijn vriend om. Dus hij zal dat als allerlaatste beweren. Dus van geen respect en liefde voor deze mensen hebben, is dan echt geen sprake.

Volgens mij is de Bijbel heel duidelijk. En waarom mag je mensen niet vragen om het niet te praktiseren, als je er van overtuigd bent dat het niet goed is in Gods ogen? Is het ook niet onze opdracht, om mensen terecht te wijzen? Of moeten we alles maar met de mantel der liefde bedekken? Je kunt de Bijbel ook lezen op de manier zoals in jouw ogen liefdevol is (Gods gedachten en wegen zijn hoger!), dat is wel lekker makkelijk in deze maatschappij. Dan krijg je niet zo gauw problemen, want je mening wijkt niet af van de gemiddelde Nederlander. Maar ik heb meer bewondering voor mensen, die uit durven komen voor een mening die afwijkt van de mening van de massa.

He...he...eindelijk weer eens woorden, waarin ik kan ademen. Prachtig verwoord Marijan. Lachende smiley Zo is dat Gods wegen zijn hoger dan de onze en leerde Jezus niet ook, dat Hij er een welgevallen in had om de wil van de Vader te doen en niet de wil van mensen, want dat was Hem een aanstoot.

Zonde blijft zonde....ook al doe je dat op een voor MENSEN acceptabele wijze. Het is en blijft zonde voor God. En het is, denk ik, nu de bedoeling, dat je als mens UIT EIGEN VRIJE WIL niet meer in die zondige levensstijl wil blijven volharden, maar je daarvan bekeert en het wil laten alleen om Jezus´ wil. Maar ja....wij mensen kunnen eigenlijk alleen maar onze eigen buik spekken .........en verder dan onze neus lang is, kunnen we niet kijken......en willen dat ook meestal niet? Gefrustreerde smiley

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen
.”’


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 01:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:25
 
God haat de zonde, maar de zondaar heeft Hij lief. Voor de zondaar is Hij zelfs aan het kruis gegaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:27
 
THOMAS968 schreef:
Chat,

Als ik daaruit mag afleiden dat twee mannen of twee vrouwen die in een liefdesrelatie met elkaar leven niet meer ongepast zijn in je ogen dan is er grote pastorale winst behaald. Dan worden het eindelijk medechristenen die naar hun geaardheid mogen leven. Bij de pastorale praktijk gaat het altijd over die situaties en hen noemde ik mijn broeders en zusters.

Thomas

Dit gaat me te snel. Ten eerste geloof ik dat als je je hart aan de Heer geeft, Hij ook duidelijk maakt dat je moet breken met je oude leven. Zelf geloof ik dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen gaan. Daar is een conflict wat altijd zal blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:35
 
Maar als God homofilie een gruwel vind, dan gaan wij dus voorbij aan dat gegeven?? In het oude testament zou je daarvoor gedood worden!!
Gelukkig is er verandering gekomen na de opstanding van Jezus Christus, de genade heeft zijn intrede gedaan.
Zonde is zonde, en geen enkele zonde kan de hemel binnengaan, zelfs de kleinste zonde niet. Voor mij is homofilie ook zonde, dat sommige mensen dit ouderwets of niet van deze tijd vinden, tja het zijn niet mijn woorden maar Gods woorden. Maar door het reinigende bloed van Jezus Christus is elke zonde vergeven. Mits je gelooft in Jezus Christus als je Zaligmaker en Verlosser.
Mag je dan maar blijven zondigen opdat de genade meer zou worden, NEE, maar Zijn genade blijft wel geldig voor Zijn kinderen.
Dat is de volkomen genade door Gods Liefde (AGAPE) voor zijn kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me te snel. Ten eerste geloof ik dat als je je hart aan de Heer geeft, Hij ook duidelijk maakt dat je moet breken met je oude leven. Zelf geloof ik dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen gaan. Daar is een conflict wat altijd zal blijven.

