ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 19:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus als ik het goed begrijp wil je pas gaan werken als het je allemaal naar de zin wordt gemaakt?

Ben je mal meid, nee beslist niet hoor, even opletten hoor, ik zette dus, als het van 1 kant moet komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLYAWAY134





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 20:13
 
ERIKA129 schreef:
Als je volledig bent afgekeurd kom je toch niet in de bijstand maar de WAO??
Ik zit zelf nu ruim 14 maanden in de ziektewet en weet dat ik niet meer in mijn huidige werk terug kan keren! Ook ik moet nu rondkomen van een aanzienlijk minder salaris en ja dat valt niet mee, maar ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken en te hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen! en tja dan moet ik het voorlopig echt doen met minder salaris, ook ik ga al jaren niet echt op vakantie omdat ik het simpelweg niet kan betalen,erg? nee jammer soms wel!
Nu spaar ik airmiles en kan ik zeer voordelig binnenkort 5 dagen weg naar een landal park kijk er zijn mogelijkheden he Knipoog smiley

Ook ik spaar airmiles,best leuk om iets te hebben om naar uit te kijken.Ik heb geen werkverleden en dan kom je niet in de wao.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 20:28
 
GERRIT084 schreef:
Ben je mal meid, nee beslist niet hoor, even opletten hoor, ik zette dus, als het van 1 kant moet komen.


Nooit wat van de ander verwachten he? Kijken wat je zelf wilt......
En van twee kanten? Je hebt nu toch ook een uitkering? Dus hoezo van twee kanten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 22:00
 
GERRIT084 schreef:
Tuurlijk Leanneke, dah wulk ook best wel hoor, alleen moet ik dan allerlei subsidies in het werk stellen om mijn verplichte huur te kunnen betalen.
Zorgtoeslag, en weet ik veel meer, en daar pas ik voor, ik heb geen zin om die zuurbetaalde belasting centjes, over dunne balk te gaan smijten.
Dan blijf ik liever zitten waar ik zit, en verroer mij niet, en wacht ik gewoon af wanneer die werkgevertjes weer eens wat dieper in den buidel willen tasten,.
Het een werkt pas, als het ander mee werkt, dus als het van een kant moet komen, niet de mijne









ik verbaas me enigszins over je bijdrage, gerrit.
al moest ik werken voor één euro per uur; dat zou ik liever doen dan mijn handje op te houden;
áls je werken kúnt, gá je werken!! iedereen houd zijn eigen broek op, toch? óók wanneer je geen alimentatie ontvangt.

ik heb drie baantjes, en al verdien ik er niet het top-salaris mee; ik ben er trots op, dat ik (met laaggeschoold werk) mijn eigen boterham kan verdienen, en er toch áltijd voor mijn pleegdochter kan zijn buiten schooluren.

hannah...........nog steeds niet op water en brood.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 10 maart 2012, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 22:18
 
Het probleem is veel complexer denk ik. Toen de sociale voorzieningen werden ingesteld, hielden maar weinig mensen er rekening mee dat er ooit op grote schaal mee gefraudeerd zou kunnen worden. Marga Klompé die de bijstand als het sluitstuk voor het sociale gebouw invoerde voor de mensen die tussen wal en schip vielen, rekende op maximaal 50000 aanvragen. Doordat er veel fraude is en veel import uit de derde wereld niet meer bij komt van het lachen vanwege het feit dat ze een uitkering krijgen, is de acceptatie van sociale voorzieningen ook veel minder geworden. Doordat er veel misbruik werd gemaakt, zijn de uitkeringen voor de mensen die het nodig hebben veel te laag geworden. Sociale wetgeving is een belangrijke vorm van beschaving maar dan moet het wel gekoppeld worden aan het gegeven dat je er alleen een beroep opdoet als dat echt nodig is. Daar ontbreekt het aan. Ik vind dat iedereen zijn eigen broek op moet houden en heb wat dat betreft hetzelfde standpunt als Willemijn. Maar verkijk je niet. Onze samenleving kent het verschijnsel vaste baan nauwelijks meer. 97 procent van de nieuwe banen zijn inmiddels tijdelijk. De laatste jaren zijn de voorzieningen erg verslechterd. Dat is echt te wijten aan de mensen die er misbruik of oneigenlijk gebruik van maakten. Daardoor werd de achteruitgang geaccepteerd. Wil je nu nog voor WAO in aanmerking komen dan moet je al redelijk ver heen zijn en is de uitkering vaak laag. Toch vind ik het een goede zaak dat de bijstand er ook is voor vrouwen die willen gaan scheiden. De situatie dat mensen bij elkaar moeten blijven om financiele redenen moet niet te lang duren. En het is een smoesje dat wie wil werken, ook altijd wel werk vindt. Als je te oud bent, dan is het een stuk lastiger en het hele systeem van tijdelijke banen dat we nu hebben, heeft daar niets aan veranderd. Als we een samenleving hebben waarbij mensen wel willen werken maar niks kunnen krijgen dan mogen die best ten laste komen van de gemeenschap. We kunnen het best betalen als land. Het is wel een keuze. Als je de villasubsidie afschaft voor de duurdere huizen is het sociale systeem betaalbaar. Het is dus maar net wat je het belangrijkste vindt en voor wie je opkomt.

