ChristianMatch
 


Forum

"ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:48
 
CRISTIANMATCH schreef:


Herman en Beun zijn niet van CM af wegens klachten van andere leden. Wij constateren zelf ontoelaatbaar gedrag, geven waarschuwingen af en moeten stappen ondernemen wanneer hier niets mee gedaan wordt. Dat is jammer, maar onvermijdelijk.



Bedankt voor het geven van duidelijkheid!
Suc 6 met je/jullie werk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 16:11
 
YES356 schreef:
CRISTIANMATCH schreef:


Herman en Beun zijn niet van CM af wegens klachten van andere leden. Wij constateren zelf ontoelaatbaar gedrag, geven waarschuwingen af en moeten stappen ondernemen wanneer hier niets mee gedaan wordt. Dat is jammer, maar onvermijdelijk.



Bedankt voor het geven van duidelijkheid!
Suc 6 met je/jullie werk

Voor mij is dit echt niet zo duidelijk hoor.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 16:30
 
FLOWERFUL304 schreef:
ontoelaatbaar gedrag is wederzijds geweest, wat wordt dan daarmee gedaan? onrechtvaardig als er maar 1 aangepakt worden en niet allemaal.

Hier ben ik het ook volledig mee eens.
Er zou ook eens duidelijk naar de reacties van andere personen moeten worden gekeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 16:56
 
[quote=FLOWERFUL304]

Flowerful,

We zijn met elkaar onderweg in een pelgrimstocht die diverse routes met één doel voor ogen kent. Ik weet dat je het niet gemakkelijk hebt gevonden en de discussie was inderdaad af en toe pittig over en weer.

Ik wil je alle goeds en zegen wensen want ik weet dat je één grote hartenwens hebt: de Vader dienen in geest en in waarheid.

Daarin zijn we één.

Groetje,

Jo


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 11 juli 2012, 16:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 18:14
 
Quote:
JOL252 schreef:

Flowerful,

We zijn met elkaar onderweg in een pelgrimstocht die diverse routes met één doel voor ogen kent. Ik weet dat je het niet gemakkelijk hebt gevonden en de discussie was inderdaad af en toe pittig over en weer.

Ik wil je alle goeds en zegen wensen want ik weet dat je één grote hartenwens hebt: de Vader dienen in geest en in waarheid.

Daarin zijn we één.

Groetje,

Jo
Quote:
Ik wil je alle goeds en zegen wensen want ik weet dat je één grote hartenwens hebt: de Vader dienen in geest en in waarheid.

Daarin zijn we één.

Groetje,

Jo


Daar sluit ik me helemaal bij aan!

Groetjes,

Shaniet


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 11 juli 2012, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 14:42
 
Goed, ik ben er weer.....

Om even een nieuwe draai aan de discussie te geven, hoe zien de mensen dat voor ogen eigenlijk? Stel je bent net zoals ik voorganger van een gemeente. Op het moment dat ik zal verkondigen dat homofilie net zo acceptabel is als heterofilie, houdt de verkondiging nl. op. En er zijn veel gemeentes, waar men het niet meer zo nauw neemt met het evangelie. Wat wil dan het begrip zonde zeggen, als ik een levensstijl goedkeur die volledig indruist tegen het evangelie?
En stel, dat ik deze levensstijl zou accepteren, zou ik met twee normen moeten gaan werken. Eentje voor homo's, en eentje voor hetero stellen. Bij homo's zou ik moeten goedkeuren dat ze sexualiteit bedrijven zonder huwelijkse vormgeving, bij hetero's zou ik deze eis wel moeten verkondigen.
Met deze dingen maak ik mezelf ongeloofwaardig, zet ik mijn bijbelse principes aan de kant en kan ik wel ophouden met verkondigen van het evangelie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 14:52
 
WELKOM TERUG CHAT....

Ik wist het...eens komen ze weer terug!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:00
 
ZEELAND736 schreef:
WELKOM TERUG CHAT....

Ik wist het...eens komen ze weer terug!!!!!!!!
lid zijn of geen lid zijn, dat is de vraag....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:11
 
ZEELAND736 schreef:
WELKOM TERUG CHAT....

Ik wist het...eens komen ze weer terug!!!!!!!!

das interesant een voorganger op het forum, benieuwd naar zijn bijdrages. welkom chat....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:31
 
CHATULIEM619 schreef:
lid zijn of geen lid zijn, dat is de vraag....

Is dat belangrijk???

Ze komen...ze zijn er....

Enne...ik zei welkom he!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, ik ben er weer.....

