ChristianMatch
 


Forum

Wanneer..
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:27
 
Menigmaal is het zo..
Wanneer ik vast loopt met al mijn goed weten van de dingen
Hoe iets wel of niet moet..ja dan..komt GOD vaak weer op de eerste plaats in mijn leven.

Hoe goed is het dit te mogen ervaren.

Wanneer ik vaak achteraf weer gaat zien.
Dat iedere fase,tijd en omstandigheden..uiteindelijk in Gods handen lag

En,waar ik al eerder zei..we zijn zoveel kwijt na het paradijs.
toch laat God tot op de dag van vandaag de mens niet los.
Nee,Hij zoekt de mens op..gaat mee.. met hun.. de diepte in..en de heuvels op.

Wanneer heb ik..jij dit mogen ervaren?

Heide


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 6 mei 2012, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 23:24
 
Ik kijk heel even terug dan bedenk ik vlug
Wat heb ik de Heer weer pijn gedaan , ik doe zo dom ,was te geloven
in mijn denken waarom kan de heer geen echte vrede schenken.
Ik hoorde afgelopen zaterdag zomaar van Edgar Holdger tv
Denken veranderen ik dacht dit lukt mij niet meer ik geef het maar op
En toen was daar de HEER die me leid en IK die me weer overgaf aan Hem en omdat alles in mij is verdwenen kon ik wenen legde alles in gebed bij HEM neer HIJ is mijn HEER telkens weer.
En IK me niet meer wilde verschuilen wilde luisteren naar mij eigen IK
gestreden heb tegen het boze Nu de omekeer weer en jij vraagt wanneer
Elke dag is God bij mij alleen mijn denken maakt dat ik soms ben niet blij dan vecht ik in het rond en ga in stil gebed dat mij telkens weer red
een preek op t v vandaag in de gemeente t avondmaal beleed mijn zonden omdat HIJ voor doorboorde wonden IK mag ook knielen bij het kruis eens kom ik bij de Vader thuis
Wanneer elke dag stap voor stap even soms stoot ik me aan een steen op de weg en nu nee dat is geen pech ik kijk een beetje om en weet nu waarom IK IK IK begraven IK IK IK wil van Jezus zijn IK IK IK
alles aan Hem geven IK kan je vertellen dit voelt weer fijn
HIJ geeft weer kracht om door te gaan kracht om te doen zoals Hij heeft bedoelt zijn plan staat vast das mijn houvast en telkens word ik weer verrast Hij red mij keer op keer IK hou van mijn HEER

zomaar van mij Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 00:05
 
ANITA695 schreef:
Ik kijk heel even terug dan bedenk ik vlug
Wat heb ik de Heer weer pijn gedaan , ik doe zo dom ,was te geloven
in mijn denken waarom kan de heer geen echte vrede schenken.
Ik hoorde afgelopen zaterdag zomaar van Edgar Holdger tv
Denken veranderen ik dacht dit lukt mij niet meer ik geef het maar op
En toen was daar de HEER die me leid en IK die me weer overgaf aan Hem en omdat alles in mij is verdwenen kon ik wenen legde alles in gebed bij HEM neer HIJ is mijn HEER telkens weer.
En IK me niet meer wilde verschuilen wilde luisteren naar mij eigen IK
gestreden heb tegen het boze Nu de omekeer weer en jij vraagt wanneer
Elke dag is God bij mij alleen mijn denken maakt dat ik soms ben niet blij dan vecht ik in het rond en ga in stil gebed dat mij telkens weer red
een preek op t v vandaag in de gemeente t avondmaal beleed mijn zonden omdat HIJ voor doorboorde wonden IK mag ook knielen bij het kruis eens kom ik bij de Vader thuis
Wanneer elke dag stap voor stap even soms stoot ik me aan een steen op de weg en nu nee dat is geen pech ik kijk een beetje om en weet nu waarom IK IK IK begraven IK IK IK wil van Jezus zijn IK IK IK
alles aan Hem geven IK kan je vertellen dit voelt weer fijn
HIJ geeft weer kracht om door te gaan kracht om te doen zoals Hij heeft bedoelt zijn plan staat vast das mijn houvast en telkens word ik weer verrast Hij red mij keer op keer IK hou van mijn HEER

zomaar van mij Anita

Bedankt voor je openheid Anita,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:18
 
HEIDE115 schreef:
Menigmaal is het zo..
Wanneer ik vast loopt met al mijn goed weten van de dingen
Hoe iets wel of niet moet..ja dan..komt GOD vaak weer op de eerste plaats in mijn leven.

Hoe goed is het dit te mogen ervaren.

Wanneer ik vaak achteraf weer gaat zien.
Dat iedere fase,tijd en omstandigheden..uiteindelijk in Gods handen lag

En,waar ik al eerder zei..we zijn zoveel kwijt na het paradijs.
toch laat God tot op de dag van vandaag de mens niet los.
Nee,Hij zoekt de mens op..gaat mee.. met hun.. de diepte in..en de heuvels op.

