ChristianMatch
 


Forum

De splinter en de balk
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:33
 
MARISKA601 schreef:
Ik kan je het volgende zeggen.
Er is weer iemand verwijderd van cm, die al eerder een permanente ban had.
Zegt dat nog steeds niet genoeg?
Je zal merken dat de sfeer beter gaat worden.
En dat willen we toch met zijn allen?

Het word tijd dat de echte rotte appels weg gaan.
En niet de appels die verrot worden door de verotte appels.

ben er anders nog steeds ... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:39
 
MOMO697 schreef:
ben er anders nog steeds ... Engeltje smiley

jij bent toch een zoet appeltje, momo? Knipoog smiley
heeeeeeeeel zoet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:41
 
MARISKA601 schreef:
Ik kan je het volgende zeggen.
Er is weer iemand verwijderd van cm, die al eerder een permanente ban had.
Zegt dat nog steeds niet genoeg?
Je zal merken dat de sfeer beter gaat worden.
En dat willen we toch met zijn allen?

Het word tijd dat de echte rotte appels weg gaan.
En niet de appels die verrot worden door de verotte appels.

Mariska....Ik geloof niet door alleen de verwijdering van deze ene persoon...alles beter zal gaan...
Als jij over rotte appels praat ....zeg ik je.....er zijn hier meer appels...misschien niet helemaal verrot maar wel degelijk met kleine rotte plekjes erin...
Er worden behoorlijk rake opmerkingen gemaakt...
Maar moet dan alles maar gezien worden als humor???
En mag ik dan nog eens vragen....ALS...je een antwoord geeft...wat natuurlijk mag...
Weeg het dan s.v.p nog eens af...HOE schrijf ik het neer...

En bij twijfel...dan maar liever niet..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:42
 
PETER717 schreef:
Snap ik en ben ik mee eens. Maar zoals mijn titel al zegt: de balk en de splinter. Ik heb nu het idee dat er mensen met splinters vanaf gegooid worden en sommigen met balken in hun ogen lekker doorgaan met treiteren en in mijn ogen zwaar onchristelijk gedrag. En dan bedoel ik niet (soms onbegrepen) grapjes, en leuk bedoelde treiterijtjes.


Kijk...en dat bedoel ik nu ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:20
 
ZEELAND736 schreef:
Mariska....Ik geloof niet door alleen de verwijdering van deze ene persoon...alles beter zal gaan...
Als jij over rotte appels praat ....zeg ik je.....er zijn hier meer appels...misschien niet helemaal verrot maar wel degelijk met kleine rotte plekjes erin...
Er worden behoorlijk rake opmerkingen gemaakt...
Maar moet dan alles maar gezien worden als humor???
En mag ik dan nog eens vragen....ALS...je een antwoord geeft...wat natuurlijk mag...
Weeg het dan s.v.p nog eens af...HOE schrijf ik het neer...

En bij twijfel...dan maar liever niet..
Er zijn ook mensen die zich alles aantrekken en zien als een persoonlijke aanval. Het moet van beide kanten komen. Denk ook eens na over: zou die persoon mij bedoelen of iemand anders, of lees ik het toevallig verkeerd? Ik vind het heel vreemd om zomaar te stellen dat er zoveel gemeens geschreven wordt. Heeft ook te maken met je eigen vermogen van relativeren. Soms vind ik dat mensen wel heel zielig doen hier.
Ik noem ff een voorbeeld. Als mensen hier op de site gaan praten over fietsen door het verkeer van kinderen, heb ik dan het recht om ze dat te verbieden? Doen dat bewust om mij te pesten? Nee, zij hebben het over een neutraal onderwerp. Veel dingen kun je je wel aantrekken en zeggen, dat is tegen mij gericht. Maar meestal bedoelen ze heel wat anders. Laten we ophouden om te klagen over hoe de ander hier schrijft en gewoon eens bij onszelf beginnen. En gewoon de vraag stellen: heeft die persoon dat echt zo bedoeld. Dat scheelt al een hele hoop.
Een beetje meer vertrouwen in de mensen had ik toch wel verwacht. Het is een naar gevoel dat men hier zo gauw achter iets zoekt. Een blijk van wantrouwen. Vroeger konden we op het forum veel dieper en verder gaan, omdat er onderling vertrouwen was. Maar de mensen die dat zelfvertrouwen hadden zijn verdwenen en het lijkt alsof er veel meer mensen zijn die hun eigen lage zelfbeeld projecteren op de ander.
Een forum is bedoeld om meningen uit te wisselen. Maar dat wil niet zeggen, dat als je het niet met elkaar eens bent dat de ander meteen je vijand is? Ik durf hier gewoon te zeggen, dat ik bij sommigen de mening waardeer, maar hun levenswijze veracht. En andersom ook, ik ben het niet met ze eens, maar als persoon kan ik goed met ze opschieten.
Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon.
Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.
Dus oordeel niet over iemand als je hem alleen maar kent van datgene wat hij schrijft. En trek het je niet meteen aan, wat hij zegt. Want hij kan er wel heel andere bedoelingen mee hebben als jij denkt.
Balk en splinter vind ik dus echt niet op zijn plaats hier. Dat gaat over dingen die je doet in het dagelijks leven. Niet om wat je schrijft.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 31 januari 2012, 16:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:36
 
