ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 19:12
 
Oke, duidelijk Knipoog smiley

Bedankt voor je reactie Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 19:55
 
PIETER649 schreef:
je mag mij van kapsones betichten zoveel je wilt, ik zit er geen seconde mee en als het jou oplucht, moet je het vooral doen Knipoog smiley

wat jammer is, is dat jij al mijn uitspraken betrekt op jezelf.
nergens voor nodig, want ik heb het in het algemeen over de groep.

in feite geef jij mij iedere keer gelijk als het over de groep gaat, dat er inderdaad veel werkschuwen tussen zitten en er inderdaad velen onterecht thuiszitten en er inderdaad veel gefraudeerd word. Coole smiley met zonnebril
Ja, ik kom uit Amsterdam, daar heb ik zelf gezien hoeveel er wordt gefraudeerd. en fraude, oneerlijkheid, in welke vorm ook, doet afbreuk aan het moraal van iemand.

maar waarom moet er dan steeds weer de hele klaagzang over jouw eigen omstandigheid en situatie bij?
Ja, je hebt gelijk, misschien omdat ik wel echt ziek ben en door vrijwilligers werk in voormalige Grote Rivieren mensen heb gezien die echt niet kunnen werken, die nauwelijks een gesprek kunnen voeren, niet omdat ze dom zijn, juist tegenovergesteld, maar gevolgen kindermishandeling...Ik zal er rekening mee houden.

wie ben ik om iemand die voor 90% afgekeurd is, aan te vallen?
ik val jou niet aan, volgens de letter van de wet kom jij waarschijnlijk voor 100% in aanmerking voor jouw mate van afgekeurd zijn en de bijbehorende uitkering.

heb ik niet regelmatig gezegd dat er veel mensen terecht een uitkering krijgen?
sterker nog, ik ben blij dat dat sociale vangnet bestaat.
ik heb alleen ook iedere keer gezegd dat er velen onterecht een uitkering ontvangen en dat vind ik schandalig, die groep verpest het voor de rest.
Ja, dat zei je regelmatig...ja, de rest verpest 't. Nou zijn er meer oorzaken van de crises, dit is er eentje van, denk ik.

het gevolg hiervan is dat er binnenkort ook geen budget meer is om diegene die terecht een uitkering ontvangt te blijven ondersteunen.
dan kun je stoer roepen dat je echt geen tomaten kunt plukken maar de realiteit kan straks wel anders zijn....Laten we hopen van niet...ik heb ook erg veel last van mijn rug, nee, echt waar....ik hoop dat je nu stopt om iedere algemene reactie direct op jezelf te betrekken, het stoort een beetje in de discussie
Zal ik doen, bedankt dat je me dr op wijst:)!

En ja, iedereen heeft in deze gebroken wereld zijn eigen gevech(ten) te vechten. Arm, rijk, ertussenin.

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:26
 
PIETER649 schreef:
in feite geef jij mij iedere keer gelijk als het over de groep gaat, dat er inderdaad veel werkschuwen tussen zitten en er inderdaad velen onterecht thuiszitten en er inderdaad veel gefraudeerd word. Coole smiley met zonnebril


heb ik niet regelmatig gezegd dat er veel mensen terecht een uitkering krijgen?
sterker nog, ik ben blij dat dat sociale vangnet bestaat.
ik heb alleen ook iedere keer gezegd dat er velen onterecht een uitkering ontvangen en dat vind ik schandalig, die groep verpest het voor de rest.

het gevolg hiervan is dat er binnenkort ook geen budget meer is om diegene die terecht een uitkering ontvangt te blijven ondersteunen.
dan kun je stoer roepen dat je echt geen tomaten kunt plukken maar de realiteit kan straks wel anders zijn....

ik hoop dat je nu stopt om iedere algemene reactie direct op jezelf te betrekken, het stoort een beetje in de discussie
Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie.
Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie.
Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft.....

De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet.......
Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie.
Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft.....


het woordje velen is ook terecht, het gaat niet om een man of 5, 6...
ware dat zo, dan zou het iedereen een bout zijn, toch?
het ZIJN er gewoon heul erg veul.

je mag het onderbuikgevoel noemen, of noem het populisme, vergelijk me met Wilders of met een voormalige duitse staatsman, het veranderd NIETS aan de situatie die er is.
je mag een drol best een drol noemen hoor, ook al klinkt het minder fris dan faeces.... noem alles maar bij zn naam, das t duidelijkst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:44
 
WILLEMIJN232 schreef:
De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet.......
Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk......
Mensen die bijstand krijgen worden tegenwoordig gedwongen om te werken, mensen met een WAO uitkering zijn gekeurd door een arts. En dan wordt er meestal een plan opgesteld om te zorgen dat men toch aan het werk kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 22:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet.......
Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk......

Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat, Willemijn;
"nodig" is een ruim begrip
Er zijn mensen die zoveel alimentatie krijgen dat zij niet meer hoeven te werken, en er zijn mensen die zonder alimentatie hun handen zo hard laten wapperen dat ze er van leven kunnen.
Er zijn echter ook mensen die als het als alleenstaand ouder "nodig" hebben onderhouden te worden door de gemeenschap.

Én er zijn mensen die het wérkelijk nodig hebben; hetzij door minder draagkracht, door hun lichamelijke of emotionele conditie, of wat dan ook..

Zelf ben ik dankbaar in staat te zijn voor mijzelf te kunnen zorgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 04:40
 
WILLEMIJN232 schreef:
De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet.......
Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk......

Hai Willemijn,

Ik neem het niet persoonlijk hoor.

Altijd bepalen arbeidsdeskundigen en bedrijfsartsen dat.

En als iemand niet drie stapels a-viers afwijzingen kan laten zien, heeft ie ook een probleem.

Ik vind dat geen zeuren. Wel pijnlijk.

Kijk, jij denkt dat sommigen best kunnen werken. daar kan je je op verkijken, iemand kan goed overkomen, maar zolang je niet weet wat er speelt....je kan je zo vergissen, bedoel ik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 05:01
 
Ik heb deze topic niet gestart. toch voel ik me ermee verbonden.

Wat ik wel mee eens ben is dat het zo ontzettend vervelend is als mensen met een uitkering gaan lopen klagen dat ze zo weinig geld hebben.
Dan denk ik van wees blij dat je het krijgt, en je hebt veel vrije tijd, doe een cursus om die in te vullen.

Als mensen geen werk hebben, ja, dan vind ik het naar dat ze geen werk hebben.

En voor mezelf: ja, ik heb het al een tijdje geaccepteerd. De laatste keer dat ik naar het arbeidsburo ging, konden ze niets voor me doen, fase 3 heet dat, dan ben je niet aan werk te helpen.

En verder: Ik weet wel dat Pieter dat goed bedoelde, want dat zou anders niet stroken met andere dingen de hij schrijft Knipoog smiley

En ja, ik heb jaren in vrije groepen gezeten, eindtijdverhalen. Ook eindtijdfilms gezien. Mensen zonder werk werden daar neergeschoten in zo'n film.

Ik hoop dat die eindtijd even op zich laat wachten.

En iedereen, arm rijk, ertussen, en alle soort mensen, iedereen heeft zijn eigen gevecht(en) te leveren.

Nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen Verliefde smiley

nb: En Hannah, bedankt voor je laatste posting Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 05:11
 
Pieter: het ZIJN er gewoon heul erg veul.



Eigenlijk zou de controle in grote steden drastisch moeten worden verhoogd. Als je daar woont en bent geïntergreerd, heb je het idee dat bijna iedereen zwartwerkt, en het nog normaal vind ook.
Men vindt het ook normaal, iedereen doet 't toch? als je niet zwartwerkt ben je een loser.

Als je een uitkering hebt, is vaak het eerste wat men je vraagt, wat je je erbij doet...zwart...


Waarom is er in grote steden 1 sociale rechecheur op 1000 mensen en in kleine steden en dorpen 1 op 100????? Ik kon persoonlijk mensen die vier keer zoveel als hun uitkering zwart erbij verdienen. Door deze oneerlijkheid nemen ze 't met andere zaken ook niet meer zo nauw.
Gestolen spullen kopen, ja, 'christenen' die dat doen. Toen ik er wat van zei, was het van ja, als ik het niet koop, koopt een ander het wel....

Als daar wat tegen gedaan kon worden, zou dat veel beter zijn.
Want vergis je niet, als men de regering op zo'n grote schaal loopt te bedonderen, ja, dan raakt men ook op alle andere vlakken z'n moreel kwijt.

Ach ja, en nu woon ik in een soort dorp, waar de gehele jeugd tot 25 jaar, ghb neemt...

De wereld is gewoon gebroken door de zonde.

Ach ja, en Pieter, ik voelde me ff aangesproken, omdat ik ook een uitkering hebt, maar je hebt wel gelijk hoor.