Wanneer heb ik..jij dit mogen ervaren?

Heide

ik zal proberen mijn getuigenis op papier te zetten in een beknopte versie waarbij ik heel duidelijk ervaren heb dat God mij niet los gelaten heeft. ik heb al die jaren elke keer vlak voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden, de woorden" geef me je hand" gehoord. en wist niet waar die vandaan kwamen. tot dat ik terug was bij de Heer en de woorden verdwenen.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 09:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 11:02
 
TINEKE986 schreef:
ik zal proberen mijn getuigenis op papier te zetten in een beknopte versie waarbij ik heel duidelijk ervaren heb dat God mij niet los gelaten heeft. ik heb al die jaren elke keer vlak voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden, de woorden" geef me je hand" gehoord. en wist niet waar die vandaan kwamen. tot dat ik terug was bij de Heer en de woorden verdwenen.

Bedankt voor je openheid en het delen Tineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 15:28
 
Lieve mensen allemaal.

God laat ons nooit in de steek, dat heb ik vorig jaar ondervonden.
Maar bedenk dat we niet altijd antwoord krijgen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat Hij er niet is, zeker wel.
Ik kreeg vorig jaar Maart onverwachts een hartinfarct en ben 25 Mei geopereerd, en ik was helemaal niet bang of zenuwachtig.
Als je God aanroept is Hij er voor je, ik had me helemaal aan Hem overgegeven en zei ik vertrouw op U mijn Heer.
En daarom was ik niet bang of zenuwachtig, en kan ik God niet genoeg dankbaar zijn wat Hij voor mij gedaan heeft.
Hij is een liefdevolle God die ons omhelsd en tot Zich trekt, laten we dit blijven doen lieve mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIANA556





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 16:10
 
SIMON253 schreef:
Lieve mensen allemaal.

God laat ons nooit in de steek, dat heb ik vorig jaar ondervonden.
Maar bedenk dat we niet altijd antwoord krijgen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat Hij er niet is, zeker wel.
Ik kreeg vorig jaar Maart onverwachts een hartinfarct en ben 25 Mei geopereerd, en ik was helemaal niet bang of zenuwachtig.
Als je God aanroept is Hij er voor je, ik had me helemaal aan Hem overgegeven en zei ik vertrouw op U mijn Heer.
En daarom was ik niet bang of zenuwachtig, en kan ik God niet genoeg dankbaar zijn wat Hij voor mij gedaan heeft.
Hij is een liefdevolle God die ons omhelsd en tot Zich trekt, laten we dit blijven doen lieve mensen.

Wie Hem aanroept in de nood, vindt Zijn Gunst oneindig groot (Psalm 86)


Laatst aangepast door
DIANA556
op maandag 7 mei 2012, 16:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 16:17
 
DIANA556 schreef:
Wie Hem aanroept in de nood, vindt Zijn Gunst oneindig groot (Psalm 86)

We moeten Hem altijd aanroepen Diana en altijd dankbaar zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 18:10
 
Bedankt weer voor de openheid,en goed dit te mogen lezen Simon en Diana.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 7 mei 2012, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 23:32
 
Heb een heleboel meegemaakt en ga niet alles openbaar gooien hier hoor haha.

Elke dag ervaar ik dat God zo dicht bij me is.
Elke dag weer als ik zie wat een prachtige dochter ik toch heb, hoe ze zich ontwikkeld, gewoon hoe een perfect meisje ze toch is, en zo gezond.
En gisteren ontving ik een envelop met wat inhoud, en daarbij een briefje, getypt..Dank de Here Jezus!

Geen idee wie het gestuurd heeft, maar zo bijzonder! Hij wist dat het nodig was!
Als ik eraan terug denk weer kippenvel...
en zo zijn er gewoon heel veel dingen...
Maar ook net zoveel dingen die ik helaas niet begrijp, waar je dan toch weet verdrietig van wordt.
Probeer daarom ook juist naar de goeie dingen te kijken, vooral mn dochter! en dan zie je gewoon waar je het voor doet, en Wie je de kracht geeft om alles te doen.

Dank U Here Jezus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 23:41
 
HOUD MOED Linny..ook als het weer anders voelt
En je geen zicht hebt op de dingen.
Ook ik kan hier.. of wil hier niet alles zomaar even kwijt.

Ik kan je alleen zeggen,en waar je mee zult instemmen

ZIJN verborgen handen blijven dragen!


