ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 07:45
 
GERRIT084 schreef:
Precies, en dan vergeet je nog de grootste ergernissen zoals, kindertoeslag hypotheekrenteaftrek allemaal van die potjes, die een vrijgezel en huurder mag vullen.
Zonder er ooit van te mogen profiteren, en dan heb je nog de, geskejen wijfies, met koters die bijstand krijgen om voor die koters te moeten zorgen.
Net of dat de schuld is van de samenleving.
Was ut niet, maar is het wel geworden, en die hebben het meeste commentaar. Zieke smiley

Inderdaad, ik begrijp je wel.

Ik laat me ook niets aanpraten. Ik heb recht op mijn inkomen, en verdien het ook.

En de gescheiden vrouwen met kinderen, die van de bijstand moeten leven, die moeten alle eindjes aan elkaar knopen, en dan moeten ze zich schuldig voelen, als ze geen tomaten willen plukken.

Laten die rijken zelf tomaten gaan plukken, ze kunnen in ieder geval oppas en opvang voor de kinderen betalen, wat de bijstandsmoeders niet kunnen. Ze hebben hulp in de huishouding, kinderoppas dure auto, en dan wel zeiken over bijstandsmoeders die geen tomaten willen plukken.
En de oppas en hulp in de huishouding worden bijna altijd zwart uitbetaald, spaart ze een hoop geld uit aan verzekering en premie.

Kijk, ik geef niet af op de rijken tot nu, maar andersom pik ik 't ook niet.

Wat ik zou doen als ik in een arm land woonde, en ik had geen eten....nah jah, ik woon daar nu eenmaal niet. Netzomin als zij.

Ik woon in een sociaal land waar je een inkomen krijgt als je niet kan werken. en het is al een dagtaak om daar rond van te komen. sommigen krijgen een lousie 800 euro per maand, waarvan de helft huur, ja, met de huurtoeslag er al vanaf. Dan blijft er 150 euro over om van te eten, met vier kinderen.


En dan proberen mij aan te praten dat ik mijn inkomen niet verdien, en tomaten moet gaan plukken.

Ja, inderdaad, de hypotheekrenteaftrek afschaffen. En met dat geld de uitkeringen ophogen.

Ik ben blij met mijn inkomen die ik verdien en waar ik recht op heb.
Ik laat me geen schuldgevoel aanpraten.

Ik ben vindingrijk, ik kan rondkomen, en heb heerlijk veel vrije tijd.

Jammer voor de mensen die willen dat ik me rot ga voelen, omdat ik een inkomen van de staat krijg. Maar ik heb geleerd, om van de nood een deugd te maken. eerst is het heel erg vervelend, als je te horen krijgt, dat je nooit meer zou kunnen werken, maar middels therapie heb ik geleerd om positief te denken. En ipv te zitten treuren, dat ik nooit meer kan werken, heb ik geleerd om het voordeel in te zien, van zoveel vrije tijd, ja, in therapie.

Dus jammer voor jullie, ik ga geen tomaten plukken, ik doe heerlijk gezellig vrijwilligerswerk in een tweede hands winkel. En ik ben niet van plan me rot te moeten voelen en schuldig, omdat ik geen tomaten pluk.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 08:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:45
 
INGE721 schreef:
Ik hoor hier niemand vertellen hoe ongelooflijk vernederend het voelt om buiten je wil om in een uitkering te komen.

Ook moet je je niet vergissen hoe verschrikkelijk je met de billen bloot
moet voor alle instanties voordat je je geld krijgt.

Niemand zit voor zijn lol in de WAO.
Als je mijn uitkering wil hebben mag je ook mijn lijf
erbij........moet je zien hoe snel je terug wilt.
....

dat is de andere kant, inderdaad, inge;
bovenstaande reacties zijn vooral gericht aan mensen die "geen zin" hebben om te werken, en niet aan mensen die "geen mogelijkheid" hebben om te werken.

dat is ook de reden dat ik aangaf dankbaar te zijn voor mijzelf te kunnen zorgen, hoewel dat ook wel eens pittig is.
ik ben gelukkig mentaal en lichamelijk byzonder sterk, en dat is nu eenmaal niet iedereen gegeven.

dus als jij jouw lichaam houd, houd ik het mijne nog een poossie..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:48
 
Vanmorgen nog op de radio, hoe enorm er gefraudeerd word met ( bijstands) uitkeringen. Naar mijn mening ben je gewoon een dief als je onterecht een uitkering krijgt.

Als je ziek bent...ECHT ziek...Oke, dan is het fijn dat het bestaat. Maar ik denk dat meer als de helft van de zogenaamde 'uitkeringsgerechtigden ' eens eerlijk moet worden.

100% afgekeurd, terwijl je nog lopen kunt, en je handen nog kunt gebruiken....
er zijn genoeg beroepen waar je niet meer voor nodig hebt als dat.

Ik ben het wel met Pieter eens: voedselbonnen en een schop onder de reet.
Alles wat dan echt niet werken kan, geef die dan wat meer als dat ze nu krijgen, want ook de bijstand(voor hen die het ECHT verdienen), is geen vetpot.

Maar voor hen die wel kunnen werken, maar met een uitkering meer krijgen als met een betaalde baan, daar is de uitkering te hoog voor ipv de lonen te laag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:55
 
SHANITA130 schreef:
Inderdaad,
Ik laat me ook niets aanpraten. Ik heb recht op mijn inkomen, en verdien het ook.

je verdient het niet; je krijgt het uitgekeerd; dat is iets anders.

En de gescheiden vrouwen met kinderen, die van de bijstand moeten leven, die moeten alle eindjes aan elkaar knopen, en dan moeten ze zich schuldig voelen, als ze geen tomaten willen plukken.

niet alle gescheiden vrouwen hebben alimentatie of uitkering, shanita.
en ik heb niemand horen zeggen dat iemand die niet werken KAN zich schuldig zou moeten voelen;
wat ik WEL zeg is dat ik dankbaar ben dat ik zelfstandig kan funcioneren zonder afhankelijk te zijn van een uitkering; ieder die voor zichzelf kan zorgen doet dat toch logischerwijze?