Sorry Chatuliem, roken en christen zijn gaat ook niet samen, je lichaam is een tempel van de Heilige Geest.....
We gaan nu zonden afwegen, terwijl voor God elke zonde even zwaar weegt, geen enkele zonde kan namelijk de hemel binnengaan, dus je opmerking raakt kant nog wal, of juist wel, maar dan geldt dit ook voor jou...... (en mij, hoewel ik niet rook, heb ik vast wel iets anders) Engeltje smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 00:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 01:07
 
CROSSROAD317 schreef:
Sorry Chatuliem, roken en christen zijn gaat ook niet samen, je lichaam is een tempel van de Heilige Geest.....
We gaan nu zonden afwegen, terwijl voor God elke zonde even zwaar weegt, geen enkele zonde kan namelijk de hemel binnengaan, dus je opmerking raakt kant nog wal, of juist wel, maar dan geldt dit ook voor jou...... (en mij, hoewel ik niet rook, heb ik vast wel iets anders) Engeltje smiley

Nu heeft Jezus inmiddels een andere wet geopenbaard n.l. niet datgene, wat in het lichaam komt dat maakt de mens onrein, maar wat uit het hart van de mens komt, dat maakt de mens onrein.

Mar 7,15
Niets dat van buitenaf in de mens komt kan hem onrein maken, het zijn de dingen die uit de mens naar buiten komen die hem onrein maken.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 01:34
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nu heeft Jezus inmiddels een andere wet geopenbaard n.l. niet datgene, wat in het lichaam komt dat maakt de mens onrein, maar wat uit het hart van de mens komt, dat maakt de mens onrein.

Mar 7,15
Niets dat van buitenaf in de mens komt kan hem onrein maken, het zijn de dingen die uit de mens naar buiten komen die hem onrein maken.’

Hmm, 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is, Die gij van God hebt, en dat gij van uzelf niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, die van God zijn.
Volgens mij kan het niet de bedoeling zijn om willens en wetens je lichaam te vergiftigen......

(statenvertaling 1977)

maar we gaan nu wel heeeeeeel erg off-topic Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 01:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 02:31
 
CROSSROAD317 schreef:
Hmm, 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is, Die gij van God hebt, en dat gij van uzelf niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, die van God zijn.
Volgens mij kan het niet de bedoeling zijn om willens en wetens je lichaam te vergiftigen......

(statenvertaling 1977)

maar we gaan nu wel heeeeeeel erg off-topic Verlegen lachende smiley

Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

EN HIERMEE ZITTEN WE DUS WEER GEWOON MIDDENIN DE TOPIC



Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 13:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:26
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

EN HIERMEE ZITTEN WE DUS WEER GEWOON MIDDENIN DE TOPIC

Euh niet dus, jammer dat je zegt dat ik alleen off-topic ging..... volgens mij zijn er met mij meerdere, jij incluis, die off-topic gingen.
Het topic ging over de vraag die Henk stelde, voor alle duidelijkheid, dus ook voor jou Sola hier nog even de vragen.
1 Wat is het plan van de Schepper?

2 Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Dat jij het jammer vind dat ik pas begon bij vers 19 is net zoiets als beginnen bij vers 15 in jouw voorbeeld....... Dus laten we elkaar geen mietje noemen, en gewoon eerlijk blijven. Dat ik iets anders zie en uit de bijbel haal, heeft voor mij net zoveel waarde dan wanneer jij iets in een bepaald perspectief ziet, wat je volgens jezelf ook uit de bijbel haalt.
Als je iets bewust doet, in mijn voorbeeld roken, waarbij de kans op ziekte heel erg groot is, dan verontreinig je je lichaam. Dat is volgens mij zonde. Niet meer en niet minder..... maar jij mag een ander standpunt hebben, zolang je mij maar in mijn waarde laat (on-topic of off-topic)


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:42
 
THOMAS968 schreef:
Chat,

Als ik daaruit mag afleiden dat twee mannen of twee vrouwen die in een liefdesrelatie met elkaar leven niet meer ongepast zijn in je ogen dan is er grote pastorale winst behaald. Dan worden het eindelijk medechristenen die naar hun geaardheid mogen leven. Bij de pastorale praktijk gaat het altijd over die situaties en hen noemde ik mijn broeders en zusters.

