ChristianMatch
 


Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:00
 
ZEELAND736 schreef:
Daarom houd ik me er ook buiten...teveel modder in mijn gezicht gehad!!!!




Als je nu even aangeeft wanneer en waar jij modder in je gezicht gegooid hebt gekregen?
Dit is zo'n suggestieve opmerking???
Of heb jij het zo ervaren omdat iemand het niet met je eens was?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 22:34
 
SHANITA130 schreef:
Deze was het ik heb 'm gevonden, dit is dusz mijn mening he?;)

dan heb ik een vraag:Is Gods woord in het OT dan een leugen?
ik geloof dat het OT evenveel waarde heeft als het NT het breekt elkaar niet af.ook staat er mijns inziens dat we niets zullen toevoegen of afhalen van Gods woord.
dat we echter niet alles vanuit Gods woord kunnen plaatsen in de tijd van 2012 omdat men denkt dat alles nu veel moderner en met meer vrijheid moet kunnen doet niets af van wat in de Bijbel staat als zijnde wel of niet zondig.
Jezus kwam niet om de wet af te breken maar om de wet te vervullen;Hij gaf zijn leven voor de zondaar ongeacht welke zonde men ook bedrijft,maar als je Jezus echt wil volgen en Hem wil leren kennen dan zegt Hij vele malen Zondigd niet meer met andere woorden bekeer je draai je leven om van duisternis naar het Licht.vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ,christelijke dieven,christelijke leugenaars etc etc etc.
wil dat zeggen dat we nooit meer fouten maken of nooit meer de kans hebben om in zonde te vevallen,nee volstrekt niet maar het betekend wel dat je niet meer bewust in de zonde blijft volharden,ik geloof dat aan het einde van je leven een ieder zijn eigen verantwoording hierover af zal moetren leggen,en die liefde bedekt idd alles maar dan wordt er wel eerst de mesthoop opgeruimt anders krijg je er een grote beerput onder.eerst berouw,bekering dan vergeving en herstel en leven onder die genade en liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 22:40
 
GRACE585 schreef:
dan heb ik een vraag:Is Gods woord in het OT dan een leugen?
ik geloof dat het OT evenveel waarde heeft als het NT het breekt elkaar niet af.ook staat er mijns inziens dat we niets zullen toevoegen of afhalen van Gods woord.
dat we echter niet alles vanuit Gods woord kunnen plaatsen in de tijd van 2012 omdat men denkt dat alles nu veel moderner en met meer vrijheid moet kunnen doet niets af van wat in de Bijbel staat als zijnde wel of niet zondig.
Jezus kwam niet om de wet af te breken maar om de wet te vervullen;Hij gaf zijn leven voor de zondaar ongeacht welke zonde men ook bedrijft,maar als je Jezus echt wil volgen en Hem wil leren kennen dan zegt Hij vele malen Zondigd niet meer met andere woorden bekeer je draai je leven om van duisternis naar het Licht.vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ,christelijke dieven,christelijke leugenaars etc etc etc.
wil dat zeggen dat we nooit meer fouten maken of nooit meer de kans hebben om in zonde te vevallen,nee volstrekt niet maar het betekend wel dat je niet meer bewust in de zonde blijft volharden,ik geloof dat aan het einde van je leven een ieder zijn eigen verantwoording hierover af zal moetren leggen,en die liefde bedekt idd alles maar dan wordt er wel eerst de mesthoop opgeruimt anders krijg je er een grote beerput onder.eerst berouw,bekering dan vergeving en herstel en leven onder die genade en liefde.

Maar het betekend wel dat je niet meer in de zonde blijft volharden..Amen


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 01:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:21
 
TINK100 schreef:
een vraagje:

Wat denken jullie dan van homosexuele dominee's?
Ook daar kom je deze geaardheid tegen....en hoe zou een gemeente daar mee om moeten gaan? Ik heb nu een aantal gemeentes gezien waar dit gebeurde...zal verder niet vertellen hoe dat afgelopen is, om te voorkomen dat de meningen al vaststaan......

( ik vertel mijn mening ook niet)

het is gewoon een open vraag.

En nee , ik wil ook niet mijn mening hier in geven naar anderen .
en ik wil niet zeggen wat hij/zij moet doen.

Maar ik hoop dat een ieder het goede gaat doen!

Door de bijbel te gaan lezen en naar de kerk te gaan.

En dat ieder de goede beslissing neemt , vroeg of laat.

Opdat wij eeuwig leven hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:40
 
Quote:
GRACE585dan heb ik een vraag:Is Gods woord in het OT dan een leugen?
ik geloof dat het OT evenveel waarde heeft als het NT het breekt elkaar niet af.ook staat er mijns inziens dat we niets zullen toevoegen of afhalen van Gods woord.

Daar worden tien geboden mee bedoelt, of doe jij bijvoorbeeld stieren offeren in je tuin of op je balkon?

als je vind dat homo's niet kunnen moet je je eerst zelf aan alle voorschriften in Leviticus en andere hoofdstukken houden.....dat was het oude verbond met wetten voor de Joden. Nou ga jij maar es kijken in Leviticus, en voorschriften in andere bijbelhoofdstuken, je zou ze niet eens uit je hoofd kunnen leren laat staan volbrengen, als jij je niet aan alles houdt, kan jij niets over Homo's zeggen.

Volgens datzelfde Bijbelboek mag je bijvoorbeeld geen kleren dragen die gemaakt zijn van een mengsel van katoen en bijvoorbeeld polyester (Leviticus 19:19, daar gaat je H&M collectie...). Mosselen eten of een garnalencocktail bestellen is volgens Leviticus voor God weerzinwekkend (want ze hebben niet de voorgeschreven vinnen of schubben) en het eten van een broodje frikadel (gemaakt van varkensvlees) is volgens deze teksten God een gruwel (Leviticus 11).
Degene die zo dankbaar gebruik maakt van het boek Leviticus om homo's te bestoken zal zelf waarschijnlijk aan heel veel andere wetten in ditzelfde boek niet voldoen. Waarom zou die ene regel die over homoseksualiteit lijkt te gaan (Leviticus 18:22) dan wel voor alle tijden gelden en de rest niet? Waarom mag volgens een dominee een homorelatie niet gezegend worden terwijl diezelfde dominee wel rustig een zegen vraagt over zijn (foute) broodje frikadel? Is dat niet met twee maten meten? Waarom de ene tekst wel letterlijk interpreteren en de andere niet? Is dat omdat het altijd makkelijker is met een vinger naar een ander te wijzen dan naar jezelf. Zie Lucas 6:41
41 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 42 Hoe kunt gij tot uw broeder zeggen: Broeder, laat mij de splinter, die in uw oog is, wegdoen, terwijl gij de balk, die in uw eigen oog is, niet ziet? Huichelaar, doe eerst de balk weg uit uw oog en dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter in het oog van uw broeder weg te doen.

