ChristianMatch
 


Forum

"ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 20:23
 
ik vind het jammer dat er nu ook weer gevallen gaat worden over het gebruik van een woord.....
Dat betekend dat we met z'n allen dus net als op de andere topics weer gaan ruzie maken en vinger wijzen en met modder gaan gooien naar elkaar.

Op die manier verdwijnt het onderwerp naar de achtergrond, riskeren menigen onder ons een ban of ruzie met deze en gene.....opbouwend en iets van elkaar lerend is er dan neit meer bij.
Wie en waarom er geband zijn doet er niet toe.......zoals CM in op een ander topic al aangaf, er gaat niet op de man gespeeld worden.
Een eigen mening prima, vind ik, zelfs goed, maar laat elkaar in zijn/ haar waarde. DAt is wat er nu niet gebeurd. Iedereen lijkt wel zijn / haar eigen gelijk te willen halen, op zijn / haar eigen stokpaardje te ziiten, MIJN haan kraait koning, of, ik en mijn koningkrijk..... ( jozua, Ik en Mijn Huis zullen de HERE dienen).

Nog steeds geld, het grote gebod: hebt elkaar leif, zoals je je zelf zou liefhebben.......de ander......en jezelf...de naaste....

EN jezus was met ontferming bewogen.... compassie......

Ik doe niet meer mee met deze discussie....het levert niks op, behalve een hoop geruzie en onzinnige postings......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 20:25
 
FLOWERFUL304 schreef:
wow, petra, ik vind het een zeer wijs besluit van je om mijn mening over homofielie praktijken vanuit bijbels perspectief (ik neem aan dat je dat bedoelt) over te nemen. Geweldig! Zoals je wel weet is het niet op de persoon gericht want die wil God redden, maar op het praktiseren ervan.

God weet, was ik dan voor jouw alleen hier op het forum. En ja, soms gaat het dan ook alleen om één bij God. Dat dit zo is dan denk ik aan mat 18:12. God zegene je voor je besluit, laat het niet van je roven.

Zat effe nate denken over je tekst, het niet op de persoon gericht want die wilgod redden,maar op het praktiseren ervan, met andere woorden je hebt de homo,s wel lief, maar de zonde niet Smiley die vol vragen zit komt wat liever over als somsje woorden overkwamen in het andere topic. Tenminste zoals ik het lees. enfin ik heb nu echt genoeg gelezen en geschreven hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:23
 
PETRA944 schreef:
Zat effe nate denken over je tekst, het niet op de persoon gericht want die wilgod redden,maar op het praktiseren ervan, met andere woorden je hebt de homo,s wel lief, maar de zonde niet Smiley die vol vragen zit komt wat liever over als somsje woorden overkwamen in het andere topic. Tenminste zoals ik het lees. enfin ik heb nu echt genoeg gelezen en geschreven hier.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het over de homofiele praktijken had, dat dat bijbels gezien zonde is. Hoe ik zelf tegen die mensen sta daar heb ik me niet over uitgelaten, maar men heeft allerlei conclusie voor mij getrokken of in mijn mond gelegd, hoe je het ook zegt.

Ik heb wel aangegeven dat als men homofiele praktijden wil doen dat ze dat zelf mogen weten daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor. Ik ga hun leven niet voor ze bepalen m.a.w. ik geef er niet om hoe ze willen leven m.a.w. dat moeten ze zelf weten.

De bijbel geeft wel degelijk aan wat er met zulke mensen gebeurt die homofiele praktijken uitoefen en ook dat heb ik aan de oorde gebracht waarbij men dus allerlei conclusie trok naar mijn persoon. Ook heb ik aangegeven dat God wil dat zij zich bekeren en de homofiele praktijden niet meer doen. Maar ja, blijkbaar schrijf ik grieks of zo. Maar schrijven is lastiger dan praten. Afen.

En ja idd, ook ik heb genoeg gelezen en geschreven hier. Ik probeer het dan ook af te sluiten want binnenkort ben ik niet meer in cm. hahaha, Ik hoor sommigen nu al juichen van blijdschap. Nog even geduld! Knipoog smiley succes.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 10 juli 2012, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:30
 
PETRA944 schreef:
sorry flowerfull, dan begrijp je me woorden verkeerd, ik leer wat over jou schrijven dat ik begrijp warom mensen zo denken, wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.

ok, dan zie die woorden dan als niet geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:53
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het over de homofiele praktijken had, dat dat bijbels gezien zonde is. Hoe ik zelf tegen die mensen sta daar heb ik me niet over uitgelaten, maar men heeft allerlei conclusie voor mij getrokken of in mijn mond gelegd, hoe je het ook zegt.

