ChristianMatch
 


Forum

gescheiden...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 12:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik geef er geen oordeel over Leonard.....ik denk alleen dat een echtscheiding nooit alleen de schuld van de ander is.......Je gaat geen relatie met een ander aan als je gelukkig bent in je eigen relatie......en het is het verhaal van Pieter en dat gaat over zijn vrouw......en de vrouw van Pieter zal ook haar verhaal hebben over Pieter......dat bedoel ik er mee te zeggen.......

Gelukkig hoeven wij niet te oordelen.
Helaas kan een mens soms wel te goedgelovig zijn.
Overal valt een lering uit te trekken toch??
Ze noemen dat wel eens.. door schade en schande wijs worden.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PANTER225





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 20:00
 
vergeet wat achter je ligt (net als Paulus) zet er een punt achter, je identiteit ontleen je aan Christus en niet aan wat anderen over je zeggen, alles is nieuw geworden, verblijd je in Hem en laat je niet gek maken Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 20:25
 
PANTER225 schreef:
vergeet wat achter je ligt (net als Paulus) zet er een punt achter, je identiteit ontleen je aan Christus en niet aan wat anderen over je zeggen, alles is nieuw geworden, verblijd je in Hem en laat je niet gek maken Knipoog smiley Lachende smiley

Sorry, maar dit vind ik altijd zo'n dooddoener!
Scheiden doet als ik terug kijk enorm veel pijn, en al heb ik me absoluut niet gek laten maken, en ben ik er 100x sterker uitgekomen....vergeten wat achter je ligt is in veel gevallen niet eens mogelijk. Zeker als er kinderen zijn wordt je vaak met regelmaat geconfronteerd met het verleden. Bovendien is zo af en toe achterom kijken helemaal niet verkeerd. Als het goed is dan leer je daarvan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 15:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik geef er geen oordeel over Leonard.....ik denk alleen dat een echtscheiding nooit alleen de schuld van de ander is.......Je gaat geen relatie met een ander aan als je gelukkig bent in je eigen relatie......en het is het verhaal van Pieter en dat gaat over zijn vrouw......en de vrouw van Pieter zal ook haar verhaal hebben over Pieter......dat bedoel ik er mee te zeggen.......

Dat klopt dat had zij ook en misschien nu weer. In het begin had ze geen goed woord voor mij over en beschuldigde mij er van, dat ik de kinderen bij haar vandaan hield. Dat deed extra pijn in mijn hart. Ik heb gelukkig haar zuster ook kunnen overtuigen dat ze op dat moment niet geheel toerekenings vatbaar was, vooral door verkeerde invloeden. Ik hoop dat zo ook zij ooit eens weer bij haar familie wil horen.

Ik zet "misschien weer" neer, omdat één van de 4 kinderen (met zijn vriendin) geregled weer contact met haar heeft en die zet gelukkig de anderen er toe aan om (mede door haar operatie) eens wat meer belangstelling te tonen. Ze is nu weer meer de "oude" geworden en begon het sociale leven wat ze had weer op te bouwen. Omdat ze, als wat ze was, misschien toch een ander idee krijgt dat ik met en ieder het beste voor had en heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 17:50
 
PANTER225 schreef:
vergeet wat achter je ligt (net als Paulus) zet er een punt achter, je identiteit ontleen je aan Christus en niet aan wat anderen over je zeggen, alles is nieuw geworden, verblijd je in Hem en laat je niet gek maken Knipoog smiley Lachende smiley

Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Zieke smiley
Trouwen doe je met zn tweetjes,scheiden ook........

Ter aanvulling:
ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....

Zo,ik heb gesproken Engeltje smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 3 april 2012, 18:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 20:00
 
LEANNE226 schreef:
Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Zieke smiley
Trouwen doe je met zn tweetjes,scheiden ook........

Ter aanvulling:
ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....

Zo,ik heb gesproken Engeltje smiley Knipoog smiley



je kan er wel onpasselijk van worden maar je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige...dus ik vind die term erg kwetsend eigenlijk.....
Ik wordt er onpasselijk van....nou nou.....
Ik geloof dat gerust een scheiding als donderslag bij heldere hemel kan komen......en dat je niet in de gaten hebt dat je relatie niet meer goed is omdat je steeds je grenzen verlegt....dat is wel de praktijk soms Leanne en daar kan je onpasselijk van worden maar zo is het wel.....
Mensen hebben altijd van die harde meningen over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben gehad........
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PANTER225





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 21:12
 
[quote=LEANNE226]Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Zieke smiley
Trouwen doe je met zn tweetjes,scheiden ook........