HERMAN968 schreef:
Akkoord want soms is zelfbeheersing -als vrucht van de H. Geest Verliefde smiley - ook nog voor christenen een stevig leerproces.

Dat is een rake...maar ook een waar woord!!!
en ja...OOK VOOR MIJ!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER717





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Balk en splinter vind ik dus echt niet op zijn plaats hier. Dat gaat over dingen die je doet in het dagelijks leven. Niet om wat je schrijft.

??? snap het verschil niet, sorry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:43
 
Nou dan deze nog.....

Het ware te wensen...
Dat alle mensen....
Hun eigen gebreken...
Wat beter bekeken...
Dat zouden ze het praten ...
Over andere wel laten...

Alhoewel Chat....

Dat van die splinter en die balk....
Wie toch eerst een een blik in zijn eigen hart werpt...of op zijn leven...komt toch juist tot ontdekking dat hij moet zwijgen over die splinter bij de ander...
Dan moet toch eerst die balk uit je eigen oog maar eens weg????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:52
 
PETER717 schreef:
??? snap het verschil niet, sorry
Je ziet hier maar één onderdeel van iemand, niet het hele plaatje. En om mensen daar al meteen op af te rekenen vind ik gewoon te ver gaan. Je moet mensen niet afschrikken om hun mening te schrijven en in feite doe je dat wel. Dan durft op een gegeven moment niemand meer iets te schrijven. Zelf vind ik dat veel dingen hier bewust negatief opgepakt worden. Alsof men er al van uit gaat dat de ander je meteen wil aanvallen. Op deze manier krijg je dus nooit een echte discussie, omdat het zelfvertrouwen weg is. De reden dat het forum zo vaak de verkeerde kant opgaat heeft volgens mij alles te maken met het feit dat mensen hier zich te snel alles op zichzelf toepassen. Een beetje relativeringsvermogen mag ook wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Er zijn ook mensen die zich alles aantrekken en zien als een persoonlijke aanval. Het moet van beide kanten komen. Denk ook eens na over: zou die persoon mij bedoelen of iemand anders, of lees ik het toevallig verkeerd? Ik vind het heel vreemd om zomaar te stellen dat er zoveel gemeens geschreven wordt. Heeft ook te maken met je eigen vermogen van relativeren. Soms vind ik dat mensen wel heel zielig doen hier.
Ik noem ff een voorbeeld. Als mensen hier op de site gaan praten over fietsen door het verkeer van kinderen, heb ik dan het recht om ze dat te verbieden? Doen dat bewust om mij te pesten? Nee, zij hebben het over een neutraal onderwerp. Veel dingen kun je je wel aantrekken en zeggen, dat is tegen mij gericht. Maar meestal bedoelen ze heel wat anders. Laten we ophouden om te klagen over hoe de ander hier schrijft en gewoon eens bij onszelf beginnen. En gewoon de vraag stellen: heeft die persoon dat echt zo bedoeld. Dat scheelt al een hele hoop.
Een beetje meer vertrouwen in de mensen had ik toch wel verwacht. Het is een naar gevoel dat men hier zo gauw achter iets zoekt. Een blijk van wantrouwen. Vroeger konden we op het forum veel dieper en verder gaan, omdat er onderling vertrouwen was. Maar de mensen die dat zelfvertrouwen hadden zijn verdwenen en het lijkt alsof er veel meer mensen zijn die hun eigen lage zelfbeeld projecteren op de ander.
Een forum is bedoeld om meningen uit te wisselen. Maar dat wil niet zeggen, dat als je het niet met elkaar eens bent dat de ander meteen je vijand is? Ik durf hier gewoon te zeggen, dat ik bij sommigen de mening waardeer, maar hun levenswijze veracht. En andersom ook, ik ben het niet met ze eens, maar als persoon kan ik goed met ze opschieten.
Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon.
Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.
Dus oordeel niet over iemand als je hem alleen maar kent van datgene wat hij schrijft. En trek het je niet meteen aan, wat hij zegt. Want hij kan er wel heel andere bedoelingen mee hebben als jij denkt.
Balk en splinter vind ik dus echt niet op zijn plaats hier. Dat gaat over dingen die je doet in het dagelijks leven. Niet om wat je schrijft.





Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon.
Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.


Voor jou gaat dat misschien op dta dat voor jou heel belangrijk is.
Maar er kunnen mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben de ander
op een ander manier te leren kennen.
En respecteer dat en ga niet constant tegen mensen zeggen dat je zo graag wilt leren kennen, want dat geeft irritaties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER717





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Je ziet hier maar één onderdeel van iemand, niet het hele plaatje. En om mensen daar al meteen op af te rekenen vind ik gewoon te ver gaan. Je moet mensen niet afschrikken om hun mening te schrijven en in feite doe je dat wel. Dan durft op een gegeven moment niemand meer iets te schrijven. Zelf vind ik dat veel dingen hier bewust negatief opgepakt worden. Alsof men er al van uit gaat dat de ander je meteen wil aanvallen. Op deze manier krijg je dus nooit een echte discussie, omdat het zelfvertrouwen weg is. De reden dat het forum zo vaak de verkeerde kant opgaat heeft volgens mij alles te maken met het feit dat mensen hier zich te snel alles op zichzelf toepassen. Een beetje relativeringsvermogen mag ook wel.
Ik snap het nu nog minder, ik veroordeel niemand en terecht zeg je dat je een gedeelte van het plaatje ziet. Toch worden er mensen om dit deeltje verwijderd en anderen waar ik het gevoel van heb (ja juist melders) dat deze mogelijk een balk in hun ogen hebben. Daar gaat deze topic over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:30
 
PETER717 schreef:
Ik snap het nu nog minder, ik veroordeel niemand en terecht zeg je dat je een gedeelte van het plaatje ziet. Toch worden er mensen om dit deeltje verwijderd en anderen waar ik het gevoel van heb (ja juist melders) dat deze mogelijk een balk in hun ogen hebben. Daar gaat deze topic over.
Denk je nu echt omdat dat alleen komt door wat ze hier schrijven? Meestal is er veel meer aan de hand dan dat alleen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 31 januari 2012, 17:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Denk je nu echt omdat dat alleen komt door wat ze hier schrijven? Meestal is er veel meer aan de hand dan dat alleen.

Chat ik waardeer je pleidooi voor orde en respect op cm. Ook ik vind dat dit regelmatig te wensen overlaat. Mogelijk heeft het te maken met onrustige harten. Ikzelf probeer begrip hiervoor op te brengen, soms kost het me wel wat Knipoog smiley .

Groet,
herman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:53
 
MARISKA601 schreef:
Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon.
Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.


