ChristianMatch
 


Forum

"ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:25
 
DANIEL777 schreef:
ben je daar gespannen voor Verraste, verbaasde smiley
je merkt gauw genoeg wat tie doet Engeltje smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:51
 
SHANITA130 schreef:
Jaahaa, maar chatuliem houdt ons allemaal in tergende spanning, ofdit enkelt even 3 dagen ofzo is, of gewoon lid voor minimaal een maand ofzo.. Knipoog smiley

Is dat tergende spanning???
Ik ken genoeg andere tergende spanningen....
We kunnen ook gezellig vragen aan hem oftie blijft!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:55
 
Chat heeft wel een pubt: een homo (m/v) is in de eerste plaats mens, geschapen naar Gods beeld en net als elk ander mens onder de zonde gevallen nadat Adam en Eva gegeten hebben van de boom en het paradijs zijn uit gezet......
Daarom is een homo (m/v) ook een zondig mens, wat zijn geaardhed ook is. En daarom gelden Gods geboden net zo goed voor hen als voor ons.

Zij hebben echter nóg een probleem en dat is hun sexuele voorkeur, die tegen het natuurlijke in gaat, zoals God het heeft geschapen: man- vrouw.
Daar kun je moeite mee hebben...of niet......
Maar zij zijn er, buiten de kerk, binnen de kerk, collega's, vrienden, ja, misschien wel in je familie. Feit is ook dat deze mensen, met name binnenn de kerk een moeilijke positie inneemt. Hoer gaat de kerkeraad hier mee om? en wat vind de gemeente ervan?
Het spreekwoord zegt: een kook kan niet naar alle monden koken...
Dat betekend dus: wat een kerkeraad of gemeente ook beslist, iemand ( meervoud of enkelvoud) word gekwetst.

Hoe hier dus mee om te gaan?? ik denk dat het vooral een keuze van jezelf is.... in geloof, met hoop en bovenal liefde.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 12:55
 
Hallo chat,



Je uitleg en reactie over die psam zat helemaal niet in mijn hoofd en heb ik ook nooit zo in mijn hoofd gehad!


Hoe ik deze plalm atijd in mijn hoofd had en heb,en waarom ik hem plaatste was om de rust en onderlinge liefde op dat topic ff weer terug te krijgen.

Misschien maakt een citaat uit een stuk dat ik toen las het nog duidelijker hoe en waarom ik er over denk en de intentie om die daar te plaatsen

citaat: In Psalm 133 wordt ons op een ontroerende wijze de grote betekenis van de broederliefde aangeprezen. Deze psalm is – om zo te zeggen – de blikvanger van wat altijd wordt genoemd: de gemeenschap der heiligen. Ziet…Let er goed op. Zo begint dit lied. Het is geen kleine zaak: die broederliefde. Het is goed en liefelijk. Einde citaat


Ik plaatste die Psalm om de onderlinge rust te hervinden! Met als uiteindelijke Hoop en verwachting op misschien wel onderlinge “de gemeenschap der heiligen.” En wie weet war God er mee doet!?


Wat de reden was en dat had ik daar al uitgelegt aan je (nav van jou toen als actief niet lid aan een actief cmm r vroeg om voor jou een reactie te plaatsen op het nu inmiddels gesloten topic “Cristenlijke homo´s.)

Omdat jij deze plalm daar ongepast vond, ik lees een beetje uit je reactie dat jij er nog zo over denkt . Maar dat kan ik verkeerd inviullen omdat ik je antwoord niet concreet en duidelijk GENOEG ontvang.

Dus is het handig en constructief misschien om dat gedeelte wat ik daar geschreven heb even hier te herhalen.

Met de uitdrukkelijke wens en hoop van mijn kant dat het niet de uitwerking heeft. Dat het ruzie uitlokt of veroordaakt!!hier nu!!!!!

Ok…. Ik las op DAT topic veel en vaak (hand in mijn eigen boezem) geen broederlijke sfeer juist het tegenovergestelde!!

Meer dat er ge@#$$%^&**^^%$# werd! Dat was voor mij de aanleiding om die psalm er neer te zetten!
Om als broeders /zusters samen op CM dingen delen!!!!!


DUS MET BROEDERS BOEDOELDE IK NIET 2 HOMOS DIE LEKKER SAMEN WONEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toen plaatste ik dit stuk!
YES schreef:

Ik las de geschreven pagina’s vanmorgen door. En miste hier en daar de (onderlinge) LIEFDE.(inleving vermogen) naar onze homosexuele christenen (dat geeft misschien de link naar dit onderwerp en de psalm) als well hen die hier schrijven als voor hen die mee lezen . en misschien betrokken zijn als vader ,moeder,oma ,opa, broes ,zus, van de mensen die er mee worstelen,

Ik schreef al “ik weet niet waarom ik dit schrijf”
Misschien zijn er meer mensen die hem gekluisterd hebben> of aan alleen de tekst genoeg hadden en er voor kozen om niet te ontleden of analyseren zijn gegaan

maar er hun en het voordeel voor een ander en zelf in mogen hebben ervaren
Ik luisterde die psalm en Ik voelde weer DE LIEFDE wie in deze verzen beschreven en bezongen zijn door David en de grote beloning(en) die er op staat te wachten dast, niet meer zeker ook niet minder.
Alleen DE LIEFDE

Voor mij was het alles na dat ik meegezongen had/ )met in mn achterhoofd te teksten die hier te lezen zijn. Pag1 t/m 22

De LIEDE van God ergens ff missen weer in mn hart krijgen door deze psalm te zingen, en weer met frisse ogen naar de postings kijken



Dus gewoon ff zingen en voelen











Psalm 133
Vers 1
Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen
Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen,
Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd;
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd,
De zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
Die door haar reuk het hart verblijdt.