Ik heb wel aangegeven dat als men homofiele praktijden wil doen dat ze dat zelf mogen weten daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor. Ik ga hun leven niet voor ze bepalen m.a.w. ik geef er niet om hoe ze willen leven m.a.w. dat moeten ze zelf weten.

De bijbel geeft wel degelijk aan wat er met zulke mensen gebeurt die homofiele praktijken uitoefen en ook dat heb ik aan de oorde gebracht waarbij men dus allerlei conclusie trok naar mijn persoon. Ook heb ik aangegeven dat God wil dat zij zich bekeren en de homofiele praktijden niet meer doen. Maar ja, blijkbaar schrijf ik grieks of zo. Maar schrijven is lastiger dan praten. Afen.

En ja idd, ook ik heb genoeg gelezen en geschreven hier. Ik probeer het dan af ook te sluiten want binnenkort ben ik niet meer in cm. hahaha, Ik hoor sommigen nu al juichen van blijdschap. Nog even geduld! Knipoog smiley succes.

het is heel moeilijk he schrijven op een forum flowerfull,je schrijft woorden die soms heel anders kunnen overkomen dan jezelf bedoelt.
en ik denk dat dat juichen wel meevalt, je schrijft ook hele mooie stukken. mooie bijdragen, omdat sommigge op dit punt het niet met je eens zijn, ben je even waardevol,net als ik, die ook wel eens dingen schrijft waar mensen het niet mee eens zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:15
 
[quote=FLOWERFUL304][quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?

Welke Bijbel lees jij ik vind in alle vertalingen geen Sodom en Gommorra er bij staan
Jakobus 4. 4 Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld vijandschap met God betekent? Wie met de wereld bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God

Welk recht hebben wij om eigen interpretatie toe te voegen aan Gods woord?


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 10 juli 2012, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:40
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het over de homofiele praktijken had, dat dat bijbels gezien zonde is. Hoe ik zelf tegen die mensen sta daar heb ik me niet over uitgelaten, maar men heeft allerlei conclusie voor mij getrokken of in mijn mond gelegd, hoe je het ook zegt.

Ik heb wel aangegeven dat als men homofiele praktijden wil doen dat ze dat zelf mogen weten daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor. Ik ga hun leven niet voor ze bepalen m.a.w. ik geef er niet om hoe ze willen leven m.a.w. dat moeten ze zelf weten.

De bijbel geeft wel degelijk aan wat er met zulke mensen gebeurt die homofiele praktijken uitoefen en ook dat heb ik aan de oorde gebracht waarbij men dus allerlei conclusie trok naar mijn persoon. Ook heb ik aangegeven dat God wil dat zij zich bekeren en de homofiele praktijden niet meer doen. Maar ja, blijkbaar schrijf ik grieks of zo. Maar schrijven is lastiger dan praten. Afen.

En ja idd, ook ik heb genoeg gelezen en geschreven hier. Ik probeer het dan af ook te sluiten want binnenkort ben ik niet meer in cm. hahaha, Ik hoor sommigen nu al juichen van blijdschap. Nog even geduld! Knipoog smiley succes.

Als je denkt dat sommige mensen nu blij worden als jij weggaat......

Je geeft je mening zwart wit, alleen is de wereld is niet zwart wit, en God weet dat ook, God heeft Zijn wet gegeven, maar weet ook dat wij die niet kunnen houden, wat we ook doen, Daarom gaf Jezus Zijn leven voor ons.
Als God rekening houd met onze plus en minpunten, zouden wij dat dan ook niet naar elkaar doen?
Dat betekent niet dat wij alleen maar lief tegen anderen moeten zijn, maar soms ook de woorden hard uitspreken, maar wel met de intentie dat het ze duidelijk word.
Maar door mensen zwart wit te zeggen wat wel mag en niet, dat helpt niemand, en voor je met mensen over hun minpunten kun spreken, zul je ze eerst moeten kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:56
 
HEIDE115 schreef:
Nou..schiet los nog wel liefst! Lachende smiley

Zelf dacht ik dat dit onderwerp wel even met rust gelaten kon worden.
er is al heel veel uitgewisseld,rond nu inmiddels wel misschien 3 topic's.
Hiermee is misschien de tijd aangebroken,dat we kunnen zeggen..nou bijna 3topic's '' gevuld over Homo zijn.
Maar goed, dat is wat ik hier even over wilde zeggen.