Voor jou gaat dat misschien op dta dat voor jou heel belangrijk is.
Maar er kunnen mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben de ander
op een ander manier te leren kennen.
En respecteer dat en ga niet constant tegen mensen zeggen dat je zo graag wilt leren kennen, want dat geeft irritaties.
het gaat me er niet om dat je mensen moet leren kennen, maar zo vaak worden dingen hier al bij voorbaat negatief ingevuld, terwijl dat helemaal niet de bedoeling hoeft te zijn. De mensen zijn zo onzeker van zichzelf dat ze iedere uitspraak meteen als heel persoonlijk opvatten. Vul niet meteen in dat de ander het zo slecht bedoelt, vraag er eerst naar of nog beter, vraag jezelf af waarom je zo gevoelig bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:59
 
CHATULIEM619 schreef:
het gaat me er niet om dat je mensen moet leren kennen, maar zo vaak worden dingen hier al bij voorbaat negatief ingevuld, terwijl dat helemaal niet de bedoeling hoeft te zijn. De mensen zijn zo onzeker van zichzelf dat ze iedere uitspraak meteen als heel persoonlijk opvatten. Vul niet meteen in dat de ander het zo slecht bedoelt, vraag er eerst naar of nog beter, vraag jezelf af waarom je zo gevoelig bent.

Denk toch wel dat het opvalt dat sommige personen hier behoorlijk steeds commentaar krijgen van het moment dat ze een bijdrage leveren, en dan nog telkens vanuit dezelfde hoek... welke interpretatie geef je daar dan aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:05
 
MARISKA601 schreef:
Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon.
Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.


Voor jou gaat dat misschien op dta dat voor jou heel belangrijk is.
Maar er kunnen mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben de ander
op een ander manier te leren kennen.
En respecteer dat en ga niet constant tegen mensen zeggen dat je zo graag wilt leren kennen, want dat geeft irritaties.


Ik denk dat je het meer bedoeld, dat we elkaar op het forum en/of op CM
meer vanuit het oogpunt bedoeld te zeggen met de relatie tot God, op twee benen wandelen verstaat.
" God liefhebben boven alles, en je naaste als jezelf", een relatie verticaal en horizontaal toch? Voor iedereen...... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:07
 
XABIA794 schreef:
Denk toch wel dat het opvalt dat sommige personen hier behoorlijk steeds commentaar krijgen van het moment dat ze een bijdrage leveren, en dan nog telkens vanuit dezelfde hoek... welke interpretatie geef je daar dan aan?

Dat is mij ook opgevallen!
En daarbij ook dat er van bepaalde mensen meer geaccepteerd wordt dan van andere.

Verder is het mij opgevallen dat de bal steeds gelegd wordt bij de ontvanger van de boodschap. Maar er is ook altijd nog een zender (de brenger van de boodschap) in het spel.
Oftewel...niet alleen de vraag "hoe ontvang ik", maar ook de vraag "hoe breng ik"!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:11
 
JOSINA022 schreef:
Dat is mij ook opgevallen!
En daarbij ook dat er van bepaalde mensen meer geaccepteerd wordt dan van andere.

Verder is het mij opgevallen dat de bal steeds gelegd wordt bij de ontvanger van de boodschap. Maar er is ook altijd nog een zender (de brenger van de boodschap) in het spel.
Oftewel...niet alleen de vraag "hoe ontvang ik", maar ook de vraag "hoe breng ik"!!

Infeite doe je nu hetzelfde.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:13
 
Het lijkt wel een "kettingbotsing" op de A2..... Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:18
 
PETER717 schreef:
Snap ik en ben ik mee eens. Maar zoals mijn titel al zegt: de balk en de splinter. Ik heb nu het idee dat er mensen met splinters vanaf gegooid worden en sommigen met balken in hun ogen lekker doorgaan met treiteren en in mijn ogen zwaar onchristelijk gedrag. En dan bedoel ik niet (soms onbegrepen) grapjes, en leuk bedoelde treiterijtjes.

Ik denk dat er soms ook zaken plaatsvinden buiten het Forum waarover de redactie wijselijk zwijgt. Terecht. Meestal krijgt men een verwittiging om zich te corrigeren, toch. Opbouwen in de Geest van Christus, waar wachten we op ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:19
 
MAR907 schreef:
Infeite doe je nu hetzelfde.... Coole smiley met zonnebril

Jazeker!

