ChristianMatch
 


Forum

gescheiden...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 10:32
 
PIETER619 schreef:
Jammer dat je niet altijd voor je kinderen op komt, laat ze hun neus maar stoten is dus niet waarschuwend bezig zijn. Eerst waarschuwen en dan is de keus aan hun, is een kind iets meegeven om over na te denken. Dit houd ook in dat ze dan beter bedacht zijn op negatieve gevolgen.

ik heb hier ook geprobeerd aan tegeven dat mijn ex alleen door verkeerde invloed verkeerde keuzes heeft gemaakt en dat doordat zij zich open ging stellen voor haar moederhart er een goede keus is gemaakt en kon daardoor de kinderen ook weer met haar in gesprek en zo kwam dus dat ze met de kerst hier kon zijn.


Ik denk dat hier duidelijk naar voren komt dat jij vind dat je ex verkeerde keuzes maakt en dat je daar je kinderen ook wel bij betrekt gezien de volgende zin: omdat zij zich open ging stellen voor haar moederhart kon(ik lees mocht) zij met de kerst hier zijn.......nou ja.......je hebt ze vast gewaarschuwd ipv dat zij zelf hun eigen ervaringen met hun moeder konden delen......Het mag allemaal op jouw voorwaarden.......pfff
Zal toch voor je ex-vrouw ook niet allemaal meevallen...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 10:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat hier duidelijk naar voren komt dat jij vind dat je ex verkeerde keuzes maakt en dat je daar je kinderen ook wel bij betrekt gezien de volgende zin: omdat zij zich open ging stellen voor haar moederhart kon(ik lees mocht) zij met de kerst hier zijn.......nou ja.......je hebt ze vast gewaarschuwd ipv dat zij zelf hun eigen ervaringen met hun moeder konden delen......Het mag allemaal op jouw voorwaarden.......pfff
Zal toch voor je ex-vrouw ook niet allemaal meevallen...... Engeltje smiley

sorry maar ik vind je reusachtig in je interpretaties.. misschien kun je wat meer open vragen stellen hoe Pieter eea bedoeld. Ik lees hele andere dingen dan jij namelijk... en zoals jij Pieter ongenuanceerdheid verwijt, lees ik in jouw reacties ook weinig nuance... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 11:02
 
JOL252 schreef:
sorry maar ik vind je reusachtig in je interpretaties.. misschien kun je wat meer open vragen stellen hoe Pieter eea bedoeld. Ik lees hele andere dingen dan jij namelijk... en zoals jij Pieter ongenuanceerdheid verwijt, lees ik in jouw reacties ook weinig nuance... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond


Ik interpreteer net zo als ik dat wil......en dat doe jij ook aardig zo te lezen in je bovenstaande opmerking.........
Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 10 april 2012, 11:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 11:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik interpreteer net zo als ik dat wil......en dat doe jij ook aardig zo te lezen in je bovenstaande opmerking.........
Engeltje smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 13:47
 
Graag weer on-topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 01:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat hier duidelijk naar voren komt dat jij vind dat je ex verkeerde keuzes maakt en dat je daar je kinderen ook wel bij betrekt gezien de volgende zin: omdat zij zich open ging stellen voor haar moederhart kon(ik lees mocht) zij met de kerst hier zijn.......nou ja.......je hebt ze vast gewaarschuwd ipv dat zij zelf hun eigen ervaringen met hun moeder konden delen......Het mag allemaal op jouw voorwaarden.......pfff
Zal toch voor je ex-vrouw ook niet allemaal meevallen...... Engeltje smiley

Het is onder de voorwaarden van de kinderen gegaan en ik heb mij zoals gewoonlijk aangepast aan het belang van mijn gezin. Helaas wil je niet lezen wat ik meer schrijf en gaat puur van je eigen interpretatie uit, lees eens wat beter. Zij had zich afgesloten van de wereld maar in eerste instantie voor haar gezin en een paar weken later ook voor haar familie, JUIST dankzij dat ik de kinderen naar haar toe heb gestuurd konden er na 2 x van de kids naar haar toe, door toeval van wat ik hoorde, er voor zorgen dat daarna 2x met goede begelieiding er pas gespreken zijn gevoerd, waarbij de kinderen zeiden, dat er nu geluisterd werd naar hun, maar dat zij ook naar haar moesten luisteren.

