ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GLENNY451
ChristianMatch forum index » Berichten van GLENNY451
Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:27
BerichtOnderwerp: God houd niet van,Liturgie CQ Rituelen en Religie.
 
ALFAROMEO918 schreef:
Het zal best wat boze reacties opleveren,in bovenstaande toppic.

Kijk van moderngedachtengoed, In God is Liefde,in alles geloof ik niet.

De dage der Wrake,is die zelfde God,in Alpha,en Omega.

Jezus hield zich aan de wetten,maar niet aan religie,en rituelen.
Matheus 23.
En gij zult horen van oorlogen,wees niet verschrikt,het gaat gebeuren,Math 24.
Sinds mijn persoon,zich ook gaan richten is,in predekingen en lezingen,wat antie Reformatie,RKK,is in rituelen,hoorde ik veel wat verzwegen is.
Niet tegenstaande,dat ik ook teleurgesteld was,in evangelisten naderhand.

Bijvoorbeeld,Willem Ouweneel,vele lezingen beluisterd,maar hij geloof niet het schepingsverhaal,in 7 dagen.
Met het Homo Huwelijk,heeft hij ook geen moeite,dat is nu eenmaal geregeld dus,door de overheid.

Ook heb ik ondekt,dat Pinkstergemeentes,ondanks zeer goede Bijbeluitleg,ook een religie hanteren.
Min of meer Word de Refo,in kwaad daglicht gesteld,tegen God.
En dat bedroefd mij ook.
Zeer veel goede herinderingen,heb ik van de NH kerk,in Predeking.
Ondanks dat ik de Kinderdoop,altijd Onbijbels heeft gevonden.
Ik vermoed,dat na 2000 jaar,ieder nog steeds niets Weet Van Gods Bedoeling,om Zijn Zoon te Slachtoffer te Brengen.
Dat was geen Liturgie,of Religie.

Echt Dat Gods Woord,begrijpen en Herkennen,is de geleerste mens op aarde nooit gelukt.
Wel drogredenen,en discussie.

Zalig de Armen van Geest,en daar hoor mijn persoon ook bij.

God wees Mij Genadig,is meestal mijn gebed,ik ben zo Dom.

Ik ben hier niet boos om hoor! Ik ga zelfs helemaal mee in deze.
Wanneer de Zoon je vrijgemaakt heeft zijt gij waarlijk vrij. Het is een belofte, het is een weten.
Vaak wordt na een bekering een gelovige tot kerklid gemaakt. Gebonden aan de regels van die kerk, gebonden door tradities en leerstellingen van mensen.
We hebben op dit moment ik weet niet hoeveel verschillende denominaties met ieder hun hekje om hun "eigen" openbaring.
Geloof je niet wat zij geloven dan lig je eruit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:30
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Als je nadenkt bij iedere stap die je neemt, ....sta je voortdurend op 1 been!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:22
BerichtOnderwerp: Hoe word ik behouden?
 
DENNISS669 schreef:
Stel:
Je zit thuis en wordt opeens gebeld. Aan de telefoon is iemand die je niet kent, maar jou de volgende vraag stelt: "Hoe word ik behouden?" Diegene verteld dat hij gehoord heeft dat jij christen bent, en hoopt dat jij hem verder kunt helpen. Maar diegene is ook kritisch, alles moet vanuit de bijbel precies uit te leggen zijn. Diegene heeft namelijk ook slechte ervaringen gehad met andere religies.

Wat zouden jullie antwoorden?

groetjes,
Dennis

"Kom en Zie"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:21
BerichtOnderwerp: Hoe word ik behouden?
 
DENNISS669 schreef:
Stel:
Je zit thuis en wordt opeens gebeld. Aan de telefoon is iemand die je niet kent, maar jou de volgende vraag stelt: "Hoe word ik behouden?" Diegene verteld dat hij gehoord heeft dat jij christen bent, en hoopt dat jij hem verder kunt helpen. Maar diegene is ook kritisch, alles moet vanuit de bijbel precies uit te leggen zijn. Diegene heeft namelijk ook slechte ervaringen gehad met andere religies.

Wat zouden jullie antwoorden?

