ChristianMatch
 


Forum

Spreuken 31 vrouw
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 11:05
 
In Spreuken 31:10-31 wordt de lof bezongen van de deugdzame vrouw.

Wie van de vrouwen hier herkent zich in dit beeld? Is het nog een doel om na te streven? Of vinden jullie dit allemaal hopeloos gedateerd en hooguit passend in de tijd van vroeger, maar nu beslist niet meer?

En voor de CM heren: letten zij met name op het 30e vers als we hier rondkijken:
"De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die de Heere vreest, die zal geprezen worden."

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 11:32
 
IMRE695 schreef:
In Spreuken 31:10-31 wordt de lof bezongen van de deugdzame vrouw.

Wie van de vrouwen hier herkent zich in dit beeld? Is het nog een doel om na te streven? Of vinden jullie dit allemaal hopeloos gedateerd en hooguit passend in de tijd van vroeger, maar nu beslist niet meer?

En voor de CM heren: letten zij met name op het 30e vers als we hier rondkijken:
"De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die de Heere vreest, die zal geprezen worden."

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Ach Imre, soms kun je beter op het dak zitten.....Knipoog smiley

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 12:23
 
IMRE695 schreef:
In Spreuken 31:10-31 wordt de lof bezongen van de deugdzame vrouw.

Wie van de vrouwen hier herkent zich in dit beeld? Is het nog een doel om na te streven? Of vinden jullie dit allemaal hopeloos gedateerd en hooguit passend in de tijd van vroeger, maar nu beslist niet meer?

En voor de CM heren: letten zij met name op het 30e vers als we hier rondkijken:
"De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die de Heere vreest, die zal geprezen worden."

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Weet je Imre, ik denk dat God niet veranderd in Zijn denken. Zijn gedachten zijn net zo eeuwig als Hij is. Veranderen wij, Hij niet.
Als het vroeger dus goed was dan nu ook!
Dus, als een vrouw de Here vreest, heb je een vrouw die de perfecte aanvullig is bij een man.
Ze is geen deurmat, zal door een stille geest immer haar geliefde/man kunnen bereiken/corrigeren.
Zal naast hem alles samen kunnen bereiken.
Aan de andere kant weet ik dat het oog ook wat wil. De man zal dus iets verder moeten kijken dan zijn natuurlijke ogen willen doen zien en iets minder met zijn onderlichaam moeten denken.
God erbij betrekken dus want Hij weet wat je wil maar bovenal wat goed is voor je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 12:51
 
verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 29 januari 2010, 16:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 12:52
 
IMRE695 schreef:
In Spreuken 31:10-31 wordt de lof bezongen van de deugdzame vrouw.

Wie van de vrouwen hier herkent zich in dit beeld? Is het nog een doel om na te streven? Of vinden jullie dit allemaal hopeloos gedateerd en hooguit passend in de tijd van vroeger, maar nu beslist niet meer?

En voor de CM heren: letten zij met name op het 30e vers als we hier rondkijken:
"De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die de Heere vreest, die zal geprezen worden."

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

http://www.voorleesbijbel.nl/bijbel/perikoop.asp?lIntPerikoopId=1019

Waarom haal je hier het 30ste vers uit Imre??Een vrouw is meer dan ijdelheid en waarom zou je schoonheid niet waarderen?
Ik lees het als een loflied voor een sterke,wijze en werkende(!!!)vrouw die waardevol is voor haar omgeving.Beslist niet gedateerd dus goed bruikbaar(maar welke passage in de bijbel is dat niet?Knipoog smiley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 12:57
 
Dat is wel waar ik naar toe wil streven mocht er iemand op mijn padt komen om als een deugdelijke huisvrouw te mogen zijn.

[quote=ANITA324]Tja Anita en dat vind ik dus wel hopeloos gedateerd Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 24 januari 2010, 12:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 13:20
 
‘k Heb het gedeelte even opgezocht, dat praat wat makkelijker.

NBV
Loflied op de sterke vrouw

10 Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.
11 Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
12 Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
13 Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
14 Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
15 Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
16 Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
17 Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
18 Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
19 Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
20 Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
21 Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm
gekleed.
22 Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
23 Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
24 Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
25 Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
26 Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
27 Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
28 Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
29 ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’
30 Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.
31 Moge zij de vruchten plukken van haar werk,
mogen haar daden worden geprezen in de poorten.