Een vraagje: hoeveel Bijbelgetrouwe christenen ken je eigenlijk met maar één hand, voet of oog? Waarschijnlijk maar heel weinig! Zondigen zij nooit? Jezus zegt toch heel duidelijk dat je je hand, voet of oog moet afhakken of uitrukken als deze je tot zonde verleidt (Matteus 5:29-30 en Matteus 18:8-9). En dat gaat al heel snel! Hoeveel hetero mannen kunnen bijvoorbeeld eerlijk beweren dat zij nog nooit een vrouw "hebben aangezien om haar te begeren"? Waarom gehoorzamen ze Jezus dan niet en rukken zij hun ogen uit als Jezus dat zelfs twee keer vraagt in Matteus? "Ja maar die tekst moet je niet letterlijk nemen". O nee, waarom die tekst dan niet en andere teksten wel? Omdat jij toevallig geen homo of lesbo bent en die interpretatie je beter uitkomt of omdat je zelf liever met twee handen en twee ogen door het leven gaat? Wat zou Jezus daar zelf van vinden?
Wie is hier nu blind of bijziend?


Ik weet het antwoord....JIJ.....HEEL ERG BLIND....



Jezus heeft ons vrijgemaakt VAN DIE WETJES VAN HET OT, dat was toen voor de Joden.

Een voorbeeld voor jou uit Deuteronomium: 25 De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toeëigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is een gruwel voor de HERE, uw God.

Dit gaat over goden van vijanden van de Joden, als zij die beelden hebben buitgemaakt, mogen zij het zilver en goude daaraan niet houden, maar verbranden. Nou, in deze tijd zal men het wel houden: Juist sommigen Hollanders...

Quote:
dat we echter niet alles vanuit Gods woord kunnen plaatsen in de tijd van 2012 omdat men denkt dat alles nu veel moderner en met meer vrijheid moet kunnen doet niets af van wat in de Bijbel staat als zijnde wel of niet zondig.

Dan moet je je aan alles houden zei ik hiervoor ook dus moet je ook: 1 De HERE sprak tot Mozes: 2 Spreek tot de Israëlieten: Wanneer iemand zonder opzet zondigt in een van de dingen die de HERE verboden heeft te doen, en één daarvan doet – 3 dan zal, indien de gezalfde priester zonde gedaan en daardoor het volk in schuld gebracht heeft, hij voor de zonde die hij begaan heeft, een jonge, gave stier de HERE tot een zondoffer brengen. 4 Hij zal de stier naar de ingang van de tent der samenkomst brengen voor het aangezicht des HEREN, zijn hand op de kop van de stier leggen en de stier slachten voor het aangezicht des HEREN. 5 De gezalfde priester zal een deel van het bloed van de stier nemen en dat brengen naar de tent der samenkomst. 6 De priester zal zijn vinger in het bloed dopen en van het bloed zevenmaal sprenkelen voor het aangezicht des HEREN, vóór het voorhangsel van het heiligdom. 7 En de priester zal van het bloed strijken aan de horens van het reukaltaar, dat voor het aangezicht des HEREN staat in de tent der samenkomst; al het (overige) bloed van de stier zal hij uitgieten aan de voet van het brandofferaltaar, dat bij de ingang van de tent der samenkomst staat. 8 En al het vet van de stier van het zondoffer zal hij eruit nemen: het vet dat de ingewanden bedekt, en al het vet dat op de ingewanden ligt; 9 en de beide nieren en het vet dat daaraan zit, dat aan de lenden zit, en het aanhangsel aan de lever, dat hij met de nieren moet wegnemen, 10 zoals het weggenomen wordt van het rund van het vredeoffer; en de priester zal het in rook doen opgaan op het brandofferaltaar. 11 En de huid van de stier en al zijn vlees, benevens zijn kop en zijn onderschenkels en zijn ingewanden en zijn mest, 12 alles van de stier zal hij buiten de legerplaats brengen, op een reine plek, waar men de as stort, en hij zal hem op een houtvuur verbranden; op de plaats waar de as wordt uitgestort, zal hij verbrand worden.


Doe je dit niet, kan je ook niets zeggen over Homo's....

Het getuigd ook van zeer weinig naastenliefde, als je je niet verplaatst in de Homo en verwacht dat hij/zij niet praktiseert. En liefde is het hoogste gebod....
Dát is zonde....geen naastenliefde..


Quote:
Jezus kwam niet om de wet af te breken maar om de wet te vervullen;Hij gaf zijn leven voor de zondaar ongeacht welke zonde men ook bedrijft,maar als je Jezus echt wil volgen en Hem wil leren kennen dan zegt Hij vele malen Zondigd niet meer met andere woorden bekeer je draai je leven om van duisternis naar het Licht.vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ,christelijke dieven,christelijke leugenaars etc etc etc.

Jij vergelijkt Homo's die zo door God geschapen zijn met dieven, leugenaars ed. Ineens komt het woordje farizeer in me op.....en huichelaar en hypocriet...
Jíj trouwt zelf wel, Terwijl je nota bene gescheiden bent, dat is overspel waar steniging op volgt in het OT 14 Gij zult niet echtbreken, staat in Exodus 20 vers 14, één van de tien geboden.....
maar de homofiele medemens mag fijn alleen blijven,
wat jou betreft, en dan doe je net of dat God's wil is..Het is God's wil niet dat de mens alleen blijft, en als iemand door de gebrokenheid dezer wereld een homo is...dan mag die wat jou betreft fijn alleen blijven en anders veroordeel jij hem wel, dat het eea in leviticus staat, maar zelf doe je niets wat er in het OT staat, in tegendeel...Je pleegt zelfs overspel door te trouwen terwijl je gescheiden bent....Weet jij hoe ze jou soort mensen noemen?...

Er is geen enkele plek waar Jezus homo's zondaars noemt, je gebruikt Jezus om Hem voor je karretje te spannen.... Boze smiley

Quote:
wil dat zeggen dat we nooit meer fouten maken of nooit meer de kans hebben om in zonde te vevallen,nee volstrekt niet maar het betekend wel dat je niet meer bewust in de zonde blijft volharden,ik geloof dat aan het einde van je leven een ieder zijn eigen verantwoording hierover af zal moetren leggen,

En hoe ga jij dat doen, oordelen mag namelijk niet....!!!

Een homo volhard niet in zonde, een homo ís zo gemaakt door God,!!!.....

Quote:
en die liefde bedekt idd alles maar dan wordt er wel eerst de mesthoop opgeruimt anders krijg je er een grote beerput onder.eerst berouw,bekering dan vergeving en herstel en leven onder die genade en liefde.

Een beerput en mesthoop krijg je door homo's te veroordelen als ze een partner willen of hebben.

Dus blijf aub bij jezelf..


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 10:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 01:16
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 01:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 01:29
 
Wat zegt de Bijbel nu echt over homoseksualiteit? Eigenlijk maar heel weinig. Jezus heeft er zelfs helemaal niets over gezegd en in de 10 geboden wordt er niet over gesproken. Is het dan niet vreemd dat terwijl homoseksualiteit nauwelijks voorkomt in de Bijbel zoveel mensen zich daar wel enorm druk om maken? Alsof de hele Bijbel daarover gaat en er geen belangrijker problemen in onze wereld zijn...
Waarom maakt men zich niet drukker over zaken die veel vaker in de Bijbel genoemd worden zoals hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort? Het grootste gevaar voor de mensheid is "de sterke behoefte om te hebben (goederen of geld) en daarvoor steeds grotere risico's te nemen. Het echte gevaar heet dus hebzucht". Daar zouden christenen zich druk over moeten maken (Jaap van Ginneken, Gek met Geld, Business Contact 2010). Dat besef is dus zelfs buiten de kerk doorgedrongen. Dit inzicht is niet nieuw, Paulus schreef al veel eerder: "de wortel van alle kwaad is hebzucht" (1 Timoteüs 6:10). Gek dat nu daar nooit een kerkscheuring over is geweest of dreigt terwijl dat wel gebeurt als men twist over homoseksuele liefde, alsof dat de wortel van alle kwaad zou zijn.
Zelden hoor je dat mensen de kerk uit worden gezet, niet mogen trouwen of niet aan het avondmaal of eucharistie mogen meedoen omdat ze hebzuchtig zijn.