Ter aanvulling:
ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....

Zo,ik heb gesproken Engeltje smiley Knipoog smiley[/quote
Ter aanvulling nog eventjes:
Je mag ook je eigen fouten vergeten (of liever een plaatsje geven(aan het kruis)), vergeten houdt in achter je laten zowel je eigen als die ander zijn fouten, je mag dus jezelf en die ander vergeven, uiteraard wel erkennen dat datgene wat fout was ook fout was zowel bij jezelf als die ander. Dat is een proces.
Maar als andere mensen met hun vinger veroordelend naar je wijzen van: die slechterik is gescheiden dan mag je zeggen: God ziet me volmaakt in Christus en niet als een slechterik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 22:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
je kan er wel onpasselijk van worden maar je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige...dus ik vind die term erg kwetsend eigenlijk.....
Ik wordt er onpasselijk van....nou nou.....
Ik geloof dat gerust een scheiding als donderslag bij heldere hemel kan komen......en dat je niet in de gaten hebt dat je relatie niet meer goed is omdat je steeds je grenzen verlegt....dat is wel de praktijk soms Leanne en daar kan je onpasselijk van worden maar zo is het wel.....
Mensen hebben altijd van die harde meningen over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben gehad........
Engeltje smiley

Mocht je dat er uit halen dan heb je het verkeerd gelezen,ik zeg nergens dat ik iets tegen scheiden heb.Ik vind het ongeloofwaardig dat op CM
bijna alleen mensen zijn die beweren schuldloos gescheiden te zijn,daar ging het over......en nee ik weet ook dat niet iedereen er schuld aan heeft maar die mensen hoor je hier niet.
Hoezo is dat een harde mening,het is toch gewoon een feit?

ps.mocht mijn mening hier niet welkom zijn zet dat er dan even bij Engeltje smiley


Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 3 april 2012, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 22:29
 
[quote=PANTER225]

Quoten wil niet meer,sorry Panter:

Mooie zin,die laatste,want je bent niet "Gescheiden",je bent "Panter"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 02:16
 
LEANNE226 schreef:
Mocht je dat er uit halen dan heb je het verkeerd gelezen,ik zeg nergens dat ik iets tegen scheiden heb.Ik vind het ongeloofwaardig dat op CM
bijna alleen mensen zijn die beweren schuldloos gescheiden te zijn,daar ging het over......en nee ik weet ook dat niet iedereen er schuld aan heeft maar die mensen hoor je hier niet.
Hoezo is dat een harde mening,het is toch gewoon een feit?

ps.mocht mijn mening hier niet welkom zijn zet dat er dan even bij Engeltje smiley


Flauwe reactie hoor.....als je niet tegen kritiek kan moet je hier niets schrijven.......het zijn jouw feiten.....mijn ervaringen hier zijn gelukkig anders.......je weet werkelijk niet waar je over praat.....wat voor strijd scheiden en willen scheiden kan zijn......dat inlevingsvermogen is je vreemd zo te horen........

En je laatste opmerking vind ik van kleuterklasniveau.......eigenlijk zonde om daar woorden aan te verspillen.... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 4 april 2012, 02:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 07:37
 
Het is jammer dat het me niet lukt duidelijker te maken wat ik bedoel,daarom laat ik het inderdaad maar rusten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 15:53
 
LEANNE226 schreef:
Het is jammer dat het me niet lukt duidelijker te maken wat ik bedoel,daarom laat ik het inderdaad maar rusten.


De zin: ik wordt er onpasselijk van is toch vrij duidelijk volgens mij........ Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:08
 
LEANNE226 schreef:
Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Zieke smiley
Trouwen doe je met zn tweetjes,scheiden ook........

Ter aanvulling:
ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....

Zo,ik heb gesproken Engeltje smiley Knipoog smiley

Eigenlijk was ik met zijn drieën getrouwd. Het kerkelijk huwelijk was voor mij enorm waardevol. Ik had eerst een jaar samengewoont, maar na mijn jawoord in de kerk kreeg ik wel een gevoel van nu is het goed. Een verbond tussen man/vrouw samen met God.

