ChristianMatch
 


Forum

Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:45
 
ROELANDE345 schreef:
Wat dat geloofwaardig blijven met je boodschap dat klopt natuurlijk!
Enne je hoeft echt niet rijk te zijn om op die manier te eten hoogstens vindingrijk.
(Ik heb een jarenlange ervaring in het leven op het bijstandnivo en daaronder, dus ik weet waar ik het over heb.)
Goed, laten we dan eens concreet zijn. Is er iemand ooit in het ziekenhuis beland door aspartaam? Als dat niet zo is, waar praten we dan eigenlijk over? Heeft chronisch gebruik ervan dodelijke effecten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, laten we dan eens concreet zijn. Is er iemand ooit in het ziekenhuis beland door aspartaam? Als dat niet zo is, waar praten we dan eigenlijk over? Heeft chronisch gebruik ervan dodelijke effecten?

Als je de FDA uit America moet geloven wel. Er bestaat een lijst van 92 bijwerkingen van de E951die daar al zo'n 10 jaar erkent is.
Volgens sommigen is het het meest dodelijke additief ter wereld.
Zelf denk ik dat bij matig gebruik het zo'n vaart niet zal lopen. We kunnen natuurlijk heel lang welles nietus hier over doen. Maar als je het echt wilt weten: gebruik het eens 2 maanden niet en je zult denk ik verrast zijn over het resultaat


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 12 juli 2012, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:56
 
ROELANDE345 schreef:
Als je de FDA uit America moet geloven wel. Er bestaat een lijst van 92 bijwerkingen van de E951die daar al zo'n 10 jaar erkent is.
Volgens sommigen is het het meest dodelijke additief ter wereld.
Zelf denk ik dat bij matig gebruik het zo'n vaart niet zal lopen. We kunnen natuurlijk heel lang welles nietus hier over doen. Maar als je het echt wilt weten: gebruik het eens 2 maanden niet en je zult denk ik verrast zijn over het resultaat

Tja alles in een te hoge dosis schadelijk, zelfs dodelijk. Zelfs de de gezonde dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:02
 
ANNA415 schreef:
Tja alles in een te hoge dosis schadelijk, zelfs dodelijk. Zelfs de de gezonde dingen.

Alles in hoge dosis dodelijk is misschien wat overdreven haha.
Maar alles waar te voor staat is niet goed zei mn vader vroeger al, behalve voor te-vreden
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:00
 
ROELANDE345 schreef:
Alles in hoge dosis dodelijk is misschien wat overdreven haha.
Maar alles waar te voor staat is niet goed zei mn vader vroeger al, behalve voor te-vreden
Lachende smiley
Mag ik dan met je concluderen dat de titel van dit topic te hoogdravend is, buiten-proportioneel en suggestief?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:10
 
ROELANDE345 schreef:
Als je de FDA uit America moet geloven wel. Er bestaat een lijst van 92 bijwerkingen van de E951die daar al zo'n 10 jaar erkent is.
Volgens sommigen is het het meest dodelijke additief ter wereld.
Zelf denk ik dat bij matig gebruik het zo'n vaart niet zal lopen. We kunnen natuurlijk heel lang welles nietus hier over doen. Maar als je het echt wilt weten: gebruik het eens 2 maanden niet en je zult denk ik verrast zijn over het resultaat

waarom dan niet vervangen door natuurlijk fruitsuiker??
of....er is een plantje dat heet honigkruid..met dezelfde kenmerken als suiker...het zoet iets, net waar je het ingooit...thee bijvoorbeeld.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:42
 
ROELANDE345 schreef:
Alles in hoge dosis dodelijk is misschien wat overdreven haha.
Maar alles waar te voor staat is niet goed zei mn vader vroeger al, behalve voor te-vreden
Lachende smiley

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 18:56
 
TINK100 schreef:
waarom dan niet vervangen door natuurlijk fruitsuiker??
of....er is een plantje dat heet honigkruid..met dezelfde kenmerken als suiker...het zoet iets, net waar je het ingooit...thee bijvoorbeeld.....

Te-veel calorien Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 20:56
 
ANNA415 schreef:
Te-veel calorien Clown smiley


wel de smaak maar zónder de calorieen
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 22:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Mag ik dan met je concluderen dat de titel van dit topic te hoogdravend is, buiten-proportioneel en suggestief?