Verder ben ik zelf wel is door vrouwen als homo aangezien.
en kan alleen maar zeggen,dat dat meer een vraag voor mij hier wordt binnen dit topic;)
Misschien omdat ik jaren in de zorg sector hebt gewerkt met veel zustertjes om mij heen..dat je dan bijna van zelf ook half zuster wordt??

Hierdoor weet ik ook hoe een homo zich wel is kan voelen..


Quote:
Misschien omdat ik jaren in de zorg sector hebt gewerkt met veel zustertjes om mij heen..dat je dan bijna van zelf ook half zuster wordt??

Ik weet niet óf je het zo bedoeld hebt, maar het klinkt heel erg grappig: "dat je dan ook bijna half zuster wordt"...haha, ik moest er vanmiddag ook al om lachen.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:00
 
SHANITA130 schreef:
Ik weet niet óf je het zo bedoeld hebt, maar het klinkt heel erg grappig: "dat je dan ook bijna half zuster wordt"...haha, ik moest er vanmiddag ook al om lachen.... Lachende smiley

Ja,ergens ook logisch toch?;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:05
 
[quote=FLOWERFUL304][quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?

Welke Bijbel lees jij ik vind in alle vertalingen geen Sodom en Gommorra er bij staan
Jakobus 4. 4 Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld vijandschap met God betekent? Wie met de wereld bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God

Welk recht hebben wij om eigen interpretatie toe te voegen aan Gods woord?

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley aaaaahhhhhhhh! maak er maar wat moois van. ik voer geen discussie meer zoals ik al aangaf ben aan het afsluiten. het ga je goed, doei!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 00:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:11
 
HEIDE115 schreef:
Ja,ergens ook logisch toch?;)

;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:11
 
HEIDE115 schreef:
Ja,ergens ook logisch toch?;)

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:13
 
[quote=FLOWERFUL304][quote=FLOWERFUL304]

hebben wij nog wat goed te maken,voor je ga? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:15
 
SHANITA130 schreef:
:)

ja ik vindt het logisch,dat zie je in meer beroepen toch,
ik weet er alleen even niet zo snel eentje;)


Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 10 juli 2012, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:22
 
ROELANDE345 schreef:
Het woord letterlijk is nogal betrekkelijk. Ik denk dat niemand de Bijbel helemaal letterlijk neemt. Als er bijvoorbeeld in genesis staat dat de hele wereld koren bij Jozef kwam komen dan denkt niemand dat er uit Groningen mensen gekomen zijn om daar koren te kopen. De hele wereld was het midden oosten dat was het gebied wat ze kenden.Ik zie ook weinig mannen elkaar groeten met een heilige kus of bidden met opgeheven handen
Er zijn in de Bijbel verschillende genres, zoals profetie, wetgeving, poëzie, aanbidding, gelijkenissen, wijsheidsliteratuur en geschiedenis. Ieder genre moet op zijn eigen manier geïnterpreteerd worden. En dat is uiteraard niet altijd letterlijk
Als er staat dat koning Salomo er 13 jaar over gedaan heeft om een paleis te bouwen dan moeten we dat uiteraard wel letterlijk nemen. dat is gewoon geschiedenis.
En dan heb ik het nog niet eens over de vertalingen die zijn ook niet letterlijk wat er in de grondtekst staat. De intentie van de tekst naar boven halen en de samenhang van Bijbelteksten en verhalen dat is volgens mij wel belangrijk Over het hoe en wat hier van verschillen we nogal eens van mening hier. Als we maar het belangrijkste met elkaar eens zijn nml het verlossend werk van de Heer Jezus

Quote:
Als we maar het belangrijkste met elkaar eens zijn nml het verlossend werk van de Heer Jezus

Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:58
 
hebben wij nog wat goed te maken,voor je ga? [quote=HEIDE115]


Verraste, verbaasde smiley zou het. maakt niet uit! Engeltje smiley het ga je goed heide, doei!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:07
 
Hallo Heide,
Frank bedoeld het woord niet discriminerend naar personen toe denk ik.

