ChristianMatch
 


Forum

Genezings...diensten?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 09:03
 
SHANITA130 schreef:
De link 'moeilijke mensen' zal ik ook even lezen ;) Ik heb net even het begin gelezen, ik heb 't helemaal niet op Diekstra, die heeft wat jaartjes terug plagiaat gepleegd. en, het was mijn schrijver niet.
Maar, ik zal als ik even tijd vind toch het geheel even lezen :)
Alle schrijvers promoveren op wat anderen geschreven hebben, met name bijv. de joden. En omdat Diekstra nou toevallig geen bron erbij heeft gezet wordt hij meteen verketterd.


Quote:
Waarom zou ik, wie dan ook, moeten belazeren?
Belazeren in die zin dat wanneer de clichézinnetjes hem of haar mond vlieden dat je kunt zeggen wat zit je haar leuk of iets anders wat de aandacht wegneemt. Dát bedoel ik met belazeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 05:45
 
Inmiddels rijst misschien een andere vraag: "Aangenomen, dat deze genezingen niet zo volkomen zijn als in de dagen van de Here Jezus, u kunt toch niet ontkennen, dat zij toch wel iets goeds gedaan hebben? Is het niet fijn, dat die beide kinderen beter kunnen horen? Is het niet heerlijk, dat die broeder meer macht over zijn arm gekregen heeft? Is het niet een grote zegen, dat die arme zuster gedeeltelijk hersteld is? En er zijn toch ook wel gevallen bekend van werkelijke en volkomen genezingen. Kan iemand anders dan de Here Zelf de Auteur van deze goede dingen zijn? Of zoudt u deze dingen willen toeschrijven aan één of andere boze werking, of misschien zelfs aan satan zelf. Kan de satan dan iets goeds bewerken?" Zonder deze "genezingen" direct aan een boze macht toe te schrijven, moeten wij toch ontkennen dat zij bewezen hebben een gevolg te zijn van een directe werking van God — want Zijn werk is altijd volmaakt (Deut. 32: 4)! Het is een welbekend feit, dat er een merkwaardige samenhang is tussen de verschillende delen van de gecompliceerde persoonlijkheid van de mens, die dikwijls een grote rol spelen in de wijze van deze genezingen. Laten wij dat mogen illustreren in de omgekeerde richting: Plotseling komt er een verschrikkelijk leed over u; heeft dat alleen uitwerking op uw geest, of ook op uw lichaam? Het eten smaakt u niet meer in die omstandigheden — het lichaam weigert voedsel op te nemen; de slag kwam te hevig aan en werd door de gehele persoon gevoeld. Precies op dezelfde wijze kan één of andere sterke emotie, in uiterste opwinding, in meerdere of mindere mate de omgekeerde resultaten teweegbrengen, zodat het fysieke lichaam, althans tijdelijk, op de geprikkelde en opgewonden toestand van de ziel reageert. Maar als deze toestand voorbij is, vallen beiden weer tot hun normale niveau terug.

Daarom is het psychisch. Net wat de psychiater zei in een eerder link van een actualiteiten programma.

Genezingen ontstaan spontaan, doordat men het gevoel heeft dat ie begrepen wordt.
Het beteft alleen ziektes met psychische oorsprong zoals posttraumatische dystrofie, daarbij zie je wel vaker dat dat spontaan geneest.

U kunt herstellen van PD. Soms kan het spontaan genezen, maar meestal is voor het herstel een behandeling nodig.

Posttraumatische dystrofie is een aandoening die veel vragen oproept. Vragen als: welke medicijnen moet ik gebruiken, hoe lang gaat het duren, kan ik blijven werken?
U kunt herstellen van PD. Soms kan het spontaan genezen, maar meestal is voor het herstel een behandeling nodig. Dat kunnen ook meerdere behandelingen zijn. In een richtlijn staan aanbevelingen voor behandelingen, maar niet elke behandeling slaat goed aan. Voor elke PD-patiënt ligt dat anders. Wat bij de een wel werkt, heeft bij de ander geen of nauwelijks resultaat. Wel is zeker dat hoe eerder de behandeling begint, hoe groter de kans op herstel.


BroN: Brochure
Fijne Dag!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 27 juli 2012, 20:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 05:51
 
Nog een psje: Jan zijlstra geneest niet maar maakt slachtoffers

"Jan Zijlstra geneest niet, maar maakt slachtoffers"


"Enige tijd geleden is mijn man overleden na jarenlang bij Jan Zijlstra in genezingsdiensten te zijn geweest", vertelt een anonieme vrouw in het Nederlands Dagblad. "Zijlstra komt met een halve waarheid. Hij wil wel de positieve zaken, maar niet de negatieve kanten aanvaarden uit Gods hand. Daarmee stelt hij zich boven de Schrift. Door Gods toedoen genezen er mensen op gebed in kerkdiensten. Maar het is ook een keiharde waarheid dat niet iedereen geneest. Dat ligt in Gods hand. Dat weten we uit Gods Woord. Zeg dat dan ook gewoon. Kom met een eerlijk verhaal. En stuur mensen vervolgens niet naar huis met 'zoek de hindernis'."


"Het wordt nog erger als hij profetisch spreekt en in de naam van Jezus genezing toezegt aan zieken. Hij geeft mensen hoop, maar het blijkt valse hoop te zijn. Ze blijven ziek, ook na telkens herhaalde profetieën (woorden van God). Ik weet uit ervaring hoe steeds weer hoop werd geput uit profetieën die werden uitgesproken. Het sterven komt steeds dichterbij en het kost moeite voor een zieke, die de belofte van genezing heeft ontvangen, om dat te aanvaarden. Het optreden van Zijlstra maakt slachtoffers."


