ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CANADIAN073





Berichten: 111

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 20:30
 
Hey Gerrit Je had het over € 10,- brutto en meer dan € 80,- onkosten onderweg maar dan moet je er ook bij vertellen dat je per 24 uur die je van huis bent ong € 40,- vergoeding krijgt en daar kun je van rond komen ik doe het zelf namelijk ook . en als je thuis zit heb je dat niet want het komt bij je salaris. Er kwam ook iet voorbij over niet op vakantie kunnen en dat is jammer maar missch is woning ruil een idee oke ik weet dat je elkaar dan moet kunnen vertrouwen maar zeker als je hier een poosje actief bent leer je elkaar toch al een beetje kennen ?? of zie ik dat verkeerd ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN073





Berichten: 111

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 20:30
 
hmm deze was dubbel

Laatst aangepast door
CANADIAN073
op zondag 11 maart 2012, 20:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 21:59
 
GERRIT084 schreef:
ik wist niet dat de belastingdienst persoonlijke info mocht plaatsen.

Smiley die vol vragen zit
Ik heb van niemand persoonlijke info,ik begrijp niet waar je die onzin vandaan haalt.
Je zegt zelf jarenlang niet te willen werken omdat je te weinig naar je zin gaat verdienen,dat is dat gat in je cv.Wil je niet dat iemand dat weet dan moet je zulke info niet op een openbaar forum zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 22:46
 
LEANNE226 schreef:
Smiley die vol vragen zit
Ik heb van niemand persoonlijke info,ik begrijp niet waar je die onzin vandaan haalt.
Je zegt zelf jarenlang niet te willen werken omdat je te weinig naar je zin gaat verdienen,dat is dat gat in je cv.Wil je niet dat iemand dat weet dan moet je zulke info niet op een openbaar forum zetten.

Niet willen werken heb ik niet gezegd, kunnen werken is heel wat anders, en daarbij gelaten, buitenstaanders weten het zo mooi weer te geven.
En in te vullen hoe de ander zijn/haar leven in moet vullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 10:59
 
Ik hoor hier niemand vertellen hoe ongelooflijk vernederend
het voelt om buiten je wil om in een uitkering te komen.

Ook moet je je niet vergissen hoe verschrikkelijk je met de billen bloot
moet voor alle instanties voordat je je geld krijgt.

Niemand zit voor zijn lol in de WAO.
Als je mijn uitkering wil hebben mag je ook mijn lijf
erbij........moet je zien hoe snel je terug wilt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 11:04
 
INGE721 schreef:
Ik hoor hier niemand vertellen hoe ongelooflijk vernederend
het voelt om buiten je wil om in een uitkering te komen.

Ook moet je je niet vergissen hoe verschrikkelijk je met de billen bloot
moet voor alle instanties voordat je je geld krijgt.

Niemand zit voor zijn lol in de WAO.
Als je mijn uitkering wil hebben mag je ook mijn lijf
erbij........moet je zien hoe snel je terug wilt.....


Nou ja, je krijgt toch geld? Dat is al meer dan in veel landen het geval is.....Zou ook raar zijn als je dan niet met de billen bloot moest toch?
En we hebben het hier ook niet over mensen die niet kunnen werken, dan houdt alles op....
Als ik jou was zou ik blij zijn ipv je vernederd te voelen dat je in Nederland woont en dat ze daar goed voor mensen zorgen die niet kunnen werken....het kan altijd beter......maar ook slechter......
En als jij weet dat je terecht in de AOW zit is het toch niet zo boeiend wat anderen daar wel of niet van vinden????
Niet te negatief doen hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 11:05
 
JOLAN931 schreef:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

Tomaten plukken oid is leuk, voor eventjes, hooguit paar jaar, tijdens een studie. Maar niet om elke dag tot je 65ste te doen. Het is geestdodend werk.
Dus niet te min, maar gewoon geen zin.

Quote:
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

Zolang er nog 'van die polen' rondlopen?

En mensen met een uitkering houden hun hand niet op, ze hebben er Recht op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 11:15
 
SHANITA130 schreef:
Tomaten plukken oid is leuk, voor eventjes, hooguit paar jaar, tijdens een studie. Maar niet om elke dag tot je 65ste te doen. Het is geestdodend werk.
Dus niet te min, maar gewoon geen zin.


En dat is nou net het probleem in nederland, geen zin.
Als je geen geld van de staat zou krijgen en je had geen eten, had je dan nog steeds geen zin?





Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 11:27
 
ANNETTE792 schreef:




Ik heb ook weleens geen zin om naar mijn werk te gaan......maar tja, je wordt toch ergens verwacht he? Engeltje smiley En de hypotheek moet ook betaald(ook niet onbelangrijk toch?) Dus geen zin? Verraste, verbaasde smiley Dan maak je maar zin....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 12:08
 
SHANITA130 schreef:
Tomaten plukken oid is leuk, voor eventjes, hooguit paar jaar, tijdens een studie. Maar niet om elke dag tot je 65ste te doen. Het is geestdodend werk.
Dus niet te min, maar gewoon geen zin.


werken doe je niet met je "zin" maar met je handen, shanita.
ik begrijp werkelijk niet dat mensen onbeschaamd durven zeggen een uitkering te ontvangen omdat men "geen ZIN" heeft; onbegrijpelijk.
ik zou niet willen ruilen met je, shanita! ik ben dankbaar in staat te zijn als volwassene mijn eigen boterham te kunnen verdienen, ook al lig ik 's avonds soms voor pampus op de bank.

hannah......zingt een geestverruimend liedje onder haar geestdodende werk, terwijl ze ook geestdodend thuis haar handje op zou kunnen gaan zitten houden omdat ze daar zogezegt RECHT op heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 13:46
 
dit is nou typisch zo'n topic waar je eindeloos over kunt discussieren.
mensen die hier nu reageren terwijl ze zelf jaren van een uitkering geleefd hebben en omgekeerd, anderen die niet eens elke situatie individueel kunnen analyseren... laat nu ieder naar zijn eigen verantwoordelijkheid omgaan met zijn eigen situatie toch ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:16
 
In nederland is de regering zo sociaal, dat degene die niet kunnen werken toch een inkomen hebben.

Ja, en als je iets niet kan, heb je er al gauw geen zin meer in.

Ja, en dan maken veel mensen van de nood een deugd, je kan wel zielug thuis zitten, want reken maar, dat het niet leuk is, als je een paar jaar hebt gewerkt voor een uitzendburo, en je vliegt er als een van de eersten uit, omdat je een uitzendkracht bent, en omdat het bedrijf een overschot aan personeel heeft door een fusie.

Je kan ook denken van nu heb ik lekker veel vrije tijd, en die invullen.

En ik hou mijn hand niet op, ik heb ook jaren belasting betaald, van toen ik werkte. zo voelt ´t ook niet.

Ik heb daar recht op. Dat is de wet in nederland.

En tomaten plukken, dat hou ik nog geen dag vol....ondertussen 100 % afgekeurd.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 maart 2012, 14:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:33
 
XABIA794 schreef:
dit is nou typisch zo'n topic waar je eindeloos over kunt discussieren.
mensen die hier nu reageren terwijl ze zelf jaren van een uitkering geleefd hebben en omgekeerd, anderen die niet eens elke situatie individueel kunnen analyseren... laat nu ieder naar zijn eigen verantwoordelijkheid omgaan met zijn eigen situatie toch ...


Je mag er toch wel kritisch naar kijken? het gemak waarmee sommige mensen praten van ik wel wel maar......en dan komt er een reeks voorwaarden......
Het zijn wel mensen waar de werkenden voor werken he?
Maar wie weet heb ik een gebrek aan analytisch vermogen......maar ondanks dat en zin of geen zin verdien ik toch mijn eigen inkomen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:51
 
ERIKA129 schreef:
Als je volledig bent afgekeurd kom je toch niet in de bijstand maar de WAO??
Ik zit zelf nu ruim 14 maanden in de ziektewet en weet dat ik niet meer in mijn huidige werk terug kan keren! Ook ik moet nu rondkomen van een aanzienlijk minder salaris en ja dat valt niet mee, maar ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken en te hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen! en tja dan moet ik het voorlopig echt doen met minder salaris, ook ik ga al jaren niet echt op vakantie omdat ik het simpelweg niet kan betalen,erg? nee jammer soms wel!
Nu spaar ik airmiles en kan ik zeer voordelig binnenkort 5 dagen weg naar een landal park kijk er zijn mogelijkheden he Knipoog smiley

quote, `hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen!`

Dat bedoel ik dus ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 15:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb ook weleens geen zin om naar mijn werk te gaan......maar tja, je wordt toch ergens verwacht he? Engeltje smiley En de hypotheek moet ook betaald(ook niet onbelangrijk toch?) Dus geen zin? Verraste, verbaasde smiley Dan maak je maar zin....

Lachende smiley
Geen zin... tja... heeft ieder mens wel eens last van...Twijfelende smiley
Een schop onder je k... dan maar...

Uiterst vervelend als je werkeloos of arbeidsongeschikt raakt...
Kan gelukkig niet uit ervaring spreken maar waar ik wel moeite mee heb...
Het geroep... daar heb ik RECHT op...
Waarom eigenlijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:22
 
Omdat dat in de nederlandse wet staat.