Kun je nu eindelijk eens begrijpen tegen wat voor onbegrip ik steeds weer aanloop. Op 1 na (maar die weet ook wel wat hij wil is 17) zijn onze kinderen volwassen en ik hoef dus niets voor hun te bepalen. Aaanstaand schoondochter vroeg laatst of men tijdens het gehele proces tot nu toe, men ooit eens heeft gevraagd wat mijn gevoelens waren, waar ik haar een onkennend antwoord heb gegeven. Ik heb wel gezegd dat ik het geprobeerd heb, maar het belang van het gezin boven alles staat. Ik had een fantastisch moeder, ze runde een groot gezin en ook daarnaast een keuterboerderij met 6 koeien. Ze stond altijd voor iedereen klaar en iedereen was welkom. Zij is een groot voorbeeld voor mij geweest later kwam ik er achter waarom zij dat deed, namelijk ze had en nog groter Voorbeeld. Ik probeer in de buurt te komen van wat zij was, heb natuurlijk wel mijn gebreken, maar als men mij beticht van waardeloze vader, heeft men totaal geen kaas gegeten van wat ouderzijn inhoud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 06:34
 
PIETER619 schreef:
AMEN

Pieter ik kan met je mee, helemaal. En soms weten we -tegen beter wete in- dat er onverantwoorde dingen gebeuren, ook naar onze kinderen toe. Zoals Xabia zegt, heeft ieder van ons zijn eigen verhaal. En als -verantwoorde ouder- dan sta je daar aan de kant. Onmacht over je én dan dat allemaal loslate. Is het schuld, is het onvermogen, als mens vatte ik dit niet. Gelukkig heb ik God lere kennen.
En onze Heer is me steeds nabij geweest, droeg me in zijn armen doorheen situaties waar ik staande moest blijven, redde me uit de vuurhaarden, toen ik viel raapte Hij me op, ... Welk een hoop waarin ik mocht leven én ik ben hem dankbaar dat ik onze kinderen heb mogen opvoeden. Niet uit eigen kracht, want dat lukte me niet, Zijn zorg was er steeds. En hiervoor ben ik dankbaar, wil Hem eren en grootmaken. Want onze kinderen zijn een diamant in zijn handpalm.
Het ontroerd me hoe je kinderen terug contact kregen met hun moeder en er herstel voorhen was én niet het minst dat je hen hierin wegwijs maakte, één grote genade ! Blijft onze Heer zoeken, doorgaan, leef dicht bij Hem. Hij alleen weet wat je doorstond.

Hartelijke groet en tot op de pic nic in Ede !,
Herman Lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 11 april 2012, 06:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 07:52
 
Dit woord was NIET tegen mij gericht, maar ik kan en mag wel zeggen....

Hier kon ik wat mee...ook ik...Dank Herman!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 07:54
 
2x zelfde bericht neergezet door CM?

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 11 april 2012, 08:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 07:55
 
HERMAN968 schreef:
Pieter ik kan met je mee, helemaal. En soms weten we -tegen beter wete in- dat er onverantwoorde dingen gebeuren, ook naar onze kinderen toe. Zoals Xabia zegt, heeft ieder van ons zijn eigen verhaal. En als -verantwoorde ouder- dan sta je daar aan de kant. Onmacht over je én dan dat allemaal loslate. Is het schuld, is het onvermogen, als mens vatte ik dit niet. Gelukkig heb ik God lere kennen.
En onze Heer is me steeds nabij geweest, droeg me in zijn armen doorheen situaties waar ik staande moest blijven, redde me uit de vuurhaarden, toen ik viel raapte Hij me op, ... Welk een hoop waarin ik mocht leven én ik ben hem dankbaar dat ik onze kinderen heb mogen opvoeden. Niet uit eigen kracht, want dat lukte me niet, Zijn zorg was er steeds. En hiervoor ben ik dankbaar, wil Hem eren en grootmaken. Want onze kinderen zijn een diamant in zijn handpalm.
Het ontroerd me hoe je kinderen terug contact kregen met hun moeder en er herstel voorhen was én niet het minst dat je hen hierin wegwijs maakte, één grote genade ! Blijft onze Heer zoeken, doorgaan, leef dicht bij Hem. Hij alleen weet wat je doorstond.