Thomas, armoede is op den duur vernederend.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 10 maart 2012, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 22:27
 
HANNAH810 schreef:
GERRIT084 schreef:
Tuurlijk Leanneke, dah wulk ook best wel hoor, alleen moet ik dan allerlei subsidies in het werk stellen om mijn verplichte huur te kunnen betalen.
Zorgtoeslag, en weet ik veel meer, en daar pas ik voor, ik heb geen zin om die zuurbetaalde belasting centjes, over dunne balk te gaan smijten.
Dan blijf ik liever zitten waar ik zit, en verroer mij niet, en wacht ik gewoon af wanneer die werkgevertjes weer eens wat dieper in den buidel willen tasten,.
Het een werkt pas, als het ander mee werkt, dus als het van een kant moet komen, niet de mijne









ik verbaas me enigszins over je bijdrage, gerrit.
al moest ik werken voor één euro per uur; dat zou ik liever doen dan mijn handje op te houden;
áls je werken kúnt, gá je werken!! iedereen houd zijn eigen broek op, toch? óók wanneer je geen alimentatie ontvangt.

ik heb drie baantjes, en al verdien ik er niet het top-salaris mee; ik ben er trots op, dat ik (met laaggeschoold werk) mijn eigen boterham kan verdienen, en er toch áltijd voor mijn pleegdochter kan zijn buiten schooluren.

hannah...........nog steeds niet op water en brood.

Nou bij deze dan, voor wel 2 euro mag je bij mij de afwas wel doen hoor, dat doe je in 5 minuten, das dan snel verdient toch.
Er is nog steeds een cao in dit land, en officieel mag ook ik daar niet onder zitten, en een werkgever ook niet.
Doe je dat wel, dan pak je op den duur alleen jezelf, de prijzen blijven ook hoog.
Plus het feit, en zeker als je ouder bent, loop je nu eenmaal de kans sneller arbeidsongeschikt te worden.
In mijn geval was het al een beetje zo ver, en ze wilde mij afkeuren, maar ik zag nog koren onder het kaf.
Er is heus nog wel een klusje voor zo,n oude ... en ja dan wacht ik tevreden af, met mijn zeer riante uitkering Geschokte, onthutste smiley
En goedkeuring van de instantie, om het te proberen als een kandidaat werkgever zich aan dient.
Ik dus mijzelf niet mag aandienen voor een 10 eurie bruto per uur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 22:44
 
GERRIT084 schreef:
Nou bij deze dan, voor wel 2 euro mag je bij mij de afwas wel doen hoor, dat doe je in 5 minuten, das dan snel verdient toch.
Er is nog steeds een cao in dit land, en officieel mag ook ik daar niet onder zitten, en een werkgever ook niet.
Doe je dat wel, dan pak je op den duur alleen jezelf, de prijzen blijven ook hoog.
Plus het feit, en zeker als je ouder bent, loop je nu eenmaal de kans sneller arbeidsongeschikt te worden.
In mijn geval was het al een beetje zo ver, en ze wilde mij afkeuren, maar ik zag nog koren onder het kaf.
Er is heus nog wel een klusje voor zo,n oude ... en ja dan wacht ik tevreden af, met mijn zeer riante uitkering Geschokte, onthutste smiley
En goedkeuring van de instantie, om het te proberen als een kandidaat werkgever zich aan dient.
Ik dus mijzelf niet mag aandienen voor een 10 eurie bruto per uur.