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 9 mei 2012, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 10:43
 
Ja dat is toch wel wat ik geleerd heb in de loop der jaren!
Je blijven vasthouden aan God.
En soms is het ook wel moeilijk, en de wereld om je heen maakt het ook niet altijd makkelijker..daarom kijk ik bijvoorbeeld niet zovaak het journaal, wordt er gewoon misselijk van als je alles ziet en hoort.
maar alleen Hij kan ons beschermen en heeft een plan/doel met en voor ons, en doe gewoon mijn best om zo goed mogelijk te leven.
En zolang je van dingen kunt genieten, lekker doen, anders kom je echt in zo'n neerwaartse spiraal terecht..en die is niet zo leuk en lastig weer uit te komen.

Ga momenteel ook niet vaak naar de gemeente(kerk) wegens omstandigheden, maar merk wel dat ik er behoeft aan heb.
Daarom ook hier aangemeld en lees nu elke dag een stuk uit de Bijbel.
Heb dat gewoon toch nodig :D en ja, elke relatie moet je onderhouden, dus ook die met God :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 11:04
 
Goed dit te lezen Linny..en wat ik zelf soms wel ervaren mag..is dat God mij..ons vast houdt..ipv ik..wij HEM..daarin ligt ook de garantie..dat HIJ voor zijn eigen werk in een mens in staat.
Hij kan en wil met ons medelijden hebben..doordat HIJ zelf door alles is heengegaan..ja, heeft vele smarten geleden!


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 10 mei 2012, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 21:56
 
LINNY170 schreef:
Ja dat is toch wel wat ik geleerd heb in de loop der jaren!
Je blijven vasthouden aan God.
En soms is het ook wel moeilijk, en de wereld om je heen maakt het ook niet altijd makkelijker..daarom kijk ik bijvoorbeeld niet zovaak het journaal, wordt er gewoon misselijk van als je alles ziet en hoort.
maar alleen Hij kan ons beschermen en heeft een plan/doel met en voor ons, en doe gewoon mijn best om zo goed mogelijk te leven.
En zolang je van dingen kunt genieten, lekker doen, anders kom je echt in zo'n neerwaartse spiraal terecht..en die is niet zo leuk en lastig weer uit te komen.

Ga momenteel ook niet vaak naar de gemeente(kerk) wegens omstandigheden, maar merk wel dat ik er behoeft aan heb.
Daarom ook hier aangemeld en lees nu elke dag een stuk uit de Bijbel.
Heb dat gewoon toch nodig :D en ja, elke relatie moet je onderhouden, dus ook die met God :D

Linny daar doe je heel goed aan meid de bijbel lezen.
Dat doe ik ook iedere morgen en kan het niet meer missen.
Ik weet niet of je mijn stukje hier ook hebt gelezen zo ja dan begrijp je het wel
Ook ik heb heel veel meegemaakt in mijn leven, en dan vragen de mensen wel eens wordt je nu nooit boos op God, dan zeg ik nee en dat zal ik ook nooit worden.
Ik luister zondags thuis naar de kerktelefoon, die kreeg ik toen ik in 2010 last van mijn hart kreeg, en dat is wel fijn.
Dus lieve Linny blijf Hem aanroepen en laat God niet in de steek Hij laat jou ook niet in de steek.
Een welgemeende lieve groete van mij simon253
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 00:11
 
Ik weet, en dat is echt een hele geruststelling, dat God ons juist blijft vasthouden.
Jullie kennen vast dat gedicht wel van die voetstappen in het zand.
Dat is gewoon zo'n mooi voorbeeld!
En gewoon het idee dat als je God vergeet of loslaat je daar Hem zo;n verdriet mee doet, dat moet je toch niet willen.
En nee, ben denk ik nooit echt boos op God geweest, wel genoeg dingen die ik niet begrijp.
Maar dat zal altijd zo zijn, en de wereld zit nu eenmaal heel erg verrot in elkaar, sorry haha.
Maar boos zijn op God heeft geen zin...Hij doet het allemaal niet, dat zijn de mensen en ik ben zo blij dat ik niet degene ben die hoef te oordelen over mensen.

Maakt je wel erg wantrouwend na alles wat er is gebeurd.
Goed of juist niet goed? Geen idee....Blijf gewoon bidden dat Hij ons mag beschermen ;) en blijven vragen en hopen om de juiste mensen tegen te komen ;)
Vind het al heel erg leuk dat ik deze site ben tegen gekomen, en dat er zo 'open' over het Geloof kan worden gesproken hier...zou alleen daarom misschien al wel volledig lid willen worden =D

God Bless You!


Laatst aangepast door
LINNY170
op vrijdag 11 mei 2012, 00:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 13:29
 
moet telkens aan dit nummer denken als ik de tittel passeer van dit topic

http://youtu.be/LAc3KIbP5LA


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 11 mei 2012, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 17:33
 
XABIA794 schreef:
moet telkens aan dit nummer denken als ik de tittel passeer van dit topic

http://youtu.be/LAc3KIbP5LA

mooi Xabia..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 17:35
 
Erg mooi lied Xabia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1