Bron: Een bril van Homo Anders


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 01:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 01:49
 
SHANITA130 schreef:
Wat zegt de Bijbel nu echt over homoseksualiteit? Eigenlijk maar heel weinig. Jezus heeft er zelfs helemaal niets over gezegd en in de 10 geboden wordt er niet over gesproken. Is het dan niet vreemd dat terwijl homoseksualiteit nauwelijks voorkomt in de Bijbel zoveel mensen zich daar wel enorm druk om maken? Alsof de hele Bijbel daarover gaat en er geen belangrijker problemen in onze wereld zijn...
Waarom maakt men zich niet drukker over zaken die veel vaker in de Bijbel genoemd worden zoals hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort? Het grootste gevaar voor de mensheid is "de sterke behoefte om te hebben (goederen of geld) en daarvoor steeds grotere risico's te nemen. Het echte gevaar heet dus hebzucht". Daar zouden christenen zich druk over moeten maken (Jaap van Ginneken, Gek met Geld, Business Contact 2010). Dat besef is dus zelfs buiten de kerk doorgedrongen. Dit inzicht is niet nieuw, Paulus schreef al veel eerder: "de wortel van alle kwaad is hebzucht" (1 Timoteüs 6:10). Gek dat nu daar nooit een kerkscheuring over is geweest of dreigt terwijl dat wel gebeurt als men twist over homoseksuele liefde, alsof dat de wortel van alle kwaad zou zijn.
Zelden hoor je dat mensen de kerk uit worden gezet, niet mogen trouwen of niet aan het avondmaal of eucharistie mogen meedoen omdat ze hebzuchtig zijn.

Bron: Een bril van Homo Anders

antwoord: dit is t topic over homosexualiteit, dus ligt hier daar de nadruk op...
ook ik zou inzien dat hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort leidend zijn in onze maatschappij, ik zou zeggen begin een topic, keuze genoeg... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 02:11
 
BART347 schreef:
antwoord: dit is t topic over homosexualiteit, dus ligt hier daar de nadruk op...
ook ik zou inzien dat hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort leidend zijn in onze maatschappij, ik zou zeggen begin een topic, keuze genoeg... Lachende smiley

Ik zou zeggen, lees het nog eens in z'n verband en kom dan met een reaktie....

Dit slaat kant nog wal....Deze reaktie.


De nadruk ligt op homo's....


Omdat het hier over homo's gaat, kan ik er, volgens jou niet eens stuk inzetten, waar de scheinheiligheid en het meten met 2 maten in voorkomt.

JIJ ZEGT:
Quote:
hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort zijn leidend in onze maatschappij
...
En homofielie is zeker een grove zonde?

Ik zie al aan je reaktie dat die dingen die je noemt leidend zijn....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 02:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 02:19
 
SHANITA130 schreef:
Ik zou zeggen, lees het nog eens in z'n verband en kom dan met een reaktie....

Dit slaat kant nog wal....Deze reaktie.


De nadruk ligt op homo's....


Omdat het hier over homo's gaat, kan ik er, volgens jou niet eens stuk inzetten, waar de scheinheiligheid en het meten met 2 maten in voorkomt.

JIJ ZEGT:
...
En homofielie is zeker een grove zonde?

Ik zie al aan je reaktie dat die dingen die je noemt leidend zijn....


JIJ ZEGT:
...
En homofielie is zeker een grove zonde?

wie is JIJ? niet ik zeg dat?, hoewel ook gezien t verschil tussen homofielie en homosexualiteit ....

Ik zie al aan je reaktie dat die dingen die je noemt leidend zijn....

welke dingen noem ik dan? ik citeer jouw reactie...
zoals ik al aangaf zijn ze leidend, maar niet omdat t aan mn reactie te zien kán zijn?????

leg dat eens uit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 02:33
 
SHANITA130 schreef:
Wat zegt de Bijbel nu echt over homoseksualiteit? Eigenlijk maar heel weinig. Jezus heeft er zelfs helemaal niets over gezegd en in de 10 geboden wordt er niet over gesproken. Is het dan niet vreemd dat terwijl homoseksualiteit nauwelijks voorkomt in de Bijbel (zowel in NT als OT) zoveel mensen zich daar wel enorm druk om maken? (net als jij...?) Alsof de hele Bijbel daarover gaat en er geen belangrijker problemen in onze wereld zijn...
Waarom maakt men zich niet drukker over zaken die veel vaker in de Bijbel genoemd worden zoals hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort? Het grootste gevaar voor de mensheid is "de sterke behoefte om te hebben (goederen of geld) en daarvoor steeds grotere risico's te nemen. Het echte gevaar heet dus hebzucht". Daar zouden christenen zich druk over moeten maken (Jaap van Ginneken, Gek met Geld, Business Contact 2010). Dat besef is dus zelfs buiten de kerk doorgedrongen. Dit inzicht is niet nieuw, Paulus schreef al veel eerder: "de wortel van alle kwaad is hebzucht" (1 Timoteüs 6:10).Gek dat nu daar nooit een kerkscheuring over is geweest of dreigt terwijl dat wel gebeurt als men twist over homoseksuele liefde, alsof dat de wortel van alle kwaad zou zijn. lijkt me wat overdreven om t zo te stellen, of als anderen daar een punt van maken daar zó op te reageren SHANITA130
Zelden hoor je dat mensen de kerk uit worden gezet, niet mogen trouwen of niet aan het avondmaal of eucharistie mogen meedoen omdat ze hebzuchtig zijn. oke, het komt dus wel voor?

Bron: Een bril van Homo Anders


ter duidelijkheid: tekst in blauw zijn mijn reacties


Laatst aangepast door
BART347
op donderdag 5 juli 2012, 19:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 05:34
 
BART347 schreef:

Bart, zou jij misschien niet tussen mijn quote willen schrijven, want nu staat er: Shanita schreef: met antwoorden van jou ertussen, dus lijkt 't net alsof ik die schreef.

Dus het ertussen uithalen, en het ónder mijn quote schrijven.

Vast bedankt!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 05:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 06:42
 
Er waren eens kleine, houten mensjes. Elk houten mensje was gesneden door de houtsnijder Eli. Vanuit zijn werkplaats op de heuvel kon je hun hele dorp overzien.

Elk mensje was anders. Sommigen hadden grote neuzen, andere grote ogen. Sommigen waren lang en anderen juist weer korter. Sommigen van hen droegen hoeden, sommigen jassen. Maar ze waren allemaal gemaakt door dezelfde houtsnijder en ze woonden allemaal in hetzelfde dorp.

En elke dag, de hele dag door deden ze hetzelfde: ze gaven elkaar stickers. Op de straten en de pleinen…..overal kon je zien dat ze sterren en stippen op elkaar aan het plakken waren.

De mooie, kleine, houten mensjes, die met mooie gladde verf, kregen altijd sterren. Maar als het hout ruw was, of de verf afgebladderd, dan kregen ze stippen.