Thomas


Ja.....wel medechristenen...maar dan medechristenen, die in zonde leven.

Sorry, Thomas ik kan er niets anders van maken....... En het is juist liefdevol om ze dat dan te zeggen en niet om dan maar te zwijgen.

Maar misschien is het een kwestie van verblinding of van moed. Je moet het maar ten eerste zien natuurlijk en ten tweede het durven zeggen....want dat is lang niet altijd even makkelijk....want je krijgt dan enorme weerstand en wel van de meesten tegenwoordig. Maar daar had Marijan het ook al over.

ER is al zoveel ZONDIG onverkwikkelijks met de mantel der zwijgzame liefde bedekt en zoveel schade aangericht aan menig mensenkind bijv. . er is niets dat zoveel zwijgzaamheid veroorzaakt dan ZONDIGE daden van mensen, bjv. een vader, die zich aan zijn kinderen vergrijpt. En maar zwijgen en maar zwijgen....,terwijl Jezus juist DE WAARHEID wil...Hij is immers de Waarheid en ook laat Hij ons zien, dat de Vader de aanbidders zoekt, die in GEEST EN WAARHEID de Vader aanbidden.

Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’ \


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 14:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 14:05
 
CROSSROAD317 schreef:
Euh niet dus, jammer dat je zegt dat ik alleen off-topic ging..... volgens mij zijn er met mij meerdere, jij incluis, die off-topic gingen.
Het topic ging over de vraag die Henk stelde, voor alle duidelijkheid, dus ook voor jou Sola hier nog even de vragen.
1 Wat is het plan van de Schepper?

2 Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Dat jij het jammer vind dat ik pas begon bij vers 19 is net zoiets als beginnen bij vers 15 in jouw voorbeeld....... Dus laten we elkaar geen mietje noemen, en gewoon eerlijk blijven. Dat ik iets anders zie en uit de bijbel haal, heeft voor mij net zoveel waarde dan wanneer jij iets in een bepaald perspectief ziet, wat je volgens jezelf ook uit de bijbel haalt.
Als je iets bewust doet, in mijn voorbeeld roken, waarbij de kans op ziekte heel erg groot is, dan verontreinig je je lichaam. Dat is volgens mij zonde. Niet meer en niet minder..... maar jij mag een ander standpunt hebben, zolang je mij maar in mijn waarde laat (on-topic of off-topic)

Je bent weer behoorlijk off-topic Cross. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:31
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja.....wel medechristenen...maar dan medechristenen, die in zonde leven.

Sorry, Thomas ik kan er niets anders van maken....... En het is juist liefdevol om ze dat dan te zeggen en niet om dan maar te zwijgen.

Maar misschien is het een kwestie van verblinding of van moed. Je moet het maar ten eerste zien natuurlijk en ten tweede het durven zeggen....want dat is lang niet altijd even makkelijk....want je krijgt dan enorme weerstand en wel van de meesten tegenwoordig. Maar daar had Marijan het ook al over.

ER is al zoveel ZONDIG onverkwikkelijks met de mantel der zwijgzame liefde bedekt en zoveel schade aangericht aan menig mensenkind bijv. . er is niets dat zoveel zwijgzaamheid veroorzaakt dan ZONDIGE daden van mensen, bjv. een vader, die zich aan zijn kinderen vergrijpt. En maar zwijgen en maar zwijgen....,terwijl Jezus juist DE WAARHEID wil...Hij is immers de Waarheid en ook laat Hij ons zien, dat de Vader de aanbidders zoekt, die in GEEST EN WAARHEID de Vader aanbidden.

Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’ \

Beste Solafide,
u verdwaalt wel erg in de materie. Het gaat over een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht die met elkaar leven alsof ze gehuwd zijn, naar onze begrippen voor elkaar zorgend, met elkaar levend in voor- en tegenspoed. Die met elkaar willen trouwen. Kan dat of niet.

In uw reactie veroordeelt u de uitwassen van sexualiteit, het misbruik van kinderen, er is volgens mij niemand die dàt verdedigt, integendeel. Dat wordt hier juist aan de kaak gesteld.

En uw tekst Huichelaars ed. heeft meer betrekking op Farizeëers, de schriftgeleerden die elkaar om de oren slaan met teksten uit de bijbel, en tegelijkertijd hun hart sluiten en de bijbel uitleggen naar eigen believen.
Christen zijn is volgeling zijn van de leer van Christus, en dat is niet mensen van goede wil voor huichelaar uitmaken, maar met uw hart luisteren naar wat de ander werkelijk zegt.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op woensdag 13 januari 2010, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me te snel. Ten eerste geloof ik dat als je je hart aan de Heer geeft, Hij ook duidelijk maakt dat je moet breken met je oude leven. Zelf geloof ik dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen gaan. Daar is een conflict wat altijd zal blijven.

Beste Chatuliem,
Zeker zal de Heilige Geest je leiden als je Hem toelaat in je leven, in hart, geest en ziel. Ik zie in mijn eigen omgeving, zorgzame, liefdevolle mensen die al de helft van hun leven trouw samen leven, beiden werken in de zorg die het christenzijn leven op een manier waar menige hetero zich aan zou kunnen optrekken, geloof me. De mensen die ik beschrijf zijn homofielen. En zo ken ik nog een stel en (twee) andersgeaarden die leven als christenen zonder partner. De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered.
Excessief gedrag veroordeel ik want daar schaadt je je lichaam, geest en ziel mee en dat van degenen met wie je liederlijk gedrag deelt, buiten kijf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 16:17
 
MIEKE364 schreef:
mee eens. Ik ken enige homofielen waaronder een stel dat al zo'n beetje de helft van hun leven bij elkaar is. Ik wijs liederlijk leven af, voor alle mensen, dan hebben we het over sodom en gomorra omdat het mensonterend is. In liefde leven als homofielen zie ik niet als verkeerd. Ze respecteren en in hun waarde laten, ze waarderen om wie ze zijn als mens, komt ze toe.

Ik keur alle relaties af waarin respectloos wordt omgegaan met menselijke waarden, dat geldt voor alle relaties, wat mij betreft.
Elke relatie is te veroordelen waarin mensen worden vernederd, mishandeld; geestelijk, lichamelijk en naar de ziel. Dat is zondigen.
En iedereen die daarin gevangen zit moet worden bevrijdt; kinderen zowel als volwassenen.

Homosexuelen die in liefde en waardigheid met elkaar leven zijn niet te veroordelen omdat ze in Liefde leven en dat is Gods wil.

Dan denken wij er toch verschillend over, Mieke. Ik denk namelijk niet dat het Gods wil is, als 2 mensen van hetzelfde geslacht een (seksuele) relatie met elkaar hebben. Zo lees ik dat niet in de Bijbel. Waar lees jij dat God het goedkeurt? Jouw redenering is ongetwijfeld liefdevol bedoeld, maar - naar mijn idee - vooral benaderd vanuit de menselijke kant. En al begrijp ik God en Zijn wegen ook niet altijd, Zijn wil staat voor mij wel voorop.

Wel zijn we het eens over de volgende zin, die je schrijft.

Ze respecteren en in hun waarde laten, ze waarderen om wie ze zijn als mens, komt ze toe.