Dus je hebt meer belang bij jezelf begrijp ik hieruit....? Je mag en wil vooral ook niet onder de maat werken?
Ik denk gewoon dat je realistisch moet zijn en niet meer aan de bak komt op jouw leeftijd......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 maart 2012, 22:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 23:00
 
Ik leef al best wel lang van een laag parttime-inkomen.
Het lukt omdat ik als alleenstaande moeder al mijn belasting terugkrijg, huursubisidie, kinderbijslag enz. Mijn kind is nu wat ouder en ik wil graag meer werken. Toch wel leuk als je iets meer kunt doen. Aan de andere kant je vaste lasten laag houden (denk aan geen auto, niet te veel huisdieren, geen abonnementen, niet te veel goede doelen steunen en standaard kleding in de uitverkoop) en je kunt daarnaast nog heel veel leuke kleine dingen doen!
Vanmiddag stond ik in de stad. Wilde leuke laarzen kopen (50%), maar heb toch wat op te ruime voet geleefd. Op E 5,- niet voldoende saldo...... Kijk op dat momenten mis ik dan een man, die zegt lieverd wacht maar ik betaal het graag voor je........... (misschien beetje oppervlakkige reactie maar je moet de lol van het leven (ook het financiele) een beetje voor ogen houden! Succes en probeer bv ook als het kan je inkomen uit te breiden met vrijwilligerswerk en/of simpel folderwijkje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 00:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus je hebt meer belang bij jezelf begrijp ik hieruit....? Je mag en wil vooral ook niet onder de maat werken?
Ik denk gewoon dat je realistisch moet zijn en niet meer aan de bak komt op jouw leeftijd......

Dat je wat aan je ogen mankeert is nu wel duidelijk als ik jou was (gelukkig niet) deze maar weer eens proberen Coole smiley met zonnebril
De laatste zin, daar staat toch duidelijk niet MAG, heeft niets te maken met niet wil, of niet kunnen, of wat anders dan ook.
Als ik dan toch maar op eigen houtje, een baan accepteer ben ik, als er wat gebeurd, niet verzekerd.
Dus ja, ik heb een hopen belang bij mij zelf, maar ook mijn verantwoording aan derden.
Doe ik dat niet, zouden er wel eens doden kunnen vallen, en dat dan alleen omdat de economie het van ons gaat eisen?!
Zat er eigenlijk bij uw HBO gepolijste opleiding, geen onderwerp lezen?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 00:31
 
GERRIT084 schreef:
Dat je wat aan je ogen mankeert is nu wel duidelijk als ik jou was (gelukkig niet) deze maar weer eens proberen Coole smiley met zonnebril
De laatste zin, daar staat toch duidelijk niet MAG, heeft niets te maken met niet wil, of niet kunnen, of wat anders dan ook.
Als ik dan toch maar op eigen houtje, een baan accepteer ben ik, als er wat gebeurd, niet verzekerd.
Dus ja, ik heb een hopen belang bij mij zelf, maar ook mijn verantwoording aan derden.
Doe ik dat niet, zouden er wel eens doden kunnen vallen, en dat dan alleen omdat de economie het van ons gaat eisen?!
Zat er eigenlijk bij uw HBO gepolijste opleiding, geen onderwerp lezen?!

Mijn profiel gelezen Gerrit? Knipoog smiley
En je antwoord vind ik te flauw om op te antwoorden, doe ik dus ook maar niet......


Willemijn, die behalve dat ze mag werken ook moet en wil werken.....en dat trouwens met plezier doet..... Engeltje smiley
En allergisch is voor mensen die zeggen dat ze van hun uitkering niet mogen werken.......wel makkelijk trouwens....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 00:38
 
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 09:04
 
WILLEMIJN232 schreef:
Mijn profiel gelezen Gerrit? Knipoog smiley
En je antwoord vind ik te flauw om op te antwoorden, doe ik dus ook maar niet......