Wat en wie hij bedoeld is naar mijn idee het regiem van die landen die de mensenrechten ernstig schenden.
Waar onder ook die van de homos.
Gaf daar een woord voor die bij jou als persoonlijk voor jou bedoeld zou zijn .
Ik ben er eigenlijk vast van overtuigd dat Frank dit niet naar iemand persoonlijk, en dus al helemaal niet persoonlijk na jou toe bedoelde!

Dat het bij jou zo binnenkomt en het zo opvat begrijp ik!! Dat frank zich van geen kwaad bewust is begrijp ik ook!

Als het zo is als ik denk hoop dat jullie elkaar gaan begrijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:12
 
[quote=FLOWERFUL304]hebben wij nog wat goed te maken,voor je ga?

Oke,bedankt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:22
 
YES356 schreef:
Hallo Heide,
Frank bedoeld het woord niet discriminerend naar personen toe denk ik.

Wat en wie hij bedoeld is naar mijn idee het regiem van die landen die de mensenrechten ernstig schenden.
Waar onder ook die van de homos.
Gaf daar een woord voor die bij jou als persoonlijk voor jou bedoeld zou zijn .
Ik ben er eigenlijk vast van overtuigd dat Frank dit niet naar iemand persoonlijk, en dus al helemaal niet persoonlijk na jou toe bedoelde!

Dat het bij jou zo binnenkomt en het zo opvat begrijp ik!! Dat frank zich van geen kwaad bewust is begrijp ik ook!

Als het zo is als ik denk hoop dat jullie elkaar gaan begrijpen.

verwijderd.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:38
 
HEIDE115 schreef:
Dank voor je reactie yes..
Ik heb in een andere topic mijn gedachte er ook over uit gesproken.
als je een zin kan plaatsen zoals jij dit doet.
dat er landen zijn waar mensen rechten ernstig geschonden worden
zeg ik toch nog even hier dan..dat ik liever zo'n zin had gelezen.
want dan begrijp ik het ook wat bedoelt wordt.


Ja ik schreef gisteren ook wat! en dat had ik ook anders kunnen verwoorden!


Komt Goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:42
 
YES356 schreef:
Ja ik schreef gisteren ook wat! en dat had ik ook anders kunnen verwoorden!


Komt Goed!

we moeten er op letten idd,ik.jij..ik.weer..en dan toch jij ook weer..

en als laatste ik.. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 11 juli 2012, 00:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:45
 
HEIDE115 schreef:
we moeten er op letten idd,ik.jij..ik.weer..en dan toch jij ook weer..

en als laatste ik.. Knipoog smiley

ik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:08
 
[quote=FLOWERFUL304]Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het over de homofiele praktijken had, dat dat bijbels gezien zonde is. Dat is jou mening, ik vind homofile praktijken bijbels gezien geen zonde, net zoals ik heterofiele praktijken geen zonde vind, als men maar in een relatie is en trouw aan elkaar, dat is een voorwaarde vind ik. Hoe ik zelf tegen die mensen sta daar heb ik me niet over uitgelaten, maar men heeft allerlei conclusie voor mij getrokken of in mijn mond gelegd, hoe je het ook zegt.

Ik heb wel aangegeven dat als men homofiele praktijden wil doen dat ze dat zelf mogen weten daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor. Ik ga hun leven niet voor ze bepalen m.a.w. ik geef er niet om hoe ze willen leven m.a.w. dat moeten ze zelf weten.
Klinkt vrij liefdeloos; je geeft er niet om hoe ze willen leven.....even los ervan dat ik het er niet mee eens ben dat ze in zonde leven als homo's praktizeren
De bijbel geeft wel degelijk aan wat er met zulke mensen gebeurt die homofiele praktijken Waar staat dan wat er met 'zulke mensen' homo's die praktizeren dus gebeurd? welk vers? uitoefen en ook dat heb ik aan de oorde gebracht waarbij men dus allerlei conclusie trok naar mijn persoon. Ook heb ik aangegeven dat God wil dat zij zich bekeren en de homofiele praktijden niet meer doen. En waar staat dat in de bijbel dat God wil dat ze dat niet meer doen? Maar ja, blijkbaar schrijf ik grieks of zo. Maar schrijven is lastiger dan praten. Afen.