Lees meer in het Nederlands Dagblad


Bron: CIP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 06:06
 
Ik geloof niet dat Jan Zijlstra geneest. (dat doet God)

Voor genezing hoef je niet naar die bijeenkomsten te gaan.
Als iemand ziek is dan ga je je bidden samen met de oudsten van de plaatselijke Gemeente.
zie Jacobus 5:14











"Jan Zijlstra geneest niet, maar maakt slachtoffers"


"Enige tijd geleden is mijn man overleden na jarenlang bij Jan Zijlstra in genezingsdiensten te zijn geweest", vertelt een anonieme vrouw in het Nederlands Dagblad. "Zijlstra komt met een halve waarheid. Hij wil wel de positieve zaken, maar niet de negatieve kanten aanvaarden uit Gods hand. Daarmee stelt hij zich boven de Schrift. Door Gods toedoen genezen er mensen op gebed in kerkdiensten. Maar het is ook een keiharde waarheid dat niet iedereen geneest. Dat ligt in Gods hand. Dat weten we uit Gods Woord. Zeg dat dan ook gewoon. Kom met een eerlijk verhaal. En stuur mensen vervolgens niet naar huis met 'zoek de hindernis'."


"Het wordt nog erger als hij profetisch spreekt en in de naam van Jezus genezing toezegt aan zieken. Hij geeft mensen hoop, maar het blijkt valse hoop te zijn. Ze blijven ziek, ook na telkens herhaalde profetieën (woorden van God). Ik weet uit ervaring hoe steeds weer hoop werd geput uit profetieën die werden uitgesproken. Het sterven komt steeds dichterbij en het kost moeite voor een zieke, die de belofte van genezing heeft ontvangen, om dat te aanvaarden. Het optreden van Zijlstra maakt slachtoffers."


Lees meer in het Nederlands Dagblad


Bron: CIP[/quote]


Laatst aangepast door
MARIEKE009
op vrijdag 27 juli 2012, 06:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:24
 
Ik ervaar de discussie over genezing heel anders. Afgezien van de vraag over wel of geen speciale diensten pas ik dit meer op mijzelf toe.

Als ik in Johannes 14 de belofte lees van Jezus dat degene die in Hem gelooft grotere werken zal doen dan Hij met daarbij Zijn belofte in bijv Marcus 16, dan vraag ik mij af waarom ik zelf nog geen doden heb opgewekt en zieken genezen heb door hen de handen op te leggen. Wie belet mij dit? Heb ik te weinig geloof hiervoor of hoor ik Zijn stem niet goed genoeg? Of misschien is het nog niet de juiste tijd?

Joh 14:12: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze,..."

(Marcus 16: 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 11:56
 
CARMEN073 schreef:
Ik ervaar de discussie over genezing heel anders. Afgezien van de vraag over wel of geen speciale diensten pas ik dit meer op mijzelf toe.

Als ik in Johannes 14 de belofte lees van Jezus dat degene die in Hem gelooft grotere werken zal doen dan Hij met daarbij Zijn belofte in bijv Marcus 16, dan vraag ik mij af waarom ik zelf nog geen doden heb opgewekt en zieken genezen heb door hen de handen op te leggen. Wie belet mij dit? Heb ik te weinig geloof hiervoor of hoor ik Zijn stem niet goed genoeg? Of misschien is het nog niet de juiste tijd?

Joh 14:12: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze,..."

(Marcus 16: 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.)

Hai Carmen,

Ja, over wat jij schrijft zat ik ook na te denken.

Ik heb een stukje uit een bijbelstudie gekopieërd, wat mij wel aansprak, de bijbelstudie en het stukje.

Grotere dingen dan deze:

In elk geval staat één ding vast, dat de Here namelijk Zelf gezegd heeft: "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen; hij zal grotere dingen doen dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader" (Joh. 14: 12). Betekenen deze woorden, dat elke gelovige in Christus vandaag dezelfde dingen kan doen, als Hij op aarde gedaan heeft? Dat hij dus zelfs doden kan opwekken? U bent een gelovige in Hem, kunt u dat doen? Kent u een gelovige, hebt u ooit van een gelovige gehoord, die doden kan opwek ken, sinds de apostel Petrus Dorkas opwekte en de apostel Paulus Eutychus tot het leven herriep? Maar dat niet alleen. De Here Jezus zegt zelfs, dat de gelovigen 11 grotere werken dan deze? zouden doen. Deze "grotere werken" vloeien voort, zoals Hij Zelf verklaart, uit Zijn heengaan tot de Vader en uit de daarop volgende komst van de Heilige Geest. Maar waaruit bestaan deze "grotere werken" dan? Kunt u een "groter werk" noemen dan de opwekking van Lazarus, wiens lichaam reeds vier dagen in het graf aan de ontbinding was prijsgegeven? Het opwekken van een dode is een "groter werk" dan genezing van zieken. Wij kunnen de "wondergenezingen", waarvan sommigen zeggen dat zij in onze tijd plaats hebben, niet rangschikken onder de "grotere werken", waarop de Here Jezus hier zinspeelt. Uit dit alles moge het ons duidelijk zijn, dat onze Heiland het hier heeft over werken, die op een geheel ander en hoger terrein liggen, namelijk over de opwekking van zielen; de levend?making van geesten, die dood zijn in zonden en misdaden (Ef. 2: 1?8). Want als de geest meerder is dan het lichaam (1 Kor. 9: 27), dan moet ook het werk Gods, dat zich bezighoudt met de geest, meerder zijn dan dat, wat zich bezighoudt met het lichaam. De doden, die de Here Jezus gedurende Zijn leven op aarde opwekte, zijn weer gestorven. en hebben andermaal droefheid en smart veroorzaakt in de kring hunner geliefden. Zij zijn slechts tijdelijk teruggekeerd tot een door?de?dood?overschaduwd leven. Maar zij, die de werkzaamheid van een "groter werk dan deze" ervaren hebben door de Heilige Geest, zijn levend gemaakt van een dood, die werkelijk dood is, en tot een leven, dat werkelijk leven is. Zij hebben het eeuwige leven ontvangen, dat nimmer door de dood overschaduwd kan worden (Joh. 8: 51). Wie zou willen ontkennen, dat de levendmaking van een ziel "groter" is, dan de levendmaking van een lichaam. Het eerste is hemels, het tweede is aards. En toch is de Werker van beide dingen Dezelfde. Bij Hem is geen verandering noch schaduw van omkeer. Maar wel veranderde Hij Zijn werkzaamheid. Hij is het die in deze bedeling Zijn Heilige Geest op aarde zond, niet om dode lichamen op te wekken ? dat zal Hij straks doen op de blijde opstandingsmorgen ? maar om in sterfelijke lichamen Goddelijk leven openbaar te maken. Dit "werk Gods" in onze tijd is "groter" dan alle andere werken, die Hij in de voorafgaande eeuwen gedaan heeft.