De talentvolle kleine, houten mensjes kregen ook sterren. Sommigen konden grote stokken heel ver boven hun hoofd tillen of over grote blokken springen. Anderen kenden moeilijke woorden of konden heel mooi zingen. Die kregen allemaal sterren.

Maar anderen, die niet zoveel konden kregen stippen.

Punchinello was een van de anderen. Hij probeerde net zo hoog te springen als anderen, maar hij viel altijd. Wanneer hij wilde uitleggen waarom hij gevallen was, dan zei hij iets geks, want hij was ook niet zo welbespraakt, dus gaven ze hem nog meer stippen.

Na een poosje had hij zoveel stippen dat hij niet meer naar buiten durfde. Hij was bang om iets doms te doen, zoals zijn hoed vergeten, of in een waterplas trappen. En dan zouden ze hem nog meer stippen geven. Op het laatst had hij zoveel stippen dat men hem er soms, zelfs zonder reden nog een bij op plakten.

“Hij verdient heel veel stippen.” De kleine houten mensjes waren het allemaal met elkaar eens. “Ja, veel stippen, want hij is geen goed klein, houten mensje.”

Na een poosje begon Punchinello het zelf te geloven. “Ik ben geen goed klein, houten mensje”, zei hij. Op sporadische keren dat hij toch naar buiten ging, hing hij wat rond bij andere kleine, houten mensjes die ook veel stippen hadden. Hij voelde zich bij hun beter op zijn gemak.

Op een dag ontmoette hij een klein, houten mensje zoals hij die nog nooit had gezien. Ze had geen stippen, maar ook geen sterren. Ze was gewoon een klein, houten mensje. Haar naam was Julia. En het was niet zo dat ze haar geen stickers probeerden te geven…..maar ze wilden gewoon niet blijven plakken. Sommigen bewonderden Julia omdat ze geen stippen had en wilden haar juist daarom een ster geven. Maar die viel er gewoon weer af. Sommigen keken op haar neer omdat ze geen sterren had, dus wilden ze haar een stip geven. Maar ook die bleven niet zitten.

“Zo zou ik willen zijn!”, dacht Punchinello. “Ik wil geen stickers meer.” Dus vroeg hij het stickerloze kleine, houten mensje hoe ze dat toch deed.

“Dat is makkelijk”, antwoordde ze. “Ik ga elke dag naar Eli.”

“Eli?”

“Ja, Eli, de houtsnijder. Ik zit vaak samen met hem in zijn werkplaats.

“Waarom?”

“Waarom ga je dat zelf niet uitzoeken? Toe, ga de heuvel op. Hij is er.”

En het kleine, houten mensje zonder stickers draaide zich om en verdween.

“Maar hij wil me vast niet zien!” schreeuwde Punchinello haar na. Maar Julia hoorde niets meer. Dus ging Punchinello weer naar huis. Hij zat voor het raam en keek naar de kleine, houten mensjes die druk bezig waren om stippen en sterren op elkaar te plakken.

“En toch is het niet goed,” murmelde hij in zichzelf. En hij besloot om tóch naar Eli te gaan.

Hij liep het smalle pad op de heuvel op en stapte de grote werkplaats binnen. Zijn houten ogen werden groot toen hij het formaat van alles zag. De kruk was net zo groot als hij. En als hij helemaal op het puntje van zijn tenen ging staan, dan kon hij nog net over de werkbank kijken. Er was een hamer die zo lang was als zijn arm. Punchinello kon zichzelf horen slikken. “Ik blijf hier geen minuut langer.” Hij draaide zich snel om. Klaar om te vluchten.

Toen hoorde hij zijn naam.

“Punchinello?” De stem was diep en krachtig.

Punchinello stopte.

“Punchinello! Wat fijn om je te zien! Kom eens hier en laat me je eens bekijken.”

Punchinello draaide zich langzaam om en keek recht in het bebaarde gezicht van de grote houtsnijder.

“U kent mijn naam?”zei het kleine, houten mensje.

“Natuurlijk. Ik heb je zelf gemaakt.”

Eli bukte zich, tilde hem op en zette hem op de werkbank.

“Mmm…”, zei de maker terwijl hij de grijze stippen inspecteerde. “Het lijkt erop dat ze je wat lelijke merktekens hebben gegeven.”

“Het was niet mijn bedoeling, Eli. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan!”

“Och, lieve kind. Je hoeft tegen mij geen verantwoording af te leggen, hoor. Het kan mij niet schelen wat de andere kleine, houten mensjes van je denken.”

“Nee?!”

“Nee, en het zou jou ook niet moeten schelen. Wie zijn dat, die stippen en sterren geven? Dat zijn kleine, houten mensjes, net als jij. Wat zij denken doet er niet toe, Punchinello. Het enige wat telt is wat ik vindt. En ik vindt je mooi en speciaal.”

Nu moest Punchinello lachen. “Ik? Speciaal? Waarom? Ik kan niet hard lopen, ik kan niet springen, mijn verf bladdert af. Hoe kunt u mij nou speciaal vinden?”

Eli keek Punchinello aan, terwijl hij zijn handen op de smalle houten schoudertjes legde. “Omdat je van mij bent. Daarom vindt ik jou speciaal.”

Nog nooit had iemand op deze manier naar Punchinello gekeken, laat staan zijn maker. Hij wist niet wat te zeggen.

“Ik heb er elke dag op gehoopt dat je zou komen”, legde Eli uit.

“Ik kwam doordat ik iemand ontmoet had zonder stickers.”

“Dat weet ik. Ze heeft me over jou verteld.”

“Waarom blijven de stickers niet op haar zitten?”

“Omdat zij besloten heeft dat het belangrijker is wat ik vindt, dan wat anderen van haar vinden. De stickers plakken alleen als jij ze dat toestaat.”

“Huh?”

“De stickers plakken alleen maar als jij ze belangrijk genoeg vindt. Hoe meer je op mijn liefde vertrouwt, hoe minder je om de stickers gaat geven.”

“Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp.”

“Dat zul je wel, maar dat heeft even tijd nodig. Jij hebt heel veel stickers. Vooralsnog wil ik graag dat je elke dag even langskomt zodat ik je er aan kan herinneren hoeveel ik om je geef.”

Eli tilde Punchinello van de werkbank en zetten hem terug op de grond.

“En denk eraan”, zei Eli terwijl Punchinello naar de deur liep, “jij bent speciaal omdat ik je gemaakt heb. En ik maak nooit fouten.”

Punchinello stopte niet, maar hij voelde in zijn hart dat Eli het echt meende.

En een stip viel af…….

Mogen al je stippen afvallen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 06:50
 
WAT EEN LEUK EN MOOI VERHAAL Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 06:54
 
GRACE585 schreef:
dan heb ik een vraag:Is Gods woord in het OT dan een leugen?
ik geloof dat het OT evenveel waarde heeft als het NT het breekt elkaar niet af.ook staat er mijns inziens dat we niets zullen toevoegen of afhalen van Gods woord.
dat we echter niet alles vanuit Gods woord kunnen plaatsen in de tijd van 2012 omdat men denkt dat alles nu veel moderner en met meer vrijheid moet kunnen doet niets af van wat in de Bijbel staat als zijnde wel of niet zondig.
Jezus kwam niet om de wet af te breken maar om de wet te vervullen;Hij gaf zijn leven voor de zondaar ongeacht welke zonde men ook bedrijft,maar als je Jezus echt wil volgen en Hem wil leren kennen dan zegt Hij vele malen Zondigd niet meer met andere woorden bekeer je draai je leven om van duisternis naar het Licht.vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ,christelijke dieven,christelijke leugenaars etc etc etc.
wil dat zeggen dat we nooit meer fouten maken of nooit meer de kans hebben om in zonde te vevallen,nee volstrekt niet maar het betekend wel dat je niet meer bewust in de zonde blijft volharden,ik geloof dat aan het einde van je leven een ieder zijn eigen verantwoording hierover af zal moetren leggen,en die liefde bedekt idd alles maar dan wordt er wel eerst de mesthoop opgeruimt anders krijg je er een grote beerput onder.eerst berouw,bekering dan vergeving en herstel en leven onder die genade en liefde.