Pfff, dit klinkt wel heel erg als de ideale en perfecte vrouw. Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Salomo bofte maar zeg, want hij had heel veel vrouwen! Lachende smiley
Maar even serieus: de laatste teksten (vetgedrukt) spreken me wel heel erg aan, ik zou graag zo'n vrouw - ook zonder man - willen zijn. Maar geldt dat ook niet voor mannen? ‘k Vind het weleens lastig, om bepaalde bijbelgedeelten in het licht van deze tijd te lezen en te begrijpen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 24 januari 2010, 13:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 13:35
 
Verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 29 januari 2010, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 13:39
 
Een lastig gedeelte. Ik sluit me aan bij Leanne, beslist niet hopeloos gedateerd, maar goed bruikbaar. Een doel om na te streven, maar herkenbaar... hmmm....zou meer moeten zijn misschien...

Ik vond dit stukje op internet als uitleg:
Quote:
Het ‘loflied op de sterke vrouw’ vormt het sluitstuk van het bijbelboek Spreuken. Eeuwenlang werd die tekst beschouwd als een loflied op de ‘degelijke huisvrouw’. Een vrouw die dag en nacht voor haar gezin in de weer is, en die ervoor zorgt dat haar man een schitterende carrière kan maken „in de poorten van de stad” (vers 23). Dat de tekst eigenlijk een heel ander soort vrouw voorstelt, daar las men overheen. Wie de hele tekst van het begin tot het einde onbevangen leest, merkt dat de vrouw in het middelpunt van de belangstelling staat. Zij is de enige om wie het gaat, de enige die optreedt, handelt en doet. Zij is een vrouw met macht, verstand en invloed. Haar activiteiten binnenshuis en daarbuiten (verzen 19 en 20) zijn de spil van alles. Zij is niet de vrouw van een aanzienlijk man, zoals men vaak meende, maar haar man is de echtgenoot van een aanzienlijke vrouw.
Deze vrouw op de laatste bladzijde van het boek Spreuken heeft ongetwijfeld ook een symbolische betekenis. Zij verpersoonlijkt de Wijsheid zelf, die trouwens op meerdere plaatsen binnen en buiten het boek Spreuken als een vrouw wordt voorgesteld. Uiteindelijk is Israël tot het besef gekomen dat de ware wijsheid niets anders is dan de Tora. Daarom mogen wij met de joodse traditie de ‘sterke vrouw’ ook zien als een verpersoonlijking van de Tora: Gods Woord dat de weg wijst naar het ware leven. In de rabbijnse literatuur wordt de Tora voorgesteld als de bruid van Israël, die met vreugdevolle liefde wordt bejegend.
Bron:http://www.kerknet.be/admin/files/assets/kerkenleven/documenten/kerkenleven_1226055964_zl0846.pdf

Zonder de eerste betekenis aan de kant te willen zetten, die symbolische betekenis spreekt me wel aan. Zowel voor vrouwen als mannen geldt dat geloven in de Heere perspectief geeft. Dát perspectief maakt denk ik dat je echt wijs en sterk kunt zijn. Niet vanuit jezelf, maar door de kracht van de Geest die in je werkt.


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op zondag 24 januari 2010, 13:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:00
 
LIESBETH326 schreef:
Een lastig gedeelte. Ik sluit me aan bij Leanne, beslist niet hopeloos gedateerd, maar goed bruikbaar. Een doel om na te streven, maar herkenbaar... hmmm....zou meer moeten zijn misschien...

Ik vond dit stukje op internet als uitleg:


Zonder de eerste betekenis aan de kant te willen zetten, die symbolische betekenis spreekt me wel aan. Zowel voor vrouwen als mannen geldt dat geloven in de Heere perspectief geeft. Dát perspectief maakt denk ik dat je echt wijs en sterk kunt zijn. Niet vanuit jezelf, maar door de kracht van de Geest die in je werkt.

Een mooie uitleg en aanvulling, Liesbeth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:04
 
ANITA324 schreef:
@ LEANNE226


Hoe bedoel je dat nou ik snap je even niet hoor?
Ik zeg vaak naar wat ik denk zonder er echter rustig bij na te denken dat is wat ik mijn hele leven al doe en waarin ik moet veranderen en ik wil graag veranderen alleen ik zelf kan het niet. Hoop echter dat diegene voor mij die ogen willen zijn met de juiste inhoud geestelijke leiding aan mij kan geven. Alles naar Zijn wil geschiede en niet de mijne mijn leven ligt juiste meer in Zijn hand.