Het is niet mijn titel en je kunt er met ja en nee of iets anders op antwoorden niet moeilijker maken dan dat het is


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 13 juli 2012, 22:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 22:19
 
ROELANDE345 schreef:
Het is niet mijn titel en je kunt er met ja en nee of iets anders op antwoorden niet moeilijker maken dan dat het is


Ik heb net vandaag gezonde zoetjes gekocht, zonder aspartaam........wel een stuk duurder en ik proef geen fluit verschil.....dus zo makkelijk beïnvloedbaar ben ik..... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 07:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb net vandaag gezonde zoetjes gekocht, zonder aspartaam........wel een stuk duurder en ik proef geen fluit verschil.....dus zo makkelijk beïnvloedbaar ben ik..... Boze smiley

Naaajaaa, hoe kan dat dan?

Zoetjes met aspartaam zijn juist de duurste...Die hebben juist niet die nare bittere nasmaak.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 14 juli 2012, 07:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 07:52
 
THOMAS968 schreef:
Daar ben ik geen liefhebber van maar: alle tussendoortjes laten staan, geen ballastvoer, vet wat mijden en niet elke avond wijn. Ik wandelde vrij veel maar met dit slechte weer minder. Wel regelmatig zo'n slabakmaaltijd van AH, meer vis en minder (vet) vlees. Het is wat gedoe maar zalm in folie uit de oven is best te pruimen.

Thomas nog vijf kilo en dan ben ik op een gezond gewicht.

Ik tien klilo, of twaalf...

Zalm in folie uit de oven lijkt me ook lekker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:10
 
MARIA830 schreef:
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen..
Wel eens van 'çornsugar' gehoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:11
 
SHANITA130 schreef:
Ik tien klilo, of twaalf...
Ik iets meer.. zo'n 100 kilo nog wat er af moet. Kun je dat niet effe voor mij doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:31
 
TALLGUY817 schreef:
Wel eens van 'çornsugar' gehoord?
nee ik nog nooit?
Vertel eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:53
 
ROELANDE345 schreef:
nee ik nog nooit?
Vertel eens
Cornsugar is net als aspartaam een zoetmiddel, het betreft fructose... is lekker goedkoop en wordt dus daadwerkelijk door alles gemengd van ijs tot gebak maar bijvoorbeeld ook door soepen.

Het nadelige aspect is dat je lever voor de gek wordt gehouden. Als je pak 'm beet 4500 Kcal hebt gegeten zou je eigenlijk stampvol moeten zijn. Alsof je vijf kilo (of meer?) aardappels hebt gegeten, maar wanneer cornsugar (dat is de algemene benaming internationaal) is gebruikt, dan kun je er gemakkelijk nog zo'n hoeveelheid achteraan eten.

Maar het gebruik van cornsugar is zó slecht dat het meer schade oplevert als iemand die zwaar alcoholist is. Er bestond destijds een hele mooie site suiker.nl waar heel veel van deze informatie opstond.

Zoals de E-nummers ook gigantisch schadelijk is voor wie ze consumeren, want de consumentenbond heeft zo'n lijst op de site staan, maar benoemt niet de stoffen en ook niet wat de stoffen voor uitwerking in je lichaam hebben. En nu vernam ik kortgeleden dat het geen nut meer heeft om aan dat boekje te komen, want ze gaan de ingrediënten binnenkort niet meer vermelden op de verpakking.

Het wordt hoe langer hoe erger en er is er maar een mee gemoeid. Gelijk als het moedwillig manipuleren van het weer, aardbevingen en wat er allemaal meer zij.. zoals het manipuleren van de geest. Er is immers al software op de markt waarmee je door te denken een computer kunt aansturen... en chips zijn zo klein geworden dat ze als een stofje zijn op je wijsvinger en toch maar liefst 128Kb kan bevatten, dat is de hoeveelheid geheugen die de computer na de Commodore 64, de Commodore 128 kon bevatten. Ik heb zo'n ding ook nog gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALDO597





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 20:32
 
ROELANDE345 schreef:
Alles in hoge dosis dodelijk is misschien wat overdreven haha.
Maar alles waar te voor staat is niet goed zei mn vader vroeger al, behalve voor te-vreden
Lachende smiley

en tebed... Knipoog smiley !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3