ChristianMatch
 


Forum

Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:01
 
IFAN841 schreef:
Hoe is het mogelijk! Ruim 3 weken geleden is mijn relatie uitgegaan, wat inderdaad keihard aankwam, en nu kom ik dit topic hier tegen. Het valt me trouwens op dat veel mensen boven de 40 nog met pijn zitten van een mislukte relatie...

Ligt er ook aan wat voor relatie je hebt gehad he, ik kon me ex vanaf me 17de, jaren meegeleefd, en dan opeens gaat alles mis, dan kom je toch in een soort rouwproces, na nu bijna 8 jaar gescheiden ben ik erover heen. het verbaasd me trouwens na drie weken, ben je er over heen en ga je op een datingsite, op zoek na een nieuwe relatie? En dan is ook nog het verschillend warom je ging scheiden, hoe je ex daarna met je omging, telt allemaal mee met verwerken, heb maar es een ex, die je kapot wil maken,heb maar es een stel kinderen die er de dupe van zijn geworden, niet ieder scheidings verhaal is hetzelfde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:06
 
PETRA944 schreef:
Ligt er ook aan wat voor relatie je hebt gehad he, ik kon me ex vanaf me 17de, jaren meegeleefd, en dan opeens gaat alles mis, dan kom je toch in een soort rouwproces, na nu bijna 8 jaar gescheiden ben ik erover heen. het verbaasd me trouwens na drie weken, ben je er over heen en ga je op een datingsite, op zoek na een nieuwe relatie? En dan is ook nog het verschillend warom je ging scheiden, hoe je ex daarna met je omging, telt allemaal mee met verwerken, heb maar es een ex, die je kapot wil maken,heb maar es een stel kinderen die er de dupe van zijn geworden, niet ieder scheidings verhaal is hetzelfde.

Ik heb wel eens gelezen dat je 3e relatie pas redelijke kans van slagen heeft.
Dan ben je over je 1e heen, heb je je fouten kunnen herkennen de 2e keer en daarna moet je wijs genoeg zijn.

Geen idee of het waar is maar ik geloof er wel in dat je eerst los moet zijn van je ex voordat je met een nieuwe partner een nieuwe toekomst op kunt bouwen.
Maar het is wel wat Petra zegt: ieder heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen redenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:13
 
INGE721 schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat je 3e relatie pas redelijke kans van slagen heeft.
Dan ben je over je 1e heen, heb je je fouten kunnen herkennen de 2e keer en daarna moet je wijs genoeg zijn.

Geen idee of het waar is maar ik geloof er wel in dat je eerst los moet zijn van je ex voordat je met een nieuwe partner een nieuwe toekomst op kunt bouwen.
Maar het is wel wat Petra zegt: ieder heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen redenen.


Was er maar een draaiboek ... maar met open vizier en veel met elkaar praten is al veel gewonnen.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 24 september 2012, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:22
 
PETRA944 schreef:
Ligt er ook aan wat voor relatie je hebt gehad he, ik kon me ex vanaf me 17de, jaren meegeleefd, en dan opeens gaat alles mis, dan kom je toch in een soort rouwproces, na nu bijna 8 jaar gescheiden ben ik erover heen. het verbaasd me trouwens na drie weken, ben je er over heen en ga je op een datingsite, op zoek na een nieuwe relatie? En dan is ook nog het verschillend warom je ging scheiden, hoe je ex daarna met je omging, telt allemaal mee met verwerken, heb maar es een ex, die je kapot wil maken,heb maar es een stel kinderen die er de dupe van zijn geworden, niet ieder scheidings verhaal is hetzelfde.

Ik was niet getrouwd. Bovendien zoek ik nóg geen vaste relatie... Eerst maar eens een vriendschap met iemand aangaan... Dan kijken we wel verder. Overigens ken ik zeker wel wat van dat rouwproces. Je gaat door een hel! Het voelt alsof er iets van je afscheurt...


Laatst aangepast door
IFAN841
op maandag 24 september 2012, 18:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:22
 
JOL252 schreef:
Was er maar een draaiboek ... maar met open vizier en veel met elkaar praten is al veel gewonnen.

Nou een draaiboek???? Gelukkig heeft iedereen zijn eigen verhaal.
Maar als ik het over zou moeten doen zou ik meer mijn best doen om in gesprek te blijven al was het alleen maar over de kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:24
 
IFAN841 schreef:
Ik was niet getrouwd. Bovendien zoek ik nóg geen vaste relatie... Eerst maar eens een vriendschap met iemand aangaan... Dan kijken we wel verder. Overigens ken ik zeker wel wat dat rouwproces. Je gaat door een hel! Het voelt alsof er iets van je afscheurt...
maakt het uit of je nu wel of niet getrouwd was? Ik vind het ook vreemd dat je alweer zo snel op zoek bent naar een ander...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:39
 
IFAN841 schreef:
Ik was niet getrouwd. Bovendien zoek ik nóg geen vaste relatie... Eerst maar eens een vriendschap met iemand aangaan... Dan kijken we wel verder. Overigens ken ik zeker wel wat van dat rouwproces. Je gaat door een hel! Het voelt alsof er iets van je afscheurt...