Laten die rijken zelf tomaten gaan plukken, ze kunnen in ieder geval oppas en opvang voor de kinderen betalen, wat de bijstandsmoeders niet kunnen. Ze hebben hulp in de huishouding, kinderoppas dure auto, en dan wel zeiken over bijstandsmoeders die geen tomaten willen plukken.
En de oppas en hulp in de huishouding worden bijna altijd zwart uitbetaald, spaart ze een hoop geld uit aan verzekering en premie.

ik vind dat je onredelijk reageert in bovenstaande alinea;
1 ik ben niet rijk
2 ik heb geen oppas (ik pas zelf op andermans kinderen)
3 ik heb geen hulp in de huishouding
4 ik heb iets met vier wielen wat je nauwelijks auto noemen kunt
5 ik doe onder schooltijd geestdodender werk dan tomaten plukken.

nu jij weer............... Lachende smiley met blinkend witte tanden


Kijk, ik geef niet af op de rijken tot nu, maar andersom pik ik 't ook niet.

Wat ik zou doen als ik in een arm land woonde, en ik had geen eten....nah jah, ik woon daar nu eenmaal niet. Netzomin als zij.

Ik woon in een sociaal land waar je een inkomen krijgt als je niet kan werken. en het is al een dagtaak om daar rond van te komen. sommigen krijgen een lousie 800 euro per maand, waarvan de helft huur, ja, met de huurtoeslag er al vanaf. Dan blijft er 150 euro over om van te eten, met vier kinderen.

als je nu al een dagtaak hebt om rond te komen, waar haal je dan die bakken vrije tijd vandaan, shanita?


En dan proberen mij aan te praten dat ik mijn inkomen niet verdien, en tomaten moet gaan plukken.

Ja, inderdaad, de hypotheekrenteaftrek afschaffen. En met dat geld de uitkeringen ophogen.

Ik ben blij met mijn inkomen die ik verdien en waar ik recht op heb.
Ik laat me geen schuldgevoel aanpraten.

Ik ben vindingrijk, ik kan rondkomen, en heb heerlijk veel vrije tijd.

Jammer voor de mensen die willen dat ik me rot ga voelen, omdat ik een inkomen van de staat krijg. Maar ik heb geleerd, om van de nood een deugd te maken. eerst is het heel erg vervelend, als je te horen krijgt, dat je nooit meer zou kunnen werken, maar middels therapie heb ik geleerd om positief te denken. En ipv te zitten treuren, dat ik nooit meer kan werken, heb ik geleerd om het voordeel in te zien, van zoveel vrije tijd, ja, in therapie.

Dus jammer voor jullie, ik ga geen tomaten plukken, ik doe heerlijk gezellig vrijwilligerswerk in een tweede hands winkel. En ik ben niet van plan me rot te moeten voelen en schuldig, omdat ik geen tomaten pluk.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 13 maart 2012, 09:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 09:06
 
HELEEN296 schreef:
Ik leef al best wel lang van een laag parttime-inkomen.
Het lukt omdat ik als alleenstaande moeder al mijn belasting terugkrijg, huursubisidie, kinderbijslag enz. Mijn kind is nu wat ouder en ik wil graag meer werken. Toch wel leuk als je iets meer kunt doen. Aan de andere kant je vaste lasten laag houden (denk aan geen auto, niet te veel huisdieren, geen abonnementen, niet te veel goede doelen steunen en standaard kleding in de uitverkoop) en je kunt daarnaast nog heel veel leuke kleine dingen doen!

Succes en probeer bv ook als het kan je inkomen uit te breiden met vrijwilligerswerk en/of simpel folderwijkje!

that's the spirit, heleen!!
niet zaniken, maar doorgaan, en vooral kijken naar de mógelijkheden.
ik heb respect voor mensen die met weinig financien toch een feestje kunnen maken van het leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 12:57
 
Ik verdien het omdat ik er recht op heb.

Een blauwe plek, of gebroken arm kan je zien.

Psychische dingen zoals ptss en dis (beidde zie google) niet. Dan kan je heel normaal overkomen. Je bent dan ook niet gek, het zou juist gek zijn als je op trauma's niet zonder ptss en dis eruitkomt.

Ik ben dankbaar, en zie Gods hand erin dat ik een wao krijg.

Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 13:25
 
En een dagtaak om rond te komen bedoel ik, met de fiets, naar de Jumbo, omdat daar dit in de aanbieding is, naar de AH omdat dat daar in de aanbieding is, naar de Plus omdat dat daar deze week in de aanbieding is.
Enz. Dus dan kan je weleens een paar uurtjes bezig zijn. Zeker als je tussendoor nog naar huis gaat, om tas met boodschappen te brengen omdat het te zwaar wordt op de fiets.

Ik heb hier gewoon de indruk dat als je een uitkering krijgt, je jezelf daar heel slecht over moet voelen.

Nou ik ben er blij mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En ik wéét dat de rijken gewoon zwart uitbetaald personeel in dienst heeft, oppas, schoonmakers, wat denk je dat dat de staat kost????Uitzonderingen daargelaten.

En dan werk je ook het erbij zwartwerken in de hand.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 13:45
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb hier gewoon de indruk dat als je een uitkering krijgt, je jezelf daar heel slecht over moet voelen.
Neehoor,het ging hier enkel over degene die ONTERECHT een uitkering ontvangen,die zouden zich aangesproken moeten voelen, als je daar niet toe behoort hoef je je ook niet aangesproken te voelen.