Hartelijke groet en tot op de pic nic in Ede !,
Herman Lachende smiley

Yes. Dwars door onze onvolkomenheid heen ziet Hij ons hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 18:09
 
JOL252 schreef:
Yes. Dwars door onze onvolkomenheid heen ziet Hij ons hart.

[url]http://youtu.be/aRXt5OjIe5E[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 18:45
 
HERMAN968 schreef:
http://youtu.be/aRXt5OjIe5E
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 20:53
 
PIETER619 schreef:
Het is onder de voorwaarden van de kinderen gegaan en ik heb mij zoals gewoonlijk aangepast aan het belang van mijn gezin. Helaas wil je niet lezen wat ik meer schrijf en gaat puur van je eigen interpretatie uit, lees eens wat beter. Zij had zich afgesloten van de wereld maar in eerste instantie voor haar gezin en een paar weken later ook voor haar familie, JUIST dankzij dat ik de kinderen naar haar toe heb gestuurd konden er na 2 x van de kids naar haar toe, door toeval van wat ik hoorde, er voor zorgen dat daarna 2x met goede begelieiding er pas gespreken zijn gevoerd, waarbij de kinderen zeiden, dat er nu geluisterd werd naar hun, maar dat zij ook naar haar moesten luisteren.

Kun je nu eindelijk eens begrijpen tegen wat voor onbegrip ik steeds weer aanloop. Op 1 na (maar die weet ook wel wat hij wil is 17) zijn onze kinderen volwassen en ik hoef dus niets voor hun te bepalen. Aaanstaand schoondochter vroeg laatst of men tijdens het gehele proces tot nu toe, men ooit eens heeft gevraagd wat mijn gevoelens waren, waar ik haar een onkennend antwoord heb gegeven. Ik heb wel gezegd dat ik het geprobeerd heb, maar het belang van het gezin boven alles staat. Ik had een fantastisch moeder, ze runde een groot gezin en ook daarnaast een keuterboerderij met 6 koeien. Ze stond altijd voor iedereen klaar en iedereen was welkom. Zij is een groot voorbeeld voor mij geweest later kwam ik er achter waarom zij dat deed, namelijk ze had en nog groter Voorbeeld. Ik probeer in de buurt te komen van wat zij was, heb natuurlijk wel mijn gebreken, maar als men mij beticht van waardeloze vader, heeft men totaal geen kaas gegeten van wat ouderzijn inhoud.


Het gaat mij erom dat je zo over je vrouw praat terwijl zich niet kan verdedigen...Dat vind ik niet christen eigen en zeker niet gepast.....
Zij kan dus geen weerwoord geven op jouw verhaal.....en dat staat me tegen......ik vind dat niet fair.....
Als jij jezelf een prima vader vind wie ben ik dan om te zeggen dat jij dat niet bent? Totaal niet boeiend wat ik daar van vind.....
Maar mensen heel laten en niet over ze praten waar ze bij zijn dat is je christenplicht........niets meer en niets minder......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 21:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat mij erom dat je zo over je vrouw praat terwijl zich niet kan verdedigen...Dat vind ik niet christen eigen en zeker niet gepast.....
Zij kan dus geen weerwoord geven op jouw verhaal.....en dat staat me tegen......ik vind dat niet fair.....
Als jij jezelf een prima vader vind wie ben ik dan om te zeggen dat jij dat niet bent? Totaal niet boeiend wat ik daar van vind.....
Maar mensen heel laten en niet over ze praten waar ze bij zijn dat is je christenplicht........niets meer en niets minder......

Ik heb meende ik, al menig keer gezegd dat ze een fantastische moeder was en nu ook weer zo stadig aan ook weer wil zijn gelukkig. Ze is aan de beterende hand, mede daardoor belde een zoon op, om te vragen wat haar preciese adres was (hij is 2 weken thuis) en wilde omdat hij even ergens heen moest ook even bij haar langs gaan. Ik heb met plezier hem haar adres gegeven en hij had het goed bij haar gehad.