En ja idd, ook ik heb genoeg gelezen en geschreven hier. Ik probeer het dan ook af te sluiten want binnenkort ben ik niet meer in cm. hahaha, Ik hoor sommigen nu al juichen van blijdschap. Waarom denk je dat sommigen zouden juichen van blijdschap? Nog even geduld! Knipoog smiley succes. Waarmee?

Ik moet zeggen, ik vind je vrij liefdeloos overkomen, en ik ben benieuwd met welke bijbelteksten je gaat komen op mijn vragen, want die teksten staan er helemaal niet. ja, uit z'n verband gerukte teksten die er niets mee te maken hebben. Maar ik bedoel, concreet, duidelijke teksten, net zolas 'gij zult niet stelen' bijvoorbeeld...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 11 juli 2012, 04:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:49
 
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:59

[quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?[quote=YES356][

Wel, yes, als je het mij vraagt is het niet mogelijk om met zn allen een respectvolle discussie te voeren over homo sexualiteit, tenzij de "veroordelende christen" zoals sommige mensen mij en anderen bestempelen, die een andere kijk hebben en/of op een andere manier comminiceren, uit dit forum toppic blijven.

Maar zoals ik gisteravond heb ontdek is herman968 uit cm gegooid zo ook beun656. De mensen die een klacht tegen deze 2 mensen hebben ingediend zijn misschien zelf eerst begonnen met 1 van deze 2 mensen te beledigen maar die blijven dus wel in cm zitten. Dit onrechtvaardig handelen van cm redactie is niet juist naar mijn mening. Dit zegt ook wel iets over cm redactie zelf en waar ze voor staan. Ze kunnen net zo goed dat "christian" weg laten want het is hier niet anders dan het was in sodom en gommorra (=de wereld).Als ik dit zo lees denk ik van:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2
want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. Mattheus 7 1 en 2....en Lucas 6 37;
En oordeelt niet en gij zult niet geoordeeld worden. En veroordeelt niet en gij zult niet veroordeeld worden; laat los en gij zult losgelaten worden
Als ze 1 eruit gooien moeten ze ook die klacht hebben ingediend eruit gooien want allebei heeft fout niet één. O, hoe weet jij dat? Dat alle partijen fout waren en niet één, was je erbij, heb je alles gevolgd, weer zeg ik: 'gij zult niet oordelen...Matheus 7:1-5 1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4 Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5 Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen. Ja, dit staat in de bijbel, letterlijk en duidelijk over degenen die oordelen... Kon het niet onder elkaar uitgewerkt worden wat ook de rede van de klacht mocht zijn geweest Wat denk je zelf?, zijn we kinderen onder elkaar? Wat heeft dit met kinderen te maken, die zijn nog onbedorven, de kleintjes....Wij moeten worden als kinderen anders kunnen we het koninkrijk van God niet binnekomen. Mattheus 18 1-3 1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.
nogmaals, het is triest te moeten ervaren en dan spreek ik ook namens anderen, hoe men hier in het forum op een niet respectvolle, onsportieve en zelfs kinderachtig manier met elkaar omgaat. Dat sommige mensen zover gaan om een klacht indienen tegen anderen die niet dezelfde kijk hebben op het toppic en/of op een andere manier communiceren, zodat deze uit het forum en zelfs uit cm verwijderd worden. wie zegt dat er hier sprake was van een klacht...? Verdraagzaamheid hier op het forum is ver te zoeken!...Vind jij jezelf verdraagzaam?Dan wil ik dit hieronder nog meegeven:

jak 4:4>Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld(=sodom en gommorra) vijandschap met God betekent? Wie met de wereld (=sodom en gommora) bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God. Voor wie is dat bedoeld, wie is hier, volgens jou trouweloos?http://nl.wikipedia.org/wiki/Sodom_en_Gomorra
Sodom en Gomorra lagen in Kanaän en waren - volgens de Bijbel en Koran - berucht vanwege de "verdorvenheid" van de inwoners. De naam Sodom heeft geleid tot de term sodomie, een uitdrukking voor 'zondige', verboden seksuele contacten. Sodomie wordt wel eens gebruikt om homoseksualiteit mee aan te duiden.
Sodomie wordt wel eens gebruikt om homoseksualiteit mee aan te duiden. Wordt dat wéleens gebruikt? En dan, wat wil jij daarmee zeggen? En dan wens ik jullie veel succes met de discussie over dit topic. Klinkt mij wat cynisch en sarcastisch in mijn oren, deze wens van jou, kan dat kloppen? en vind jij dat bijbels?
...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 11 juli 2012, 04:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:56
 