Vers 3
Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen:
Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.
Einde van wat ik toen plaatste!




De reacties die ik daar op kreeg waren oa
Oa reacties op het forum:

Blijft dit zo doorgeven bro..ik kon niet laten dit toch nog even te plaatsen..

Thanks!

hele mooie bijdrage

mooi……………..

Erg mooi!!!

Erg mooi

vond het ook al geweldig mooi geschreven,ha ha zal hem effe nog een keer queten

Ontroerend Yes! Prachtig! een mooi tegenwicht voor de veroordeling die niet uit God is!!!

de liefde bovenal.....gelijk heb je Yes!!!
Hoe waar is dit... we hebben al genoeg te doen als het gaat om God lief te hebben bovenal en je naaste -vul maar in-......


als jezelf...

( ik het ongepast hier stukjes pv mails te knippen plakken die ik kreeg, dus dat doe ik niet)


Ik plaats deze reacties ook niet om de indruk te wekken zo van klop klop op mijn eigenborst!!! Kijk eens ff jochie dat heb je goed gedaan!!!!!!
Maar om inzicht proberen te geven hoe andere cmm rs het gelezen hebben!!!!!!!


Misschien zijn er nog wel meer zulke reacties maar dat heb ik nu de zin en de tijd niet voor om dat ui te pluizen hoeft ook niet denk ik

ik hoop dat dit duidelijk genoeg is voor je? schiet me anders prive maar aan

Belangrijker vind ik het dat we op de inhoud hier door kunnen gaan


bv vragen die ik stelde in mijn reactie op jou!!!

Hoe een voorganger omgaat met die christenen (maar die vragen staan duidelijk even terrug opgeschreven

De morgen is nu om. Dat is jammer voor mij maar ik lees het wel een keer.


Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 13 juli 2012, 13:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 13:32
 
YES356 schreef:
Hallo chat,



I Je uitleg en reactie over die pslam zat helemaal niet in mijn hoofd en heb ik ook nooit zo in mijn hoofd gehad!


Hoe ik deze plalm atijd in mijn hoofd had en heb,en waarom ik hem plaatste wass om de rust en onderlinge liefde ff weer terug te krijgen.

Misschien maakt een citaat uit een stuk dat ik toen las het nog duidelijker hoe en waarom ik er over denk en de intentie om die daar te plaatsen

citaat: In Psalm 133 wordt ons op een ontroerende wijze de grote betekenis van de broederliefde aangeprezen. Deze psalm is – om zo te zeggen – de blikvanger van wat altijd wordt genoemd: de gemeenschap der heiligen. Ziet…Let er goed op. Zo begint dit lied. Het is geen kleine zaak: die broederliefde. Het is goed en liefelijk. Einde citaat


Dus ik plaatste die Psalm om de onderlinge rust te hervinden! Met al uiteindelijke Hoop en verwachting dat er misschien wel onderlinge “de gemeenschap der heiligen.” En wie weet war God enr mee doet!?


Wat de reden was en dat had ik daar al uitgelegt aan je (nav van jou toen als actief niet lid aan een actief cmm r vroeg om voor jou een reactie te plaatsen op het nu inmiddels gesloten topic “Cristenlijke homo´s.)
Omdat jij deze plalm daar ongepast vond, ik lees een beetje uit je reactie dat jij er nog zo over denkt . Maar dat kan ik verkeerd inviullen omdat ik je antwoord niet concreet en duidelijk GENOEG ontvang.

Dus is het handig en constructief misschien om dat gedeelte wat iK daar geschreven heb even te herhalen.

Met de uitdrukkelijke wens en hoop van mijn kant dat het niet de uitwerking heeft. Dat het ruzie uitlokt of veroordaakt!!hier nu!!!!!

Ok…. Ik las op DAT topic veel en vaak (hand in mijn eigen boezem) geen broederlijke sfeer juist het tegenovergestelde!!
Meer dat er ge@#$$%^&**^^%$# werd! Dat was voor mij de aanleiding om die psalm er neer te zetten!
Om als broeders /zusters samen op CM dingen delen!!!!!


DUS MET BROEDERS BOEDOELDE IK NIET 2 HOMOS DIE LEKKER SAMEN WONEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toen plaatste ik dit stuk!
YES schreef:

Ik las de geschreven pagina’s vanmorgen door. En miste hier en daar de (onderlinge) LIEFDE.(inleving vermogen) naar onze homosexuele christenen (dat geeft misschien de link naar dit onderwerp en de psalm) als well hen die hier schrijven als voor hen die mee lezen . en misschien betrokken zijn als vader ,moeder,oma ,opa, broes ,zus, van de mensen die er mee worstelen,

Ik schreef al “ik weet niet waarom ik dit schrijf”
Misschien zijn er meer mensen die hem gekluisterd hebben> of aan alleen de tekst genoeg hadden en er voor kozen om niet te ontleden of analyseren zijn gegaan

maar er hun en het voordeel voor een ander en zelf in mogen hebben ervaren
Ik luisterde die psalm en Ik voelde weer DE LIEFDE wie in deze verzen beschreven en bezongen zijn door David en de grote beloning(en) die er op staat te wachten dast, niet meer zeker ook niet minder.
Alleen DE LIEFDE