En de heldere en blinkende Morgenster ? onze Here en Heiland, die komen zal, om ons op te nemen in Zijn heerlijkheid. Dan zal Hij onze vernederde lichamen verlossen, en gelijkvormig maken aan Zijn heerlijk lichaam. Dit vind ik ook een groter werk, zo staat het ook lettelijk in de bijbel: Dan zal Hij onze vernederde lichamen verlossen, en gelijkvormig maken aan Zijn heerlijk lichaam.

Conclusie: het levendmaken van geesten van mensen die dood zijn, is een veel groter werk dan een dode opwekken tot leven, want diegene gaat dan toch weer dood. Een ziel, of geest hoe je wil is veel belangrijker dan een lichaam.
Het levendmaken van zielen, de geest van de mens die dood is levend maken en die mens die eeuwig leven krijgt opdat hij gelooft, dat is een veel groter werk...! Met ander woorden mensen die gaan geloven, omdat ze God in je leven zien, en omdat je als de situatie zich voordoet over God verteld, dat is dan een veel groter werk, wanr daardoor is de ziel behouden. Dat is een veel groter werk dan een zieke 'genezen'.

Ja, even snel gedaan, mijn excuses daarvoor, moet nu héél snel de deur uit.....

Ga er later misschien zorgvuldiger op in, hoop weldat het duidelijk is.

Laterz!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 27 juli 2012, 11:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 14:07
 
heey.
God kan genezen wanneer Hij wilt. Ook vandaag de dag.
Maar we moeten uitkijken met het claimen van dingen.
Ben hier 2 jaar teug actief op dit forum geweest en is dit onderwerp uitvoerig besproken, misschien dat iemand die nog kan vinden, is zonde om dingen te herhalen.

http://www.youtube.com/watch?v=0ks3EdMMT48

Deze serie toets alles aan de Bijbel en duikt ook en situatie's van vandaag de dag. feiten dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 15:05
 
DJAB697 schreef:
heey.
God kan genezen wanneer Hij wilt. Ook vandaag de dag.
Maar we moeten uitkijken met het claimen van dingen.
Ben hier 2 jaar teug actief op dit forum geweest en is dit onderwerp uitvoerig besproken, misschien dat iemand die nog kan vinden, is zonde om dingen te herhalen.

http://www.youtube.com/watch?v=0ks3EdMMT48

Deze serie toets alles aan de Bijbel en duikt ook en situatie's van vandaag de dag. feiten dus.

interesant dat je teologie hebt bestudeert,ik ga de link es kijken vanavond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 15:24
 
SHANITA130 schreef:
Hai Carmen,

Ja, over wat jij schrijft zat ik ook na te denken.

Ik heb een stukje uit een bijbelstudie gekopieërd, wat mij wel aansprak, de bijbelstudie en het stukje.

Grotere dingen dan deze:

In elk geval staat één ding vast, dat de Here namelijk Zelf gezegd heeft: "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen; hij zal grotere dingen doen dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader" (Joh. 14: 12). Betekenen deze woorden, dat elke gelovige in Christus vandaag dezelfde dingen kan doen, als Hij op aarde gedaan heeft? Dat hij dus zelfs doden kan opwekken? U bent een gelovige in Hem, kunt u dat doen? Kent u een gelovige, hebt u ooit van een gelovige gehoord, die doden kan opwek ken, sinds de apostel Petrus Dorkas opwekte en de apostel Paulus Eutychus tot het leven herriep? Maar dat niet alleen. De Here Jezus zegt zelfs, dat de gelovigen 11 grotere werken dan deze? zouden doen. Deze "grotere werken" vloeien voort, zoals Hij Zelf verklaart, uit Zijn heengaan tot de Vader en uit de daarop volgende komst van de Heilige Geest. Maar waaruit bestaan deze "grotere werken" dan? Kunt u een "groter werk" noemen dan de opwekking van Lazarus, wiens lichaam reeds vier dagen in het graf aan de ontbinding was prijsgegeven? Het opwekken van een dode is een "groter werk" dan genezing van zieken. Wij kunnen de "wondergenezingen", waarvan sommigen zeggen dat zij in onze tijd plaats hebben, niet rangschikken onder de "grotere werken", waarop de Here Jezus hier zinspeelt. Uit dit alles moge het ons duidelijk zijn, dat onze Heiland het hier heeft over werken, die op een geheel ander en hoger terrein liggen, namelijk over de opwekking van zielen; de levend?making van geesten, die dood zijn in zonden en misdaden (Ef. 2: 1?8). Want als de geest meerder is dan het lichaam (1 Kor. 9: 27), dan moet ook het werk Gods, dat zich bezighoudt met de geest, meerder zijn dan dat, wat zich bezighoudt met het lichaam. De doden, die de Here Jezus gedurende Zijn leven op aarde opwekte, zijn weer gestorven. en hebben andermaal droefheid en smart veroorzaakt in de kring hunner geliefden. Zij zijn slechts tijdelijk teruggekeerd tot een door?de?dood?overschaduwd leven. Maar zij, die de werkzaamheid van een "groter werk dan deze" ervaren hebben door de Heilige Geest, zijn levend gemaakt van een dood, die werkelijk dood is, en tot een leven, dat werkelijk leven is. Zij hebben het eeuwige leven ontvangen, dat nimmer door de dood overschaduwd kan worden (Joh. 8: 51). Wie zou willen ontkennen, dat de levendmaking van een ziel "groter" is, dan de levendmaking van een lichaam. Het eerste is hemels, het tweede is aards. En toch is de Werker van beide dingen Dezelfde. Bij Hem is geen verandering noch schaduw van omkeer. Maar wel veranderde Hij Zijn werkzaamheid. Hij is het die in deze bedeling Zijn Heilige Geest op aarde zond, niet om dode lichamen op te wekken ? dat zal Hij straks doen op de blijde opstandingsmorgen ? maar om in sterfelijke lichamen Goddelijk leven openbaar te maken. Dit "werk Gods" in onze tijd is "groter" dan alle andere werken, die Hij in de voorafgaande eeuwen gedaan heeft.