Wat er allemaal is gebeurd is niet zo zeer aan haar te wijten maar meer aan de omstandigheden waar ze zich in ging vertoeven en zo helaas verkeerde keuzes maakte. Ze geeft nu zelf ook toe, dat ze toen als het ware door een hel is gegaan.
Ze was toen even (simpel gezegd)ontoerekeningsvatbaar, dit heb ik ook tegen haar zuster gezegd (eerst ging ze elke dag, op zondag na, even bij haar op de koffie en nu moet ze niets meer van haar weten en heeft haar veel pijn gedaan) om zo toch een deur open te houden om conctacten te kunnen herstellen, gelukkig kan haar zus dat nu ook zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 22:25
 
HERMAN968 schreef:
Pieter ik kan met je mee, helemaal. En soms weten we -tegen beter wete in- dat er onverantwoorde dingen gebeuren, ook naar onze kinderen toe. Zoals Xabia zegt, heeft ieder van ons zijn eigen verhaal. En als -verantwoorde ouder- dan sta je daar aan de kant. Onmacht over je én dan dat allemaal loslate. Is het schuld, is het onvermogen, als mens vatte ik dit niet. Gelukkig heb ik God lere kennen.
En onze Heer is me steeds nabij geweest, droeg me in zijn armen doorheen situaties waar ik staande moest blijven, redde me uit de vuurhaarden, toen ik viel raapte Hij me op, ... Welk een hoop waarin ik mocht leven én ik ben hem dankbaar dat ik onze kinderen heb mogen opvoeden. Niet uit eigen kracht, want dat lukte me niet, Zijn zorg was er steeds. En hiervoor ben ik dankbaar, wil Hem eren en grootmaken. Want onze kinderen zijn een diamant in zijn handpalm.
Het ontroerd me hoe je kinderen terug contact kregen met hun moeder en er herstel voorhen was én niet het minst dat je hen hierin wegwijs maakte, één grote genade ! Blijft onze Heer zoeken, doorgaan, leef dicht bij Hem. Hij alleen weet wat je doorstond.

Hartelijke groet en tot op de pic nic in Ede !,
Herman Lachende smiley

Als je dat blijft doen Herman, dan kan niemand je meer iets maken.
Want God is een liefdevolle God die er altijd voor je is.
Ook mij heeft Hij door veel verdriet heen geholpen en ook ik ben dagelijks zeer dankbaar.
Veel sterkte verder en Gods zegen.
Simon253
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:57
 
ESTHER420 schreef:
Duidelijk hoe God er over denkt, volgens Zijn woord.
Maar toch ook zo de realiteit van deze dag.
Veel huwelijken houden geen stand meer in deze maatschappij.
Wordt er minder waarde aan gehecht? Geven mensen makkelijker op?
De maatschappij is tegenwoordig een maatschappij met veel veranderingen, vernieuwingen (niet altijd ten goede).
Helaas hebben we daarbij steeds meer met scheidingen te maken.

Het valt my op dat op deze site cq forum erg veel gescheiden mensen discusseren
Wat op het forum schrijft is ook bijna alleen maar 40+

volgen jullie ook deze serie?
http://www.rtl.nl/xl/#/u/8c555018-8c1f-37db-b8bb-e477dee1bb2c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:09
 
HENK393 schreef:
Het valt my op dat op deze site cq forum erg veel gescheiden mensen discusseren
Wat op het forum schrijft is ook bijna alleen maar 40+

volgen jullie ook deze serie?
http://www.rtl.nl/xl/#/u/8c555018-8c1f-37db-b8bb-e477dee1bb2c

maar ik ben mijn trouwe viervoeter helemaal niet kwijt, henk!! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS767