Voor mij was het alles na dat ik meegezongen had/ )met in mn achterhoofd te teksten die hier te lezen zijn. Pag1 t/m 22

De LIEDE van God ergens ff missen weer in mn hart krijgen door deze psalm te zingen, en weer met frisse ogen naar de postings kijken



Dus gewoon ff zingen en voelen
Je weet dat deze tekst in die context een hele andere waarde krijgt. En ik heb het gelezen dat je daarmee homofilie wilde goedkeuren. En dan steiger ik, want dat ervaar ik als een enorme belediging. Een belediging van Gods Woord.
Waar ik verder moeite mee heb, is dat liefde voor de ander meteen hetzelfde is als het goedkeuren van het gedrag van die ander. In mijn ogen kunnen ze naast elkaar bestaan. Mijn dochter is op weg naar volwassenheid en ze maakt keuzes, waarvan ze weet dat ik daar niet blij mee ben. Maar hoewel ze ( in mijn ogen) verkeerde keuzes maakt, blijf ik nog steeds van haar houden. Je kunt nl. wel de persoon accepteren en toch duidelijk maken dat je het niet eens bent met bepaald gedrag. En geef mij dan eens vanuit de bijbel aan dat ik dan verkeerd bezig ben? En geef me dan eens aan waar ik mensen veroordeel in mijn houding? En geef me dan eens aan waar ik volgens jou tekort schiet in het uitwerken van het evangelie? Of (dit is voor Mieke) waar stel ik me met deze houding boven Christus?

Ik veroordeel homoseksueel gedrag. En dat doe ik ten stelligste, omdat de Bijbel dit gedrag veroordeelt. De Bijbel noemt het tegennatuurlijk gedrag, verwerpelijk en ontucht. Het wordt zelfs gezien als een teken van God afgedwaald te zijn. Dat zijn geen misselijke uitspraken, en het is absoluut niet alleen voor die tijd.
Ook in deze tijd merk ik nog steeds het antichristelijke karakter van de homobeweging.
In mijn ogen wordt niemand volmaakt geboren. En iedereen heeft zijn strijd en zijn problemen. En leg mij eens uit waarom ik meer aandacht aan homo's zou moeten besteden dan aan problemen van de ander.

Wat is erger homofilie of een kind opvoeden met autisme?
Wat is erger homofilie of moeten verwerken dat je een partner verloren hebt?
Wat is erger homofilie of slachtoffer zijn van incest?
En vul zelf maar verder in. Als je met mensen te maken krijgt, dan zie je dat iedereen wel zijn strijd en ellende meemaakt. En ik mag en ik kan geen keuzes maken in wat ik erger vind. Dus iemand met homoseksuele gevoelens verkeert in een strijd. Nou en, word je groot flink en sterk van.
En denk je nu echt, dat als ik mijn goedkeuring aan zijn gedrag zal geven, de strijd over is? Zelf denk ik dat zijn strijd verhevigd kan worden....( overvloedig te vermelden: volgens onze grammatica is het geoorloofd hij te schrijven in situaties waarin het geslacht niet duidelijk te bepalen is).


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 13 juli 2012, 13:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:08
 
net als Chat zie ik niet dat ps. 133 een "loflied"zou zijn op de homo.....
Eerder zijn uitleg dat de familiebanden zo zijn dat men onder 1 dak kan wonen....( 3 generatiegezin?) en idd dat in die dagen de rijkdom binnen de familie blijft en vergroot kon worden ( kijk naar de gelijkenis van de verloren zoon.... wat voor een impact dat heeft gehad op de rekening van de vader...bij leven het geld geven, zijn hele investering komt ingevaar en dat voor alle mensen die afhankelijk van hem waren......los van het feit Wie de Vader is)...... broeders...maar ook zusters......in dat geval heb je bijvoorbeeld ook geen kinderopvang meer nodig, maar dat terzijde.....

psalm 133 roept op tot broederliefde, of zusterliefde, binnen de familiaire banden.....niet tot homosexuele gevoelens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:14
 
Met deze uitleg...ben ik het(was het al) eens...

Zo heb ik ook altijd gezien...begrepen

Ik kom uit een groot gezin...moeder had het erg druk...
En ja...kinderen onder elkaar???
We maakten nogal eens ruzie...
Moeder kon deze psalm niet met droge ogen zingen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:39
 
pslam 133

Broederlijke gemeenschap
133
1 Een bedevaartslied. Van David.


Ziet, hoe goed en hoe liefelijk is het,
als broeders ook tezamen wonen.
2 Het is als de kostelijke olie op het hoofd,
nedervloeiende op de baard, de baard van Aäron,
die nedergolft op de zoom van zijn klederen.
3 Het is als dauw van de Hermon,
die nederdaalt op de bergen van Sion.
Want daar gebiedt de HERE de zegen,
leven tot in eeuwigheid.

Een heerlijke mooi psalm, slaat ook vaak op als je tezamen op een forum zit is mijn ervaring...Er is ook een opwekkingslied van...

Hoe kan iemand nou denken dat iemand anders denkt dat er homofielie mee kan worden bedoeld.
Het slaat ook niet op een hetero relatie.