Net zo goed als hier iemand zit, die zich aangesproken voelde, omdat in de kerk, waartoe hij behoort, veel seksueel kindermisbruik voorkwam.
Dat snapte ik toen niet, dat ie zich aangesproken voelde, ik dacht van ja, maar jij doet dat toch niet?
Nu snap ik het wel, tis een groep waar je toe behoort.

In bedrijven wordt ook fraude gepleegt.

Ja, als een topic daarover in verzandt, en je hebt een eigen bedrijf, kan je je aangesproken voelen, hoeft niet, kan wel. Omdat je ook tot zo een groep behoort.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 april 2012, 05:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie.
Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft.....

Vind ik ook, vertekenend beeld. Had je hier ook eerst, in Rotterdam. die kut marrokanen, die vanalles deden.
Nou zat ik op een volwassenonderwijs, en daar waren jonge marrokanen, op vwo...
En dat was voor hun heel pijnlijk.

En zo loop je ook het risico van een zondebok voor de slechte economie: ja, de uitkeringstrekkers die bijklussen. Terwijl dat maar een heel klein gedeelte is....
Kruimelwerk vergeleken met fraude in bedrijfsleven.
Maar het is veel makkelijker om een zwakke groep te pakken en de schuld te geven, dan nette heren in mooie pakken; witte boord criminaliteit.

Maar, en dat is de andere kant: ik kan me ook wel voorstellen dat als je als hardwerkend iemand elke keer het gezeik aan moet horen van mensen die een uitkering hebben van te laag, te weinig etc, dat dat je ook de keel uit gaat hangen, en je tot zulke uitspraken komt.

Er zijn meerder kanten aan een zaak.

Maar pas op, je pakt een groep....of verplaatste agressie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:19
 
pagina 2: Quote JOLAN:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.



En dit is kortzichtigheid ten top.

Even de laatste zin: Die Hollanders nemen veel liever een goedkope zwartwerkende Pool dan een witwerkende Hollander.....

En je 1ste zin dat je niet wilt zeuren, doe dat dan ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:20
 
Zo...dat lucht op!

Knipoog smiley Lachende smiley Kwijlende smiley Kussende smiley Verliefde smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:28
 
Weet je wat ook oplucht shanita:

Niet overal op reageren.
Je hoeft jezelf niet te verdedigen.

Ook dit lucht op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:46
 
Het zijn die verdomde uitkeringtrekkers verzuchte de ambtenaar, en hij boekte een zakenreisje met zijn hele gezin naar de Nederlandse Antillen. Dat reisje koste 2x zoveel als het bruto jaarinkomen van een uitkeringstrekker, maar ja, hij kon het dan ook van de belasting aftrekken als zijnde zakenreis.

Zo, en nu hou ik erover op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:45
 
SHANITA130 schreef:
pagina 2: Quote JOLAN:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.



En dit is kortzichtigheid ten top.

Even de laatste zin: Die Hollanders nemen veel liever een goedkope zwartwerkende Pool dan een witwerkende Hollander.....

En je 1ste zin dat je niet wilt zeuren, doe dat dan ook niet.

Zieke smiley Kotsende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
jammer dat er geen smile bijzit die naar zijn voorhoofd wijst
zo achterlijk om na zoveel reacties nog even een oude koe uit de sloot te halen.
zolang je nog kunt zeuren op CM over hoe slecht je het hebt, schrijf dan een boek en verdien daar je geld mee...er is altijd werk voor diegene die wil Gefrustreerde smiley

zo...ook dat lucht op


Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 6 april 2012, 13:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:50
 
JOLAN931 schreef:
Zieke smiley Kotsende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
jammer dat er geen smile bijzit die naar zijn voorhoofd wijst
zo achterlijk om na zoveel reacties nog even een oude koe uit de sloot te halen.
zolang je nog kunt zeuren op CM over hoe slecht je het hebt, schrijf dan een boek en verdien daar je geld mee...er is altijd werk voor diegene die wil Gefrustreerde smiley

zo...ook dat lucht op


En toen schoot er plots een enorme glimlach op mn gezicht......
Maar je hebt wel bewezen dat creatief denken veel mogelijkheden oplevert, ook op gebied van werk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:53
 
ANNETTE792 schreef:
En toen schoot er plots een enorme glimlach op mn gezicht......
Maar je hebt wel bewezen dat creatief denken veel mogelijkheden oplevert, ook op gebied van werk Knipoog smiley

I WILL NOT, WILL NOT, WILL NOT smile............ Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 15:26
 