En ik wéét dat de rijken gewoon zwart uitbetaald personeel in dienst heeft, oppas, schoonmakers, wat denk je dat dat de staat kost?
Dat gaat dus niet altijd op. Mijn zwarte hulp in de huishouding werkt zich wit een slag in de rondte om maar geen uitkering aan te hoeven vragen. Met het bedrag dat ze bij ons verdient heeft ze precies het bedrag dat ze anders van de bijstand zou krijgen. Wit zou ze dat niet hebben, en dus alsnog een uitkering aan moeten vragen. Dus bespaart ze de staat nu dus juist geld.
En aangezien ik over dat geld braaf inkomstenbelasting betaald heb heb ik niet het gevoel dat ik de staat iets te kort doe.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op dinsdag 13 maart 2012, 13:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 13:58
 
De belastingfraude in het bedrijfsleven overtreft de bijstandsfraude vele malen en dat is ook geen wonder, gezien de bedragen die er omgaan. Maar met het het ene kwaad kun je het andere niet goedpraten. Hoeveel dinertjes worden niet gedaan op kosten van de zaak? Bij de uitvoering van de leasecontracten gaat veel mis. En dat is nog kruimelwerk. Als zaken fraudegevoelig zijn, weet je met de huidige moraal dat het misgaat. Kijk maar naar de persoonlijk gebonden budgetten in de zorg. Vertrauen ist gut und Kontrolle ist besser. Ik heb geen moeite met uitkeringen, het niveau is eigenlijk veel te laag. Ik heb moeite met fraude en oneigenlijk gebruik, zowel aan de kant van de sociale wetgeving als in het bedrijfsleven.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 maart 2012, 14:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:04
 
SHANITA130 schreef:
En een dagtaak om rond te komen bedoel ik, met de fiets, naar de Jumbo, omdat daar dit in de aanbieding is, naar de AH omdat dat daar in de aanbieding is, naar de Plus omdat dat daar deze week in de aanbieding is.

natuurlijk kun je het als zwaar ervaren om boodschappen te doen, shanita;
maar dat doet een alleenstaande vader/moeder die vijf dagen werkt ook, en die brengt dan ook nog de kinders naar vriendjes, naar sport, zang, gaat daagjes uit met hen, etc. etc. etc.

het is dus geen wedstrijdje wie het het drukst heeft en of je een post traumatisch stress syndroom hebt, maar de topic-starster vroeg zich af of er meer mensen een laag inkomen hebben en we discuseren erover of je een uitkering zó kunt gebruiken dat je financieel rond kunt komen.

hannah..........komt zonder uitkering goed rond.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 13 maart 2012, 14:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:29
 
GERRIT084 schreef:
Precies, en dan vergeet je nog de grootste ergernissen zoals, kindertoeslag hypotheekrenteaftrek allemaal van die potjes, die een vrijgezel en huurder mag vullen.
Zonder er ooit van te mogen profiteren, en dan heb je nog de, geskejen wijfies, met koters die bijstand krijgen om voor die koters te moeten zorgen.
Net of dat de schuld is van de samenleving.
Was ut niet, maar is het wel geworden, en die hebben het meeste commentaar. Zieke smiley

Weet je,die potjes mag je van me houden,hoef je voor mijn part niets meer aan bij te dragen maar betaal jij dan zelf je ziektekosten?Want ik betaal me blauw aan premies en ik ben nooit ziek.........krom toch.......lijkt me een hele goeie ruil(voor mij financieel gezien zeker! Lachende smiley met blinkend witte tanden )

En zo zijn er zoveel dingen waar we samen voor betalen.......ik vind het een mooi systeem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:34
 
En ik wéét dat de rijken gewoon zwart uitbetaald personeel in dienst heeft, oppas, schoonmakers, wat denk je dat dat de staat kost?

Dat gaat dus niet altijd op. Mijn zwarte hulp in de huishouding werkt zich wit een slag in de rondte om maar geen uitkering aan te hoeven vragen. Met het bedrag dat ze bij ons verdient heeft ze precies het bedrag dat ze anders van de bijstand zou krijgen. Wit zou ze dat niet hebben, en dus alsnog een uitkering aan moeten vragen. Dus bespaart ze de staat nu dus juist geld.
En aangezien ik over dat geld braaf inkomstenbelasting betaald heb heb ik niet het gevoel dat ik de staat iets te kort doe.


Ik zei meteen daarna ook van: uitzonderingen daargelaten Knipoog smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:37
 
Ach Leanne als je eens echt voor medische kosten komt te staan, en die kunnen hoog oplopen, dan ben je toch blij verzekerd te zijn. Het gegeven dat je bij alle kwalen die je krijgt geholpen wordt wat het ook kost, is ook een vorm van inkomen. Doodgaan aan iets omdat je de behandeling niet kunt betalen, is in dit land haast niet mogelijk. Altijd geholpen worden bij ziekte is wel een zekerheid en een gevoel dat ons zou moeten doen beseffen hoe rijk we zijn.


Thomas, sociale zekerheid is een goed systeem.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 maart 2012, 14:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:39
 
THOMAS968 schreef:
Ach Leanne als je eens echt voor medische kosten komt te staan, en die kunnen hoog oplopen, dan ben je toch blij verzekerd te zijn. Het gegeven dat je bij alle kwalen die je krijgt geholpen wordt wat het ook kost, is ook een vorm van inkomen. Doogaan aan iets omdat je de behandeling niet kunt betalen is in dit land haast niet mogelijk. Altijd geholpen worden bij ziekte is wel een zekerheid en een gevoel dat ons zou moeten doen beseffen hoe rijk we zijn.


Thomas

Speciaal voor jou de knipoog die je blijkbaar mist bij mijn bijdrage...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 15:03
 
THOMAS968 schreef:
De belastingfraude in het bedrijfsleven overtreft de bijstandsfraude vele malen en dat is ook geen wonder, gezien de bedragen die er omgaan. Maar met het het ene kwaad kun je het andere niet goedpraten. Hoeveel dinertjes worden niet gedaan op kosten van de zaak? Bij de uitvoering van de leasecontracten gaat veel mis. En dat is nog kruimelwerk. Als zaken fraudegevoelig zijn, weet je met de huidige moraal dat het misgaat. Kijk maar naar de persoonlijk gebonden budgetten in de zorg. Vertrauen ist gut und Kontrolle ist besser. Ik heb geen moeite met uitkeringen, het niveau is eigenlijk veel te laag. Ik heb moeite met fraude en oneigenlijk gebruik, zowel aan de kant van de sociale wetgeving als in het bedrijfsleven.