Het slaat op christenen die tezamen zijn, ook al zijn het er 2.

Net zoals de tekst, 'als 2 of meer in Mijn naam tezamen zijn ben Ik in Hun midden....'.

S. Die denkt dat homorelaties ook kunnen voor God net als hetero relaties als men maar trouw is aan elkaar. Lachende smiley

'Een ieder die gelooft is behouden', staat in de bijbel, dus óók degenen in een homo-relatie.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 14:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:49
 
Quote:
Chatuliem: Dus iemand met homoseksuele gevoelens verkeert in een strijd. Nou en, word je groot flink en sterk van.
En denk je nu echt, dat als ik mijn goedkeuring aan zijn gedrag zal geven, de strijd over is? Zelf denk ik dat zijn strijd verhevigd kan worden....( overvloedig te vermelden: volgens onze grammatica is het geoorloofd hij te schrijven in situaties waarin het geslacht niet duidelijk te bepalen is).

Daar wordt je helemaal niet groot en sterk van daar kan je op den duur helemaal aan kapot gaan.

En waarom die strijd, denk ik, door de veroordelingen van christenen die denken dat dat niet mag.
Ik maak die strijd al jaren mee bij een niet zo sterk in zijn schoenen staand iemand....wat helemaal niet had gehoeven, maar ja bij Berea zeggen ze dit en dat... en ook als je een zus hebt die slachtoffer is van incest en zware kindermishandeling, niet mee bemoeien is hun devies, dus daardoor hoef ik ook geen enkele steun te verwachten, want...het zijn christenen die dat zeggen....

Neehee, die vlieger gaat bij mij niet meer op!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:55
 
CHATULIEM619 schreef:
De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel chantage toepassen toch?

het belangrijkste punt in deze hele "discussie" is vooral over hoe je met je naasten omgaat. Vaak wordt hier gelijk een sticker gekleefd van dat men blijkbaar alles goedkeurt na het geven van een mening.
net zoals sex voor het huwelijk.
Het ging vooral over het onderwerp op zich, maar het werd ineens een mededeling dat we dat allen ook gelijk ook deden en het als absolute waarheid zagen. Smiley die vol vragen zit
Blijkbaar kunnen er steeds nog mensen niet aan een debat meedoen zonder hun "eigen" waarheid er door te duwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:02
 
XABIA794 schreef:
het belangrijkste punt in deze hele "discussie" is vooral over hoe je met je naasten omgaat. Vaak wordt hier gelijk een sticker gekleefd van dat men blijkbaar alles goedkeurt na het geven van een mening.
net zoals sex voor het huwelijk.
Het ging vooral over het onderwerp op zich, maar het werd ineens een mededeling dat we dat allen ook gelijk ook deden en het als absolute waarheid zagen. Smiley die vol vragen zit
Blijkbaar kunnen er steeds nog mensen niet aan een debat meedoen zonder hun "eigen" waarheid er door te duwen.

INDERDAAD.....je moet gewoon kunnen debateren met respect voor een ander zijn mening ook al is tie anders dan de jouwe. en dan kan je vragen stellen.

je kan iemand zijn denkwijze begrijpen zonder het ermee eens te zijn.

en al begrijp je de denkwijze niet, so what, respect voor de mening, ook al heb je zelf een andere mening. en niet jou mening als de enige juiste erdoor heen drukken, met bijbelteksten die op meerdere manieren voor velen mensen kunnen worden uitgelegd.

Quote:
Blijkbaar kunnen er steeds nog mensen niet aan een debat meedoen zonder hun "eigen" waarheid er door te duwen.

Die indruk heb ik ook, Xabia!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:47
 
SHANITA130 schreef:
Daar wordt je helemaal niet groot en sterk van daar kan je op den duur helemaal aan kapot gaan.

En waarom die strijd, denk ik, door de veroordelingen van christenen die denken dat dat niet mag.
Ik maak die strijd al jaren mee bij een niet zo sterk in zijn schoenen staand iemand....wat helemaal niet had gehoeven, maar ja bij Berea zeggen ze dit en dat... en ook als je een zus hebt die slachtoffer is van incest en zware kindermishandeling, niet mee bemoeien is hun devies, dus daardoor hoef ik ook geen enkele steun te verwachten, want...het zijn christenen die dat zeggen....

Neehee, die vlieger gaat bij mij niet meer op!
Geef me dan aan waarom een homofiel in jouw ogen een zwaardere strijd heeft dan iemand die vecht tegen depressies en zelfmoordgedachten? Je kunt niet zeggen, dat de ene strijd zwaarder is dan de andere, want dat wordt door de persoon in kwestie niet zo beleefd...

Bovendien zou hij die strijd ook hebben als hij geen christen was. Omdat het gewoon tegennatuurlijk is. In hoeverre vind je dan dat christenen zijn strijd verzwaren? Of denk je dat zijn strijd lichter zou zijn als er geen christenen in de buurt waren.

Veroordeling is ook beleving hoor. Het kan zijn dat hij zich veroordeeld voelt, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:00
 
Als we dan toch naar de Bijbel willen leven moeten we ook alle voorbehoedsmiddelen maar op de vuilnisbelt gooien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:05
 
INGE721 schreef:
Als we dan toch naar de Bijbel willen leven moeten we ook alle voorbehoedsmiddelen maar op de vuilnisbelt gooien.