Om even een nieuwe draai aan de discussie te geven, hoe zien de mensen dat voor ogen eigenlijk? Stel je bent net zoals ik voorganger van een gemeente. Op het moment dat ik zal verkondigen dat homofilie net zo acceptabel is als heterofilie, houdt de verkondiging nl. op. En er zijn veel gemeentes, waar men het niet meer zo nauw neemt met het evangelie. Wat wil dan het begrip zonde zeggen, als ik een levensstijl goedkeur die volledig indruist tegen het evangelie?
En stel, dat ik deze levensstijl zou accepteren, zou ik met twee normen moeten gaan werken. Eentje voor homo's, en eentje voor hetero stellen. Bij homo's zou ik moeten goedkeuren dat ze sexualiteit bedrijven zonder huwelijkse vormgeving, bij hetero's zou ik deze eis wel moeten verkondigen.
Met deze dingen maak ik mezelf ongeloofwaardig, zet ik mijn bijbelse principes aan de kant en kan ik wel ophouden met verkondigen van het evangelie...

Nou, succes pastor! Ik hou het voor gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:43
 
ik ben benieuwd Chat....of jij de discussie weer op gang kan krijgen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:48
 
TINK100 schreef:
ik ben benieuwd Chat....of jij de discussie weer op gang kan krijgen.....
De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel chantage toepassen toch?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 12 juli 2012, 18:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:50
 
CHATULIEM619 schreef:
De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel een chantage toepassen toch?


Chantage?? dat is nogal geen uitspraak... waar heb jij dat dan zien gebeuren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:57
 
CHATULIEM619 schreef:
De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel een chantage toepassen toch?

is ook zo......maar aan de andere kant......
hoe zwart wit kun je alles stellen?? het feit is dat deze mensen er zijn ( ik praat nix goed hoor) en dat ze een geaardheid hebben die niet de onze is noch die van God, maar hoe moeten we er dan mee omgaan?? ik blijf bij compassie en steun....ze hebben het moeilijk, met het besef dat God dit niet wil, en toch zijn ze zo?
Naar de hel is er gezegd, ze kunnen genezen....
Wie zijn wij om dat te beoordelen of te zeggen?? Is God niet degene die alle beslissingen neemt in leven en dood?? ( HG !, vraag en antwoord 1).

Ik heb er grote moeite mee om de homo en lesbiennes zo af te schilderen als zondige mensen...wij zijn het ook ( balk en splinter) dus waar haalt iemand het lef vandaan om te oordelen?

Jezus'opdracht was duidelijk,heb uw naaste lief als u zelf.....en wie zonder zonde is, werpt de eerste steen......hoe makkelijk zijn deze teksten in de afgelopen gebruikt en misbruikt.
Met schaamte en verdriet heb ik gelezen hoe er een groep mensen veroordeelt zijn....en dat door mensen die zeggen christenen te zijn.....
Ik schaam mij het evangelie niet, maar op deze manier, ben ik niet trots op Jezus en Zijn woord.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:02
 
TINK100 schreef:
is ook zo......maar aan de andere kant......
hoe zwart wit kun je alles stellen?? het feit is dat deze mensen er zijn ( ik praat nix goed hoor) en dat ze een geaardheid hebben die niet de onze is noch die van God, maar hoe moeten we er dan mee omgaan?? ik blijf bij compassie en steun....ze hebben het moeilijk, met het besef dat God dit niet wil, en toch zijn ze zo?
Naar de hel is er gezegd, ze kunnen genezen....
Wie zijn wij om dat te beoordelen of te zeggen?? Is God niet degene die alle beslissingen neemt in leven en dood?? ( HG !, vraag en antwoord 1).

Ik heb er grote moeite mee om de homo en lesbiennes zo af te schilderen als zondige mensen...wij zijn het ook ( balk en splinter) dus waar haalt iemand het lef vandaan om te oordelen?

Jezus'opdracht was duidelijk,heb uw naaste lief als u zelf.....en wie zonder zonde is, werpt de eerste steen......hoe makkelijk zijn deze teksten in de afgelopen gebruikt en misbruikt.
Met schaamte en verdriet heb ik gelezen hoe er een groep mensen veroordeelt zijn....en dat door mensen die zeggen christenen te zijn.....
Ik schaam mij het evangelie niet, maar op deze manier, ben ik niet trots op Jezus en Zijn woord.....
Het ligt er toch helemaal om hoe je met deze mensen omgaat? En het feit dat ze deze gebondenheid hebben, wil niet zeggen, dat ze minder zijn? Ik zeg niet dat je ze dan maar moet veroordelen of aan de kant zetten. Maar ik zie daarentegen geen enkele mogelijkheid om ze als lid in de gemeente te hebben, zonder dat dat directe invloed heeft op de boodschap die ik predik, waar ik in geloof, en waar de mensen in de gemeente in geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:03
 