Is mooi hoe je het hier zegt ! Waardevolle reactie Grace ! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:01
 
vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ......( quote Grace)...

Maar, feit is...dat deze mensen er wél zijn......op basisscholen, in kerken, voorgangers.....al dan niet of wel praktiserend......
en dan komt de vraag naar voren: hoe gaan we met deze mensen om??

Mijden we hen?? ( ze hebben het al moeilijk genoeg met hun geaardheid, wetende dat eht een zonde is)

Veroordelen we hen? ( ieder mens word veroordeeld met dezelfde maatstaf als hij de ander heeft veroordeeld, dus kijk uit!)

Ik denk zelf, ook zij komen uit Gods scheppende hand voort, ook hen heeft Gods gewild, net als elk ander mens......laten we om hen heen staan, met liefde......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:13
 
DJES101 schreef:
Er waren eens kleine, houten mensjes. Elk houten mensje was gesneden door de houtsnijder Eli. Vanuit zijn werkplaats op de heuvel kon je hun hele dorp overzien.

Elk mensje was anders. Sommigen hadden grote neuzen, andere grote ogen. Sommigen waren lang en anderen juist weer korter. Sommigen van hen droegen hoeden, sommigen jassen. Maar ze waren allemaal gemaakt door dezelfde houtsnijder en ze woonden allemaal in hetzelfde dorp.

En elke dag, de hele dag door deden ze hetzelfde: ze gaven elkaar stickers. Op de straten en de pleinen…..overal kon je zien dat ze sterren en stippen op elkaar aan het plakken waren.

De mooie, kleine, houten mensjes, die met mooie gladde verf, kregen altijd sterren. Maar als het hout ruw was, of de verf afgebladderd, dan kregen ze stippen.

De talentvolle kleine, houten mensjes kregen ook sterren. Sommigen konden grote stokken heel ver boven hun hoofd tillen of over grote blokken springen. Anderen kenden moeilijke woorden of konden heel mooi zingen. Die kregen allemaal sterren.

Maar anderen, die niet zoveel konden kregen stippen.

Punchinello was een van de anderen. Hij probeerde net zo hoog te springen als anderen, maar hij viel altijd. Wanneer hij wilde uitleggen waarom hij gevallen was, dan zei hij iets geks, want hij was ook niet zo welbespraakt, dus gaven ze hem nog meer stippen.

Na een poosje had hij zoveel stippen dat hij niet meer naar buiten durfde. Hij was bang om iets doms te doen, zoals zijn hoed vergeten, of in een waterplas trappen. En dan zouden ze hem nog meer stippen geven. Op het laatst had hij zoveel stippen dat men hem er soms, zelfs zonder reden nog een bij op plakten.

“Hij verdient heel veel stippen.” De kleine houten mensjes waren het allemaal met elkaar eens. “Ja, veel stippen, want hij is geen goed klein, houten mensje.”

Na een poosje begon Punchinello het zelf te geloven. “Ik ben geen goed klein, houten mensje”, zei hij. Op sporadische keren dat hij toch naar buiten ging, hing hij wat rond bij andere kleine, houten mensjes die ook veel stippen hadden. Hij voelde zich bij hun beter op zijn gemak.

Op een dag ontmoette hij een klein, houten mensje zoals hij die nog nooit had gezien. Ze had geen stippen, maar ook geen sterren. Ze was gewoon een klein, houten mensje. Haar naam was Julia. En het was niet zo dat ze haar geen stickers probeerden te geven…..maar ze wilden gewoon niet blijven plakken. Sommigen bewonderden Julia omdat ze geen stippen had en wilden haar juist daarom een ster geven. Maar die viel er gewoon weer af. Sommigen keken op haar neer omdat ze geen sterren had, dus wilden ze haar een stip geven. Maar ook die bleven niet zitten.

“Zo zou ik willen zijn!”, dacht Punchinello. “Ik wil geen stickers meer.” Dus vroeg hij het stickerloze kleine, houten mensje hoe ze dat toch deed.

“Dat is makkelijk”, antwoordde ze. “Ik ga elke dag naar Eli.”

“Eli?”

“Ja, Eli, de houtsnijder. Ik zit vaak samen met hem in zijn werkplaats.

“Waarom?”

“Waarom ga je dat zelf niet uitzoeken? Toe, ga de heuvel op. Hij is er.”

En het kleine, houten mensje zonder stickers draaide zich om en verdween.

“Maar hij wil me vast niet zien!” schreeuwde Punchinello haar na. Maar Julia hoorde niets meer. Dus ging Punchinello weer naar huis. Hij zat voor het raam en keek naar de kleine, houten mensjes die druk bezig waren om stippen en sterren op elkaar te plakken.

“En toch is het niet goed,” murmelde hij in zichzelf. En hij besloot om tóch naar Eli te gaan.

Hij liep het smalle pad op de heuvel op en stapte de grote werkplaats binnen. Zijn houten ogen werden groot toen hij het formaat van alles zag. De kruk was net zo groot als hij. En als hij helemaal op het puntje van zijn tenen ging staan, dan kon hij nog net over de werkbank kijken. Er was een hamer die zo lang was als zijn arm. Punchinello kon zichzelf horen slikken. “Ik blijf hier geen minuut langer.” Hij draaide zich snel om. Klaar om te vluchten.

Toen hoorde hij zijn naam.

“Punchinello?” De stem was diep en krachtig.

Punchinello stopte.

“Punchinello! Wat fijn om je te zien! Kom eens hier en laat me je eens bekijken.”

Punchinello draaide zich langzaam om en keek recht in het bebaarde gezicht van de grote houtsnijder.

“U kent mijn naam?”zei het kleine, houten mensje.

“Natuurlijk. Ik heb je zelf gemaakt.”

Eli bukte zich, tilde hem op en zette hem op de werkbank.

“Mmm…”, zei de maker terwijl hij de grijze stippen inspecteerde. “Het lijkt erop dat ze je wat lelijke merktekens hebben gegeven.”

“Het was niet mijn bedoeling, Eli. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan!”

“Och, lieve kind. Je hoeft tegen mij geen verantwoording af te leggen, hoor. Het kan mij niet schelen wat de andere kleine, houten mensjes van je denken.”

“Nee?!”

“Nee, en het zou jou ook niet moeten schelen. Wie zijn dat, die stippen en sterren geven? Dat zijn kleine, houten mensjes, net als jij. Wat zij denken doet er niet toe, Punchinello. Het enige wat telt is wat ik vindt. En ik vindt je mooi en speciaal.”

Nu moest Punchinello lachen. “Ik? Speciaal? Waarom? Ik kan niet hard lopen, ik kan niet springen, mijn verf bladdert af. Hoe kunt u mij nou speciaal vinden?”

