ChristianMatch
 


Forum

Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIA830





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 22:22
 
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN.

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 22:52
 
Vind het een goed initiatief, maar of het haalbaar is?

Het zit in inderdaad in heel erg veel eten en drinken..ook in cola en dr.pepper geloof ik.
Maar ja..roken is ook niet goed, en er zijn zoveel dingen niet goed.
En als je al jaaaren het binnengekregen hebt vraag ik me af of het nog helpt als je er nu mee gaat stoppen?

Vind het wel een goed idee hoor! maar echt je moet zoveel dingen dan gaan laten staan, en dan dus biologisch eten gaan aanschaffen, wat ook gelijk een stuk duurder is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 22:52
 
Hoi denk dat je voor je zelf de keuze moet mag kan maken maar bedenk dat met de eerste christenen de zonden in de wereld kwamen dus ook de christenen schuldig zijn aan wat er te eten valt in deze wereld
Dan moet je niets meer eten groente uit je eigen tuin kan nog net dan heb je het wel gehad vlees zie de bijbel wat deze er van zegt
sorry er staat duidelijk dat je je geen zorgen moet maken over wat je eet hoe je je kleed ik probeer dat te zien en zal uitleggen waarom ik heb geprobeerd gezond te leven van alles om gezond te worden nou werd er deprie van als ik de winkel in ga en dat mag eten wat goed is ik weet het niet hoor kwam bij een geneesheer heb alleen spagettie met sla gegeten en veel pillen en mijn portomonee leeg meid leef je leven geniet van wat er is en alles waar TE voor staat dat is gevaarlijk
Roken KAN schade aan richten maar je kan ook dood gaan door onder een auto te komen leef je leven en geniet met mate zou haast zeggen neem geen overdosis snap ie ben benieuwd hoe jou eetpatroon er uit ziet
Ik eet nu wat ik denk dat gezond is en af en toe ongezond .

wens je veel succes maar laat het niet je ondergang worden we leven in een wereld vol keuzes volg je hart maar mij kan je er niet blij mee maken groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE058





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 23:21
 
Gelukkig komen er steeds meer alternatieven, stevia is een goed voorbeeld lekker zonder bittere nasmaak en geen gezondheidsrisico.
Je hoeft idd niet altijd bang te zijn wat te eten maar God heeft ons ook goed werkende hersenen gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 08:17
 
Dank voor de waarschuwing. Ik ben verslaafd aan aspartaam, heerlijk, hele potten Canderel gaan er door heen, vaak 2 per dag.



Zo'n pot, die ik gebruik, 2 keer per dag meestal bevat 75 gram aspartaam...Er zijn ook kleiner potten met 40 mg, maar die zijn verhoudingsgewijs een stuk duurder.

Dan maak ik brinta, lekker dik, en gooi ik er om de paar hapjes een berg aspartaam op. Vaak, na een bakje brinta, maak ik daarbij een hele pot aspartaam op, en dat dus enkele jaren, met grote tussenpozen dat wel, maar het laaste anderhalf jaar elke dag.

Hier een link, ja ik herken wel enkele dingen....met name en onder andere 'ernstige draaiduizeligheid' onder 'neurologisch'. Ik belde laatst nog iemand, dat ik zo duizelig was, ik dacht dat ik flauwviel..had ik anders nooit.

Tis echt verslavend. Omdat het heerlijk is.

klik hier


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 juni 2012, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 08:23
 
http://www.wcrf-nl.org/veelgesteldevragen/kankerpreventie.php#Zoetstoffen


(sorry ik kan ook niet goed linken!!!)

Deze bron vermeld toch dat er geen aanleiding is tot ongerustheid...

Ook ik gebruikte zoetjes in de koffie...
Na een verhaal van iemand die veel jeuk kreeg aan zijn benen...naar de dokter ging en dus ook zoetjes gebruikte..en de dokter adviseerde te stoppen...(de jeuk ging over!!)
Zo ook mijn zoon!!!! Die gebruikte ze TE veel!!!

Toen ben ik ook gestopt..
Geloof ook niet dat het goed is...
Er is wel heel veel over te lezen op internet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 08:27
 
Bedankt voor de link!

kankerpreventie zoetstoffen


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 juni 2012, 08:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 08:55
 
Wikipedia is veel vollediger met informatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 09:28
 
Dan ook geen bier meer tenzij er geen arsenicum in zit. Een grote bierbrouwer doet dus arsenicum in zijn bier, wil je wel het merk dan moet je dus de groene flesjes nemen, dat is bier voor de export dan mag het er niet in, 't Is maar even dat je het weet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 09:47
 
Ja, maar ik herken gewoon enkele ernstige verschijnselen, die ik voor ik het gebruikte nooit had. Ben geschrokken en opgelucht.