Eigenlijk wel, Inge...Ja, zo dacht ik vroeger(= ongeveer 20 jaar terug), want elke keer als je een bevruchting tegen houdt, dan komt er geen kind die er dus anders wel zou zijn.

Aan de andere kant, heb ik intrieste verhalen gehoord, oa Maarten 't Hart, over hele grote gezinnen want ja, dat moest van meneer pastoor.
En over grote armoede, die werd versterkt door zoveel kinderen, dertien ofzo. Het was zelf zo erg, dat de kleintjes in de lades van een ladenkast sliepen, omdat daar geen geld was voor bedjes...

Ja...de ander kant...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:12
 
[quote=CHATULIEM:Geef me dan aan waarom een homofiel in jouw ogen een zwaardere strijd heeft dan iemand die vecht tegen depressies en zelfmoordgedachten? Je kunt niet zeggen, dat de ene strijd zwaarder is dan de andere, want dat wordt door de persoon in kwestie niet zo beleefd...Ik weet niet wie er een zwaardere strijd heeft, kan niet in iemands hoofd kijken....

Bovendien zou hij die strijd ook hebben als hij geen christen was. Omdat het gewoon tegennatuurlijk is. In hoeverre vind je dan dat christenen zijn strijd verzwaren? Of denk je dat zijn strijd lichter zou zijn als er geen christenen in de buurt waren.Het is niet tegennatuurlijk voor diegene, die is zo gemaakt door zijn Schepper, en niet voor niets!!, 'lust' en aantrekkingskracht naar een geslacht zijn natuurlijke zaken....alleen als christenen lopen te '...en' dat 'het' zonde is, ja, dát kan die strijd leveren....

Veroordeling is ook beleving hoor. Het kan zijn dat hij zich veroordeeld voelt, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
idd, en het kan ook zijn dat het/iets wel veroordelend bedoelt is en iemand zich helemaal niet veroordeeld voelt....omdat ie er doorheen kijkt...en er zich lekker geen moer van aantrekt, omdat híj verantwoording af moet leggen, en nog iets belangrijks, het is zijn/haar leven...en niet die van sommigen anderen die graag hun wil en zienwijze willen opleggen, ipv mede te delen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:04
 
Hallo chat,

(wat die psalm betreft dat is wat mij betreft okay!! Ik weet nu waarom je ging steigeren zoals jij het noemde. En ik respecteer je daar in, dat je het zo ziet. en is het klaar en ok voor mij! Wil je nogmaals verzoeken als je daar alsnog onduidelijkheid over hebt dat na mij privé te doen en niet hier meer)



Mooi hoe je met je dochter daar mee omgaat!
En dat je haar daar niet mee afkeurt,veroordeeld ……….. als persoon maar de dingen die ze doet en laat die jij graag anders zou zien.

Van haar als persoon houden om wie ze is! .Erg mooi om dit van je te lezen!

Dat was ook de reden dat ik mijn vragen eerder stelde.
Die tot nu toe jammer genoeg onbeantwoord zijn gebleven.
Of naar mijn idee zo algemeen beantwoord zijn dat ik het verkeerd zou kunnen uitleggen.

Zou daar graag toch duidelijk,van jou als voorganger, daar antwoorden op willen zien hoe je daar mee omgaat.

Niet alleen voor me zelf maar ook voor anderen. die misschien als niet lid meelezen en misschien wel met deze gevoelens worstelen. en daar vaak nergens mee naar toe kunnen dan naar God.

Daar kunnen alle lezers misschien veel voordeel uithalen en dan misschien navolgen.


Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 13 juli 2012, 17:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:30
 
Ik ben ook errug benieuwd.....!

Knipoog smiley

But, than again, ik zie homo-relaties, laat staan homoseksualiteit niet als gebonden zijn, of zonde.

Juist die gevoelens onderdrukken en niet praktizeren zie ik als letterllijk zonde...laat staan als beledingign voor Gods woord wat ik hier ergens las..wat Chatuliem ergens hiervoor schreef...zoek het later op...nu ff iets anders doen)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:50
 
ERIKA129 schreef:
Het gaat er volgens mij niet om of homo zijn niet mag maar het practiseren dat is een ander verhaal.

Mijn inziens worden homo's niet gemaakt door mensen maar wordt men zo geboren, ja er staat ik de bijbel Hij schiep de mens naar Zijn volmaaktheid maar........ door de zondeval zijn alle zonden de wereld in gekomen..
Maakt dat een homo een grotere zondaar dan jullie en ik?? nee dat denk ik niet..

Denk het je eens even in.... wij zitten hier toch met velen in de hoop op een relatie en dat mag want God heeft man en vrouw voor elkaar geschapen en Hij zag dat het goed was... echter Hij heeft niet de man voor de man en de vrouw voor de vrouw geschapen...
Wat in zou houden dat dus de anders ge-aarden en als christen zijnde zouden moeten weten dat zei hun leven alleen moeten doorbrengen zonder een partner.... dit lijkt me heel zwaar en moeilijk... ja ook ik maak het in mijn nabijheid mee dat een jongen homo gevoelens heeft en leest en leeft naar de bijbel en weet dat tie alleen behoord te blijven maar mensen wat is dat moeilijk.... we zijn allen geschapen met gevoelens van liefde en ook bij hetero's wordt het de een gegeven de ander niet... Dus laten we hen niet oordelen of veroordelen maar voor hen bidden en wat denk haast nog belangrijker is als we zo iemand kennen... hen niet verachten maar laten voelen en weten dat er mensen om hen heen staan bij wie ze terecht kunnen!!!