TINK100 schreef:
is ook zo......maar aan de andere kant......
hoe zwart wit kun je alles stellen?? het feit is dat deze mensen er zijn ( ik praat nix goed hoor) en dat ze een geaardheid hebben die niet de onze is noch die van God, maar hoe moeten we er dan mee omgaan?? ik blijf bij compassie en steun....ze hebben het moeilijk, met het besef dat God dit niet wil, en toch zijn ze zo?
Naar de hel is er gezegd, ze kunnen genezen....
Wie zijn wij om dat te beoordelen of te zeggen?? Is God niet degene die alle beslissingen neemt in leven en dood?? ( HG !, vraag en antwoord 1).

Ik heb er grote moeite mee om de homo en lesbiennes zo af te schilderen als zondige mensen...wij zijn het ook ( balk en splinter) dus waar haalt iemand het lef vandaan om te oordelen?

Jezus'opdracht was duidelijk,heb uw naaste lief als u zelf.....en wie zonder zonde is, werpt de eerste steen......hoe makkelijk zijn deze teksten in de afgelopen gebruikt en misbruikt.
Met schaamte en verdriet heb ik gelezen hoe er een groep mensen veroordeelt zijn....en dat door mensen die zeggen christenen te zijn.....
Ik schaam mij het evangelie niet, maar op deze manier, ben ik niet trots op Jezus en Zijn woord.....

Met je eens Tink. Dit is nuance...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:05
 
FLOWERFUL304 schreef:
Nou, succes pastor! Ik hou het voor gezien.

Er zijn ook kerken met mensen die christen zijn maar om zich heen zien dat er nauwelijks stellen zijn die maagdelijk het huwelijk ingingen. En waar gescheiden mensen volledig meedoen en niet direct of indirect worden weggekeken of veroordeeld. voor hen is plaats in de herberg. Homofiele mensen vind je nauwelijks in de kerk - ook in de mijne maar weinig - en als ik de commentaren lees van een aantal mensen op het forum hier, dan begrijp ik dat wel. In een kerk waar alleen maar veroordeling voor je is terwijl ze met de mond nog durven te zeggen dat ze uit liefde voor jou handelen als ze je levenslang het onthouden van een partner die je liefhebt en het daaraan gekoppelde bedrijven van de liefde naar je eigen geaardheid verbieden - en nog naar de hel verwijzen ook: daar blijf je toch niet? En wie is dan verantwoordelijk als ze het geloof verliezen omdat de medechristenen het Evangelie niet praktizeren? De ene zonde is de andere niet kennelijk. In de middenstandskerk waar ik zit, wordt de veelgepleegde zonde van de hebzucht, waar in de Bijbel vaak over geschreven wordt, ook niet veroordeeld. Preek gewoon net zoals Jezus was: met ontferming bewogen. Daar krijg je echt geen gewetensnood van en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Wie weet komen hebzuchtigen, slechte werkgevers, vrouwen die niet als maagd het huwelijk ingingen, belastingoplichters, homofielen, bijstandsdsfraudeurs, gescheiden mensen en eters van varkensvlees dan wel graag in je kerk en blijven ze zich openstellen voor het Evangelie. Dan mogen ze, als ze dat doen, evenzeer gered zijn als mensen met een ander juk.

Thomas, exegese van de Bijbel vereist inzicht, kennis en studie maar ook de werking van de Geest.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:09
 
een reactie op Chats stukje:




ergens heb ik het idee, dat je nu zegt dat homo's in jouw gemeente niet welkom zijn? of begrijp ik dat verkeerd??

En hoe beinvloed dat jouw prediking? en het geloof van jouw gemeente leden? waar kunnen ze dan heen met hun geloof? of kunnen zij niet gelovig zijn?

Hoe kun je er mee omgaan, wat raad jullie classis aan? of de kerkorde waarbij jij bent aangesloten?

Zijn er beperkingen voor homo's en lesbiennes? wel in de kerk maar bijv. niet aan het avondmaal?
Waar blijft dan Jezus'opdracht???
De dominee die mij getrouwd heeft blijkt een homo te zijn, is/ was mijn huwelijk wel rechtsgeldig?? of niet?


Laatst aangepast door
TINK100
op donderdag 12 juli 2012, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, ik ben er weer.....