Omdat God de liefde gebied, zal men moeten werken aan een huwelijk, Helaas komt soms de sleur er in, dan is het, ik hou niet meer van jou dus wil ik scheiden, niet wetend wat eigen gemak voor anderen te weeg brengt.

God heeft de relatie man/vrouw zo gesteld dat er geen andere oplossing is dan er voor elkaar zijn. Wanneer het egoïsme hoogtij gaat vieren en de één zijn/haar doen boven alles stelt, en over de schreef gaat kan er wel gescheiden worden, maar ook daar zijn voorwaarden aan verbonden.

Een nadenker, wanneer is een kerkelijk huwelijk voor God ontbonden?


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 5 april 2012, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 21:01
 
PIETER619 schreef:
Eigenlijk was ik met zijn drieën getrouwd. Het kerkelijk huwelijk was voor mij enorm waardevol. Ik had eerst een jaar samengewoont, maar na mijn jawoord in de kerk kreeg ik wel een gevoel van nu is het goed. Een verbond tussen man/vrouw samen met God.

Omdat God de liefde gebied, zal men moeten werken aan een huwelijk, Helaas komt soms de sleur er in, dan is het, ik hou niet meer van jou dus wil ik scheiden, niet wetend wat eigen gemak voor anderen te weeg brengt.

God heeft de relatie man/vrouw zo gesteld dat er geen andere oplossing is dan er voor elkaar zijn. Wanneer het egoïsme hoogtij gaat vieren en de één zijn/haar doen boven alles stelt, en over de schreef gaat kan er wel gescheiden worden, maar ook daar zijn voorwaarden aan verbonden.

Een nadenker, wanneer is een kerkelijk huwelijk voor God ontbonden?
Waarpm denk je dat dat op een ander moment is dan een wereldlijke scheiding? En welke bijbelteksten horen daar dan bij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarpm denk je dat dat op een ander moment is dan een wereldlijke scheiding? En welke bijbelteksten horen daar dan bij?

Er is maar één persoon (als mens) die een kerkelijk huwelijk kan en mag ontbinden, door een scheidbrief af tegeven. Vor het afgeven van die scheidbrief zijn echter wel voorwaarden aan verbonden. Het verhaal, wat Jezus houdt, als men hem vraagt waarom God toestaat te scheiden en wat Hij antwoord, doet al blijken er van "boven "zeer veel waarde word gehecht aan de relatie man/vrouw.

Teksten weet ik net uit mijn hoofd en heb wat ik weet gevonden na dat ik op onderzoek ging, nadat mijn vrouw was op gestapt. Ik gebruik Biblia,net en dan trefwooorden zoeken om zaken helderder te krijgen omdat mijn parate Bijbelkennis niet toereikend is, om alls te weten. Zo heb ik dat bijvoorbeeld dat ook gedaan met "man vrouw". Zoekend, kom ik er ook achter dat liefde een gebod is en alles op alles gezet moet worden om wanneer het niet gaat zoals het gaat de zaak wel weer recht te zetten.

Letwel er zijn dus ook redenen die worden aangegven om wel te scheiden, dat heb ik zo ook gevonden.

Wat zou de grootste reden wezen om te scheiden denk ik wel eens. Als het "ik hou niet meer van jou" niet meer mag worden gebruikt.
Wat had men over voor elkaar (in verliefdheid en begin huwelijk) en wanneer kwam het "ik wil" om de hoek kijken? Hebben we werkelijk alles gedaan om het toch wer te krijgen zoals het behoort te zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 22:04
 
PIETER619 schreef:
Er is maar één persoon (als mens) die een kerkelijk huwelijk kan en mag ontbinden, door een scheidbrief af tegeven. Vor het afgeven van die scheidbrief zijn echter wel voorwaarden aan verbonden. Het verhaal, wat Jezus houdt, als men hem vraagt waarom God toestaat te scheiden en wat Hij antwoord, doet al blijken er van "boven "zeer veel waarde word gehecht aan de relatie man/vrouw.