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:07
 
Nou ik heb alle ontroerende en verdrietige verhalen gelezen en heb met iedereen te doen die uit elkaar of gescheiden is. Ik heb mijn uit elkaar ( klinkt wat beter!) net afgerond en het doet pijn erg veel pijn. Het kwam deels door het geloof de bijbel waarschuwd ook dat een ongelijk span niet goed is.
Ik denk ook ( sorry vrouwen) dat het door onze regering het te makkelijk gemaakt wordt om te scheiden! De drempel is erg laag, als het in een relatie niet gaat dan gaat het natuurlijk echt niet meer. Maar de man moet 12 jaar!!! Partneralimentatie betalen en kinderalimentatie en de bedragen die daar bij horen zijn vaak niet rieel. Niet in alle gevallen natuurlijk! Maar een beetje zwart bijklussen en ze krijgen meer geld dan ooit.!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 05:10
 
HANS767 schreef:
Nou ik heb alle ontroerende en verdrietige verhalen gelezen en heb met iedereen te doen die uit elkaar of gescheiden is. Ik heb mijn uit elkaar ( klinkt wat beter!) net afgerond en het doet pijn erg veel pijn. Het kwam deels door het geloof de bijbel waarschuwd ook dat een ongelijk span niet goed is.
Ik denk ook ( sorry vrouwen) dat het door onze regering het te makkelijk gemaakt wordt om te scheiden! De drempel is erg laag, als het in een relatie niet gaat dan gaat het natuurlijk echt niet meer. Maar de man moet 12 jaar!!! Partneralimentatie betalen en kinderalimentatie en de bedragen die daar bij horen zijn vaak niet rieel. Niet in alle gevallen natuurlijk! Maar een beetje zwart bijklussen en ze krijgen meer geld dan ooit.!!!

Hallo allemaal,
Nou, dan nu even een klein berichtje van mij: niet gescheiden, wel weduwe...
Raar maar waar: ook ik word door de menigte om me heen met argusogen bekeken... en inhet begin gemeden, terwijl we een goed huwelijk hadden, en hij aan ziekte gestorven is..
Ook bijna niemand heeft aan mij persoonlijk gevraagd hoe het met me was, wel aan allerrlei personen om me heen (die ook niet veel wisten) en zo stelden ze zichzelf gerust, want: het gaat wel goed met haar en haar baby en dochter.
Mijn conclusie is: ze konden er niet mee om gaan, vanwege eigen tekortschieten allelei smoesjes. Geen èchte naastenliefde en interessse van ook goede vrienden: bang voor èchte nabijheid. Niet mijn probleem dus, wel het hunne..

Dit proef ik ook uit de stukjes hierboven: wie durft er vanuit zijn hart naar de ander te kijken en diegene te bemoedigen. (geschieden of niet?) De zorg voor de nieuwe weduwen, weduwenaars en wezen van deze tijd op zich te nemen, ookal is het er maar één?
Is dat niet waarvan de Bijbel zegt, dat dat ware godsdienst is? Omzien naar de ander die het beroerder heeft/er voorstaat dan jij?

Ik heb de diepe essentie er door de jaren heen van moeten leren en ben door een diep dal gegaan. God trok me eruit, Halleluia! Nu ben ik een ander mens en oprecht opnieuw geboren in Hem.
Jezus heeft alles al meegemaakt en helpt mij hier op Zijn manier mee om te gaan, en ik dank Hem en de Vader ervoor en de genade die de H. Geest mij er elke dag weer voor geeft.

Tot zover, ik moest het even kwijt,
Liefs en God bless,

weduwe Roos


Laatst aangepast door
ROOS423
op woensdag 27 juni 2012, 05:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 05:54
 
ROOS423 schreef:
Hallo allemaal,
Nou, dan nu even een klein berichtje van mij: niet gescheiden, wel weduwe...
Raar maar waar: ook ik word door de menigte om me heen met argusogen bekeken... en inhet begin gemeden, terwijl we een goed huwelijk hadden, en hij aan ziekte gestorven is..
Ook bijna niemand heeft aan mij persoonlijk gevraagd hoe het met me was, wel aan allerrlei personen om me heen (die ook niet veel wisten) en zo stelden ze zichzelf gerust, want: het gaat wel goed met haar en haar baby en dochter.
Mijn conclusie is: ze konden er niet mee om gaan, vanwege eigen tekortschieten allelei smoesjes. Geen èchte naastenliefde en interessse van ook goede vrienden: bang voor èchte nabijheid. Niet mijn probleem dus, wel het hunne..