Om even een nieuwe draai aan de discussie te geven, hoe zien de mensen dat voor ogen eigenlijk? Stel je bent net zoals ik voorganger van een gemeente. Op het moment dat ik zal verkondigen dat homofilie net zo acceptabel is als heterofilie, houdt de verkondiging nl. op. En er zijn veel gemeentes, waar men het niet meer zo nauw neemt met het evangelie. Wat wil dan het begrip zonde zeggen, als ik een levensstijl goedkeur die volledig indruist tegen het evangelie?
En stel, dat ik deze levensstijl zou accepteren, zou ik met twee normen moeten gaan werken. Eentje voor homo's, en eentje voor hetero stellen. Bij homo's zou ik moeten goedkeuren dat ze sexualiteit bedrijven zonder huwelijkse vormgeving, bij hetero's zou ik deze eis wel moeten verkondigen.
Met deze dingen maak ik mezelf ongeloofwaardig, zet ik mijn bijbelse principes aan de kant en kan ik wel ophouden met verkondigen van het evangelie...


Hallo, Chatuliem welkom

We hebben elkaar al een keer via via via………….. 1 richtingsverkeer!! “gesproken”! namelijk toen je als niet lid een cmm r vroeg iets te posten voor jou op een topic. Omdat je een plaatsing van mij ergens niet passend vond.

Die gene heeft dit vervolgens niet gedaan , en dat vind ik netjes heel netjes! Toch gaf ik n.a.v. wat die cmm r me zei wat je er van vond wel uitleg op het forum.

Ik neem aan dat je dat ook offline als niet lid gelezen hebt?

Ik hoop dat die onduidelijkheid over die plaatsing van dat stuk weg is nu bij jou? na mijn stukje waar ik de uitleg gaf?

Ik zou het fijn vinden daar duidelijkheid over te krijgen van je, dat ons dat niet in de weg staat. Of mogelijk in de weg kan gaan staan.


fijn dat je de keus hebt gemaakt om van offline niet lid actief je bijdrage te willen leveren, naar actief lidmaatschap! Dus nogmaals welkom Chat

Ik Lees dat je voorganger bent van een gemeente.

Ik ben dan wel benieuwd hoe voorgangers en jij dus er mee omgaan en hoe hulp bieden aan die christenen met homosexuele gevoelens.

Hoe ga jij daar als voorganger mee om chat?

Als ik de cijfers zie van 1 op de hoeveel mensen( dus even veel christenen) dat heeft zit er misschien wel 1 of meer in jou gemeente? en weet je dat?

En stel dat je denkt of er stelleg zeker van bent dat die er niet zijn. Kunnen ze er dan misschien wel zijn maar durven ze niet “uit de kast”te komen dat kijkt me heel goed kunnen toch wat denk je daar van?

Hoe vul je dat in hoe ga jij daar me om?

Daar in dat stadium dat niemand het ziet ,hoort, of weet ligt de meeste pijn, verdriet. onbegrepen voelen, onmetelijke eenzaamheid, denk ik . onderken je dat, en hoe je daar rekening mee?


En hoe ga je daar dan als voorganger mee om?


Als bidden en bevrijden niet help hoe ga jij er dan mee om met die christen(nen)?





(ik weet niet of je een hele dienst preekt of even voorgaat in de dienst? maar lees dan mijn woord preek als voorgaan in het onderstaande)

Tja hoe jij preekt weet ik niet.

Maar preekt je dat er verschil is bij God in welke zonde je doet?

Dat het 1 erger is dan het ander voor God?


Voorbeeld. Iemand die voor de rechter moet verschijnen omdat hij bewust meerdere malen door het rode licht heeft gereden? Of iemand die op CM komt meteen vrouwen sexueele voorstellen doet? Iemand die getrouwd is en zijn vrouw mishandeld?iemand die ongetrouwd is en naar de prostituees gaat? Iemand die Illegaal vuurwerk afsteekt? Iemand die homosexuele gevoelens heeft ?iemand die zijn ouders besteelt? Iemand die vreemdgaat? Iemand die van CM een ban heeft en er de volgende dag weer onder een andere naam weer binnen zou komen? Iemand die zijn kinderen mishandeld of misbruikt?


Hoe denk jij daar over?


Zou God er echt onderscheid in maken tussen ZIJN of christene kinderen op bovenstaande dingen? Zou God er echt onderscheid in maken tussen ZIJN kinderen op bovenstaande dingen? Dit is best een kromme zin als ik hem nu lees!!!!