Teksten weet ik net uit mijn hoofd en heb wat ik weet gevonden na dat ik op onderzoek ging, nadat mijn vrouw was op gestapt. Ik gebruik Biblia,net en dan trefwooorden zoeken om zaken helderder te krijgen omdat mijn parate Bijbelkennis niet toereikend is, om alls te weten. Zo heb ik dat bijvoorbeeld dat ook gedaan met "man vrouw". Zoekend, kom ik er ook achter dat liefde een gebod is en alles op alles gezet moet worden om wanneer het niet gaat zoals het gaat de zaak wel weer recht te zetten.

Letwel er zijn dus ook redenen die worden aangegven om wel te scheiden, dat heb ik zo ook gevonden.

Wat zou de grootste reden wezen om te scheiden denk ik wel eens. Als het "ik hou niet meer van jou" niet meer mag worden gebruikt.
Wat had men over voor elkaar (in verliefdheid en begin huwelijk) en wanneer kwam het "ik wil" om de hoek kijken? Hebben we werkelijk alles gedaan om het toch wer te krijgen zoals het behoort te zijn?
Je gaat niet echt in op mijn vraag:zie jij een verschil tussen een echtscheiding in de wereld en in de hemel? Of is het ,dat als je voor de wet gescheiden bent, je ook voor God gescheiden bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 00:09
 
Even een opmerking tussendoor.. wat goed om dit in openheid te bespreken en wat herken ik helaas veel..
Ook ik ging door de mangel bij mensen met het Woord in hun broekzak en dat is verscheurend, juist in een tijd dat je leven overhoop gaat en je zelf weet dat je dicht bij God leeft en alles in overleg met Hem doet. Toch blijft steun en support zo belangrijk en juist ook die eenheid in Hem om dit te blijven vieren. Goed om de uitleg te lezen van Thomas968. Thanks ;)
Ook ik kon geen andere kant meer op dan de beslissing door te drukken terwille van het welzijn van mijzelf en de kids, een beslissing die indruiste dwars tegen alles in wat ik altijd beleed en volhield.. Ik denk eigenlijk dat Jezus me zelf er uit heeft gehaald. Wat God samengevoegd heeft scheidde de mens niet... wat een worsteling met die tekst. Onlangs hoorde ik iemand het zo zeggen: soms is het zo dat God zelf mensen scheidt. Hij mag dat wel.
Lastig om dan te bepalen wanneer God dat doet... in mijn situatie kan ik zeggen dat ik meerdere situaties heb meegemaakt in de afgelopen jaren die ik nu allemaal als een parelketting kan samenvoegen waarin Hij me liet zien dat Hij vierkant achter me staat en blijft staan. Alleen daardoor kon ik op gegeven moment de kracht vinden en de knoop doorhakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 12:00
 
JOL252 schreef:
Even een opmerking tussendoor.. wat goed om dit in openheid te bespreken en wat herken ik helaas veel..
Ook ik ging door de mangel bij mensen met het Woord in hun broekzak en dat is verscheurend, juist in een tijd dat je leven overhoop gaat en je zelf weet dat je dicht bij God leeft en alles in overleg met Hem doet. Toch blijft steun en support zo belangrijk en juist ook die eenheid in Hem om dit te blijven vieren. Goed om de uitleg te lezen van Thomas968. Thanks ;)
Ook ik kon geen andere kant meer op dan de beslissing door te drukken terwille van het welzijn van mijzelf en de kids, een beslissing die indruiste dwars tegen alles in wat ik altijd beleed en volhield.. Ik denk eigenlijk dat Jezus me zelf er uit heeft gehaald. Wat God samengevoegd heeft scheidde de mens niet... wat een worsteling met die tekst. Onlangs hoorde ik iemand het zo zeggen: soms is het zo dat God zelf mensen scheidt. Hij mag dat wel.
Lastig om dan te bepalen wanneer God dat doet... in mijn situatie kan ik zeggen dat ik meerdere situaties heb meegemaakt in de afgelopen jaren die ik nu allemaal als een parelketting kan samenvoegen waarin Hij me liet zien dat Hij vierkant achter me staat en blijft staan. Alleen daardoor kon ik op gegeven moment de kracht vinden en de knoop doorhakken.