Dit proef ik ook uit de stukjes hierboven: wie durft er vanuit zijn hart naar de ander te kijken en diegene te bemoedigen. (geschieden of niet?) De zorg voor de nieuwe weduwen, weduwenaars en wezen van deze tijd op zich te nemen, ookal is het er maar één?
Is dat niet waarvan de Bijbel zegt, dat dat ware godsdienst is? Omzien naar de ander die het beroerder heeft/er voorstaat dan jij?

Ik heb de diepe essentie er door de jaren heen van moeten leren en ben door een diep dal gegaan. God trok me eruit, Halleluia! Nu ben ik een ander mens en oprecht opnieuw geboren in Hem.
Jezus heeft alles al meegemaakt en helpt mij hier op Zijn manier mee om te gaan, en ik dank Hem en de Vader ervoor en de genade die de H. Geest mij er elke dag weer voor geeft.

Tot zover, ik moest het even kwijt,
Liefs en God bless,

weduwe Roos

'Het gaat wel goed met haar en haar baby en dochter', schreef je...terwijl op je profiel staat dat je geen kinderen hebt. Een beetje raar eigenlijk. Tenzij...maar de rest kan je zelf wel invullen. Nou ja er staan nog wel andere onduidelijkheden op die er op wijze dat dit profiel nu door iemand wordt gebruikt en niet door de eerste eigenares.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 08:12
 
FRANKT627 schreef:
'Het gaat wel goed met haar en haar baby en dochter', schreef je...terwijl op je profiel staat dat je geen kinderen hebt. Een beetje raar eigenlijk. Tenzij...maar de rest kan je zelf wel invullen. Nou ja er staan nog wel andere onduidelijkheden op die er op wijze dat dit profiel nu door iemand wordt gebruikt en niet door de eerste eigenares.

dat zou je dan voor kennisgeving kunnen aannemen, frank; so let it go.

welkom op cm roos (071)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 08:29
 
ROOS423 schreef:
Hallo allemaal,
Nou, dan nu even een klein berichtje van mij: niet gescheiden, wel weduwe...
Raar maar waar: ook ik word door de menigte om me heen met argusogen bekeken... en inhet begin gemeden, terwijl we een goed huwelijk hadden, en hij aan ziekte gestorven is..
Ook bijna niemand heeft aan mij persoonlijk gevraagd hoe het met me was, wel aan allerrlei personen om me heen (die ook niet veel wisten) en zo stelden ze zichzelf gerust, want: het gaat wel goed met haar en haar baby en dochter.
Mijn conclusie is: ze konden er niet mee om gaan, vanwege eigen tekortschieten allelei smoesjes. Geen èchte naastenliefde en interessse van ook goede vrienden: bang voor èchte nabijheid. Niet mijn probleem dus, wel het hunne..

Dit proef ik ook uit de stukjes hierboven: wie durft er vanuit zijn hart naar de ander te kijken en diegene te bemoedigen. (geschieden of niet?) De zorg voor de nieuwe weduwen, weduwenaars en wezen van deze tijd op zich te nemen, ookal is het er maar één?
Is dat niet waarvan de Bijbel zegt, dat dat ware godsdienst is? Omzien naar de ander die het beroerder heeft/er voorstaat dan jij?

Ik heb de diepe essentie er door de jaren heen van moeten leren en ben door een diep dal gegaan. God trok me eruit, Halleluia! Nu ben ik een ander mens en oprecht opnieuw geboren in Hem.
Jezus heeft alles al meegemaakt en helpt mij hier op Zijn manier mee om te gaan, en ik dank Hem en de Vader ervoor en de genade die de H. Geest mij er elke dag weer voor geeft.

Tot zover, ik moest het even kwijt,
Liefs en God bless,

weduwe Roos


AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:51
 
FRANKT627 schreef:
'Het gaat wel goed met haar en haar baby en dochter', schreef je...terwijl op je profiel staat dat je geen kinderen hebt. Een beetje raar eigenlijk. Tenzij...maar de rest kan je zelf wel invullen. Nou ja er staan nog wel andere onduidelijkheden op die er op wijze dat dit profiel nu door iemand wordt gebruikt en niet door de eerste eigenares.