"Kom en Zie"

groetjes,
Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: De nieuwe levenswandel
 
ANITA324 schreef:
De nieuwe levenswandel
Ef.4

17 Dit zeg ik dan en betuig ik in de Here, dat gij niet langer moogt wandelen zoals ook de heidenen wandelen, in de ijdelheid van hun denken, 18 verduisterd in hun verstand, vervreemd van het leven Gods om de onwetendheid, die in hen heerst, om de verharding van hun hart.

19 Zij hebben zich immers in hun verdoving overgegeven aan de losbandigheid om gretig winst te slaan uit allerlei onreinheid. 20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.

21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid.

25 Legt daarom de leugen af en spreekt waarheid, ieder met zijn naaste, omdat wij leden zijn van elkander. 26 Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; 27 en geeft de duivel geen voet.

28 Wie een dief was, stele niet meer, maar spanne zich liever in om met zijn handen goed werk te verrichten, opdat hij iets kan mededelen aan de behoeftige. 29 Geen liederlijk woord kome uit uw mond, maar als gij een goed (woord) hebt, tot opbouw, waar dit nuttig is, opdat zij, die het horen, genade ontvangen. 30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing.

31 Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen, evenals alle kwaadaardigheid. 32 Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft.

De eerste beginselen, altijd goed om die ter herinnering te brengen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 21:57
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ARIENNEZ498 schreef:
Als vóór je kijken je bang maakt
en als áchter je kijken je triest maakt,
kijk dan náást je, daar sta Ik.

Deze ken ik! Enne...Het is o zo waar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 21:33
BerichtOnderwerp: Doodstraf? Ja of nee?
 
APPELTJE084 schreef:
Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies?
Hier wil ik een stuivertje over wisselen..

Nimmer! Omdat er maar Een over leven en dood gaat! Tevens is er een gebod dat zegt: Gij zult niet doden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 15:08
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Soms....echt hoor....dan kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.

Zijn dit hier allemaal christenen en die vragen zich nog af, wat ze moeten doen met waarzeggerij en waarzeggers of bepaalde, zoals geformuleerd, entiteiten in hun huis....????????

Nou....als christen dien je je helemaal niet met zoiets als waarzeggerij of waarzeggers in te laten...... en als je bepaalde "entiteiten" in je huis hebt....dan zal ik maar meteen je hele huis door de Heer laten reinigen en het door Hem laten vullen met zijn Heilige Geest en Zijn engelen en dat er een wacht komt bij iedere deur of opening in het huis, dat er geen kwaad meer in kan komen.......

Dit alles moet voor een christen toch echt geen punt meer zijn....lijkt me. Maar kennelijk geldt dit lang niet voor iedereen, zo moet ik tot mijn schrik hier constateren..........Goei grutten nog aan toe......waar zijn we soms hier mee bezig.....men speelt hier soms met meer dan vuur......
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Een dikke vette AMEN hierop!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:11
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...
 
JONATHAN890 schreef:
helemaal mee eens....!!!!

dit schept een heel moeilijk punt, wat tot veel schade in God's vertrouwen kan lijden.

ik heb ook voor heel veel dingen gebeden, die echt heel oprecht waren, en veel beter voor mijn kinderen waren geweest. maar t heeft zo niet geweest. Ben daar tijd teleurgesteld over geweest, naar God toe.

Maar als t om leven gaat, dan kan je soms bidden tot je een ons weegt en er gebeurt niets. Dan kan je wel zeggen, dat je genoeg vertrouwen moet hebben..

pff sommigen halen bij mij Job aan...... Ja die man kreeg alles dubbel zoveel terug, maar ging nog iedere keer naar de graven van zijn 10 kinderen.

De wereld is een gebroken wereld, met heel veel dingen die God niet wilde.
Dood niet, pijn niet, verdriet niet, tranen niet.......... die dingen komen niet van God. Ja God laat dingen geschieden, dingen gebeuren.
Almachtig, ja dat is Hij....en ik heb ook mijn vragen daarbij hoor.
Maar we leven hier met dood, ziekte etc
God geneest wel vaker ja... zelf meegemaakt met ziekenzalving van mijn zoon, maar genezing is ook gewoon iets wat de dokter doet.