En nu, sweet dreams! Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:50
 
YES356 schreef:
ik Knipoog smiley

En dan zeggen ze dat vrouwen altijd het laatste woord moet hebben Gefrustreerde smiley

Zie hier twee mannen die twisten wie het laatste woord mag hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 14:38
 
HARALD940 schreef:
Als je denkt dat sommige mensen nu blij worden als jij weggaat......

Je geeft je mening zwart wit, alleen is de wereld is niet zwart wit, en God weet dat ook, God heeft Zijn wet gegeven, maar weet ook dat wij die niet kunnen houden, wat we ook doen, Daarom gaf Jezus Zijn leven voor ons.
Als God rekening houd met onze plus en minpunten, zouden wij dat dan ook niet naar elkaar doen?
Dat betekent niet dat wij alleen maar lief tegen anderen moeten zijn, maar soms ook de woorden hard uitspreken, maar wel met de intentie dat het ze duidelijk word.
Maar door mensen zwart wit te zeggen wat wel mag en niet, dat helpt niemand, en voor je met mensen over hun minpunten kun spreken, zul je ze eerst moeten kennen.

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley idd is mijn menig zwart wit, en vlgs de pastor is dat goed, hoort bij het profetische (=geestelijk). De geestelijke wereld is zwart wit, het is hel of hemel. zie de aarde maar als de middenweg, na het leven hier op aarde wordt er geen rekening gehouden met onze min of plus punten.

en voor de rest ga ik er niet op in, want Gefrustreerde smiley . en verder laat ik het discussieren maar voor wat het is, whatever, maak er maar wat moois van, zou ik zeggen. Ik ben aan het afsluiten, het ga je goed, doei!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 15:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 14:43
 
Herman en Beun zijn niet van CM af wegens klachten van andere leden. Wij constateren zelf ontoelaatbaar gedrag, geven waarschuwingen af en moeten stappen ondernemen wanneer hier niets mee gedaan wordt. Dat is jammer, maar onvermijdelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:03
 
Ik moet zeggen, ik vind je vrij liefdeloos overkomen, en ik ben benieuwd met welke bijbelteksten je gaat komen op mijn vragen, want die teksten staan er helemaal niet. ja, uit z'n verband gerukte teksten die er niets mee te maken hebben. Maar ik bedoel, concreet, duidelijke teksten, net zolas 'gij zult niet stelen' bijvoorbeeld...
[quote=SHANITA130]

succes met discussieren. wij hebben in vorige topics genoeg gediscussierd. ik weet hoe jij ertegen aan kijkt en de meeste hier op het forum en omgekeerd. Er wordt eigenlijks niets nieuws gezegd van wat ik alllemaal al te horen heb gekregen. Het draait maar in een cirkeltje en weer het cirkeltje om. phhfff.

Ik sta ervan te kijken hoe men de bijbel gebruikt om alle zonde wat volgens de bijbel zonde is, maar geen zonde is voor de meeste op dit forum, goed praten. tja. Gefrustreerde smiley

Ik ga mezelf niet verdedigen met bepaalde opmerkingen die jij of anderen maken, heeft geen zin en verder ga ik er ook niet op in want Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Ik zou zeggen, maak er maar wat moois van.

Dus als je het niet erg vindt laat ik het hierbij, zoals ik al aangaf ben ik aan het afsluiten. het ga je goed, doei!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:05
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Herman en Beun zijn niet van CM af wegens klachten van andere leden. Wij constateren zelf ontoelaatbaar gedrag, geven waarschuwingen af en moeten stappen ondernemen wanneer hier niets mee gedaan wordt. Dat is jammer, maar onvermijdelijk.

ontoelaatbaar gedrag is wederzijds geweest, wat wordt dan daarmee gedaan? onrechtvaardig als er maar 1 aangepakt wordt en niet allemaal.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 12 juli 2012, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
Pagina 2 van 8