Ik kon me helemaal in je verhaal vinden....Het lijkt erg veel op het mijne..
Bijna acht jaar strijd ging er aan vooraf....want scheiden???
DAT DOE JE NIET!!!!!

Wat het tenslotte wel gebeurde....
Maar ook nu na 2 jaar komen er zoveel dingen boven...
Een nieuwe relatie, waar het ook niet allemaal vanzelf gaat, en je je oude fouten weer tegenkomt!!!
Maar gelukkig is er geen ruzie....


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 7 april 2012, 21:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Je gaat niet echt in op mijn vraag:zie jij een verschil tussen een echtscheiding in de wereld en in de hemel? Of is het ,dat als je voor de wet gescheiden bent, je ook voor God gescheiden bent?

Ik zie dat inderdaad geheel anders. Het burgelijk huwelijk heeft vandaag de dag totaal geen inhoud meer. Men gaat daar gewoon mee om als was het even regelen en klaar zijn Klara en Kees en met de zelfde rotgang gaan we de zooi ook even uit elkaar helpen, alleeen al even met zijn 2en naar een advocaat en klaar is het weer. We hebben nu samenlevingscontracten die even rechtsgeldig zijn als een huwelijk. Dus al met al, heeft men wat burgelijke relaties aangaat er een zootje van gemaakt, zo ook met andere relaties en hun rechten.

Het kerkelijk huwelijk ga je een drieëenheid aan. Ik gaf al ergens aan dat ik een bevrijding voelde toen ik ja zei in de kerk, na een tijdje samen wonen. Het was een nu, nu is het goed gevoel. We wilden in de kerk trouwen om God er bij te betrekken, helaas menen velen (ook mijn ex) dat als de wet een huwelijk ontbind, ook het kerkelijk huwelijk ontbonden is, maar daar is weldegelijk ook een scheidbrief voor nodig, dus staat God en Zijn woord, wat mij betreft, nog steeds boven de wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:34
 
PIETER619 schreef:
Ik zie dat inderdaad geheel anders. Het burgelijk huwelijk heeft vandaag de dag totaal geen inhoud meer. Men gaat daar gewoon mee om als was het even regelen en klaar zijn Klara en Kees en met de zelfde rotgang gaan we de zooi ook even uit elkaar helpen, alleeen al even met zijn 2en naar een advocaat en klaar is het weer. We hebben nu samenlevingscontracten die even rechtsgeldig zijn als een huwelijk. Dus al met al, heeft men wat burgelijke relaties aangaat er een zootje van gemaakt, zo ook met andere relaties en hun rechten.

Het kerkelijk huwelijk ga je een drieëenheid aan. Ik gaf al ergens aan dat ik een bevrijding voelde toen ik ja zei in de kerk, na een tijdje samen wonen. Het was een nu, nu is het goed gevoel. We wilden in de kerk trouwen om God er bij te betrekken, helaas menen velen (ook mijn ex) dat als de wet een huwelijk ontbind, ook het kerkelijk huwelijk ontbonden is, maar daar is weldegelijk ook een scheidbrief voor nodig, dus staat God en Zijn woord, wat mij betreft, nog steeds boven de wet.


En nu zit jij zonder scheidbrief hier op cm rond te kijken of je een nieuwe relatie kunt krijgen?
Waarom wacht je niet tot je waarlijk vrijgezet bent en gaat daarna op jacht?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:57
 
PIETER619 schreef:
Ik zie dat inderdaad geheel anders. Het burgelijk huwelijk heeft vandaag de dag totaal geen inhoud meer. Men gaat daar gewoon mee om als was het even regelen en klaar zijn Klara en Kees en met de zelfde rotgang gaan we de zooi ook even uit elkaar helpen, alleeen al even met zijn 2en naar een advocaat en klaar is het weer. We hebben nu samenlevingscontracten die even rechtsgeldig zijn als een huwelijk. Dus al met al, heeft men wat burgelijke relaties aangaat er een zootje van gemaakt, zo ook met andere relaties en hun rechten.