Als je maar denkt dat dat van God komt...moet je ook geen inentingen nemen....nee dat wordt dan lekker polio of zo.
Goed dit klinkt hard misschien, maar God heeft ons stelletje hersens gegeven, waar wij mensen heel veel mee kunnen. Alleen de dood terughalen lukt niet.

Gelukkig...er komt een nieuwe aarde, waar geen pijn, ziekte dood en tranen zullen worden afgewist. Op die wereld is alles weer perfect. Hier helaas niet.

Het is een belofte! Dat mensen heengaan wil niet zeggen dat God niet geneest.
Het punt is dat wij mensen Gods gedachten willen veranderen in onze gedachten.
God is geen leugenaar toen Hij zei, IK ben Uw geneesheer.
Is de Bijbel dan niet Gods Woord? Als Hij onderscheid maakt in genezing dan misschien ook in redding? Die belofte was toch ook voor een ieder?
Nee, Gods woord waarachtig en ieder mens leugenachtig.
Wat er ook gebeurt na gebed Zijn Woord is waarheid.
Dokters gaf ie aan ons inderdaad, maar een echte dokter zal zeggen dat ie jou niet kan genezen maar dat het Gods werk is/was.
Zoals aan het kruis...Het is volbracht en door Zijn striemen Zijn wij genezen.
Wat gij ook vraagt in Mijn Naam het zal u geworden. Belofte op belofte, niet voor de enkeling maar voor hen die geloven.
Als Hij onderscheid maakt hebben wij als christenen een groot probleem want God veranderd van gedachten!
Zijn belofte was en is: Ik verander niet, Gisteren heden en voor immer hetzelfde.
Dat maakt het geloof in Hem stabiel, nimmerfalend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:03
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...
 
JONATHAN890 schreef:
helemaal mee eens....!!!!

dit schept een heel moeilijk punt, wat tot veel schade in God's vertrouwen kan lijden.

ik heb ook voor heel veel dingen gebeden, die echt heel oprecht waren, en veel beter voor mijn kinderen waren geweest. maar t heeft zo niet geweest. Ben daar tijd teleurgesteld over geweest, naar God toe.

Maar als t om leven gaat, dan kan je soms bidden tot je een ons weegt en er gebeurt niets. Dan kan je wel zeggen, dat je genoeg vertrouwen moet hebben..

pff sommigen halen bij mij Job aan...... Ja die man kreeg alles dubbel zoveel terug, maar ging nog iedere keer naar de graven van zijn 10 kinderen.

De wereld is een gebroken wereld, met heel veel dingen die God niet wilde.
Dood niet, pijn niet, verdriet niet, tranen niet.......... die dingen komen niet van God. Ja God laat dingen geschieden, dingen gebeuren.
Almachtig, ja dat is Hij....en ik heb ook mijn vragen daarbij hoor.
Maar we leven hier met dood, ziekte etc
God geneest wel vaker ja... zelf meegemaakt met ziekenzalving van mijn zoon, maar genezing is ook gewoon iets wat de dokter doet.

Als je maar denkt dat dat van God komt...moet je ook geen inentingen nemen....nee dat wordt dan lekker polio of zo.
Goed dit klinkt hard misschien, maar God heeft ons stelletje hersens gegeven, waar wij mensen heel veel mee kunnen. Alleen de dood terughalen lukt niet.

Gelukkig...er komt een nieuwe aarde, waar geen pijn, ziekte dood en tranen zullen worden afgewist. Op die wereld is alles weer perfect. Hier helaas niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 22:10
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...
 
God gaf ons dokters inderdaad! Maar de genezing is toch van de Here, of wil je zeggen dat de dokter je geneest?
Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 22:07
BerichtOnderwerp: Hostie
 
De RK-kerk heeft allang haar slagbomen neergehangen, dus dit is niet zo verwonderlijk dat ze weer water bij de wijn doen.
Behagen van de mens i.p.v. te staan voor het Woord van God.

p.s. nu richt ik me niet tegen de mens hoor maar wel tegen het RK-systeem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:58
BerichtOnderwerp: Aanspreekvorm
 
Gewoon U, Hij is toch je Vader?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: Positie en taak van de vrouw in de gemeente
 
Ja, helemaal correct als dit ook door de mannen goed wordt geïntepreteerd. Helaas merk ik dat vaak mannen dit aanhalen en de/hun dame dan als een voetveeg wordt behandeld.