JOLAN931 schreef:
Zieke smiley Kotsende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
jammer dat er geen smile bijzit die naar zijn voorhoofd wijst
zo achterlijk om na zoveel reacties nog even een oude koe uit de sloot te halen.
zolang je nog kunt zeuren op CM over hoe slecht je het hebt, schrijf dan een boek en verdien daar je geld mee...er is altijd werk voor diegene die wil Gefrustreerde smiley

zo...ook dat lucht op
over oude koeien gesproken
geloof dat zulke discussies al 6 jaar lopen
dus over achterlijk gesproken Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 15:29
 
DANIEL777 schreef:
over oude koeien gesproken
geloof dat zulke discussies al 6 jaar lopen
dus over achterlijk gesproken Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley

maar de meeste leden zijn geloof ik nog geen 6 jaar lid...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 16:48
 
wat een frusties allemaal.
topic openen waarmen frusties kan uiten met alleen smileys? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 6 april 2012, 17:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 17:04
 
Slapende smiley wat een armoe hier.... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 17:38
 
"Maar ja, ik vind het zelf ook behoorlijk asociaal als je zwart gaat werken met een uitkering.
Aan de andere kant, als je zwart werk wordt aangeboden, en je hebt een uitkering. En je wilt dat wit doen, en je uitkering opzeggen. Dan gaan veel rijke mensen naar de volgende, om regelmatig op hun huis te passen als ze voor zaken naar Amerika gaan. (voorbeeld).

Want de belasting die ze moeten betalen als ze iemand wit nemen is erg veel.."

In Nederland kennen we de regeling Dienstverlening aan huis,hier vallen de zgn. witte werksters onder.Heel fijn voor een werkgever die gewoon legaal een werknemer wil laten werken en wit wil uitbetalen........enige probleem is dat veel werksters een uitkering hebben en dus geen premies willen afdragen........bij wie komt dit probleem dan vandaan?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/dienstverlening-aan-huis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 20:50
 
alle mensen wat is dit voor topic geworden Verraste, verbaasde smiley
Er wordt gevloekt en gescholden zeer oude koeien uit de sloot opgevist,
men heeft niks beters te doen??
Of men 1 persoon heeft niks te doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 01:00
 
LEANNE226 schreef:
"Maar ja, ik vind het zelf ook behoorlijk asociaal als je zwart gaat werken met een uitkering.
Aan de andere kant, als je zwart werk wordt aangeboden, en je hebt een uitkering. En je wilt dat wit doen, en je uitkering opzeggen. Dan gaan veel rijke mensen naar de volgende, om regelmatig op hun huis te passen als ze voor zaken naar Amerika gaan. (voorbeeld).

Want de belasting die ze moeten betalen als ze iemand wit nemen is erg veel.."

In Nederland kennen we de regeling Dienstverlening aan huis,hier vallen de zgn. witte werksters onder.Heel fijn voor een werkgever die gewoon legaal een werknemer wil laten werken en wit wil uitbetalen........enige probleem is dat veel werksters een uitkering hebben en dus geen premies willen afdragen........bij wie komt dit probleem dan vandaan?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/dienstverlening-aan-huis

Dus het kan wel gewoon...ja, bovenstaande verhaal is wat ik dacht dat zo was.
Ja, dus gewoon, uitkeringtrekkers die ff een paar duizend euro erbij verdienen. Schandalig eigenlijk....
Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 01:37
 
JOLAN931 schreef:
Zieke smiley Kotsende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
jammer dat er geen smile bijzit die naar zijn voorhoofd wijst
zo achterlijk om na zoveel reacties nog even een oude koe uit de sloot te halen.
zolang je nog kunt zeuren op CM over hoe slecht je het hebt, schrijf dan een boek en verdien daar je geld mee...er is altijd werk voor diegene die wil Gefrustreerde smiley

zo...ook dat lucht op

Er is helemaal niet altijd werk voor degene die wil.

Vandaar de uitkeringen.....zucht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 01:57
 
MARISKA601 schreef:
wat een frusties allemaal.
topic openen waarmen frusties kan uiten met alleen smileys? Knipoog smiley


Hahahahahahahahahahaha...echt grappig die opmerking

Lachende smiley

Zo en nu nog ff lezen: een boek van een onderzoekjournalist Roberto Saviano infiltreerde in de maffia van Italie, de Camorra, titel van het boek is Gomorra...... ik heb het grootschalige zwartwerk voor de Grote merken al gehad....je weet echt niet wat je leest....als ergens de economie wel door kapotgaat, dan daardoor....

Er worden voor grote merken kleding gemaakt, zelfs voor filmsterren op maat gemaakte kleding gemaakt, door mensen die zwart werken en uren van 14 uur per dag maken en bijna niets verdienen. En ik ben pas op een kwart van het boek.