Ik ben natuurlijk wel erg dankbaar dat dat zo geregeld is.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 maart 2012, 18:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:38
 
SHANITA130 schreef:
Omdat dat in de nederlandse wet staat.

Ik ben natuurlijk wel erg dankbaar dat dat zo geregeld is.



voor de 10% waar het voor bedoeld is, is het een goede zaak.
jammer dat er voor iedere rechtmatige minimaal 9 uitvreters misbruik maken van deze wetten omdat ze te besodemieterd zijn om zelf voor hun centen te werken. Boze smiley

ze moesten die uitkeringen halveren en voedselbonnen verstrekken, eens kijken hoeveel er dan opeens toch blijken te kunnen werken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:23
 
Ik weet wel dat er in Amsterdam op grote schaal gefraudeerd wordt.

Mensen die behoorlijk zwart werken in de horeca, huishouding etc.
En dan ook nog eventjes elke maand de uitkering ontvangen.

Terwijl ze makkelijk zouden kunnen rondkomen van dat geld wat ze verdienen, maar ja, dan waren ze niet verzekerd.

De mensen voor wie ze werk(t)en konden ook gemakkelijk het 'wit' uitbetalen, maar ja, daarover moet dan belasting betaald worden.

Kijk, en ik denk van in grote steden kan dat, 1 sociale rechercheur op 1000 mensen. in kleine stadjes en dorpies is het vaak 1 op 100.

Even iets anders, ik heb er tijden zo van lopen balen, van die uitkering. O, wat had ik graag een baantje gehad, als was het maar een eenvoudig administratief iets. Of in de zorg. Maar ja, keihard de wereld, jongeren kosten minder, te oud. Ik had stapels met afwijzingen.

Gewoon een baantje wou ik, waar ik gewoon een klein autootje mee kon betalen, en gewoon mijn huisje mee kon inrichten, ipv elke keer oude rommel op de kop proberen te tikken.

Ach ja, en nu gaat het wel, het went. Hier in de stad waar ik woon zijn speciaal verschillende soort netwerken voor mensen met een uitkering. Zodat je daar ook kennissen op kan doen. Zelfs vrienden.

En na jaren ga je eraan wennen. Je staat er niet meer zo bij stil dat je een uitkering hebt. Je gaat met mensen om die ook een uitkering hebben.
Gaat je tv stuk, dan is er altijd wel iemand die iemand kent, die nog een oude tv heeft staan.

Laatst, met een beetje mazzel, kreeg ik een tv van iemand die 2 minuten lopen van me vandaan woont. Gewoon, in een Albert Heijn karretje die tv daar wezen ophalen. Nog mazzel, want had ie verder gewoond, ja, ik heb geen auto, en diegene ook niet.

En dan heb je hier nog een grote winkel met 2de hands spullen. Daar zitten mooie dingen bij, voor echt weinig geld. En die worden tegen een kleine vergoeding wel naar huis gebracht.

Nou ja, en van een uitkering kan je boodschappen doen. Je moet dan wél opletten. Je houdt een paar tientjes over per maand om iets te kopen, en je kan een paar tientjes sparen per maand.

Ja, en heb ik dan uiteindelijk een paar honderd euro gespaard, ja, dan voel ik me best wel rijk.

Als je gaat verhuizen, krijg je van de sd een renteloze lening van 2800, zodat dingen die niet 2de hands kunnen, zoals gordijnen en vloer, dat je die kan kopen. Moet je elke maand 50 euro aflossen.

Nou ja, en ik heb geleerd om positief naar dingen te kijken, dus maak ik van de nood een deugd. Anderen hebben meer geld, ik heb meer vrije tijd.

Mijn laatste werk, was tien gulden per uur, net voor de euro. De uitkerende instantie heeft dat aangevuld naar 90% van het minimum, want het was ook nog part-time.

Er is hier een klusjesdienst voor en door mensen met een uitkering. Die verhuizen ook voor 50 euro je inboedel.

Ik kreeg laatst een flyer in de bus, ook van een klusjesdienst, die moet hier ergens liggen. Die komen voor niets klusjes doen, een lamp ophangen, iets boren enzovoort, voor mensen die dat niet kunnen en een uitkering hebben. Van kerken in een stad hier vlakbij.

Nou, schilderen kan ik zelf. Muren en plinten enzo.

Ach, en dan halve dagen vrijwillig in die tweede hands winkel werken. Ben ik bezig, krijg ik dingen met korting en eerste keus.
Kan er ook internetten.

Maar waar ik ook niet tegen kan, is dat klagen van sommigen, die een uitkering hebben. Ik heb zelf ook veel geld gehad, en dat maakt niet gelukkig. Het kan wel gelukkiger maken als je het al bent.
Nou aan die klagers kan ik me echt heel erg ergeren. Gewoon dat gezeik al aanhoren van die heeft dit en die kan dat doen...Boze smiley

Maar goed, ik ben dankbaar, voor het geld wat ik krijg, elke maand!