Eli keek Punchinello aan, terwijl hij zijn handen op de smalle houten schoudertjes legde. “Omdat je van mij bent. Daarom vindt ik jou speciaal.”

Nog nooit had iemand op deze manier naar Punchinello gekeken, laat staan zijn maker. Hij wist niet wat te zeggen.

“Ik heb er elke dag op gehoopt dat je zou komen”, legde Eli uit.

“Ik kwam doordat ik iemand ontmoet had zonder stickers.”

“Dat weet ik. Ze heeft me over jou verteld.”

“Waarom blijven de stickers niet op haar zitten?”

“Omdat zij besloten heeft dat het belangrijker is wat ik vindt, dan wat anderen van haar vinden. De stickers plakken alleen als jij ze dat toestaat.”

“Huh?”

“De stickers plakken alleen maar als jij ze belangrijk genoeg vindt. Hoe meer je op mijn liefde vertrouwt, hoe minder je om de stickers gaat geven.”

“Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp.”

“Dat zul je wel, maar dat heeft even tijd nodig. Jij hebt heel veel stickers. Vooralsnog wil ik graag dat je elke dag even langskomt zodat ik je er aan kan herinneren hoeveel ik om je geef.”

Eli tilde Punchinello van de werkbank en zetten hem terug op de grond.

“En denk eraan”, zei Eli terwijl Punchinello naar de deur liep, “jij bent speciaal omdat ik je gemaakt heb. En ik maak nooit fouten.”

Punchinello stopte niet, maar hij voelde in zijn hart dat Eli het echt meende.

En een stip viel af…….

Mogen al je stippen afvallen

wat een prachtig verhaal djes,ga kijken of het lukt omhet te copieeren,mooi verhaal ook voor kinderen Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:26
 
DJES101 schreef:
Er waren eens kleine, houten mensjes. Elk houten mensje was gesneden door de houtsnijder Eli. Vanuit zijn werkplaats op de heuvel kon je hun hele dorp overzien.

Elk mensje was anders. Sommigen hadden grote neuzen, andere grote ogen. Sommigen waren lang en anderen juist weer korter. Sommigen van hen droegen hoeden, sommigen jassen. Maar ze waren allemaal gemaakt door dezelfde houtsnijder en ze woonden allemaal in hetzelfde dorp.

En elke dag, de hele dag door deden ze hetzelfde: ze gaven elkaar stickers. Op de straten en de pleinen…..overal kon je zien dat ze sterren en stippen op elkaar aan het plakken waren.

De mooie, kleine, houten mensjes, die met mooie gladde verf, kregen altijd sterren. Maar als het hout ruw was, of de verf afgebladderd, dan kregen ze stippen.

De talentvolle kleine, houten mensjes kregen ook sterren. Sommigen konden grote stokken heel ver boven hun hoofd tillen of over grote blokken springen. Anderen kenden moeilijke woorden of konden heel mooi zingen. Die kregen allemaal sterren.

Maar anderen, die niet zoveel konden kregen stippen.

Punchinello was een van de anderen. Hij probeerde net zo hoog te springen als anderen, maar hij viel altijd. Wanneer hij wilde uitleggen waarom hij gevallen was, dan zei hij iets geks, want hij was ook niet zo welbespraakt, dus gaven ze hem nog meer stippen.

Na een poosje had hij zoveel stippen dat hij niet meer naar buiten durfde. Hij was bang om iets doms te doen, zoals zijn hoed vergeten, of in een waterplas trappen. En dan zouden ze hem nog meer stippen geven. Op het laatst had hij zoveel stippen dat men hem er soms, zelfs zonder reden nog een bij op plakten.

“Hij verdient heel veel stippen.” De kleine houten mensjes waren het allemaal met elkaar eens. “Ja, veel stippen, want hij is geen goed klein, houten mensje.”

Na een poosje begon Punchinello het zelf te geloven. “Ik ben geen goed klein, houten mensje”, zei hij. Op sporadische keren dat hij toch naar buiten ging, hing hij wat rond bij andere kleine, houten mensjes die ook veel stippen hadden. Hij voelde zich bij hun beter op zijn gemak.

Op een dag ontmoette hij een klein, houten mensje zoals hij die nog nooit had gezien. Ze had geen stippen, maar ook geen sterren. Ze was gewoon een klein, houten mensje. Haar naam was Julia. En het was niet zo dat ze haar geen stickers probeerden te geven…..maar ze wilden gewoon niet blijven plakken. Sommigen bewonderden Julia omdat ze geen stippen had en wilden haar juist daarom een ster geven. Maar die viel er gewoon weer af. Sommigen keken op haar neer omdat ze geen sterren had, dus wilden ze haar een stip geven. Maar ook die bleven niet zitten.

“Zo zou ik willen zijn!”, dacht Punchinello. “Ik wil geen stickers meer.” Dus vroeg hij het stickerloze kleine, houten mensje hoe ze dat toch deed.

“Dat is makkelijk”, antwoordde ze. “Ik ga elke dag naar Eli.”

“Eli?”

“Ja, Eli, de houtsnijder. Ik zit vaak samen met hem in zijn werkplaats.

“Waarom?”

“Waarom ga je dat zelf niet uitzoeken? Toe, ga de heuvel op. Hij is er.”

En het kleine, houten mensje zonder stickers draaide zich om en verdween.

“Maar hij wil me vast niet zien!” schreeuwde Punchinello haar na. Maar Julia hoorde niets meer. Dus ging Punchinello weer naar huis. Hij zat voor het raam en keek naar de kleine, houten mensjes die druk bezig waren om stippen en sterren op elkaar te plakken.

“En toch is het niet goed,” murmelde hij in zichzelf. En hij besloot om tóch naar Eli te gaan.

Hij liep het smalle pad op de heuvel op en stapte de grote werkplaats binnen. Zijn houten ogen werden groot toen hij het formaat van alles zag. De kruk was net zo groot als hij. En als hij helemaal op het puntje van zijn tenen ging staan, dan kon hij nog net over de werkbank kijken. Er was een hamer die zo lang was als zijn arm. Punchinello kon zichzelf horen slikken. “Ik blijf hier geen minuut langer.” Hij draaide zich snel om. Klaar om te vluchten.

Toen hoorde hij zijn naam.

“Punchinello?” De stem was diep en krachtig.

Punchinello stopte.

“Punchinello! Wat fijn om je te zien! Kom eens hier en laat me je eens bekijken.”

Punchinello draaide zich langzaam om en keek recht in het bebaarde gezicht van de grote houtsnijder.

“U kent mijn naam?”zei het kleine, houten mensje.

“Natuurlijk. Ik heb je zelf gemaakt.”

Eli bukte zich, tilde hem op en zette hem op de werkbank.

“Mmm…”, zei de maker terwijl hij de grijze stippen inspecteerde. “Het lijkt erop dat ze je wat lelijke merktekens hebben gegeven.”

“Het was niet mijn bedoeling, Eli. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan!”

“Och, lieve kind. Je hoeft tegen mij geen verantwoording af te leggen, hoor. Het kan mij niet schelen wat de andere kleine, houten mensjes van je denken.”

“Nee?!”

“Nee, en het zou jou ook niet moeten schelen. Wie zijn dat, die stippen en sterren geven? Dat zijn kleine, houten mensjes, net als jij. Wat zij denken doet er niet toe, Punchinello. Het enige wat telt is wat ik vindt. En ik vindt je mooi en speciaal.”