Willemijn, die behalve dat ze mag werken ook moet en wil werken.....en dat trouwens met plezier doet..... Engeltje smiley
En allergisch is voor mensen die zeggen dat ze van hun uitkering niet mogen werken.......wel makkelijk trouwens....

Mocht wel, op eigen risico, dus bij schades, alles zelf bekostigen en dat kan wel eens oplopen tot velen malen hoger, dan dat ik in mijn hele leven verdiend heb.
En daar pas ik mooi voor, en wat jou allergie betreft ... kom eens uit je eigen wereldje, en kijk eens verder dan je neus lang is, ach blijf er ook maar in, het zal mij een zorg zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 10:03
 
GERRIT084 schreef:
Mocht wel, op eigen risico, dus bij schades, alles zelf bekostigen en dat kan wel eens oplopen tot velen malen hoger, dan dat ik in mijn hele leven verdiend heb.
En daar pas ik mooi voor, en wat jou allergie betreft ... kom eens uit je eigen wereldje, en kijk eens verder dan je neus lang is, ach blijf er ook maar in, het zal mij een zorg zijn.



Dan kan jij er niets aan doen he? Je mag gewoon niet werken......
Enne...gelukkig is blijkbaar mijn wereld wat groter dan die van jou en ik heb nog zelden iemand gehoord die mij vertelde dat hij niet mocht werken en van zijn uitkering moest blijven leven behalve als hem veel te bieden was......en hij er beter van werd.....
Raar land toch dat Nederland......snap nu ook waarom zoveel Polen een uitkering aanvragen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 10:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan kan jij er niets aan doen he? Je mag gewoon niet werken......
Enne...gelukkig is blijkbaar mijn wereld wat groter dan die van jou en ik heb nog zelden iemand gehoord die mij vertelde dat hij niet mocht werken en van zijn uitkering moest blijven leven behalve als hem veel te bieden was......en hij er beter van werd.....
Raar land toch dat Nederland......snap nu ook waarom zoveel Polen een uitkering aanvragen......

Volgens mij snap jij niets, dus weinig nut hier een heel verhaal neer te zetten.
Alleen al omdat jij, in jou, wereldje die volgens mij zeer beperkt is, uitspraken mag doen, omdat jij het vindt.
En het stop woordje Polen, vroeger andere nationaliteiten is wel erg goedkoop.
Je kan nu eenmaal niet alles onder 1 kam scheren, er is in het verleden heel veel misgegaan ben ik met je eens, maar niet iedereen is het zelfde.
Je kan nu eenmaal niet alles onder de noemer lui plaatsen, en er zijn nu eenmaal situaties waarin dingen verboden worden.
Waarom, omdat je voor bepaalde functies ongeschikt bent verklaard, en al wil je wel, je kan het niet meer.
En je mag het niet meer, omdat ze bang zijn, voor de toekomst, dat je nog meer geld kan gaan kosten.
Ik ben, was, chauffeur, en wil nog steeds, maar niet voor 10 euro bruto, de evt onkosten die je onderweg kan maken, zijn hoger dan 80 eur.
En altijd voor eigen rekening, en dat terwijl je een fout maakt op de werkvloer in een, bv fabriek je alleen op je kl... krijgt.
Ja dan zou je wel voor een 10tje bruto kunnen werken, maar op de weg dus niet.
Ik had het dubbele netto, en was nooit thuis, maar ik doe het gerust ook voor bruto, wat dat aan gaat eis ik niet veel.
Ze laten ook de prijzen niet een beetje zakken voor mij, en velen met mij er wordt ons wel verplicht, om bv groter te gaan wonen.
Dan kan je dus ook niet voor minder, veel minder gaan werken, omdat je voor kleiner niet in aanmerking meer komt.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 11 maart 2012, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 11:17
 