Precies, en vooral dat afgesneden zijn doet zo'n pijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Precies, en vooral dat afgesneden zijn doet zo'n pijn.....

Precies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:41
 
CHATULIEM619 schreef:
maakt het uit of je nu wel of niet getrouwd was? Ik vind het ook vreemd dat je alweer zo snel op zoek bent naar een ander...

Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan praat je wel anders hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Precies, en vooral dat afgesneden zijn doet zo'n pijn.....


mij werd 5,5 jaar geleden onvriendelijk verzocht mn koffers te pakken.
je kan dit afgesneden noemen.... what´s in a name.
noem het zo je wilt,, voor mij was het de mooiste dag van mn leven! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:43
 
INGE721 schreef:
Maar het is wel wat Petra zegt: ieder heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen redenen.

Ik bedoel maar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:45
 
PIETER649 schreef:
mij werd 5,5 jaar geleden onvriendelijk verzocht mn koffers te pakken.
je kan dit afgesneden noemen.... what´s in a name.
noem het zo je wilt,, voor mij was het de mooiste dag van mn leven! Coole smiley met zonnebril


Achteraf of op dat moment?????? Knipoog smiley

Je kan wel opgelucht zijn maar dan kan nog dat gevoel van afgesneden zijn er wel zijn.....is mijn ervaring in ieder geval.....
Ik ben 25 jaar getrouwd geweest dus ik ervoer dat wel even zo......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:53
 
IFAN841 schreef:
Ik was niet getrouwd. Bovendien zoek ik nóg geen vaste relatie... Eerst maar eens een vriendschap met iemand aangaan... Dan kijken we wel verder. Overigens ken ik zeker wel wat van dat rouwproces. Je gaat door een hel! Het voelt alsof er iets van je afscheurt...

En dan heb je daar toch iets meer tijd voor nodig dan drie weken Smiley die vol vragen zit Succes met vriendschap zoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:55
 
PETRA944 schreef:
En dan heb je daar toch iets meer tijd voor nodig dan drie weken Smiley die vol vragen zit Succes met vriendschap zoeken.

Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan ben je gauw klaar hoor met rouwen. Kijk, als je verdriet omslaat in woede dan treur je ook niet meer om iemand...


Laatst aangepast door
IFAN841
op maandag 24 september 2012, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:58
 
IFAN841 schreef:
Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan ben je gauw klaar hoor met rouwen. Kijk, als je verdriet omslaat in woede dan treur je ook niet meer om iemand...


Nou.................dat is wel krasse taal hoor.
Persoonlijk heb ik liever met een treurend persoon te maken dan met iemand die woedend is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:58
 
IFAN841 schreef:
Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan ben je gauw klaar hoor met rouwen. Kijk, als je verdriet omslaat in woede dan treur je ook niet meer om iemand...


Nee, woede helpt je los te komen en weer grip te krijgen... maar is net zo goed deel van het rouwproces...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:04
 
JOL252 schreef:
Nee, woede helpt je los te komen en weer grip te krijgen... maar is net zo goed deel van het rouwproces...



Liefde, haat en woede liggen niets voor niets zo dicht bij elkaar.......gelukkig gaat ook dat over....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:04
 
IFAN841 schreef:
Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan ben je gauw klaar hoor met rouwen. Kijk, als je verdriet omslaat in woede dan treur je ook niet meer om iemand...

denk jij, je bent nog maar drie weken verder, mijn man kon het niet laten om vreemd met iedereen te gaan, maakte kind bij een ander 2 dagen na de geboorte van een kind werd er ergens anders ook een kindje geboren, dus weet hoe het voelt om voor het ootje te worden gehouden, en ja dan komt er boosheid, later komen er andere fases van het rouwproces, verdriet, acceptatie, vergeving, alleen verder gaan, je leven weer oppakken. hoeft niet persee in die volgorde, maar zoals was het inge ? eerder al schreef, je kan pas verder met een nieuwe relatie als je je ouwe hebt losgelaten helemaal. Dat doe je niet effe in drie weken, je komt toch door een soort rouwproces. Waar jij nu in zit is boosheid, de andere moet je nog door heen. sterkte ermee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Achteraf of op dat moment?????? Knipoog smiley

Je kan wel opgelucht zijn maar dan kan nog dat gevoel van afgesneden zijn er wel zijn.....is mijn ervaring in ieder geval.....
Ik ben 25 jaar getrouwd geweest dus ik ervoer dat wel even zo......



zowel achteraf als op t moment zelve.
ik ben geen 25 jaar getrouwd geweest, wel heb ik 7 jaar bitter geleden, dat vind ik achteraf 7 jaar te lang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:20
 
PIETER649 schreef:
zowel achteraf als op t moment zelve.
ik ben geen 25 jaar getrouwd geweest, wel heb ik 7 jaar bitter geleden, dat vind ik achteraf 7 jaar te lang.

k weet niet of je op mijn vraag in wil gaan, maar wat was er dan zo bitter?
If you don't mind me asking....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:31
 
HERMA135 schreef:
k weet niet of je op mijn vraag in wil gaan, maar wat was er dan zo bitter?
If you don't mind me asking....