Nu moest Punchinello lachen. “Ik? Speciaal? Waarom? Ik kan niet hard lopen, ik kan niet springen, mijn verf bladdert af. Hoe kunt u mij nou speciaal vinden?”

Eli keek Punchinello aan, terwijl hij zijn handen op de smalle houten schoudertjes legde. “Omdat je van mij bent. Daarom vindt ik jou speciaal.”

Nog nooit had iemand op deze manier naar Punchinello gekeken, laat staan zijn maker. Hij wist niet wat te zeggen.

“Ik heb er elke dag op gehoopt dat je zou komen”, legde Eli uit.

“Ik kwam doordat ik iemand ontmoet had zonder stickers.”

“Dat weet ik. Ze heeft me over jou verteld.”

“Waarom blijven de stickers niet op haar zitten?”

“Omdat zij besloten heeft dat het belangrijker is wat ik vindt, dan wat anderen van haar vinden. De stickers plakken alleen als jij ze dat toestaat.”

“Huh?”

“De stickers plakken alleen maar als jij ze belangrijk genoeg vindt. Hoe meer je op mijn liefde vertrouwt, hoe minder je om de stickers gaat geven.”

“Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp.”

“Dat zul je wel, maar dat heeft even tijd nodig. Jij hebt heel veel stickers. Vooralsnog wil ik graag dat je elke dag even langskomt zodat ik je er aan kan herinneren hoeveel ik om je geef.”

Eli tilde Punchinello van de werkbank en zetten hem terug op de grond.

“En denk eraan”, zei Eli terwijl Punchinello naar de deur liep, “jij bent speciaal omdat ik je gemaakt heb. En ik maak nooit fouten.”

Punchinello stopte niet, maar hij voelde in zijn hart dat Eli het echt meende.

En een stip viel af…….

Mogen al je stippen afvallen




Wauw !! wat mooi om dit te lezen en in mn gedachten te houden!!!

En de diepere betekenis en boodschap!! Heel erg Mooi!!!
(ps ik ga snel off line wand er word een beroep op me gedaan)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:30
 
TINK100 schreef:
vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ......( quote Grace)...

Maar, feit is...dat deze mensen er wél zijn......op basisscholen, in kerken, voorgangers.....al dan niet of wel praktiserend......
en dan komt de vraag naar voren: hoe gaan we met deze mensen om??

Mijden we hen?? ( ze hebben het al moeilijk genoeg met hun geaardheid, wetende dat eht een zonde is)

Veroordelen we hen? ( ieder mens word veroordeeld met dezelfde maatstaf als hij de ander heeft veroordeeld, dus kijk uit!)

Ik denk zelf, ook zij komen uit Gods scheppende hand voort, ook hen heeft Gods gewild, net als elk ander mens......laten we om hen heen staan, met liefde......

Mooi bijdrage on topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:49
 
YES356 schreef:
Wauw !! wat mooi om dit te lezen en in mn gedachten te houden!!!

En de diepere betekenis en boodschap!! Heel erg Mooi!!!
(ps ik ga snel off line wand er word een beroep op me gedaan)

En de diepere betekenis? Het gáát juist om de diepere betekenis Knipoog smiley

Zonder die diepere betekenis is het een vehaaltje van niets natuurlijk Knipoog smiley

Fijne dag! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 09:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:00
 
NICKY298 schreef:
En nee , ik wil ook niet mijn mening hier in geven naar anderen .
en ik wil niet zeggen wat hij/zij moet doen.

Maar ik hoop dat een ieder het goede gaat doen!

Door de bijbel te gaan lezen en naar de kerk te gaan.

En dat ieder de goede beslissing neemt , vroeg of laat.

Opdat wij eeuwig leven hebben.

Het eeuwig leven hebben hangt niet af van de Bijbel lezen en naar de kerk te gaan, denk ik. Maar geloof ook niet dat dit hier nu aan de orde is.

Ik vind het een moeilijk onderwerp. Het onderdeel Zonde is net als alle andere zonde omschrijvingen een onderdeel van het leven waar we tegen te strijden hebben, maar om een oordeel in dit verband er aan te verbinden heb ik onvoldoende aanknooppunten om daar een duidelijk antwoord op te vinden. Ik weet niet wat het is om deze geaardheid te hebben, en ik weet alleen dat er veel mensen mee worstelen en onder gebukt gaan. En ook zij hebben liefde nodig, als medemens, maar ook als mede christen.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op donderdag 5 juli 2012, 12:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:03
 
TINK100 schreef:
vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ......( quote Grace)...

Maar, feit is...dat deze mensen er wél zijn......op basisscholen, in kerken, voorgangers.....al dan niet of wel praktiserend......
en dan komt de vraag naar voren: hoe gaan we met deze mensen om??

Mijden we hen?? ( ze hebben het al moeilijk genoeg met hun geaardheid, wetende dat eht een zonde is)

Veroordelen we hen? ( ieder mens word veroordeeld met dezelfde maatstaf als hij de ander heeft veroordeeld, dus kijk uit!)

Ik denk zelf, ook zij komen uit Gods scheppende hand voort, ook hen heeft Gods gewild, net als elk ander mens......laten we om hen heen staan, met liefde......

Is hun geaardheid een zonde??
Ik heb vroeger les gehad van een homofiele onderwijzer,ik ben er niet slechter van geworden......denk ik Knipoog smiley
Ook hier stond aan school een onderwijzeres die samenwoonde met haar vriendin.Het werd niet uitgesproken maar iedereen wist er van.Beide zijn christelijke scholen.Kwestie van acceptatie?Ik weet het niet........ik heb het proces destijds niet meegemaakt.

Niet alles komt uit zonde voort en niet aan alle zondes heb je schuld.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:19
 
God schiep de mens.

Na het paradijs het te voelen,God kwijt.

de mens ook vandaag,wil tegen God in gaan,
ook ik wil ten diepste God niet zoeken en dienen,
doende liever de wil der gedachte's.

Ja,schuilen achter zo ben ik nu eenmaal,
daar kunnen we bij God niet mee te recht komen,
wat God eist,dat wil Hij ook geven.
Gaat dat dan zonder strijd?..o nee!

ieder mens heeft tegen zijn zondige aard te strijden.
Bij God gaat niemand ''vrij uit''..
wat kunnen we vaak lang praten over bepaalde dingen,
om zo maar niet over mijn eigen boezem zonde te beginnen.
In de praktijk,ook vele malen meegemaakt.

christelijke homo's
heel veel is er over gezegd en gesproken.
voor mij is er ook maar een weg,en dat is de weg naar God..homo of geen homo..in welke omstandigheid ook.
Ik heb het niet zo druk met die man of vrouw die van het eigen geslacht houdt en meer...
hoeveel mannen er strijd mee hebben..of het nu strijd met zichzelf is.of tegen over God..Hoeveel zal des te meer op hun af komen,wanneer de mens ten oordelen gaat.

Het evangelie blijft klinken tot ons allen,wat doe ik er mee?

Mij strijd met God is;
Ik heb op de fluit gespeeld,maar gij hebt niet gedanst.
klaagliederen heb ik gezongen,maar gij hebt niet geweend.

ook mij geldt,als iedere zondaar..ook vandaag.
zo ik mij niet bekeert van mijn zonden.
zo zal ik eensgelijks vergaan,met hun die niet wilde dat God koning over hun werd.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 12:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:25
 
Juist...die hand in eigen boezem...
Kon wel eens wezen...dat het erg ""melaats "" is ja....