Dit hierboven vind ik een goed voorbeeld van netjes en duidelijk je mening geven. Ik proef ook liefde in de posting.(ook al denk ik er zelf iets anders over, maar dat maakt niet..)

Dank je wel en compliment, Erika!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:56
 
SHANITA130 schreef:
Eigenlijk wel, Inge...Ja, zo dacht ik vroeger(= ongeveer 20 jaar terug), want elke keer als je een bevruchting tegen houdt, dan komt er geen kind die er dus anders wel zou zijn.

Aan de andere kant, heb ik intrieste verhalen gehoord, oa Maarten 't Hart, over hele grote gezinnen want ja, dat moest van meneer pastoor.
En over grote armoede, die werd versterkt door zoveel kinderen, dertien ofzo. Het was zelf zo erg, dat de kleintjes in de lades van een ladenkast sliepen, omdat daar geen geld was voor bedjes...

Ja...de ander kant...


en zo wordt het hele leven een aaninschakeling van wikken en wegen....wil ik dit wel of niet, kan ik dit wel of niet, mag ik dit wel of niet.....
Dat geld ook binnen de kerk. God heeft ons de mogelijkheid gegeven van vrije keus...wat wij er mee doen....ach, Hij leidt ons op de weg ten leven.

ergens heb ik eens een spreuk gelezen: God belooft ons geen kalme vaart, maar wel een goede en veilige thuiskomst......

meer is niet nodig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 23:12
 
Eerlijk gezegd vind ik dat ik voldoende richting gegeven in mijn houding tegenover homoseksuelen. En hoe dat in de praktijk er uit zou zien, kun je je nu toch een goede voorstelling van maken?

Waar ik persoonlijk moeite mee heb is het plakken van etiketjes. Hierin vind ik dat Xabia een hele zinvolle aanvulling geeft. Je moet dus nooit een mens afrekenen op één van de karakteristieken. Een persoon is meer dan zn geaardheid, en het verengt de discussie op een vreselijke manier. Een homo kan net zo goed een rotzak zijn als een hetero. En in het benaderen van de mensen kijk ik altijd naar het geheel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 00:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Je weet dat deze tekst in die context een hele andere waarde krijgt. En ik heb het gelezen dat je daarmee homofilie wilde goedkeuren. En dan steiger ik, want dat ervaar ik als een enorme belediging. Een belediging van Gods Woord.
Waar ik verder moeite mee heb, is dat liefde voor de ander meteen hetzelfde is als het goedkeuren van het gedrag van die ander. In mijn ogen kunnen ze naast elkaar bestaan. Mijn dochter is op weg naar volwassenheid en ze maakt keuzes, waarvan ze weet dat ik daar niet blij mee ben. Maar hoewel ze ( in mijn ogen) verkeerde keuzes maakt, blijf ik nog steeds van haar houden. Je kunt nl. wel de persoon accepteren en toch duidelijk maken dat je het niet eens bent met bepaald gedrag. En geef mij dan eens vanuit de bijbel aan dat ik dan verkeerd bezig ben? En geef me dan eens aan waar ik mensen veroordeel in mijn houding? En geef me dan eens aan waar ik volgens jou tekort schiet in het uitwerken van het evangelie? Of (dit is voor Mieke) waar stel ik me met deze houding boven Christus?

Ik veroordeel homoseksueel gedrag. En dat doe ik ten stelligste, omdat de Bijbel dit gedrag veroordeelt. De Bijbel noemt het tegennatuurlijk gedrag, verwerpelijk en ontucht. Het wordt zelfs gezien als een teken van God afgedwaald te zijn. Dat zijn geen misselijke uitspraken, en het is absoluut niet alleen voor die tijd.
Ook in deze tijd merk ik nog steeds het antichristelijke karakter van de homobeweging.
In mijn ogen wordt niemand volmaakt geboren. En iedereen heeft zijn strijd en zijn problemen. En leg mij eens uit waarom ik meer aandacht aan homo's zou moeten besteden dan aan problemen van de ander.

Wat is erger homofilie of een kind opvoeden met autisme?
Wat is erger homofilie of moeten verwerken dat je een partner verloren hebt?
Wat is erger homofilie of slachtoffer zijn van incest?
En vul zelf maar verder in. Als je met mensen te maken krijgt, dan zie je dat iedereen wel zijn strijd en ellende meemaakt. En ik mag en ik kan geen keuzes maken in wat ik erger vind. Dus iemand met homoseksuele gevoelens verkeert in een strijd. Nou en, word je groot flink en sterk van.
En denk je nu echt, dat als ik mijn goedkeuring aan zijn gedrag zal geven, de strijd over is? Zelf denk ik dat zijn strijd verhevigd kan worden....( overvloedig te vermelden: volgens onze grammatica is het geoorloofd hij te schrijven in situaties waarin het geslacht niet duidelijk te bepalen is).

zoist ook..


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 14 juli 2012, 00:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 01:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat ik voldoende richting gegeven in mijn houding tegenover homoseksuelen. En hoe dat in de praktijk er uit zou zien, kun je je nu toch een goede voorstelling van maken?