En de heldere en blinkende Morgenster ? onze Here en Heiland, die komen zal, om ons op te nemen in Zijn heerlijkheid. Dan zal Hij onze vernederde lichamen verlossen, en gelijkvormig maken aan Zijn heerlijk lichaam. Dit vind ik ook een groter werk, zo staat het ook lettelijk in de bijbel: Dan zal Hij onze vernederde lichamen verlossen, en gelijkvormig maken aan Zijn heerlijk lichaam.

Conclusie: het levendmaken van geesten van mensen die dood zijn, is een veel groter werk dan een dode opwekken tot leven, want diegene gaat dan toch weer dood. Een ziel, of geest hoe je wil is veel belangrijker dan een lichaam.
Het levendmaken van zielen, de geest van de mens die dood is levend maken en die mens die eeuwig leven krijgt opdat hij gelooft, dat is een veel groter werk...! Met ander woorden mensen die gaan geloven, omdat ze God in je leven zien, en omdat je als de situatie zich voordoet over God verteld, dat is dan een veel groter werk, wanr daardoor is de ziel behouden. Dat is een veel groter werk dan een zieke 'genezen'.

Ja, even snel gedaan, mijn excuses daarvoor, moet nu héél snel de deur uit.....

Ga er later misschien zorgvuldiger op in, hoop weldat het duidelijk is.

Laterz!!!
Een heel vreemde studie. Hij plakt teksten bij elkaar die gewoon niks met elkaar te maken hebben. Levend maken van de zielen is tot iets wat God alleen maar kan doen? Dat is toch juist een goddelijk werk, waarom schaart hij dat dan onder menselijk werk? Als wij de macht zouden hebben om zielen levend te maken, dat zou vreselijk zijn. Dan zouden we het nl. naar eigen believen toepassen. Het is juist het wonder van de wedergeboorte waar we het over hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 17:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Een heel vreemde studie. Hij plakt teksten bij elkaar die gewoon niks met elkaar te maken hebben. Levend maken van de zielen is tot iets wat God alleen maar kan doen? Dat is toch juist een goddelijk werk, waarom schaart hij dat dan onder menselijk werk? Als wij de macht zouden hebben om zielen levend te maken, dat zou vreselijk zijn. Dan zouden we het nl. naar eigen believen toepassen. Het is juist het wonder van de wedergeboorte waar we het over hebben.

Hai Chatuliem,

(ik zelf heb wat teksten uitgezocht en bijmekaar gekopieerd...uit een bijbelstudie...)

Ik zal het even duidelijk en kort houden. Hoe ik het zie en ervaar.

Kijk, in het NT werden alle zieken genezen en er was zelfs sprake van opwekking van enkele doden.

Dan zegt Jezus tot zijn discipelen van deze en nog grotere werken zult gij doen.

Dan denk ik, wat is er groter dan zieken genezen en doden opwekken?

Dan denk ik ja, natuurlijk, als door mijn getuigenis iemand gaat geloven is hij voor eeuwig behouden.
Dat is natuurlijk nog veel groter dan een zieke genezen en een dode opwekken uit de dood, die daarna toch ook wéér dood gaat, iemands ziel behouden, dat is voor eeuwig.

En natuurlijk doe ik dat niet zelf, ik praat over mijn geloof, als
het toevallig zo uitkomt. en dan gebeurd het weleens nu en dan dat daarom iemand ook gaat geloven. dat is natuurlijk God die dat doet, en ook God die mij woorden geeft, ook al besef ik dat niet op dat moment, ik zeg dan alleen hoe ik dingen ervaar over en met betrekking tot God en Geloof. Ik geef als het ware een getuigenis.

Maar ja, dan denk ik, dát is natuurlijk een groter werk, dan zieken genezen en mensen uit de dood opwekken.

Joh 14. 12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; 13 en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. 14 Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

Iemand die voor eeuwig behouden is door het geloof
dát is een veel groter werk, dan iemand die geneest van een ziekte of klinisch dood is en weer levend wordt bijvoorbeeld, Want die gaan beide toch ook weer dood. En heben geen eeuwig leven als ze niet geloven.

Alleen, ja, ik zelf denk dat lang niet alle mensen die niet geloven niet naar de hemel gaan.