GERRIT084 schreef:
Volgens mij snap jij niets, dus weinig nut hier een heel verhaal neer te zetten.
Alleen al omdat jij, in jou, wereldje die volgens mij zeer beperkt is, uitspraken mag doen, omdat jij het vindt.
En het stop woordje Polen, vroeger andere nationaliteiten is wel erg goedkoop.
Je kan nu eenmaal niet alles onder 1 kam scheren, er is in het verleden heel veel misgegaan ben ik met je eens, maar niet iedereen is het zelfde.
Je kan nu eenmaal niet alles onder de noemer lui plaatsen, en er zijn nu eenmaal situaties waarin dingen verboden worden.
Waarom, omdat je voor bepaalde functies ongeschikt bent verklaard, en al wil je wel, je kan het niet meer.
En je mag het niet meer, omdat ze bang zijn, voor de toekomst, dat je nog meer geld kan gaan kosten.
Ik ben, was, chauffeur, en wil nog steeds, maar niet voor 10 euro bruto, de evt onkosten die je onderweg kan maken, zijn hoger dan 80 eur.
En altijd voor eigen rekening, en dat terwijl je een fout maakt op de werkvloer in een, bv fabriek je alleen op je kl... krijgt.
Ja dan zou je wel voor een 10tje bruto kunnen werken, maar op de weg dus niet.
Ik had het dubbele netto, en was nooit thuis, maar ik doe het gerust ook voor bruto, wat dat aan gaat eis ik niet veel.
Ze laten ook de prijzen niet een beetje zakken voor mij, en velen met mij er wordt ons wel verplicht, om bv groter te gaan wonen.
Dan kan je dus ook niet voor minder, veel minder gaan werken, omdat je voor kleiner niet in aanmerking meer komt.



Laten we het daar maar op houden dat ik niets snap en mijn wereld zeer beperkt is.....lekker toch zo'n klein wereldje...... Knipoog smiley
In ieder geval kan ik niet tippen aan jouw slimheid......, wil ik ook niet geloof ik..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 11:20
 
ERIKA129 schreef:
Als je volledig bent afgekeurd kom je toch niet in de bijstand maar de WAO??
Ik zit zelf nu ruim 14 maanden in de ziektewet en weet dat ik niet meer in mijn huidige werk terug kan keren! Ook ik moet nu rondkomen van een aanzienlijk minder salaris en ja dat valt niet mee, maar ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken en te hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen! en tja dan moet ik het voorlopig echt doen met minder salaris, ook ik ga al jaren niet echt op vakantie omdat ik het simpelweg niet kan betalen,erg? nee jammer soms wel!
Nu spaar ik airmiles en kan ik zeer voordelig binnenkort 5 dagen weg naar een landal park kijk er zijn mogelijkheden he Knipoog smiley

Hallo Erika

Het kan wel dat je voledig afgekeurd in de bijstand want heb een vriendin die dit ook heeft loopt al jaren in de bijstand en kan niet werken door ziekte maar hierdoor hoeft ze niet meer de sollicitatie plicht te vervullen .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 12:46
 
GERRIT084 schreef:
Ik had het dubbele netto, en was nooit thuis, maar ik doe het gerust ook voor bruto, wat dat aan gaat eis ik niet veel.
Ze laten ook de prijzen niet een beetje zakken voor mij, en velen met mij er wordt ons wel verplicht, om bv groter te gaan wonen.
Dan kan je dus ook niet voor minder, veel minder gaan werken, omdat je voor kleiner niet in aanmerking meer komt.


Je verteld sprookjes.........je zit met een gat in je cv,er staan ladingen chauffeurs te springen om werk en voor heel wat minder geld dan jij eist........dream on(doe dat dan wel op je eigen kosten ajb)


Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 11 maart 2012, 13:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 13:19
 
Wat een discussie hier,maar ja daar is een Forum voor. Maar Gerrit en Willemijn menselijk gesproken lijken jullie geen match Lachende smiley!

Dat is toch eigenlijk ook een beetje het doel van deze website ipv je gelijk halen......

Leuke zondag allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 13:23
 
HELEEN296 schreef:
Wat een discussie hier,maar ja daar is een Forum voor. Maar Gerrit en Willemijn menselijk gesproken lijken jullie geen match Lachende smiley!

Dat is toch eigenlijk ook een beetje het doel van deze website ipv je gelijk halen......



Leuke zondag allemaal!



Jammer Heleen dat je dat nu weer zegt......gelijk mijn hoop weg op een leuke relatie en mijn zondag verpest..... Knipoog smiley
Volgens mij is het doel van een forum om te discussieren......en niet om aan de man/vrouw te komen..... mijn doel is het in ieder geval niet.... Knipoog smiley
En het forum is ook geen date aangelegenheid he? Volgens mijn bescheiden mening.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 maart 2012, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 13:31
 
HELEEN296 schreef:
Wat een discussie hier,maar ja daar is een Forum voor. Maar Gerrit en Willemijn menselijk gesproken lijken jullie geen match Lachende smiley!