Thomas

Quote:
De belastingfraude in het bedrijfsleven overtreft de bijstandsfraude vele malen

Ja, en daar hoor je niemand over, tis veel makkelijker om de zwakkere aan te vallen.
Als je zegt dat je blij bent dat je in een land woont, waar je geld krijgt als je ziek bent, begintiedereen 'van onze belastingcenten'.

Nou, sommigen betalen 52 of 60 % van een heel groot bedrag, niet te vergelijken met de 13.000 bruto die een minima uitkering per jaar krijgt.

Blij dat je dit schrijft.

Ik weet dat er in steden op een bijna schofterige manier wordt gefraudeerd. Ik ken voorbeelden van rijken die bijstandsmensen op hun huis laten passen, zwart, als ze naar het buitenland zijn voor zaken.
Dan doen de rijken in dit geval dus ook mee.

Ik had een vriendin vroeger, de vader had een restaurant, alles wat 't kind wou, lp's, hifi spullen ed, kreeg ze, want werd toch van de belasting afgetrokken. zogenaamd voor het restaurant.

Ikzelf werk niet zwart kan niet werken en ook door mijn geloof, zou niet eerlijk zijn.

Maar ik ben 'het graag willen werken' station al voorbij. Dat zit er nier meer in voor mij. dus, ik blij met mij wao.(90% minimum). en ik heb het gevoel dat veel mensen daar niet tegen kunnen.
En ook heel agressief doen, van ónze belastingcenten.

En dan de fraude idd in het bedrijfsleven, witte boorden criminaliteit, vele malen hoger.
Maar ja, er moet een zondebok zijn, dus lekker makkelijk, de uitkeringsgerechtigden, de zgn zwakkere in de samenleving.

Het is jammer dat er gefraudeerd wordt, met uitkeringen en in het bedrijfsleven nog vele malen meer.

Geld, de krachtigste drug...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:09
 
Ik schat in dat ik bij de rijkeren onder de cm-ers behoor.

Even een leuk wetenswaardigheidje in het licht van deze discussie... ik heb mijn eerste geld verdiend met.... TOMATEN PLUKKEN.

Ik was nog scholier en ging iedere zaterdag en iedere vrije dag rond een uur of 5 ´s ochtends mn nest uit om te WERKEN.

De afgelopen 32 jaar heb ik me een slag in de rondte gewerkt om te kunnen betalen voor wat ik wilde hebben en wilde kunnen doen.
Ik hoop dat nog 32 jaar te mogen doen.

Alleen jammer dat ik van alles wat ik in die jaren verdiend heb, zoveel af heb moeten dragen om via vadertje staat een zooitje parasieten te onderhouden.
Mensen die terecht ondersteund worden, heb ik niets op tegen, sponsor ik naast mn verplichte afdrachten nog extra aan bij zelfs.

Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.

Pieter, als je je hand op kan houden, kun je er ook mee werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:25
 
PIETER649 schreef:
Ik schat in dat ik bij de rijkeren onder de cm-ers behoor.

Even een leuk wetenswaardigheidje in het licht van deze discussie... ik heb mijn eerste geld verdiend met.... TOMATEN PLUKKEN.

Ik was nog scholier en ging iedere zaterdag en iedere vrije dag rond een uur of 5 ´s ochtends mn nest uit om te WERKEN.

De afgelopen 32 jaar heb ik me een slag in de rondte gewerkt om te kunnen betalen voor wat ik wilde hebben en wilde kunnen doen.
Ik hoop dat nog 32 jaar te mogen doen.

Alleen jammer dat ik van alles wat ik in die jaren verdiend heb, zoveel af heb moeten dragen om via vadertje staat een zooitje parasieten te onderhouden.
Mensen die terecht ondersteund worden, heb ik niets op tegen, sponsor ik naast mn verplichte afdrachten nog extra aan bij zelfs.

Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.

Pieter, als je je hand op kan houden, kun je er ook mee werken.

En ik heb mijn eerste geld verdient met 2 krantenwijken, verplicht toen ik 12 was. Ik moest zeggen dat ik 16 was. 4 uur 's nachts en begin avond.
Op mijn 16 moest ik het huis uit, mijn vader kwam erachter dat je op je 16 al een uitkering kon krijgen. Kon zo mijn opleiding ook niet afmaken, zat alleen ergens op een kamertje in amsterdam. Ik zat op vwo, en ik wou studeren. Dat kon mijn vader, die zelf laaggeschoold was niet hebben.
Allerlei baantjes gehad, fabriek, lopende band etc.
Daarna, na een huwelijk hulp gezocht vanwege extreme mishandeling in de kindertijd.
Eindelijk, na 20 jaar therapie, eindelijk kan ik weer van het leven genieten. Maar ziek zou ik altijd blijven. Ja, ik kan wel mijn handen bewegen, maar niet tomaten plukken op mijn 40ste.

Dan breng jij maar geen respect voor mij op, interesseert me totaal helemaal niets.

Ik schreef al eerder, een blauwe plek, een gebroken arm oid kan je zien.
De gevolgen van psychische mishandeling in de vroege jeugd niet.
Ik zou het niet eens volhouden dat tomaten plukken. Je moet 40 uur in de week dezelfde handelingen uitvoeren, en je hebt nauwelijks contact met mensen. Dat zou voor mij funest zijn. Ja, en als baantje toen je jong was, tijdelijk naast school, dat doet en deed bijna iedereen. is iets anders. Ik zou dat dan ook nog tot mijn 65 moeten doen.
Dus ik doe vrijwilligerswerk, wat ik leuk vind. Tweede hands dingen verkopen. contact met mensen, halve dagen. Want langer, dan raak in in de war. En dit is voor mij al heel wat, vooral het contact met mensen.

En, grote kans, dat ik weer naar dagbehandeling ga in de zorg. Maar dat moet ik nog overleggen. daar zitten voor en nadelen aan.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:29
 
SHANITA130 schreef:
Ja, en daar hoor je niemand over, tis veel makkelijker om de zwakkere aan te vallen.
Als je zegt dat je blij bent dat je in een land woont, waar je geld krijgt als je ziek bent, begintiedereen 'van onze belastingcenten'.