Het kerkelijk huwelijk ga je een drieëenheid aan. Ik gaf al ergens aan dat ik een bevrijding voelde toen ik ja zei in de kerk, na een tijdje samen wonen. Het was een nu, nu is het goed gevoel. We wilden in de kerk trouwen om God er bij te betrekken, helaas menen velen (ook mijn ex) dat als de wet een huwelijk ontbind, ook het kerkelijk huwelijk ontbonden is, maar daar is weldegelijk ook een scheidbrief voor nodig, dus staat God en Zijn woord, wat mij betreft, nog steeds boven de wet.
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord, Pieter. Ik vind het een flauwe smoes. Je huwelijk is over, je vrouw heeft een ander en je zit jezelf te straffen met vreemde voorwaarden. In bijbelse tijden was de manier van scheiden door middel van een scheidingsbrief, bij ons is de rechter die daar een uitspraak over doet...
Ik vraag me af hoe je houding naar je ex is. Want ik kan me er alles bij voorstellen dat je ook moeite hebt haar los te laten. En dat lijkt me geen gemakkelijke scheiding toe tussen jullie.... Meestal zorgt zo'n vasthoudendheid voor veel problemen en ruzie. Voldoende basis voor een vechtscheiding lijkt me. Of daarmee Christus gediend is, is ook maar de vraag.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 8 april 2012, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 23:46
 
PIETER619 schreef:
Ik zie dat inderdaad geheel anders. Het burgelijk huwelijk heeft vandaag de dag totaal geen inhoud meer. Men gaat daar gewoon mee om als was het even regelen en klaar zijn Klara en Kees en met de zelfde rotgang gaan we de zooi ook even uit elkaar helpen, alleeen al even met zijn 2en naar een advocaat en klaar is het weer. We hebben nu samenlevingscontracten die even rechtsgeldig zijn als een huwelijk. Dus al met al, heeft men wat burgelijke relaties aangaat er een zootje van gemaakt, zo ook met andere relaties en hun rechten.

Het kerkelijk huwelijk ga je een drieëenheid aan. Ik gaf al ergens aan dat ik een bevrijding voelde toen ik ja zei in de kerk, na een tijdje samen wonen. Het was een nu, nu is het goed gevoel. We wilden in de kerk trouwen om God er bij te betrekken, helaas menen velen (ook mijn ex) dat als de wet een huwelijk ontbind, ook het kerkelijk huwelijk ontbonden is, maar daar is weldegelijk ook een scheidbrief voor nodig, dus staat God en Zijn woord, wat mij betreft, nog steeds boven de wet.



Als ik jouw verhalen zo lees over je scheiding en je kinderen krijgt je ex-vrouw wel een erg zwarte pietenrol toebedeeld en jij een wel heel erg goede....Wat zal haar verhaal zijn als ze jouw verslagen over de scheiding en haar kinderen hier zou lezen vraag ik me dan altijd af als ik jouw stukjes lees......Natuurlijk, het is jouw verhaal en jouw beleving.....maar probeer de andere partij dan ook enigszins heel te laten....Je gaat niet van iemand scheiden omdat je zo gelukkig met iemand bent en misschien leek het haar wel het beste om de kinderen bij jou te laten en was en is het een moeilijke keus voor haar...Dus eigenlijk heb ik een beetje moeite met jouw persoonlijke verhalen omdat het zo éénzijdig is.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:04
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik jouw verhalen zo lees over je scheiding en je kinderen krijgt je ex-vrouw wel een erg zwarte pietenrol toebedeeld en jij een wel heel erg goede....Wat zal haar verhaal zijn als ze jouw verslagen over de scheiding en haar kinderen hier zou lezen vraag ik me dan altijd af als ik jouw stukjes lees......Natuurlijk, het is jouw verhaal en jouw beleving.....maar probeer de andere partij dan ook enigszins heel te laten....Je gaat niet van iemand scheiden omdat je zo gelukkig met iemand bent en misschien leek het haar wel het beste om de kinderen bij jou te laten en was en is het een moeilijke keus voor haar...Dus eigenlijk heb ik een beetje moeite met jouw persoonlijke verhalen omdat het zo éénzijdig is.....