Waarschuwingsfilm met intervieuws

Gevaren van MSG, stof die hetzelfde schadelijke effect heeft op hersenen als aspartaam


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 juni 2012, 10:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 11:19
 
MARIA830 schreef:
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN.

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.

Tja het duizelt tegenwoordig van de stofjes die niet goed schijnen te zijn voor ons. Dan lees ik weer dat ik niet teveel broccoli mag eten en de volgende dag moet ik er juist veel van eten.

Ik wil me in elk geval niet bang laten maken door schreeuwerige teksten of door nieuwsberichten die de volgende dag weer anders zijn. Straks zou je niets meer durven eten en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Natuurlijk moeten wij zo goed mogelijk voor ons lichaam zorgen want het is een tempel van de Heilige Geest en het lichaam is niet lager dan de geest/ziel. Beiden zijn even belangrijk. Bepaalde gewoonten zijn duidelijk schadelijk voor het lichaam, anderen zijn een grijs gebied. De een zal vinden dat je alleen nog maar biologische producten kunt eten, de ander eet ook gerust nog ''gewone'' producten en eet ook fastfood of vaker ongezond.

Goed zorgen voor je lichaam kost tijd en dat ontbreekt het aan de meeste mensen. Eten klaar maken en bereiden kost tijd en het kost tijd om te ontdekken wat goed is en wat slecht is voor je.
Daarom: Onderzoekt alle dingen, maar behoudt het goede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 13:16
 
50mg per kilo gewicht is het maximale wat iemand aan aspartaam binnen mag krijgen per dag.

En ik nuttigde 2 potten per dag, is 150 gram.

Nou ben ik niet goed in hoofdrekenen, maar dat is duizenden keren de maximale toegestane hoeveelheid.

(1000mg is toch 1 gram?)

Nou begrijp ik mijn duizeligheid, moeheid etc.
En andere nog meer verschijnselen die ik daarvoor niet had, voor ik aspartaam had ontdekte en ging nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 13:20
 
Bang hoeven we niet te zijn, we gaan naar de Hemel.

De dood heeft geen prikkel meer staat ergens in het NT.

Maar ja, toch ff blij met deze waarschuwing, ja, ik hoorde het net ook van iemand die had het op nu.nl gelezen, dus 't zou ook wel in de krant staan en op het nieuws.

Maar ja, ik lees geen kranten en kijk al zeker geen nieuws; schreeuwerig gedoe, met een hoop reklame.

Als er echt iets is hoor ik dat wel van anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARENDINE325





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 13:36
 
Met een beetje gezond verstand kom je er wel. Niet roken, niet te veel suiker, vooral vers voer kopen en niet alles uit zakjes halen. Een beetje aspartaam kan geen kwaad, maar het lijkt me dat je zelf ook wel kunt bedenken dat het niet de bedoeling is om 2 potten canderel per dag weg te werken.

En Manna, ik heb nog nooit een artikel gelezen waarin staat dat je niet te veel broccoli mag eten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 14:45
 
ARENDINE325 schreef:
Met een beetje gezond verstand kom je er wel. Niet roken, niet te veel suiker, vooral vers voer kopen en niet alles uit zakjes halen. Een beetje aspartaam kan geen kwaad, maar het lijkt me dat je zelf ook wel kunt bedenken dat het niet de bedoeling is om 2 potten canderel per dag weg te werken.

En Manna, ik heb nog nooit een artikel gelezen waarin staat dat je niet te veel broccoli mag eten.

Wie zijn bedoeling? Gefrustreerde smiley

Nou, er zit ook fenylaline in en ik hoorde ergens dat dat gezond is.
Zo gek is dat niet hoor. alleen ja, nu las ik dat het enkel gezond is met andere verbindingen.

En ik ken mensen die eten zo elke dag 2 zakken chips of 2 pakken koekjes op, dus ik dacht van nou dan kan 2 potten zoetstof zeker geen kwaad.

Dus nee, dat had ik zelf niet kunnen bedenken, vond het gewoon lekker.
Héérlijk was het...

En ik ben blij met de waarschuwing, want ik nam ook de gehele dag door suikervrije snoepies, suikervrije siroop enzovoort. dus ik stop daar nu helemaal mee.
En ik snap nu waarom ik zo moe was, de laatste tijd en zo vaak, en zo draaiduizelig en ik kon zo veel slapen.
Gewoon doordat ik duizenden malen de maximale toegestane hoeveelheid gif tot me zat te nemen.
En ik voel me nu wel iets beter, maar het zou denk ik nog wel een tijdje duren voordat alle gif uit mijn systeem is.