Ben jij in dienst van CM om te kijken of de profielen nog wel kloppen??? Verraste, verbaasde smiley
MM toch maar eens mijn profiel bekijken of mijn haarkleur nog wel klopt..... Engeltje smiley


Zou het eerlijk gezegd niet eens bedenken om dat te controleren.......en al helemaal niet om dat nu op het forum te zetten...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE336





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben jij in dienst van CM om te kijken of de profielen nog wel kloppen??? Verraste, verbaasde smiley
MM toch maar eens mijn profiel bekijken of mijn haarkleur nog wel klopt..... Engeltje smiley


Zou het eerlijk gezegd niet eens bedenken om dat te controleren.......en al helemaal niet om dat nu op het forum te zetten...... Verraste, verbaasde smiley

Hier gaat het om prioriteiten stellen in je leven Willemijn....ieder z'n hobby toch? Knipoog smiley

Eigenlijk zouden ze in de profielen ook een mogelijkheid moeten zetten of je van wokken houd... scheelt ook weer huiswerk Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 17:31
 
JANE336 schreef:
Hier gaat het om prioriteiten stellen in je leven Willemijn....ieder z'n hobby toch? Knipoog smiley

Eigenlijk zouden ze in de profielen ook een mogelijkheid moeten zetten of je van wokken houd... scheelt ook weer huiswerk Smiley met dichtgeplakte mond




Heb je helemaal gelijk in.....en is ook zo.....

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 19:17
 
FRANKT627 schreef:
'Het gaat wel goed met haar en haar baby en dochter', schreef je...terwijl op je profiel staat dat je geen kinderen hebt. Een beetje raar eigenlijk. Tenzij...maar de rest kan je zelf wel invullen. Nou ja er staan nog wel andere onduidelijkheden op die er op wijze dat dit profiel nu door iemand wordt gebruikt en niet door de eerste eigenares.

nou wil het toch even voor Frank opnemen het viel mij ook meteen op hoor, Ik was er niet naar op zoek ofzo, wilde alleen ff kijken of het die roos is die onlangs hier was. Maar het blijkt dat een vrijgezelle Roos het abo overgenomen heeft van de weduwe Roos. Vandaar de verwarring
En als het dan ook nog een dame in de voor Frank goeie leeftijd is snap ik best dat ie goed kijkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 19:33
 
ROELANDE345 schreef:
nou wil het toch even voor Frank opnemen het viel mij ook meteen op hoor, Ik was er niet naar op zoek ofzo, wilde alleen ff kijken of het die roos is die onlangs hier was. Maar het blijkt dat een vrijgezelle Roos het abo overgenomen heeft van de weduwe Roos. Vandaar de verwarring
En als het dan ook nog een dame in de voor Frank goeie leeftijd is snap ik best dat ie goed kijkt


Ik wordt bijna helemaal benieuwd naar de weduwe Roos..... Knipoog smiley
Enne Roelande, ik ken Frank al wat langer dan vandaag en mag hem graag plagen....... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 19:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik wordt bijna helemaal benieuwd naar de weduwe Roos..... Knipoog smiley
Enne Roelande, ik ken Frank al wat langer dan vandaag en mag hem graag plagen....... Verraste, verbaasde smiley

ja dat weet ik wel maarre nu vond ik het toch wel heel bont

zo zielug
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 19:38
 
ROELANDE345 schreef:
ja dat weet ik wel maarre nu vond ik het toch wel heel bont

zo zielug
Lachende smiley



Ah, wel lief van je dat je hem sielug vind....Maar weet je...Frank plaagt ook graag..........en wie kaatst? hoe luidt dat spreekwoord toch alweer.....



Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 20:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ah, wel lief van je dat je hem sielug vind....Maar weet je...Frank plaagt ook graag..........en wie kaatst? hoe luidt dat spreekwoord toch alweer.....



Knipoog smiley

waar is Frank eigenlijk? zou er zoveel te proeven zijn bij AH vandaag? Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6