Nogmaals, het is gewoon correct in de juiste verhouding en positie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
Wie niet kan vergeven, blijft altijd slachtoffer! Opnieuw beginnen en Zijn Woord in gedachten houden. Wat zou jezus doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...
 
Mensen toch! Tuurlijk kan God alles genezen. Door Zijn striemen zijn wij genezen. Alles hing daar aan het kruis, het is een belofte!
Ik de Here ben uw Geneesheer!
Als God het niet kan is Hij niet Almachtig!
Hiju is Alwetend anders is Hij geen God en moet nog bijleren..toch?

Dus sta op die belofte want God maakt geen onderscheid voor wie genezing wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
Ik denk dat het zwaartepunt van tolerantie meestal ons eigen denken is.
Gaan we uit van het denken van God, wat we ten allen tijde eigenlijk behoren te doen, dan komen we idd uit op Zijn Woord.
Er is dan geen misschien of maar want God kent geen maar of misschien, Hij is overanderlijk in al Zijn wegen.
God,s tolerantie behoorde ons tolerantie te zijn maar wij als mensen halen er vaak gevoelens, sociaal gedrag bij en tolerantie krijgt ineens een ander betekenis, een andere beeldvorming.
Je bent per slot een Christen toch en dan moet er wel een sociaal evangelie zijn.
Neen, dus! God is in Zijn wezen onveranderlijk en zo zijn Zijn gedachten dat ook. Zijn gedachte over tolerantie is de juiste gedachte over tolerantie
Per slot is een gedachte, een woord uitgeproken.
Wij behagen inderdaad te vaak mensen i.p.v. God.
Hij is namelijk een God van afscheiding!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: waar komen de mensen vandaan
 
JONATHAN890 schreef:
Waar komen de allereerste mensen vandaan?


Op een dag vraagt een meisje aan haar mama:
"Mama, vanwaar komen de allereerste ouders?"

"Wel," antwoordt haar mama, "God heeft de eerste mensen, Adam en Eva, op de wereld gezet.
Adam en Eva hebben dan kinderen gekregen die op hun beurt ouders geworden zijn enzovoort, enzovoort.
Zo zijn dus de mensen en families ontstaan."

Twee dagen later stelt het meisje dezelfde vraag aan haar vader.
Deze antwoordt: "Kijk, miljoenen jaren geleden evolueerden de apen langzaam tot wat de mensen vandaag zijn."

Het meisje staat perplex en loopt snel naar haar mama:

"Mama, waarom zeg jij me dat de eerste mensen door God op de wereld werden gezet, terwijl papa zegt dat mensen eigenlijk van de apen afstammen?"

Haar moeder antwoordt met een glimlach: "Dat is heel simpel liefje. Ik heb je verteld over mijn familie en papa over de zijne!"

Hele goeie hoor! Zal em zeker onthouden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 20:07
BerichtOnderwerp: namen gegeven aan Jezus
 
Over de achternaam, dat moet je idd niet zien als Zijn achternaam, ik wilde slechts laten inzien dat er slechts 1 naam was.
Over de gehele wereld zijn er duizenden Jezussen, kijken we alleen maar in spaanstalige landen. Echter er is maar 1 Jezus Christus!
Door wedergeboorte draag je Zijn naam, Christen. Het ging inderdaad om een reactie van een reactie van een ander lid,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:54
BerichtOnderwerp: namen gegeven aan Jezus
 
Precies, door wedergeboorte erf je Zijn achternaam, Christen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: wat is liefde?
 
Mag ik wat toevoegen? Liefde is een "zeker weten dat"!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: Laten wij ons horen
 
Hartstikke goed, terug naar de basis! Evangelisatie, Gaat en verkondig het Evangelie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?
 