Wat ik bedoelde te zeggen is: Zou er voor God verschil in zitten in de vorm van dat vind ik erg of dat vind ik erger met het een mag die persoon wel aan het avondmaal ,kind laten dopen, zichzelf laten dopen, kerkewerk doen, enz enz………..! Of maken wij daar verschil in zodat dat ons misschien beter past?

Wat vind jij hier van als voorganger?


Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 12 juli 2012, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:24
 
THOMAS968 schreef:
Er zijn ook kerken met mensen die christen zijn maar om zich heen zien dat er nauwelijks stellen zijn die maagdelijk het huwelijk ingingen. En waar gescheiden mensen volledig meedoen en niet direct of indirect worden weggekeken of veroordeeld. voor hen is plaats in de herberg. Homofiele mensen vind je nauwelijks in de kerk - ook in de mijne maar weinig - en als ik de commentaren lees van een aantal mensen op het forum hier, dan begrijp ik dat wel. In een kerk waar alleen maar veroordeling voor je is terwijl ze met de mond nog durven te zeggen dat ze uit liefde voor jou handelen als ze je levenslang het onthouden van een partner die je liefhebt en het daaraan gekoppelde bedrijven van de liefde naar je eigen geaardheid verbieden - en nog naar de hel verwijzen ook: daar blijf je toch niet? En wie is dan verantwoordelijk als ze het geloof verliezen omdat de medechristenen het Evangelie niet praktizeren? De ene zonde is de andere niet kennelijk. In de middenstandskerk waar ik zit, wordt de veelgepleegde zonde van de hebzucht, waar in de Bijbel vaak over geschreven wordt, ook niet veroordeeld. Preek gewoon net zoals Jezus was: met ontferming bewogen. Daar krijg je echt geen gewetensnood van en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Wie weet komen hebzuchtigen, slechte werkgevers, vrouwen die niet als maagd het huwelijk ingingen, belastingoplichters, homofielen, bijstandsdsfraudeurs, gescheiden mensen en eters van varkensvlees dan wel graag in je kerk en blijven ze zich openstellen voor het Evangelie. Dan mogen ze, als ze dat doen, evenzeer gered zijn als mensen met een ander juk.

Thomas, exegese van de Bijbel vereist inzicht, kennis en studie maar ook de werking van de Geest.

mooi geschreven thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:38
 
THOMAS968 schreef:
Er zijn ook kerken met mensen die christen zijn maar om zich heen zien dat er nauwelijks stellen zijn die maagdelijk het huwelijk ingingen. En waar gescheiden mensen volledig meedoen en niet direct of indirect worden weggekeken of veroordeeld. voor hen is plaats in de herberg. Homofiele mensen vind je nauwelijks in de kerk - ook in de mijne maar weinig - en als ik de commentaren lees van een aantal mensen op het forum hier, dan begrijp ik dat wel. In een kerk waar alleen maar veroordeling voor je is terwijl ze met de mond nog durven te zeggen dat ze uit liefde voor jou handelen als ze je levenslang het onthouden van een partner die je liefhebt en het daaraan gekoppelde bedrijven van de liefde naar je eigen geaardheid verbieden - en nog naar de hel verwijzen ook: daar blijf je toch niet? En wie is dan verantwoordelijk als ze het geloof verliezen omdat de medechristenen het Evangelie niet praktizeren? De ene zonde is de andere niet kennelijk. In de middenstandskerk waar ik zit, wordt de veelgepleegde zonde van de hebzucht, waar in de Bijbel vaak over geschreven wordt, ook niet veroordeeld. Preek gewoon net zoals Jezus was: met ontferming bewogen. Daar krijg je echt geen gewetensnood van en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Wie weet komen hebzuchtigen, slechte werkgevers, vrouwen die niet als maagd het huwelijk ingingen, belastingoplichters, homofielen, bijstandsdsfraudeurs, gescheiden mensen en eters van varkensvlees dan wel graag in je kerk en blijven ze zich openstellen voor het Evangelie. Dan mogen ze, als ze dat doen, evenzeer gered zijn als mensen met een ander juk.

Thomas, exegese van de Bijbel vereist inzicht, kennis en studie maar ook de werking van de Geest.


Goed doordacht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:46
 
[quote=CHATULIEM619]Goed, ik ben er weer..