Wat je nu zegt klinkt heel anders dan "degelijke huisvrouw"Knipoog smiley
Ik "ken" je langer dan vandaag,ik weet een beetje hoe je denkt,ik respecteer je mening maar denk dat je zienswijze in de huidige maatschappij niet werkt.Ik vind dat je als vrouw ook verantwoording moet nemen en dat het in een relatie niet gaat om leiding maar om gelijkwaardigheid in denken en daden(werk,geld,opvoeding,kerk,kerkgang,geloof etc)
En Anita.....je moet veranderen???Welnee,lekker jezelf blijvenKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:39
 
Verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 29 januari 2010, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:53
 
LEANNE226 schreef:
Wat je nu zegt klinkt heel anders dan "degelijke huisvrouw"Knipoog smiley
Ik "ken" je langer dan vandaag,ik weet een beetje hoe je denkt,ik respecteer je mening maar denk dat je zienswijze in de huidige maatschappij niet werkt.Ik vind dat je als vrouw ook verantwoording moet nemen en dat het in een relatie niet gaat om leiding maar om gelijkwaardigheid in denken en daden(werk,geld,opvoeding,kerk,kerkgang,geloof etc)
En Anita.....je moet veranderen???Welnee,lekker jezelf blijvenKnipoog smiley

De huidige maatschappij is echter voor God niet DE NORM. De Maatschappij....de WERELD DUS is voor God nooit DE NORM. In de maatschappij heerst n.l. een andere god m.i. en die is DE MAMMON.....

De bijbel leert mij, dat je niet 2 heren kunt dienen....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:57
 
ANITA324 schreef:
Begrijp nog niet wat je bedoelt over bepaalde dingen zou je wat meer uitleg over kunnen geven? Mensen kunnen zeggen ja ik ken je via pc beeld maar in praktijk is diegene wel zelfde alleen anders. Je weet niet hoe iemand leven is en wat naar dingen heeft afgespeelt en zich zo heeft gevormd, enz.
Als vrouw verantwoording afleggen stel dat die vrouw niet die inzicht voor heeft en daarin geen ervaring voor heeft dan is het toch handig dat de man die leiding over kan nemen? Want echter ik kan niet hoofdrekenen en snel ben ik niet voor deze maatschappij waarop nu ook geen werk heb.
Ben dan eenvoudig in geloof en ja is mijn houvast de Bijbel om door te groeien des te meer met mijn hemelse Vader. Klinkt misschien heel vroom en makkelijk verwoord zul je misschien denken maar echt waar ik ervaar juist door mijn zwakheid dat ik door Hem sterker sta als een Rots door de Branding met mijn Here ga ik over muren heen. Lachende smiley


Gewoon dat doen, wat jij denkt dat God van je vraagt Anita, want daar komt het op aan....nevermind, wat anderen zeggen....Jij moet de Heer blijven volgen DAT is pas belangrijk Anita....of anderen dat nou hopeloos verouderd vinden of niet.......

Op mensen kun je niet bouwen....op de Heer wel...Hij is je rots en dan zal je huis niet in kunnen storten ook al komen er hevige winden en stromen....je huis zal dan bjven staan....

Gods zegen toegewenst....... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:41
 
SOLAFIDE630 schreef:
Gewoon dat doen, wat jij denkt dat God van je vraagt Anita, want daar komt het op aan....nevermind, wat anderen zeggen....Jij moet de Heer blijven volgen DAT is pas belangrijk Anita....of anderen dat nou hopeloos verouderd vinden of niet.......

Op mensen kun je niet bouwen....op de Heer wel...Hij is je rots en dan zal je huis niet in kunnen storten ook al komen er hevige winden en stromen....je huis zal dan bjven staan....

Gods zegen toegewenst....... Knipoog smiley Lachende smiley


Ja Hij is en blijft voor mij op nummer 1 staan!

Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:42
 
Dank voor jullie bijdragen tot nu toe.

Wat ik er zelf over wil vertellen, is dat ik in mijn vriendenkring een echtpaar ken, waarvan ik vind dat zij een afspiegeling is van de vrouw zoals beschreven in dit bijbelgedeelte. Ik zal het uitleggen.

Zij is moeder van 6 kinderen, samen met haar man zorgt ze (onder schooltijd of 's avonds) voor het inkomen en haar man kan daardoor zelfs weer studeren. Ze is van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bezig met zorgen voor het gezin. En ze is ook nog actief met het organiseren van koffie-ochtenden voor vrouwen in onze gemeente en evangelisatiewerk.
Ook helpt ze mee bij de Vakantiebijbelweek.