Waar ik persoonlijk moeite mee heb is het plakken van etiketjes. Hierin vind ik dat Xabia een hele zinvolle aanvulling geeft. Je moet dus nooit een mens afrekenen op één van de karakteristieken. Een persoon is meer dan zn geaardheid, en het verengt de discussie op een vreselijke manier. Een homo kan net zo goed een rotzak zijn als een hetero. En in het benaderen van de mensen kijk ik altijd naar het geheel.


Okay Mooi duidelijk stuk!! helemaal mee eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 01:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat ik voldoende richting gegeven in mijn houding tegenover homoseksuelen. En hoe dat in de praktijk er uit zou zien, kun je je nu toch een goede voorstelling van maken?

Waar ik persoonlijk moeite mee heb is het plakken van etiketjes. Hierin vind ik dat Xabia een hele zinvolle aanvulling geeft. Je moet dus nooit een mens afrekenen op één van de karakteristieken. Een persoon is meer dan zn geaardheid, en het verengt de discussie op een vreselijke manier. Een homo kan net zo goed een rotzak zijn als een hetero. En in het benaderen van de mensen kijk ik altijd naar het geheel.



Jij hebt gezegd hoe jij erover denkt......Het is gelukkig jouw visie en niet die van veel anderen.....ben blij dat er ook kerken zijn die homo huwelijken goedkeuren., ook op Bijbelse gronden maar anders dan jij ze leest...
Een mens is inderdaad meer dan zijn geaardheid, maar zijn geaardheid is toch wel heel bepalend he? het zit in de genen......
Als ik iemand ontmoet maakt het mij niet uit of iemand homo is of niet, ik kijk dus ook zeker verder dan zijn geaardheid. Volgens mij maak jij van die geaardheid juist een punt.....en plakt er een etiketje op......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 06:28
 
Quote:
De Bijbel noemt het tegennatuurlijk gedrag, verwerpelijk en ontucht. Het wordt zelfs gezien als een teken van God afgedwaald te zijn. Dat zijn geen misselijke uitspraken, en het is absoluut niet alleen voor die tijd.

(Zo ff lekker doorgeslapen..)

Daar zijn de meningen over verdeeld, denk ik, vind ik. Nee, niet over het doorslapen, over je stukje...

Want...hoe kan een jongen uit een liefdevol gezin die homo is, zeker niet van God afgedwaald, van bijvoorbeeld 14 jaar nou die nare eigenschappen uit romeinen hebben?
Ik bedoel, sommigen zeggen dat ze het al op hun 10 of zelfs 9de wisten..dan ben je nog een kind hoe kan je dan van God afgedwaald zijn.

En dan, heb ik op EO-Jong gezien een hele tijd terug, maar ook niet zó lang, paar jaartjes ofzo. Daar waren puber meisjes en jongens in een verkeerd lichaam geboren, maar ja, omdat ze nog zo jong waren kon dat veel gemakkelijker met hormonen enzo, dus dat waren meisjes en jongens en eerst dus jongens en meisjes. Dit is wel iets anders, maar ook weer niet. Want zouden ze die operaties en die hormonen niet hebben gehad, zouden enkelen wel homo kunnen worden uit compensatie.

Wat heeft oa iets uit compensatie doen, waar je je medemens niet mee schaad nou te maken met afdwalen.

Ik blijf het moeilijk vinden, dacht jaren ook zo.

Maar ja, als ik heel diep nadenk, vraag ik me zelf af, en ook en enkele homo's die ik ken. die zijn niet afgedwaald.

Dit hieronder zou dan volgens enkelen/velen staan in Romeinen over homo's, zelfs over kinderen die er net achter zijn dat ze zo zijn, kinderen van zelfs 9 á 10 jaar, en van 14 jaar.

Rom 1

29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

Nou, ik ken en kon dus kinderen in de Pubertijd(wat een rotwoord vond ik dat vroeger :(, maar ik weet geen andere aanduiding. Nou, ik ken dus kinderen in de pubertijd die zo echt niet zijn hun ouders ook niet. zoals hierboven.
Oke, het is niet natuurlijk, ja, zover was ik ook al. Maar dan nog, voor hun voelt het als natuurlijk, Er is zoveel niet natuurlijk..Dat veel van ons in een flatje wonen, en degene die in een vrijstaand huis wonen, hebben een dik alarm erop. die dingen zijn ook niet 'natuurlijk'.

Ik blijf er moeite mee hebben dat ik mensen ken als zijnde heel lief(maar die nu eenmaal homo zijn), die bovenstaande eigenschappen krijgen toegewezen uit Romeinen. en dat je kruis dragen en je hele leven celibatair blijven, nou dat lukt één enkeling hoor.

Ja, dit was gewoon even mijn gedachtengang, gewoon onbevooroordeeld en logisch.

Trouwens, hoe kan je van iemand houden voor wie die is, en hem dan al die nare eigenschappen toeschrijven zie hierboven in romeinen?

Die tekst slaat mijns inziens op groepseks: romeinen 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 14 juli 2012, 06:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 06:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij hebt gezegd hoe jij erover denkt......Het is gelukkig jouw visie en niet die van veel anderen.....ben blij dat er ook kerken zijn die homo huwelijken goedkeuren., ook op Bijbelse gronden maar anders dan jij ze leest...
Een mens is inderdaad meer dan zijn geaardheid, maar zijn geaardheid is toch wel heel bepalend he? het zit in de genen......
Als ik iemand ontmoet maakt het mij niet uit of iemand homo is of niet, ik kijk dus ook zeker verder dan zijn geaardheid. Volgens mij maak jij van die geaardheid juist een punt.....en plakt er een etiketje op......