Je maakt het veel te ingewikkeld, Chatuliem, alsof jij het evangelie en de leer van Christus moet uitvinden en toepassen op homo's en lesbiënnes. Wat je doet is exclusief denken en dat is een enorme zonde tegen wat Jezus ons heeft opgedragen: het eerste gebod: Heb God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand en het tweede daaraan gelijk is heb uw naaste lief gelijk uzelf.
Christus vergaf een moordenaar die naast hem aan het kruis hing en zei hem dat hij dezelfde dag nog bij Zijn Vader in het hiernamaals zou zijn.
Wie ben jij meer dan Christus, Chatuliem.....Met exclusief denken stel je je boven de leer van Christus en dat kan echt niet.

De zonde van de homo en de lesbo, die Christus hebben aangenomen en Hem liefhebben met heel hun wezen en in de kerk willen komen om dat te delen en te belijden, is vele malen minder dan jouw zonde....je boven Christus stellen als mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 00:30
 
YES356 schreef:
Hallo, Chatuliem welkom

We hebben elkaar al een keer via via via………….. 1 richtingsverkeer!! “gesproken”! namelijk toen je als niet lid een cmm r vroeg iets te posten voor jou op een topic. Omdat je een plaatsing van mij ergens niet passend vond.

Die gene heeft dit vervolgens niet gedaan , en dat vind ik netjes heel netjes! Toch gaf ik n.a.v. wat die cmm r me zei wat je er van vond wel uitleg op het forum.

Ik neem aan dat je dat ook offline als niet lid gelezen hebt?

Ik hoop dat die onduidelijkheid over die plaatsing van dat stuk weg is nu bij jou? na mijn stukje waar ik de uitleg gaf?

Ik zou het fijn vinden daar duidelijkheid over te krijgen van je, dat ons dat niet in de weg staat. Of mogelijk in de weg kan gaan staan.


fijn dat je de keus hebt gemaakt om van offline niet lid actief je bijdrage te willen leveren, naar actief lidmaatschap! Dus nogmaals welkom Chat
Ik vind het wel heel erg ver gaan om psalm 133 te gebruiken voor het goedkeuren van een homoseksuele relatie. Dat is dus pure inlegkunde, dat wil je er in zien. Het gaat in dit gedeelte nl. om echte broers. Als ze niet samen zouden wonen en ieder de helft van de erfenis zou opeisen, zou het land niet meer voldoende opbrengen voor beiden. Juist omdat ze in dezelfde boerderij blijven, is er voldoende voor iedereen....Dat wilde ik rechtzetten, verder niet.

YES356 schreef:
Ik Lees dat je voorganger bent van een gemeente.

Ik ben dan wel benieuwd hoe voorgangers en jij dus er mee omgaan en hoe hulp bieden aan die christenen met homosexuele gevoelens.

Hoe ga jij daar als voorganger mee om chat?

Als ik de cijfers zie van 1 op de hoeveel mensen( dus even veel christenen) dat heeft zit er misschien wel 1 of meer in jou gemeente? en weet je dat?

En stel dat je denkt of er stelleg zeker van bent dat die er niet zijn. Kunnen ze er dan misschien wel zijn maar durven ze niet “uit de kast”te komen dat kijkt me heel goed kunnen toch wat denk je daar van?

Hoe vul je dat in hoe ga jij daar me om?

Daar in dat stadium dat niemand het ziet ,hoort, of weet ligt de meeste pijn, verdriet. onbegrepen voelen, onmetelijke eenzaamheid, denk ik . onderken je dat, en hoe je daar rekening mee?


En hoe ga je daar dan als voorganger mee om?


Als bidden en bevrijden niet help hoe ga jij er dan mee om met die christen(nen)?

(ik weet niet of je een hele dienst preekt of even voorgaat in de dienst? maar lees dan mijn woord preek als voorgaan in het onderstaande)

Tja hoe jij preekt weet ik niet.

Maar preekt je dat er verschil is bij God in welke zonde je doet?

Dat het 1 erger is dan het ander voor God?


Voorbeeld. Iemand die voor de rechter moet verschijnen omdat hij bewust meerdere malen door het rode licht heeft gereden? Of iemand die op CM komt meteen vrouwen sexueele voorstellen doet? Iemand die getrouwd is en zijn vrouw mishandeld?iemand die ongetrouwd is en naar de prostituees gaat? Iemand die Illegaal vuurwerk afsteekt? Iemand die homosexuele gevoelens heeft ?iemand die zijn ouders besteelt? Iemand die vreemdgaat? Iemand die van CM een ban heeft en er de volgende dag weer onder een andere naam weer binnen zou komen? Iemand die zijn kinderen mishandeld of misbruikt?


Hoe denk jij daar over?


Zou God er echt onderscheid in maken tussen ZIJN of christene kinderen op bovenstaande dingen? Zou God er echt onderscheid in maken tussen ZIJN kinderen op bovenstaande dingen? Dit is best een kromme zin als ik hem nu lees!!!!