Knipoog smiley Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kwijlende smiley Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 juni 2012, 14:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 15:11
 
PIETER619 schreef:
Dan ook geen bier meer tenzij er geen arsenicum in zit. Een grote bierbrouwer doet dus arsenicum in zijn bier, wil je wel het merk dan moet je dus de groene flesjes nemen, dat is bier voor de export dan mag het er niet in, 't Is maar even dat je het weet.

Ja, dat moet je echt weten dan.... Twijfelende smiley

Bedankt Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 18:42
 
Je lichaam zet de helft van het aspartaam om in fenylalanine. Dit is een stof die iedereen in zijn lichaam heeft, omdat het een bouwsteen is van eiwitten, dus van spieren.
40% wordt omgezet in asparaginezuur, wat verder wordt omgezet in koolzuur wat je gewoon uitademt.
10% wordt methanol. Pas als je meer dan 500 liter frisdrank drinkt krijg je teveel methanol.

Alleen mensen met de ziekte PKU hebben problemen met fenylalanine. Daarom in het wettelijk verplicht om deze stof om verpakkingen te noemen.

Arsenicum is echt wat anders dan aspartaam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:10
 
Vind het een interessant topic. precies 14 dagen geleden heb ik besloten om gezonder te gaan leven na dat ik het boek 100% gifvrij had gelezen. Ik eet alleen biologisch vlees en duurzaam gekweekte vis. Vooral de bladgroente biologisch. Geen suiker meer. Resultaat: 5 kilo eraf en ik voel me veel fitter en slaap toch lekker. Gebruik ook alleen schoonmaak middelen die beter zijn voor het milieu. Doe dit niet alleen voor mn eigen gezondheid maar ook om een schonere aarde na te laten voor mn kinderen. Maar het is natuurlijk een heel persoonlijke keuze. Ook hier geld dat je het voor God moet doen en niet voor mensen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:21
 
Arsenicum is rattenvergif. Het zit in Heinekenbier. In Duitsland kent men het Reinheitsgebot en dat omschrijft precies wat er in bier mag zitten. en arsenicum hoort daar echt niet bij. Het eten van zoet- en kleurstoffen is voor de ene mens schadelijker dan voor de andere. Mijd suiker en vet, eet zo weinig mogelijk bewerkt voedsel, vermijd alle ballastvoer, vervang varkensvlees door vis en spring af en toe ook eens uit de band, dan is het wel vol te houden. Meegenomen is dat je afvalt. Het is een goede gedachte je lichaam gezond te houden maar praat jezelf ook niet een te groot plichtsgevoel aan en geniet gewoon ook eens van wat lekkers. Verzuren is voor niemand goed en bewaak je geestelijk evenwicht net zo goed als je lichamelijke: ze hangen samen want zo zitten we in elkaar.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 6 juni 2012, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 04:32
 
IESJE369 schreef:
Je lichaam zet de helft van het aspartaam om in fenylalanine. Dit is een stof die iedereen in zijn lichaam heeft, omdat het een bouwsteen is van eiwitten, dus van spieren.
40% wordt omgezet in asparaginezuur, wat verder wordt omgezet in koolzuur wat je gewoon uitademt.
10% wordt methanol. Pas als je meer dan 500 liter frisdrank drinkt krijg je teveel methanol.

Alleen mensen met de ziekte PKU hebben problemen met fenylalanine. Daarom in het wettelijk verplicht om deze stof om verpakkingen te noemen.

Ik heb gelezen dat fenylalaline alleen door verbindingen met stoffen gezond is en niet op zich. Eerst stond er ook op een pot Canderel heel groot: "Bevat een bron van fenylalanine". Daarmee suggererende dat het heel gezond is.
Dat hebben ze er een tijd geleden afgehaald. Nu staat dat er nog maar heel klein op, bij de ingrediënten.

Quote:
Arsenicum is echt wat anders dan aspartaam.

Echt?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 juni 2012, 04:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 18:26
 
THOMAS968 schreef:
Arsenicum is rattenvergif. Het zit in Heinekenbier. In Duitsland kent men het Reinheitsgebot en dat omschrijft precies wat er in bier mag zitten. en arsenicum hoort daar echt niet bij. Het eten van zoet- en kleurstoffen is voor de ene mens schadelijker dan voor de andere. Mijd suiker en vet, eet zo weinig mogelijk bewerkt voedsel, vermijd alle ballastvoer, vervang varkensvlees door vis en spring af en toe ook eens uit de band, dan is het wel vol te houden. Meegenomen is dat je afvalt. Het is een goede gedachte je lichaam gezond te houden maar praat jezelf ook niet een te groot plichtsgevoel aan en geniet gewoon ook eens van wat lekkers. Verzuren is voor niemand goed en bewaak je geestelijk evenwicht net zo goed als je lichamelijke: ze hangen samen want zo zitten we in elkaar.