Ja, er stáát wel, een ieder die in mij gelooft is behouden en heeft eeuwig leven...
Maahaar, wat dan met de mensen die bijvoorbeeld niet willen of gaan geloven door het negatieve getuigenis van de kerken?
Bijvoorbeeld Priesters en nonnen die op grote schaal kinderen sekseueel misbruiken?
Mensen die alles bij mekaar liegen, bijvoorbeeld O.?
Wie zijn schuld is het dan als die mensen het voor gezien houden met het geloof?
Want het is natuurlijk God die het geloof bewerkt, maar er zit ook een eigen keuze en wil bij natuurlijk.
Dus...wie zijn schuld is dat dan? Ja ik weet het antwoord natuurlijk, maar ik bedoel te zeggen: God is rechtvaardig en als door de onrechtvaardigheid van anderen, anderen niet gaan geloven, ja....Zou God dan heel wettisch zeggen van jij gelooft wel, jij niet, dus jij hier en jij daarheen?

En dan denk ik ineens hieraan: Geloof zonder werken is geen geloof.
dus, laat staan, geloof met bóze werken zoals liegen en kinderen misbruiken...
Jac 2
17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. 18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken. 19 Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. 20 Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 17:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 17:46
 
TALLGUY817 schreef:
Alle schrijvers promoveren op wat anderen geschreven hebben, met name bijv. de joden. En omdat Diekstra nou toevallig geen bron erbij heeft gezet wordt hij meteen verketterd.



Belazeren in die zin dat wanneer de clichézinnetjes hem of haar mond vlieden dat je kunt zeggen wat zit je haar leuk of iets anders wat de aandacht wegneemt. Dát bedoel ik met belazeren.

Ja, je zit hier niet meer op dit forum, ik geef toch eventjes antwoord.

Ja, ik voel wel aan wát je bedoelt, ik heb dat zelf ook ervaren.

Soms als iemand zegt van wat zit je haar leuk, oid, dan komt dat gewoon niet echt over, dát voel je dan gewoon. Dan denk ik bij mezelf van diegene wil gewoon iets aardig zeggen om het even wat, en die verzint zoiets gewoon om die reden. en dan kan mij haar wel goed zitten, maar toch voel ik dat het compliment niet oprecht is.

En soms met iemand anders, ja, dan proef ik er wel weer oprechtheid in.

Het ga je goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:43
 
SHANITA130 schreef:
Hai Chatuliem,

(ik zelf heb wat teksten uitgezocht en bijmekaar gekopieerd...uit een bijbelstudie...)

Ik zal het even duidelijk en kort houden. Hoe ik het zie en ervaar.

Kijk, in het NT werden alle zieken genezen en er was zelfs sprake van opwekking van enkele doden.

Dan zegt Jezus tot zijn discipelen van deze en nog grotere werken zult gij doen.

Dan denk ik, wat is er groter dan zieken genezen en doden opwekken?

Dan denk ik ja, natuurlijk, als door mijn getuigenis iemand gaat geloven is hij voor eeuwig behouden.
Dat is natuurlijk nog veel groter dan een zieke genezen en een dode opwekken uit de dood, die daarna toch ook wéér dood gaat, iemands ziel behouden, dat is voor eeuwig.

En natuurlijk doe ik dat niet zelf, ik praat over mijn geloof, als
het toevallig zo uitkomt. en dan gebeurd het weleens nu en dan dat daarom iemand ook gaat geloven. dat is natuurlijk God die dat doet, en ook God die mij woorden geeft, ook al besef ik dat niet op dat moment, ik zeg dan alleen hoe ik dingen ervaar over en met betrekking tot God en Geloof. Ik geef als het ware een getuigenis.

Maar ja, dan denk ik, dát is natuurlijk een groter werk, dan zieken genezen en mensen uit de dood opwekken.
Bij werken denk ik aan wonderen, en wij kunnen het wonder van de wedergeboorte niet doen. Dat is werk wat aan de Geest is over gelaten. Dus de grotere werken kan nooit de wedergeboorte zijn, zoals jij beweert. Wat ik niet begrijp is dat de kerk stelselmatig wil ontkennen dat God op dezelfde manier kan werken als ten tijde van de Bijbel. Altijd krijg je argumenten te horen als: ja, dat was vroeger, dat geldt nu niet meer. Of: wil jij zo extreem worden dat je nog steeds gelooft dat wonderen kan doen? Of de leraar, die me kortzichtigheid verweet, dat ik geloofde in wonderen...
Noem me maar naief, noem me maar kortzichtig, maar geef mij één duidelijk Bijbels argument waarom de Geest in deze tijd anders zou werken dan ten tijde van de apostelen.... Geef mij eens een reden waarom ik zieken niet zou zalven? Geef mij eens een reden, waarom ik niet zou mogen geloven dat God nog steeds geneest?
SHANITA130 schreef:
En dan denk ik ineens hieraan: Geloof zonder werken is geen geloof.
dus, laat staan, geloof met bóze werken zoals liegen en kinderen misbruiken...
Jac 2
17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. 18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken. 19 Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. 20 Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt?
In dit gedeeelte betekent het woord werken iets anders, hier gaat het niet over wonderen, maar over de vrucht van je geloof, en dat dat zichtbaar wordt in je doen en laten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:59
 
PETRA944 schreef:
interesant dat je teologie hebt bestudeert,ik ga de link es kijken vanavond.

ah leuk, laat me weten wat je vond. ik vind niet snel wat op youtube dat echt goed en Bijbels verantwoord is. dit is 1 van die uitzonderingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:10
 
Chatuliem, ik antwoord je later, heb niet eens ff de tijd om rustig even te schrijven.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 20:45
 
DJAB697 schreef:
ah leuk, laat me weten wat je vond. ik vind niet snel wat op youtube dat echt goed en Bijbels verantwoord is. dit is 1 van die uitzonderingen.