Nou, sommigen betalen 52 of 60 % van een heel groot bedrag, niet te vergelijken met de 13.000 bruto die een minima uitkering per jaar krijgt.

Blij dat je dit schrijft.

Ik weet dat er in steden op een bijna schofterige manier wordt gefraudeerd. Ik ken voorbeelden van rijken die bijstandsmensen op hun huis laten passen, zwart, als ze naar het buitenland zijn voor zaken.
Dan doen de rijken in dit geval dus ook mee.

Ik had een vriendin vroeger, de vader had een restaurant, alles wat 't kind wou, lp's, hifi spullen ed, kreeg ze, want werd toch van de belasting afgetrokken. zogenaamd voor het restaurant.

Ikzelf werk niet zwart kan niet werken en ook door mijn geloof, zou niet eerlijk zijn.

Maar ik ben 'het graag willen werken' station al voorbij. Dat zit er nier meer in voor mij. dus, ik blij met mij wao.(90% minimum). en ik heb het gevoel dat veel mensen daar niet tegen kunnen.
En ook heel agressief doen, van ónze belastingcenten.

En dan de fraude idd in het bedrijfsleven, witte boorden criminaliteit, vele malen hoger.
Maar ja, er moet een zondebok zijn, dus lekker makkelijk, de uitkeringsgerechtigden, de zgn zwakkere in de samenleving.

Het is jammer dat er gefraudeerd wordt, met uitkeringen en in het bedrijfsleven nog vele malen meer.

Geld, de krachtigste drug...
Fraude is een zeer relatief begrip. De eisen die men stelt zijn soms zo onzinnig, dat je niet eens weet dat je ze overtreedt.
Ik ken iemand die door de Sociale Dienst een reprimande kreeg, omdat ze niet door gegeven had, dat haar moeder het huis verkocht. Dat huis was van haar ouders, en ze woonde er ook niet meer in.
Ik ken ook mensen die een relatie hebben, maar niet door de weeks bij elkaar mogen komen, omdat ze anders de kans lopen dat één van hen de uitkering verliest.
Bovendien vind ik het een grote verkwisting van geld om op deze manier de fraude te bestrijden. De kosten van het aantal werkuren van de sociale recherche is veel hoger dan de behaalde opbrengst... Als ze economisch zouden denken, zouden ze hier nooit aan beginnen.
Ik heb de indruk dat dit een prestige project is van de regering. Ik vraag me af hoeveel nut het in feite heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Fraude is een zeer relatief begrip. De eisen die men stelt zijn soms zo onzinnig, dat je niet eens weet dat je ze overtreedt.
Ik ken iemand die door de Sociale Dienst een reprimande kreeg, omdat ze niet door gegeven had, dat haar moeder het huis verkocht. Dat huis was van haar ouders, en ze woonde er ook niet meer in.
Ik ken ook mensen die een relatie hebben, maar niet door de weeks bij elkaar mogen komen, omdat ze anders de kans lopen dat één van hen de uitkering verliest.
Bovendien vind ik het een grote verkwisting van geld om op deze manier de fraude te bestrijden. De kosten van het aantal werkuren van de sociale recherche is veel hoger dan de behaalde opbrengst... Als ze economisch zouden denken, zouden ze hier nooit aan beginnen.
Ik heb de indruk dat dit een prestige project is van de regering. Ik vraag me af hoeveel nut het in feite heeft.


Je kan het ook zo stellen dat blijkbaar die uitkering belangrijker is dan de relatie??
Ik heb weleens het idee dat als je een uitkering hebt je geen verantwoording wilt afleggen voor wat je wel of niet doet, je krijgt het toch? Kijk hier maar eens naar de verdedigende reacties........
Als je het rechtmatig krijgt en er recht op denkt te hebben waarom verdedigen mensen zich zo dan? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:51
 
Er is vastgesteld dat ik niet kan werken, door bedrijfsarts, en arbeidsdeskundige.

Dat het lijkt dat ik verdedig, is door domme opmerkingen over tomaten plukken.

Doe het ook niet meer hier reageren, denk maar wat je wil.

Ik heb gelukkig met sommigen hier niets te maken in het dagelijkse leven. Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:54
 
THOMAS968 schreef:
Ach Leanne als je eens echt voor medische kosten komt te staan, en die kunnen hoog oplopen, dan ben je toch blij verzekerd te zijn. Het gegeven dat je bij alle kwalen die je krijgt geholpen wordt wat het ook kost, is ook een vorm van inkomen. Doodgaan aan iets omdat je de behandeling niet kunt betalen, is in dit land haast niet mogelijk. Altijd geholpen worden bij ziekte is wel een zekerheid en een gevoel dat ons zou moeten doen beseffen hoe rijk we zijn.


Thomas, sociale zekerheid is een goed systeem.



Ik denk toch wel dat je dat in de toekomst gaat krijgen.....In andere landen is dat al vaak het geval....Kijk nu maar eens wat mensen bij moeten betalen bij medicijnen...Vroeger was dat ondenkbaar en kreeg je ze gewoon.......
Sinds mensen bij rustgevende of slaapmiddelen bij moeten betalen is het gebruik wel aanzienlijk gedaald.....
idem dit in de thuiszorg, als mensen meer moeten gaan betalen hebben ze het toch wel minder nodig.......
Zorg vercommmerceelt ook, zorg koop je tegenwoordig, ook als ziekenhuis.....Als het enigszins mogelijk is ga je weer naar huis, of je zorg hebt of niet.....het zakelijk belang speelt.....
Dus nu wordt je zonder verzekering wel behandeld maar ik vraag me af of dat zo blijft....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:55
 
SHANITA130 schreef:
Er is vastgesteld dat ik niet kan werken, door bedrijfsarts, en arbeidsdeskundige.

Dat het lijkt dat ik verdedig, is door domme opmerkingen over tomaten plukken.

Doe het ook niet meer hier reageren, denk maar wat je wil.