Dat is toch eigenlijk ook een beetje het doel van deze website ipv je gelijk halen......

Leuke zondag allemaal!


Nou gezien de grote verschillen van opvatting zie je dat niet goed Heleen. Hier worden standpunten uitgewisseld en voor het daten zijn hier andere kanalen als een mailtje of een persoonlijke chat. Je zou hooguit de aandacht op je kunnen vestigen door hier te schrijven maar dan stoot je eerder mensen af met standpunten dan ze aan te trekken. Een beeld is snel geschapen. Verder is een meningsverschil geen ruzie. Chat en ik bijvoorbeeld zijn het vaak oneens maar respecteren elkaar wel.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 maart 2012, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 14:51
 
LEANNE226 schreef:
Je verteld sprookjes.........je zit met een gat in je cv,er staan ladingen chauffeurs te springen om werk en voor heel wat minder geld dan jij eist........dream on(doe dat dan wel op je eigen kosten ajb)

Ik zit zeker met een gat in mijn cv, ik heb vannacht liggen rammelen van de kou.
En of ik wat op eigen kosten moet doen maak ik lekker zelf uit, trouwens ik wist niet dat de belastingdienst persoonlijke info mocht plaatsen.
Helaas laat deze wereld alleen maar schade na, ik ben nu 53, en nog 12 jaar te gaan naar mijn pensioen, ja 65, van de week heb ik de bevestiging gekregen.
Dus ik ga alleen nog verder in mijn oude vak, anders pleeg ik pensioenbreuk en kan ik mijn opgebouwd pensioen van nu 35 jaar vergeten.
De pot van dat pensioenfonds is rijkelijk gevuld, en wij hoeven ons tot in lengte van jaren niet ongerust te maken over ons pensioen.
Ik heb ruim 30 jaar gewerkt en altijd meer dan 40 uur, door de band genomen werkweken van tussen de 60 en 80 uur.
Dus ook overal dubbel aan betaald, nooit geen vakanties, ik had er lol aan aan het werken.
Tot, en toen had ik een burnout, overspannen, eind 2008, toen ook nog eens een keer overal de klat in kwam.
Dus ja, nu heb ik er een beetje tabak van, en kunnen ze wat mij aan gaat het bos in met een schijntje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 14:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jammer Heleen dat je dat nu weer zegt......gelijk mijn hoop weg op een leuke relatie en mijn zondag verpest..... Knipoog smiley
Volgens mij is het doel van een forum om te discussieren......en niet om aan de man/vrouw te komen..... mijn doel is het in ieder geval niet.... Knipoog smiley
En het forum is ook geen date aangelegenheid he? Volgens mijn bescheiden mening.....

Precies, en het kan voorkomen dat je met de kat in de zak thuiskomt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 14:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
......gelijk mijn hoop weg op een leuke relatie en mijn zondag verpest..... Knipoog smiley

just pick yourself up, and move on, willemijntje mandarijntje.......... Clown smiley










.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 maart 2012, 14:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 15:05
 
GERRIT084 schreef:
Ik zit zeker met een gat in mijn cv, ik heb vannacht liggen rammelen van de kou.
En of ik wat op eigen kosten moet doen maak ik lekker zelf uit, trouwens ik wist niet dat de belastingdienst persoonlijke info mocht plaatsen.
Helaas laat deze wereld alleen maar schade na, ik ben nu 53, en nog 12 jaar te gaan naar mijn pensioen, ja 65, van de week heb ik de bevestiging gekregen.
Dus ik ga alleen nog verder in mijn oude vak, anders pleeg ik pensioenbreuk en kan ik mijn opgebouwd pensioen van nu 35 jaar vergeten.
De pot van dat pensioenfonds is rijkelijk gevuld, en wij hoeven ons tot in lengte van jaren niet ongerust te maken over ons pensioen.
Ik heb ruim 30 jaar gewerkt en altijd meer dan 40 uur, door de band genomen werkweken van tussen de 60 en 80 uur.
Dus ook overal dubbel aan betaald, nooit geen vakanties, ik had er lol aan aan het werken.
Tot, en toen had ik een burnout, overspannen, eind 2008, toen ook nog eens een keer overal de klat in kwam.
Dus ja, nu heb ik er een beetje tabak van, en kunnen ze wat mij aan gaat het bos in met een schijntje.