En dan zwijg ik...elke dag heeft genoeg aan dat eigen kwaad..van mij ja...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:29
 
SHANITA130 schreef:
En de diepere betekenis? Het gáát juist om de diepere betekenis Knipoog smiley

Zonder die diepere betekenis is het een vehaaltje van niets natuurlijk Knipoog smiley

Fijne dag! Lachende smiley

Klopt Shanita, met oppervlakkigheid komen we nergens als we Gods woord willen doorgronden. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:43
 
Quote:
WILLEM618 schreef:

NICKY298 schreef:
En nee , ik wil ook niet mijn mening hier in geven naar anderen .
en ik wil niet zeggen wat hij/zij moet doen.

Maar ik hoop dat een ieder het goede gaat doen!

Door de bijbel te gaan lezen en naar de kerk te gaan.

En dat ieder de goede beslissing neemt , vroeg of laat.

Opdat wij eeuwig leven hebben.

Ja, dat is een mooi stukje van Nicky..

Eeuwig leven is er al, hebben we al op het moment dat we gaan geloven.
Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 10:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:10
 
Quote:
Héé!!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen.
Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

Liefs,
Jullie zuster in de HEER! Jasmijn

Nou als ik homo zou zijn, zou ik ook gewoon praktizeren. Ik ben het alleen niet. Ik heb genoeg gelezen. Ot, dan moet je je aan alle wetten houden, en het Nt heeft 't er niet eens over. En waar het erover gaat gaat het erover van mannen(meeervoud) met mannen en vrouwen met vrouwen. Dat had met de losbandige groepsseks te maken zoals die nu in parenclubs voorkomt.
Wel over je hand afhakken en je oog uitrukken als die je tot zonden verleid.
Hoeveel mannen kijken er naar dubieuze sites als moeder al op bed ligt, je zou ze de kost moeten geven.

En dan wordt zo'n meisje als Jasmijn afgebrand....in het vorige topic over Homoseksualiteit.

Nee, dat gaat er bij mij niet in. als ik denk aan hoeveel achterlijke regeltjes ik mij moest houden toen ik pas gelovig was.
Onder andere, je mocht van een gemeente waar ik kwam, van enkele mensen daar je eigen niet leuk en aantrekklijk kleden. Want daarmee zou je de mannen in verleiding brengen. je mocht alleen wijde blouses enzo dragen. Maar niet waar je figuur mooi in uitkwam, en dat terwijl je zo jong bent, moet je eigenlijks seksloos door het leven...Ja, en natuurlijk geen seks voor het huwelijk, ben daardoor getrouwd, wat op een ramp uitliep.... Terwijl velen van de jeugdgroep, die verkering hadden het met elkaar deden maar daar kwam ik pas veel later achter.

Het afsplitsen van dat deel van je persoonlijkheid is heel schadelijk...


hier de link naar de vorige topic over Homoseksualiteit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:20
 
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:06
Quote:
THOMAS968:
Het is goed de teksten te lezen zoal ze bedoeld zijn. Bandeloosheid en 'sexfeesten' worden afgewezen. Over vrouwelijke homoseksualiteit wordt in de bijbel nauwelijks gesproken. Dat paste ook niet in het toenmalige maatschappijbeeld waar vrouwen ondergeschikt waren en zeker wat hun wensen betreft. Het lijkt een uitstapje maar is wel wezenlijk. Als ik de Joodse wetgeving lees uit de periode van meer dan duizend jaar voor Christus, dan is die geschreven voor een andere maatschappij dan die we nu hebben. Zo Spreekt de Heer en dan komt er een tekst waarin staat hoe een vrouw uit een overwonnen volk moet behandelen. Je mag een maand geen sex hebben en dan mag je doen wat je wilt. Verder nog een bepaling over kaalscheren. Welnu de Heer kan zo spreken maar daar word je nu hevig voor vervolgd - en terecht, het is een misdrijf. Een man die nu een vrouw heeft verkracht is ook niet meer verplicht met haar te trouwen. Het staat wel in de bijbel, dus ik neem aan dat iedereen zich daar aan houdt? Nog varkensvlees gegeten? Melkproducten en vleesproducten gescheiden? Je aan de rituele wassingen gehouden? Het staat er allemaal.

In een eerdere bijdrage heb ik mensen die beweerden de bijbel toch echt niet te kunnen veranderen geconfronteerd met het verhaal van de overspelige vrouw. die gestenigd moest worden - want dat stond er toch? Ze konden de Bijbel toch niet veranderen? Iedereen die de Bijbel leest en probeert te begrijpen kent het antwoord van Christus. En ik meende toch echt te weten dat dit een site van christenen is.

Mensen die homoseksualiteit op grond van onbegreoen bijbelteksten afwijzen zijn medeveranwoordelijk voor het weggaan (wegsturen) van de homoseksuele medechristen uit de kerk. In veel kerken is er ook echt geen plaats voor hen. Daar wil je toch niet bijhoren?. Na de beruchte EO-uitzending pleegden een aantal zelfs homoseksuelen zelfmoord.

Christus zelf wijst een letterlijke liefdeloze interpretatie af en hield zich niet aan de oude wetten. Ze moest gestenigd worden volgens de wetten maar Hij liet haar gaan en liet de wetticisten beschaamd achter. Je zou toch verwachten dat Zijn volgelingen daar iets van geleerd hadden na tweeduizend jaar. Of zijn we nog steeds farizeeërs. Kennelijk, want het staat er toch? En oh oh wat heb je dan gelijk als je met een paar teksten smijt die waarschijnlijk nog onbegrepen zijn ook. Vroom hoor, in de tijdeb van Christus had je ze al. Welke groep ook al weer?

Thomas, die gelooft dat God de liefde tussen twee mensen nooit afwijst.

Laatst aangepast door THOMAS968
op zaterdag 4 februari 2012, 13:14

Helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:29
 
LEANNE226 schreef:
Is hun geaardheid een zonde??
Ik heb vroeger les gehad van een homofiele onderwijzer,ik ben er niet slechter van geworden......denk ik Knipoog smiley
Ook hier stond aan school een onderwijzeres die samenwoonde met haar vriendin.Het werd niet uitgesproken maar iedereen wist er van.Beide zijn christelijke scholen.Kwestie van acceptatie?Ik weet het niet........ik heb het proces destijds niet meegemaakt.

Niet alles komt uit zonde voort en niet aan alle zondes heb je schuld.......

dat bedoel ik!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:44
 
ter info voor ieder persoonlijk:

Job 28:28 Maar tegen de mens heeft Hij gezegd:
Zie, de vreze des Heeren, dat is wijsheid,
en zich afkeren van het kwade is inzicht.



Rom 6:15 Wat dan? Zullen wij zondigen omdat wij niet onder de wet maar onder de genade zijn? Volstrekt niet!
16 Weet u niet dat aan wie u uzelf als slaaf ter beschikking stelt tot gehoorzaamheid, u slaaf bent van wie u gehoorzaamt: óf van de zonde, tot de dood, óf van de gehoorzaamheid, tot gerechtigheid?

(uit HSV)

ps: als ik t was die zou oordelen... men zou (relatief) veilig zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 Volgende
Pagina 24 van 26