Ook als je het niet eens bent met iemands weg (kunnen ook andere wegen zijn, die niet naar Gods wil zijn!) en ze daar in liefde op wijst (is dat niet je plicht?), is dit mogelijk. Dat is gelukkig mijn ervaring met een stel, wat ik geprobeerd heb duidelijk te maken in m'n eerdere reactie.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 13 januari 2010, 16:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 16:53
 
MIEKE364 schreef:
Beste Solafide,
u verdwaalt wel erg in de materie. Het gaat over een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht die met elkaar leven alsof ze gehuwd zijn, naar onze begrippen voor elkaar zorgend, met elkaar levend in voor- en tegenspoed. Die met elkaar willen trouwen. Kan dat of niet.

In uw reactie veroordeelt u de uitwassen van sexualiteit, het misbruik van kinderen, er is volgens mij niemand die dàt verdedigt, integendeel. Dat wordt hier juist aan de kaak gesteld.

En uw tekst Huichelaars ed. heeft meer betrekking op Farizeëers, de schriftgeleerden die elkaar om de oren slaan met teksten uit de bijbel, en tegelijkertijd hun hart sluiten en de bijbel uitleggen naar eigen believen.
Christen zijn is volgeling zijn van de leer van Christus, en dat is niet mensen van goede wil voor huichelaar uitmaken, maar met uw hart luisteren naar wat de ander werkelijk zegt.

Beste Mieke,

Smiley die vol vragen zit Ik ben zeker niet in de materie verdwaald, maar ik denk, dat u met al uw liefdevolle omschrijvingen en varianten, waarop volgens u dan, voor God, homosexualiteit of hetero relaties buiten het huwelijk om geaccepteerd zal zijn, behoorlijk verdwaald bent.

Een leest u eens goed wat er staat in het stukje van Matth 15....dat is gericht tegen diegenen, die zeggen God te vereren, maar hun eigen leer ondertussen onderwijzen, n.l. voorschriften van mensen en m.i. is dat hetgeen u hier doet....wel heeeel erg liefdevol natuurlijk...maar toch m.i. niet naar Gods leer, want God wil dat wij een geheiligd en rein leven voeren en de zonden proberen te laten.En vooral zonde, zonde blijven noemen.

Waar staat er....dat als homosexuelen of heterosexuelen heel liefdevol tegenover elkaar zijn en in een langdurige, maar wel zondige relatie met elkaar leven, dat het dan opeens geen zonde meer is/zou zijn? Dit zijn dan uw eigen leer en voorschriften. Ik kan er helaas niets anders van maken.

Zo kunnen we heel liefdevol, mensen toch in het donkere bos laten en sturen.

Wie oren heeft om te horen, die hore.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 17:46
 
Het is en blijft wel schandalig dat er bij een topic over homohuwelijk niet gesproken word over 2 mensen die in een relatie zitten, maar direct de parkeerplaatssex, orgies en relnichten te berde worden gebracht.

Ben je het op bijbelse gronden niet eens met het homohuwelijk, prima.
Haal je uit de bijbel dat homosex niet mag, ook prima.

Maar onthou wel dat DIT topic niet over de extravaganten gaat, niet over sodom en ghomorra, maar over normale mensen met een andere liefdesleven dan jij hebt, of zou willen hebben.

Dat je door de manier waarop jij een bijbeltekst interpreteerd van mening bent dat een homohuwelijk geen door God goedgekeurde instelling is, is dat prima.
Echter... er zijn mensen die dat anders lezen en voor hun gevoel WEL in een door God goedgekeurde relatie zitten.
Daar zou je in ieder geval respect voor kunnen hebben.