Wat ik bedoelde te zeggen is: Zou er voor God verschil in zitten in de vorm van dat vind ik erg of dat vind ik erger met het een mag die persoon wel aan het avondmaal ,kind laten dopen, zichzelf laten dopen, kerkewerk doen, enz enz………..! Of maken wij daar verschil in zodat dat ons misschien beter past?

Wat vind jij hier van als voorganger?

Tjonge een heleboel vragen meteen. Ten eerste geloof ik niet in een aparte behandeling voor homoseksuelen. Ze hebben in mijn ogen evenveel nood, die ook aandacht nodig heeft. En het veroordelende, wat jij er graag in wil zien, is bij mij totaal niet aanwezig. Ik zie ze eerst als mens, en dat is het belangrijkste toch? Maar in mijn ogen zijn ze even zondig als ieder ander. En ik denk dat je niemand er een dienst mee doet om zonden te bedekken, in dit geval ook niet. En ben je er dan als ze strijd hebben? Natuurlijk, maar in mijn ogen is er geen wezenlijk verschil tussen homo's en andere mensen. En ik vind dat ze in jullie ogen een uitzonderingspositie verdienen, en dan ga ik daar tegen in. In mijn ogen ontdoe je ze namelijk van menselijke trekken, en schilder je ze af als een soort heiligen. In mijn ogen liegen ze net zoveel als hetero's, hebben ze dezelfde problemen als hetero's maken ze dezelfde fouten als hetero's. En dat is in mijn ogen het belangrijkste. Volgens mij zie je ze als een soort engelen, Yes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 02:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het wel heel erg ver gaan om psalm 133 te gebruiken voor het goedkeuren van een homoseksuele relatie. Dat is dus pure inlegkunde, dat wil je er in zien. Het gaat in dit gedeelte nl. om echte broers. Als ze niet samen zouden wonen en ieder de helft van de erfenis zou opeisen, zou het land niet meer voldoende opbrengen voor beiden. Juist omdat ze in dezelfde boerderij blijven, is er voldoende voor iedereen....Dat wilde ik rechtzetten, verder niet.



Tjonge een heleboel vragen meteen. Ten eerste geloof ik niet in een aparte behandeling voor homoseksuelen. Ze hebben in mijn ogen evenveel nood, die ook aandacht nodig heeft. En het veroordelende, wat jij er graag in wil zien, is bij mij totaal niet aanwezig. Ik zie ze eerst als mens, en dat is het belangrijkste toch? Maar in mijn ogen zijn ze even zondig als ieder ander. En ik denk dat je niemand er een dienst mee doet om zonden te bedekken, in dit geval ook niet. En ben je er dan als ze strijd hebben? Natuurlijk, maar in mijn ogen is er geen wezenlijk verschil tussen homo's en andere mensen. , en dan ga ik daar tegen in. In mijn ogen ontdoe je ze namelijk van menselijke trekken, en schilder je ze af als een soort heiligen. In mijn ogen liegen ze net zoveel als hetero's, hebben ze dezelfde problemen als hetero's maken ze dezelfde fouten als hetero's. En dat is in mijn ogen het belangrijkste. Yes...



Hallo Chat,
Het zijn zeker veel vragen dat is ook zo, maar hoe ik je ken uit het verleden (2 jaar terrug denk ik) en dat je voorganger bent kan je dat wel aan lijkt me toch?

iI gan geen lang verhaal neer schrijven nu ik heb wel mijn menng en mijn gevoel bij je antwoorden en opmerkingen.

dus ik kan dat op een ander tjdstip Morgenvroeg bv graag doen!
wat ik wel moet en wil neerschrijven is: waaruit leid je dit wat je zegt: "Volgens mij zie je ze als een soort engelen,"???? en je woorden" En het veroordelenden" en "En ik vind dat ze in jullie ogen een uitzonderingspositie verdienen" daar zou ik graag oa voorbeelden van je hier krijgen waar ik of anderen op het forum mogelijk die indruk kan hebben gewekt. Mijn idee is dat het juist andersom kan zijn

Dat deze mensen weggezet worden als verkeerd niet goed en te genezen dat het een keuze van hen is, dus ik zou dat graag concreet willen hebben!, dan kan ik dat morgen meenemen in mn reaktie


Verder zou ik zo als ik in het begin al aangaf Jou mening uit de praktijk als voorganger. die deze zaken toch ongetwijfeld mee zal maken daar mee omgaat? willen weten

zowel in je preek als in je pastorale werk.