Ik heb gelukkig met sommigen hier niets te maken in het dagelijkse leven.


Als je schrijft dat je geen zin hebt in tomaten plukken komt dat niet erg werkwillend over......dat zul je toch met me eens zijn....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je schrijft dat je geen zin hebt in tomaten plukken komt dat niet erg werkwillend over......dat zul je toch met me eens zijn....

Dat komt door dat onzinnege: 'als je je handen kan bewegen kan je ook tomaten plukken'.


Ik kán het niet eens, dan zeg je ook al gauw geen zin, als je iets niet kan.

Maar ja, inderdaad, sommigen snappen het niet....

Ze denken je kan je handen bewegen, dan kan je als een robot tomaten plukken.

Ik zeg er ook niets meer over.

Ik weet nu wel, wat er met het woord 'boeren' wordt bedoeld in amsterdam.

Echt gevoel dat ik hier me tijd zit te verdoen, gelukkig maar voor een maand ingeschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:54
 
Ik weet nu wel, wat er met het woord 'boeren' wordt bedoeld in amsterdam.



Ik vind deze opmerking misplaatst en een uiting van provincialisme in de zuiverste vorm. Zoals je die juist buiten de provincies - en dus in de grote steden in het westen - vindt. Het misbruik van bijstand is in de grote steden veruit het grootst. Domweg omdat in de anonimiteit en met weinig controle misbruik welig kan tieren. Veel mensen daar zijn ook niet opgegroeid met het normbesef dat bij een verantwoord gebruik hoort.

Thomas, wat boerenverstand kan zeker in Amsterdam geen kwaad. Erger dan daar kan het haast niet worden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 maart 2012, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 23:17
 
Komt hierdoor:
Quote:
Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.
geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:09

Quote:
JOLAN: 100% afgekeurd, terwijl je nog lopen kunt, en je handen nog kunt gebruiken....
er zijn genoeg beroepen waar je niet meer voor nodig hebt als dat.
geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:48
En deze slaat alles....kortzichtigheid ten top.

Ik ben 80-100% afgekeurd door arbeidsdeskundigen(psychologen zijn dat), en artsen.

Mensen zijn geen robotten.

Ik zie het als Gods voorzienigheid en ben dankbaar dat ik een inkomen krijg, en voor de wijsheid van deskundigen. Omdat ik zo ziek ben, angst, paniek, migraine, hevige schrikreacties, herbelevingen, nachtmerries, slikproblemen door post traumatische stress, etc.

Ik kan eindelijk na 20 jaar therapie een redelijk gelukkig leven leiden, (weliswaar met flinke beperkingen.) En daar steekt het bij sommigen, denk ik.

Men hoort niet gelukkig te kunnen zijn, met een uitkering, met zo weinig geld. Je past niet meer in het plaatje, zo je wil hokje...

Ik heb hiervoor geschreven wat je ook zegt, dat in amsterdam op grote schaal wordt gefraudeeerd:

Quote:
Ik weet dat er in steden op een bijna schofterige manier wordt gefraudeerd. Ik ken voorbeelden van rijken die bijstandsmensen op hun huis laten passen, zwart, als ze naar het buitenland zijn voor zaken. geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 15:03


Kijk, ik kan mijn beide handen gebruiken, en ik mág dat werk niet eens doen, zou er zieker van worden. Omdat ik dan tussen studenten, scholieren en polen zou zitten, zou ik nauwelijks contact hebben. eentonig werk doen.
En na een paar dagen niet meer kunnen.

En iemand die dan zegt dat ik omdat ik wel mijn beide handen kan gebruiken en ik te besodemieterd ben om te werken.....

Daar zeg ik wat van.

Ik heb jarenlang aan lopende banden in fabrieken gewerkt, je raakt helemaal besef van tijd kwijt. Dat hield ik steeds niet lang vol. die mensen die daar vast werken melden zich ook regelmatig weken aan een stuk, zelfs maanden ziek, anders is 't niet te doen.
En ben je student, en weet je van dit is tijdelijk, ja, dat is wel eventjes heel iets anders.

En zoals ik al paar keer zei, een gebroken arm bijvoorbeeld kan je zien, psychische aandoeningen, niet omdat je gek bent, maar door ernstige gruwelijke mishandeling in de gehele kindertijd, zowel psychisch als lichamelijk, dát zie je niet, en zeker als je een paar jaar al in therapie zit.

Kijk, als ik nog 16-18 was, en ik zou op school zitten/Studeren, ja, dat is iets heel anders.

Kijk, en nu zegt iemand, omdat ik wel mijn handen kan gebruiken dat ik te besodemieterd ben om te werken.

Ik doe vrijwilligerswerk, ik werk in een 2de hands spullen winkel.

Ja, maar dát is weer niet goed voor de economie, mensen moeten blijven kopen, en niet zo lang mogelijk met iets doen, en zelfs nog hergebruiken...Die heb ik nog niet gehoord hier, wel ergens anders.
Maar dat komt nog wel denk ik.

Goed, ik zal tomaten plukken, ik begin morgenochtend, hier is er vast een:



klik hier

Stukje verwijderd.

Shanita die het achterlijk vind een topic over armoede, dat men ook nog boos wordt op mensen die hun armen en benen kunnen gebruiken en niet werken.
En ophoudt zich te verdedigen enzo.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 07:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 23:27
 
PIETER649 schreef:
Ik schat in dat ik bij de rijkeren onder de cm-ers behoor.

Even een leuk wetenswaardigheidje in het licht van deze discussie... ik heb mijn eerste geld verdiend met.... TOMATEN PLUKKEN.

Ik was nog scholier en ging iedere zaterdag en iedere vrije dag rond een uur of 5 ´s ochtends mn nest uit om te WERKEN.

De afgelopen 32 jaar heb ik me een slag in de rondte gewerkt om te kunnen betalen voor wat ik wilde hebben en wilde kunnen doen.
Ik hoop dat nog 32 jaar te mogen doen.