net nog een stuk geluisterd, aangezien ik niet zo veel gestudeert heb, is het moeilijk , goed opletten of ik de woorden in engels wel goed versta, wat ik tot nu toe begrepen heb is het een man die alles onderzoekt met de bijbel, zeker interessant dankje, maar iets wat ik effe 2 keer wil luisteren en tijd voor moet zien te vinden zonder storende kids om me heen....
het begin is goed gezegd, alleen god creeert nieuw leven met woorden, maar dan denk ik toch eh als wij iemand zegenen dan spreken we ergens toch leven over iemand uit, niet dat we leven creeeren, en als we iemand vervloeken kunnen we daadwerkelijk iemand het slechter maken in het leven, dat is weer iets anders als hoe noem je het, eh bv tegen je portemonee zeggen, daar gaat 2000 euro inzitten en ik twijfel of ik zijn woorden echt goed begrijp dus ga het za nog es goed luisteren, desnoods met een engels woordenboek, dus reactie volgt over paar dagen denk ik.
is zeker wel interesant, ben het ermee eens dat beplaade new age dingen de kerk insluipen bij sommigge gelovigen , maar jammer niet in nederlands
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 20:54
 
www.youtube.com/watch?v=YXctd2uyTkA

over serieuze dingen op you tube, dit is een stukje waar iemand vertelt over zijn ervaring met een engel, die ik mooi vind en ook sereius neem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 20:55
 
PETRA944 schreef:
www.youtube.com/watch?v=YXctd2uyTkA

over serieuze dingen op you tube, dit is een stukje waar iemand vertelt over zijn ervaring met een engel, die ik mooi vind en ook sereius neem

maar ja als link plaatsen lukt me niet ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 22:06
 
Namens Petra

http://youtu.be/YXctd2uyTkA

over serieuze dingen op you tube, dit is een stukje waar iemand vertelt over zijn ervaring met een engel, die ik mooi vind en ook sereius neem[/quote]




Verraste, verbaasde smiley wat een eigenwijze link...


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 1 augustus 2012, 22:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 22:20
 
PETRA944 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=YXctd2uyTkA

over serieuze dingen op you tube, dit is een stukje waar iemand vertelt over zijn ervaring met een engel, die ik mooi vind en ook sereius neem

http://www.youtube.com/watch?v=YXctd2uyTkA


Vissertje zal het wel ff oplossen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKJAN473





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Je moet alles doseren toch? En zelf denk ik dat de diensten vaak hetzelfde zijn en een stukje variatie is nooit mis. Je kunt ook een zendingsdienst houden toch? Of een praise dienst? Ik geloof dat het best wel goed is, om een dienst te houden waarin je de zieken naar voren roept en voor ze bidt en ze zalft met olie....

Ik kom zelf uit een chr. geref. kerk. bij ons in de kerk word gezalfd al gebeurd dat buiten het zicht van de gemeente. ik vermoed dat ze hiervoor gekozen hebben omdat het kwetsbaar is om dat in de dienst zelf te doen. Ik ben er vcan overtuigd dat als je bid in de gemeente, dat dit zeker gehoord word door God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:18
 
HENKJAN473 schreef:
Ik kom zelf uit een chr. geref. kerk. bij ons in de kerk word gezalfd al gebeurd dat buiten het zicht van de gemeente. ik vermoed dat ze hiervoor gekozen hebben omdat het kwetsbaar is om dat in de dienst zelf te doen. Ik ben er vcan overtuigd dat als je bid in de gemeente, dat dit zeker gehoord word door God.


Een zalving is natuurlijk heel wat anders dan een gebedsgenezing........en inderdaad in de protestantse kerken wordt dat in de privésfeer gehouden is ook net zo integer vind ik zelf....Een bomvolle sporthal hoeft toch niet mee te genieten? Dan maak je er weer zo'n one man show van....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKJAN473





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Een zalving is natuurlijk heel wat anders dan een gebedsgenezing........en inderdaad in de protestantse kerken wordt dat in de privésfeer gehouden is ook net zo integer vind ik zelf....Een bomvolle sporthal hoeft toch niet mee te genieten? Dan maak je er weer zo'n one man show van....

Bovendien om wiens eer gaat het?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:06
 
HENKJAN473 schreef:
Bovendien om wiens eer gaat het?


Precies....ben ik helemaal met je eens.......Niet om de eer van mensen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:44
 
HENKJAN473 schreef:
Bovendien om wiens eer gaat het?

Om die van De Heer Zijlstra natuurlijk, God heeft hem tenslotte uitgekozen om door hém heen te werken.

Om God´s eer natuurlijk....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Een zalving is natuurlijk heel wat anders dan een gebedsgenezing........en inderdaad in de protestantse kerken wordt dat in de privésfeer gehouden is ook net zo integer vind ik zelf....Een bomvolle sporthal hoeft toch niet mee te genieten? Dan maak je er weer zo'n one man show van....

14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer.
15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden.

hoezo is dat heel wat anders bidden en zalven wordt hier in 1 adem genoemd. Wordt in de gemeente waar ik heen ga ook altijd zo gedaan. Soms apart thuis of na de dienst ofzo Soms is er ook een genezingsdienst waar heel veel mensen op af komen. en ja ik ken aardig wat mensen die genezing mochten ontvangen. Maar ook heel vaak wordt iemand niet genezen. En nee er wordt dan nooit gesteld dat die persoon wel geen geloof genoeg heeft of gezondigd heeft ofzo. Het zijn fijne diensten en ook als mensen niet genezen gaan ze vaak weer versterkt naar huis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 15:10
 
ROELANDE345 schreef:
14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer.
15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden.

hoezo is dat heel wat anders bidden en zalven wordt hier in 1 adem genoemd. Wordt in de gemeente waar ik heen ga ook altijd zo gedaan. Soms apart thuis of na de dienst ofzo Soms is er ook een genezingsdienst waar heel veel mensen op af komen. en ja ik ken aardig wat mensen die genezing mochten ontvangen. Maar ook heel vaak wordt iemand niet genezen. En nee er wordt dan nooit gesteld dat die persoon wel geen geloof genoeg heeft of gezondigd heeft ofzo. Het zijn fijne diensten en ook als mensen niet genezen gaan ze vaak weer versterkt naar huis



foutje, ik dacht in de eerste instantie weer een zijlstra of ouweneel verheerlijking. En hoe fout het van mij is daar iets van te vinden van de oplichtingspratijken. Behalve dat ze niet fout zijn.