Is ze ijdel of van grote schoonheid? Nee. Wel straalt ze liefde en betrokkenheid uit, ze heeft een goed gevoel voor humor en vindt het fijn als mensen dichter bij God willen leren leven of hun relatie met God willen herstellen. Ze is zeker geen doetje, komt op voor haar belang en de belangen voor haar gezin.
Ze offert zichzelf op voor haar man en gezin (vind ik), maar ze doet het met vreugde en met liefde.
Daarnaast is er altijd ruimte voor een gast aan tafel en zorgt ze ook nog voor zielige dieren, die bij haar weer helemaal opbloeien.
Ze is geen heilige, maar wel een vrouw die de Heere liefheeft, ontzag voor Hem heeft en zij mag -niemand doet het, behalve ik hier- zeker geprezen worden. Haar kaarsje brandt dag en nacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:55
 
Iedere vrouw heeft haar specifieke goede en slechte kanten, ik denk dat je die moet leren herkennen en waarderen. Ook de 'slechte' kanten van een vrouw dus! Want wat is slecht???
De dingen in een vrouw waar de 1 van baalt, kunnen een ander juist bekoren...

Zelf ben ik nu voor de tweede maal getrouwd en de vrouwen zijn in alle opzichten heel verschillend, totale tegenpolen.
Ik ben nu blij met Annette, maar dat houd niet in dat ik van mijn ex nooit gehouden heb.

Count your blessings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 17:11
 
SOLAFIDE630 schreef:
De huidige maatschappij is echter voor God niet DE NORM. De Maatschappij....de WERELD DUS is voor God nooit DE NORM. In de maatschappij heerst n.l. een andere god m.i. en die is DE MAMMON.....

De bijbel leert mij, dat je niet 2 heren kunt dienen....... Knipoog smiley

Postbus 51 had zo'n mooi motto: de maatschappij,dat ben jij.Om de maatschappij te veranderen in wat God voor ogen heeft zul je je daar niet van af kunnen zonderen maar je er in mengen,open staan,laten zien waar jíj voor staat,dat is ook je verantwoordelijkheid.Dominee zei vanmorgen:"Als je de liefde voor de Heer in je hart hebt kunnen kwade machten je geen kwaad doen".Openheid en tolerantie zijn belangrijk in onze kerkgemeenschap,daar ontbreekt het op cm helaas wel eens aan,alles wat buiten ons eigen straatje valt is per definitie slecht?(knuppeltje?haha).Hier op cm mooie teksten aanhalen is fijn maar misschien heeft het in de buitenwereld meer effect?Spread the WordKnipoog smiley

Vanmorgen zat ik tussen gereformeerden,hervormden,baptisten,vrijgemaakten en buitenkerkelijken in de kerk.......prachtig!

De maatschappij heeft gelukkig veel minder macht over mensen dan onze lieve Heer.......maar ik geef toe dat de verleidingen er volop zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 17:41
 
PIETER649 schreef:
Iedere vrouw heeft haar specifieke goede en slechte kanten, ik denk dat je die moet leren herkennen en waarderen. Ook de 'slechte' kanten van een vrouw dus! Want wat is slecht???
De dingen in een vrouw waar de 1 van baalt, kunnen een ander juist bekoren...

Zelf ben ik nu voor de tweede maal getrouwd en de vrouwen zijn in alle opzichten heel verschillend, totale tegenpolen.
Ik ben nu blij met Annette, maar dat houd niet in dat ik van mijn ex nooit gehouden heb.

Count your blessings

Waauw ! Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 20:42
 
PIETER649 schreef:
Iedere vrouw heeft haar specifieke goede en slechte kanten, ik denk dat je die moet leren herkennen en waarderen. Ook de 'slechte' kanten van een vrouw dus! Want wat is slecht???
De dingen in een vrouw waar de 1 van baalt, kunnen een ander juist bekoren...

Zelf ben ik nu voor de tweede maal getrouwd en de vrouwen zijn in alle opzichten heel verschillend, totale tegenpolen.
Ik ben nu blij met Annette, maar dat houd niet in dat ik van mijn ex nooit gehouden heb.

Count your blessings


Thanks Pieter dat is ten minste eerlijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 21:56
 
Vanmorgen zat ik tussen gereformeerden,hervormden,baptisten,vrijgemaakten en buitenkerkelijken in de kerk.......prachtig!

Leanne,

Zaten we in dezelfde kerk toevallig? Ben erg benieuwd waar je was...