Alleen jammer dat ik van alles wat ik in die jaren verdiend heb, zoveel af heb moeten dragen om via vadertje staat een zooitje parasieten te onderhouden.
Mensen die terecht ondersteund worden, heb ik niets op tegen, sponsor ik naast mn verplichte afdrachten nog extra aan bij zelfs.

Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.

Pieter, als je je hand op kan houden, kun je er ook mee werken.

Waarom ben jij eigenlijk in Duitsland gaan boeren, dus wel het zinkende schip verlaten, om vanuit daar commentaar te leveren, op onze verzorgingsstaat.
Dat je mee mag draaien op een Nederlandse dating gebeuren, is tot daar aan toe.
Maar je bemoeien met onze binnenlandse aan gelegen heden, gaat mij toch echt te ver.
Per slot van rekening, draag je niets meer bij, aan onze welvaart, zo is het natuurlijk wel makkelijk mee praten, vanaf de zij lijn.
Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:09
 
GERRIT084 schreef:
Waarom ben jij eigenlijk in Duitsland gaan boeren, dus wel het zinkende schip verlaten, om vanuit daar commentaar te leveren, op onze verzorgingsstaat.
Dat je mee mag draaien op een Nederlandse dating gebeuren, is tot daar aan toe.
Maar je bemoeien met onze binnenlandse aan gelegen heden, gaat mij toch echt te ver.
Per slot van rekening, draag je niets meer bij, aan onze welvaart, zo is het natuurlijk wel makkelijk mee praten, vanaf de zij lijn.
Gefrustreerde smiley


Ik heb Nederland verlaten omdat het een corrupte bananenrepubliek is.
Dat ik niets meer bijdraag aan jullie bodemloze put is onzin.
Bijna dagelijks worden hier vrachtauto´s gelost met materialen die ik in Nederland heb gekocht. Over de winst die mijn leveranciers maken, betalen ze belasting. Door het werk dat ze aan mij hebben, heeft hun personeel ook werk en kan daardoor belasting betalen.

Daarnaast verdien ik een koninklijke onderscheiding omdat ik via dit nederlandse datinggebeuren een compleet gezin ( vrouw + 2 kinderen) uit een uitkeringssituatie geimporteerd heb.
Dat is inmiddels 3,5 jaar geleden, uitgaande van 14.000 per jaar, heb ik tot op heden jullie verzorgingsstaat dus al een slordige € 50.000,-- bespaard.

Oftewel, mn waarde Gerrit, of jij het nou leuk vind of niet, ik blijf vrolijk commentaar leveren op dat apelandje waar jij woont Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:25
 
PIETER649 schreef:
Ik heb Nederland verlaten omdat het een corrupte bananenrepubliek is.
Dat ik niets meer bijdraag aan jullie bodemloze put is onzin.
Bijna dagelijks worden hier vrachtauto´s gelost met materialen die ik in Nederland heb gekocht. Over de winst die mijn leveranciers maken, betalen ze belasting. Door het werk dat ze aan mij hebben, heeft hun personeel ook werk en kan daardoor belasting betalen.

Daarnaast verdien ik een koninklijke onderscheiding omdat ik via dit nederlandse datinggebeuren een compleet gezin ( vrouw + 2 kinderen) uit een uitkeringssituatie geimporteerd heb.
Dat is inmiddels 3,5 jaar geleden, uitgaande van 14.000 per jaar, heb ik tot op heden jullie verzorgingsstaat dus al een slordige € 50.000,-- bespaard.

Oftewel, mn waarde Gerrit, of jij het nou leuk vind of niet, ik blijf vrolijk commentaar leveren op dat apelandje waar jij woont Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Oke Monfrere , dan plaats ik u wel in de gedoog zone, per slot van rekening, zijn wij allen van Duitse bloed.
Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:28
 
de vraag waarmee dit topic opende is;
herkent iemand zich in een situatie waarin je jaar in jaar uit met weinig financien rond moet zien te komen?


ik zou daar aan toe willen voegen; heeft men tips voor elkaar, naast de al genoemde, om ofwel de inkomsten uit te breiden, ofwel de uitkomsten te minderen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:29
 
Quote:
FLYAWAY134: praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp? Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 21:44

Ja, dat niet stoken herken ik. vaak doe ik het toch, terwijl ik weet dat je zo enkele honderden euro's kan terugkrijgen. Maar ja, dan heb ik het echt zo koud, terwijl ik weet als ik een trui aan zou doen, dan gaat mijn lichaam op den duur, na enkele dagen al, staan naar die temperatuur.

Nadeel daarvan is, als ik dan visite krijg, die hebben het dan erg koud, en ik merk dat dan niet, omdat ik er geen erg in heb soms.

Vakantie, ik ga nooit op vakantie, komt niet eens in me op, dat vakantiegeld is voor mijn spaarrekening, voor mijn buffer zeg maar.
Ik heb bij de nibud.nl gelezen dat je met een minimum een buffer van 3000 euro verstandig is. Daar staan trouwens veel slimme tips, op nibud, klik hier

Ja, aandacht voor het onderwerp, ik doe dat, omdat ik met minima optrek, middels vrijwilligerswerk en wijkcentra. Ja, en via de ggz dagbehandeling, heb ik veel mensen leren kennen.

Quote:
FLYAWAY134: je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben. Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 22:11

Ja, je bent heel blij met dingen, die voor iemand met een 'normaal' of hoger inkomen de aller normaalste zaak zijn. Daarom is het zo belangrijk, dat contact met minima, want het is vaak heel erg moeilijk zo weinig geld.
Het kan zelfs ziekmakend aanvoelen, zo zie en ervaar ik dat. Ja, en als je vrienden met een minima hebt, dan kan je dat zonder woorden begrijpen, of een half woord is al genoeg.

Ja, andermans verhalen aanhoren op een verjaardag oid. Ken ik. Zat er een vrouw te klagen dat haar skistok is gebroken en dat dat weer 60 euro kost.(voorbeeld). Ja, dan zit ik erbij en denk ik van dat ik niet eens de helft meer heb om nog een week van rond te komen....Dat soort dingen, dus ik mijd plekken waar echt alles wat er gezegd wordt aan geld gerelateerd is. Zouden ze dat niet hebben, hadden ze ook geen gespreksonderwerpen, dacht ik weleens, ja, daar moet je niet als enige tussen zitten. Want je kan dus echt nergens over meepraten dan.