Afvallen is niet verkeerd maar welke methode gebruiken jullie eigenlijk?
Er is maar 1 methode die werkt en dat is het veranderen van je metabolisme. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:15
BerichtOnderwerp: namen gegeven aan Jezus
 
Lieve mensen, heel mooi al die titels maar het zijn geen namen van Jezus.

Er is maar 1 naam gegeven aan Hem en dat is Jezus Christus, de naam boven alle namen.
Dus Jezus is de naam en de rest zijn titels gegeven om Zijn grootheid aan te duiden. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 12:23
BerichtOnderwerp: Spreuken 31 vrouw
 
IMRE695 schreef:
In Spreuken 31:10-31 wordt de lof bezongen van de deugdzame vrouw.

Wie van de vrouwen hier herkent zich in dit beeld? Is het nog een doel om na te streven? Of vinden jullie dit allemaal hopeloos gedateerd en hooguit passend in de tijd van vroeger, maar nu beslist niet meer?

En voor de CM heren: letten zij met name op het 30e vers als we hier rondkijken:
"De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die de Heere vreest, die zal geprezen worden."

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Weet je Imre, ik denk dat God niet veranderd in Zijn denken. Zijn gedachten zijn net zo eeuwig als Hij is. Veranderen wij, Hij niet.
Als het vroeger dus goed was dan nu ook!
Dus, als een vrouw de Here vreest, heb je een vrouw die de perfecte aanvullig is bij een man.
Ze is geen deurmat, zal door een stille geest immer haar geliefde/man kunnen bereiken/corrigeren.
Zal naast hem alles samen kunnen bereiken.
Aan de andere kant weet ik dat het oog ook wat wil. De man zal dus iets verder moeten kijken dan zijn natuurlijke ogen willen doen zien en iets minder met zijn onderlichaam moeten denken.
God erbij betrekken dus want Hij weet wat je wil maar bovenal wat goed is voor je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 18:18
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Henk niet om het beter te weten maar Vicaris fili i Dei betekent toch echt "plaatsvervanger van God!
Dat is toch echt de titel die hij zich aanmatigt. Deze tekst staat zelfs in het vaticaan!
Wat betreft Petrus, dat heeft de rooms-katholieke kerk zich ook toegeeigend want de schrift zegt toch duidelijk dat Petrus voor de besnedenen, joden verordineerd was door God en Paulus moest naar de heidenen.
Paulus was in Rome geweest (zie de brieven) en Petrus? Dat is nog maar de vraag.
HENK710 schreef:
Off-topic, maar iets afwijzen moet wel op goede gronden gebeuren. En de paus afwijzen omdat hij zich ziet als plaatsvervanger van God is geen goede grond, aangezien de paus zich zo niet ziet. De paus geldt i katholieke kring als plaatsvervanger van Petrus, en die was bij mijn weten geen God. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451 (61)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:42
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Ik ga met je denkpatroon mee. Ik ben niet zo happig met de paus omdat deze zich de titel "plaatsvervanger van God" heeft toegeigend! Het is en blijft een schijnheilige vertoning in het Vaticaan, echter deze keer is het gewoon schriftuurlijk.
SOLAFIDE630 schreef:
In mijn optiek is het plan van de Schepper zoveel mogelijk mensen te redden door geloof in Zijn Zoon Jezus Christus en dat die mensen dan geen zondig leven meer willen voeren, maar de zonde juist willen afleggen. Dat zal wel met vallen en opstaan gebeuren, lijkt me, maar in ieder geval zijn het mensen, die zonde zonde willen blijven noemen en niet een leven willen leven, dat zondig genoemd kan worden.

Een homosexueel huweliijk is in ieder geval m.i. een verbintenis, dat niet naar de wil van God is, omdat het m.i. een zondige levensverbintenis is van twee mensen van dezelfde sexe.

Ik ben het daarom eens met de Paus.


Iets voldoet aan het doel van dat plan, wanneer mensen een geheiligd en gereinigd leven willen nastreven tot eer en glorie van de Here Jezus Christus en de zonde uit eigen vrije wil willen afleggen en niet willen blijven volharden in een zondige levenstijl. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GLENNY451
Pagina 1 van 1