Voor geïntereseerden: klik hier en hier. en eigenlijk ook hier, dit gaat over het boek zelf.

Voor de zekerheid, dit is het boek waar ik het over heb. Roberto Saviano, De bestseller over de wereld van de camorra. Titel "Gomorra".


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 7 april 2012, 14:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 09:32
 
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 11:37
 
Shanita zegt:

"En ja, ik heb jaren in vrije groepen gezeten, eindtijdverhalen. Ook eindtijdfilms gezien. Mensen zonder werk werden daar neergeschoten in zo'n film.

Ik hoop dat die eindtijd even op zich laat wachten."


Ik ben het zo eens met Pieter dat je niet alles op jezelf moet betrekken en vooral deze verhalen niet. Dit onderwerp plaats je er zomaar weer tussen. Misschien leuk om over de eindtijd te filosoferen in een 'vrije' (?) groep en daarover een film te kijken, maar net als op het forum denk je dat veel onderwerpen jouw leven raken.

Zie het als positief en meedenken en dat van personen die je niet persoonlijk kent! Net als jou reageer ik ook overal op (dat zit gewoon in mij; mening geven) maar je moet je niet laten meeslepen. Nog even een moederlijke tip van mij!


Laatst aangepast door
HELEEN296
op zaterdag 7 april 2012, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 14:43
 
HELEEN296 schreef:
Shanita zegt:

"En ja, ik heb jaren in vrije groepen gezeten, eindtijdverhalen. Ook eindtijdfilms gezien. Mensen zonder werk werden daar neergeschoten in zo'n film.

Ik hoop dat die eindtijd even op zich laat wachten."


Ik ben het zo eens met Pieter dat je niet alles op jezelf moet betrekken en vooral deze verhalen niet. Dit onderwerp plaats je er zomaar weer tussen. Misschien leuk om over de eindtijd te filosoferen in een 'vrije' (?) groep en daarover een film te kijken, maar net als op het forum denk je dat veel onderwerpen jouw leven raken.

Zie het als positief en meedenken en dat van personen die je niet persoonlijk kent! Net als jou reageer ik ook overal op (dat zit gewoon in mij; mening geven) maar je moet je niet laten meeslepen. Nog even een moederlijke tip van mij!

Hai Heleen, ja, het waren van die films, die nu slechte recensies hebben.
Nauwelijks geacteerd. en wat ik laatst gelezen heb, niet eens bijbels...

Maar ja, daar zag je dan in die film zo'n groepje daklozen zeg maar, onder een viaduct bij zo'n vuur staan want het was ijskoud.(die scenes die je weleens in amerikaanse films ziet). Dan kwamen er een paar medewerkers van de antichrist, en die schoten ze allemaal overhoop.
Want dat soort mensen leverden niets op.

Zo gaat het ook in de maffia in Napels, als je niets opleverd dan...Ja, dat boek lag gewoon bij Albert Heijn, ja, ik lees zoveel, van verschillende dingen hoor.

Ja, en dan word ik toch een beetje bang, dan denk ik ook aan de Joden in de 2de wereld oorlog...omdat er een groep werd aangewezen.

----

Ach, stel ik hou me mond, ik schreef hier eerst niet eens in mijn profiel dat ik in de wao zat. als ik me mond hou, wat heb ik daaraan. Ik moet in het dagelijkse leven ook mijn grenzen trekken naar mensen, anders loopt men over me heen. Wat heeft een forum voor nut denk ik dan.

Ik ben gewoon zo blij met mijn uitkering! En het ging al off topic na een á 2 bladzijden. Jammer.

Ik doe gewoon een tijdje reageren, en dan een tijdje geen lid. en dat wissel ik af. zodat ik niet teveel hiermee bezig ben.

Ik wist alleen niet dat sommigen zo fanatiek zijn, over een groep die een uitkering heeft, aan de andere kant, kan ik me voorstellen dat als je zovaak aan hebt moeten horen, dat geklaag, van te weinig enzo, dan kan ik me die reactie's heel erg goed voorstellen. Ik wordt ook ziek(bij wijze van spreken) van die klagers en zeikers.

Zeggen dat het regelmatig moeilijk rondkomen is, op een gewone manier, is iets heel anders als op een klaagzangtoon, dus ja, dat snap ik zó goed.

Ach, tis maar een forum hoor. als je elkaar in het echt zou onmoeten, zou je hele andere dingen kunnen hebben.

Fijn Weekend!




Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 13 van 16