Maar nee, je had het over je eigen kerk Verlegen lachende smiley MIJN EXCUSES, ik zag het woordje 'genezingsdienst', ja, en dan reageer ik allergisch, ik dacht ja nu staat het er al, maar ja zo druk, ja je kan het weghalen ook gedaan, en voor degene gezet die wel elke keer commentaar op me heeft.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 22 augustus 2012, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 19:47
 
ROELANDE345 schreef:
14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer.
15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden.

hoezo is dat heel wat anders bidden en zalven wordt hier in 1 adem genoemd. Wordt in de gemeente waar ik heen ga ook altijd zo gedaan. Soms apart thuis of na de dienst ofzo Soms is er ook een genezingsdienst waar heel veel mensen op af komen. en ja ik ken aardig wat mensen die genezing mochten ontvangen. Maar ook heel vaak wordt iemand niet genezen. En nee er wordt dan nooit gesteld dat die persoon wel geen geloof genoeg heeft of gezondigd heeft ofzo. Het zijn fijne diensten en ook als mensen niet genezen gaan ze vaak weer versterkt naar huis

Shanita ik snap jouw reatie hierop niet.
De oudsten van mijn kerk heten geen Zijlstra of Ouweneel dus weet niet waarom je die posting doet. Ik wilde alleen laten zien dat bidden en zalven wel degelijk bij elkaar hoort en zowel in een dienst als daar buiten kan. Heeft niks met de genoemde mannen te maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 20:25
 
BERT168 schreef:
wat me even niet duidelijk is Shanita,beweer jij dat bij de genezingsdiensten van Jan Zijlstra nooit mensen genezen worden, en dat het dus bijna allemaal tussen de oren zit?

dus dat Jan Zijlstra al 20 jaar iedereen oplicht?(vanaf 1992)
of worden er af en toe toch mensen genezen?
wel vreemd dan, dat hij in de 20 jaar dan nog niet door de mand gevallen is terwijl iedereen er met z'n neus bij staat?

Jan Zijlstra is ook regelmatig op Family7 te zien,en dan laten ze ook meestal ook een dienst zien waarin iemand is genezen.
als ik het goed begrijp wil jij dus beweren, dat mensen die getuigenissen geven in die diensten en ook regelmatig in de studio van Family7 aanwezig zijn, de zaak oplichten en dat ze ze maar wat zitten te acteren??

als dat echt zo is kunnen al die mensen meteen een vast contract krijgen als filmacteur of actrice,op het niveau en een salaris als van van Tom Cruise!

die mensen geven een heel duidelijk getuigenis,en dat is ook heel duidelijk te zien aan hun!
of wil jij soms beweren dat alle medewerkers van Family7 er met open ogen intrappen?

wat dacht je van de genezing van Janneke Vlot uit Bleskensgraaf die 18 jaar in een rolstoel zat?
Na het gebed van Jan Zijlstra waren alle ziekte verschijnselen verdwenen.
Haar huisarts die haar ziekteverschijnselen van nabij had meegemaakt, verklaarde dat zij inderdaad na haar bezoek aan Jan Zijlstra gelijk en helemaal was genezen.
(die bron hiervan vind je op wikipedia, en anders mailen we desnoods even naar EO)

of wil je nu beweren dat dat die vrouw maar wat toneel heeft spelen,en zich 18 jaar lang heeft aangesteld?
2 maanden geleden was ze nog op Family 7 te zien,en heeft ze haar getuigenis nog geven, en ze is nog steeds net zo gezond als toen ze tot de rolstoel uitkwam.
of heeft ze volgens jou misschien een paar 1000 euro van Jan Zijlstra gekregen om een mooi verhaal op te hangen?
ze is nog op Hart van Nederland geweest destijds.

oh ja ,en dit is geen uitzondering ,er worden veel vaker mensen bij Jan Zijlstra genezen.in mijn kennissen kring ken ik iemand die genezen is,en dat is niet iemand die de boel zit te flessen,ik ken haar persoonlijk.
uiteraard wordt niet iedereen genezen in zo'n dienst,dat is nogal logisch,dan zou dat DE oplossing zijn voor alle zieken toch?

ik denk dat als je persoonlijk met die mensen uit Family7 in gesprek zou kunnen komen,dat je ze nog niet zou geloven,ik heb de indruk dat jij het gewoon niet WILT geloven en dan is een discussie bij voorbaat al zinloos.

God geneest nog steeds mensen,maar niet iedereen wordt genezen.
en Jan Zijlstra geneest geen mensen zoals jij ergens zegt,maar alleen God kan dat doen.

Willemijn is recentelijk naar zo'n zeilstra dienst geweest.
Wat ze ertegen heeft is het commerciele. Onder andere...