Thomas.

Dank je Thomas jij kunt altijd zo lekker balans aanbrengen in het forum
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 11:49
 
MARIA830 schreef:
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN.

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.



Persoonlijk vind ik dat het allemaal behoorlijk wordt overdreven. Het is algemeen bekend dat sommige stoffen minder goed voor de mens zijn als anderen, Maar is dat een goede reden om dan direct met de inname van al die stoffen te stoppen?

Dat lijkt me geen doen. Eten zonder E nummers is gezond, maar als er geen E nummers worden toegevoegd zijn de meeste producten niet zo lang houdbaar. Dit wordt onbetaalbaar, en het lijkt me sterk dat bedorven voedsel eten zo goed is voor een mens.

Mensen worden vele malen ouder als lang geleden toen er nog niets toegevoegd werd. Dit komt natuurlijk ook wel door de verbeterde zorg. Wat ik er mee zeggen wil...
Neem alles met mate...Dit in combinatie met de verbeterde zorg, resulteert zo wie zo al dat de mensen ouder worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARENDINE325





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 13:17
 
JOLAN931 schreef:
Dat lijkt me geen doen. Eten zonder E nummers is gezond, maar als er geen E nummers worden toegevoegd zijn de meeste producten niet zo lang houdbaar. Dit wordt onbetaalbaar, en het lijkt me sterk dat bedorven voedsel eten zo goed is voor een mens.
Een E-nummer kan vanalles zijn, vitamine C heeft een E-nummer en ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat vitamine C gezond is.

Een E-nummer is niets anders dan een indeling voor stoffen die aan voedsel toegevoegd kunnen worden, die zijn onderzocht en in Europa geregistreerd staan onder een bepaald nummer. Sommige E-nummers zijn totaal natuurlijk, andere E-nummers zijn chemisch geproduceerd. Het idee dat je alle E-nummers moet mijden, klopt niet.

Ik ben er voorstander van om goed op te letten wat je eet. We hebben één lichaam gekregen en moeten daar zo goed mogelijk mee omgaan, gezond eten is een van de voorwaarden om dat zo goed mogelijk te onderhouden. Aan de hoeveelheid die mensen te zien met welvaartsziekten te maken krijgen, zijn we niet op de goede weg. Mijn visie is dat je als christen zeker een bepaalde verantwoordelijkheid hebt om bewust en gezond te leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA830





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 21:45
 
Lees als je wil hoor het boekje: Wat zit er in uw eten van Corinne Gouget.

Gods zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 23:44
 
MARIA830 schreef:
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN.

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.

Ik denk dat het hele E nummer gebeuren een hype is... iets wat bij welvaart hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEKE228





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:22
 
Alles met mate en niet te hysterisch doen. Echt puur natuur eten is er niet meer bij these days, dus gewoon je gezonde verstand gebruiken!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:33
 
WILLEKE228 schreef:
Alles met mate en niet te hysterisch doen. Echt puur natuur eten is er niet meer bij these days, dus gewoon je gezonde verstand gebruiken!!

ben ik met je eens willeke!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA830





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 20:06
 
Je kan wel opletten met wat je eet. In sommige landen zijn de e- nummers allang verboden.
Het is zeker geen hype, want het is al veel langer aan de orde dan dat het in de media wordt gezegd.
In de winkel moet je wel goed kijken, maar als je goed kijkt kun je best een hele hoop dingen vinden die je wel kunt eten en waar geen e-nummers in zitten.
Ik wil mensen niet bang maken, ik wil alleen maar dat mensen opletten dat ze niet alles meer in hun mond stoppen zonder dat ze weten wat er in zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 21:24
 
Op de site: koken zonder e nummers is een lijst van voedingsmiddelen zonder e nummers en in welke winkel je het kunt kopen

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 13 juni 2012, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:02
 
MARIA830 schreef:
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN.

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.

Goed, je hebt een punt. Je hebt eigenlijk helemaal gelijk. Ik ben tegen roken maar hoe normaal vinden we het eigenlijk dat onze mede-Christen rookt? Daar hoor je niemand over. Misschien iets voor een andere topic btw. Conclusie: een ongezonde levenswijze is überhaupt onbijbels, als je het strikt neemt. Maar nogmaals: het innemen van gevaarlijke E-nummers en synthetische zoetstoffen is inderdaad uit den boze. Check dit maar eens even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoetstof#Zoetsmakende_stoffen
Echter, er is een natuurlijk zoetstof die juist weer een zeer goed alternatief is voor suiker: stevia en nog niet eens zo verkeert van smaak ook. Ik gebruik het dagelijks.


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 13 juni 2012, 23:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3