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 21:56
 
MARIJAN072 schreef:
‘k Heb het gedeelte even opgezocht, dat praat wat makkelijker.

NBV
Loflied op de sterke vrouw

10 Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.
11 Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
12 Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
13 Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
14 Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
15 Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
16 Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
17 Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
18 Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
19 Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
20 Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
21 Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm
gekleed.
22 Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
23 Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
24 Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
25 Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
26 Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
27 Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
28 Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
29 ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’
30 Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.
31 Moge zij de vruchten plukken van haar werk,
mogen haar daden worden geprezen in de poorten.

.



Veel vrouwen gaan na lezen dezes begrijpen waarom hun man hen heeft verlaten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:00
 
PIETER649 schreef:
Veel vrouwen gaan na lezen dezes begrijpen waarom hun man hen heeft verlaten Lachende smiley

Het kan je er ook van weerhouden om een huwelijk in te stappen. Knipoog smiley Niet echt bemoedigend, zo'n bijbelgedeelte. Lachende smiley Clown smiley Of eh....zeg ik nu iets ergs? Twijfelende smiley

Bestaat er over mannen ook zo'n bijbelgedeelte Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:06
 
MARIJAN072 schreef:
Het kan je er ook van weerhouden om een huwelijk in te stappen. Knipoog smiley Niet echt bemoedigend, zo'n bijbelgedeelte. Lachende smiley Clown smiley Of eh....zeg ik nu iets ergs? Twijfelende smiley

Bestaat er over mannen ook zo'n bijbelgedeelte Smiley die vol vragen zit

Er was een discussie over 'Man en vrouw hoe zit het nu eigenlijk'. Eigenlijk hoort deze discussie daar thuis want er staat meer in de Bijbel over dit onderwerp. Mannen hebben bijbels gezien meer verplichtingen dan vrouwen hoor, als die hun man respecteren zijn ze al een heel eind...Knipoog smiley



Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:08
 
THOMAS968 schreef:
Er was een discussie over 'Man en vrouw hoe zit het nu eigenlijk'. Eigenlijk hoort deze discussie daar thuis want er staat meer in de Bijbel over dit onderwerp. Mannen hebben bijbels gezien meer verplichtingen dan vrouwen hoor, als die hun man respecteren zijn ze al een heel eind...Knipoog smiley



Thomas

Dat is een opluchting. Lachende smiley 'k Zal het topic nog eens opzoeken, misschien dat ik dan weer moed krijg. Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:52
 
MARIJAN072 schreef:
Dat is een opluchting. Lachende smiley 'k Zal het topic nog eens opzoeken, misschien dat ik dan weer moed krijg. Knipoog smiley Clown smiley


welnee, dat bemoedigd totaal niet, werd ook weer een welles-nietus discussie die zwaar off-topic ging, lees maar niet dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:07
 
PIETER649 schreef:
welnee, dat bemoedigd totaal niet, werd ook weer een welles-nietus discussie die zwaar off-topic ging, lees maar niet dus

Ik moet het helaas met je eens zijn Pieter, maar het begin van Hannah was goed. On-topic blijven blijkt heel moeilijk. Het onderwerp raakt iedereen en een bijbels licht kan in ieder geval verhelderend werken, ook als we de tijd waarin het geschreven werd mee laten tellen.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:15
 
THOMAS968 schreef:
Ach Imre, soms kun je beter op het dak zitten.....Knipoog smiley

Thomas

Sterker nog... op het dak wonen is nog bijbelser... (spr. 21:9 en 25:24) Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 10:36
 
Mannen kunnen op zoek gaan naar de ideale, perfecte, deugdzame, sterke (huis)vrouw. Dan ga je uit van het werkwoord “hebben”. Wanneer je uitgaat van het werkwoord “geven”, is de vraag: wat heb je als man te bieden, zodat een vrouw zich kan ontwikkelen, zoals God haar bedoeld heeft.
Andersom geldt dat natuurlijk ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 20:32
 
IESJE369 schreef:
Mannen kunnen op zoek gaan naar de ideale, perfecte, deugdzame, sterke (huis)vrouw. Dan ga je uit van het werkwoord “hebben”. Wanneer je uitgaat van het werkwoord “geven”, is de vraag: wat heb je als man te bieden, zodat een vrouw zich kan ontwikkelen, zoals God haar bedoeld heeft.
Andersom geldt dat natuurlijk ook.

Hebben? Sinds wanneer is een partner bezit dan? Knipoog smiley
Of ben ik nu te weinig man als ik dit zo vraag Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1