Nee, dat hou ik liever privé.... Sorry...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 20:38
 
LEONARD480 schreef:
Ach ... er is nog hoop ...sommige mannen beschikken nog steeds over de pijl met boog Lachende smiley


Had ik het niet gedacht? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 20:47
 
INGE721 schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat je 3e relatie pas redelijke kans van slagen heeft.
Dan ben je over je 1e heen, heb je je fouten kunnen herkennen de 2e keer en daarna moet je wijs genoeg zijn.

Geen idee of het waar is maar ik geloof er wel in dat je eerst los moet zijn van je ex voordat je met een nieuwe partner een nieuwe toekomst op kunt bouwen.
Maar het is wel wat Petra zegt: ieder heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen redenen.

Nou, mijn 3e en laatste relatie was de ergste die ik heb meegemaakt Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 20:49
 
PETRA944 schreef:
En dan heb je daar toch iets meer tijd voor nodig dan drie weken Smiley die vol vragen zit Succes met vriendschap zoeken.

Na het uitgaan van mijn relatie was ik ook heel snel weer lid hier, mede omdat ik hier al een aantal mensen kende.

Maar wie zegt dat je gelijk weer aan het daten moet?
En wat als je al wel weer aan het daten gaat, het wil nog niet gelijk zeggen dat je weer gelijk aan een relatie gaat beginnen?

Dit is ook een contactsite, een site om nieuwe mensen te leren kennen en dat kan altijd, hoe lang of kort het ook is na het uitgaan van je relatie! Dat kan zelfs wanneer je in een relatie zit!


Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 24 september 2012, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 20:57
 
JOSINA022 schreef:
Na het uitgaan van mijn relatie was ik ook heel snel weer lid hier, mede omdat ik hier al een aantal mensen kende.

Maar wie zegt dat je gelijk weer aan het daten moet?
En wat als je al wel weer aan het daten gaat, het wil nog niet gelijk zeggen dat je weer gelijk aan een relatie gaat beginnen?

Dit is ook een contactsite, een site om nieuwe mensen te leren kennen en dat kan altijd, hoe lang of kort het ook is na het uitgaan van je relatie!

Klopt, na een huwelijk van 7 jaar en een heftig einde daarvan werd ik ook 6 weken erna al lid hier, absoluut niet op zoek naar een relatie, gewoon om op de lange avonden alleen wat aanspraak te hebben.
Het eerste half jaar heb ik geloof ik ook bijna enkel met andere vrouwen gesproken die een soortgelijk iets meegemaakt hadden, ik heb daar veel aan gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 21:11
 
IFAN841 schreef:
Nee, dat hou ik liever privé.... Sorry...

Mijn vraag was een reactie op de posting van Pieter, de man van Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 21:22
 
VISSER278 schreef:
Had ik het niet gedacht? Lachende smiley


dacht dat jij hetero was, maar je zit dus te wachten op een man met pijl en boog die de pijl door jouw hart schiet Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 21:26
 
JOSINA022 schreef:
Maar wie zegt dat je gelijk weer aan het daten moet?
En wat als je al wel weer aan het daten gaat, het wil nog niet gelijk zeggen dat je weer gelijk aan een relatie gaat beginnen?

Dat je het maar ff weet Chatuliem...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 21:43
 
JOSINA022 schreef:
Nou, mijn 3e en laatste relatie was de ergste die ik heb meegemaakt Gefrustreerde smiley


Ik heb het gelezen he? Of het waar is geen flauw idee, ik ben in mijn 2e relatie dus errug gevaarlijk.

Het is, denk ik, logisch dat je verdriet hebt na je scheiding. Je bent nooit getrouwd om te gaan scheiden...je hebt, naar ik aanneem, oprecht van je partner gehouden dus het zou vreemd zijn als je geen verdriet voelt.
Voor mijzelf voelde het ook als een falen naar God toe, dat ik het niet langer vol kon houden. Gelukkig is die gedachte verdwenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 21:57
 
INGE721 schreef:
Ik heb het gelezen he? Of het waar is geen flauw idee, ik ben in mijn 2e relatie dus errug gevaarlijk.

Het is, denk ik, logisch dat je verdriet hebt na je scheiding. Je bent nooit getrouwd om te gaan scheiden...je hebt, naar ik aanneem, oprecht van je partner gehouden dus het zou vreemd zijn als je geen verdriet voelt.
Voor mijzelf voelde het ook als een falen naar God toe, dat ik het niet langer vol kon houden. Gelukkig is die gedachte verdwenen.

Je kunt scheidingen niet vergelijken he. In mijn geval was die liefde er al jaren niet meer en het verdriet heb ik meer voor de scheiding gehad dan erna, toen was ik enkel maar vreselijk boos, op hem en op mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 19 Volgende
Pagina 5 van 19