Ik ben het ook met Willemijn eens, en met enkele anderen die hier ook al weleens hun mening gaven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 07:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Geef me dan aan waarom een homofiel in jouw ogen een zwaardere strijd heeft dan iemand die vecht tegen depressies en zelfmoordgedachten? Je kunt niet zeggen, dat de ene strijd zwaarder is dan de andere, want dat wordt door de persoon in kwestie niet zo beleefd...

Bovendien zou hij die strijd ook hebben als hij geen christen was. Omdat het gewoon tegennatuurlijk is. In hoeverre vind je dan dat christenen zijn strijd verzwaren? Of denk je dat zijn strijd lichter zou zijn als er geen christenen in de buurt waren.

Veroordeling is ook beleving hoor. Het kan zijn dat hij zich veroordeeld voelt, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.



Naast alles wat er al is gezegd en gereageerd... vraag ik me af of je homofilie wel gelijk kunt stellen aan of vergelijken met psychische klachten en psychiatrie... het zou dus zo moeten zijn volgens jou dat je het evenals depressie etc. kunt behandelen met therapie en medicatie...??

In sommige gevallen kan er sprake zijn van gebeurtenissen in het verleden die invloed hebben op relaties... en ben ik het met je eens dat hier met goede en deskundige hulp men tot zijn eigen oorspronkelijke geaardheid komt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 08:22
 
JOL252 schreef:
Naast alles wat er al is gezegd en gereageerd... vraag ik me af of je homofilie wel gelijk kunt stellen aan of vergelijken met psychische klachten en psychiatrie... het zou dus zo moeten zijn volgens jou dat je het evenals depressie etc. kunt behandelen met therapie en medicatie...??

In sommige gevallen kan er sprake zijn van gebeurtenissen in het verleden die invloed hebben op relaties... en ben ik het met je eens dat hier met goede en deskundige hulp men tot zijn eigen oorspronkelijke geaardheid komt...



Chatuliem vind homofilie iets tegennatuurlijks....dat is wat anders dan dat het ook zo is.....
Altijd hebben zaken uit je verleden gevolg en invloed op je relaties dat is niet specifiek bij homofilie denk ik.......Dat maakt wie je bent en vormt je ook in wie je gaat worden......
Ik wordt er een beetje naar van als ik lees over behandelmethoden over homofilie, men komt daar-gelukkig- ook steeds weer van terug......want wie doe je nu eigenlijk kwaad als je homo bent??????
En dan dat flauwe je mag het wel zijn maar niet praktiseren....dat is toch flauwekul?????


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 14 juli 2012, 08:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 08:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Chatuliem vind homofilie iets tegennatuurlijks....dat is wat anders dan dat het ook zo is.....
Altijd hebben zaken uit je verleden gevolg en invloed op je relaties dat is niet specifiek bij homofilie denk ik.......Dat maakt wie je bent en vormt je ook in wie je gaat worden......
Ik wordt er een beetje naar van als ik lees over behandelmethoden over homofilie, men komt daar-gelukkig- ook steeds weer van terug......want wie doe je nu eigenlijk kwaad als je homo bent??????
En dan dat flauwe je mag het wel zijn maar niet praktiseren....dat is toch flauwekul?????

Quote:
En dan dat flauwe je mag het wel zijn maar niet praktiseren....dat is toch flauwekul?????

Ja, idd. Je mag het wel zijn, maar niet praktizeren....en we houden van de homo, maar al die nare dingen in romeinen zijn wel op hem van toepassing. Kijk ons toch eens nobel zijn, ondanks dat een homo: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. houden we wel van de homo....

Nee, ik geloof er niets van!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 14 juli 2012, 09:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 11:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij hebt gezegd hoe jij erover denkt......Het is gelukkig jouw visie en niet die van veel anderen.....ben blij dat er ook kerken zijn die homo huwelijken goedkeuren., ook op Bijbelse gronden maar anders dan jij ze leest...
Een mens is inderdaad meer dan zijn geaardheid, maar zijn geaardheid is toch wel heel bepalend he? het zit in de genen......
Als ik iemand ontmoet maakt het mij niet uit of iemand homo is of niet, ik kijk dus ook zeker verder dan zijn geaardheid. Volgens mij maak jij van die geaardheid juist een punt.....en plakt er een etiketje op......
Nature or nurture is een hele oude discussie. Maar geaardheid alleen is geen argument toch? We gaan er toch vanuit, dat hoewel we een zondige natuur hebben, we dat nooit als argument gebruiken om er wel aan toe te geven? Waarom maken we dan voor dit onderdeel een uitzondering?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 11:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Nature or nurture is een hele oude discussie. Maar geaardheid alleen is geen argument toch? We gaan er toch vanuit, dat hoewel we een zondige natuur hebben, we dat nooit als argument gebruiken om er wel aan toe te geven? Waarom maken we dan voor dit onderdeel een uitzondering?

Dat doen 'we' omdat 'we' vinden dat een homo zo geboren is en niemand kwaad doet, en ook recht heeft op een leven. Dus 'we' vinden niet dat seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht, mits in een setting van een trouw relatie, een zonde is, of toegeven aan zonde is.

Vandaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 4 van 8