We krijgen bijna medelijden met je... Hoeveel gescheiden vrouwen hebben geen pensioengat????
Maar je he bt uiteraard gelijk, je kan beter doorgaan met niet werken tot je pensioen, want een pensioenbreuk wil toch geen mens??????
Moeten wij nu gaan klagen over onze werkweken???? en als je geen vakantie nam werd die ook lekker uitbetaald.....?
Zeg dan gewoon, ik ga niet meer werken maar verzin niet van al die bijkomstigheden en redenen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 15:07
 
HANNAH810 schreef:
just pick yourself up, and move on, willemijntje mandarijntje.......... Clown smiley.



ik realiseer me net dat die tekst in het Engels er op staat..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 15:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
We krijgen bijna medelijden met je... Hoeveel gescheiden vrouwen hebben geen pensioengat????
Maar je he bt uiteraard gelijk, je kan beter doorgaan met niet werken tot je pensioen, want een pensioenbreuk wil toch geen mens??????
Moeten wij nu gaan klagen over onze werkweken???? en als je geen vakantie nam werd die ook lekker uitbetaald.....?
Zeg dan gewoon, ik ga niet meer werken maar verzin niet van al die bijkomstigheden en redenen....

gerust wel willemijntje, en je hoeft met mij geen melij te hebben, heb ik met jullie ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 16:33
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik realiseer me net dat die tekst in het Engels er op staat..... Verraste, verbaasde smiley


ach, het oer-hollandse oranje kadertje maakt veel goed gelukkig....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 18:45
 
GERRIT084 schreef:
gerust wel willemijntje, en je hoeft met mij geen melij te hebben, heb ik met jullie ook niet.



Willemijn voor jou he? Ik heb absoluut geen medelijden met je, integendeel.......
het is maar al te waar wat al eerder in dit topic geschreven werd: willen mensen nog wel werken? Is het hebben van een uitkering niet lekker makkelijk? Het antwoord vinden we terug in jouw antwoorden......en daar medelijden mee hebben?????? Verraste, verbaasde smiley Misschien omdat je zo denkt ja....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 18:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Willemijn voor jou he? Ik heb absoluut geen medelijden met je, integendeel.......
het is maar al te waar wat al eerder in dit topic geschreven werd: willen mensen nog wel werken? Is het hebben van een uitkering niet lekker makkelijk? Het antwoord vinden we terug in jouw antwoorden......en daar medelijden mee hebben?????? Verraste, verbaasde smiley Misschien omdat je zo denkt ja....

Beslist niet, mijn, en wille al helemaal niet, en al helemaal niet wat er eerder gezet is.
Het is anders, de huid niet te duur verkopen, maar ook niet voor te weinig van de hand doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 19:01
 
GERRIT084 schreef:
Beslist niet, mijn, en wille al helemaal niet, en al helemaal niet wat er eerder gezet is.
Het is anders, de huid niet te duur verkopen, maar ook niet voor te weinig van de hand doen.



Ik ben meer van de aanpak Gerrit, niet dat geneuzel van ik ben veel waard......als je geen werk hebt pak je wat je kan pakken.....en geen gezeur......droom jij maar lekker verder, werken hoeft toch niet want ze bieden niet genoeg.......
Als ik in een sollicitatiegesprek zat met twee mensen en de een had van alles aangepakt en de ander vind zichzelf alleen maar veel waard was voor mij de keus gauw gemaakt.......want dan komt de mentaliteit naar boven bij de mens......gemakzucht of er voor gaan.....
Maar ja, het zal wel weer anders zijn......
Ik zou toch eens even verder in het leven kijken Gerrit dan je neus lang is........want je hebt zo je eigen visie maar die strookt nu niet echt met het echte leven.......tijd om aan de slag te gaan.... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 maart 2012, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 16 Volgende
Pagina 2 van 16