Die vragen zijn naar mijn idee duidelijk gelsteld en met opzet vet gemaakt.

Ik lees heel weinig je persoonlijke mening of delen van je ervaringen hoe een voorganger er mee omgaat, of ik moet tussen de regels door naar die antwoorden zoeken.

Dan kan ik het verkeerd invullen en vervolgens verkeerd antwoorden.

Lijkt mji heel waardevol om van een voorganger uit de praktijk daar concrete anwoorden op krijgen. zodat er ook concreet door mensen gereargeerd kan worden.

ik kijk uit naar je antwoorden

nogmaals Groet YES


Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 13 juli 2012, 03:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 10:10
 
MIEKE364 schreef:
Je maakt het veel te ingewikkeld, Chatuliem, alsof jij het evangelie en de leer van Christus moet uitvinden en toepassen op homo's en lesbiënnes. Wat je doet is exclusief denken en dat is een enorme zonde tegen wat Jezus ons heeft opgedragen: het eerste gebod: Heb God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand en het tweede daaraan gelijk is heb uw naaste lief gelijk uzelf.
Christus vergaf een moordenaar die naast hem aan het kruis hing en zei hem dat hij dezelfde dag nog bij Zijn Vader in het hiernamaals zou zijn.
Wie ben jij meer dan Christus, Chatuliem.....Met exclusief denken stel je je boven de leer van Christus en dat kan echt niet.

De zonde van de homo en de lesbo, die Christus hebben aangenomen en Hem liefhebben met heel hun wezen en in de kerk willen komen om dat te delen en te belijden, is vele malen minder dan jouw zonde....je boven Christus stellen als mens.
Dat is me nogal een beschuldiging, Mieke. Ik hoop dat je je er bewust van bent wat je schrijft. Ik heb nergens een homo veroordeeld en me zeker niet boven Christus gesteld. Maar ik ben ook niet van plan de homo te verheerlijken en maar alles te accepteren, ook de dingen die ik niet zou accepteren van een hetero.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 10:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, ik ben er weer.....

Om even een nieuwe draai aan de discussie te geven, hoe zien de mensen dat voor ogen eigenlijk? Stel je bent net zoals ik voorganger van een gemeente. Op het moment dat ik zal verkondigen dat homofilie net zo acceptabel is als heterofilie, houdt de verkondiging nl. op. En er zijn veel gemeentes, waar men het niet meer zo nauw neemt met het evangelie. Wat wil dan het begrip zonde zeggen, als ik een levensstijl goedkeur die volledig indruist tegen het evangelie?
En stel, dat ik deze levensstijl zou accepteren, zou ik met twee normen moeten gaan werken. Eentje voor homo's, en eentje voor hetero stellen. Bij homo's zou ik moeten goedkeuren dat ze sexualiteit bedrijven zonder huwelijkse vormgeving, bij hetero's zou ik deze eis wel moeten verkondigen.
Met deze dingen maak ik mezelf ongeloofwaardig, zet ik mijn bijbelse principes aan de kant en kan ik wel ophouden met verkondigen van het evangelie...

Hallo Lachende smiley

Ik vind dat als 2 homo's samenwonen en dan vaak omdat ze niet kunnen trouwen in die gemeente, geregistreerd parnterschap is volgens mij, wettelijk precies hetzelfde.

Anyway, ik zie dat als hetzelfde.

Dat zou dan voor mij hetzelfde zijn dus ik zou dat wel goedkeuren, het evangelie is er ook voor andersgeaarden.

En de teksten van romeinen betreft losbandige groepseks en leviticus, ja dan moet je je aan alles houden, dat zijn oude wetten voor de joden toendertijd.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 11:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 10:44
 
CHATULIEM619 schreef:
lid zijn of geen lid zijn, dat is de vraag....
lid ben je ten alle tijden proeflid of betalend lid
dus in dit verband is een vraag stellrn onmogelijk Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:15
 
Jaahaa, maar chatuliem houdt ons allemaal in tergende spanning, ofdit enkelt even 3 dagen ofzo is, of gewoon lid voor minimaal een maand ofzo.. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 11:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:22
 
SHANITA130 schreef:
Jaahaa, maar chatuliem houdt ons allemaal in tergende spanning, ofdit enkelt even 3 dagen ofzo is, of gewoon lid voor minimaal een maand ofzo.. Knipoog smiley

ben je daar gespannen voor Verraste, verbaasde smiley
je merkt gauw genoeg wat tie doet Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 8 Volgende
Pagina 3 van 8