Ff ter aanvulling: ik ben al eventjes wat minder actief op het forum en dit is wel een observatie die ik gedaan heb.
Met uiteraard de kanttekening dat ik ook niet bepaald objectief ben Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:32
 
XABIA794 schreef:
Denk toch wel dat het opvalt dat sommige personen hier behoorlijk steeds commentaar krijgen van het moment dat ze een bijdrage leveren, en dan nog telkens vanuit dezelfde hoek... welke interpretatie geef je daar dan aan?
Dan kun je er meestal van uit gaan dat er een bepaald verleden is met iemand. Er komen hier mensen op de site, die een ban hebben gekregen, en onder een andere naam weer terugkomen. De problemen met deze persoon zijn echter nog niet opgelost, dan krijg je wel eens geïrriteerde reacties van deze of gene.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 31 januari 2012, 19:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENE838





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:35
 
Wat mij vaak opvalt, en van andere hoor ik het ook (lees ik het ook), waarom mensen toch altijd hun gelijk willen hebben. Gezien de enorme diversiteit aan kerken en stromingen is het gewoon onhaalbaar dat iedereen hetzelfde denkt.

Leer van elkaar, maar bovenal, respecteer elkaar en laat elkaar in waarde.

Zoals in dit topic al eerder werd gezegd: qua leeftijd zijn we volwassen, qua gedrag...................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan kun je er meestal van uit gaan dat er een bepaald verleden is met iemand.

dat rechtvaardigd dan een voortdurende negatieve reacties? lijkt me dan normaal dat die persoon zich blijft aangesproken voelen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:37
 
JOSINA022 schreef:
Dat is mij ook opgevallen!
En daarbij ook dat er van bepaalde mensen meer geaccepteerd wordt dan van andere.

Verder is het mij opgevallen dat de bal steeds gelegd wordt bij de ontvanger van de boodschap. Maar er is ook altijd nog een zender (de brenger van de boodschap) in het spel.
Oftewel...niet alleen de vraag "hoe ontvang ik", maar ook de vraag "hoe breng ik"!!
Kijk Josina, in mijn ogen ben jij een voorbeeld over hoe je om moet gaan met dingen op het forum. Je bent juist heel open voor aanwijzingen van anderen. Ik vind het ook jammer dat je niet meegaat naar Afoort. Mag ik je onder voorbehoud er gewoon weer op zetten???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk Josina, in mijn ogen ben jij een voorbeeld over hoe je om moet gaan met dingen op het forum. Je bent juist heel open voor aanwijzingen van anderen. Ik vind het ook jammer dat je niet meegaat naar Afoort. Mag ik je onder voorbehoud er gewoon weer op zetten???

Dank je wel, Chat!

Als "onder voorbehoud" geen probleem is...graag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:54
 
JOSINA022 schreef:
Dank je wel, Chat!

Als "onder voorbehoud" geen probleem is...graag!
ok doen we
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:09
 
HERMAN968 schreef:
Ik denk dat er soms ook zaken plaatsvinden buiten het Forum waarover de redactie wijselijk zwijgt. Terecht. Meestal krijgt men een verwittiging om zich te corrigeren, toch. Opbouwen in de Geest van Christus, waar wachten we op ?



Inderdaad men krijgt vaak vooraf bij wangedrag een waarschuwing.
Maar als die waarschuwing niks helpt, dan zijn de gevolgen voor die persoon.
En soms kan je jaren lang wachten op excusses, omdat de persoon in kwestie zijn eigen gedrag als niet verkeerd ziet.
Of die persoon in kwestie heeft geen behoefte om excusses aan te bieden.

En dan zijn er van die lui die alles denken beter te weten, die met bijbelteksten aan komen draven.
Of dat helpt.
Dat werkt niet bij mij.

Ik ga geen energie stoppen in mensen die weigeren hun gedrag te veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER717





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:29
 
Ik geloof nu werkelijk dat degene waarom ik dit topic ben begonnen verwijderd is, en ik weet niet meer wie het zei dat er weer iemand is verwijderd en dat ik zei dat ik hoopte dat het de goede was. Maar het lijkt er op. Complimenten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 21:03
 
CHATULIEM619 schreef:
ok doen we

Thnx!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5