Ja, je moet kiezen, een nieuwe vloer, op vakantie, of een pc. Dit is een voorbeeld. andere mensen kopen alledrie en nog meer.
Iemand zei ook, het is op den duur vernederend. Daarom is contact hebben met ook minima zo belangrijk, omdat het echt wel moeilijk kan zijn. Ziekmakend zei ik hiervoor.
Zit je op een wekelijkse bijbelstudie, en elke jaar weer, wordt er gebeden voor alle mensen die weer op vakantie gaan. En daarna voor alle mensen die veilig terug zijn gekomen. En al die verhalen, de duurste plekken. Sommigen geven zoveel aan een vakantie uit, waar wij een heel jaar van rond moeten komen.


Ook, als je iets nieuws koopt, daarmee kan je contact maken, met "kijk eens wat ik gekocht heb". Nou, als ik bij sommigen heel trots zou vertellen dat ik een tv voor slechts een paar tientjes op de kop heb getikt, kijken ze je aan of je gek bent, valt er een stilte en gaan ze verder met het gesprek.

Nou ja, wat ik je aanraad, zoek wegen om met groepen minima in contact te komen, hoe dan ook. Ik heb geleerd in therapie om het ook over kleine dingen te kunnen hebben, die bijna niets kosten. Dan kan je wel zeggen van dat je een goed boek hebt gekocht voor drie euro in een 2de hands zaak, zonder dat men je beschaamt aankijkt....Hier, bij mij, zijn ook plekken waar je warm kan eten, van diverse organisaties. Die kan je opzoeken.

Dus, zorg zoveel mogelijk, dat je ook mensen kent en met mensen omgaat die ook een minima hebben. Ja, je kan het ook treffen dat iemand met veel geld je vriendin wordt. Ik had bijvoorbeeld een tijd hulp in de huishouding van wmo, en met die vrouw ben ik vrienden. En toch, zelfs zij snapt niet hoe weinig ik krijg, en ze dacht voor kort dat het veel meer was en was geschokt. Het is sowieso belangrijk, ik heb ook vriendinnen, 2, die ook van een minima leven. Dat contact is zoo belangrijk.
Kijk alleen wel uit voor verslaafden, die zitten er ook tussen, in de plekken waar minima komen....Voor je het weet ben je je tas en alles kwijt....en als je ze mee naar huis neemt, is ineens een stapel cd's weg...Dat soort dingen, maar dat kan je ook herkennen hoor, maar niet altijd, dus pas erg op, vraag het des noods aan meerderen....

Sterkte! ik voel het precies aan, wat je bedoelt.

En de mensen die zeggen dat als je wilt werken is er altijd werk, ach, ze weten niet wat ze zeggen. Ik heb dat zovaak gehoord in mijn leven. Maar ja, hier verwacht ik dat dan niet.
Ik ben ook 80-100% afgekeurd, en reken maar, dat doen ze niet zomaar. Daar zijn erg veel onderzoeken aan vooraf gegaan bij mij. Wat niet kan, kan niet.

Gisteren is mijn muis met een rotknal op de grond gedonderd, omdat mijn pc tafeltje veel te klein is. Doen enkele functies het niet, of niet meer goed. Kost me weer 6 euro voor een nieuwe, ja, en voor mij is dat erg veel geld. Nou heb ik een ander tafeltje ertegen gezet, zodat het niet meer kan gebeuren. Maar ja, wordt toch een nieuwe muis, denk ik.

Wij hebben het moeilijker, armoede sucks. Maar we kunnen, ondanks moeilijke tijden en momenten, gelukkig zijn. Ik kan dat, wat meehelpt, ik heb 4 jaar lang erg veel geld gehad, getrouwd met een man met eigen zaak die goed loopt. Ik wou niets toen ik wegging, want ik was in de war, en wou hem niet nog een trap na geven door alimentatie te vragen. Daarom weet ik, onder andere, ook, hoeveel de rijken betalen aan de belasting. Maar ja, om dat op ons af te schuiven, ze kunnen beter kijken naar fraude in bedrijfsleven, die vele male hoger is, dan is de fraude, die helaas gebeurt, met mensen in een uitkering, vergeleken daarbij is dat laatste kruimelwerk. En dan nog de bonussen...

Ik zelf zou nooit zwart werken. Ook vanwege mijn geloof. Ik kom uit amsterdam, ik weet van mensen die dat wel doen, ja, voor de rijken. ze moeten dan die uitkering wel houden, anders kunnen ze niet eens een bankrekening openen.

Komt bij, werken is een voorrecht, maar je kan alleen werk doen, wat haalbaar is. In de basis wil iedereen werk, maar ja, zolang ik me kan herinneren, is er al werkeloosheid.
Daarom ben ik ook zo blij, dat ik bij een 2dehands winkel terecht kan om te werken, als vrijwilliger. Het voelt toch alsof je erbij hoort. Je fietst erheen, gaat weer terug, je hebt contact met collega's en afleiding.

Ken je die tekst van het NT: Het is moeilijker voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan, dan voor een kameel om door een naald te gaan.

En wat je zegt, langdurig omgaan met weinig geld maakt je handig. ik zelf noem dat altijd vindingrijk. Je wordt slimmer. Ik kreeg een keer, jahaa, 300 euro terug van stookkosten, ik was opgenomen in een kliniek, juist in de winter. Daar was ik zo blij mee, met die meevaller, en zo is bij mij het idee ook ontstaan, om die kachel uit te laten.

Een vriendin van mij ging scheiden, ook van een minima, en die heeft gewoon in haar nieuwe huis één kamer mooi ingericht, maar ze heeft in ieder geval dat huurhuis, op de plek waar ze wil. En die andere kamers komen wel.

Mazzel! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 14:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 16 Volgende
Pagina 4 van 16