Natuurlijk "hij die zonder zonde is werpe de eerst esteen". Helaas jammer dat men niet meerdere personen (die er mee van doen hadden) hierover hier hun mening kunnen zetten. Als je met plezier je 25 jarig huwelijk viert en blijk geeft van liede voor elkaar, je dan na 2 jaar even tijdelijk moet verhuizen naar een ander dorp, zij toen in contact kwam/zocht met haar vroegere stapmaat en zich liet beïnvloeden en zo tot verkeerde conclusies komt, wat is er dan aan de hand? Als je beter had gelezen, had je kunnen zien dat ze totaal om omgeturnd was van liefhebbende egenoot en vooral moeder, naar een egoïstisch persoon en daarom de kinderen eerst dus ook niets meer van haar wilde weten.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 17 april 2012, 02:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord, Pieter. Ik vind het een flauwe smoes. Je huwelijk is over, je vrouw heeft een ander en je zit jezelf te straffen met vreemde voorwaarden. In bijbelse tijden was de manier van scheiden door middel van een scheidingsbrief, bij ons is de rechter die daar een uitspraak over doet...
Ik vraag me af hoe je houding naar je ex is. Want ik kan me er alles bij voorstellen dat je ook moeite hebt haar los te laten. En dat lijkt me geen gemakkelijke scheiding toe tussen jullie.... Meestal zorgt zo'n vasthoudendheid voor veel problemen en ruzie. Voldoende basis voor een vechtscheiding lijkt me. Of daarmee Christus gediend is, is ook maar de vraag.

Als wat ik uit de Bijbel haal een smoes is, is wat er in de Bijbel staat een leugen. Misschen is het daarom zo gemakkellijk om als "christen" te gaan scheiden, je hoeft geen moeite te doen om te werken aan een goede relatie als die even moeilijk gaat, gelijk maar scheiden wat het burgelijk huwelijk is gelijk of staat zelf hoger dan het kerkelijk huwelijk.

Waarom ben jij in de kerk getrouwd of vond je dat niet nodig of was het alleen maar om het mooie plaatje?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:14
 
PIETER649 schreef:
En nu zit jij zonder scheidbrief hier op cm rond te kijken of je een nieuwe relatie kunt krijgen?
Waarom wacht je niet tot je waarlijk vrijgezet bent en gaat daarna op jacht?? Smiley die vol vragen zit

Ten eerste wie kan een scheidbrief afgeven en op grond waarvan?
Of ik een nieuwe relatie met iemand aan ga, is niet aan mij, maar aan wat mij gegeven wordt. Ik vraag God of Hij mijn leven wil leiden en dat wil geven wat werkelijk nodig is. Geeft Hij mij een andere vrouw op mijn pad dan zij het zo, heeft Hij andere bedoelingen dan is dat mij ook goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:16
 
PIETER619 schreef:
Natuurlijk "hij die zonder zonde is werpe de eerst esteen". Helaas jammer dat men niet meerdere personen (die er mee van doen hadden) hierover hier hun mening kunnen zetten. Als je met plezier je 25 jarig huwelijk viert en blijk geeft van liede voor elkaar, je dan na 2 jaar even tijdelijk moet verhuizen naar een ander dorp, zij toen in contact kwam/zocht met haar vroegere stapmaat en zich liett beïnvloeden en zo tot verkeerde conclusies komt, wat is er dan aan de hand? Als je beter had gelezen, had je kunnen zien dat ze totaal om omgetrund was van liefhebbende egenoot en vooral moeder, naar een egoïstisch persoon en daarom de kinderen eerst dus ook niets meer van haar wilde weten.


Dat is jou versie van het verhaal, het verhaal zoals jij het beleefd hebt.
En zo heeft zij ook haar verhaal, een verhaal over dezelfde scheiding maar dan in haar beleving.

Als jij mijn verhaal over mn scheiding hoort, en het verhaal van mijn ex, dan heb je niet het idee dat dat over hetzelfde huwelijk en dezelfde scheiding gaat. Maar dat wil niet zeggen dat 1 van beiden gelijk heeft of ongelijk heeft, je hebt het beiden anders beleeft en als je je totaal niet in het verhaal van de ander herkent is dat voor mij een teken dat er dus iets goed mis zat in dat huwelijk.