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 20:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou ja, je krijgt toch geld? Dat is al meer dan in veel landen het geval is.....Zou ook raar zijn als je dan niet met de billen bloot moest toch?
En we hebben het hier ook niet over mensen die niet kunnen werken, dan houdt alles op....
Als ik jou was zou ik blij zijn ipv je vernederd te voelen dat je in Nederland woont en dat ze daar goed voor mensen zorgen die niet kunnen werken....het kan altijd beter......maar ook slechter......
En als jij weet dat je terecht in de AOW zit is het toch niet zo boeiend wat anderen daar wel of niet van vinden????
Niet te negatief doen hoor!

Volgens mij heeft ze het over de WAO, en AOW, das een recht, krijg jij wellicht ook spoedig
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 22:15
 
SHANITA130 schreef:

En tomaten plukken, dat hou ik nog geen dag vol....ondertussen 100 % afgekeurd.

Hallo Shanita

Dit kan niet 100% want dan ben je gestopt met roken.
Je kan wel 80/100% afgekeurt zijn.

Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 22:19
 
GERRIT084 schreef:
Volgens mij heeft ze het over de WAO, en AOW, das een recht, krijg jij wellicht ook spoedig
Smiley met dichtgeplakte mond




Ik heb het dan ook wel verdiend buiten dat het een recht is...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 22:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het dan ook wel verdiend buiten dat het een recht is...... Engeltje smiley

Echt... verdient?? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 22:49
 
COOTJE711 schreef:
Echt... verdient?? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Knipoog smiley ja, echt verdiend.......mensen uit de zorg toch altijd? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 12 maart 2012, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:08
 
WILLEMIJN232 schreef:
Knipoog smiley ja, echt verdiend.......mensen uit de zorg toch altijd? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zekerrr.... Lachende smiley
Maar vrees dat ik later nog es met een rollator naar me werk mag gaan.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:15
 
COOTJE711 schreef:
Zekerrr.... Lachende smiley
Maar vrees dat ik later nog es met een rollator naar me werk mag gaan.... Smiley met dichtgeplakte mond

Dat zeggen wij ook altijd......en ruime parkeerplaatsen voor de scootmobiels van het personeel.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 03:32
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Shanita

Dit kan niet 100% want dan ben je gestopt met roken.
Je kan wel 80/100% afgekeurt zijn.

Sjalom.
Martin

Yes I know.

Officieel heet het 80-100%.
Maar ja, dat is de hoogste indeling.
In ieder geval, ik zeg voor het gemak dan vaak 100%.

Sjalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 03:57
 
Laat ook maar, verwijderd.

Tis het niet waard.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 04:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 04:34
 
ZEELAND736 schreef:
Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!!
Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet???
Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk...
Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden...
En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!!
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Nee dan kan en mag IK niet klagen...
Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin...
En een dagje strand 20 km verderop...
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Ja...je wordt vindingrijk.
Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen...
Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen)
De ene auto na de andere???
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..
Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens...
Maar ik besef....OOK....God zorgt...
Maar ook ik mopper weleens...

Helemaal mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 04:40
 
INGE721 schreef:
Ik hoor hier niemand vertellen hoe ongelooflijk vernederend
het voelt om buiten je wil om in een uitkering te komen.

Ook moet je je niet vergissen hoe verschrikkelijk je met de billen bloot
moet voor alle instanties voordat je je geld krijgt.

Niemand zit voor zijn lol in de WAO.
Als je mijn uitkering wil hebben mag je ook mijn lijf
erbij........moet je zien hoe snel je terug wilt.....

Laa maar zeiken, sommigen hebben geen invoelingsvermogen.

Als jij en ik maar ons kunnen verantwoorden naar God.

En degene die begonnen over tomaten plukken, zijn degene met de grootste schulden. Dat kost de staat een vermogen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 04:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 07:10
 
SHANITA130 schreef:
Laa maar zeiken, sommigen hebben geen invoelingsvermogen.

Als jij en ik maar ons kunnen verantwoorden naar God.

En degene die begonnen over tomaten plukken, zijn degene met de grootste schulden. Dat kost de staat een vermogen.

Precies, en dan vergeet je nog de grootste ergernissen zoals, kindertoeslag hypotheekrenteaftrek allemaal van die potjes, die een vrijgezel en huurder mag vullen.
Zonder er ooit van te mogen profiteren, en dan heb je nog de, geskejen wijfies, met koters die bijstand krijgen om voor die koters te moeten zorgen.
Net of dat de schuld is van de samenleving.
Was ut niet, maar is het wel geworden, en die hebben het meeste commentaar. Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 16 Volgende
Pagina 3 van 16