" Ik was niet onder de indruk van het genezen...ik was onder de indruk hoe iemand het publiek bespeelt en hoe mensen daarin meegaan.......
Waar ik wel van onder de indruk was dat de goede man doorging tot de laatste mens aan de beurt was geweest en dat was een uur of half één 's nachts....toen was ik trouwens allang weer thuis....
In jouw ogen versmal ik het......maar ik heb wat tegen het commerciële van zo'n dienst......en dat is nooit anders geweest..... Een oplossing van een ziekte kan nooit liggen in een beter geloof waardoor je genezen wordt....en dat is net wat ik er op tegen heb......En zieke mensen verlangen zo ontzettend naar het wonder van de genezing dat ze alles aangrijpen om maar beter te worden.....
Ik geloof best in genezingen door God maar absoluut niet op zo'n manier...... "


"Het verschil is in de eerste plaats al dat je geen machtigingskaart op je stoel vind.......en je hoeft niet van tevoren de Bijbel aan te schaffen om genezen te worden......
Als je Jezus vergelijkt met een voorganger in een genezingsdienst???????????"

"Is net hoe je het bekijkt Petra, ik ben ook wel eens bij zo'n genezingsdienst van Jan Zijlstra geweest en ik vond het een grote geldklopperij......Maar als jij dat anders beleefd, dat kan...maar dat zou dan inhouden dat ik mijn ervaring niet hier op het forum mag zetten"

Dit was even een greep uit de reakties van Willemijn, ze is er zelfs geweest....

en voor mij was oa de reden om afastand te nemen van de charismatische hoek, dat ze zeiden dat ik geen groot genoeg geloof had, en dat er nog zonden in mij leven waren omdat ik niet meteen genas, maar ja dat doen ze nu niet meer, maar enkele jaartjes gelden wel...

En toen ik iets over ouweneel schreef, nou de kritiek die ik toen kreeg, en dan was het zelfs bewezen stond in de kranten was goed beargumenteerd.

Als je hier een andere mening hebt val je buiten de boot, en de dat betekend hier het evangelische gedachtengoed.[/i]

BERT168 schreef:
stop nou maar mensen ,met reageren op Shanita,
want die is hier heel gedreven in,zo blijkt wel intussen.

gewoon Shanita aan het woord laten en niet weer reageren,dan houdt ze van zelf wel op.

nou jij weer Shanita,ga je gang, dit is jouw topic!





Willemijn:
Dat is flauw Bert....het is best wel een zinnig onderwerp......en dan kan er wel op meer topics niet gereageerd worden......die gaan echt nergens over.......Of wordt dat de tendens op CM? Vooral over dingen praten die nergens over gaan? (en dit was nota bene in forum over de Ouweneels hoe ze de boel belazeren...)

ja, meepraten met de meeste en zeker geen eigen mening, maar kijken wat denken de meesten, en dat ook denken...heerlijk die vrijheid in Christus

Willemijn:
"Je mag blijkbaar niet meer met een kritische blik kijken? Dat wordt gelijk afgedaan als dat je niet oprecht doet of onaardig doet? Shanita onderbouwt haar mening wel degelijk........
Ik ben wel eens naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra geweest en ik werd er naar van, vind het zo triest hoe mensen daar behandelt worden en hij daar doet of hij God zelf is.......
Maar dat blijft hoe dan ook een persoonlijke impressie.....en als mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat zeker doen....
Maar je mag toch wel van gedachten wisselen over wat je er van vindt?
Of zijn de Ouwenelen, Zijlstra's al zulke godheden geworden dat ze min of meer als heilig worden gezien????"

[i]zo de laatste die ik plaats, daar reageer ik meten ff op: ja, je mag geen kritiek hebben op de ouweneels en de zijlstraas. dan val je idd buiten de boot.
Zelfs al heb je gelijk, staat zwart op wit in alle kranten, christelijk en niet.

Maar ik blijf zeggen wat ik denk...

Niet persoonlijk naar jou Roelande.

Iedereen heeft recht op zijn mening en de evangelischen hebben de waarheid niet in pacht.
Kijk maar hoe ik ben afgebrand toen ik een artikles over de Ouweneels overnam uit kranten en sites....verzinnen van genezingen, eindtijdstudies verzinnen, en zijlstra die dvd's verkoopt met zogenaamde genezingen, van mensen die allang weer doodziek zijn, en ga zo maar door en dat zijn alleen dingen die aan het licht komen...

Hun zijn goed en ik zit fout.....blinde ziend...ook al staat 't bewijs in de kranten, ik zit fout omdat ik het niet oke vind. zo'n aaaaardige man........welterusten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 20:32
 
ROELANDE345 schreef:
Shanita ik snap jouw reatie hierop niet.
De oudsten van mijn kerk heten geen Zijlstra of Ouweneel dus weet niet waarom je die posting doet. Ik wilde alleen laten zien dat bidden en zalven wel degelijk bij elkaar hoort en zowel in een dienst als daar buiten kan. Heeft niks met de genoemde mannen te maken

foutje, ik dacht in de eerste instantie weer een zijlstra of ouweneel verheerlijking. En hoe fout het van mij is daar iets van te vinden van de oplichtingspratijken. Behalve dat ze niet fout zijn.

Maar nee, je had het over je eigen kerk MIJN EXCUSES, ik zag het woordje 'genezingsdienst', ja, en dan reageer ik allergisch, ik dacht ja nu staat het er al, maar ja zo druk, ja je kan het weghalen ook gedaan, en voor degene gezet die wel elke keer commentaar op me heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 22:17
 
SHANITA130 schreef:
foutje, ik dacht in de eerste instantie weer een zijlstra of ouweneel verheerlijking. En hoe fout het van mij is daar iets van te vinden van de oplichtingspratijken. Behalve dat ze niet fout zijn.

Maar nee, je had het over je eigen kerk MIJN EXCUSES, ik zag het woordje 'genezingsdienst', ja, en dan reageer ik allergisch, ik dacht ja nu staat het er al, maar ja zo druk, ja je kan het weghalen ook gedaan, en voor degene gezet die wel elke keer commentaar op me heeft.

ja dat dacht ik al als een dolle stier op een rode lap.......

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3