Mijn ex schildert mij precies af zoals jij je ex-vrouw afschilderd, en als je enkel dat verhaal kent zou je je af gaan vragen wat voor vreselijk mens ik wel niet ben.
Als je mijn verhaal hoort vraag je je waarschijnlijk af waarom ik niet eerder vertrokken ben.
En de waarheid......die ligt waarschijnlijk ergens middenin, overschaduwd door onze persoonlijke beleving van het hele gebeuren.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 9 april 2012, 11:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:21
 
PIETER619 schreef:
Als wat ik uit de Bijbel haal een smoes is, is wat er in de Bijbel staat een leugen. Misschen is het daarom zo gemakkellijk om als "christen" te gaan scheiden, je hoeft geen moeite te doen om te werken aan een goede relatie als die even moeilijk gaat, gelijk maar scheiden wat het burgelijk huwelijk is gelijk of staat zelf hoger dan het kerkelijk huwelijk.

Waarom ben jij in de kerk getrouwd of vond je dat niet nodig of was het alleen maar om het mooie plaatje?
Je gaat er dus van uit, dat als iemand gescheiden is, hij/zij niet gevochten heeft voor zijn huwelijk. Wat weet je er eigenlijk van? Ik ken niemand die zomaar gaat scheiden, vaak is het een heel moeilijk proces. Echtscheiding is vaak een nederlaag voor de betrokkenen, niet een overwinning. Want uiteindelijk raak je meer kwijt, dan dat je ermee opschiet. Ik zou maar niet zo snel met veroordelingen komen als ik jou was. Ik heb nu al medelijden met je ex...
En wat betreft je opmerking over de Bijbel: dit is nu iets wat je in die cultuur moet zien. De scheidbrief was toen het middel van echtscheiding, dat kennen we nu niet meer. Daarvoor is de rechter gekomen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 9 april 2012, 11:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:22
 
PIETER619 schreef:
Ten eerste wie kan een scheidbrief afgeven en op grond waarvan?
Of ik een nieuwe relatie met iemand aan ga, is niet aan mij, maar aan wat mij gegeven wordt. Ik vraag God of Hij mijn leven wil leiden en dat wil geven wat werkelijk nodig is. Geeft Hij mij een andere vrouw op mijn pad dan zij het zo, heeft Hij andere bedoelingen dan is dat mij ook goed.


Zolang jij denkt dat je huwelijk nog niet ontbonden is , en gaat een relatie aan dan pleeg je overspel.
Als ik jou zo lees kan er maar 1 iemand je huwelijk echt ontbinden en dat is God.
Zelfs het zoeken naar een nieuwe partner is ook een vorm van overspel.


Er heeft nog nooit iemand rechtstreeks van uit de hemel een antwoord gekregen dat ie gescheiden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:28
 
PIETER619 schreef:
Natuurlijk "hij die zonder zonde is werpe de eerst esteen". Helaas jammer dat men niet meerdere personen (die er mee van doen hadden) hierover hier hun mening kunnen zetten. Als je met plezier je 25 jarig huwelijk viert en blijk geeft van liede voor elkaar, je dan na 2 jaar even tijdelijk moet verhuizen naar een ander dorp, zij toen in contact kwam/zocht met haar vroegere stapmaat en zich liett beïnvloeden en zo tot verkeerde conclusies komt, wat is er dan aan de hand? Als je beter had gelezen, had je kunnen zien dat ze totaal om omgetrund was van liefhebbende egenoot en vooral moeder, naar een egoïstisch persoon en daarom de kinderen eerst dus ook niets meer van haar wilde weten.



Nu doe je het weer, je verhaal is één aanklacht tegen je ex-vrouw.....Hou daar toch mee op......Zo praat je niet over iemand waar je zegt zoveel van gehouden te hebben.....
Hoe kan je nu met zoveel bitterheid in je lijf weer in een andere relatie stappen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 13:38
 
PIETER619 schreef:
Als wat ik uit de Bijbel haal een smoes is, is wat er in de Bijbel staat een leugen. Misschen is het daarom zo gemakkellijk om als "christen" te gaan scheiden, je hoeft geen moeite te doen om te werken aan een goede relatie als die even moeilijk gaat, gelijk maar scheiden wat het burgelijk huwelijk is gelijk of staat zelf hoger dan het kerkelijk huwelijk.

Waarom ben jij in de kerk getrouwd of vond je dat niet nodig of was het alleen maar om het mooie plaatje?



wat is er voor een christen precies "gemakkelijk" in een scheidingsproces, pieter? kun je het iets concreter maken, zodat ik je boodschap begrijpen kan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6