Want laten we wel wezen.. er staan legio geboden en verboden in de bijbel waar jij je ook niet aan houd.
Dan kun je natuurlijk met de befaamde dooddoener komen dat je niet meer onder de wet leeft, maar onder de genade... mijn wedervraag is dan:

A. waar staat dat dan?
B. waarom geldt dat nou weer precies niet voor de homohuwelijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:11
 
SOLAFIDE630 schreef:
Beste Mieke,

Smiley die vol vragen zit Ik ben zeker niet in de materie verdwaald, maar ik denk, dat u met al uw liefdevolle omschrijvingen en varianten, waarop volgens u dan, voor God, homosexualiteit of hetero relaties buiten het huwelijk om geaccepteerd zal zijn, behoorlijk verdwaald bent.

Een leest u eens goed wat er staat in het stukje van Matth 15....dat is gericht tegen diegenen, die zeggen God te vereren, maar hun eigen leer ondertussen onderwijzen, n.l. voorschriften van mensen en m.i. is dat hetgeen u hier doet....wel heeeel erg liefdevol natuurlijk...maar toch m.i. niet naar Gods leer, want God wil dat wij een geheiligd en rein leven voeren en de zonden proberen te laten.En vooral zonde, zonde blijven noemen.

Waar staat er....dat als homosexuelen of heterosexuelen heel liefdevol tegenover elkaar zijn en in een langdurige, maar wel zondige relatie met elkaar leven, dat het dan opeens geen zonde meer is/zou zijn? Dit zijn dan uw eigen leer en voorschriften. Ik kan er helaas niets anders van maken.

Zo kunnen we heel liefdevol, mensen toch in het donkere bos laten en sturen.

Wie oren heeft om te horen, die hore.....

In uw verstokte hoogmoed zal ik u niet verder storen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:15
 
MARIJAN072 schreef:
Dan denken wij er toch verschillend over, Mieke. Ik denk namelijk niet dat het Gods wil is, als 2 mensen van hetzelfde geslacht een (seksuele) relatie met elkaar hebben. Zo lees ik dat niet in de Bijbel. Waar lees jij dat God het goedkeurt? Jouw redenering is ongetwijfeld liefdevol bedoeld, maar - naar mijn idee - vooral benaderd vanuit de menselijke kant. En al begrijp ik God en Zijn wegen ook niet altijd, Zijn wil staat voor mij wel voorop.

Wel zijn we het eens over de volgende zin, die je schrijft.

Ze respecteren en in hun waarde laten, ze waarderen om wie ze zijn als mens, komt ze toe.

Ook als je het niet eens bent met iemands weg (kunnen ook andere wegen zijn, die niet naar Gods wil zijn!) en ze daar in liefde op wijst (is dat niet je plicht?), is dit mogelijk. Dat is gelukkig mijn ervaring met een stel, wat ik geprobeerd heb duidelijk te maken in m'n eerdere reactie.

Uw plichtsvervulling in deze zie ik als hoogmoed en betweterij, ook nog eens misplaatste bemoeizucht.
Met u eens, wie zijn wij dat wij Gods wegen menen te kennen, dat het verre van ons is dat te pretenderen, menselijke interpretatie; tot meer zijn we niet in staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:31
 
MIEKE364 schreef:
Uw plichtsvervulling in deze zie ik als hoogmoed en betweterij, ook nog eens misplaatste bemoeizucht.
Met u eens, wie zijn wij dat wij Gods wegen menen te kennen, dat het verre van ons is dat te pretenderen, menselijke interpretatie; tot meer zijn we niet in staat.

Dat mag u vinden. Ik vind het belangrijker wat God hier van vindt, wat ik ook zeker in gebed breng. 'k Zou nog veel meer willen zeggen, maar - gezien de scherpe toon in uw reactie - vind ik het verstandiger om dit niet te doen.

Nog een tip voor iedereen; lees het artikel 'God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?' eens. Staat onder een ander topic.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 13 januari 2010, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:46
 
MIEKE364 schreef:
In uw verstokte hoogmoed zal ik u niet verder storen.

Ik zal voor u bidden! Gods zegene u! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 15 Volgende
Pagina 2 van 15